Ombord & away !!!

 
Ja, mina vänner... då är jag ombord... och efter mycket stök och  strul har jag fått intenet att funka !!
Här säger  jag bye bye till Genua... igår kväll kl 18 lämnade vi Italien och satte kurs mot Frankrike...
 
 
Skål till vännen... och för en underbar vecka....
 
När vi satt på flyget mellan Paris och Genua kom jag på att jag glömt alla smycken hemma på byrån.
 
För en stund blev jag lite hysterisk...
 
Då säger min vän " Det gör ingenting älskling. Oroa dig inte. Jag köper nya till dig  !!!!!
 
Och var inte det ett hallelujamoment så finns det inga halleluljamoment alls !!
 
En viss tid har alltså ägnats åt att finkamma juvelerarbutikerna ombord och snart har jag bestämt mig !
 
 
På väg ut från Genuas hamn...
 
 
Här sitter en annan med ett glas vin & bara njuuuuuter...
 
 
Tattarklänningen på.....
 
 
 
Vi äter middag i " finrestaurangen" och sen masar vi oss ut på  översta däck.. och njuter av en
Mojito....
 
Alla mat o all dricka är gratis för oss... det ingår i presenten från mormor
 
 
2 läckra mojito.......
 
Sen bokade vi in oss på  show ikväll....
 
 
 
 
Här står en annan & barhänger :)
 
Nu på morgonen nådde vi  Mersaille.... och efter en läcker frukost... ska vi nu
ta  bussen in till centrum och se oss omkring
 
So far so good... kan man verkligen säga, med betoning på good
 
Ha det nu såg gott ni kan därhemma
Vännen hälsar
 
kram & kärlek
 
 
1 Jossan :

skriven

Jag blir så arg!!! Vad vill mina drömmar säga mig? Jag drömmer om J hela tiden... Och på något sätt gillar jag att drömma om honom. För vi pratar i drömmen. Senast sa han att hans tjej var gravid och inatt pratade vi om allt. Jag skällde ut honom för vad han gjorde mot mig. Men vi sa att vi skulle höras så snart han hade gjort slut med sin flickvän.
Kommer vi höras igen?
Kram

2 Ester:

skriven

Vad härligt! Inte utan att man blir lite avundsjuk. :))
Kram

Svar: kram :)
Esmaralda

3 sus:

skriven

hej
hur nice som helst verkar ni ha det.....
här är det mycket oro nu....
går de bra med armen? eller blir han handikappad?
love sus

4 Anna.L:

skriven

Ska jag behöva vara orolig för sjukdomen FAP? Bär jag på det ärftliga anlagdet vilket är vanligt i norr.. :(

5 Helena Ir:

skriven

Din vän,honom ska du verkligen behålla..det var fint sagt! Njut av resan..och av varandra.

Ser du något på ingång i mitt liv..nya vänner..kanske?

Så kul att få följa er i bilder..ha en fortsatt härlig dag..båda två :)

Kram :)

Svar: tack o kram :)
Esmaralda

6 Mim:

skriven

Hej!
kommer bilresan på Tisdag att gå bra eller händer det något oförutsett???

kram

Svar: Det ser tryggt och bra ut.. kram :)
Esmaralda

7 Varis:

skriven

Hej Ez,

Men vilken lyxresa! Låter ljuvligt! O att din "vän" räddade stunden av panik med sin fina gest.. Det är en äkta gentleman.. Det är kärlek!
Njut av resan. Jag önskar så att ni berättar om allt kul ni hittar på.
Sköt om er.
O en fråga! Skulle jag/ kan jag få beviljat hjälp med min mage via landstinget? Alltså en operation pga hur den ser ut sedan graviditeterna? Vågar jag vända mig till vårdcentralen om detta nu?
Kramar

Svar: Det är inte så enkelt numera att få en sådan operation men du sa absolut försöka... chansen finns men den är som sagt inte stor.. kram :)
Esmaralda

8 Sydafrika:

skriven

Ni ser ut att ha det riktigt gott!

Ett alldeles ypperligt tillfälle att med gott samvete shoppa nytt bling-bling ;) hoppas de visas upp på bloggen sedan, smyckesgalen som man är..

Svängt 180 grader i mitt funderande på halvårs praktik; vad får du för känsla kring Sydafrika? Är lite nervös för om min taffliga engelska fixar professionella samtal, men samtidigt ett bra sätt att utmana.. vill dock bli godkänd på kursen också. Magen var med på noterna i alla fall :)

Stor kram på er två livsnjutare!


Svar: Visst hade din engelska fixat Sydafrika.. kram :)
Esmaralda

9 Skorpan:

skriven

Ja se det tekniska, är mindre underbart nu o då ;).

Snyggt klädd du är, o vännen med, o vilken karl, köper nya smycken åt dig!! All inclusive, skulle passa mig också. Fast jag undrar om jag skulle trivas att kryssa så länge, men iofs så går man ju i hamn o då kanske det skulle gå ;). Vet ju aldrig om någon skulle få för sig att bjuda på en sån kryss nångång...

Själv ska jag gå på fotbollsmatch, här i närheten så det är bara att sätta fot om fot ;). Annars smakade det röda sådär, antar att jag inte hade det rätta "tillägget", har hört att det är det som avgör om vinet smakar eller inte ;).

Önkar er en fin dag med allt det ni ska göra Es! O alla andra också förstås :).
Kram Skorpan

Svar: tackar... o vi kommer i nya hamnar varje dag så det är ständigt nytt att upptäcka.. kram :)
Esmaralda

10 IeIe:

skriven

Så härligt att ni kommit er fram och ombord, hoppas ni får det riktigt trevligt under resans gång :)

Funderar.. Kan inte riktigt släppa drömmen jag hade natten till igår, den känns viktig på något vis men kan inte greppa varför eller så.. Slog mig även när jag vaknade att jag haft liknade dröm nån gång tidigare.. Att jag är på ett slags sjukhus och det är som om jag försöker hitta till en viss avdelning och under tiden händer saker.. Som samtal och incidenter.. Minns som tydligast olika korridorer och en slags entréhall med ett stort fönster..

Vad tror du? Kan den här drömmen vara av betydelse för mig eller är det bara en vanlig dröm utan någon större betydelse?

Tack på förhand, ha en fin dag nu. Njut och må väl! :)

11 Agnes:

skriven

Önskar er en fantastiskt trevlig resa!

Kram!

Svar: Stotr tack.. kram :)
Esmaralda

12 Virrhönan:

skriven

Goddagens!

Wao vilken kryssarpingla, gör ju inget om du inga juveler har, lika vacker för det, ringar i öronen har du ju iaf :-) men vännen din är ju bara för snäll, finns nog många juvelerare längs resan....smile

Sen senaste mötet med den mystiske mannen så har han återigen fastnat på näthinnan, dumt nog!! Tror du det kommer bli nån kontakt framöver, vad tänker han om mej egentligen? Förhoppningsvis nåt bra och att jag gör honom liiite nyfiken i alla fall :-)

Njut nu som bara den och inte minst av alla drinkar. Skål på er. Kram

13 Fanny:

skriven

Åh vad UNDERBART! Njut till fullo nu :-)

Jag har sökt 4 olika kuser inför våren, kommer jag in på någon av dem?

Stor kram!

Svar: tack o ja, det ser det ut som om du gör.. jag ser dig gå kurs... kram :)
Esmaralda

14 Pia1:

skriven

Wow! Jäklar vad underbart, och tack för att vi får följa med <3

Svar: kram :)
Esmaralda

15 Louise:

skriven

Ha en underbar resa och hälsa tillbaka till vännen.
Vilken lyx.
Igår grillade vi för sista gången detta året. Idag är de och plockar äpplen. De stora ska till fotbollsmatch senare och mannen ska skjuta tävling.
På tisdag ska jag på intervju och resten av veckan skriva mitt paper på biblioteket.
Jag frågade dakriskt läraren hur jag skulle lägga upp det och jag tror jag är på rätt väg. Kommer ju få handledning några dagar innan inlämning så.
Kommer jag bli G på mitt paper? Viktigt nu för att jag ska kunna söka CSN. Tacksam för svar och ha det bra på kryssningen. Kramar

Svar: kräv handledning.. så mycket du bara kan få... det är genom sådant samarbete som det lyckas och du kommer vidare.. kram :)
Esmaralda

16 <3:

skriven

Vilka fina bilder kära Es från båten. Vad gulligt att du fick välja ett nytt smycke.
Har mitt ex känslor kvar för mig ? Han har hört av sig flera gånger i veckan och helgen. Känner att jag saknar honom och lugnet i lilla byn mer än tidigare.Tror det är mycket minnen som kommer upp för mig vad vi gjorde den här tiden förra året.
Kram
💜💜💜

Svar: ja, du saknar det som var bra men du ska inte glömma det som inte var bra.. kram :)
Esmaralda

17 Tisa:

skriven

Det känns som om jag håller på att tappa glädjen/gnistan. Jag skulle kunna sova dygnet runt och ja, sover gör jag verkligen.

Jag träffade honom igår "blinddejten". Han var trevlig men det var ändå något som inte kändes helt ok. Och i något sammanhang (kommer inte ihåg vilket) kom vi in på depression - han tyckte väl att det bara var att rycka upp sig. Sen kommer han in mycket på sex och jag har ju inte så mycket att säga så jag blir tyst... Men sen kom det moments då vi bara pratade och pratade. Han ska få en chans till imorgon, men just nu känner jag mig bara helt förvirrad.

Nästa år måste bli ett bättre år. Detta har i princip bara varit skit!

Es, har du några råd om vad jag kan göra? jag känner mig helt lost.


Svar: Lita på din egen känsla ALLTID.. och fatta inge beslut av desperation.. kram :)
Esmaralda

18 Anki:

skriven

Ser helt fantastiskt ut !
Gulligt av din vän , det är kärlek de !
Njut nu av allt de goa
Tack för att vi får följa med
Hälsa vännen så gott

Kram Anki med flock

Svar: Ska jag :) kram :)
Esmaralda

19 Michaela:

skriven

Vad härligt ni har det! 😊

Just nu förstår jag mig inte alls på saker och ting. Jag trodde att oturen med min hälsa skulle vända efter njuroperationen men nej nej. Nu har jag ju lyckats få både njurbäckeninflammation OCH matförgiftning! Vad är oddsen för det liksom? Njuren är bättre men magen bara fortsätter. Går in på andra veckan i morgon. Missar jobb , pengar och blir bara mer och mer sliten av allt. Man kan ju undra vad man gjort för ont här i livet när man aldrig får må bra. Hur länge skall jag behöva hålla på såhär? Finns det någon mening med allt elände?

Kram

Svar: ja, det är bara så trist... men det går över... det röjer lite men du blir helt frisk.. kram :)
Esmaralda

20 Hönan:

skriven

Åh vad det låter härligt! :) Lyxigt med gratis mat och dryck, hade nog själv ätit konstant om jag haft det så bra haha. Han kan din vän, och vilken glädje att få spana ut nya smycken att köpa. Blir ju som souvenirer :)
Inatt drömde jag om honom. Han omfamnad mig bakifrån efter att han kommit in i rummet och frågat varför jag ignorerade honom när jag kom. Ignorerade ju inte, hade bara inte sett honom. Detta sker samtidigt som jag inser att jag är näck på överkroppen och försöker att täcka mina bröst, gick sådär. Konstig, men samtidigt med en skön känsla. Vad tror du, finns det något att tyda från drömmen?

Kram

21 Smiley:):

skriven

Härligt ni har det Es fina bilder <33

Underbart vackert väder ute idag:)
ps:kommer det nya året bli något bättre?
kram:)

Svar: Ja det kommer föra en hel del bra med sig.. kram :)
Esmaralda

22 erika:

skriven

Hej! Kan det bli kärlek i höst?

Svar: Chansen finns.. kram :)
Esmaralda

23 AnnaK:

skriven

Härligt 😊 Önskar mig också en man som säger som din angående smyckena! Var hittar man en sån tro 😜

Nä.....ärligt talat så räcker det men en snäll och omtänksam karl....behöver inte presenter och grejer 😊

Kram 😊

Svar: Ja, där överträffande han faktiskt sig själv och jag tror vi blev lika förvånade båda två :) ha ha ha :) kram :)
Esmaralda

24 Virrhönan:

skriven

Goddagens!

Wao vilken kryssarpingla, gör ju inget om du inga juveler har, lika vacker för det, ringar i öronen har du ju iaf :-) men vännen din är ju bara för snäll, finns nog många juvelerare längs resan....smile

Sen senaste mötet med den mystiske mannen så har han återigen fastnat på näthinnan, dumt nog!! Tror du det kommer bli nån kontakt framöver, vad tänker han om mej egentligen? Förhoppningsvis nåt bra och att jag gör honom liiite nyfiken i alla fall :-)

Njut nu som bara den och inte minst av alla drinkar. Skål på er. Kram

25 Lotta S:

skriven

Blev glad att få följa med på detta, har många år pratat om sån kryssning! Allt gott!

Svar: Då ska du ut o kryssa... det är underbart... nya ställen att upptäcka varje dag och underhållning o kul om kvällarna.. kram :)
Esmaralda

26 Filippa:

skriven

händer det något med kärlek i oktober?
Kram

27 Solstjärnan:

skriven

Hej


Det blir nog en bra resa.Nya lanskap varje dag ,god mat och bra sällskap.


Vilken omtänksam och kärleksfull vän du har.Rädda sin dam i nöd i och med att han lovade dig nya smycken.
Det är inte alla som reagerar och agerar vid kvinnans nästan hysteriska reaktion.
Men han gjorde det idag.
Manligt fint gjort😊👍

Har jag att invänta omtänksamhet och kärleksfulla ageranden från en man snart?

Tackar för hälsningen.
Hälsar tillbaka.
Ta hand om Ez .
Du har väl sett vad extra fin hon är nu.

Kram Solstjärnan🌼🌼


Svar: Ja, en fin man är vad du får... det kan jag lova... kram :)
Esmaralda

28 Skrållann:

skriven

Hej!
Så härligt att få följa med på resa igen och jag gillar ditt fysiska resesällskap skarpt. Påminner om min gamla vän som jag funderar på om vi kommer på resa någon gång tillsammans? Just nu är det omöjligt men i framtiden kanske?! Om inte drömmen jag hade inatt tyder på att alla mina drömmar krossas. Min telefonskärm sprack nämligen brutalt i nattens dröm🙈
Var rädda om varann och ha en riktigt fantastisk resa;)

Kram❤️

Kram❤️

Svar: Tveksamt vem du reser med.. men resa kommer du att göra.. en hel del.. kram :)
Esmaralda

29 Fjärilen:

skriven

Hej

Finns det någon hälsning från min guide/ängel?
kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: