Spöket på stranden - fortsättning....

Fär några dagar sedan skrev jag om spöket på stranden.. kvinnan som satt på en sten en bit ut och klänningen som  släpade i vattnet.
 
Hon såg så verklig ut och det beror på att hon ÄR verklig.
 
Vad jag såg var inte det som hänt utan det som SKA hända.
 
Det är mycket obehagligt
 
Kvinnan lever och mår väl och  gör sånt som folk gör... just nu.. i detta livet.
 
Men hon ska råka ut för någonting skrämmande.. hon ska förlora en av sina kära till havet... och  en  dag... lite senare.. kommer hon att sitta där på stenen i sin gula klänning och hättan på  huvudet som såg så välstruken ut var ett långt blont hårt som strukits bakom öronen.
 
 
 
Hur vet jag nu detta ?
Jo, sist jag var på stranden stod det klart för mig.. jag såg henne lämna stenen och sakta gå in mot stranden ...hon  ruskade på sitt blöta hår..  det var inte vatten som rann längs hennes kinder utan tårar... och hennes aura förändrades... på ett sätt som gjorde att jag insåg att herregud.. det här är inte dåtid.. det är framtid.
 
 
 
Vad gör jag åt det ?
 
Ingenting. Jag kan ingenting göra.
 
 Låt oss tänka att jag sitter 24 timmar om dygnet vid stranden för att vaka över alla badande så jag kan rycka in och rädda den som ska drunkna.  Men det kanske inte sker förrän jag åkt hem. Eller så kanske det sker en bit bort.. utanför mitt synfält.
 
Med åren har jag lärt mig att acceptera att somligt  som ska hända.. det ska få hända eftersom varken jag eller någon annan kan gripa in.
 
Hade jag känt henne.. då hade jag varnat henne men jag har ingen aning om vem hon är.
 
 
 
Varför ser jag henne ?
Ärigt talat... jag har inte den blekaste aning.
 
Det känns så onödigt eftersom jag ändå ingenting kan göra.
 
Men också detta  har jag accepterat... att även om jag är avstängd för jämnan till vardags.. så ser jag somligt i alla fall och  när jag konstaterat att det jag ser är utanför min makt att påverka.. då  puttar jag iväg det till en vrå  i mitt medvetande där det inte tär på mig !!
 
Kram &  kärlek
 
P.s. Idag är jag på utflykt hela dagen så  det känns inte som att jag kan besvara frågor...
 
P.s. igen...... nu har det mulnat på så det blir ingen utflykt...  och därmed kan jag besvara lite frågor som vanligt idag :
 
1 Anniina:

skriven

Baksidan av att se..
Hoppas du hinner åka hem innan något händer.
Kommer mitt möte att leda till lycka?
Ha en bra dag!
Kram..

2 Skorpan:

skriven

Men huj då...
Kram Skorpan

3 Jossan :

skriven

Fruktansvärt att se sånna saker samtidigt som jag tycker det är jätte häftigt.

Jag vet inte om mitt hjärta krossas eller vad som händer. L blir typ helt gullig mot mig men jag luras inte för han kommer inte ändra sig. Jag måste lämna honom och det måste ske idag. Jag försökte hela förra veckan men det var alltid något som kom före. Jag har sagt att ses vi inte idag så får jag ta der på telefon.

Igår stod jag och pratade med A och han kom närmre och närmre. Jag ville verkligen att skulle va så nära men eftersom jag och L inte är över än så går det inte.. men jag vill så gärna...

Undrar faktiskt om A är den rätte för mig?

Kram

4 Dunegull:

skriven

Usch så sorgligt!
=(

5 EPM:

skriven

Vad svårt....
Bra att du hittat din vrå där du kan lagra det. Det är väl så jag gör i jobbet, fast jag aldrig satt ord på det. Folk undrar hur man klarar att jobbar med det jag gör utan att gå under, och kanske är det just i min vrå jag lägger det när jag går promenader till och från jobbet och byter om från jobbkläder.

Ser du nån ljusning för mig på boendefronten snart?
Ser du om förändringen mellan mig och J är nära anstående, ser du nåt mer om vad den innebär?

Kramar

6 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Händer det något i kärlek snart? Går jag in i en relation snart?
Kram

7 Jennie:

skriven

Godmorgon! Jag förstår lite grann dendär känslan att man skulle vilja göra något, rädda någon, men man kan inte. Jag har jobbat med biståndsarbete i fattiga och konfliktfyllda länder, och jag kämpar ännu med dendär känslan att jag skulle vilja rädda alla fattiga, lidande människor jag möter, endel som varit med om riktiga skräckupplevelser. Men jag kan inte. Sanningen är ju att jag inte kan göra ett skit för de flesta av dem, fast jag skulle vilja. Bara se på när småbarn springer barfota i snön klädda i tunna trasor, och veta att de knappt fått äta något på flera dagar.

Jag lider med dem och får illa av att vara, ännu flera år senare kan jag tänka på någon människa jag mött och undra hur den personen har det idag, om livet blivit det minsta lilla bättre. Till slut mådde jag så dåligt då jag bara tänkte på alla jag inte kunde rädda eller hjälpa, så jag har kämpat med att acceptera att jag bara kan göra så mycket som jag kan. Att jag inte KAN rädda alla jag möter och att jag måste acceptera det. För att få någon slags inre frid. Men svårt är det. Och jag är en rastlös själ. Jag vill ut i världen och hjälpa, GÖRA EN SKILLNAD. Nu just kan jag inte det, och det gör mig väldigt frustrerad och jag får känslan att jag kastar bort mitt liv och att mitt liv är meningslöst.

Fast tänk Esmaralda så många människor som du faktiskt har hjälpt och räddat!!

Vilket känns bäst: Kap Verde, Myanmar eller Indien? Kram

8 Jessica:

skriven

Es,
Kommer det dyka upp någon i mitt liv snart? Eller finns det någon som är intresserad? Kommer jag få reda på vem det är isåfall?

Förresten till något helt annat så ska min mor till doktorn imorgon, kommer det gå bra? Är så orolig för att det är något allvarligt! ser du om det är allvarligt? Eller är det något som man kommer kunna fixa till det så hon kan må bra igen?

Kram

9 F.u:

skriven

Godmorgon bestämde mig nyss för att sova lite, då sätts vatten kokaren igång själv , kan du se vad det beror på? Kram

10 Linnran 🌸:

skriven

Hejsan!
Men fy för så otäckt! Lite likt det där du såg om den lilla flickan som skulle drunkna.
Så otäckt att inte kunna göra något!
Hoppas att ni får en fin utflyktsdag! Här vräker regnet ner i dag! Suck! Ha så kul! Kram...
/Linnean 🌸

Svar: Ja vädret började fint här & det skulle bli utflykt till en fin strand men så under frukosten mulnade det på.. vilket innebär att alla barnen gör stadsutflykt och jag sitter här hemma och jobbar med seanser :) Så kan det bli !! Kram :)
Esmaralda

11 Tisa:

skriven

Usch vad hemskt! :(

12 Smöla:

skriven

Ifall du kan svara, så undrar jag om han flyttade på riktigt nu?

Svar: Räkna inte med det... du måste vara tydlig och bestämd om det krävs . kram
Esmaralda

13 F.u:

skriven

Godmorgon bestämde mig nyss för att sova lite, då sätts vatten kokaren igång själv , kan du se vad det beror på? Kram

14 fw:

skriven

Och jag som trodde att det var nåt fel på internet som gjorde att du inte kunde svara!! :)

Ser du om jag kommer att få kyssa någon fin kille någon gång under det här året? Under vilken årstid ökar den möjligheten isåfall? Kram

Svar: Under sommaren ser det extra positivt ut.. kram
Esmaralda

15 bella:

skriven

God morgon :) ser de ut som jag åker till usa snart? Vill så gärna komma iväg snart!! :) kraaaam<3

16 Hmm:

skriven

Ser du spöken hemma hos oss kram

Svar: Nej det gör jag inte.. kram
Esmaralda

17 Filippa:

skriven

Hej kommer jag o min bästa kollega umgås lite på fritiden?

Kram

Svar: Ja så ser det ut.. kram
Esmaralda

18 Kicki:

skriven

Kan du se vad min mans bror planerar bakom ryggen på oss

19 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag pratar med en kille som jag har haft förhållande med förut. Vi skriver och han skriver.
Ser "F" ut att ha seriösa avsikter med mig?
Kram

20 Solstjärnan:

skriven

Hej 😊

Skrämmande och samtidigt så sorligt. Förstår att du inget kan göra men intressant att du fick blicka in i just hennes framtid fastän du var avständ o inte ombads att göra det.
Du har en otroligt fin gåva men gånger som denna kanske du önskat att du inte kunnat "se".

Molniga vädret kanske lättar på 30 graders värmen.?

Kram Solstjärnan 🌟



21 Mm:

skriven

Hej Esmaralda.
Ifall du ser något om detta,
Är jag på hemmaplan när mötet med kärleken sker? Eller är jag på någon resa eller liknande?
Kram

22 Michaela:

skriven

Fick ju ett extremt kort och kallt svar på ett sms igår. Någon känsla kring det? Kram

23 Lilla jag:

skriven

Det måste vara jobbigt att se sånt man inte vill se. Bra att du kommit så långt att du lärt dig acceptera.

Tycker du vi ska göra som vår dotter säger och låta henne få hjälp med sin mediala begåvning eller låta tiden hjälpa henne handskas med det?

Njut av värmen!

Svar: Hade jag varit du hade jag valt att avvakta ... kram :)
Esmaralda

24 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda!
Min son som är 19 år har skaffat en motorcykel!och han ska ta motorcykel körkort! Och övningsköra med en vän till han som har erfarenhet och är i 50 års åldern. Jag är livrädd och orolig att det ska hända han något! Tror du det kommer gå bra allting? Livrädd Mamma! 😳

Svar: Ja jag hade också blivit orolig men man kan ingenting göra... och de ser positivt och bra ut dessutom.. kram :)
Esmaralda

25 F:

skriven

Hej på dig Es. Vad tråkigt med dåligt väder. Hoppas solen börjar titta fram snart igen!

Skulle snyggingen till främling kunna vara någon för mig? Och kommer vi stöta på varandra igen någon gång på samma ställe? ångrar så att jag lät honom gå..

Kram

26 Tjejen :

skriven

Hej Esmaralda. Kommenterade en bild på Niklas via nätverk. en grabb jag inte känner så väl. Men har inte sett något svar tillbaka. Blev han glad? Eller brydde han sig inte om det så mycket? Känns han nyfiken eller helt enkelt inte intresserad.
Kram

Svar: Nja.. det verkar som om han har tankarna på annat och är alltså inte så intresserad.. kram
Esmaralda

27 Molly:

skriven

Hej Esmaralda.
Nu är det såhär att det är två prov som ska göras innan man får reda på om man har kommit in på utbildningen medicinsk sekreterare. Jag jobbar båda dagarna och det verkar så svårt att få ledigt från det jobb jag har nu. Man kan ju byta med någon. Kommer det att lösa sig? Kan det här bli bra?
Kram

28 Na:

skriven

Hej Esmaralda.
Han umgås och träffar henne. Men han skriver fortfarande till mig.
Hur stor är chansen att det blir han och jag igen? Har han seriösa känslor/intresse för mig?
Kram

Svar: Bättre du går vidare.. kram
Esmaralda

29 Anonym:

skriven

Esmaralda, gifter jag mig inom 3 år?
Kram

Svar: Det KAN du göra.. kram
Esmaralda

30 Pia1:

skriven

Sorgligt... Att behöva se det också... Håll tummarna att Karolinska tar emot nu... De ska strax ringa. Orkar inte helt hålla upp mitt huvud, nästan svimmar om jag försöker... Kram ❤

Svar: Sänder massor av energi till dig.. kram
Esmaralda

31 <3:

skriven

Hej kära Es vad känner F för mig nu ? Känns som han både vill och inte vill träffa mig igen. Han skickar sms flera gånger i veckan.
Kram
💗💗💗

Svar: Ja han kan inte bestämma sig, och egentligen tror jag inte du vill ha någon som inte vet vad han vill.. kram
Esmaralda

32 Nattis:

skriven

Hej Esmaralda.
Är det värt att lägga energi på honom? Kan det bli något riktigt utav det?
Kram

Svar: Ärligt talat så ser jag inte denne man i din framtid i en seriös relation.. kram
Esmaralda

33 G.H:

skriven

Usch lider verkligen med dig :(
... men som du säger, du kan verkligen inte göra något för att påverka.

Jättekul att få hänga på dig på denna resa också:) och vad roligt att barn och barnbarn hänger med!

... jag undrar om du ser något extra roligt eller bra komma min väg?:)

Kram!

Svar: Ja det kommer ju något kul då och då hela tiden.. ibland lite större ting och ibland lite mindre.. hämta energi ur det som kommer.. och under sommaren lär det bli lite extra,., kram :)
Esmaralda

34 Annalena:

skriven

Hur ser det ut med kärleken för mej? Singellivet har varat i många långa år och jag vill träffa en man och bli kär igen. Dröjer det länge innan jag är i ett förhållande igen?

Jag ska tipsa alla mina vänner om denna blogg.

Svar: Det kan dröja men kärleken kommer och den är värd att väntas på.. kram
Esmaralda

35 Fanny2:

skriven

Livet är verkligen inte rättvist ibland... Något syfte måste det väl finnas med dessa tragedier för dem som drabbas om det inte går att undvika? Klart man inte kan varna en främling heller, det skulle förmodligen bara slå fel... Hemskt sits att vara i. Man vet så mycket och ändå vet man egentligen ingenting... Hoppas ni hinner med fler fina utflykter.

Kram

36 Mim:

skriven

Hej!

Finns det verkligen något jobb därute till mig?? börjar tvivla starkt att det är kört för min del.

kram

37 Susanne Amalia :

skriven

Nu börjar jag om.. Är ntagen. För Strok på SÖSsjukhus har fruktansvärd huvudvärk... Läkarna Vill skicka..mig på rehab utomlands blir det så? Sorgligt med ledsna framtidsvisioner (tänker på kvinnan med den gula klänningen. 💕 . Du ser
Kramar och sol i hjärtat


Svar: Men kära vän...vad du råkat illa ut !! Jag sänder dig så mycket kraft och energi jag kan och ber alla på bloggen hjälpa till !! Jag bifogar också healing så när du läst detta... slut ögonen några minuter och ta emot... kramar !
Esmaralda

38 Nattis:

skriven

Hej Esmaralda.
En, ny riktgt kärlek se han ut att komma snart? Som jag går in i en seriös bestående relation med?
Var ska jag leta? Sker mötet i den stad jag bor eller på annan plats?
Kram

39 Mk:

skriven

Oj vad sorgligt:( Du skrev första gången du såg kvinnan så var det en liten flicka i vattnet som lekte med sin pappa som såg henne med. Det kanske är henes mamma eller anhörig till henne? Vad jobbigt det blir för dig med att veta detta och inte göra något åt det:(

Här är det med tråkigt väder idag med regn och storm:(

undrar om min ängel har något att säga mig?
kram

40 Alva:

skriven

Sänder dig helande kraft och energi Susanne Amalia styrkekramar<3

41 Lollo:

skriven

Hej Esmaralda.
Går han in i en relation med henne? Ser det ut som att han kommer få barn med henne?
Kram

42 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det ut att kunna bli kul om jag stannar här i helgen?
Kram

43 Anna:

skriven

Kära Es! Kan du ge ett gott råd i min situation.
Träffat en man som det sa klick med, kärlek vid 1:a ögonkastet för oss båda. Vi är väldigt förälskade. Dock verkar han orolig för mkt. Så han ville helt plötsligt dra i bromsen. Han oroade sig för att jag inte har tid för honom i mitt liv, för mitt arbete, och att han håller på att flytta, på att det går för fort etc. Efter att han pratat med honom så har jag försökt lugna honom att vi tar en dag i taget, det känns ändå någonstans som om han har så svårt att ta emot min kärlek. Att när hans känslor blir starkare så väcker det istället rädsla, osäkerhet. Är jag helt ute och cyklar? Kan du ge ett gott råd i detta.

Stor kram

Svar: Han verkar helt enkelt inte ha en sådan personlighet som är förenlig med din och detta tror jag inte förändras.. kram
Esmaralda

44 Fanny:

skriven

Jag saknar en person så galet mycket men samtidigt känner jag mig nog inte riktigt redo för att ta kontakt än just nu.

När tror du att jag och vännen kommer att prata med varandra igen? Kan det bli i sommar? Höst..? Vinter..?

Kram

45 Mim:

skriven

Hej!

Ser du något bara något angående jobb och inkomst??

Tacksam om du kan säga något för oron knäcker mig snart.

kram

Svar: Jag ser bara att det vänder och att det kommer en positiv förändring., inga detaljer dock.. kram
Esmaralda

46 Mim:

skriven

Hej!

Ser du något bara något angående jobb och inkomst??

Tacksam om du kan säga något för oron knäcker mig snart.

kram

47 G.H:

skriven

Till Susanne Amalia: Styrkekram!!!❤️

48 Månflickan:

skriven

Till Susanne Amalia & till Pia1!

Jag tänker på er & skickar ljus, kraft & mod. Önskar er båda det allra högsta goda. 💞🌟💫

49 D'ilara:

skriven

Hej uderbara Es,

Jag kommenterar sällan men du vet mitt 3 år gamla ex, kan ha vilja ha tbx mig?, eller kommer jag träffa någon jag aldrig har träffat eller ens känner.

Vad ser du på mitt öde?, varför har alla mina dejter inte lett till nåt trots jag kämpat?
Antingen vill inte jag ha de, eller de mig, eller är killen min kusins ex, eller gifter han sig osv osv...

Vadser du ??

50 Mn:

skriven

Hej Esmaralda.
Är det rätt tid för mig att börja plugga? Eller ska jag ta vara på de jobbmöjligheter som kommer till mig nu?
Kram

Svar: Känns som rätt tid för plugget.. kram
Esmaralda

51 C:

skriven

Både skrämmande och spännande att veta saker på förhand

Blir mitt liv bra vilket jobb jag än väljer, eller leder ngt av dessa mig på fel väg så att framtiden blir sämre?


52 Lii:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar han vara intresserad iallafall? Han skriver till mig.Blir det något tillfälligt mellan oss?
Kram

53 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda.
En kille som skriver till mig, jag har inte haft något större intresse alls. Men han fortsätter ta lite försiktigt kontakt. Men är han för tok fel eller ska jag ge honom en chans?
Kram

Svar: Har du inget intresse så gör processen kort... bäst för er båda.. kram
Esmaralda

54 Miltons Mamma:

skriven

Nyfiken på en karl. Ja hör och häpna. He is way out of my league men lite kan man väl hoppas 😁

Så skulle det kunna bli en fling? (Eller ngt) med den mannen. Hans initialer är JD.
Kjam


Svar: Chansen finns.. kanske inte så stor men den finns i alla fall.. kram
Esmaralda

55 Christoffer :

skriven

Kommer vi att hitta tillbaka till varandra? Finns det fortfarande känslor och kärlek kvar mellan oss?

56 Kicki:

skriven

Kan du se vad min mans bror planerar bakom ryggen på oss

57 Lizze:

skriven

Hej Es

ser du någon varning omkring mig eller ett meddelande från andevärlden?
kram

58 Marie:

skriven

Hej Es!

Ser du något kännetecken på min nästa kärlek?
kram

59 Susanne Amalia :

skriven

Tack fina för energipåfylllnad så tacksam fråga blir det bra kommer jag utomlands lands på rehab?? Stor kram 💕

Svar: Ja det är god chans att du gör det... kramar !!
Esmaralda

60 Marie:

skriven

Hej Ezmaralda.
Jag har varit tillsammans med min pojkvän, Andreas, i två månader. Vi har det lite trassligt med kommunikationsproblem just nu. Kommer det att lösa sig för oss och vi blir lyckliga tillsammans eller är det dags att gå vidare?

61 Signe:

skriven

Hej Ez!

Operationsdiskussion med kirurgen på fredag -går op bra tror du??

Lite tagen av kvinnan som "väntar" på händelse. Livet, oavsett hur vi lever och drabbas av det. ♥️

Kram och fortsatt bra vistelse!

Svar: Ja det känns som att det går bra allting.. kram :)
Esmaralda

62 Solstrålen:

skriven

Sänder massa energi och kraft till Susanne Amalia & Pia1. Massa styrkekramar till er<3<3

63 Susanne Amalia :

skriven

Tack snälla solstrålen stor ☀ glädje till ditt hjärta 💕.
Kramar.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: