Another day in paradise

 
Efter en amazing frukost... var det bara att kliva på rederiets buss och fara in till centrum av Merseille
 
 
Vi sprang på ett Pariserhjul eller snarare Merseillehjul och jag slog till backen direkt...
aldrig i livet att jag  sätter mej i ett sånt tortyrhjul... höjdrädd som jag är !!
 
 
 
Men se, det gjorde vännen.. och här sitter han högst upp och säger sig njuta av utsikten... fan tro´t !
 
 
Själv tyckte jag det var mysigt att strosa längs kajen och rota lite bland alla stånd...
Det var 27 grader varmt.....  och det kändes...
 
 
Nyfångad fisk fanns av alla de sorter....
 
 
Vi hittade en sån mysig lite restaurang ... och naturligtvis åt vi Havets  frukter och  därtill champagne !!
 
 
 
När vi satt där och gottades oss  dök de här två grabbarna upp.. mitt på gatan.. de stoppade bilarna och de slog volter och impade stort !!  Ett par euro var underhållningen värd..
 
 
Starka män i blöja ??
 
 
Ett zigenarcamp passerade vi.....
 
 
Stans katedral
 
 
Hamnen... fast vi lade till vid en annan större hamn...
 
 
Sen tillbaka till båten.... helt slut av värmen... så vi friskade upp oss  ,med ett dopp och varsin " Sex o the beach!
 
Nu är det godistimmen.... dvs massa bakverk och desserter.... och jag borde inte... men va fan... nåt litet...
Ikväll blir det  kabaré... vi ska se  Trollkarlen från Oz !
 
Dagens pinsamhet har jag inget foto på... och det får man vara tacksam över.
Det  finns en massa små nätta autmater överallt med  vatten... och  eftersom inga muggar fanns så tolkade jag det liksom som en dricksfontän. även om man fick böja sig i 145  grader typ.
 
Jag  gick in för det, hukade och ålade nästan för att få in näbbet under kranen ... när nån klappar mig på axeln och säger att stopp och belägg... det  här är ju  handdesificeringsvätska.
Va ???????????
"För HÄNDERNA " förtydligare den äldre herrn..  som om jag  vore dum !!
Ja huga !
 
Båten har nyss lagt ut och i morgon ska vi göra Menorca !
 
kram o massa kärlek
 
 
 
 
1 Natalie:

skriven

hoppas du har haft en bra dag! :)

Svar: tack.. en alldeles underbar dag :) kram :)
Esmaralda

2 Solstjärnan:

skriven

😃😃
Du är då allt toopen Ez!!😊
Tur att du blev räddad i sista sekunden.

Din vardag är full av äventyr ,när du hinner med ett som annat .
Att det går åt pipan ibland det gör väl inget..
Ha en toppen resa!

Kram Solstjärnan🌼🌼

Svar: Exakt min filosofi.. låt et braka väg ibland.. det gör ingenting alls :) Kram :)
Esmaralda

3 Skorpan:

skriven

Hahhaa, decinfieringsvätska, hur smakade det då? Ingen risk för matförgiftning då ;).

Får se till att önska mig en dylik kryssning i present då. Pallar för det om man ser en ny hn varje dag. Gissar att jag som gammal sjöman, i tidigare liv, hade en ny dam i varje hamn? Ska kanske börja segla igen ;).

Njut av efterrättsbordet, du kan inte komma hem och säga att du inte unnade dig det Es. Jag fick lite ögongodis idag, alltid något :).
Kram Skorpan

Svar: Jag tror faktiskt att du gillar det riktigt mycket... kram :)
Esmaralda

4 sus:

skriven

hej
va mysigt....
man vill ju kryssa....
kul att du bjuder på dig själv....
jag är orolig....
hur blir de med honom tror du?
love sus

Svar: Mest så är det hans tankar som svajar lite hit och dit.. kram :)
Esmaralda

5 Mamman som varit med från början:

skriven

Fniss :) den där dricksfontänen lät ju kul ;) men så härligt ni verkar ha det! Och så söt du ser ut på bilderna Esmaralda :)

Svar: tack & stor kram :)
Esmaralda

6 Solstrålen:

skriven

Fina bilder vad roligt ni har det, roligt att följa er<3 Den tallriken såg läcker ut älskar skaldjurs mat:))

undrar om du ser mig resa ngt?
En sådan kryssningsresa vill jag med göra med någon framöver ser så mysigt ut med båt:)
kram

Svar: Du kommer att resa på flera olika sätt... och ofta.. kram :)
Esmaralda

7 Helena Ir:

skriven

Jag tror att alkoholen smakar bäst ur glas :)..men hur skulle du kunna veta..att den även serveras ur kran :)

Trevlig fortsatt kväll..ända in i natten..

Kram :)

Svar: :)
Esmaralda

8 (✿◠‿◠) :

skriven

Hahahahah du är så rolig Esღ jag kan nästan se det framför mig:))). Jag hade nog gjort likadant och trott det vart vatten i kranenツ. Men vilken tur ändå att han hann stoppa digツ. Dig skall man resa med då får man det roligt✿ kramiz♥

Svar: Eller inte..... min vän kunde hålla sig för skratt... ett tag i alla fall :) kram )
Esmaralda

9 Susan:

skriven

😂 Låter inte bra när man häller i sig handspriten....det va ett gott skratt du bjöd på 😂😂 Ser ju helt jä - la underbart ut o låter helt fantastiskt me kryssning, hoppas min tur till Cypern imorgon oxå blir en njutbar BaraVara-resa.... Go mat, goa drinkar, lite ögongodis o en mysig vecka me familj o vänner😎
Njut av lyxen, det e du värd👍

Kram

Svar: jadå, din resa kommer bli jättebra... bara njut.. det är du värd.. kram :)
Esmaralda

10 Elisa:

skriven

Hej!
Inser han också nu att det inte kommer att fungera eller vad tänker han?
Kram

11 Solstrålen:

skriven

Åh.. Tack snälla för svaret:)))
kram<3

12 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Roligt att se alla bilder och att få "följa" med dig på resan!
Det får avsluta min dag!
Funderar över om vänninan är sur på mig..
Godnatt
Kram


13 Gunilla:

skriven

Haha,..Handspriten...

Ha en underbar resa nu!! Njut gör fulla muggar❤️

Kram från Gunilla i Oxd

14 G.H:

skriven

Wow, vad mycket ni hunnit med redan!!!
Vilken härlig resa:) underbart att få se så mycket.

Kram ☀️

15 Pernilla:

skriven

Tjoho!

Vi får köpa vårt drömhus vid en å och en älv.

Vi ska skriva kontrakt imorgon.

Tar vi oss vatten över huvudet?😉
Klarar vi verkligen av kostnaderna?

Är pirrig i magen...

Med varma hälsningar /Pernilla

Svar: Jag tror ni räknat efter och känner att ni fixar det... och det tror jag också att ni gör.. kram :)
Esmaralda

16 Tisa:

skriven

Jag vet inte, men det känns inte riktigt som att vården tar mig på allvar just nu, inte förstår. Jag vet att mående kan svänga. Men det är mycket ångest och jag känner mig ledsen men kan inte gråta, pratade mest idag för att ingen ska märka, jag känner mig så jobbig när jag tar upp mitt dåliga mående. Det är skönt att vara tyst nu. Skulle egentligen bara vilja gå hem och sova, fast jag vet att det inte är bra. Det är inte bara att göra alltid, orkar inge. Har fortfarande inte packat upp flytten ännu. Har så svårt att komma upp på morgonen, det finns inget att gå upp till, jag är bara trött, trött, trött när jag kommer hem. Jag vill inte fira julafton i år - inte efter förra årets kaos, bråk, tårar och den där känslan att få höra att jag är en börda och varit det alla fem åren, behöva gå på tå. Jag får i ofs inte fira där iår. Sen är det massa annat som snurrar runt i huvudet.Jag känner mig så trött på allt men försöker ändå göra så gott jag kan. Men det känns inte som att det ger något, men jag gör det ändå. Jag vill inte att någon ska tycka synd om mig. Det är inte därför jag skriver utan för att jag känner mig så vilsen. Varför ska det vara så här?

17 Browallia:

skriven

Alltid lika roligt att följa dig på dina resor via bloggen. Kram

Tacksamhet och glädje


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: