Till ön......

 
I går tog vi båten till en liten ö utanför Tavira....
 
 
 
Båtresan tog bara 15 minuter... 
 
 
Stränderna såg annorlunda ut här....
 
 
Och solen gassar... hela tiden.... fast nu är vi lovade två dagar med regn... inte så kul men med tanke på att jag haft tre veckor med konstant sol så är det helt okey i alla fall !!
 
 
Ett strävsamt par de här fåglarna... som nyfiket inspekterade oss och som till  sist kom riktigt nära... men då hade jag ju såklart inte mobilen till hands och kunde fotografera.,..
 
 
Varm sand....
 
 
Sen tillbaka till  Tavira.. och bara se sådana läckra gatuskyltar....
 
 
 
Och så bron där alla par låst fast sin kärlek till varann...
 
Det blev kväll innan vi var hemma igen... handlade lite på hemvägen... och sen  blev det grille med stor sallad... och barnen slocknade tidigt... vilket inte vi gjorde som istället satsade på att dela på ett par flaskor champagne..
 
Kram & kärlek
 
1 K:

skriven

Hur blir det med dottern, in o ut på sjukhus.
Idag en till röntgen för dom hittat något, men vet inte vad.

Så orolig.

Kram

2 <3:

skriven

Så mysigt med utflykt till ön och perfekt avslutning med champagne.
Kan du se vad jag gjort av min plisserade champagnefärgade tröja. Hade den sist när jag och Daniel var ute och åt middag. Har letat som en galning efter den. Trodde att den låg i vita byrån i sovrummet. Blir det vinst ikväll tror du så man får öppna en flaska champagne med ?
Ser du ngt om Martin ? Han hade sett min hund i tidningen. Vi skriver lite kort till varandra till och från. Trevligt. Kommer vi mötas igen ? Alltid gillat honom och var så dum som tackade nej till brunch med honom. Antar att han har tusen tjejer efter sig och jag vet inte hur seriöst det är med A och han ... ?Nu var det många frågor i ett.
Kram & Love

3 Helena Ir:

skriven

Tack för att du delar med dig av de härliga stunderna ni har därborta..så fint..så härligt..

En natt drömde jag om min mamma,(som jag i verkliga livet inte har någon kontakt med,jag vill ju inte det) hon hade en klänning från 60 talet på sig..kanske var hon i 30-40 års åldern..hon var smalare,som hon var då.. Jag sa till henne : att hon blivit så smal..hennes svar var att hon genomgått en gynekologisk operation ..och därav viktförlusten.
Nu undrar jag om denna dröm handlar om något helt annat..kanske om mig själv?

Efter regn kommer sol..kanske lite skönt med svalkan av regnet som de spått..

Kram :)

4 Lilly:

skriven

Drömde att jag kunde flyga, vi flög i väg jag o käraste iväg ifrån orättvisor, jag satt i rullstol idrömmen, vad betyder drömmen

5 Razawa:

skriven

Hej esmaralda,

Kommer jag och maken bli sams snart? :( ej pratat på 4 dagar, hade ett bråk som eskalerade över något så onödigt och litet.. blir vi sams? :( försökt smsa lite smått med hnm idag...

kram

Svar: Ni blir sams !! kram
Esmaralda

6 Louise:

skriven

Härligt du har det. Här har vi konstigt aprilväder. Barnen är lediga idag. Studiedag. Ska snart hämta Izabella.
Fick ett sms från bemanningsteamet jag var på intervju hos för några veckor sedan. Hon har inte glömt mig så hon ska höra av sig nästa vecka. Det känns som jag kommer bli med där. Hoppas det så jag får ihop lite pengar.

Ha en fortsatt bra dag. Kramar

7 Sydney:

skriven

Åhh vad ni ser ut att ha det mysigt!! Vill beama mig dit på direkten :)

8 Love:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad mysigt och fint 😊
Es, finns det något jag kan göra för att han ska känna mer för mig än vad han gör nu? Kommer han att göra det?
Kram

9 barbie:

skriven

hej es!!! gud vad jag mår dåligt från att m som bäst i hela planeten..varför ? jo:
jag har sån rolig kontakt med en kollega på jobbet .. plötlsigt fryser han ut mig igår ... blev så tyst från min sida sen idag var jag också tyst inte likt mig snälla kan du berätta varför han är kall mot mig?? han körde hem mig igår... men ville inte göra något.... kan du bara se något? KRAMr

10 Lilla jag:

skriven

Hej Esmaralda.
Är det bäst att avsluta det här med honom? Eller kan det bli något riktigt om vi fortsätter?
Kram

Svar: Känns bäst att avsluta men det tror jag att du själv också inser.. kram
Esmaralda

11 Desp:

skriven

Hej esmaralda! Jag undrar om du kan se om varför Robin är aå kall mot mig? Jag blev utfryst igår... och idag.... vad pågår jag blir aå tyst ... kramar

Svar: Han är på väg bort från dig.. så gå du också vidare.,, kram
Esmaralda

12 Lotta:

skriven

Verkar som ni har det helt underbart. Så härligt och vilken vacker miljö :) Tänker på skillnaden det måste vara att ha döttrar. Har man mer gemensamt då?
Har en fråga om....ja, en massa osämja har jag råkat ut för. Jag trodde jag gjorde rätt, men det har bara blivit fel. Varför blir det hela tiden fel i kommunikationen. De det gäller upplever jag som tjuriga, otrevliga egoister som inte alls förstår vad jag menar. Ingen humor, inte ens ett leende.....sååå jobbigt när barnen kommer i kläm. Kommer det lösa sig?

Kram Lotta

13 Mim:

skriven

Känner mig så låg.
Menade tjejerna något illa mot mig personligen? Har de positivt intryck av mig?

14 Undris:

skriven

Så fina bilder<3

undrar hur min blivande ser ut,ser du någon detalj?
kram

15 Sofia:

skriven

Hej!

En kille som heter Samuel verkar intressant för mig. Är det någon idé att ta försöka ta kontakt?

Kram

Sofia

Svar: Klart du ska ta kontakt.. man ska alltid följa sin vilja.. kram :)
Esmaralda

16 Skorpan:

skriven

I kväll somnar ni, före barnen 😉. Härligt med alla utflykter o jag gissar att maten är suverän också.

Bara jag hadde en kristallkula o kunde se i den att pengarna skulle räcka till ja då skulle jag släppa lös mitt triggerfinger.. Men det har jag inte så då kan det bli lite dåligt med drömresorna...
Kram Skorpan

17 Solstjärnan:

skriven

Hej 😊

Vilken fin dagsutflykt ni gjort!😊
Kärlekslås är trevligt att beskåda.Har nog inte själv lagt något men man kan ju titta på andras.

Förstår att lite regn vore ok för dig som omväxling.
För oss andra tror jag minsann att lite solsken o värme vore lite omväxling till överaskande snö o kalla vindar.
Vill vill ha vår!
Nu!!!

Kram från Solstjärnan 🌟 som vill byta ylletröjan mot topp 😎

18 Skrållann:

skriven

Hej!
Så mysigt!
I morgon ska jag äta lunch med min gamla vän och det längtar jag efter och jag hoppas det är ömsesidigt?!
Nästa vecka räknar jag med att höra från jobbet jag sökt. De hade fyra till de skulle intervjua. Hur stor är chansen att jag får det?

Kram❤

Svar: Jadå visst är det ömsesidigt !! Kram :)
Esmaralda

19 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Jag vet att folk har dina liv men jag kan känna att det saknas intresse för lillan från resten av familjen. Just för att vi bor långt bort. Är det av någon särskild anledning?
Tack!

20 Lilla jag:

skriven

Kära Es, jag är kallad på intervju. Vad kan du se, är det något för mig eller ska jag avvakta? Vill inte hamna fel.

Kram!

21 Little miss piggy:

skriven

Hej!
Åh vad mysigt ni har det. Här i Sverige växlar vädret mellan solsken, regn, hagelskurar och snö. Längtar verkligen efter sommaren.

Jag undrar om killen jag tänker på har tittat mot mitt fönster när han står på parkeringen som är framför mitt hus? Om han inte gör det ser du om han tänker på mig någon gång?
Tusen tack i förhand! Kram 🐷

22 F:

skriven

Jättefina bilder på er alla :)

Vad får du för känsla.. Kommer han att finnas där för mig i höst? :)

Kram till dig och familjen

23 Queen :

skriven

Hej esmeralda hur ser det framöver för oss, ser du något roligt o spännande på väg in i mitt liv du kan berätta om ? kram

24 Queen :

skriven

Hej esmeralda hur ser det framöver för oss, ser du något roligt o spännande på väg in i mitt liv du kan berätta om ? kram

25 Ww:

skriven

Kan su se varför R har tagit distans från mig ???

26 Des:

skriven

Hej es'!!! Blir det bra ???

27 Barb:

skriven

Varför är han påväg bort????

28 Smulan:

skriven

Hej Es

Ser du någon ny förändring på väg:)?

29 D:

skriven

Har han någon annan i tankarna elr? Kram ... Robin då? Varför tar han distans är det mitt fel varför va jag för på? Jag menar .... det var så perfekt förra fredan ....

30 Skorpan:

skriven

hittade nycklar idag, tror du ägaren dyker upp om jag sätter upp en lapp där jag hittade dem? Är den någon som desperat söker dem nu?
Kram Skorpan

31 Lilly:

skriven

Drömde att jag kunde flyga, vi flög i väg jag o käraste iväg ifrån orättvisor, jag satt i rullstol idrömmen, vad betyder drömmen

32 Queen :

skriven

Hej esmeralda hur ser det framöver för oss, ser du något roligt o spännande på väg in i mitt liv du kan berätta om ? kram

33 Lilly :

skriven

Prövar lyckan igen 😊😊Drömde att jag kunde flyga, vi flög i väg jag o käraste iväg ifrån orättvisor, jag satt i rullstol idrömmen, vad betyder drömmen

Svar: Att du ska göra dig fri från de bojor som håller dig kvar och hindrar dig från att leva som du vill.. kram :)
Esmaralda

34 Carro:

skriven

Ledsen, ledsen.. efter många saker.
Vad tycker min mamma om mig?? Så jobbigt!

Ska träffa en mycket betydelsefull ny vänskap imorgon, är vänskapen ömsesidig??

Svar: Din mamma älskar dig men ni är olika och ibland blir det fel.. kram :)
Esmaralda

35 Love:

skriven

Hej Esmaralda.
Finns det något jag kan göra för att han ska känna mer för mig?
Kram

36 Jessica:

skriven

Hej Es,
Jag har en fråga:
kommer det här funka? kommer jag få ett meddelande från han? Kram :)

37 Tingeling :

skriven

Fortsatt härlig ser jag 😊 underbart!

Kommer mitt ex och hans familj köpa den där stugan? Jag hoppas det!

Kram!

38 LM:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan det bli något mellan oss?
Kram

39 G.S.H:

skriven

Hej Es!

Detta är kanske inte precis en fråga, snarare en fundering. Sitter och skriver min B-uppsats med två andra tjejer och jag känner att jag bör den tyngsta lasten. Ser du något kring om att de talar illa om mig när jag inte är närvarande? De skyller mycket på att jag stressar dem för aty jag vill ha en strukturerad plan att utgå ifrån och göra arbetet i tid... blir att jag tar ett större ansvar än jag borde eftersom ingen tar tag i det..


Kram

Svar: Du tänker annorlunda än de gör... vilket ser ut att vara till din fördel och möjligen är de lite avundsjuka.. men jag ser inte att de talar illa om dig.. kram :)
Esmaralda

40 Misstjejen:

skriven

Hej

Behöver jag var låga profilen hela tiden och var tysta även stilla bara när jag ser en kvinna och låta henne själv kommer till mig. Hur lång tid ska jag behöver att ha tålmodig. Jag har respekterar för henne och förståelse för henne. Det vore kul om hon vill börja säger en ord eller en hela mening till mig igen. Hoppas att hon har tar emot min förlåta för henne.

Om hon kom till mig så ska jag lyssna och var tysta.

Kommer det något blir bättre relation mellan mig och henne.

Jag hålla på att jobba på bättre bemötande mot henne.

Svar: Prata med henne, förklara och tala om att du gillar henne... det tror jag att hon tar till sig.. kram :)
Esmaralda

41 AnnaK:

skriven

Så fint ni har det! Kanske kan vara skönt med lite regnväder som omväxling 😊

Själv sitter jag och fantiserar och visualiserar om hur jag vill ha det här hemma. Är en bit på väg men fattas en del möbler och annat jag önskar. Hoppas jag nån gång får till det trots små medel 😊

Kram 😊

Svar: Jadå du kommer att få till det och du får det personligt och jättefint.. kram
Esmaralda

42 Le:

skriven

Hej Esmaralda.
Chefen jag jobbar med gillar hon mig? Tycker om är lite kall på något sätt.
Kram

Svar: Hon är bara sådan... men hon gillar dig.. kram :)
Esmaralda

43 Mimmi:

skriven

Ser härligt ut:) Du har fått fin färg i ansiktet och gått ner i vikt<3


ps:Hur ser min nästa pojkvän ut,vem skall jag hålla utkik efter?
kram:)

Svar: Nä.. gått ner i vikt tror jag inte är möjligt med tanke på allt vin o goa middagar.. men tack :) Håll utkik efter en kille i jeans och märkeströja,, mellanblond.. kram :()
Esmaralda

44 Vän:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag frågade en vän/bekant om hon vill ses för att göra något spontant. Jag är singel. Hon är singel vilket tänker jag kan bli att man är mer tillgänglig och kan hitta på spontana saker. De flesta utav mina vänner har familjer och är mycket mer mindre tillgängliga. Men hon kanske är mer tveksam till att umgås med mig på tu man hand? Jag är nog ganska lättsam så utav mig. Ett glas vin, lite tjejsnack. Laga lite mat, bara ha trevligt. Jag vill detsutom ha fler vänner. Blir hon tveksam när jag frågar? Eller vill hon gärna hitta på något med mig och bli min vän?
Kram

Svar: Fråga du.. du ska ta för vana att alltid ta initiativ när du möter människor som du spontangillar.. på så sätt kommer nya vänner.. den här tjejen ser ut att gillar dig och det finns god chans att hon nappar.. kram
Esmaralda

45 Jessica:

skriven

Es,
Hur ser min kommande pojkvän ut? några tecken på utseende? Kram :)

46 AnnaK:

skriven

Tack vad glad jag blir 😊

Kram 🤗

47 Mimmi:

skriven

Tack snälla för svaret Es:)

Jag tycker du gått ner iallafall kram<3


Svar: :)
Esmaralda

48 Daniel:

skriven

Hej esmaralda!

Daniel djass... Här.
Är antonia min stora kärlek? Är hon kvinnan som kommer att bli min?
Har hon känslor för mig? Hur blir vår framtid

Hade uppskattat ett svar !
Tack Med vänlig hälsning, Daniel

49 Susanne Amalia :

skriven

Ser underbart ut njut nu ordentligt... Fråga. Kan du berätta lite om den närmaste tiden framåt? Livet känns lite rörigt och jag söker struktur
Kramar och önskar dig en fin natt full av glädje
Kramar 💕


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: