Vilda vindar...

 
Jisses vad det stormade igår !!! 
 
 
Bara kolla den nystormade stranden.. med hur mycket snäckor som helst.. och somliga riktigt stora och fina... så det blev skattjakt för barnens del !!
 
 
Vilda vågor i havet så barnen valde poolen istället...
 
 
Palmer gillades....
 
 
Goa Ellisen & Ozzy utanför mitt hus...
 
 
 
Här rids det i galopp på den portugisiska prärien... eller rättare sagt, det var skitväder så vi valde att åka till det stora shoppingcentret i Tavira och brunkra upp med grillkött, vin och annat viktigt !! MIddag åt vi där också !
 
Sen blev det en go hemmakväll med massa mys...skrattanfall  .. och att klockan gick glömde vi helt....
Idag har barn och barnbarn iväg åkt  på utflykt.. jag stannar hemma och håller seanser !!
 
Kram & kärlek
1 S:

skriven

Hej,
Känner som om jag behöver några uppmuntrande ord. Trots att jag jobbar heltid blir det aldrig ngt över till mig själv, jag kommer jämt sist o min självkänsla är låg då min pappa till slut blev psykisk sjukdom, misstänker jag, fick aldrig ngn behandling dock. Ska det gå över allt det trista....Nu har jag problem med bilen oxå o skulle verkligen behöva bli testpilot som jag sökt till.

Svar: Gör upp nya planer och ta mer kontroll över ditt liv...sätt dig själv mer i fokus.. kram :)
Esmaralda

2 Mim:

skriven

Hej!

Ser du om det blir något jobb för mig till sommaren eller dröjer det länge till??

kram

3 Mim:

skriven

Hej!

Ser du om det blir något jobb för mig till sommaren eller dröjer det länge till??

kram

4 Filippa:

skriven

Hej kommer jag och mina närmsta vänner ses oftare?

Kram

5 Kärlek :

skriven

Här blåser det oxå, bäst att hålla i peruken🤣.
Finns det chans till romantik för mig snart? Var ska jag hålla ögonen öppna? Kram

Svar: Jadå det kommer snart dyka upp ett speciellt tillfälle.. kram
Esmaralda

6 Tingeling :

skriven

Gud så härligt. Blåst eller inte blåst, verkar vara varmt ändå! 😊 skönt! Tänkte kolla sista minuten resor sen när jag har semester, så hoppas vi på att jag hittar en resa, jag och dottern. Skulle vara roligt.

Idag är jag seg, varit mycket i veckan så tror det beror på det. Idag har vi inte gjort mycket. Skönt det med ibland. Tittat på trolls, himla gullig film 😄 nästa vecka blir det frissan, massage och färga ögonfransar. En hel dag. Skönt! Så då blir det ännu mer vila 😉
Jag gillar inte att sminka mig direkt, så färga ögonfransar är skönt tycker jag.... Hudkrämer och sånt gillar jag däremot och kan köpa hur mycket som helst...

Vad tror du om billigare lägenheten utanför grannstaden? Tänkte först att varför flytta åt andra hållet från grannstaden, bor ju redan utanför, fast åt andra hållet. Men jag tror jag behöver förändringen. Jag måste komma ifrån liksom. Eller dyker det upp nåt annat?

Nu snart sätta på potatis, sen spa:a mig 😃 och dottern får vara med, måla naglarna till exempel.

Kram! Från ett lite varmare Sverige, 13 grader minsann!

7 Skorpan:

skriven

Tur att ni inte blåste bort i stormen. O den skattjakten hade jag gärna velat vara med på, stod just o kikade på en lykta med lite snäckor. Skulle vara rätt fin bredvid trappan tror jag 😉.

Mestadels strosat runt idag på köpcenter jag också, härligt! Funderar på att förnya lite sängkläder o sånt, känns som att jag behöver göra mig av med något gammalt... Är det kanske nåt sånt jag behöver göra innan mannen kommer Es, eller har det ingen betydelse om jag bäddar åt två?

Nä nu ska jag fortsätta o strosa runt o fantisera 😊...
Kram Skorpan

Svar: Jo att byta ut en del gammal kan vara ett bra sätt att få snurr på hjulen i ny riktning.. kram :)
Esmaralda

8 J:

skriven

Hej Esmaralda
Trivs så otroligt bra på jobbet jag är på nu. Men är bara sommarjobb till att börja med.
Har jag chans att få fast Job här jag är nu?
Kram

9 Jag:

skriven

Glada och fina allihopa.
Es, väntar fortfarande på svar från honom. Tror du han har bestämt sig för att gå in i en relation med henne?
Kram

10 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar det fortfarande finnas hopp för en relation med honom? Är han intresserad utav mig?
Kram

11 Sus:

skriven

Hej
Ni har de härligt.....
Kul med sälle....
Hur går de för mig?
Love sus

12 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar han vara för feg för att säga hur han vill ha det?
Det kanske känns som om vår "tid" är ute. Kan det vara så att vissa människor bara ska finnas i ens liv en viss tid? Är hans och min tid "ute" nu? Eller ser du att han kommer tillbaka?
Kram

13 Bumble bee:

skriven

Hej Es!
Dröjer det länge innan jag blir gravid? Tack i förhand! Kram

14 Alie:

skriven

Åh så fina bilder, man kan riktigt leva sig in i dem, fulla av liv... :)

I höstas träffade jag mitt ex, jag berättade då om min sjukdom. är det anledningen att han inte hört av sig alls sedan dess? Han flyttade ju utomlands, och jag tänkte han kommer berätta hur han har det..men helt tyst.
Kommer vi att stöta på varandra igen?
Kram :)

Svar: Jag tror att han helt enkelt är uppfylld av annat nu... möjligtvis ni stöter på varann men jag ser ingen relation mellan er framöver.. kram :)
Esmaralda

15 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Med tanke på att jag är överviktig så undrar jag om mina framtida barn kommer bli överviktiga eller blir dom någorlunda smala? Tack i förhand! Kram Zoey 💕

Svar: Jag tror inte de blir överviktiga.. känns inte så.. kram :)
Esmaralda

16 Fanny2:

skriven

Tack så mycket för svar igår. <3

Vilka söta barnbarn! Undrade när piraten Ozzy skulle få gå på skattjakt på stranden...

Kram

Svar: Ja, han är en glad liten filur och stor samlare och skattletare :) kram
Esmaralda

17 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Dröjer det innan en ny kärlek kommer för mig?
Kram

18 Bumble bee:

skriven

Hej Es!
Dröjer det länge innan jag blir gravid? Tack i förhand! Kram

19 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer de att gå in i en seriös relation?
Kram

20 Lena:

skriven

Jättefina kort! Tack att du delar. Så inspirerande!!!!!

Svar: Tack ska du :) Så glad jag blev :)
Esmaralda

21 J:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag trivs så otroligt bra på detta jobb jag har nu. Finns det chans att jag får fast på blomsterbutiken?
Kram

22 Lie:

skriven

Hej Esmaralda.
När jag möter kärleken ser jag ut att ha sysselsättning då jobb eller studier? Verkar allt ha landat och vara lugnare? Verkar det kunna bli ganska snart?
Kram

Svar: Ja du verkar ha sysselsättning av något slag... och saker och ting lugnar ner sig.. kram
Esmaralda

23 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han att svara mig?
Kram

24 Lilly:

skriven

hej esmeralda kan du se vad det är för chans min skyddängel hade för meddelande till mig kram

25 Camilla:

skriven

Helt härliga bilder!! Es! Tack för att du gav mig hopp att min dotter blir som vanligt mot mig igen! Kramar i massor!!!

Svar: Kram :)
Esmaralda

26 Mimi:

skriven

Hej!

Har min skyddsängel något att säga till mig?? om jag har någon.

kram

27 Mimmie:

skriven

Fina bilder på familjen<3 Här har vi med stormbyar men soligt och varm ändå:)

undrar om du ser hur jag möter min blivande?
kram

28 Helena Ir:

skriven

Vad barnen ska trivas.ja..både stora och små.
I have a Dream..att bo utomlands en del av året..och då få besök av barn och barnbarn!

Kram😊

Svar: Tro det eller ej men det finns en chans att du kan förverkliga denna dröm.. men det kräver engagemang och planering.. kram :)
Esmaralda

29 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Här är det glädjefyllt i kväll. Tryggve är tillbaka! Det trodde jag aldrig. Både Alexandra (Tryggves kaninkompis) och jag och J-O var utom oss av glädje.
Berit är hemma igen. Hon har skött sig fint hos veterinären. Börjat äta igen och bajsat som hon ska.
Det känns så skönt.
Kram ThereseC

Svar: Oh vad roligt att höra... nu är hela flocken samlad igen.. härligt !! Kram
Esmaralda

30 Marie:

skriven

Hej, Ezmaralda!
Härligt att få rå om döttrarna, jag fick rå om mina i påsk, så mysigt.
Här har det blåst sedan igår, det har blåst så hårt att grannens tak på boden har lossnat lite och slår. Bara det inte lossnar mer och far in vårat vardagsrumsfönster.
Du säger att det kommer mycket bättre tider för mig och att jag ska börja planera bra saker, det har jag gjort och jag jobbar verkligen och ligger i. Jag har kommit så långt att jag förlåtit och gott vidare. Varje gång jag tror nu har jag gått vidar så är det som jag har ett gummiband som kastar mig till baka in i mörkret. Vet inte längre hur/om jag klarar av mer. När kommer de bra tiderna?
Kram M

Svar: Ja hör stormade det också igår och det slamrade och slog precis överallt !! Fortsätt ha positivt fokus.. det vänder inte på en femöring.. en process tar lite tid.. kram
Esmaralda

31 MEE:

skriven

Hej Es

Ser du något kul som väntar mig?
kram

32 Solstjärnan:

skriven

Hej 😊

Vilken vind!
Vilka skatter !
Vilka damer!
Vilka barn!
Kul med pool och vardags -äventyr😊

Ser att ni trivs o har det kul!

Kom på mig idag ,studerade en mans händer ,hela han.. vill ochså känna kärlek , närhet.

Es ser du någon kärlek nu på kommande eller kommer det att dröja?

Ha en fin lö !!
Kram Solstjärnan🌟

33 Little miss piggy:

skriven

Hej Es!
Jag undrar om du ser flera barn för min kusin L? Hon har tre pojkar men vet att hon gärna vill ha en flicka. Vet ju att det blir de det blir men undrade bara nyfiket. OM hon skaffar en till, ser du om det dröjer länge till isf?
Mycket tacksam för svar! Kram 🐷

34 Helena Ir:

skriven

Ja,det vore härligt..:) och det ska jag definitivt göra när mannen dyker upp..för det måste han också vilja!
När jag tänker efter..så har du nog skrivit så i någon av mina seanser,att han också vill..engagemang och planering..med andra ord :) Tack..:)

Kram :)

35 Tove:

skriven

Vi har köpt hus, inflyttning dock först om cirka ett år, vi väntar tillökning i augusti. Ska vi mellanlanda i en annan hyresrätt eller stanna där vi är? Har du nån idé ? Tack tack! / Tove

36 Mm:

skriven

Hej Esmaralda.
Går han vidare från mig nu? Har han bestämt sig?
Kram

37 Job:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer jag att få fast jobb där?
Kram

38 Jula:

skriven

Hej Esmaralda.
Var är jag om 1 år med honom eller med någon annan?
Kram

39 Sabina:

skriven

Hej Ezmeralda!
Har träffat en man ett tag som jag verkligen tycker om som helt plötsligt fick kalla fötter av olika anledningar. Kommer det att bli vi eller är det dags för mig att avbryta helt och gå vidare?
Kram!

40 EPM:

skriven

Härligt trots skräpväder, men energierna måste ju ta vägen någonstans 😉

Det stormar här med, vilket passar mitt känsloliv nu.
Så mycket känslor och frustration här nu. Hittar jag en lägenhet på min ö snart?
Blir det mig J väljer?

Kramar.

41 Lilli:

skriven

hej esmeralda kan du se vad det är för chans min skyddängel hade för meddelande till mig kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: