Den personlige grannen...

 
Min granne har en... vad ska man säga... väldigt personlig trädgård !
Dessutom är han mycket  trevlig... han och mamma brukar språkas vid flera gånger om dagen... och häromdagen blev hon bjuden på iste och småkakor !!
 
Kruka på kruka i långa rader....
 
 
Jag gillar det blå och vita... och en och annan katus eller palm fulländar det hela..
 
 
Igår var det  pina coladadag.....
 
 
Och ett särskilt tack till spanska Eva som lämnade detta vinet efter sig när hon åkte hem...
 
 
UNder påskhelgen var det packat av folk på stranden... och så fort påsken var över och alla åkt hem till sig.. blev  det min egen playa igen !!
 
 
Här har vi världen största kanelbulle som jag köpt till barnbarnen.... de kommer ju i morgon :)
 
Kram o kärlek
 
1 Lotta:

skriven

Ser ut att vara ett helt fantastiskt ställe. Vilken underbar strand! Kul med personliga hus och glada färger.

Jag undrar om jag ska välja att möta mannen jag har kontakt med. Blir det som vi tror då eller risken finns att det blir helt fel.

Kram Lotta

2 Ninis:

skriven

Vilket litet paradis på jorden.. som du får tillbringa några veckor i. Njut varje sekund!!
Kommer jag att ha träffat kärleken innan sommaren? Eller ännu en ensam semester? Kram

3 X:

skriven

Kära Es! Kan du se hur resten av 2017 blir för mig? Händer det något roligt? Kärlek? Jobb? Resa? Hittills har det varit händelselöst trots försök till förändringar. Tack!

Svar: Det kommer positiva händelser.. ge dej inte.. det vänder.. kram
Esmaralda

4 Filippa:

skriven

Hej kommer jag få köpa mitt drömhus i framtiden?

Kram

5 Pia1:

skriven

Jag fick inte ens en läkarundersökning under en vecka som inlagd... Visst fick en remiss till neurolog men för att få snabb tid måste jag ringa runt och tjata själv och vill ju inte gå till min gamla. Rätt uppgiven, hur kan de skriva ut nån som inte kan gå om man inte har den blekaste varför. Varenda muskel har lagt ner, är så trött, aldrig upplevt liknande. Kan inte ta bilen heller för jag ser ju knappt... Vem fasen ska jag skriva remissen till 😥

Svar: Man tror inte det är sant... vad säger läkarna ? Jag begriper det inte....
Esmaralda

6 Helena Ir:

skriven

Jag säger som flera sagt..dina bilder,från där du är..vad det får en att längta..och stranden,din strand :)..det borde finnas plats för mig också :)

Jag hade en sån härlig dröm i natt..i drömmen mötte jag en något yngre man,konstigt att de alltid är yngre i drömmen.. :) vi kände varandra i drömmen..tror t o m vi saknat varandra..Och vad händer..jo,jag vaknar förstås :):)

Den där bullen,var större än de som säljs i Suomi/Finland..översatt till svenska så heter de örfilar..

Kram :)

Svar: På den här stranden finns plats för alla minsann !! Örfilar ? ja, det är vad man borde få om man sätter i sig en sån.. kram :)
Esmaralda

7 Skorpan:

skriven

Personligt, verkligen 😀.
För mig skulle det räcka med lite mindre, är ju allt annat än förtjust i trädgårdsarbete 😉.

Kanelbullen skulle passa mig o kanske skulle det bli fattiga riddare också, mums. O playan ser för härlig ut..

Snart möte, lite nervös, har jag rätta listor med mig i det ena med det tredje...
Kram Skorpan

Svar: Andas lugnt.. det går bra.. kram
Esmaralda

8 Bohemen:

skriven

Jag som gillar lite halv-crazy trädgårdar! Tycker det piffar upp.

Snön körde precis över mitt försök till utomhusplantering. Men skam den som ger sig! Snart står krukorna på rad hemma hos mig också 😉
Till en helt annan fråga: Jag har roat mig i dejtingträsket och trivts. Nu har jag börjat längta av hela mitt hjärta efter den där djupa, äkta känslan med en man. Den som jag aldrig riktigt funnit. Är han också redo för mig, någon speciell tidpunkt/situation jag ska hålla extra utkik?

Kramis!

Svar: Visst piffar det upp !! Han verkar inte vara riktigt redo för mötet än.. men det kommer.. och så hoppas jag att snön ger med sig så att du kan gå loss med planteringen :) kram
Esmaralda

9 Nat:

skriven

Wow vilken kanelbulle.

Ser du mig flytta från denna stad?
Blir det flytt till en annan lägenhet med en kärlek innan flytt till hus? Blir nästa flytt med en kärlek?
Kram

Svar: Ja det kan bli egen flytt först.. det ger sig.. kram
Esmaralda

10 Little miss piggy:

skriven

Kära Es!
Jag undrar om min familj kommer komma överens med min soulmates familj? Kommer dom tycka om dom eller tycka illa om dom som dom gör om min svågers familj? Tack i förhand! Kram 🐷

Svar: Det ser inte ut att bli några tvister och ingen ovänskap.. kram
Esmaralda

11 Alie:

skriven

Håller helt med gällande blå/vitt och bara sporadiskt med krukor, stilrent!
Utomlands är folk mer öppna och välkomnande, man bjuder mer på sig själv, ( tänkte på din mamma som blev inbjuden på iste och kakor).
Du den kanelbullen räcker till både barnbarn och till er..😊 Gigantisk!

Es, ska jag lägga locket på med engelsmannen, kommer han att föreslå något om jag backar?
Kram å njut! ☀

Svar: Backa och se... du kommer snart att veta.. kram :)
Esmaralda

12 Mimmi:

skriven

Hej!

Kommer det att bli en flytt snart?? trivs inte alls i den lägenhet jag bor nu.

Kram

13 Virrhönan:

skriven

Meeen du, så fint det är!! Alla blommor o krukor o sen stranden....där skulle man va! Satt faktiskt ute idag och solade näsan och det var riktigt skönt! Man blir ju glad i hela själen av denna vårsol som sakta blir varmare. Undrar lite om den snygge dyker upp igen framöver, vågar och börjar han bli lite redo för kontakt kanske? Hoppas några känslor sitter kvar och att jag hamnar i hans tankar...

Svar: Ja han tänker faktiskt lite mer på dig nu.. kram
Esmaralda

14 F:

skriven

Har tandvärk från helvetet åh vad det värker, fick en tid på måndag men det känns så långt bort. Ser du om det kommer gå bra på måndag och att de kam laga tanden esmeralda kram

Svar: Ja du får hjälp men det är långt till måndag.. gå akut om du måste,.. kram
Esmaralda

15 <3:

skriven

Vad mysigt att barnbarnen kommer imorgon. Vilka härliga drinkar mums 🍹.
Är det lite varning med Pether F som bor på Malta eller är han bara intresserad och vill ses ? Vi har gemensamt vänner på fb sen vet jag inte så mycket mer om honom. Tyckte han var lite för på.
Kram
💗💗💗

Svar: Lite varning är det allt.. kram
Esmaralda

16 Resa:

skriven

Åhhhhhh så fina bilder jag blir såååå resesugen nu,vilken vacker strand heltunderbar<333 kul att barnbarnen kommer imon:)


undrar om du ser mig flytta utomlands till ett varmt land i framtiden eller om jag blir kvar och åldras i sverige?
kram

Svar: Du kommer att bo utomlands i längre perioder så småningom..kram
Esmaralda

17 Pia1:

skriven

Första läkaren ville hjälpa mig! Sen får man någon som vägrar ens undersöka mig!!! Troligen vill de att utredningen ska ta så lång tid att jag hinner läka ut om det är giftet, för det vore en hemsk vårdskada. Så känns det iallafall.

Svar: Kontakta första läkaren igen och be om förklaring... kram
Esmaralda

18 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Blir det flytt till annan ort för mig?
Kram

Svar: Ja jag ser en flytt för dig.. kram
Esmaralda

19 hg:

skriven

Hej!
Kommer jag träffa kärleken i sommar?
Kram!

Svar: Chansen finns .. i alla fall för en sommarflirt :) kram
Esmaralda

20 Anna-Carin:

skriven

Hej Ez! Nästa Söndag ska jag iväg på en fest, där HAN ska vara. Finns det kärlek mellan oss nu & hur blir det mellan oss efteråt? ❤😘 tacksam för svar! Kram från en mkt nervös tjej! 🙈

21 Skorpan:

skriven

Styrkekramar Pia1!
Vad är det för sjukhus som inte gör sitt jobb?
Underligt!!!
Kram Skorpan

22 Resa:

skriven

Tack snälla för svaret:))kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: