Mannabonne Glenn säger....

Gästbloggare är: Mannabonne Glenn
 
 
Nu är det jag, Mannabonne Glenn som skriver, och jag vill klaga.
Högt och tydligt
På solen som försvann
 
I morse var min plan att sova därute i min fåtölj men jag höll på att frysa ändan av mig och örsnibbarna var iskalla  och fulla av istappar, kändes det som.
 
Fast mamma sa att det var plusgrader. I helsicke det var. Sånt vet man som hund.
 
Jag fick gå in istället
 
Hoppade upp i min TV fåtölj ( fast pappa tror det är hans) och sedan hojtade jag och gapade på mamma tills hon kom och bäddade filten om mig.
 
Det är sorgligt
 
Nu kan jag  inte simma med mina svanar längre
 
Jag kan  inte åka båt med storebror och jag kan inte träffa andra fyrbenta på hundbadet för ingen går dit mer.
Suck och suck och suck
 
Nu blev jag genast lite gladare för jag kom att tänka på att i kylskpet ligger mitt speciella  fredagsgodis... en stor lammknota.... och nu rinner snålvattnet till.... det är illa nog att sommaren fösvinner men tänk om fredagar och fredagsgodis försvann ?  Irk, jag kan inte ens tänka tanken !!
 
Stor slick och puss på er alla och ät så mycket fredagsgodis som ni bara kan trycka i er !!
 
Mannabonne Glenn
1 Pia1:

skriven

Jag håller helt och full med dig MG! Långkalsongens tid är här och det är förjäkligt. Puss!

Svar: MG nickar, så är det.. och så pussas han :)
Esmaralda

2 Adad:

skriven

Hur stor ser chansen ut att vara att jag får jobbet på sjukhuset??

Svar: Runt 70 %.. kram :)
Esmaralda

3 Dunegull:

skriven

Har Gud glömt mig? Varför så mkt motgångar hela tiden? Vad är meningen med det? Ska det aldrig vända?

Svar: Jodå du är inte bortglömd och det kommer vända.. det vet jag.. håll ut o gör bra val och gör sådant som får dig glad.. kram :)
Esmaralda

4 Tisa:

skriven

Varför hör han inte av sig? Jag blir så besviken.

5 Skrållann:

skriven

Hej!
Stackars MG;(
Är på väg hem efter en bra konferens och jag tycker jag har glänst och varit riktigt bra och tillfört mycket. Dock köper jag inte förändringarna som ska göras...
Därför blev jag ju glad när du svarade att jag hade god chans till ett av jobben jag sökt. Ser det ut att vara till kommunen eller till det mindre privata företaget jag sökt till?

Kram❤️

6 Skorpan:

skriven

Javisst är det synd att kylan kom, men fredagarna består o här lördagarna, då vi äter godis mmm... O du har ju så många sköna filtar att bädda in dig i MG, så det lär nog bli hur bra som helst :).

Jag väntar på besked gällande läkar/sjukhusbesök o sen ska jag o slava på talko. Hade hellre åkt på after work, men har jag nu lovat bort mig så har jag :/. Får väl satsa på egen after work ;) sen..

Ska bli spännande och se när din mammas spådom slår in MG o nån flirt slår till ;). Eller är det jag som flirtar? Tack för svar alltså!

Ha det gott!
Kram Skorpan

Svar: Underbart att du är med i talko.. ska nog skriva om detta i en blogg :) MG säger att du ska flirta som bara den och börja redan i dag... det är enkelt säger han... man ska vara snäll men busig och så ska man lukta den tilltänkta i rumpan.. då brukar det går bra... säger alltså MG !! Hrm... kram : )
Esmaralda

7 Anna:

skriven


Kära Es!

Har börjat umgås med en man på ett djupare plan. Vi har känt varann sen 2009. Vi har inte gjort ngt fysiskt än, utan tar det väldigt lugnt. Det känns väldigt bra o vi passar väldigt bra ihop. En kanon kille! Det enda som skrämmer mig är hans ex: En girig psykopat som ständigt bråkar o kräver mer o mer pengar. Dom har en 3 åring ihop. Han tar sitt ansvar o bidrar med mer än han borde. Jag är rädd att hon kommer förstöra/gå över lik för att få honom tillbaka om hon får reda på att vi har fördjupat våran kontakt. Hon har kontaktat mig tidigare. Enligt honom vet hon om våran kontakt.
Kan du ge något klokt råd i detta?

Stor kram

8 Skrållann:

skriven

Hej!
Kommer jag gå tillbaka till min gamla arbetsplats eller blir set nytt jobb inom en snar framtid?

Kram❤️

9 Elisa:

skriven

Hej!
Vi har visst gjort slut nu... ser det ut att vara nån bra idé att träffas till julen?
Kram

Svar: Nej, känns inte så.. låt det vara slut,.. gå vidare.. det finner du mest på.. kram :)
Esmaralda

10 Helena Ir:

skriven

Ja du,Mannabonne Glenn..sommaren försvann med ett stort skutt! Du ser ändå ut att ligga bra där..och visst har du lindat dina människor runt lillfingret,så du får en massa fredagsgodis ..
Jag såg förresten att du rekommenderar att man ska lukta den tilltänkta i rumpan..och då går det bra..okej,jag tar dig på orden :)

Kram..och mys i massor :)

11 Nutella:

skriven

Hej söta Mannabonne<3 så mysigt du har det:)

ps: Ser du någon positiv vändning komma snart?
kram:)

Svar: ja det kommer... först med något litet positiv .. sen blir det mer.. kram :)
Esmaralda

12 Fanny2:

skriven

Jadu, var är solen nu... Hoppas den hittar tillbaka snart även om filt och något gott är mysigt. En kopp varm choklad kanske? 😋 Vad jag har saknat dina gästinlägg... En stor puss på dig, MG!

13 Skorpan:

skriven

:D ok, ska lyda ditt råd och sniffa karlarna där bak. Tack för rådet MG..
Kram Skorpan

Svar: Så lite så... först brukar de stå still så du får sniffa klart och sen är det deras tur att sniffa och när det är avklarat, ja då är det bara att sätta igång att jaga bollar, ha dragkamp och hitta på lite kul . Glad att jag kan vara till hjälp, säger MG :)
Esmaralda

14 Alexandra:

skriven


MG;
😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘

15 Hedwig:

skriven

Delad sorg är halv sorg säger Sven, min vovve. Du är redan bortskämd att du bor så nära stranden och kan gå dit varje dag anser Sven. Fredagsgodis har han aldrig hörts tala om även om han får lite hundgodis varje dag...Så Mannabonne, njut av höstlöven och all kärlek du får där uppe i Skåne. En stor hundpuss från Sven

Svar: Nu spricker jag nästan av avundsjuka.. får du fredagsgodis VARJE DAG ?? !!! WOW ! Puss tillbax :)
Esmaralda

16 desp:

skriven

jag har väntat hela dan:( min fråga syns inte esmeralda!! hur stor chans har jagg att klara teoriprovet på tisdag? KRAMAR

17 desp:

skriven

jag kna inte fatta att jag inte fick jobbet hur ledsen som helst det kommer inte komma ett bättre jobb än det omg, fucking shit shit arg!!! plus körtkortsteorin på tisdag.. ??????????? hur stor chans har jag att jag klarar den? MVh...

18 E:

skriven

Kommer jag vara lyckligt å åtminstone lite lyckligt kär i en kille innan årets slut?:/

19 Yvonne:

skriven

Jag heter Peach MG och håller med dig!
Jag är också fralla och instämmer bestämt.

Tycker att det är så himla kul att jaga våra och andras katter..men nu åker man ju in för att mamma fryser! Bedrövligt!

Kom hit vetja och prova alla mina fotbollar!
Ja dvs dom har varit runda men dom är fortfarande lika roliga!
Vi kan ha springtävling!

Och jag kan bjuda dig på mitt älsklingsben!

Men jösses så tråkigt att ligga inne under en filt....kära fredagshälsningar från Peach 😊💕

Svar: Jag gillar bollar även om de är platta... och jag älskar ben och har en hel korg full och jag låter alla smaka... fast när jag lekt klart då vill jag ligga ute i stolen så jag ser alla som passerar på gatan... men det går ju inte när man fryser röven av sig.. suck.. då är det gott med filten... pussar :)
Esmaralda

20 mg:

skriven

Hej!
Mina chefer beter sig konstigt mot mig, har inte gjort nått, misstänker att det är min elaka kollega T som ligger bakom någo skitsnack..Stämmer det? Usch hon är så hemsk..
Kram!

21 Virrhönan:

skriven

Men stackars lille MG, fast tänk så här, vintern går fort och snart simmar du med dina svanar igen eller hur? O tänk dej dessa sköna vinterkvällar framför brasan med massa fredagsmys som du får...det låter väl inte helt fel va?

Vad ska jag göra med spanet, fortsätta flörta? Kommer han få mej din han vill tro? Gillar han vad som händer?

Trevlig helg på er o njut av fredagsmyset. Kram

Svar: Flirta du så länge du tycker det är värt det... det kommer nog en tid när det inte är lika intressant längre för din del.. du går vidare.. kram :)
Esmaralda

22 Queen:

skriven



finns det något roligt och spännande på väg in i mitt liv du kan berätta om... kram

23 F.u:

skriven

Finns det möjlighet att jag får gå igenom en graviditet igen

24 EM:

skriven

Hej Esmaralda & Glenn! Blir livet lite ljusare nästa år??
kram

Svar: Ja, säger Glenn, det tror han att det blir och jag håller med.. kram :)
Esmaralda

25 Louise:

skriven

Naw stackars MG. Jag håller med dig. Vi har blivit allt för bortskämda med sommarväder fram till slutet av september. Puss på dig.
Idag fyller maken år...40 år. vad gammal han blev.

Jag har 4 intervjuer nästa vecka...fyra stycken...seriöst och jag har sökt jobb på en förskola där jag gjort min omtentamen i VFU.
Frågan är om man blir anställd. Jag får hoppas det eller så kanske det blir efter min nuvarande VFU?
Jag har förresten inte fått min VFUplats denna veckan, jag hoppas jag får den nästa vecka:-).

Idag är jag nästan klar med paper och jag ska på handledning nästa vecka och hoppas jag är på rätt väg.
Jag känner att detta blir jag godkänd på så jag äntligen kan söka CSN.
Annars har vi ett grupparbete som nog ligger på 7,5 också.
Jag hoppas.
Hur tror du det kommer gå? Vad säger andrana?
Jag är iaf sjukt positiv trots allt elände vi har men det känns jobbigt att bära upp det. Vilket jag förhoppningsvis kommer blogga om. Varför ska jag vara stark hela tiden.

Ha en bra helg. Kramar

Svar: jag ser inga detaljer.. bara att du kommer i hamn så småningom om du inte ger dig... du ÄR stark och därför tror jag också att du prövas... kram :)
Esmaralda

26 Boudica:

skriven

Håller med dig MG!
Sorgligt att värmen försvann!
Du har ju iallafall lite tur med att du har värme hemma, här har de inte hunnit ta på värmen än så jag fryser!
Men det finns ju positivt med det med, man får gosa ner sig i massa filtar.

Snart dags för midfdag, men efter dess blir det nog en runda ut i kylan till affären, riktigt sötsugen idag jag med!

Idag fick jag veta att mobilen jag lämnat in på lagning blivit bortslarvat av posten, å de har 30 dagar på sig att reda ut det. Suck!

Vi pratade om änglar här för någon dag sen, nu igår la jag in en ny önskning till honom, ser du vad han har att säga om det?
Har ju uppfyllt liknande önskning förut men... kanske inte riktigt på det sätt jag hade tänkt mig! Haha

KRAM!

Svar: Ja ibland blir inte önskningar riktigt som vi tänkt oss.. kram :)
Esmaralda

27 b:

skriven

Heej :) har jag och han träffats i ett annat liv? kram :) <3 <3 <3

28 Tina:

skriven

Kommer jag att få lärarlönelyftet? Går och väntar på besked om detta.

29 Hej.:

skriven

Stackars dig. Du får be mamma om en extra filt när du kommer in eller kanske ett täcke när du är ute.
Vi njuter och myser lite extra i helgen och hoppas på glädjande nyheter i veckan. Vill ju dela med oss men vågar inte riktigt än ser du om det dröjer lång tid tills allt är klart eller flytet allt på smidigt?
Kram och trevlig kväll.

Svar: Det ser ganska smidigt ut.. kram )
Esmaralda

30 EM:

skriven

Tack fina Esmaralda & Glenn för svaret<3
kramar:)

31 F.u:

skriven

Finns det möjlighet att jag får gå igenom en graviditet igen

32 Queen:

skriven



finns det något roligt och spännande på väg in i mitt liv du kan berätta om... kram

Svar: Jag ser inget specifikt men det finns massor av fint, kul och bra som kommer i din väg..kram :)
Esmaralda

33 Hej.:

skriven

Tack för svar. Trevlig kväll och helg.

34 Kristin:

skriven

Jeg ønsker deg en fortsatt fin kveld, MG. Ikke fortvil. Om nettene kan du drømme om svanene og de gode vennene dine, og så kan du finne nye fine ting å gjøre, inntil du igjen kan treffe dine gode venner. Jeg er sikker på at du vil få det moro når vinteren kommer også. Du kan helt sikkert leke i snøen, om det blir snø. Puss til deg fra meg

Svar: Tackar säger MG... och säger att han planerar snöbus med bästa kompisarna och en tur till Tyskland i bil.. han skickar stor puss till dig och de dina
Esmaralda

35 Hej.:

skriven

Hej Esmeralda, jag har skrivit innan angående att det är slut med Markus, du skrev att det kan tänkas bli en kort dejt period till jag undrar när och om han kommer att kontakta mig, jag mår så dåligt aldrig mått så här för en kille. Kram :)

36 Russkiy Toy:

skriven

Jag förstår dig, Jag tycker också om värme!
Hoppas du hade en smaskig fredag, det hade jag.

Puss på nosen kompis!


Svar: Jotack säger MG och berättar att han tuggat på sitt fårlägg.. tittat på Idol och bara liksom hängt.. kram :)
Esmaralda

37 lilleba:

skriven

Det er lenge siden jeg skrev her, men jeg leser hver dag ! En fantastisk blogg !! Mine små firbente pudler hilser til MG, og det er så "Tatt på kornet" det MG skriver, akkurat slik er det :D

Ha en super helg, alle sammen, og spesielt MG <3

Kram fra Lilleba

Svar: Kram från mej och glada pussar från MG :)
Esmaralda

38 Susanne Amalia:

skriven

NU har jag duperat matte att leta efter dina bloggar. och se vad jag hittade...
Kul med hundsnack..
Min tvåbening har varit förvirrat borta i 12 dagar i Schweiz. Så jag har inte kunnat följa några bloggar.. Husse vet inte alls hur man gör..
Måste berätta att jag kört lastbil.. ja kanske inte jag men min lillhusse och jag . Det var så kul..
(fast när matte kommer hem ska hon få veta att jag inte alls har haft det bra) .. bara för att annars kanske hon får för sig att gå vilse igen.
Det där med kyla är vi Appenzeller riktigt bra på.. Vi älskar snö och kyla och kan vara ute och leta efter folk som har tappat bort sig väldigt länge.
Men jag letar även i vattnet efter försvunna människor och djur.
Så jag letar ju efter förvirrade tvåbeningar hela året om..

Tråkigt att du inte kan simma med Svanar .. men en sak ska vi ändra på hr hemma .. VI SKA OCKSÅ INFÖRA FREDAGSGODIS... det ska jag EllaBella se till..
Stor svansvifftning och stor slick i örat och en blöt puss till dig från mig ELLABELLA... <3

Svar: Ja bara fråga mej, jag vet ALLT om fredagsgodis och jag vet NÄR det är fredag för det är den dagen när pappa tar sitt bad med ett glas whisky på badkarskanten.. och det är alltid bra och veta för tvåbeningarna KAN glömma... puss från mej
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: