Fantasi & händighet....

I helgen har sonen varit hemma  och åker inte tillbax till Stockholm förrän ikväll & det är ju alltid mysigt att få rå om honom lite även om han bokat in sig med kompisar mest.
 
Och så var vi bjudna  på allra finaste  INFLYTTNINGSFESTEN... till Ozzy... mitt barnbarn i skogen.
 
Han har fått nytt rum och  det skulle firas med pompa och ståt.
 
Och vilket rum... designern är dottern.. min äldsta... hon är helt amazing när det gäller att få till saker & ting !
Eller vad säger ni ?
 
 
Här har vi självaset Ozzy.. piraten.... som hälsar välkomna...
 
 
Och välkomstchampagne...
 
 
Sängen har  blivit ett skepp...
 
 
Med landgång som går att fälla ner... lucka upp på durken som han kan krypa ner igenom...
 
 
legobord....
 
 
Hängmatta ovanför sängen...
 
 
Jättebord som är egentillverkat.. och djungeltapet på alla väggar...
 
 
Tillbehör som passar  upptäcksresande teamt 
 
 
En haj är fiskad....
 
 
Palm med livsfarlig orm...
 
 
Istället för gardiner... kvistar & grönt....
 
 
Tillbehör...
 
 
Skeppet heter Kraken och går man in här så finns det typ världens mysigaste koja  med mysbelysning.. plädar o kuddar och skattkistor och ett hål i taket så man kan åla sig upp....
 
 
 
Här är Ozzy i färd med att kasta ankar......
 
 
 
Vilket rum !!!! Och vilket jobb av dottern !!
 
Vi bev  bjudna på plockmat... lite smått o gott av alla sorter.....
 
I dag är det måndag.... och inte en alldeles vanlig måndag eftersom sonen inte åker hem förrän i kväll... nu ska båten rustas och grejas inför vintern...
 
Kram & kärlek
1 Browallia:

skriven

Wow! Vilket coolt rum. :)

Önskar dig, sonen och MG lycka till med allt höstbestyr ni ska fixa med.

☆Tacksamhet & glädje ☆


2 Cissi33:

skriven

Vilket drömrum för ett barn! Helt otroligt duktig din dotter är! Jobbar hon som inredare? Tänk att kunna gå all in i ett rum, härligt. Sådär borde rummen på förskolor se ut! 😀

Måndag igen och jobb. Två veckor kvar... Nedräkning... Kommer jag och den jag ska jobba närmast komma bra överens och ha roligt?

I helgen tvättade jag. Efter flera år med egen tvättmaskin så tvättar jag nu i tvättstuga. Och det går bra. Utom när någon snor min tvättid. Jag kan förstå dem som skriver arga lappar i tvättstugan och att grannar blir osams just över tvättstugan. Det är riktigt irriterande att behöva stå och vänta på en tvättmaskin när det är MIN tid. Tänk så många känslor som kommer fram när det gäller tvättstuga. Jag hann i alla fall nästan klart med min tvätt i tid. Fick bara ta upp några kläder till lägenheten och hänga. Alltid nåt

Ha en bra dag!

Kram!

Svar: Nejdå hon är inte inredare... bara händig :) Det var länge sen jag tvättade i tvättstuga och när jag gjorde det så satte jag fyr på eländet... genom att hänga en liten vit brandfarlig täckjacka i torkskåpet.... kram :)
Esmaralda

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Inatt jag drömmar om den kvinna som hon ger mig en gåva som förlåt och då jag ger tillbaka förlåt för allt. Så vill hon gärna att träffa mig också.

Är det en önsketänkande eller kom det hänt att lösning problem mellan mig och den F kvinnan?

Även hon ber om ursäkt eller inte? Kom det var lösning? Även hon ser ut ledsen för allt.

Kom det hänt eller inte?

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Inatt jag drömmar om den kvinna som hon ger mig en gåva som förlåt och då jag ger tillbaka förlåt för allt. Så vill hon gärna att träffa mig också.

Är det en önsketänkande eller kom det hänt att lösning problem mellan mig och den F kvinnan?

Även hon ber om ursäkt eller inte? Kom det var lösning? Även hon ser ut ledsen för allt.

Kom det hänt eller inte?

Har en trevlig dagen! Hoppas du kan svar på den fråga annars ha det bra :)

5 Linnean 🌸:

skriven

God Morgon!
Vilket drömrum för en liten pirat! Så fint! Vilken duktig dotter du har! Vilken fantasi!
Gillar verkligen det där bordet! Så häftigt!
En hängmatta över sängen skulle man kanske ha? Men hade iofs inte kommit vare sig i eller ur den om jag inte ramlat ur den 😉
Vad det är onödigt att vakna före 5 på morgonen när man inte behöver! Vad dumt det är att bli väckt v 2 för grannen släppt ut sin hund på uteplatsen och går och lägger sig och så står Herr Hund och skäller och ylar för han vill ju åxå lägga sig igen. Suck!
Tror jag försöker sova någon timma till...jäklar, vid sju börjar hantverkarna med ställningarna igen och de låter verkligen. Sömnstrul denna natt. Ha en fin dag alla så sätter jag på kaffet och börjar min...Kram.../Linnean 🌸

Svar: Usch och fy för att kunna sova när man vill och behöver.. jag hade en sån natt nyligen också.... kram :)
Esmaralda

6 Susan:

skriven

Vilket fantastiskt drömrum för en liten pirat, så duktig din dotter är👍☠⚔

7 erika:

skriven

Hej! Kommer jag någonsin träffa någon som faktiskt vill vara ihop med mig?

Svar: Javisst gör du det !! Kram :)
Esmaralda

8 Tanten:

skriven

Ja, vad kan man säga annat än WOW, vilket rum och vilken konstnärlig och händig mamma. Måste bara vara helt toppen för en liten "pirat" och även hans kompisar. Vilka barndomsminnen han får och kan ta med sig, kanske till egna barn i framtiden.

Ha en fin vecka alla.

Kram

9 Li:

skriven

Oj. Vilket rum! Har hon fått din energi?
Där lär han trivas! Skulle nästan vilja bo där själv. Hon borde inreda hotellrum.

En fråga; "katastrof" i helgen, vi rök ihop fullständigt. Förutom "fakta" så handlar det om något annat. Vad är det hos mig som skapar sån frustration hos henne?

10 Fanny2:

skriven

Väldigt mycket beröm till din dotter! Jag är rejält imponerad... Det blir många fina minnen för denna pirat, han måste vara lyrisk redan nu... Jag skulle nog ha skrivit ett kaparbrev till honom. Han är för söt. :3

Jag provar igen... Är det S som blir min flirt?

11 fanny:

skriven

Skulle jag förstöra hela grejen vi har nu om jag berättade för honom att jag tycker om honom väldigt mycket? Jag försökte förklara lite igår men tror inte att han förstod.. hur är hans känslor kring mig? Och gillar han att vi har kontakt eller tycker han bara att jag är jobbig?
kram

Svar: Fixar han inte att du talar om vad han betyder för dig - då tycker jag inte du ha kontakt med honom eller bry dig... kram :)
Esmaralda

12 EPM:

skriven

Godmorgon!

Vilket härligt rum, mina barn hade älskat ett sådant rum. Lyckliga Ozzy 😊

Vad ser du angående en ny person i mitt liv, R? Är min känsla angående honom rätt..?

Kram

13 sus:

skriven

hej
så fint....
kreativ....
här är de vakuum.....
jobb idag då...
love sus

14 Malina:

skriven

Jag säger bara...Woouw!!
Ett helt underbart rum. Så hade jag velat ha det när jag var lite tjej. Kom ihåg...tjejer vill ibland också ha såna rum!
Din dotter har gjort ett fantastiskt jobb. Det uppmuntrar verkligen till kreativitet och fantasi.
Nu ska jag jobba och vila upp mig efter en intensiv helg:-) ha det gott alla!

Svar: ja ibland är det skönt när måndagen kommer så man får pusta ut :) :)
Esmaralda

15 Ananas idag :

skriven

God morgon Ez,

Jösses vilken duktig dotter du har. Imponerande rum! Den hade min son älskat!
Så coolt att skapa fantasifulla rum till barnen.

O så till min fråga. Jag hoppas såå på råd. Jag träffade en otroligt snygg kille i helgen o då blir jag sådär osäker igen. Osäker på min kropp. Jag liksom undervärderar mig själv och tänker att han är värd bättre. Såå sjukt! Varför har jag så kass självkänsla o hur fasiken ska jag komma över den o bara stolt över mig själv? Så ledsen på mig själv!
Kramar från V

Svar: Ja, detta är något som du måste träna dig på... att gå ut och ta för dig och känna att du 100% duger... kram :)
Esmaralda

16 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Wow!!! Vilket äventyrs rum! Förstår om han nu är glad och nöjd över sitt rum!

En fråga, tror du jag bor kvar i min bostad jag har nu när jag träffar kärleken?
Kram


Svar: Det känns som om ni båda flyttar och skaffar er något nytt tillsammans.. kram :)
Esmaralda

17 Jossan :

skriven

God morgon! Då var man påvlig till jobbet igen! Jag är inne på min 4 eller 5 vecka på detta stället. Jag trivs superbra.

Sjukt att det bara är 6 dagar kvar till jag fyller 25.. skrämmande

Bråkade med L igår.. Men han ringde upp vilket gjorde mig förvånad. Ser du vad som kommer hända mellan honom och mig? Vet inte om jag orkar mer... men vill inte ge upp..

Kram

18 Mamman som varit med från början :

skriven

Godmorgon Esmaralda ! Vilket häftigt rum!!☺️
Du minns kanske hur stressad mitt jobb gör mig, känner mig otroligt slutkörd! Längtar efter att hitta en liten lugn förskola på landet där jag kan trivas bättre. Samtidigt som mitt nuvarande arbete går i 190 alltid så är det dock väldigt utvecklande !
Nu har jag ett dilemma som jag hoppas du kan ge mig råd i Esmaralda ...🌸
Jag har varit på intervju på just en sån liten förskola jag drömt om och ska få besked denna vecka.
Jag vet alltså inte om jag kommer erbjudas tjänsten ens.
Men om - så är jag tveksam och har några frågetecken som gör att jag inte är helt säker på att det faktiskt blir en lättnad för mig totalt sett om jag tar tjänsten.
Ser du något som kan göra ett eventuellt val lättare för mig Esmaralda ?
Stor kram från Mamman

Svar: Den här förskolan på landet är inte det ultimata jobbet för dig.... det verkar stå till där och att komma en nytänkande kan vara svårt... dock en utmaning... tar du jobbet så ror du det hel iland... kram :)
Esmaralda

19 F:

skriven

Godmorgon fantastisk duktig dotter du har 😊 min tunga ilska är fortfarande kvar, är det något som blir bra snart eller att han ångra sig att ha betett sig så mot mig? Ser du något om det? Kram

20 Hmm:

skriven

Min lycka känns långt bort just nu😔😔 ser du mig glad igen!?

Svar: Ja, visst gör jag det.. kram :)
Esmaralda

21 Lilly:

skriven

Drömde inatt att jag parkerat bilen, men tappat bort bilen hitta den sen inte igen ,vad betyder det?

Svar: Att du kan bli lite lost knslomässigt i dina tankar.... kram :)
Esmaralda

22 Laila:

skriven

Hej!
Wow vilket rum! Ett äventyr varje gång man kommer in. Ett rum som gynnar kreativiteten, otroligt häftigt. Din dotter har verkligen talang för inredning. Jag har en fråga. Kommer jag att orka med yogalärarutbildningen som jag tänkt börja i januari eller ska jag vänta en tid? Njut av dagen med sonen.
Kram Laila

Svar: Det kan bli lite mycket.. du klarar det dock men frågan är om de inte blir bättre ifall du väntar lite.. kram :)
Esmaralda

23 <3:

skriven

Vad mysigt med välkomsts champagne 🍾.
Ser du någon flytt för mig inom en snar framtid. Kommer jag flytta ensam.
Kram
💜💜💜

24 N:

skriven

Hej Esmaralda!
En vän till den familjen spår!
Gör jag rätt i att låta henne spå mig?
Kram


Svar: Ja om du tar det hela med en nypa salt.. kram :)
Esmaralda

25 Hej.:

skriven

Wow vad duktig hon är.
Vilken bra idé med legobordet kanske få bli ett sådant i barnrummet.
Vet inte om det var inbillning men bad om ett tecken i fredags och hörde en stund senare en röst som sa en mening av stor betydelse.
Vill så gärna att allt ska gå vägen.

Svar: Ja, lyssna till den rösten.. kram :)
Esmaralda

26 mg:

skriven

Hej!
Mina chefer har betett sig så illa mot mig..har jobbat där många år o har alltid skött mitt jobb..allt börja för ca 6 månader sen..misstänker att min elaka kollega har baktalat mig för att dem ska tycka illa om mig...jag är så lessen/förbannad har ingen energi kvar då detta har tagit så hårt på mig..hur kan någon vara så elak..fyfan!!
Nej tänker inte prata me cheferna för dem bara vänder te ryggen..
Kommer det bli bra igen?? Har bett te änglarna om hjälp...
Snälla Es hur kommer detta gå?
Kramar!

27 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Wow vilket rum !! Helt i min smak Så bra gjort av din dotter !!!Vilken talang hon har .
Ett piratskepp måste vara det ultimata sovplatsen för små pojkar..vilken lycka !

Ny vecka...Nya tag.. Gillar faktiskt Måndagar...

Njut av sonen mellan båtfejartagen

Ha en fantastisk start på veckan

Kram Anki med flock

28 Skorpan:

skriven

Snyggt så in i vassen!! Drömrummet för en liten gosse kan jag tänka mig :). O stora gossen hemma, livet är rätt trevligt nu, eller hur?

Drömde om att min kompis/bekanta som flyttade utomlands för ett tag sen inte vill ha kontakt med mig o det tror jag stämmer? En flicka som skulle rida långa vägar och om en katt med två halsar och två huvud. Den såg märklig ut ;), men så var det ju bara en dröm...

Måndag, nåja..
Kram Skorpan

29 Dunegull:

skriven

Hur ser 2017 ut för mig?

30 IeIe:

skriven

Skepp o'hoj vilket kul barnrum! Kan tänka mig att ozzy känner sig nöjd med temat, mkt passande för en busig pirat 🙂

Fråga.. Jag träffade J förra veckan, ett besök jag tror var bra för oss båda. vi pratade ut och bad varann om ursäkt för det som var och som slutade med att vi blev ovänner med radiotystnad i två år som följd.. Tills nu iår då vi försiktigt börjat skriva med varann å som ledde upp till ett besök förra veckan.. Är som mest nyfiken å undrar om hon blev lika nöjd och glad som jag? Kändes som så givande å trevligt så hoppas att besöket gick hem även hos henne.. Något jag behöver tänka på eller så nu när vi fått kontakt igen? Vet att det förmodligen inte kommer vara en bestående vänskap eller har det kanske ändrats? Vill iaf göra det bästa och inte låta för mkt negativitet göra soppan dålig igen, inge bra koncept..

Tack och ha en fin start på nya veckan 🌺

Svar: Ja jag tror ni båda är lika glada över att ha fått kontakt igen... men håll kontakten på en "lagom" nivå och låt de inte bli för mycket... kram :)
Esmaralda

31 Tildis:

skriven

Oj vilket fint rum! Och vad kreativ inrett det är :O Skit snyggt verkligen :D Kommer jag få ett nytt jobb nästa sommar? Kram

Svar: Chansen är mycket god.. kram :)
Esmaralda

32 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer hon förlåta mig och ger en gåva? Efter en förflutna?

Om drömma är stämmer?

Ha det bra

33 Alexandra:

skriven


Wooooow vilket fantasktiskt lekrum.
Din dotter är ett proffs ju.

Lyllos Ozzy. 😊

Kram

34 Mikael:

skriven

Wow, vilket rum!!, proffsigt gjort, livsfarlig orm i palmen :)))

Här används FBI liknade analysmetoder på Obama och Clinton, utförlig och praktisk analys

https://www.youtube.com/watch?v=Mgb2c0mawDc

Ozzy:), kan det vara så att dottern har en förkärlek för Ozzy? ;) själv hade jag en änglaupplevelse under en Ozzy konsert, en del sånger han sjunger handlar om liv och död :)

Kram!

Svar: Ja stor-Ozzy är fenomenal :) kram :)
Esmaralda

35 Skrållann:

skriven

Hej!
Märkligt, mina kommentarer finns inte med från de senaste dagarna även att de ser ut att gå iväg. Testar att skriva från dator och se om det funkar bättre....
Så otroligt fint rum...

Kram:)

36 Little miss piggy:

skriven

Hej Es!
Wow! Vilket rum! Det måste sonen vara mycket stolt och glad över?

Är nyfiken på en sak, har du någonsin hjälpt polisen med att hitta försvunna personer? Det med Lisa Holm var det värsta ... därför tänker jag mycket på flickan Emilie Meng som har varit borta sedan i somras. Tror ju kmappast hon kommer hem igen ... iaf inte vid liv. Kan du se något om henne?

Kram 💜

Svar: Jag väljer bort sådant... ett tag när jag var i tonåren så engagerade jag mig lite och hade de mest fruktansvärda upplevelser.. och beslutade mig för aldrig mer.. kram :)
Esmaralda

37 Karin:

skriven

Hej

Kommer vi förlova oss inom ett halvår ?

Kram

38 Louise:

skriven

När jag skrev till min nya handledare på nya VFUn kändes det jättebra. Hon är nog ganska unge eller i alla fall i min ålder.
Verkar som vi kommer få pengar idag från soc, jag pratade med henne fredags eftermiddag.
Det känns som det börjar gå rätt väg. Papern hoppas jag att bli G i och även VFun hoppas jag att bli G i. Har en ny lärare också som verkar vara bra :-) som förmodligen lyssnar på sina elever.
jag hoppas i alla fall att min handledare och jag kan kommunicera med varandra och ha en dialog.
Blir jag godkänd denna gången på min VFU?
Jag ser faktiskt fram emot den denna gången.
Det känns jättebra.

Ha en bra dag. Kramar.

39 Carolina:

skriven

Vilket fantastiskt rum så duktig din dotter är. Åh Es! Är så otroligt feg alla tjatar på mig att bjuda ut christoffer men är så rädd att han säger nej jag tycker om honom jättemycket men feg som jag är är rädd att misslyckas ifall han säger ja för han är en underbar kille. Men frågan är skulle han svara ja om jag bjöd ut honom. skulle det bli vi två.

Svar: Föreslå en fika eller nåt enkelt... chansen är du över 70 % att han säger ja... kram :)
Esmaralda

40 <3:

skriven

Kommer det gå bra och träffa föräldrarna. Eller har mamman redan bestämt sig att jag inte är en bra tjej. Hon känner inte mig men verkar ha fått en dålig uppfattning om mig på grund av något en kollega sagt till henne.
Han frågade om det flera gånger förra månaden men nu har han inte nämt det igen. Beror det på hans mamma att han inte tar upp det igen.
Kram

41 Helena Ir:

skriven

Ja,vad fint..hon är duktig din dotter. Tänk så kul att vara i Ozzys ålder och få detta fina rum! Vilken dröm..:) har hon fixat även hans kläder?

Tränat..det verkar som min "kompis" på gymmet är sur eller något..förmodligen från förra veckan. Jag frågade en instruktör om hjälp,och då la sig han i och sa att instruktören visade fel..och de började tjafsa. Jag däremot sa ingenting..så nu hälsar han knappt på mig!? Ursäkta uttrycket men FY FAN vad jag blir trött på folk!En del ivarjefall..

Något roligt som ändå hänt är att min dotter åter igen blivit kallad på intervju..på en förskola där vi bodde tidigare..hon sökte i fredags..och hon fick svar i fredags. Hoppas gör man ju..men om inte annat så får hon träning på detta :) att gå på intervju,alltså!

Have a nice day..
Kram :)

42 f:

skriven

Godmorgon fantastisk duktig dotter du har 😊 min tunga ilska är fortfarande kvar, är det något som blir bra snart eller att han ångra sig att ha betett sig så mot mig? Ser du något om det? Kram

43 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Verkar han tycka att det är slut mellan oss?
Kram

44 Anette:

skriven

Om en timme ska jag dra ut min tand.
Är egentligen inte rädd för tandläkaren men då jag under en längre tid skojade med min förra tandläkare så fort vi sågs om att jag var rädd och inte ville så fick jag vid ett tillfälle en ordentlig panikångestattack!
Nu är jag inte rädd för själva tandläkaren utan för hur min kropp tydligen bestämmer sig för att reagera!
Vet inte om du hinner men min fråga är om jag kommer att vara lugn idag?
Har tagit en Sobril för säkerhets skull!
Kramar <3

Svar: Nu är det nog över och jag tror du klarade det bra trots allt.. kram :)
Esmaralda

45 ThereseC :

skriven

Hej Es!
Vilket jättefint barnrum.
Här känns det tungt. Jag ska göra en sån där arbetslivsinriktad rehabilitering igen och jag känner mig inte så där jättepepp. På onsdag ringer handläggaren på AF och meddelar tiden när jag ska träffa arbetsterapeuten.
Jag ska jobba på nåt ställe som heter Iris Hadar. Det framgår inte riktigt vad jag ska göra. Men jag tror att jag ska snickra fågelholkar. Sen blir jag proffessionell fågelholksnickare och ger mig in i fågelholksbranchen.
Jag känner mig deppig och ledsen och har ingen lust med någonting. Jag håller igång mina dagliga rutiner och jag träffar folk, fast egentligen vill jag bara stänga in mig i min egen lilla bubbla.
Jag fortsätter skriva på min bok. En liten bit varje dag, men jag har svårt med koncentrationen. Jag har som mål minst hundra ord per dag. Det brukar jag klara.
Kram ThereseC

Svar: Du är duktig som kämpar fast det tar emot.. kram :)
Esmaralda

46 Klara:

skriven

Hej ez! vilket häftigt rum sånt skulle nog jag velat haft när jag var liten först med massa princess saker överallt haha.
Jag undrar om O någonsin kommer vara redo?
Kram klara

Svar: ja det är frågan.. inte alla säkert att han blir så ha en egen plan.. kram :)
Esmaralda

47 Michaela:

skriven

Instämmer med de andra. Wow vilket rum! 😊 Din dotter har verkligen talang.

Han har bett om ursäkt för sitt beteende så nu borde han väl försvinna för gott?

Kram

48 Mamman som varit med från början :

skriven

Godmorgon Esmaralda ! Vilket häftigt rum!!☺️
Du minns kanske hur stressad mitt jobb gör mig, känner mig otroligt slutkörd! Längtar efter att hitta en liten lugn förskola på landet där jag kan trivas bättre. Samtidigt som mitt nuvarande arbete går i 190 alltid så är det dock väldigt utvecklande !
Nu har jag ett dilemma som jag hoppas du kan ge mig råd i Esmaralda ...🌸
Jag har varit på intervju på just en sån liten förskola jag drömt om och ska få besked denna vecka.
Jag vet alltså inte om jag kommer erbjudas tjänsten ens.
Men om - så är jag tveksam och har några frågetecken som gör att jag inte är helt säker på att det faktiskt blir en lättnad för mig totalt sett om jag tar tjänsten.
Ser du något som kan göra ett eventuellt val lättare för mig Esmaralda ?
Stor kram från Mamman

Svar: Men nog svarade jag på detta igår ? undrar jag nu lite förvirrat....
Esmaralda

49 Kvinnan :

skriven

Hur ser den närmaste tiden ut för mig . Kram

50 Naturvän:

skriven

Hej!

Helt underbart rum ! Vilken fantastisk duktig dotter du har, önskar de ideerna kunde förverkligas pa Förskolor, vilken dröm för barn!
Mitt humör gar upp och ner pga hormonnivaaerna, hoppas bara att de ligger inom nivaaer sa att det gar att genomföra operationen om en vecka.....

Varmaste hösthälsningar fran naturvän

Svar: Känns som att operationen kommer bli bra... jag får en positiv känsla.. kram :)
Esmaralda

51 A:

skriven

Gud vilket häftig rum, riktigt drömrum som barn.

Har M känslor för mig? Kommer han våga satsa på oss? Om det inte blir oss är jag rädd för att jag aldrig kommer att få lika starka känslor för någon annan. Bör jag ta mitt pick och pack och flytta till sthlm eller ska jag ge oss en chans?

Svar: Ge det en chans men tidsbegränsad och händer inget ordentligt inom den tiden.. då är det dags att gå vidare... kram :)
Esmaralda

52 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Phu herregud nu är det dags att välja förskola till sonen! Och man vill ju att det ska bli bra! Jag är lite begränsad med att det bör vara i närheten eller centralt omkring där jag bor! Har tittat på lite olika alternativ för min son!

Får du till dig om en Waldorfförskola skulle passa honom?
Eller Montessori?
Eller så har jag två "vanliga" förskolor som alternativ en som börjar på "K" eller "A"?
Får du till dig vilken som kan bli bra?
Kram

Svar: Montessori skulle passa din son bra... de två "vanliga" K och A ser faktiskt ut att vara bra båda två.. så du har inge att oroa dig för.. kram :)
Esmaralda

53 Susanne Amalia:

skriven

wow... och oj vilket rum...
Din dotter är så händig... kul att inreda och dekorera..
Det måste vara roligt att vara barn i detta rum..
Ozzy kommer att ha det bra där.. skepp O hoj... !!!
NU fattas det bara en papegoja.. Mormor får fixa det..

I går var jag på kalas och jag hade ju fixat tårtor ..
Det var ju roligt men tidskrävande ..
målat lite glas hade jag gjort också..
Allt gick bra och tillpåköpet min mamma uppförde sig och ställde inte till med någon skandal.. när vi kom hem fick jag sova hela natten ... så skönt ...

NU ska jag bara be universum om lite pengar till min båt så ska allt fixa sig..
Vilken dröm som blev sann.. härligt .. måste nypa mig i armen för att förstå att den är på riktigt..
Jag hoppas att jag ska kunna bidra historiskt kulturellt med denna fantastiska idé...
och att den slår så väl ut som jag hoppades..

En god vän har lovat att hjälpa mig tekniskt med motorn och mamma har lovat att inte skrämma bort honom.

Fråga: Min mamma har blivit sämre och jag har kontaktat sjukvården.. hon har fått en tid och nu undrar jag lite om jag kan hjälpa henne på detta sätt... (hon vill ju inte ha hjälp på annat sätt)
-NU när du har träffat dian fina vänner så bryr du dig väl inte om mig.. säger hon...
Men hon vill ju inte ha hjälp utan skäller ju bara .. Suck..

Önskar dig en underbar dag med kärlek i hjärtat (piratglädje till Ozzy) och busglädje till MG .. EllaBella hälsar med blöta pussar till er alla och Saga surar i dag .. hon har inte fått några räkor.. så henne ser vi inte till... <3






Svar: J, du kan och ska bara hjälpa din mamma på det sätt hon vill ha hjälp och i detta ska du känna dig trygg. Hon är inte lätt inte, din , mamma. kram till er från oss :)
Esmaralda

54 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Skulle en Waldorfförskola passa sonen?
Kram

Svar: Hellre Montessoriedagogiken i så fall.. kram :)
Esmaralda

55 M:

skriven

Hej. Fantastiskt fint!

Kära Es, ser omgivningen mig som varm o kärleksfull? Kram

56 f.:

skriven

Vad tycker han om mig egentligen? Känner mig lite osäker bara :)

57 Hemliga H:

skriven

Hej Es ! Ser du mig och killen jag tänker på blir ihop?
Jag tycker om honom så mycket ☺️... kram

58 Mi:

skriven

Hej!

Kommer det in något nytt och positivt i mitt liv Snart??

kram

Svar: ja det gör det... någon av de närmaste veckorna ska något bra ske.. i det lilla som sen ger ringar på vattnet.. kram :)
Esmaralda

59 Kvinnan:

skriven

Hur ser den närmaste tiden ut för mig . Kram

60 Karin:

skriven

Hej

Ser du någon förlovning för oss inom det närmaste ?

Kram

61 Rebecca:

skriven

kommer situationen i skolan lösa sig på ett bra sätt? :) kram

62 AnnaK:

skriven

Wow......vad häftigt! Han måste ju bara älska sitt rum.....duktig dotter du har!! 😊

Måndagen avklarad 👍 Nu hem och tupplura som vanligt. Sover bort livet känns det som ibland.

En liten fråga......finns det framtida sexet kvar än? Tänker att om man gör något felaktigt val i livet så sumpar man kanske nån chans man haft. Fast om jag har förstått dig rätt så är vissa saker menade att hända men kan bli framflyttade av olika orsaker. Nu syftade jag inte på lite jufsande främst utan mer större saker.

Kram 😊

63 Hopplöst:

skriven

Hej Es! Jag är såååå trött på att gå arbetslös och ser ingen utväg ut ur detta. Kan du se något om det finns någon möjlig utväg för mig??

Kram

64 JH:

skriven

Hej. Läste att du svarade en bloggläsare, N, att en Montessoriförskola skulle passa bättre för hennes barn än en Waldorfförskola. Det svarade du faktiskt mig också när jag ställde precis samma fråga i en seans. Att Montessori skulle vara bättre än Waldorf för mitt barn. Nu undrar jag vad du baserar svaret på? Din personliga åsikt? På vilket sätt är Montessori bättre än Waldorf? Skulle vara intressant att höra. Kram

Svar: nej det är inte min personliga åsikt.. jag har positiva erfarenheter av såväl waldorf som Motessori.. och massor av bra kommunala förskolor finns också... utan det är helt enkelt vad som kom upp när jag läste frågan.. utan att jag själv tänkte till.. kram :)
Esmaralda

65 G.H:

skriven

Ozzy är så söt!! Och vilket rum, rena drömmen för ett barn!! Fantastiskt:)

... min kompis ville ge mig massa kläder, (som jsg var villig att betala eller ersätta henne för) men när vi sågs i helgen nämnde hon ingenting om det,,, hon hade sagt att hon ville bli av med de så fort som möjligt och vi behövde ses jättesnart...
har hon ändrat sig?

Kram!

66 Fanny2:

skriven

Blir det någonsin någon ordning på mig? 😥 Vad gör jag egentligen i detta liv...

67 Agnes:

skriven

Suck...VARFÖR loggas jag in på min fejsboksida när jag kliver in på Engelens hemsida?
Jag känner mig inte redo att fejsboka...och NÄR, eller OM, jag gör det, så vill jag själv bestämma ifall jag är redo för att vara på fejsbok...

Någon som är teknisk, och kan förklara för mig, vad det är som gör, att jag blir inloggad UTAN ATT ENS HA LOGGAT IN???

Kråksången i detta är, att jag alltså ALDRIG tidigare loggat in på fejan när jag varit på ENgelens hemsida...
Och det är min sida, då jag helt sonika klickar på logga ut, och då hamnar på en blank sida...

Har inte varit aktiv på drygt 2 år på fejan...och nu alltså, tack vare, eller på grund av, att jag besöker Engelens hemsida, varit inne på min sida 2 ggr på en vecka....herregud...varför...

Hade det varit en bugg, eller något annat skumt, så hade jag väl i sådana fall blivit inloggad automatiskt oavsett vilken fejsboks-ansluten sida jag än besökt...men detta händer ENDAST när jag besöker Engelens...och jag loggar ju ut...men blir ändå inloggad....nu två gånger...jag blir knäpp...en gång till, så vette-fan, om jag besöker Engelens hemsida något mer, haha!

Från fejan till näriga släkt...pratade med en äldre släkting till mig...som förresten bor i skåne...om hur hon blir bemött av andra släktingar till oss...jo, denna lilla stad har väl släkten huserat i de senaste 100 åren...typ...och skitsnack och illvillighet sitter ju som gjutna i gatstenarna...känns det som...

Har bestämt mig för att åter åka ner dit för att hjälpa henne att få rätsida på det där matriella som gör att släkten är som iglar på henne...vad är felet med dessa människor...blir ju nästan galen av vansinne över folk som endast tänker på att sko sig på andra...att tom kräva en persons dörrnyckel, för att "kunna gå in o röja" när den dagen kommer...alltså...HUR TÄNKER DESSA SLÄKTINGAR???

Fan, så arg jag blir...så nu blir det till att köra ner inom en snar framtid och ordna upp hennes affärer, så att människan åtminstone har pengar till nädvändiga reparationer o lite mat på bordet...utgår från att detta givetvis kommer att gå bra, och jag kan lämna skåne med förvissning om att min släkting får det lite hyggligare än hon just nu har det...

Hade ju inte tänkt mig ännu en tripp till skåne...120 mil ToR...men det är min skyldighet att göra något, helt enkelt...

Tycker att nästan hela detta året så har jag prioriterat andra...för att de ska få det bättre...är väl så jag är...att tänka på andra...jag har ju ändå inget liv, så varför inte...har bara mig själv att bry mig om, och jag är inte mycket att ha ändå...så om nu andra får det bättre, är fullt tillräckligt!

Kul att se att det finns folk som har det som de vill ha det...som nu din väldigt duktiga dotter...Ett väldigt fint barnrum, tycker jag!

Det är underbart när kidsen är glada o nöjda!

Kram!

Svar: Hoppas nån insatt människa kan hjälpa dig att begripa vad det är som pågår med facebook.... själv är jag glad varje gång jag lyckas logga in hit och dit...ibland är det faktiskt så att släkten är värst... och det gör en illamående när det blir på det viset... så långt från grundtanken att släktingar istället ska ta hand om varann... kram :)
Esmaralda

68 Mini mo:

skriven

Åh så fint<3 jätteduktigt av din dotter:)

Es:kommer det dröja länge.. tills den fina kärleken dyker upp, längtar så?
kram

69 h:

skriven

Hej!
Tänker J.A någo på mig? Tror du han hör av sig igen?
Kram!

70 Lotta B:

skriven

Ett underbart rum fullt med finurligheter. Känner kärleken till barnet i all omsorg, och påhittigheten. Det är så roligt med inredning, fast själv är jag rätt osäker men gillar det ändå. Och det är ju läge att gå all-in med ett barnrum så här!
Ruggigt och kallt och hösten kom plötsligt ... Stor kram Ezmaralda och alla här på bloggen <3

Svar: Ja, barnrum är tacksamt att inreda :) kram :)
Esmaralda

71 Valentina:

skriven

Hej, kan du se när det blir vi igen? Jag vill inte vara utan honom, kan han vara min själsfrände?

72 Alie:

skriven

Jag säger bara wow!! Wow wow wow, han är en lyckans ost, ditt barn barn, vilket fantastiskt rum.
Din dotter är en sann inspiratör, så otroligt kreativ 👍
Så skulle alla barn i den åldern få ha det...
Kram å forts härlig Måndagkväll

Svar: :) kram :)
Esmaralda

73 Skorpan:

skriven

Tänk att vara så händig och bra på något, rena drömmen för alla i bekantskapskretsen ;), eller hur? Är det inte just den dottern som gör allt julgodis själv, ja allt möjligt gott som ni har på julbordet Es? Mmm...

Undrar nu om den ena, mindre positivt inställda läraren, nu kan tänkas vara lite mer välvilligt inställd till mig Es? Eller råkade dagen vara en bättre sådan överlag? Kanske det kan vända till det positiva, eller är det bara önsketänkande?

Huh mätt efter mat o efterrätt, dikmaskinsfyllning härnäst...
Kram Skorpan

Svar: Jodå, det hon som grejar eget julgodis och u name it... hon är händig på det mesta minsann !! Jag tror att den här läraren tänkt efter lite.. och mer positivt finns det chans att det blir.. kram :)
Esmaralda

74 kvinnan:

skriven

ser du vad som kommer hända härnäst för mig... kram

75 V:

skriven

Hej, jag blev dumpad av en man som jag verkligen tycker om jag vill verkligen att det blir vi igen men det tog så hårt på mig att jag slutade äta och orkade inte ens upp, i samma veva gick jag till läkaren för jag rasade ner i vikt, sedan fick jag brev att jag har för lite blodplättar och att jag ska gå tillbaka och göra nya blodprov, jag har inte varit där än vågar inte för vet inte vad det visar, min fråga är, är jag frisk och blir det vi igen jag och han det har gåt 4,5vecka sedan vi sågs senast och det gör lika ont än, kram.

Svar: Gå du till doktorn och bli ordentligt kollad...du kommer över det här och du kommer vidare och det finns en riktigt din framtid för dej. kram :)
Esmaralda

76 kvinnan:

skriven

ser du vad som kommer hända härnäst för mig... kram

77 Hemliga H:

skriven

Hej Es!
Ser du att det leder till något seriöst jag och K? Kram

78 Anonym:

skriven

Nyfiken varför M slutade med sina sms? :) beror det på mig?

79 Hönan:

skriven

Men wow vilket häftigt rum! Vad duktig hon är din dotter. Tänk att få ha ett så fint rum, lyckos Ozzy :)
Måste säga att jag är lite förvånad själv, men äntligen har jag börjat kunna slappna av och jag tror det är mycket tack vare den "hårda sanningen" jag fick höra från dig för ett tag sedan. Även om det kändes lite tungt just då så är jag väldigt tacksam för det nu.
Meeen såklart så undrar jag ju om det blivit några tankar eller funderingar för hans del efter en sån här helg? Ser du något alls?

Kram

80 anne_hemma:

skriven

Jag känner lite spontant att jag skulle vilja bli adopterad av din dotter... :)

81 Amalia:

skriven

Kommer min intervju gå bra? är det ett bra ställe för mig? kommer jag hitta rätt ställe/jobb?

82 JH:

skriven

Tack för svar fina du! Kram

83 Kecka:

skriven

Hej

Har nu efter en svår tid träffat en kille jag trivs att umgås med, men mitt bagage gör mig så osäker. Vad känner han och ska jag våga satsa?

Kram / Kecka

84 Skorpan:

skriven

Skulle gärna sätta mig bredvid din dotter Es och kanhända få någon inspiration :). Det är så härligt när folk orkar hålla på med en massa saker! Idéer har jag men ingen ork/lust att göra något ;).

Tack för svaret Es, ser fram emot mera positivt. Kanske jag då kan löpa linan ut på detta jobb...O slippa söka jobb på ett tag...
Kram Skorpan

85 Anonym:

skriven

Hej!
Kan jag bli lycklig i detta liv eller är det kört?
Häls 🌷

86 F.u:

skriven

Kan du se vad smärtan i mitt högra ben, vad det beror på, är låret som typ kramp av något slag? Bör jag vara orolig

87 Hoppet?:

skriven

Hej

Blir det någon ljusning snart.. när vänder det??

88 G.S.H:

skriven

Hej Es! Gjorde tidigare en tenta i humanjuridik, ser du om jag klarar den? I efterhand tycker jag bara att jag var slarvig och att jag hade missat en del.. Kram!

89 gunilla i Oxd:

skriven

Wow...Vilket rum!!! Såååå fint!!

Superduktig hon är din dotter!!

Kram Gunilla i Oxd

90 Skorpan:

skriven

Tack för svaret Es!
Kram Skorpan


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: