Avsked o välkomnande..

 
I går doppade mamma sig för sista gången under den  här resan...och det var så galet varmt på stranden...som nästan var tom efter att alla påskfirare åkt hem till sitt !!
 
 
En dramaten finns i  huset.. så jag drog i väg och handlade lite mat inför mina döttrars och de två yngsta barnbarnens ankomst i dag... de kommer ikväll vid 21 tiden och då är tanken att  jag ska bjuda på  pannbiff med lök, nypotatis o sallad.... och så  shoppade jag frukostmat som kan passa 7 åringarna också !!
 
 
Portugisisk champagne... så klart.... lite bubbel måste de ju ha att hälsas välkomna med när de kommer.. och barnen får sina försenade påskägg...
Kinderpåskägg !!
 
 
I går kväll drog en hel flock hundar förbi mitt hus.. de hade siktet inställt på någonting i fjärran och var väldigt målmedvetna !!
 
 
Jag och mamma åt en god avskedsmiddag på  restaurangens takterass.. och sen tände vi upp med  massa levande ljus på altanen.. och bara myste med ett glas rött.
 
I morse ringde klockan 4.30... huva så hemskt... jag tassade runt i nattlinne och mamma gjorde sig klar... en balja kaffe och en macka... och en timme senare kom hennes  taxi och hämtade upp henne !!
 
Tack mamma för underbara tio dagar.. och välkomna säger jag till barn och barnbarn  !!
 
Kram o kärlek
 
1 Helena Ir:

skriven

Det är så fint..den gemenskapen ni har i familjen..och det gör mig glad att ni är så bra på att måna om varandra!
Inte alla förunnat..därför är det så extra roligt att höra att det går att ha som ni har det..

Kram :)

Svar: Tack.. men vi har haft våra tunga perioder vi också... som i de flesta familjer.. det har inte alltid varit bra inte.. men allt har lugnat ner sig och stabiliserats och det trivs vi ju så bra med.. kram :)
Esmaralda

2 Anna.L:

skriven

Jag visar mer av min kreativa sida på sociala media nu, med bilder och film på dans, sång och målande. Är det positivt? Undrar även hur jag ska göra för att nå ut med min kreativitet som finnas på alla plan, ser du hutr jag kan få jobb och kontakter? Kram

3 Anna.L:

skriven

Kring min hälsa och annat ser du några varningar?? Speciellt orolig nu inför våren då det är mycket på gång men vill hålla mig i form och hälsa! Kommer det gå bra i vår/sommar trots allt??

4 Undris:

skriven

Så fin bild på din mamma hon har fått en fin färg med<3 Vad jag längtar till stranden..:(

undrar om min blivande är äldre än mig och haft fru med barn eller är singel?
kram

Svar: Din blivande är äldre.. det ser jag men jag ser inget kring hans situation i övrigt.. kram
Esmaralda

5 Cissilisko:

skriven

Hej,
Fick just ett överraskande besked att mamma ska skrivas ut i morgon efter en tid på korttidsboende, där hon vistats efter att fått en hjärnblödning. Vi barn är oroliga att hon inte ska klara sig, eftersom vi uppfattar att hon blivit rörigare än hon var innan det hände. Innan tyckte vi oss också märka av vad vi är rädda för är en begynnande demens. Tror du hon kommer att klara av att bo på egen hand? Är hon på väg att bli dement?

Orolig och väldigt sliten dotter...

Kram

Svar: Hon mår inte bra och det känns inte okey att lämna henne helt ensam... hon bör i alla fall ha hemtjänst som kommer flera gånger om dagen och tittar till och hjälper.. kram
Esmaralda

6 Desp:

skriven

Kära Es när jag frågade dig om jag får nått sex eller hångel kyss snart så sa du ja ganska snart.... och jag undrar om du ser att det händer med Robin nästa vecka på arter work? Kramar

Svar: Ja ganska snart men det betyder inte att jag vet NÄR och inte heller med vem.. kram
Esmaralda

7 Ww:

skriven

Blir det intima med R snart ? Gillar han mig ? Pusssss🌹💋💖❤❤❤

8 Skorpan:

skriven

Ja tänk så fint ni har haft det tillsammans! O det var knappast er sista resa 😊 som ni gör tillsammans.

Undrar om jag hinner glra någon resa tillsammans med min mamma? Finns det pengar till spnt undrar jag... Göteborg måste ses..
Kram Skorpan

9 Filippa:

skriven

Hej hur ser min sommar ut?

Kommer min blivande o jag mötas snart?

Kram

10 Caroline:

skriven

Ångest!
Jättemycket ångest- hur gör jag för att hantera den? Kommer jag klara examinationen??!?? hur kommer det att bli??

11 S:

skriven

Hej, har jag ngn chans till ngt av jobben som jag talat med chefen om på mitt nuvarande jobb, ett pedagogiskt o ett administrativt?

Svar: Ja du har en god chans och särskilt på ett av dem.. kram
Esmaralda

12 Nunnan:

skriven

Vad roligt att dina barn kommer snart:)

ser du mig vara singel:( detta året med Es ?
kram

13 Tjatar:

skriven

Jisses vad jag tjatar Es hahahah!!! Men den intima grejen kommer det att hända mellan mig O R? Kyss hångel sex??? Kommer jag att ha kul nästa onsdag? Pussss

Svar: Finns en chans att det bli något.. men jag ser inte vad.. jag ser inga detaljer.. kram
Esmaralda

14 På jobbet:

skriven

Jag önskar jag får något intimt snart med R? Hur ser det ut ? Kram

15 F:

skriven

Hej Esmaralda. Roligt att du fått ha sin mamma där och tråkigt att hon åker idag.

Es, ser det ut som om han har stört intresse utav henne nu?
Kram

16 Mm:

skriven

Hej Esmaralda. Bor jag kvar här i denna stad när jag möter kärleken?
Kram

Svar: Inte helt säkert... jag vet faktiskt inte... kram
Esmaralda

17 Misstjejen:

skriven

Hej

Undrar om det finns möjlighet att något gång kan jag få umgås lite med F Kvinna och det var längesen. Typ snart när vi ses igen?

Längtar efter henne ibland...

Jag är väldig glad för henne ändå :)

Ha det bra

18 Skrållann:

skriven

Hej!
Så härligt!
Jag har haft ledig dag men fick rycka in i min systers café. Det går så galet bra för henne men det är slitigt men hon tycker det är gör tidigt att anställa. Jag kan inte hjälpa henne hur mycket som helst även om jag skulle önska det. Då fanns det en sur man hemma som tyckte maten skulle vara klar när han kom hem eftersom jag var ledig🙈 Tyckte han varit på bra humör en tid och kände att det kanske skulle kännas bra snart men det är ju precis som tidigare och jag känner hopplöshet😩 Nu laddar jag dock för morgondagen då jag och mina kollegor ska på kryssning. Jag ska njuta så mycket av mat, musik, dans och dryck;) Ser du om det kommer inträffa något särskilt jag kan se fram emot på resan?

Kram❤

19 EPM:

skriven

Åh vad härligt du har det!

Ser du om det blir vi till slut...?

Kramar

20 Grannen som dom inte tycker om?:

skriven

Hej!
Det är ju tragiskt men från att ha varit på gott humör så vändes det snabbt till ont i magen och depp.
Min ena granne har mycket tydligt visat att hon inte gillar mig genom att ignorera mig fullständigt.
Skulle precis gå in på facebook och messa en annan granne i området att jag tyckte hon skrivit så bra motion till vårt möte.
Då har hon blockerat mig :(
Inte min man utan bara mig.
Märker när vi ses att hon är irriterad och jag ser med förvåning hur jag kryper och gör allt för att hon ska tycka om mig.
Fan jag som mådde så bra :(
Vill bara försvinna.
Varför gillar dom mig inte?
Kram <3

21 Lo:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur ser det ut nu? Kommer han få tillbaka sina känslor för mig? Ser han en framtid för oss? Kommer vi flytta samman?
Kram

22 Anonym :

skriven

Hej har G släppt mig nu eller blir det en fortsatt historia ?
Kram

23 Jag:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar hon iallafall vara i första hand? Att han vill se vad som händer med henne innan han bestämmer vad han vill med mig?
Kram

24 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser jag ut att vara själv länge till?
Kram

25 F.u:

skriven

Hej esmeralda undrar om min skyddsängel har något meddelande till mig kram

26 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han att gå vidare?
Kram

27 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han att gå vidare från mig?
Kram

28 M:

skriven

Hej

vad kommer jag falla för hos min soulmate,och han för mig?
kram

29 Christoffer:

skriven

Kommer vi att hitta tillbaka till varandra? Finns det fortfarande känslor och kärlek kvar mellan oss?

30 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag är 28 nu, kommer jag att träffa en man som jag har ett seriöst förhållande med innan jag är 30?
Känns tyvärr väldigt svårt för mig att träffa någon.
Kram

31 <3:

skriven

Du får berätta om bubblet var gott. Gjorde beställning idag på glashuset på en 🍾flaska i guld. Tror du jag får användning för guld 👗och champagnen nästa vecka ?
Är trött och nacken är inte bra. Ska jag försöka gå ut med Eva och Sandra på lördag ändå. Känns som de vill att jag kommer. Blir det en bra kväll?
Kram

32 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda. '
Kommer jag att flytta tillbaka dit?
Kram

33 barbie:

skriven

hej es kan du se om r gilla rmig som jag gillar hen?

34 Gina:

skriven

Hej Esmaralda.
Skulle jag trivas i Stockholm eller har jag "vuxit" ifrån det? Är det därifrån min kärlek kommer att vara?
Kram

35 CA:

skriven

Kan inte sova igen.
Kommer min tf chef att bli kvar länge? Kan jag påverka så att hon inte får en fast anställning?
Eller är det inget jag kan göra?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: