Födelsedagen...

I dag är det födelsedag... och vi åt middag i de finaste salonger.. som sig bör..
 
 
 
och vi började med en flaska champagne....
 
 
Sen blev det Johannesmusslor.....
 
 
Och läcker sparrissoppa
 
Kocken kom ut och hälsade och det var den Italiens kockdomaren i  Mästerkocken.. minsann !!
 
 
Biffen bara smälte i munnen....
 
 
.. för att inte snacka om vad desserten gjorde...
 
Sen förstår ni släcktes ljuset ner... och  in kommer Italienska kocken bärande på en  läcker tårta... med kyparna i släpåg och alla tar i sjunger  " Happt birthday to you "..... och det var ju för min vän :)
 
 
 
Jeeeeeeeeeeesus... han fick en HEL tårta !! Och visst ser han överraskad ut ? :)
 
 
Och blåser  ut ljuset.., säkert önkar han sig nåt...
 
 
Visst är den läcker ??
 
 
Tårtan tog vi med till hytten.. och varsin sked... och gick loss på läckeheten tillsammans
 
Sen la jag mobilen/kameran i hytten... och vi  tog en krogrunda ombord.... lite dans.. lite snack med folk... och sen i säng i hyfsad tid.. trots allt... vid 2 snåret... för idag är det heldagsutflykt i Rom !!
 
kram o massa kärlek
1 Kram:

skriven

kommer vi får ett förhållande eller gå åt var sitt håll?

2 Linnean 🌸:

skriven

Wao! Det kallar jag firande! Läckert!
Anar jag en tiramisu? Klippte ni hela tårtan? 😜 Ha en fin dag i Rom! Ta med ett glas skumpa till påven! Kram.../Linnean 🌸

3 Virrhönan:

skriven

Guuud vilken härlig födelsedagsmiddag, vilken mat o vilken tårta sen...hoppas inte ni behöver sitta på dass med onda magar istället för o se Rom, efter allt det goda... :-)
Får snart ta fram skämskudden tror jag, som vanligt gäller det flörten, kommer det bli en flört tror du, han vill känns det som även om det mest bara är på skoj. Vi är ju glada i varann båda två...
Hoppas dagen blir bra i sköna Rom. Kram

4 AnnaK:

skriven

Vilken härlig kväll 😊

Vet inte om jag kom med eller inte riktigt.....kunde inte slappna av riktigt och var inte själv men hoppas jag fick mig en släng av sleven iaf 😊

Kram 😊

5 Hej.:

skriven

Wow vilken middag.
Fick precis kanske värdens bästa samtal. Vågar vi hoppas?

6 sense:

skriven

Grattis på den stora dagen. Va är ni gjorda av att ni orkar??? Som tonåringar minsann, jag är reellt avis.

7 Desp:

skriven

Kära Es, så roligt att du har det himla trevligt!


Undrar kära Es om jag klarar provet på måndag eller inte? Med hur mycket procent chans klarar jag det om du ser! Love u tusen kramar. Mpuaaaaa❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️💋💋💋

8 Desp:

skriven

Esmaralda!!!

Du är verkligen min gudinna som vägleder till det rätta rast sanningen gör ont....

Lite snabb fråga om killen DAVID på instagram kommer vi träffas någon gång? Ser du något? Kramar

9 De:

skriven

Esmeralda!!!
Vad ser du inom jobb fronten ?????????? Kommer jag få ert snart elr händer det något ?😔😔😔😔

10 Helena Ir:

skriven

Vad roligt att din vän blev firad så :) såg ju väldigt gott ut,speciellt det som smälte i munnen..och champagne,livets dryck,enligt mig!

Jag tog till mig för några veckor sedan,att man måste våga ..jag gillar att ge människor komplimanger och blyg är jag ju inte heller.. Vi har en riktig snygging på gymmet,ingen jag direkt suktar efter..dessutom är han upptagen. Men jag gav han världens komplimang idag..tror han blev glad. Jag tränar på de som är upptagna.. så går det lättare sedan :)och varför inte göra människor glada samtidigt..

Ha det gott!
Kram :)

11 Lizette:

skriven

Hej!
Åh så fint å mysigt ni haft det:-)
Grattis i efterskott till din fine vän:)
Hoppas Rom levererar idag😊
Kan du se om det finns någon kärlek för mig framöver eller kommer jag gå vara ensam ett tag..? Känns så iallafall..
Kram kram

12 Lotta:

skriven

Wow, maten ser fantastiskt god ut :)
Vad fint att bli så uppvaktad. Härligt.

13 Ångest:

skriven

Kan du se om det jag gjorde i måndags kommer att påverka min hälsa negativt i framtiden?

Ha en trevlig helg!

14 Sus:

skriven

Hej
Varför hör han inte av sig?
Love sus

15 Desp:

skriven

När möter jag kärleken är han känd inom sitt område?...


Kramsr

16 desperat:

skriven

jag blir vansinnig på jobb ES:(((( vad ser du kring det hela???? Kramsar

17 Anna E:

skriven

Godkänner läraren mig nu?

18 Cissi33:

skriven

All mat ser väldigt gott ut! En hel tårta! Det var värst, orkade ni hela? ☺

Försöker komma på vad jag missade vid healingen, det som jag slog ifrån mig. Kan bara minnas att jag stod framför en klass och en kille sprang ut och jag ropade efter han. Tror att alla där var invandrare/flyktingar.

Har ju funderat lite på lärarvikarie men jag kommer inte ihåg nånting från skolan. Kan inte se hur det skulle gå till. Men ska ha det i åtanke när jag pratar med chef för skolan och förskolan nästa vecka.

Fortfarande lite hängig men har fått mer gjort idag. Annars bara vilar jag.

Kram!

19 Skorpan:

skriven

Vilken dag o vilken mat o tårta!! Jag skulle mest likna en boll efter en sån resa ;). Hoppas ni har hittat något fint åt mormor som present, ett tack för allt :).

Har ju äntligen fått jobb men det är verkligen inte rätt för mig. Om jag nu skulle börja söka annat jobb hur stor chans tror du Es att det skulle vara att jag skulle få ett annat, mer passande, jobb? Jävla tjatande hela tiden och ungar som har svårt att bete sig, wtf? Mina nerver pallar nog inte för detta :(.

Njut för min del också denna sista kväll :).
Kram Skorpan

20 Moniqe:

skriven

Vad mysigt ni har det<3

Ps: kommer jag skaffa barn framöver? och ser du ungefär hur många jag får då?
kram:)

21 Tisa:

skriven

Tror du att han dyker upp?

22 Tanten:

skriven

Ja det var en födelsedag som heter duga. Mumsigt med egen tårta att sleva i sig, precis som det ska vara.

Grattis till er båda och då menar jag vilket minne för livet, denna resa. Såväl unnat till er båda.

Kram

23 Boudica:

skriven

Vilket trevligt firande ni hade! Orkade ni hela tårtan bara ni två?
Här blev det inte mycket firande även om jag fyllde jämna 30 för nå dagar sedan. Kanske blir nåt litet nu i helgen.

Jadu vad ska jag säga om healingen!? Min timme bara försvann spårlöst!
halv satt/låg i sängen första kvarten, även den gick oerhört fort!
Sen la jag mig ner helt och försökte släppa allt, Slappna av, kändes som några minuter, men när jag kollar på klockan var den helt plötsligt 2 minuter i 22.
Inget minne eller känsla av att ha somnat, så märkligt.
Men erkänner att jag kände mig riktigt trött på torsdagen.
Så om jag tog emot något vet jag inte!

Näh nu önskar jag mig någon att mysa med i höstmörkret, ser du om denna önskning besannas? ;)

KRAM!

Svar: Det brukar vara ett tecken när tiden flyger iväg... att man tagit emot.. så det kan du mycket väl ha gjort och det lär du märka närmaste dagarna... om energin är lite högre än normalt.. kram :)
Esmaralda

24 mormor:):

skriven

SKÅÅÅÅL tamigfan till "Sex(ti)ii-Leffe" !! haha... ;)

Goaste kramarna från skaune !! <3

25 Lena:

skriven

Kan se dig på balkongen när du healar..... Haft ont i huvudet idag och känt mig låg.....känns som jag står utanför livet på något sätt.... Kollat Grace@Frankie på Netflix säsong 2.....ett litet strandhus någonstans skulle göra susen i mitt liv..... Känner mig TYVÄRR bortglömd av mina hjälpare i Universum..... och ja, jag försöker ta kontroll i mitt liv..... NÄR börjar det ljusna i mitt liv, NÄR har varit uthålligare än de allra flesta...... Jaa.... Mycket uthållig men NÄR? Hoppas Roma var härligt!

26 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser så mumsigt ut alltihopa!
Är någon kärlek påväg mot mig?
Kram

27 Hej:

skriven

Är det verkligen vår tur, eller ångrar dom sig snälla kan du se något.

28 F.u:

skriven

Skulle du kunna se hur länge till vi kommer arbeta som vi gör nu 😊när kommer vi lyckas med vårt projekt utomlands kram

29 CA:

skriven

Grattis, Hurra Hurra

30 Linda:

skriven

Låter som att ni har det underbart! Grattis till vännen!

31 Fjäril:

skriven

Har hört konstiga ljud senaste tiden på jobbet o hemma är det inbillning 😞eller på riktigt

32 Hemliga H:

skriven

Hej Es! Jag har träffat en man jag gillar honom väldigt mycket och jag förstår inte hur detta hände på kort tid jag blir lite förvånad nästan. men det är bästa känslan, det känns iallafall rätt med honom bara en tanke som kommer upp... Känner han samma sak eller är det bara intresse just nu? Kram

33 Rik:

skriven

Hej

kommer jag bli ekonomisk oberonde i framtiden?
kram

34 Signe:

skriven

Åh, gratulera honom och njut av kärlrken. Tack att vi bloggare får följa er på resan!!

Kram ☺️


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: