Jag har sett min första clown !!!

 

De räliga mördarclownerna har kommit till Sverige – från USA men man undrar vad de egentligen vill.

Och enligt en clowntalesman så vill de bara skrämmas. 

De är dessutom organiserade…  det finns en grupp som samordnar clowner runtom i Sverige. Man känner ju att det här måste handla om människor som  till vardags är väldigt sysslolösa och inte har särskilt mycket till liv.

I Sverige  lär de nu finnas  på minst 17 orter och talesmannen menar att somliga gillar att åka cross och andra gillar att klä ut sig till clown och skrämmas…. Suck säger man ju

 

De är nog  rätt fredliga för det mesta men  stackars den 10 åring som blev jagad av clowner med  motorsågar.  För barn är ju det här rent vidrigt hemskt. Vi vuxna kan väl stå ut.

Jag träffad min första clown i lördags.

Eller träffade & träffade… jag gick i stans park  med MG.. det var skymning och plötsligt blir det upprörd stämning och folk halvspringer iväg och en bit bort  står två clowner  med svärd och de försöker se hotfulla ut … om  det inte vore så att antingen var de av dvärgväxt eller typ 12-13 år gamla.

Varken jag eller MG drabbades av panik och efter att ha viftat lite med svärden  promenerade de i väg.

 

Men nu gäller det för clownerna att se upp - de är i fara !

Och ni föräldrar ska beslagta era barns clowndräkter om det finns  sådana – för folk har börjat hetsa upp sig och gåt till attack mot clownerna.  Clowner har blivit både nedslagna och  kidnappade.

 

Nu tror jag inte att den här trenden kommer att hålla i sig… ett tag till och sen kommer nåt nytt.

Kram & kärlek

1 Li:

skriven

Med all fantasi och kreativitet som uppenbarligen finns borde de kunna användas till något bättre.

Vet du någon som är bra på att hitta bortsprungna djur?

Händer det något roligt i närtid?

2 Varis:

skriven

God morgon!

Usch ja nu räcker de väl?! Detta sker ju överallt och jag tänker på hur onödigt dumt det är.
Hur lyckades du hålla dig lugn när du träffa dom? Usch jag hade blivit skrämd. Kanske inte sprungit iväg men hjärtat hade bankat ordentligt.

Ez, kan du se eller förstå vad min usla självkänsla beror på? Är
Der något från barndomen?

Kram

3 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Ja det känns som att de inte kan ha mycket annat till liv! Tänker på en film när jag ser clownerna! The clown tror jag den hette! Den var faktiskt riktigt hemsk!

Es, Spådde mig ju lite på skoj häromdagen utav en kvinna!
Hon trodde på att han och jag skulle hitta tillbaka till varandra! Men det gör mig lite tveksam!
Vad ser du? Tror du på att vi skulle hitta tillbaka till varandra igen? Eller Kommer det någon annan helt ny för mig härnäst?
Kram


4 Helena Ir:

skriven

Jag skulle då inte gå i närheten av en sådan där clown..men det är ju helt åt skogen! Clownmaffian ska ut och skrämma folk..nää..jag får nog tänka om..det är inga massmördare! Det går inte vara rädd för allt..

En alldeles vanlig onsdag..jag åker tidigt till gymmet..hoppas på en energifylld dag..en dag som ger glädje. Om jag sprider lite..kanske jag får något tillbaka :)

Kram...kram :)

5 Jossan :

skriven

Jag hatar clowner från och med nu. Jag är jätte mörkrädd så jag känner bara mer obehag nu.

Tränade lite igår. Dock kände jag mig illamående lite då och då. Så jag tror inte det ligger långt bort att jag kommer bli sjuk..
jag har inte tid med det! Kaose på jobbet och jag fyller 25 på söndag.

Igår stannade jag och pratade med A. Vi pratade även om L.. Det är så svårt och han vill liksom mig väl men han har också känslor för mig.. Vad kommer hända med kärleken framöver?

Kram

Svar: Blir lite rörigt ett tag nu innan det rätar upp sig.. kram :)
Esmaralda

6 ❤️R.:

skriven

Kommer R til å møte venninna si da han er på guttetur neste helg?

7 Fanny2:

skriven

Läste om det här inatt och undrar vad det är för fel på folk... Människor som försöker skrämma stackars skolbarn och den där stackars 15-åriga flickan som var ute och red och blev jagad av två clowner... De får ju men för livet. 😥 Det är redan mindre tryggt i världen av alla attentat som sker och så vill de "bara" skrämma folk. De har ingen empati för sina medmänniskor... Ser jag någon skräckclown så kommer jag jaga dem och ge dem världens utskällning... Tur att ni inte drabbades av panik iaf och tur att de inte var av den värre sorten. 😓

Jag tycker så synd om de professionella clownerna som kommer att hindras i sina jobb om dessa skräckclowner fortsätter...

8 Anna.L:

skriven

Hej!!! Vad kan jag göra för att hitta min kroppsliga balans i chakran och hälsa?

Undrar även om min familj och jag bör undvika att åka till Stockholm under höstlovet? Kan något otrevligt ske... Kram

9 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Som det ser ut nu så kommer mitt barn få börja på förskola ganska tidigt, strax efter det att han fullt ett år! Det här känns ju i mammahjärtat!
Kommer han att vara redo?
Kram

10 fw:

skriven

Tycker inte clowner är ett dugg roliga.. och som du sa, så hoppas jag att trenden inte håller i sig särskilt länge.

I början på året beskrev du hur min nästa kärlek skulle se ut.. du beskrev han som jämngammal, positiv och väldigt sportintresserad. Jag har nu kontakt med en sådan kille som du beskrev.. var det han du menade och kommer det att bli vi? Ser du också hans känslor kring mig i nuläget?

11 <3:

skriven

Obehaglig trend det här. Har alltid fått rysningar av clowner. Vill knappt titta på bilderna i ditt inlägg idag.
Orolig och möta någon när jag är ensam ute med min lilla hund och går kvällspromenaden. Kommer jag råka ut för någon elak clown ?
Det frågar vi väl alla idag...
Kram

12 Skorpan:

skriven

Vart kommer allt ifrån? Än det ena, än det andra, jösses. Inte råkat på någon ännu, ttyckerdom hör hemma på cirkus. Som hos oss i morse ;) argh...

Drömmer mycket och i natt om att jag inte kunde hitta en bra toalett bl a o när jag skulle gå tillbaka dit ja då blev jag påsprayad någon slags färg. I en karusell skulle jag välja rätt plats och stiga av på o en fin pelargon stod på min agenda att köpa åt mamma. Kan denna dröm betyda att jag blir stämplad för det jobb jag gör o sen har jag svårt att få något annat jobb? Det sägs så att om man jobbar med något utöver det "normala" ja då kan det gå så?

Cirkusen kallar ;).
Kram Skorpan

13 AnnaK:

skriven

Usch.....tycker clowner är läskiga och jag skulle fan skita ner mig om jag mötte en clownutklädd mupp i mörkret 😱 Fast är ju exceptionellt lättskrämd. Hoppas föräldrar har vett att se till att deras barn inte går ut utklädda till det och åker på stryk! Jäkla påhitt det där!

Dröjer det månne det jag funderar på?

Kram 😊

Svar: Ja det kan dröja ett tag till.. kram :)
Esmaralda

14 Främlingen som återkommer:

skriven

Huvva!
Tacksamt offer här..
Clownrädd som man är..

Halloween i år lär bli tuff,
för hur ska man veta om det är en "vanlig" utklädd clown eller "en av dem" haha?!
Säkert många som anspelar på detta..

Nyfiken på detta, Es!
En främmande man på universitet, i olivgrön jacka.
Han dyker upp lite överallt.
Det borde vara omöjligt med tanke på storleken på denna skola..
Har han också märkt av detta, min hjärna som hakat upp sig eller någon anledning?

Kram!


Svar: han har lagt märke till dig, definitivt... prata med honom nästa gång.. kram :)
Esmaralda

15 BlueSky:

skriven

Varför slutade hon med sina meddelanden? :)

16 bella:

skriven

Godmorgon :) blir det drömstaden nästa år och kommer jag "jamma" någon gång med dom jag tänker på? kram<3

17 EPM:

skriven

Hej.
Clowner har alltid skrämt mig, troligen för att det inte går att avläsa ansiktena så bra.

Jag har nyligen fått mina aningar om R bekräftade... Men jag undrar hur det kommer gå. Vilken roll har han i mitt liv framöver? Kommer det att gå bra?

Kram

18 Virrhönan:

skriven

God morgon!
Ännu har jag inte sprungit på nån o hoppas slippa också, hade säkert dragit till den fan ordentligt!!
Om bara media kunde sluta upp att rapportera om alla clownattacker så tröttnar väl folket snart. Min son skulle klä ut sej till clown på den kommande halloweenfesten, men nu vete 17, tjusig clowndräkt har han dessutom men nu har han börjat prata om en zombie istället....
Undrar hur min fling mår egentligen, han borde ju snart höra av sej eller vad tror du?
Idag är det regntunga skyar, och det verkar inte bli ljust alls idag, blää för detta väder....
Kram kram

Svar: Ja media har stor skuld i att det händer !! zombie är nog bätte än clown som läget är just nu. Kram :)
Esmaralda

19 Liten:

skriven

Usch det är rentav vidrigt det beteendet! Stackars barn som ju får men för livet om de stött på en! De som ger sig på clownerna gör helt rätt! Inte OK nånstans att skrämma barn,vuxna och äldre på det sättet! Man blir rädd för mänskligheten många gånger o allt son händer i världen.

Es...jag har berättat för min familj om en kille jag träffat o några i familjen har valt att ta avstånd från mig pga hans härkomst...blir så ledsen då det här är en person som betyder mycket för mig. Kommer de att acceptera honom längre fram eller har jag gjort helt fel som berättat om honom?
Kram

Svar: När de känner honom och ser att han är en bra människa.. då försvinner deras tvivel.. kram :)
Esmaralda

20 Fisken:

skriven

Hejsan Es.
Jag har kommit till en punkt i mitt liv då allting känns småtråkigt. Vad gör man! Vill byta jobb men vet inte vad jag är intresserad utav...
Vad ser du mig jobba inom,åt vad skall jag luta?
Ha en fin dag!
Kram

Svar: Fortsätt att tänk till... och fatta sedan dina beslut.. du behöver ta ett rejält steg framåt och bejaka din utveckling och i detta ingår nytt jobb.. kram :)
Esmaralda

21 Linnean 🌸:

skriven

God Morgon!

Fy, vilket knäppt påfund detta med clownerna är! Så otäckt! Har aldrig gillat clowner något vidare. Inte ens när jag var liten. Tyckte de såg fåniga ut och gjorde fåniga skämt. Hade svårt att skratt åt dem. Hoppas slippa möta någon! Närmar någon sig mig så...får väl dänga handväskan i skallen på dem.
Vad jag har sovit! Hög tid att stiga upp! I dag är det dags att ligga i MR:n. Känns äckligt!
Hoppas klara det. Men har lyckats reta upp mig på att man inte kan göra denna maskin på ett annat sätt. Räcker med att folk är sjuka och har ont, man behöver inte psykisk tortyr åxå!
Dessutom är jag rädd att känna av andras ångest. Det är ju några före mig som legat i maskinen. Så mycket tankar!! Frukost nu!
Ha en skön dag trots att den ser grå ut!
Kram.../Linnean 🌸

Svar: Nu är det nog snart över och jag tror det gått fint.. kram :)
Esmaralda

22 Razawa :

skriven

Hej bästa Esmaralda
Idag flyger jag kl 16 till malmö. Vet att jag frågat dig hundra ggr om detta haha. Men vädret är lite små dugligt och tkr mig se att himlen inte är så klar o sånt skrämmer upp mig mer 😢😢 kommer det gå bra dit o hem på fredag? Utan något hemskt som olyckor eller nära till osv? Usch mår så illa.


Kram

Svar: Allt kommer gå bara fint så oroa dig inte.. kram :)
Esmaralda

23 S:

skriven

Vad ser du kring Hady? Bör jag ge honom en chans elker är det inte rätt?

24 Tanten:

skriven

Hoppas jag blir arg och kan rycka av masken på vuxen clown som försöker skrämmas. Ett otyg är vad det är. Skrämma barn med motorsågar, helt vidrigt. Måste ha tappat empatin och sunt förnuft, kanske aldrig haft. Usch. Tror också att det ebbar ut, men ändå, varför i hela friden göra något sånt. Kul grej, knappast.

Kram

25 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Tur man bor på "landet"....snart hallowen så det lär springa runt clowner ett tag till...kanske jag får se en då...

Skype är ju fantastiskt ...så trevligt att kunna prata med spanska vännen och hans ombud samtidigt...draken ( vårt namn på grannkärringen) fortsätter ...
hur som haver var det roligt att höra sorlet från gatan i Palma . Där går de ju ut och äter vid 21-tiden ..

Nu ut i gråvädret...

Kram Anki med flock

Svar: ja.. Palma... sol och middagar ute... och här får man göra det bästa möjliga av livet :) Kram :)
Esmaralda

26 kicki:

skriven

undrar om du ser mig studera framtiden, och vart leder det till isåfall..kram

Svar: jag ser dig studera.. men inte vad... dock ser jag att det blir en rätt och bra satsning.. kram :)
Esmaralda

27 Xxx:

skriven

Hej. Jag tycker denhär clown-grejen är så jävla löjlig och inte det minsta rolig... har folk liksom inget liv?? Jäkla patetiskt. Om jag möter en clown kommer jag att smälla till den rejält.

Esmaralda, ser du hur mitt nyår kommer att bli? Som vanligt eller något extra?

28 Bolla:

skriven

God morgen!

Kan den flirten som du har sett nærmer seg være en jeg jobber sammen med?

Klem Bolla 😊

Svar: Det KAN vara så... jag är osäker.. kram :)
Esmaralda

29 Susanne Amalia:

skriven

God Morgon...
Ja Clownerna är verkligen i fara.. jag så ju en som hade blivit nedsparkad av en man som ville skydda sin mormor..
Treden att slå ner Clowner har börjat och jag kan se de svävar i dessutom är de i minoritet de får se upp...
Clownhatet triggas dessutom upp av pressen..
Jag hoppas nu att ni förstår att jag skämtade... tycker att dessa Clowner borde söka jobb... gå i skolan eller på annat sätt bidra till att samhället blir en bättre plats att bo..
Ut och leta pockemon vet jag, det ger iallafall motion.. <3 <3

Ut i skogen ska vi gå ...
jag har med mig kaffe ägg och stövlar.. regnrock och EllaBella.. Saga snurrar ihop sig kattligt och funderar på att låta ut, möjligen vara en tripp på balkongen eftersom det regnar..
Men vi andra i flocken är ju inte katter... så vi vill gå en promenad.

Sen ska jag bara mysa och dricka tee ... ingerfärstee

Jag måste köpa nya höstskor har letat i flera timmar eter dem men så kom jag på att jag slängde dessa förra året.. och har ju inte köpt några nya..

Önskar er en underbar dag fylld av kärlek och glädje ...
Att MG få en fin promenad med många nosintryck .. EllaBella hälsar att hon sprang igår på sin älskade strand.. skrämde lite änder och fick gå lös i flera kilometer ... det var ju fantastiskt.. matte skötte sig också och tappade inte bort något i skogen ... jipppiii ...

FRÅGA: Ser du ett ekonomiskt flöde som kommer in till mig ... jag behöver ju pengar till alla mina projekt.. ;)



Svar: Ja på något sätt kommer pengar till dig.. jag ser inte hur eller när.... och MG hälsar Ellabella och rapporterar att han hoppade i havet i helgen när hans storebror var hemma och drog upp båten på land.. och han hade inte räknat med hur kallt det var i vattnet nu.... och skakande och darrande fick han sitta under storebrors jacka. Så kan det gå.. kram :)
Esmaralda

30 Angeli:

skriven

Linnean

Massa lugn o trygghet skickas till dej idag!! :)
Du fixar det galant! Använd din humor!

KRAAAM på dej!

Fattar inte vad det är med folk idag..
Kastas det inte stenar på räddningspersonal så skrämmer man barn istället..

För jävligt är det!

Ha en okej dag Allihopa! :)

31 Noura:

skriven

God mogon Es, vad ser du kring H?

32 Noura:

skriven

God mogon Es, vad ser du kring H?

33 Hönan:

skriven

Usch, tycker det här är så obehagligt. Förstår inte att folk tycker det är kul att skrämmas på det sättet. Fast vi ligger ju i lä om man jämför med de rent ut sagt vidriga videor som finns på youtube där de tex iscensätter en avsågade människa med tarmar som släpar kravlandes över golvet följt av "mördaren" med motorsåg som sedan börjar jaga personerna som av en slump kom ner i garaget där allt sker. Jag hade svimmat på stört tror jag, eller fått en blackout och sprungit på autopilot. Just skämt där man jagas tycker jag är extra obehagliga.
Jag hoppas innerligt att jag slipper stöta på en clown!! Men om jag gör det hoppas jag att jag är lika cool som dig :)
Minns en dröm från inatt där flera människor pratade om att vinna pengar, minns att jag i drömmen tänkte att det kanske var ett tecken, att pengar nu är på väg in i mitt liv. Ser det ut som om det finns något att tolka från drömmen eller var det bara en vanlig dröm? :)

Kram

34 Karin:

skriven

Hej

Kommer vi förlova oss snart?

Kram
K

35 Lilly:

skriven

Något roligt o spännande på väg in i mitt liv du kan se😊😊

36 Michaela:

skriven

Så fruktansvärt obehagliga! Jag hade skitit på mig om jag stött på en😱 Hoppas detta slutar snart!

37 ❤️R.:

skriven

Kommer R til å møte venninna si da han er på guttetur neste helg?

38 Myran:

skriven

Du sa igår att jag ska skaffa hjälp. Jag försöker ta reda på svar men det är svårt och alla säger olika saker. Lönar det sig för mig att skaffa advokat eller kommer det bara att bli en dyr kostnad för mig. Vill bara ha saken undan och betala så lite som möjligt. Ska träffa en på måndag och en idag. Kommer någon av dessa att kunna hjälpa mig eller vill de bara lura mig på pengar?

39 Little miss piggy:

skriven

Hejsan Es!
Dessa clowner ... suck! Jag tycker det är förjävligt att skrämma småbarn. 😬 Kan inte fatta att man gör det! Att dom inte tänker till! Men det är klart att dom inte har någon hjärna att tänka med! Gud vad arg man blir! 😬 Sen kan man väl inte låta bli att vara rädd för dom som verkligen är psykopater och går runt för att verkligen skada folk. Själv hoppas man att man slipper träffa på dom. 😊

För några år sedan sa du att jobbet skulle komma före soulmaten. Ser du om det dröjer länge för något utav det? Hur stor chans är det att jag har träffat honom om två år?
Tack i förhand! Kram 💜

40 Agnes:

skriven

Är väl insatt i det här med att låta sig utnyttjas.
Men nu är jag nog att se som ytterst korkad...kanske dax att dra sig ur?

Hjälper ju mitt ex med hans företag...men börjar nu undra, om jag ses som något som är bekvämt att ta till, under tiden han hoppas, och söker, någon mer ärtig och mer duglig individ än vad nu jag är...

För även jag måste ju erkänna, att jag är ytterst korkad.

Det värsta jag vet, är när människor går bakom min rygg...vilket jag tror sker nu...jag är sedd som en bekväm sko, jättebra att ha, men går att kasta bort när något annat dyker upp...vilket troligtvis sker nu...jag ska fixa, för att det ska tas hänsyn till att andra mår bra...

Känner mig som den totala losern jag nu helt uppenbart är...har inget värde någonstans...varken på jobbet, där jag tydligen mest ses som ett problem...och inom livet, där jag mest ses som något obekvämt som liksom borde inse, att det är dax att pysa iväg så att jag slutar upp att ta upp en massa plats...

De anhöriga jag har, klarar sig fint utan mig...visst hade det blivit en del praktiska problem för mitt ex med sitt företag, men egentligen så känns det som att han mest anser sig stå ut med mig eftersom han har nytta av mig arbetsmässigt...äh, vad vet jag....

Insåg senast igår, att vara död är bra mycket lättare, än att kliva omkring i den här jävla skiten som kallas liv...och blotta tanken på att fortsätta, gör mig faktiskt snudd på spyfärdig...det finns människor som mest av allt bara har en önskan...att få fortsätta leva...men ska man leva enkom för att man redan gör det...som nu jag...dag läggs till dag av det liv jag har...jag försöker se tjusningen i att leva, för jag vet att mycket är tankekraft, men hur länge skall man orka se allt positivt, när universum gör sitt bästa i att bitchslappa mig så fort tillfälle ges...

Den enda ljuspunkt jag har, är att jag är singel...hade inte orkat med att även bli sugen på energi och sedd som loser även i mitt eget hem...

Nä, nu är det bäst att gå ut bland folk...även om jag nu mest är sedd som något katten släpat in..

Kram...


Svar: Tänk ett varv till.. och jag tror du inser att du inte utnyttjas... även om man gärna vill ha din hjälp... jag ser att man respekterar och tycker om dig... kram :)
Esmaralda

41 Elisa:

skriven

Hej!
Har du tips på vad jag skall fokusera på i höst/vinter för att få upp energi och självkänsla?
Kram

42 Noura:

skriven

Es, vad ser du kring Hady? Bör jag ge honom en chans eller är det inte rätt?

43 Linnean 🌸:

skriven

Angeli: Tack, söta du för din hälsning! Den var rar! Ska försöka tänka lite humoristiskt på det hela. I värsta fall KAN det ju bli lite så i efterhand sett iaf. Har en grym förmåga att ställa till det 😉

Tack, Es! Hoppas det ska fixa sig. Har du möjligen ett finger med i spelet här? Har varit flummig och konstig hela förmiddagen. Plötsligt var det som en luddig filt lyftes fr mig och jag blev klar och tämligen lugn. Anade en häxas varma tankar, eller fel där?
Dessutom spelades en speciell låt som jag skänkte en tanke i morse men den handlar om
min vän. Så spelas den åxå. Snart kommer min rara väninna och sen åker vi ner på stan och gör en ny erfarenhet i...tuben.
Tack och Vink, vink! Kram.../Linnean 🌸

Svar: Du anar så rätt Linnean :)
Esmaralda

44 Anonym:

skriven

Hej! Esmaralda tror du att jag kan komma i väg och hälsa på min dotter om som bor i Stockholm om 3 veckor? Kram 😃

Svar: Ja, bestäm dig bara så kommer du iväg.. kram :)
Esmaralda

45 Tillit:

skriven

Hej Es!

Skall på en liten resa med jobbet, kommer det gå bra? Är lite nervös.
Kommer jag o P mysa snart igen?

Kram



Svar: Allt kommer gå bra så ingen som helst anledning till oro.. och mer mys med P ser det ut att bli... kram :)
Esmaralda

46 Lilly :

skriven

Något roligt o spännande på väg in i mitt liv du kan se😊😊

47 Clown i kvarteret:

skriven

Obehagligt, bara obehagligt.

En liten 7-årig kille i mitt kvarter råkade ut för detta i helgen. Skrämd av en VUXEN clown...

Esmaralda. Undrar om han vågar kontakta mig, eller om vi möts på fest eller liknande så initiativ blir mer naturligt för mig att ta? Ser du?

Stora kramen :)


Svar: Ni möts ute men du får vara beredd att ta första steget.. kram :)
Esmaralda

48 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer jag även kunna finna en bra tjänst i närheten där jag bor? Kommer jag att få någon utav de jobb jag sökt nu?
Kram


Svar: Du har god chans att få en av de tjänster du vill ha... kram :)
Esmaralda

49 ❤️R.:

skriven

Kommer kjæresten til å møte L når han reiser bort neste helg?

50 IeIe:

skriven

Inte ok beteende att skrämmas sådär.. Många har ju dessutom rädsla/fobi för clowner och om än man kan tycka det är konstigt osv så är det en rädsla=ologiskt.. Sen kan jag som tycka att skrämsel pranks på youtube kan vara roligt beroende på lite men jag tänker alltid på hur skärrade och panikslagna de intet ont anade "offren" måste bli för ofta är det förbipasserande som ligger risigt till.. Men näe, den här trenden med clowner som skräms är verkligen inte ok och hur ska det ens bli när halloween drar igång? Kommer ju bli kaos..

Fråga.. Vad är det K egentligen? Hon verkar mest trött och stressad uti allt nuförtiden.. Försöker jag prata/umgås med henne så blir det ofta lite hipp som happ och kort om tid för då måste hon iväg på nått eller sitta med mobilen.. Hon kan ha långa utlägg om en sak och fastnar på samma sak om och om igen och det går inte få henne att se nått annat för hon är så galet fokuserad på just det DÄR, vad än det nu kan vara just då.. Jag vet ju själv hur jag kan bli när jag blir uppjagad/ivrig och insnöad på nått men det hon gör är på en helt ny nivå.. Hennes nya stora kärlek plus väninna som ringer i tid och otid om allt å inget verkar ta upp mest tid och barnen verkar nästan bli bortglömda, nästan så att hundarna deras får mest uppmärksamhet.. Sen gör hon konstiga köp också och spenderar massa pengar på sånt som tidigare varit oviktigt samt tror att all reklam+erbjudanden är guds gåva till mänskligheten, godtrogen? Svar JA! Tex.. Hon "köpte" nån specialtelefon för 1kr som sas vara värd flera tusen , det behövdes bara ett kortnummer vilket hon gladeligen uppgav.. Seriöst?! Nej och nej, klicka inte på länkar som är på internet snälla och dubbelkolla alltid all information oavsett vad och är det för bra för att vara sant så är det förmodligen så.. Vad hände där ens? Och vad sägs om en fiffig värmefläkt som drivs med solceller där det inte ens står hur mkt den kan värma upp (om ens något)? Men såklart, den köpte hon oxå.. Suck.. Billiga masstillverkade grejjor från asien som köps genom en app? Jamen självklart, det är ju billigt och bra. Spara pengar vettu.. Fastän saken går sönder om en timme.. Och nu senast har hon köpt nå test för två tusen kr som ska kunna se hur hennes kropp mår och vad den behöver.. Kanske lite nödvändigt men ehh.. Är det inte då man hittar nån specialist av något slag? Antingen traditionell läkarvård eller alternativ medicin.. Och på tal om att umgås, bjöd dom på middag när jag var hemma här nyss. Tänkte det kunde vara trevligt och att vi kunde få en kväll att umgås på, fredag och allt men näe.. Då var dom ju såååå trötta efter veckan och ville hem så de vräkte i sig maten, sa knappt nå och drog nästan lika fort som de kommit en timme tidigare kl 19.. Gissar på att det var tv-soffan som hägrade.. Kan ju säga att ingen av dom jobbar värst mkt om ens nå.. K har en halvdag iveckan plus nån extratimme ibland, hennes kärlek jobbar deltid och väninnan inte alls pga sjukdom så ja.. Det tar på krafterna att jobba så mycket tydligen, sjukskriven kan jag förstå och ta för det är oftast ett heltidsjobb att orka med sig själv och vardag då men annars förstår jag inte hur det går ihop..

Sry att jag vräkte ur mig så mycket nu.. Är på så frustrerad och less.. Vad gör man egentligen när det är såhär och man ser att allt inte är helt hundra men man kan inte göra nått åt det av en eller flera orsaker? Är det bäst att bara låta henne vara? Bara ses/prata när hon hör av sig för jag tycks alltid göra det vid fel tillfälle.. Vad är det som ligger bakom att hon är såhär nu för jag kan inte minnas att det varit såhär tokigt förr..?? Kan du se något Es, kanske komma med något råd eller så? Någon annan som kan hjälpa till? Vad kan jag göra (eller inte) och ha för inställning?

Nåväl, tack på förhand och ha en fortsatt fin dag alla ❀

51 Tingeling :

skriven

Till N
Jag blev ensamstående med mitt barn och var tvungen att lämna mitt barn på förskolan när hon var 1 år och 1-2 månader. Pluggade då så behövde inte ha henne där på heltid. Men barn brukar klara det där. Det är många som lämnar sina barn vid 1 års ålder, ibland har man inget val. Man måste ju få pengar.

Känner att jag snart börjar "ett nytt liv" nu och framöver och vill lämna allt gammalt bakom mig. Så nu även bytt namn här. :-)

Ibland får jag en liten rädsla och tänker hjälp! Men sen tänker jag att är det inte rätt så kommer säkert något annat sen.

Kram!

52 Skorpan:

skriven

Skumpa och choklad, det kallar jag en bra början på lovet ;). Mera sådana avslut på arbetsveckorna... Behövde dessutom inte stanna o planera så...

Något i det lilla kommer att hända sa du Es, undrar om du kan se om jag kommer att umgås med mina arbetskompisar på fritiden eller är det med redan etablerade såna som jag kanske kommer att råka på flirten/sexet? Nyfiken ;)
Kram Skorpan

53 aa:

skriven

Hej Esmaralda!
Är fasterns nya förhållande av den hållbara typen? Kommer mannen hon nu har träffat vara hållbart med?
Kram

54 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer han och jag att hitta tillbaka till varandra? Eller ser du en ny kärlek som kommer för mig?
Kram

55 Little miss piggy:

skriven

Hej Es!
För några år sedan sa du att jobbet skulle komma före soulmaten. Ser du om det dröjer länge för något utav det? Hur stor chans är det att jag har träffat honom om två år?
Tack i förhand! Kram 💜

56 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Tror du på en helt ny kärlek kommer in i mitt liv snart för mig?
Kram

57 Becca:

skriven

hej! Ser du något om den som är min rätte..vad är det
hos honom som fångar mitt intresse?kram:)

58 Linis:

skriven

Hej E, jag undrar om du ser ifall jag får en praktikplats till våren?? Kram L

59 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag undrar lite om du ser om jag blir moster snart? Min syster och hennes man har kämpat i ett år. Kommer jag få beskedet i år att hon är eller får vi beskedet nästa år? Kram Zoey 💕

Svar: Moster blir du.. jag ser inte när.. men det bör inte dröja så länge.. kram :)
Esmaralda

60 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag undrar lite om du ser om jag blir moster snart? Min syster och hennes man har kämpat i ett år. Kommer jag få beskedet i år att hon är eller får vi beskedet nästa år? Kram Zoey 💕

61 A:

skriven

Hej E,

Kommer det gå bra om jag väljer att gå vidare i jobbansöks processen? Eller bör jag skicka ut en ny ansökan till en annan arbetsplats? hur det ut? om det går att se något?

Svar: Gå du vidare för det finns en chans... kram :)
Esmaralda

62 Badrummet?:

skriven

Hej Es

Vad handlar min dröm om inatt?
Jag drömde om att badkaret och toaletten var överfullt. Jag försökte fixa så vattnet skulle bort och monterade och grejade med rör och annat.Blev rädd och fick panik.

kram

63 Livsturisten :

skriven

Ja men usch för skrämmande clowner, annars stör de mig inte. Var ute på kvällspromis m hunden igår o babblade i telefon då påminner kompisen mig om mörker o clowner. Ugh så rädd jag kände mig plötsligt fastän jag egentligen inte ör det med hundens närvaro.
O så frågan... Kommer det ordna sig för "pappan" eller blir det ett återvändande igen? O ser du vad äldsta barnet känner i allt detta?
Kram o ha det gott...utan clowner.

64 Tisa:

skriven

Kommer han att höra av sig?

Hursomhelst, igår var jag så väldigt klantig. Varför varför varför???! Jag är så fruktansvärt värdelös! Ångesten liksom dunkar på. Har gjort det jag kan för att få det bättre nu. Men ändå, det är ju bara förjävligt! Hur kan man vara så klantig som jag är!?!

65 Lunora:

skriven

Hej!
Jag var så säker till en början att jag hade träffat mannen i mitt liv, men inte denna gång heller😞

Fattade jag rätt beslut?
Kommer jag någon gång att hitta rätt? Hitta mannen i mitt liv? Känns lite hopplöst ibland....

Kram

Svar: Du fattade rätt beslut och en speciell kärlek dyker upp så småningom.. kram
Esmaralda

66 erika:

skriven

Hej! Kommer det gå bra med min mammas flytt?

Svar: Det blir rörigt och kanske lite irriterat ett tag men på det stora hela så går allt fint.. kram
Esmaralda

67 Kiara:

skriven

Hej Es!
Jag undrar om det är för tidigt för dig att se hur nästa år för mig ser ut? Någon resa? Kärleken? Jobb? Vad kan du se omkring mig? Tack i förhand! Kram Kiara ❤

68 Kiara:

skriven

Hej Es!
Jag undrar om det är för tidigt för dig att se hur nästa år för mig ser ut? Någon resa? Kärleken? Jobb? Vad kan du se omkring mig? Tack i förhand! Kram Kiara ❤

69 Mikael:

skriven

Är man inte rädd om livhanken drar man på sig en sån clowndräkt och ger sig ut.

Väntar bara på att någon skjuter en clown, eller tio, speciellt i USA, ringa på någons dörr ned sån dräkt är ju som att be om att bli skjuten...


Svar: Ja, herregud, man får hoppas att överlevnadsinstinkterna kickar in ... kram :)
Esmaralda

70 Linnean 🌸:

skriven

Åhhh, Tack...snälla Es!! Är verkligen tacksam!!
Du hade rätt! Det fixade sig! Huvudet först...Nix! Men m fötterna först var det ok! Rar sköterska och rar väninna. Jag har fixat det!!
Jiiippiii!! När jag var klar hade pillret slagit till och DÅ var det en annan äckligare känsla. Nu är jag dööötrött av det! Skit samma!
Tack, jätterara du!!! Det kändes så klart när allt lättade och det lugnet la sig över mig. Ditt lugn. Mycket bättre än pillerjoxet. Kraaaaam! 💖
/Linnean 🌸

Svar: Jaaa :) Jag visste att du kunde :) Nu får du sova gott.. kram :)
Esmaralda

71 Mary:

skriven

Imorgon kommer jag att träffa mannen som jag inte kan få ut ur mina tankar. Vi gör små försök att träffas seriöst, men det är alltid han som försvinner... nu undrar jag om det finns någon framtid med honom? Är han rädd?

Svar: Se upp så du inte blir besviken.. helt pålitlig verkar han inte vara.. kram :)
Esmaralda

72 Filippa :

skriven

Hej kommer de ske nogot i kärleks fronten snart?

Kommer ja få träffa S någon dag?

Kram

73 Tulin:

skriven

Hej

I vilket sammanhang möter jag min partner? Kram

Svar: Ser ut att vara i samband med någon form av festlighet.. kram
Esmaralda

74 Kärlek:

skriven

Hej,

Kommer mannen jag har känslor för idag och träffar, kommer han vara i mitt liv en längre tid?

75 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Tror du på en helt ny kärlek kommer in i mitt liv snart för mig?
Kram

76 Caroline:

skriven

Kommer Feliciano mannen i mitt liv hitta tillbaka till mig??

Svar: Nja... kanske för en tid men jag ser någon annan längre fram i tiden... kram :)
Esmaralda

77 Lizette:

skriven

Hejsan:)
Blir det en vända till med L? Eller kommer han låta den chansen gå förbi?
Kram

78 Desp:

skriven

Kära Es här är jag ensam och stressad som in i!! Så rädd att träffa henne på soc igen hon blonda som sa om du inte hittar jobb innan aktivitets tiden är slut så tar vi hand om dig efteråt så ledsen att jag har kommit så här ner. Är så rädd att jag inte hittar jobb innan aktiviteterna är slut. Jag är så rädd förtvivlad, Så rädd !! Jag kan inte ut o söka butiks jobb förän nästa fredag.... Ohhh jag vill bara dö!!! Vad ser du Es om jobb? Vad som helst hittar jag INNAN DET ÄR SLUT PÅ AKTIVITETEN 😨😢😰 kramar

Svar: Skit du i bitchen.... sök jobb och sträck på dig... du kommer att hitta rätt... kram :)
Esmaralda

79 Nornan:

skriven

Hej Es.
Eftersom jag vet du är kvällspigg sitter du kanske vid datorn just nu. Så jag chansar och ber om din hjälp.

Den här saken tär verkligen psykiskt och fysiskt på mej och har så gjort ett bra tag men -ser du om jag blir beviljad sjukpension? Känns som det är enda sättet för mej att försöka få livet åter.

Kramar!

Svar: Chansen är god men det kommer ta tid och kosta energi.. kram :)
Esmaralda

80 Tulin:

skriven

Tack för svaret kram:)

81 Du vet vem jag är. :

skriven

Es tack så hjärtligt för uppmuntran med din tillit tro på mig betyder jätte mycket för mig... Jag vill tacka dig för det jag klarade förra veckan ... Du tror på mig och det uppskattar jag och lägger i mitt hjärta . Jag känner att ingen tror på mig i min familj ... Alla är bara så kalla dom alltid ... ❤️❤️❤️

82 Lena:

skriven

'Miss i nassen' sitter jag och väntar på debatten mellan presidentkandidaterna.....huuua för båda två! Har hållit mig så aktiv som jag orkar...men nu har jag åkt på kryssning så många gånger själv att jag ger upp!!!!! Fick för mig att du sa möjligen att mannen fanns på en båt.....och nu jäklar i min låda har jag kollat det spåret.....ja jag har ju ränt runt på museer och sånt med. Skall jag ge upp? Är väldigt nära! Jag och min bror har lämnat in bytespapper för lägenhet, det är fett jobbigt att veta att jag blir lurad.....men det finns inget annat val. Näää den hära repan på jorden är ingen success....

83 A:

skriven

Tack för svar

84 Linis:

skriven


Hej E, jag undrar om du ser ifall jag får en praktikplats till våren?? Kram L

85 Karin:

skriven

Hej

Bor ihop med väldens bästa <3 vill så gärna att han ska fråga om vi ska förlova eller gifta oss, kanske gammalmodigt jag vet, men vill nog att han tar upp det..kommer han göra det snart. Känns som jag väntar o väntar bara.

har funderingar på att byta jobb, men vet inte riktigt till vad men bara att jag nog vill byta arbetsplats och inte ha det så uppstyrt.
Hur går det för mig i nytt jobb om jag söker ?

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: