Ovanligt !

 
En fladdermus som husdjur ? varför ?
Dottern min som bor i skogen... hennes son har ju fyra sniglar och nu har de fått tillökning med en liten bebis
På vinden har de fladdermöss.... så om ni är sugna.. är det bara att klättra upp och adoptera en av dem :)
 
 
Eller en liten Gerboa ? Den kallas också kängururåtta... och de springer med en hastighet av 25 km i timmen... försök att se föreställa dig det... wow.... man blir ju förälskad direkt....
 
 
En axolotl önskar sig ena barnbarnet.... och det är ju nåt visst md dem... tuff frisyr och pgga ögon !
Det lär vara nån slags salamander som lever i vatten
 
Om man nu ska ha en dköldpadda så varför inte en Mata mata...?
LITE märklig ser den ut.. men den säljs som husdjur!
 
Lila grodan & gosa med  under ensamma hemmakvällar ?
 
Ekoxen är  en rejäl insekt som tål att klappas
 
Nån som har ett annorlunda husdjur ??
kram & kärlek
 
 
1 Jag:

skriven

Hej. Hmmm tror nog jag håller mig till hundar och kaniner... Esmaralda, ser du någon förändring i mitt liv denhär hösten? Romans? Flytt? Jobb? Något?

2 Fina:

skriven

Kära Es! Min högsta dröm är att bli gravid! Så gott som alla mina vänner och bekanta är gravida eller har nyss fått barn. Överallt ser jag gravida kvinnor. Vad vill universum säga mig angående detta? Tack!

3 <3:

skriven

Godmorgon kära Es. Ovanliga husdjur.
Blekinges landskaps djur är en sådan ståtlig skalbage. Vacker.
Kommer min vännina höra av sig för att få det bra mellan oss igen. Drar hon sig undan för att hon skämms över sitt val. Får känslan att det kvittar för henne nu och att hon kör sitt race bara nu. Känns som jag har rätt den här sista gångerna och vara ledsen och besviken.
Kram
💜💜💜

Svar: Hon velar än hit och än dit... och vet inte riktigt hur hon vill ha det.. kram :)
Esmaralda

4 Helena Ir:

skriven

Vilken tur att det finns husdjur av olika sorter,i vår herres hage :) tråkigt vore det annars. Men själv tror jag..att jag avstår!

Tänk att det är så svårt att komma upp på morgonen,jag ställer klockan,för att åka iväg på min träning.Sova är skönt..speciellt på morgonsidan.

Ha en skön början på veckan..

Kram :)

5 Djurnörd:

skriven

Magi i djurvärlden det där!

Själv gillar jag att grotta ner mig i undervattensdokumentärer, speciellt de som går riktigt, riktigt långt under ytan..

Skräckblandad förtjusning vad som döljer sig där, och jag får en känsla av att våra människoögon knappt ser hälften av det fantastiska.

Nu bär det av mot jobb, med morgonmackan i handen. Passar på att fråga om hur det ser ut på kärleksfronten i höst? Ser du något av intresse?

Kram ni alla :)


Svar: Något kan allt dyka upp.. ha ögonen med dig särskilt i november.. kram :)
Esmaralda

6 Skorpan:

skriven

Inget ovanligt hos mig, inte ens vanligt husdjur har vi. Hgst vanliga är vi allihopa, lagom trista kanske ;).

O nu är det måndag o segt så in i helgoland, blääh. Får se om det blir ändringar i mitt schema, vilket jag hoppas att det inte blir. Är nöjd med det som det är nu o precis som du sa så är det här jobbet okej, men att det följande sen är det där det finns stor trivsel. Antar att det är nästa höst?

Ser det ut att ske något nytt o annorlunda denna vecka Es? Eller fortsätter det lugna spåret?

Just dags att dra. Ha det gott alla!
Kram Skorpan

7 Lilla Jaget:

skriven

Hej Esmaralda,
Knepigt ovanliga djur detta. Är fascinerad över fisken man hittat som är över 400år. Första tanken blev; oj vad mycket som har hänt i världen under dennes livstid, sen förstod jag den är halvt blind och ser endast någon meter framför sig där den lever på grumligt vatten. Är det kanske så för oss också? Varje art ser sina "en meter" och det är därför vi får svårt att förstå och se när våra kära på andra sidan hälsar på? Den jäkla tentan har borrat sig in i min självkänsla. Pluggade mycket och fick stresslås när jag skrev. Kan det ha gått vägen ändå eller ska jag rikta in mig på ytterligare ett tentatillfälle? Kram :)

8 Jossan :

skriven

3 nätter med hemsk sömn. Mardrömmar och jag har känt mig dålig rent psykiskt. Låg i sängen från 15 igår tills 10 när jag skulle somna. Denna skolan har krossat mig. Tyvärr... Tänk att handledare får vara så taskiga.. Eller ja inte hjälper eleverna...

Idag ska jag på möte... Jag återkommer hur det gick... Det känns som de krossade min dröm...

Sitter på praktiken och väntat på att de ska komma så vi kan åka på utflykt.. Börjar jobba på onsdag så det blir pengar!! Jippi!!!

Vad är det som håller mig vaken på nätterna?
Varför drömde jag att jag födde en flicka? Är det en sanndröm?

Kram

Svar: De som håller dig vaken är det faktum att det blivit lite för mycket för dig på sista tiden... men det kommer lugna ner sig och en god sömn återkommer.. kram :)
Esmaralda

9 Desp:

skriven

Kära Esmeralda, är jätte orolig... Får jag jobb innan nyår?????? Tusen kramar .

10 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Coolt med ovanliga husdjur!!

Es, nu har jag en liten fråga, jag säljer lite grejer och jag har en kvinna som är intresserad utav ett par ljusstakar som jag säljer! Hon verkar jätte intresserad och hör av sig och säger att hon är påväg för att hämta! Det har varit några tillfällen nu som vi bestämt att hon ska komma och hämta dem men sen blir det inte så! Nu har jag gett henne en sista chans att hämta dem på tisdag, för det blir ju lite passande varje gång vi bestämmer tid! Det är ju inget köptvång så hon kan ju bara säga att hon inte vill ha dem om det vore så! Vad tror du? Kommer hon att komma nu på överenskommen dag? Vill hon ha dem eller vad är det frågan om?
Kram

Svar: Hon känns som en tveksam köpare... hon har lite problem med sig själv.. kram :)
Esmaralda

11 Tildis:

skriven

Nä dessa djur var nog ingenting för mig men dom var ju söta på sitt sätt ändå :) Snart nalkas tenta igen ser det ut att gå bra i den här kursen? Kram

12 Rädda lilla jag:

skriven

Hej.
Skrev och frågade dig om min tandvärk igår.
Nu tog jag mod till mig och beställde en tid till tandläkaren i eftermiddag.
Vill gråta bara jag tänker på att går dit.
Har tidigare fått panikångest varje gång jag varit där.
Nu måste jag gå.
Ska få en ny tandläkare som heter Anna.
Hur kommer detta att gå?
Du kan vara ärlig; )
Många kramar från en rädd liten en.

Svar: Tala om för Anna hur rädd du är... och jag tror hon lyssnar och förstår och därför har det alla förutsättningar att gå bra.. kram :)
Esmaralda

13 n:

skriven

Hej Esmaralda!
Hur stor är chansen att jag går in i ett nytt förhållande i år eller nästa år?
Kram

Svar: Ganska stor chans.. kram :)
Esmaralda

14 Hjärta <3:

skriven

Godmorgon!

Tror du att de hör av sig med ett besked snart?

Kram<3

15 Kalle:

skriven

Hej Esmeralda!

Min sambo har sagt upp sig och ska satsa på sin andra karriär. Kommer det funka? Går vi runt?=

16 Razawa :

skriven

Hej bästa Esmaralda

Jag ska ha lönesamtal med min chef idag runt 13-tiden och är jätte nervös. Jag vill få upp lönen en bit. Hur kommer det gå? 😅🙈 massa kärlek o kramar ❤

17 Camilla :

skriven

Goddag!
Nej jag har inga ovanliga husdjur, en liten vovve och en och annan husspindel finns det nog. "Rys".
Tragglar vidare i livet trots att det många gånger känns motigt. Drömmen om en egen familj blir allt otydligare och onåbar.

Svar: ge dig inte... lev så aktivt du kan.. rätt som det är så händer det.. kram )
Esmaralda

18 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Vilken härlig fladdermusunge Var med om ett möte med en fladdermus i sommras, det var nästan mörkt och fladdermusen jagade antagligen ngt och i sista stund vek den förbi mitt ansikte och jag kände "vinddraget" av vingarna ..det var magiskt

Annorlunda "husdjur" har jag i form av en tofsmes som är nästan tam Han talar minsann om att det är dags nu att börja mata även om jag tycker det är lite tidigt ...grannfrun var med igår och fick se honom och vart lycklig ..de är ju såå söta med sin "punkfrisyr"

Tack för ditt svar igår ! Det visade sig vara en försmådd man som agerade ut sin frustration över den stundande skilsmässan...

Ha en underbar start på veckan

Kram Anki med flock

Svar: Ja jag tillhhör också dom som gillar fladdermöss... bodde en gång utomlands och hade en hel familj i huset... två av de stora blev lite tama till och med !! Lyckliga du som har en nästan tam tofsmes.. de är för söta ju ! Bättre lycka med nästa dejt.. kram :)
Esmaralda

19 F:

skriven

Godmorgon ser du mig i dottern komma iväg på en charter resa kram

20 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Ser du en flytt närma sig?
Och om den sker här eller till utlandet dvs Sverige.
Tack!!!

Svar: Ser ut att först bli inom landet och sedan utomlands.. och den blir bra.. kram :)
Esmaralda

21 Fjäril:

skriven

Har umgåtts en hel del med en vännina som blivit nära vän på ett kort tag, hon har gått igenom mycket på kort tid, ser du om de kommer ordna sig för henne ? Kram

Svar: Ja, på något sätt löser det sig.. kram :)
Esmaralda

22 Cissilisko:

skriven

God morgon Es,

Varmt tack för ditt svar igår, ska försöka göra som pappa vill och ändra bilden i tankarna av honom.

Kram
Cissilisko

23 Månflickan:

skriven

Hej Es, & alla på bloggen!

Tack till var & en av er som har tagit er tiden att skicka healing, ljus & kärlek till min bror, som har varit inlagd på intensivvårdsavdelning sedan den 9 september. Det var oerhört nära att han gick över till alltet, & hans tillstånd är fortfarande kritiskt. Idag ska han få en trakeostomi inopererad i halsen, för att underlätta syresättningen & regöring av luftvägarna. Jag vill be om fortsatt hjälp från er alla här - med ljus & positiva tankar, så att allt kan bli till det bästa för min bror.

Kram från en ledsen Månflicka 🌙

Svar: Ja, jag hoppas att ALLA tar i och hjälper till... jag har med honom i min familjehealing varannan kväll... styrkekramen till dig...
Esmaralda

24 Karin:

skriven

Hej,

Ser du giftermål eller förlovning snart :)


Kram
K

25 f.:

skriven

Vad skulle hans tanke vara om han helt plötsligt skulle få ett meddelande ifrån mig? Skulle han bli glad och svara då? Kram

26 Virrhönan:

skriven

Goddagens!

Tror inte jag skulle vilja ha nån av de där husdjuren. De mest konstiga husdjuren vi har är dom där dammråttorna!!

Ny vecka och nya möjligheter, finns det nån möjlighet för nån flirt med den mystiske mannen? Mötte honom idag och jag fick en djup blick som gjorde mej helt darrig, så dumt. Saknar han mej lite lite grann tro..?? Han verkade glad att se mej och jag blev glad i själen....

Ha en bra dag allesammans. Kram på er!

Svar: Han blir berörd när han ser dig... men hur allvarlig eller djupt.. det ser jag inte.. kram :)
Esmaralda

27 Linnean 🌸:

skriven

Goder Morgon!
Hoppas ni vaknat till en glad dag. Här i syd är
det lite grått. Vilka läskiga husdjur! Speciellt sköldpaddan och grodan. Men lilla fladdermusen var ju bedårande! Har haft åtskilliga djur genom åren men värst var nog när jag föll för en iller. Han var blixtsnabb. Tuggade sönder det mesta. Luktade pekka. Han skrämde livet ur vår nya släkting som var kines och uppvuxen i Indien....han gallskrek "Mungos Mungos" och klippte till djuret när illern kom för att hälsa. Dessutom sket han under badkaret! Illern alltså, inte vår kines. När min dåvarande karl skulle städa under just detta badkar så blev det droppen som fick Herr Iller att få flytta till landet och ett ställe med flera illrar. Mannen i fråga satt på huk och röjde...naken. Vissa kroppsdelar hänger ju lite på manfolk. Herr Iller såg detta som ett spännande projekt och ilar blixtsnabbt iväg och "Poff" sylvassa tänder rakt i pungen på den arma mannen. Värsta illvrålet följde...och illern släppte inte med en gång! Ännu mer helvetestjut, svordomar och dunsar av badkarskant som lossnade och milde jävel vilket liv! Och jag...ja, jag vred mig i kramper av skratt! Fick inte luft! Hostade! Kräktes nästan! Ja, jag vet...jag är en ondsint kvinna! Och nej, har ingen kontakt med den mannen längre! Men behöver man utöva någon slags hämnd på en stygg man så kan en iller var utmärkt!! Nu ska jag på en hel hög läbbiga us. Hoppas inte mina kärl är igenslammade av fett nu bara. Hjääälp! Ha det fint och glatt!
Kram.../Linnean 🌸

Svar: ha ha ha... alltså gott folk... skaffa er INTE en iller :) Kram :)
Esmaralda

28 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda tror du det löser sig med jobb för min dotter som har flyttat till Stocholm. Kram😃

29 Shirin:

skriven

Har finns inga ovanliga husdjur.. Har aldrig varit en djur människa faktiskt, tycker de är söta men inget jag vill ha ansvar över osv.. Typ som med barn haha

Es, vad ser du kring mitt kärleksliv? Någon eller något särskilt att hålla utkik efter? Kram

30 Shirin:

skriven

Har finns inga ovanliga husdjur.. Har aldrig varit en djur människa faktiskt, tycker de är söta men inget jag vill ha ansvar över osv.. Typ som med barn haha

Es, vad ser du kring mitt kärleksliv? Någon eller något särskilt att hålla utkik efter? Kram

31 Mimmie:

skriven

Hej

undrar om hösten blir bra?
kram

32 Hedwig:

skriven

Jag blev lite förälskad i kängururåttan. För mig räcker det dock med min lilla hund Sven, han är hur go som helst. Man ska vara försiktig när man skaffar sig ett husdjur. De flesta djuren är ju inga husdjur och folk vill bara tjäna pengar på att sälja dem. Jag skaffade mig en sköldpadda för många år sedan och ångrade mig verkligen. Han växte som gräs och allt tydde på att han inte trivdes hos mig även om han fick allt han skulle behöva. Jag läste mycket om sköldpaddor och kom fram till att sköldpaddor helt enkelt inte är husdjur. Man ska skaffa sig ett riktigt husdjur och både ha råd och tid för en bra försörjning.

Svar: Ja, nog är det så att man ska vara försiktig...djurens bästa ska komma först... en gång hade jag en anka.. den gick efter mig.. och trodde jag var hens mamma... det var när jag bodde på landet och sorgen var stor när räven tagit den. kram :)
Esmaralda

33 F:

skriven

ser du mig i dottern komma iväg på en charter resa snart kram

Svar: Det gör ni allt.. kram :)
Esmaralda

34 Fatima:

skriven

Min man reser på lördag kommer det gå bra med allt?

Svar: jadå det kommer gå fint.. oroa dig inte.. kram :)
Esmaralda

35 Lilly:

skriven

Vart åker du på kryssningen? 😊

Svar: Medelahavet.. talien.. Frankrike... en massa öar.. har inte riktigt klart för mig alla detaljer än.. kram :)
Esmaralda

36 Lilly :

skriven

Vad underbart esmeralda hoppas du får en underbar resa 💞

Svar: tack :)
Esmaralda

37 Karin:

skriven

Hej

Kommer jag att gifta mig igen, eller förlova mig snart ?

Kram
K

38 Mk:

skriven

Undrar om du ser någon positiv förändring på ingång??

Svar: Ja, en hel del positivt kommer snart.. håll ut.. kram :)
Esmaralda

39 ThereseC :

skriven

Hej Es!
Nix, inga udda husdjur här. Bara mina jättesöta kaniner. I lördags innan jag åkte till mamma och hjälpte till med bina så var jag och shoppade kläder. Först var jag inne på Lindex. Så fort jag såg ett par byxor jag tyckte var fina så fanns de inte i min storlek.
Tillslut hittade jag ett par i min storlek och då blev jag så glad att jag köpte dem bara för att det var de enda som var tillräckligt stora.
När jag kom ut ur affären mötte jag mamma och berättade om hur urvalsprocessen av jeans hade gått till.
Då sa hon " du ska gå till Zizzi där finns snygga kläder till vanliga människor. Kom!"
Och så drog hon med mig till Zizzi. Där började alla jeansstorlekar på storlek 42 och alla jeansen fanns i min storlek. Jag fick hjälp av expiditen att välja ut de allra snyggaste. Jag kände mig inte tjock som jag hade gjort inne på Lindex. Det var fantastiskt. Jag kände mig bara snygg.
Jag har gått upp en del i vikt sen medicinändringen Och jag har sörjt lite att jag inte får lov att ha snygga kläder längre. Men det var innan jag upptäckte Zizzi. Tack vare mamma sitter jag här hemma och är snygg idag. Från topp till tå för jag köpte några blusar också.
Kram ThereseC

Svar: Ja, Zizzi har jättefina kläder.. jag har också handlat där ibland och blivit jättenöjd. kram :)
Esmaralda

40 Bubblan:

skriven

Hur ser min själsfrände ut.?

41 Mk:

skriven

Tack snälla för svaret
kram:)


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: