Hatten av för....

 

Oftast är det mycket snack och lite verkstad när det gäller  politiker.

  Theresa Kachindamoto är senior chief i Malawi och ett undantag.

 Hon  har makt över mer än 900 000 människor.

Och den makten utnyttja hon.

Under de senaste tre åren har hon  annullerat mer än 850 barnäktenskap och skickat hundratals unga flickor tillbaka till skolan & studierna.

Hon tar strid mot urgamla sedvänjor och folktro som går ut på att unga flickor utnyttjas.

Theresa jobbar hårt på barn och kvinnors rättigheter. Och framförallt, hon agerar!

Fler av hennes sort vill vi ha !!

 
Kram & kärlek
1 Dunegull:

skriven

Ser du pengar in från annat håll än jobbet?
Känns lite jobbigt ekonomisk nu.

2 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Håller med dig, heja henne! Stark kvinna med mycket kärlek!!

Es, tror du han tar ny kontakt med mig? Eller att vi möts snart i något sammanhang?
Kram

3 n:

skriven

Hej Esmaralda!
Tror du jag kan ha någon sådan tur att diskmaskinen håller något år till? Ca såklart! Går ju inte säga exakt! Eller ska jag genast börja tänka på att spara till ny!
Kram

4 Christine:

skriven

Hej! Ok vad länge sen jag tittade in här. Sedan dess har jg hunnit träffa en man, som jag dock har brutit med nyligen. Jag känner mig inte kär. Länge debatterade jag med mig själv kring huruvida jag tryckte undan känslor för den här snälla och fina killen för att undvika att bli sårad (igen), eller om jag verkligen inte kände någonting. Nu känner jag starkt att det inte finns något att bygga på i mina känslor, och jag bröt kontakten.
Det jag funderar på är om det var rätt val eller inte. Jag är så rädd för att inte träffa någon annan, för att inte få familj och barn som jag önskar. Samtidigt som det känns fruktansvärt mot såväl honom som mig själv att kompromissa bort själva kärleken i en relation. Men samtidigt har han många bra sidor som jag beundrar och uppskattar, också :-S.
Gjorde jag rätt val?
Kram

5 Tanten:

skriven

Underbart.

Kram

6 Helena Ir:

skriven

Absolut! Instämmer..

Kram :)

7 Mikael:

skriven

Sådan planet vi bor på..., när man är född i trygga Sverige, på tiden utan Internet och inte tillgång till så mycket media, så är det lätt tro att andra delar av världen är en helt annan planet.

Sverige/Norden är någorlunda bäst!!

8 Cissi33 :

skriven

Yey! Jag fick vikariatet. Helt otroligt. Chefen gillade mig och sa bara att jag borde ha ett vikariat istället för att gå på timmar. Blev lite chockad eftersom jag kommer in som helt ny. Men väldigt roligt såklart.

Håller med. Fler sådana kvinnor!!

Kram!

9 Fanny2:

skriven

Hatten av för denna vackra människa och andra som jobbar för att göra världen en mer rättvis plats. Jag hoppas också kunna göra någon skillnad någon dag när jag mår bättre och funnit min plats i livet...

Och till "Mamma till tre" vill jag bara säga att jag blir jätteglad över att du kunnat fatta ett beslut och jag önskar dig allt det bästa. Många styrkekramar. <3

Es, kan det vara han som denna kvinna som spådde mig förra året menade när hon sa att jag skulle tycka om någon väldigt mycket?

10 Anki:

skriven


Härligt med starka kvinnor !
Man blir så glad av att höra att det faktiskt går att göra skillnad !


Nog är Moses utbrytarkungarnas kung alltid !
Nu blir det el !

Kram Anki med flock

11 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej!
Ser du om denna nya praktikplats leder till jobb? Tack i förhand! Kram Zoey 💕

12 Shakira:

skriven

Hej

Under vilket sammanhang möter jag min nästa kärlek och vad utmärker honom?
kram

13 Alie:

skriven

Ja verkligen hatten av, fler som henne efterlyses.

Ser det fortf ut som någon typ av resa blir av för min del, nu i år?
Kram

14 Susanne Amalia:

skriven

Jaaaa.. vilken kvinna ..
så skulle man vilja att politiken bedrevs i Sverige..
Det är så tråkigt att se gamla som sover ute .. inte kan köpa mat för dagen eller unga som inte får bostad eller jobb..
Blir så arg när man inte kan se det som händer i Sverige på ett nyanserat sett .. varför är politiker så blinda??
Skolan är kass och missnöjet jäser.. i stugorna ..
Önskar dg en fin dag <3 <3

15 F.u:

skriven

Något nytt o spännande på gång in i mitt liv du kan se??

16 F:

skriven

Vad är oddsen för en graviditet för mig iår? Kram

17 Alexandra:

skriven


Tack för svar kära du Es.

Du skriver: "Inget allvarligt farligt sker på resan."

Vad bör jag passa mig för?
Kan du se det?

😘😘😘


Svar: Se bara upp med ditt bankkort... så du inte förlägger det eller tappar det... det är det enda och det är bara en svag varning.. kram :)
Esmaralda

18 mg:

skriven

Hej!
Min chef har varit så elak mot mig. ignorerar,får kalla blickar mm....har haft mina aningar att en kollega gått bakom min rygg o snackat skit...Denna kollega är så fruktansvärt elak o hittar på historier allt för att förstöra...snälla snälla Es kan du se hur det kommer gå? Är såå orolig..älskar mitt jobb..en person ska inte få förstöra..har bett te änglarna om hjälp..
Kramar!

19 Skorpan:

skriven

Håller helt med dig Es!
Tänk att vara en som gör skillnad... Ens i det lilla... Kanske för någon..

Nu verkar det som om någon inte vill att jag söker mig vidare, eller vad tror du Es? Bärbara sa upp, denaandra datorn fungerar inte heller och en dator som föll mig på läpp, ja dom skulle de inte få på ett par veckor, what?! Är det meningen att jag ska löpa linan ut i detta jobb?

Kram Skorpan

20 Cissi33:

skriven

Förlåt men måste bara skriva igen för är så glad! Träffade chefen i tisdags för timvikarie och fick idag ett långvikariat. Och dessutom när jag sa jag ville bli förskollärare så sa hon att om jag börjar plugga och trivs hos dem fastanställer dem mig direkt.

Detta måste väl ändå va ett tecken på att detta är rätt beslut. Det är verkligen så, att när man följer sin magkänsla och hjärta så får man hjälp, allt ordnar sig. Helt otroligt. SÅ tacksam. Alla ni som tvekar, bara GÖR det!

Och du har haft rätt hela tiden esmeralda. 😊 tack för alla svar här som jag haft i bakhuvudet och äntligen vågade ta steget fast jag va rädd.

Kram!

21 Skorpan:

skriven

Håller helt med dig Es!
Tänk att vara en som gör skillnad... Ens i det lilla... Kanske för någon..

Nu verkar det som om någon inte vill att jag söker mig vidare, eller vad tror du Es? Bärbara sa upp, denaandra datorn fungerar inte heller och en dator som föll mig på läpp, ja dom skulle de inte få på ett par veckor, what?! Är det meningen att jag ska löpa linan ut i detta jobb?

Kram Skorpan

22 <3:

skriven

Verkligheten hatten av för denna kvinna. Kul och läsa idag att Bob Dylan får nobelpriset i litteratur älskar hans texter och sånger.
Testar och frågar om du kan se något om TE om det hänt honom något ? Han har varit mycket sjuk i lungcancer tror jag. Ska jag försöka höra av mig igen ellet låta det vara. Skämns han för sitt lite intima mejl till mig jag avvaktade och svara på...
Kram
💜💜💜

23 Hopp:

skriven

Hej

Hur blir 2017?

24 sus:

skriven

hej
Girl power....
underbart....
kommer jag på något snart?
love sus

25 Anonym:

skriven

Hej. Varför slutade mitt ex skriva? :)

26 Boudica:

skriven

Håller med! detta är politik! Om det fanns mer sånna politiker det skulle göra politik betydligt mer intressant. Jämför bara med våra svenska politiker, de beter sig som barn i en sandlåda....

Och jag skulle föreslå stockholm landsbygd för er, för min önskan är ju att ni kommer mot denna del av landet ;)
Men har inget tips på boenden, om ni nu inte vill tränga ihop er i min lilla bostad. Har ju ändå rätt bra internet ;)

Så åter igen nalkas kryssning med jobbet, så nyfiket undras det...
Vad chansen kan vara, att det är där som hufsirufsan träffar sin besökare?

Kram!

27 Cecilia:

skriven

Vilken kvinna! Så synd att inte alla tänker som henne, för hon verkar ju vara helt fantastisk! Att gå emot landets egna sedvänjor och folktro är nog inte lätt..

Snart fredag! Gud vad fort veckan har gått, men jag klagar inte. I helgen samlas hela familjen för att fira min pappa och yngsta bror. Inte varjedag alla 7 är hemma, så det kommer att bli extra mysigt.

Kan "katta" vara någon potentiell fling? Kram och hoppas du och Nettan hittar ett bra boende till er resa!

28 Hönan:

skriven

Wow, vilken kvinna! Modigt av henne. Sånna skulle vi ha fler av.
Undrar, ser du något kring varför han skickade de två bilderna? Så enkelt som impulsivt beteende eller fanns det någon tanke bakom?

Kram

29 Adad:

skriven

God kvällEs, hur ser min själsfrände ut? 🙈

30 erika:

skriven

Hej! Kan det bli kärlek innan året är slut?

31 En önskan, en dröm?:

skriven

Hej Es

kommer någon dröm eller önskan jag har gå i uppfyllelse snart:(?kram

32 Trump/Hillary?:

skriven

Hej Esmaralda

Vem tror du vinner mellen trump och clinton? Hoppas på Hillary iallafall.kram

33 Sessu :

skriven

Fler starka kvinnor tack 😊

Hej Ezmaralda
Mina älskade döttrar 14 och 17 år håller på att spåra ur känns det som. Den yngsta åkte fast för snatteri häromdagen. Den äldsta har börjat umgås med kompisar som drogar.

Får sådan panik ibland. Vill bara skrika. Är ensamstående mamma och har så varit i 13 år.
Har själv vuxit upp med missbruk omkring mig. Hatar allt vad droger heter och min största oro gällande mina barn har alltid varit att de ska hamna i missbruk.

Hjälp! Hur kommer det att gå för dem? Räcker jag till för dem?

34 Browallia :

skriven

Jag röstar för fler människor som Esmaralda och Theresa Kachindamoto. Vìlken underbar värld vi skulle få då!

Tacksamhet och glädje


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: