Nu är kärleken nära.....

Mannabonne Glenn bor i ett hus  med staket och grind… fast grinden kan han själv pillra upp och öppna och han förstår inte att den finns till för att stänga honom  inne.

Han tror den finns för att stänga elaka hundar ute. 

I  går eftermiddag satt jag och skrev seans… och hade ingen koll på den fyrbente.

Plötsligt hör jag hur det gläfser i trädgården.. och jag  tittar ut.

 

Där står grinden vidöppen och vajar i vinden  och MG knatar runt  på gräsmattan som en galning &  mitt i detta står en liten underbart söt vitfluffig hund.

Det bara lyser kärlek från MG.

Han har ju en slags fallenhet för de små och fluffiga.

Jag ser att det är en liten flicka… och hon byter oroligt ben och tittar lite blygt på honom. 

Då får han fatt i fotbollen och börjar dribbla som en tok… och så sneglar han på henne emellanåt.. säkert  för att se om han imponerar.  

 

Det var så mysigt att se de två .

Helt klart var det kärlek i luften.

Ingen husse eller matte syntes till.. och det var ingen hund jag kände igen. 

Så försvinner MG men kommer snabbt tillbaka.. alldeles jordig om näsan  och med ett skitigt ben i munnen. Ett gravat ben alltså. 

 

Som han högtidligt lägger vid hennes fötter.   Och vips förvandlas den ljuva saken till ett hår av hin. Hon sliter åt sig benet.. morrar som värsta  varulv  och reser ragg  &  MG backar många steg och ser lite förvirrad ut. 

Så spatserar hon ut genom grinden.. tar till vänster.. med benet i munnen.. och försvinner.

MG försökte följa efter men det satte jag  P för.

Han såg riktigt deppig ut, kraken. Satt och hängde med huvudet och funderade säkert över hur han kunde mista både kärlek och bästa benet !!

Sen när vi gick kvällspromenaden fick jag höra att den vite tillhörde gäster i ett grannhus en bit bort…

Stackars MG. Han har alltid otur med flickorna.

 

Från och med i morgon kommer i alla fall en av er som väntat på kärlek att  ha turen med er.

Jag ser en mörkhårig tjej med halvlångt hår, medellängd, kurvig, glad och pigg och som har glasögon ibland men mest linser…  hoppas du  läser det här.. för de närmaste veckorna ska du ögonen på skaft… kärleken är  RIKTIGT nära…

Kram & kärlek till er alla

1 Hej.:

skriven

Å vad gulligt. Men stackars mb att hon bara var på besök.

2 Jag?:

skriven

God morgon Ez!

Satt och läste om Mg's underbara möte med fjärilar i magen. Herregud en sån charmig vovve och tänk så fint du beskriver honom. Hoppas han får träffa fluffisen igen.

SEN stannade hjärtat! Du beskriver en tjej som till 99% kan vara jag. Det enda som ej stämmer är att jag inte har linser, jag går istället utan glasögonen-oftast!
Ja jösses. Nu hoppas jag du svarar på detta. Vi kanske är fler med den beskrivningen som väntar på kärleken.

Kramar en som verkligen vart chockad nu :)

Svar: Ja, det KAN vara du... om du ibland har glasögon... kanske att du någon gång funderat över linser.. för det här med linser måste nog landa någonstans.. kram :)
Esmaralda

3 Nettan:

skriven

Vilken härlig scen även om det blev förlust för MG.

Vilken tur hon har hon som snart ska få uppleva kärlek! Jag hoppas den varar livet ut och är glad för hennes skull!

Glad torsdag önskar jag dig!

4 ❤️R.:

skriven

Kan jeg stole 100% på kjæresten min R hvis han møter L?

5 Solen:

skriven

Vilken söt MG-historia! Inte lätt med kärleken ens när man är hund.
Linser har jag men är varken kurvig, av medellängd eller har mörkt hår...Synd, då är det inte min tur....
Hoppas det ändå kan hända snart...jag känner mig redo att möta dig!

6 Little miss piggy:

skriven

Hej Es!
Åh stackars MG! 💔😢 Det kan inte ha varit roligt! Ge honom en tröstpuss från mig. 😘

För några år sedan sa du att jobbet skulle komma före soulmaten. Hur stor chans är det att jag har träffat honom om två år?
Tack i förhand! Kram 💜

Svar: En god chans, absolut.. kram :)
Esmaralda

7 55:

skriven

Mig skulle det kunna stämma in på. Men jag har aldrig linser. Så det stöp. Ez känner du när el vilken händelse kärlek kommer för mig.

8 55:

skriven

Mig skulle det kunna stämma in på. Men jag har aldrig linser. Så det stöp. Ez känner du när el vilken händelse kärlek kommer för mig.

9 Tekla:

skriven

Hej!

Åhh... jag passar in på mycket av det där men ändå inte... kan du se om det närmar sig att hitta min kärlek för mig? Jag har bjudit ut en man på ett lite märkligt sätt och undrar utifall han nappar och vill ses - om det då kan utvecklas till något trevligt? :)

Kramar

Svar: Chansen är runt 60 % att det klickar och utvecklas.. kram :)
Esmaralda

10 Chopper:

skriven

Hej es...
Så underbart skrivet ler.. å stackars mg hoppas han får träffa denna donna igen 😀😀.
Mm kärlek underbart vill åxo träffa någon å mysa med 😀.

Ha en trevlig Torsdag ❤❤❤

11 EPM:

skriven

Stackars MG! Jag hoppas han även får uppleva lite tur i kärleken, det piggar opp! 😊

Jag är orolig för R som inte mår bra. Kommer jag kunna hjälpa honom? Mitt rationella jag säger att jag ska backa men min oro säger att jag måste hålla kontakten, för att han ska förstå att jag är här för honom. Ser du något om R?
❤️

12 M:

skriven

Är du säker på det där med linserna? Annars kan det stämma på mig... (och säkertmånga andra också)

Svar: Ja antingen glasögon eller linser... det är nog just detta som skiljer ut en person från många.. kram :)
Esmaralda

13 F:

skriven

Önskar att jag också fick uppleva lite kärlek i mitt liv.. det vore härligt..

Överanalyserar jag nu när jag tänker att han inte hör av sig själv utan bara jag? Vet samtidigt om att han är sjuk så han kanske inte orkat.. Eller så kanske jag har skrämt iväg honom med all kärlek jag har att ge haha.. nej jag skojar :) men hur känner han egentligen? Hur ser chansen ut att vi ses innan månadens slut?

Svar: Han verkar ha fullt upp med sig själv och sina tankar just nu.. det bör vända men jag är inte helt säker... i annat fall får du fråga rent ut.. kram :)
Esmaralda

14 Rebecca:

skriven

åh vilket spännande meddelande till en av läsarna! hoppas hon känner igen sig och kan meddela här sen hur det gick :)

Kan du se om någon tittar in mig lite extra? kram på dig ha en bra dag! :)

15 F.u:

skriven

Åh så roligt för Mg hoppas han hittar sin kärlek oxå ❤️❤️ Jag hade en dröm inatt om att jag hade mycket pengar i fickorna som jag skulle lägga i väskan samtidigt som jag promenerade, men lyckades tappa några sedlar någon lyckades jag fånga, men inte alla det gjorde de bakom mig. Vad betyder drömmen esmeralda kram 😊

Svar: Att du tenderar missa sådant som sker framöver... så var gärna lite mer "på".. kram
Esmaralda

16 <3:

skriven

Kärlek börjar alltid med bråk. Vad kan du se om honom Es. Är han för självupptagen för att bry sig om en när man är sjuk och verkligen behöver honom. Förstår mig inte på honom alls nu. Tror ändå inte att han är så här. Är det bara tomma ord och löften att han älskar mig. Just nu känner jag ingen handling från denna man bara ord. Vet inte om det är jobbet som gör honom så här.
Kram

Svar: Se inte bara till orden utan se till hans handlingar. de ljuger inte.. kram )
Esmaralda

17 Caroline:

skriven

Hej,

ställer livets viktigaste fråga, tiden rinner iväg.
Kommer jag någon gång att få barn.. :-(

18 Browallia:

skriven

Stackars MG menade så väl och blev så fel...
Skickar en massa nospussar som tröst.

Själv hoppas jag att det nya jobbet är nära. Väntar på besked efter anställningsintervjun jag var på i måndags.

19 Elisa:

skriven

Hej!
Har du råd till mig hur göra i denna situation? Han verkar ju känna på sig vad jag tänker...
Kram

20 Kiara:

skriven

God morgon Es!
Men stackars Mannebonne Glenn! Han måste ha blivit snopen när hon tar benet och går. Inget ben och imgen kärlek. 💔 Ska du para MG någon gång?
Jag trodde först du menade mig angående kärleken, för det passade så bra ... tills jag kom till gladögon/linser då sjönk all glädje. 😢 Lycka till tjejen med din stora kärlek!

Jag undrar om det är för tidigt för dig att se hur nästa år för mig ser ut? Någon resa? Kärleken? Jobb? Vad kan du se omkring mig? Tack i förhand! Kram Kiara ❤

Svar: Nej, han är ju kastrerad så någon parning blir det inte.. han känner kärlek mest i hjärtat :) Nästa år ser det ut tt bli en resa.. och det blir också något annat skoj... lite av varje kommer att ske.. kram :)
Esmaralda

21 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Herregud vad gulligt!!!
Det hade jag velat sett, hoppas Mg får träffa henne igen :)

Es, jag vill ju gå framåt, inte bakåt!
När jag blev spådd lite på skoj så trodde hon på en eventuell återförening med min gamla kärlek! Men det fick mig att tappa hoppet lite! Tror du på någon slags återförening med min gammla kärlek eller ser du en helt ny, annan kärlek som kommer till mig? Någon som känns rätt?
Kram



Svar: Ser mest ut som att det blir en ny kärlek.. kram :)
Esmaralda

22 Pia1:

skriven

Jag blir så jäkla glad! Hoppas den goa tjejen hör av sig och berättar här på bloggen! Du är fantastiskt Esmaralda och har ett busigt hjärta av guld <3

Svar: Kram.. ja jag hoppas också att hon hör av sig här med en rad eller två :) kram :)
Esmaralda

23 CA:

skriven

Hej
Jag är så yr, får ta en sväng till vårdcentralen.
Ser du om det är sviterna efter förkylningen eller för mycket salt eller järnbrist?

Otur för MG, känner igen mig, ge honom en kram.
Kram till alla

24 Mamman som varit med från början:

skriven

Vad underbart att höra om Mannabonnes förälskelse :) hoppas nästa förälskelse blir i någon fastboende så att det kan bli mer varaktigt ;)
I mitt liv är det lite mulet och kargt just nu...det påverkar mycket när ens älskade är drabbad av sorg och även jag är såklart mycket sorgsen över hans pappas bortgång. I morgon har vi begravning och det är inget som någon av oss ser framemot men vi hoppas på nåt sätt att detta blir ett av stegen man behöver ta för att gå vidare. Sorgen påverkar en relation när min älkling är sådan att han hellre håller sorgen inombords och blir svåråtkomlig. Jag försöker att bara finnas som ett stöd även om jag drabbas av egoistiska tankar ibland och tänker på det som jag behöver i vår relation.Vänder det snart så att vi kan finna en pyrande glädje tillsammans igen? Kanske rent av sorgen kan få vår relation att djupna Esmaralda?
Kram på dej och på alla bloggläsare och såklart Mannabonne och familjen :)

Svar: Vi reagerar alla så olika vid sorg... din vän bär den helst inom sig och det är tufft för den som går bredvid.... det tar ett tag och sedan öppnar han upp lite mer... kram :)
Esmaralda

25 Susan:

skriven

Stackars MG, det där me kärleken e ett mysterium🤔
Tyvärr stämmer inte den beskrivningen in på mig😫..... ..men lycka till den som är den lyckliga❤️
Hade behövt en famn att krypa in och bara få vara, saknar närhet och ngn att prata med.... men snart e det säkert min tur oxå😇


Kramiz

Svar: Ja din tur kommer också, det vet jag.. kram :)
Esmaralda

26 Tingeling :

skriven

Men stackars MG 😞 han som var så snäll och till och med gav bort sitt bästa ben. Sötnos.

Men härligt för denna kvinna som ska hitta sin kärlek! Hoppas hon berättar här sen hur det gick till ☺

Jag hoppas min kärlek också är nära? 😄

Idag på väg till jobbet var jag så glad. Sen blev jag ledsen. Men jag känner mig så redo att gå vidare nu. Men ändå blandade känslor. Glad, ledsen och lite rädd.

Nästa vecka har min dotters förskola halloween fest. Min dotter sa "jag vill vara clown!" hhmmm... Jag vet inte Ja.... Tror det får bli en katt istället, eller kanske superhjälte som hon gillar att leka.

Kram!

Svar: ja, det är dags att du ska gå vidare nu så bara gå och känn dig trygg i detta !! kram :)
Esmaralda

27 Tanten:

skriven

Stackars Klimpen, väntar någon bättre bakom knuten. Otacksamma ilskna fluffar ska man strunta i.

Puss och Kram.

Häftigt för mörkhårig tjej. Hoppas vi får veta hur det går.

Kram

28 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Åh vad roligt för den mörkhåriga kvinnan att kärleken är påväg! Hoppas hon läser det här!
Es, hur ser det ut för mig framöver?
Händer något nytt?
Kram





29 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Du får trösta MG med att trevliga tikar finns där gott om ...min gammel-Molly skulle aldrig fräsa ifrån ens vid ett ben ...men så är hon en mycket speciell hund...

Så roligt att du kan se bara sådär att ngn i bloggfamiljen träffar kärleken Grattis och all lycka till dig mörkhåriga glada pigga tjej !


Kram Anki med flock

Svar: Ja, när jag satt där och skrev om MG så bara kom insikter.. bland blir det så... kram :)
Esmaralda

30 Karin:

skriven

Hej

Ser du om jag och mannen jag lever ihop med idag kommer och förlova oss snart.
Vi har pratat lite om det förut, men sen vart det lite trassligt mellan oss så det var inte aktuellt.
Hur ser det ut nu ? Vet att han tycker om mig mycket men blir besviken på mig ibland.

Kram

31 AnDa:

skriven

Hej Es 🌞

Så underbart när kärleken bara plötsligt visar sig, bara där som eTT elchock... ibland noddar oss, ibland dör en av oss på grund av det :D men kärleken är som bekant oberäknelig 💜❤💜

Önskar att MG möter fluffiga vita hunden igen och dem få springa runt i gräset tillsammans ☺

Många av oss har inte tur än i kärlek men jag kan glädjas åt när andre hittar sann kärlek och sina partner. Hoppas jag möter snart kärleken, den härliga mannen som älskar och ser mig som jag är ❤
Önskar att min son skulle möte en fin tjej i hans ålder som båda hitta kärleken och harmonin tillsammans i varandra men skulle kunna växa i sig själva också ❤💎❤

En fin fin dag önskar jag dig ! N


32 💕 Zoey 💕:

skriven

God morgon!
Vilken otur du har lilla MG! Krossat hjärta och av med ditt tuggben. Hoppas det går bättre med nästa tjej 😉

Tack för ditt svar igår, Es! En annan sak jag undrar är om flirten du såg är nära eller dröjer den lite till? Kram Zoey 💕

33 Mary:

skriven

Kära E, jag har läst din inspirerande text oc.h önskar innerligt att du kunde hjälpa mig med hur jag ska agera idag. Mannen som jag känner en miljon känslor för kommer att vara på mitt jobb idag ochjag har ingen aning om vad han tycker och tänker. Är han mannen i mitt liv? Eller ska jag glömma och stoppa undan mina känslor?

Svar: Ta initiativ.. så att han får upp ögonen för dig.... det finns en chans.. även om den kanske inte är så jättestor.. kram :)
Esmaralda

34 Susanne Amalia:

skriven

God Morgon..
Men vad underbart.. vida fluffiga hundar är helt oemotståndligt ..
Det förstår jag ...
Jag har haft en del hundra i mitt liv..
både hanar och tikar ..
En hane som delade min bostad var en BorderCollie vid namn Jack.. han blev 15.5 år och var en mycket klok hund..
Han tyckte dock att det man värnade om här i livet skulle markeras..
MIn mamma var ute och gick med honom och de träffade en helt underbar vit hund och kärlek uppstod.. MIN tyckte Jack och lyfte på benet för att markera henne..
hmmmm.. Jack var nöjd och min mamma förtvivlad..

Sedan hade jag en Kinesisk nakenhund vid namn Love..
han tyckte om stora fluffiga tikar och klättrade upp på höjder för att sedan kasta sig på dessa när de kom i rätt position..
Pinsamt tyckte jag... som delade en helg med en familj som hade Samojed...

Kan förtsätta min lista men denna lilla ruta man får skriva på tar ju slut då..

Jag tävlade lydnad med min nakenhund och jag kommenderade honom att stå på samma ställe och förbi kommer en ursnygg stor lurvig vit pudel..
Varav min hund stod på samma ställe med tassarna med fullt juckande rörelser.. domaren skrattade så han nästan låg på marken . mmm det glömmer jag aldrig.. SG uppförde sig mycket hedervärt...

Nåväl i dag är en grå och mulen dag.. men det regnar inte .. det är bra ..
Vi ska ut i skogen och sedan ska jag försöka handla skor ...
Hittat på nätet och vill så gärna ha..
men det ligger någon spärr på kortet som jag inte förstår.. det står att det är för mitt eget bästa ... Men jag vill ju ha skorna hur kan det då vara för mitt eget bästa.. nåja får väl gå till banken om det inte går att låsa upp.. hur konstigt som helst .. Dessa nymodigheter .. för mitt eget bästa.

NU önskar jag dig en underbar dag med kärlek och glädje .. MG en bättre lycka med små vita fluff fluffar och EllaBellahälsar och säger att matte sköter sig bra i skogen .. hon har inte tappat bort något.. det är bra ... inte ens bilen ..

Fråga: Tack för dina svar jag är så tacksam och glad.. .. frågar mig NÄR JAG SKA KOMMA TILL IRLAND .. livet verkar streta mot .. men bra saker händer och jag har lärt mig följa flödet .. KAN DU SE??

Svar: Ha ha ha, ja visst är väl hundar underbara.. och stora personligheter :) Nej jag ser inte nr det blir till Irland.. men det BLIR.. kram :)
Esmaralda

35 Helena Ir:

skriven

Men då..hmm..Mannabonne som gjorde sitt allra bästa!
Det var en kort romans..hoppas det träffar rätt inom kort..för det där var ju oschysst av den fluffiga lilla hunden.

Så spännande för den mörkhåriga kvinnan..kärleken kommer ..wow!..räcker det om jag färgar håret och börjar använda linser? Förmodligen inte..min kölapp är lite längre bort i kön...men för varje dag som går..så blir det närmare,ändå..:)

Kram..och en stor tröstpuss till MG :)

36 Skrållann:

skriven

Hej!
Åh vad många som kommer gå och undra om det är just den som kommer träffa kärleken närmaste tiden.
Själv har jag en hektisk dag framför mig och i em ska jag träffa en massa politiker och tjänstemän och hålla föredrag om framtiden inom en av våra verksamhetsområden och jag hoppas det går bra?!
Har för övrigt fått nobben från ett av jobben jag sökte men väntar på svar från det andra. Dessutom finns det nu två nya perfekta jobb som jag tänkte söka och jag hoppas så innerligt att jag snart kommer få göra något annat.
Min man uppför sig så konstigt och distanserande och jag undrar hur han tänker just nu?!
Vi är som två lag som ibland spelar ihop men allt oftare spelar emot varandra. Känns inte som min soulmate och jag tvivlar allt oftare på att det är ett sådant äktenskap jag vill leva i.

Kram;)

37 Agnes:

skriven

Inte lätt att vara hund, heller, verkar det som...sötnöten Herr Fralla kammar noll, han me`! Jaja...

Tack Es, för gårdagens svar...jag insåg att jag (som "vanligt) agerat helt fel...har tyvärr fallenhet för att låta hjärnan löpa amok alldeles för mycket...vilket mitt ex hade vänligheten att informera mig om...det, att jag på något vis hellre krånglar till saker, än att ta de som de kommer...han har helt rätt, och jag är dessutom väl medveten om mina mindre angenäma sidor...som jag verkligen tränar på att försöka bli av mig...då de mest ställer till besvär i mitt liv...och för mig själv...

Så, nu till min senaste, briljanta, haha, insikt...som fick mig att skratta högt för mig själv på gymmet...jag släpper helt sonika fram "lilla mamma"...kvinnan som hade förmågan till att stryka människor medhårs, så länge som det gagnade henne...om jag säger så....tror det blir bra, att jag till sist erkänner, att jag är"min mors dotter" och använder mig av henne och hennes sätt att vara...på ett mer positivt och humant sätt...

Vilket nu innebär, att jag rafsar fram mig själv, igen...men en mer uppdaterad variant...Rom byggdes inte på en dag,s a s....

Vilket för mig in kvarteret "MÄN"...jag skaffar mig helt enkelt en, eller några stycken, kanske, för att ha för förlustelse...för en fast partner vill jag inte ha...som jag nämnt tidigare, så är blotta tanken på att vara liksom fast i en tvåsamhet med en man, som kanske har mindre, trevliga sidor, gör mig kall...

Jag vill kunna komma o gå som den fria själ jag nu är...och att bo o leva med en man, hämmar mig...men sex, det måste jag ha...så då är en eller flera vänner med förmåner alldeles ypperligt...helt perfekt!

Kärlek och önskan/väntan på en sådan där soulmate överlåter jag med varm hand till de som nu tror på det...och den där överskattade kärleken...det är trams, mina vänner...en illusion...sex, däremot, är krass hårdvara...

Som exet sa...han har aldrig ansett att han är skapt för att endast njutas av en kvinna...jag säger det samma...jag är inte skapt för att njutas av endast en man...That's it!

Nu blir det att fixa lite företagande...med nya krafter, för nu djävlars har Agnes lyft på stenen och fått nys på syret....Yes!

Kram!

Svar: And you go girl !! Fast jag fattar inte riktigt detta med sexet... jag ser ju att du är en attraktiv kvinna och det tycker en hel del män... kanske att du är lite för snäv i vad du kan tänka dig ? Om du kan acceptera lite yngre män.. då tror jag det blir en hel del napp... kram :)
Esmaralda

38 😢:

skriven

Kommer jeg til å oppleve utroskap mot meg de nærmeste månedene? Eller kan jeg slappe helt av og ikke bekymre meg for at han skal være utro?

39 h:

skriven

Hej!
Bättre lycka nästa gång MG, när du minst anar så dyker hon upp!

Es, kommer min situation bli bättre på jobbet? Att chefen börjar behandla mig bättre?
Kram!

Svar: Ja, fast du får sätta ner foten lite bättre och markera var dina gränser går.. kram :)
Esmaralda

40 Enveten jägare:

skriven

Jag håller med dig, MG. Kärleken är för jäkla svårfångad ibland..

Det är bara att fortsätta pilla upp "grinden", inte ge upp ;-)

På tal om det. Esmaralda! Ser du vad denna främling tänker om mig när vi ser varandra?

Spännande att kärleken ligger nära en bloggläsare, hoppas hon läser och håller oss underrättade! Kramen



41 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag har sökt både florist jobb men även andra jobb!
Ser du vad det blir? Blir det ett florist jobb eller ett annat?
Kram

42 Pollan:

skriven

Hejsan! Närsynt och har alltid glasögon!! Lurar kärleken bakom hörnet för mig? Hoppas , Hoppas!!

43 aa:

skriven

Hej Esmaralda!
Tror du fasterns nya relation är av det hållbara slaget? Det finns stora förhoppningar i den!
Kommer de skaffa barn ihop?
Kram

44 Skorpan:

skriven

Vilken kärring :(, ja kan man säga så om hundar? Elakt var det i varje fall mot Mannabonne. Men i morgon är det ju gidisfag och då kanske han får lite plåster på såren?

Jävlar att jag går bet med bilfixning. Bakrutetorkaren, inga problem, vindrutetorkarna STORA problem. Nej jag får inte dom bytta, vågar inte ta i dom för hårt och hur jag än försöker förstår jag mig inte på dom :(. Att jag känner mig usel, borde inte alls ha bil och borde ju ha bett om hjälp tidigare i veckan. Tror inte pappa kan hjälpa heller, åldern börjar ta ut sin rätt. Hoppas karln som kommer kan nåt om bilar!?

Intressant att du fick en bild om att någon kommer att råka på kärleken snart :). Hur kommer det sig? O vi här på bloggen vill ju höra mera ;)..

Bilen kallar o flera mils resa ligger framför oss... Utan missöden tror jag.
Kram Skorpan

Svar: ja det här med bilar är ett evigt problem... de ska köras och INTE fixas med... jag går bet varenda gång jag försöker... kram :)
Esmaralda

45 AnnaK:

skriven

Definitivt inte jag.....är inte pigg eller kurvig och har brillorna jämt 😊 Fast även om beskrivningen stämt på pricken så hade jag utgått från att det inte var jag.....pessimist som man är. Har räknat bort sånt och mkt annat vid detta laget.

Spännande att få höra fortsättningen iaf 😊

Kram 😊

Svar: men det ska du inte göra... din tur kommer.. det kan jag lova dig.. kram :)
Esmaralda

46 n:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag har sökt både florist jobb men även andra jobb!
Ser du vad det blir? Blir det ett florist jobb eller ett annat?
Kram

47 Sheri:

skriven

Åh vad söta dom är.

kan denna mörkhåriga tjej vara jag?? Beskrivningen passar iallafall ser du om det är en ung tjej 20-30.

Svar: ja det är en yngre tjej... stämmer det med glasögon och/eller linser också... ja då kan det vara du.. kram :)
Esmaralda

48 Noura:

skriven

Vad kul!! Hur ser mitt kärleksliv ut under det närmaste året ut o vara?

49 Lilly:

skriven

Ser du om jag o dottern kommer iväg på vår resa och om jag får med mig något sällskap dit?? Kram

Svar: Jag ser att ni kommer iväg och det blir riktig bra så tveka inte.. däremot se jag ingenting om sällskapet.. kram :)
Esmaralda

50 mg:

skriven

Hej!
Jag har långt svart hår, bruna ögon 158cm lång...använder glasögon ibland men ej linser...kan detta vara jag?? Åker te sthlm imorgon..
Kram!

Svar: Nja.. eftersom du inte har linser känns det tveksamt men ha lite extrakoll i alla fall.. kram :)
Esmaralda

51 Sus:

skriven

Hej
Härligt med kärlek.....
Kul för den som beskrivningen passar in på....
Händer de inget här snart?
Love sus

52 Jag?:

skriven

Jag kände verkligen igen mig i allt du beskrev. Glasögonen lägger jag ofta ifrån mig för de är jobbiga att ha länge, och jag har övervägt linser men har inga idag.

Lägger änglakort emellanåt och i tisdags la jag kort för min närmsta tid i livet och fram kommer: själsfrände.
Därför kändes din beskrivning extra spännande och rätt MEN det lär väl visa sig. Annars är det nån annan här som snart hittar sin kärlek.

Du såg inte nåt mer? Typ hur eller var de sker?
Kramar

Svar: nej jag ser ingenting mer.. och kan inte säga exakt vem det är men eftersom det stämmer in på dig.. så ha ögonen med dig extra mycket närmaste tiden.. tveka inte att ta initiativ om ngt speciellt dyker upp.. kram :)
Esmaralda

53 Camilla:

skriven

Underbar hund-berättelse det där, så gulligt, men synd om MG ändå...
Måste säga att helt UNDERBART när du kan se detdär om en tjej som träffar kärleken snart, hoppas det snart skulle hända mig också... Kramar

54 fw:

skriven

I början på året beskrev du min kommande kärlek. Jag har idag kontakt med en sådan person som du beskrev då.. Men är det han du menade? Kommer det att bli vi i slutändan?
Kram

55 pe:

skriven

Kommer min f.d sambo att kämpa för oss?

56 Linnean 🌸:

skriven

Söta lilla MG! Vilken uppvaktning! Men vilken jäkla bitchhund! Hon kunde väl iaf tackat lite rart! Det är inte bara män som är skitstövlar, minsann! Sådana finns i kvinnoskepnad åxå...även bland hundar! Hoppas han har hämtat sig och hittar en mer kärleksfull liten fluffig brud 😉 Solen ler i dag! Skönt!
Är lättad att gårdagen är klar och gick så bra. Ännu mer tacksamt TACK till dig, Es! 💖
Vad spännande att någon ska stöta på kärleken! Hoppas den blir vacker och het!
Här är det lite uselt med den varan nu. Eller kanske är det lite kärlek ändå med de små "bevisen" som dyker upp fr mannen som inte skulle strö rosenblad i sängen eller säga sockersöta ord utan visar det på ett annorlunda sätt. Äh, jag vet inte 🙄
Ska fortsätta jaga läkare för återbesök nu. Man blir fan koko! 35 min väntan med bara 3 samtal före!! Är snart utnött m alla undersökningar och sen att få tag på läkarna, det känns som nåt jäkla dataspel ibland. Så bortskämd jag var när jag hade min "egen" läkare!! Som var min kärlek åxå. Ja ja!
Må solen skina på er stig och på lille MG!
Kram.../Linnean 🌸

Svar: ja, det där " vad god dröj" kan dra ut hur länge som helst.. en gång såg jag nästa ett helt avsnitt av en Tv serie medan jag väntade.. kram :)
Esmaralda

57 MollyD:

skriven

Hoppas det är jag som är den mörka!!!!

kram

Svar: Det kan ju vara så.. så håll ögonen öppna lite extra närmaste tiden.. kram :)
Esmaralda

58 Vonsan:

skriven

Hej. Kan du se hur det går med min kärlek?

59 💔:

skriven

Kommer jeg til å oppleve utroskap i løpet av året?

60 Hemliga H:

skriven

Hej Esmeralda!
Sista gången när jag fick min seans berätta du att jag skulle träffa min soulmate väldigt snart, en äldre man som är mörkhårig... Nu har det gått nästan 1år och har träffat en man precis som du beskrev.. Och allt känns så bra, min enda fråga är det han som är min soulmate? Kram


Svar: Ja ser inte det.. men själv kommer du att veta snart om det är rätt.. kram :)
Esmaralda

61 Anna.L:

skriven

Hej! När dyker kärleken upp för mig finns det någon, speciell kille i mitt liv som kommer? Tänker mycket på J då han känns nära min själ, telepati kontakt och får kontakt via drömmar. Häromveckan var det som att jag höll hans hand plötsligt en natt.
/Kramis
Åh Älskar MG han är för underbar!!!! Fick mig nära till skratt och log hela berättelsen.

62 Tova:

skriven

Haha! Låter väldigt lik min hund. Är jätteglad och leker snällt tills det handlar om nån typ av nåt ätbart. Då tror hon att hon kan skrämmas..
Å, det där låter spännande. Hoppas man går in under mörkhårig och har chansen att vara just denna person. ✊🏼

63 Noura:

skriven

kul!! Hur ser mitt kärleksliv ut under det närmaste året ut o vara?

64 Michaela:

skriven

Åh vad gulligt med MG 😍 och vad kul för denna tjej som snart får träffa kärleken. Tyvärr stämmer inte beskrivningen alls in på mig så jag fortsätter att vänta.

65 Adad:

skriven

Kanske det kan vara jag (?) hoppas verkligen det. Jag har mörkt långt hår, är kurvig (varken smal eller tjock), har alltid på mig linser förutom dom dagarna jag är ledig och hemma då jag istället bär glasögon. vad tror du es? Om det inte är jag, ser du hur långt det dröjer tills det blir min tur?

66 Adad:

skriven

Kanske det kan vara jag (?) hoppas verkligen det. Jag har mörkt långt hår, är kurvig (varken smal eller tjock), har alltid på mig linser förutom dom dagarna jag är ledig och hemma då jag istället bär glasögon. vad tror du es? Om det inte är jag, ser du hur långt det dröjer tills det blir min tur?

Svar: Ja, det kan vara du om allt stämmer... men det märker du snart.. håll ögonen öppna utifall att... kram :)
Esmaralda

67 aa:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser fasterns förhållande ut att vara stabilt och hållbart?

Kram

68 Louise:

skriven

Jag är besviken på soc. Det är allt jag kan säga. Jag finner inga ord och jag har skrivit om det i min blogg för den som orkar att läsa.
Säger bara varför ska ISkrigare få alla förmåner när de mördat och haft sig i Mellanöstern medan en barnfamilj ska leva på barnens sparade pengar som ska vara för deras framtid när de ska ta körkort och så. Det är sinnesrubbat.

I alla fall så har jag precis pratat med min VFUlärare och hon verkar 10 gånger bättre än min förra. Hon är inte där för att döma så jag känner mig trygg och dessutom har jag haft henne i en annan kurs. Det känns skönt. Hon sa till och med att jag skulle låta min ångest för VFUn försvinna.
Jag har mailat min handledare och frågat om jag kan komma ut och hälsa på nästa vecka på arbetslaget och på barnen med tanke på att jag ska göra en aktivitet med dem. Så jag tycker det känns jättebra.
Nu ska min käre make bara komma ut och göra något, han ska ringa en skola idag och se om han kan komma ut på studiebesök. Jag hoppas han kommer in till våren.
Idag känner jag att jag kommer verkligen klara denna gången och med tanke på att det är en övningsförskola så kommer jag få handledning hela tiden :-).

Min fråga: Kommer vi få de resterande pengarna från soc för barnens uppehälle? Kommer vi vinna överklagan? Soc tycker nämligen att vi ska leva på barnens sparade pengar som farmor sparar till dem och dessa pengar får vi inte röra överhuvudtaget för de har från banken en överförmyndarspärr. Förra året gav vi oss utan strid men det kommer vi inte göra denna gången.
Om vi så måste anmäla soc till socialnämnden/styrelsen eller IVO så gör vi det för jag anser att de agerat fel och naturligtvis ska vi överklaga deras beslut. Barn ska inte behöva köpa mat eller annat själva eftersom de är minderåriga.
Jag tycker soc gör fel och de skiter i om det är farmor som sparar, de har rätt till dessa pengar. Jag blir så arg.
Tacksam för svar.

ha en underbar dag och passa på att njut av vädret för detta är tydligen den enda dagen med sol.
Kramar

Svar: Ja, ta det dit du orkar.. det är krävande att ta en sådan fight... det FINNS en chans till lyckande men du ska veta att den inte är stor... tyvärr... och nu tycker jag verkligen att det ska vända för dig och din familj.. ni behöver lite ljus och glädje... kram )
Esmaralda

69 Nessii:

skriven

Hej! Kommer vi flytta snart?

Kram❤️

70 Filippa :

skriven

Hej de låter som de kan va jag❤️

Tack för svaret i allafall.

Kram

71 EA:

skriven

Vad spännande för den tjejen!

Jag undrar om det är nära för mig nu också. Inte angående kärleken utan det jag drömmer allra mest om. Jag "känner på mig" att det kanske kommer ett ja ändå. Men jag är inte direkt medial så det kanske bara är hoppet? :)

Kram

72 Pia1:

skriven

Håhåjaja. Nu kom svaret på sömnregistreringen och det blir en sån där mask då. Vilken sorts uppehåll vet jag inte ännu men det brukar vara blandat med den diagnosen jag har i ryggmärgen. Hoppas jag får lite energi sen då, men gruvsamt!

Svar: Ja, det är inget kul men om det hjälper så är det ju ändå okey. kram :)
Esmaralda

73 Virrhönan:

skriven

Gulligt med lite doglove, fast d krävs nog lite från MG om hon inte ska roffa åt sej alla hans gravben, tjejer är ju inte att leka med.. :-)
Kul med en sån liten flash du slängde med dagens blogg. Var det bara nåt som pluppade upp? Mer sånt hade varit kul. Stämmer inte helt på mej kanske, bär ju jämt glasögon men funderar ibland på linser. Väntar inte på kärleken men väntar på min fling, ser du en liten minidejt kanske..?

Svar: Jo, det bara "kom" och kanske jag ska låta det komma lite mer :) och enf ling.. ja det bör komma ganska snart.. kram :)
Esmaralda

74 Pia:

skriven

Hej.
Min f.d sambo finns det någon chans för oss?

75 Charlotte:

skriven

Hej!
Undrar lite om jag kommer att få en bra och seriös relation med mannen jag tycker så mycket om, och har kontakt med?
Kram

76 Alina:

skriven

Åh, Mannabonne. Jag tror att min hund och han skulle komma bra överens. Hon är också vit och lite fluffig och hon gillar charmiga killar.

Vad spännande med kärleksspådomen! Låter nästan som jag på beskrivningen, men jag har ju redan mitt på det torra, så att säga. :)

På lördag ska jag ha inflyttnings- och födelsedagsfest med 7-10 gäster. Några känner inte varandra sedan innan. Jag skulle vilja be dig, Esmaralda, skriva en blogg om hur man arrangerar den perfekta festen! Tror du är bra på sånt. Många fester jag gått på har bara gått ut på att äta tilltugg, dricka och mingla. Som gäst har man fått underhålla sig själv liksom. Men jag vill ha några programpunkter på min fest. Ett par lekar och kanske någon överraskning. Jag vill att min fest ska vara en sån fest där alla känner sig välkomna och sedda, och där vi alla lär känna varandra lite bättre. Skulle vilja ha tips på roliga, interaktiva lekar som passar vuxna. Har du Esmaralda, eller ni andra bloggläsare, några bra tips? Tackar på förhand!

Svar: Nåja,, nån festexpert är jag inte men gillar att ordna partaj så det kommer snart en blogg om detta.. kram :)
Esmaralda

77 Elektricitet :

skriven

Synd att man är blond och smal.. ;-) spännande i vilket fall som helst, hoppas kvinnan som kärleksförutsägelsen berör läser blogginlägget!

På tal om detta. Ser du hur tankarna snurrar när den mystiske ser mig?

Kram och kärlek på alla!

78 AnnaK:

skriven

Tack! Jaha.....ja vi får väl se 😊

Louise.....Kram!

Kram 😊

79 Cecilia:

skriven

MG, vilken kille! Min lilla vita och fluffiga hund skulle vara så klängig att MG skulle tröttna på en gång.

Men gud vad häftigt att du fick till dig den där informationen! Dök det bara upp out of nowhere? Tycker att den passar in ganska bra på mig, speciellt det där med glasögon ibland men oftast linser. Kan det vara min tur? Är det inte jag så hoppas jag den berörda läser detta och berättar i framtiden om händelsen! Kram

Svar: Javisst kan det vara du... ser ut som om det stämmer in på flera här på bloggen men det kan lika väl vara du som någon annan så gå ut och ta för dig så mycket du kan och se vad som händer.. kram :)
Esmaralda

80 CA:

skriven

Hej
Tillbaka från läkare 1 och 2, alla prover va bra, ingen förklaring till yrseln, troligt att det kunde vara nackrelaterat, inget fel i hjärnan, skönt.
Hoppas nu att det går över, annars fick jag komma tillbaka.

Jag längtar så efter min USA resa.
Kram

81 Fanny2:

skriven

Stackars MG... Hur kunde hon inte falla för honom och bara ta hans skatt... Hoppas han har mer tur nästa gång för det är han värd.

Det är inte jag du beskriver tyvärr. Jag märker att det är en del mörkhåriga på bloggen... Det blir spännande att se vem det är och hur det går.

Jag spådde mig hos en annan kvinna i slutet av förra året, innan jag hittade dig Es, och hon nämnde också någon romans som inte skulle vara lång. Jag börjar tro att det var fel och året närmar sig sitt slut... Var och vem är han?

Svar: Gå ut starkt den här sista tiden på året... se dig omkring... ta initiativ.. bjud lite mer på dig själv och jag tror det kommer falla i god jord.. kram :)
Esmaralda

82 EPM:

skriven

Oj! Nu läste jag om tjejen som skulle möta kärleken.
Jag undrar jag...

83 N:

skriven

Hej Esmaralda!
På grund utav att Montessori förskolan ligger lite mer avlägset överväger jag eventuellt att välja mellan en Waldorf förskola och en "vanlig" förskola! Det jag gillar med Waldorf förskolan är att de har mindre barngrupper! Vilken ser ut att passa sonen bäst utav de två?
Kram

Svar: Av de två hade jag valt Waldorf.. men besök båda och skaffa dig en uppfattning.. kram :)
Esmaralda

84 N:

skriven

Hej Esmaralda!
De behöver eventuellt folk till jul på en florist butik som jag varit i kontakt med! Skulle jag kunna få jobb där tror du?
Eller dyker något annat upp?
Kram

85 Lost:

skriven

Hej Es

Kan du se hur det blir ekonomiskt för mig framöver?kommer det vända och bli bättre snart..:(

86 Livsturisten :

skriven

Hade ju varit underbart att få passa in klockrent på din beskrivning av den som möter kärleken. Men jag får ge mig till tåls. Att "den rätta" dyker upp i mitt liv är jag inte tveksam till men det är väl som för många andra att man "vill ha det nu". Nåja jag har trevliga manliga vänner som oxå gör mig gott i hjärtat på olika vis.
Voffen din är ju helrolig! Min blev vid senaste löpet dökär i kvarterets största hund (grand danois) o hon själv är inte större än 37 hög o 8 kg ca. Små vita lurvbollar blir hon oxå bästa vän med fort.
Kram o tack för så härliga inlägg alltid!

Svar: Ja, det är inte storleken det hänger på :) Go helg till dig och din fyrbente.. kram :)
Esmaralda

87 Boudica:

skriven

Jadu MG, kvinnor de är inte lätta vilken skepnad de än har! Du är värd någon bättre än henne, än en som försvinner med dina bästa ben ;)

Känns som om det var ett tag sen jag kommenterade här, men läst har jag försökt varje dag!
men nu kan jag ju skriva, stannade hemma idag med denna dumma förkylning, och mensvärk på det! Lite ångest över det, men nångång måste jag ju också få vara sjuk ;) Men riktigt uttråkad, kanske återvänder till jobbet imorrn även om det nu är fredag.

Trodde först att du besjkrev mig i början, men näh det är nog inte jag. Sist så sa du något om att han skulle dröja ett tag till.

Mörkt och halvlångt hår (typ axlarna) har jag, medel länd ja, varken lång eller kort. Kurvig ju det kan jag ju nog säga, men beror ju lite på vad du menar med just det! Pigg och glad, det ses jag ju som av andra, men kanske inte just idag! XD
Glasögon har jag, (trasiga dessutom) men inga linser. Och där föll det för mig... det är inte jag ;) Gick ju flertal år utan glasögon även då jag behövde det, men började använda när jag började jobba. Jaja han får väl dröja lite till då ;D

Försöker med frågan jag ställde senast jag skrev när det än nu var, kanske med lite andra ord.
Stundar kryssning med jobbet, kan finnas någon risk att det blir rätt ensamt för mig, men det löser sig väl på något sätt.
Men frågan är ju om det finns en chans att jag möter någon där, för lite intimare mys? Några månader sedan sa du ju att det inte var speciellt långt borta ;)
Men om det är någon från jobbet, då vet jag att jag kommer att göra bort mig totalt denna gång med ;)

KRAM!

Svar: Det känns faktiskt fortfarande som om myset är nära.. så försvunnit har de inte gjort... kanske du ska ta för dig lite mer bara.. kram :)
Esmaralda

88 Lie:

skriven

Hej Esmaralda!
Brukar han tänka på mig?
Kram

89 Carolina :

skriven

kan vara jag det med kärleken är mörkhårig, halvt långt hår, kurvig och har glasögon och har linser ibland men oftast bär glasögon hemma. men är det inte jag så hoppas jag att kärleken inte är långt borta.och så är jag oftast glad och pigg ;)

Svar: Stämmer väldigt väl in på dig... så ha ögonen öppna närmaste tiden.. bjud på ett leende och ta själv initiativ om det faller sig så... kram :)
Esmaralda

90 Ia:

skriven

Hej Es! Som många andra passar beskrivningen på mig med ganska exakt! Förutom att för lite mer än ett år sedan opererade jag ögonen och därför blivit av med både linser och glasögon. Så antar att det inte är jag??
Kramar!

Svar: Jag kan ju vara lite senkommen så du ska inte helt utesluta att det kan vara du.. kram :)
Esmaralda

91 F:

skriven

Ett stort lycka till med tjejen som du såg skulle träffa sin rätta, själv känner jag mig så besviken den sista tiden på min man, känner mig sårad på det sättet han pratar till mig, jag kan vara jobbig oxå ibland, men känner inte att jag ska prata på ett visst sätt, vad ser du om detta? Kram från en sårad tjej!

92 Desp:

skriven

Kära Es! Jag undrar om jag har mycket god chans på receptionist jobbet i kommunen i annan ort ? Puss o kramar❤️❤️❤️❤️❤️

93 Desp:

skriven

Kära Es! Jag undrar om jag har mycket god chans på receptionist jobbet i kommunen i annan ort ? Puss o kramar❤️❤️❤️❤️❤️

Svar: jadå.. visst har du chans.. över 50 % i alla fall.. kram :)
Esmaralda

94 Zuzeee:

skriven

Hej
Din beskrivning stämmer in väldigt bra på mig... finns de en chans de kan vara jag?

Kram

Svar: Ja det finns det absolut så tänk att det är du.. se dig omkring extra.. ta initiativ.. kram :)
Esmaralda

95 Liten:

skriven

Hej Esmaralda!
kommer det komma något snart som ändrar min trista syn på livet?kram

Svar: Ja.. en hel del roligheter är på väg. kram :)
Esmaralda

96 Chatrine:

skriven

Hej Ez, kan det vara jag som du beskrev?
Använder linser, men har även glasögon (liggandes). Go å glad, prick medellängd, kurvig. Jag är rödhårig dock men inte så ljust rödhårig och håret brukar vara medellängd när jag klipper av det, dock så har jag inte klippt mig ännu men haft det i tankarna. Jag känner att det är något positivt på gång sen en vecka tillbaka men har inte prickat in vad som komma skall. Så får hålla ögonen öppna...

Kram Chatrine

97 Adad:

skriven

Har denna mörkhåriga tjej ljusa eller mörka ögon?

98 Nornan:

skriven

Tack gulliga du för svaret igår kväll. Det lättade litegranna i mitt hjärta.

Gud vad gulligt det måste varit att se MG och hans vita kärlek. Jag älskar hundar! ♡

Beskrivningen på tjejen stämmer bra in på mej. Men jag tror ju inte det gäller mej ändå. På nåt sätt har jag nästan tappat allt hopp om kärlek helt enkelt och känner lite att det nog är meningen så också. Fast större mirakel än så har ju hänt här i världen!

Många kramar!

99 Liten:

skriven

Tack fina för svaret kramar

100 Diana:

skriven

Och genast började jag använda linserna mer än glasögonen. 😉


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: