Är det du som är energitjuven ?

Man brukar ju säga att folk ska se upp för energitjuvar… men det kan faktiskt vara så att man själv  tillhör detta släkte utan att vara riktigt medveten om det

Är du en sådan som  gnäller och klagar över dina problem.. som fokuserar negativt och berättar om hur korkade människor är ?

 

Och så tycker du synd om dig själv och är insvept  i offerkoftan.. och du  påtalar ofta vilken otur du har och att alla andra får löneförhöjning eller möter en ny kärlek eller vinner på lotto – men aldrig du.

Du har tydliga åsikter om saker och ting som du sprider omkring dig  som om de vore fakta.

Du kan till exempel säga att  ja, inte för att jag har med saken att göra men min svägerska  flirtar med allt i  byxor.. eller , så tjock Eva ser ut i jackan som hon  nyss köpt, men det är ju bara min åsikt.

 

 

 

Du ger människor dåligt samvete och du påtalar att  du sitter ensam och ingen bjuder med dig på fester eller annat skoj.  Du säger att ” ja, ingen ringer mig ” eller ” ingen gillar mig på Facebook”

 

Du berättar långa och omständliga historier med massa av detaljerad fakta så folk blir  trötta redan i början.

Och så gillar du att rätta dina medmänniskor,  och briljera med din kunskap.

 

 

Ibland kanske man ska rannsaka sig själv lite -  och inte vara så snabb att döma ut andra !!

 

Kram & kärlek

1 Skorpan:

skriven

Nej jag tror inte jag är en energitjuv, åtminstone inte enligt de flesta. Eller har jag fel? Människor som ogillar mig starkt kanske tycker jag är en energitjuv... Behöver säkert rannsaka mig själv...

Frukost på stranden igår med fiskare nära intill, som faktiskt fick fisk med sina metspön. Kompisen påstod att han som stod närmast oss kollade in oss, jag märkte inget, var det så Es? Om ja, trevligt... Kanske det finns någon som nu o då kollar in mig också?Efteråt lite vandrande i köpcentret, hem o laga lunch o sen senare en sväng till kompisen nästgårds. Sen kom åskvädret, inte alls så hårt som det hade påtalats att det skulle vara, men mysigt ändå 😊.

För idag finns det inga planer, vädret ser inte ut att bli det bästa, men något behöver vi absolut hitta på.
Kram Skorpan

Svar: Nån energitjuv är du inte... fast vi behöver ju alla rannsaka oss själva lite ibland.... och nog blev ni lite tittade på i går :) Ja, visst är det härligt med åskväder !! Kram :)
Esmaralda

2 Jennifer:

skriven

Hej! Jo jag erkänner att jag ibland kan vara lite av en energitjuv, men inte jämt. Går lite i perioder, då jag mår sämre är jag mera en energitjuv... inte så trevligt för folk i min omgivning. Bra att bli påmind om det så man kan försöka ändras.

Esmaralda, mitt arbetskontrakt går ut i slutet av året. Kan du känna in hur stor chansen till förlängning av kontraktet är? Eller känns det som om jag nu borde börja söka efter ett nytt jobb? Tacksam för svar! Kram

Svar: Du har en god chans till förlängning.. prata med din chef i god tid.. kram :)
Esmaralda

3 Frida:

skriven

Nä tror faktiskt inte att jag är en energitjuv. Men då kanske jag är det i alla fall 😂😂😂.

Tror du jag kommer att hitta kärlek i mitt liv igen någon gång eller jag väljer ensamlivet när väl min man och jag separerat om det nu blir så?
Kram 💛💜💛

Svar: Nej, det tror jag inte du är :) Du är helt enkelt inte den sorten.. går du vidare på egen hand så kommer du så småningom att hitta en ny kärlek.. kram
Esmaralda

4 lilleba:

skriven

Veldig bra skrevet ! Har i sommer opplevd en energitjuv som ikke kunne holde opp. Jeg ba vedkommende stoppe, men da kom det ca 80 mailer til fra personen med alskens hatmeldinger. Jeg ble nødt til å få tak i et program som kunne sende hennes mail uåpnet i retur, og etter et par dager ble det stille.... Forskrekkelig å oppleve slikt som dette.
Ha en flott dag alle på bloggen ! :)

Svar: Ja, det är tunga upplevelser sådant,,, bra dock att du tog tag i det... kram :)
Esmaralda

5 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha en rannsakning av sig själv kan vara nödvändigt emellanåt det också. Men man får inte vara rädd att prata med folk eller att ta för sig.
En fråga es,
Han verkade vara ganska oberörd utav att jag var arg eller ledsen, iallafall så han visade utåt. Var han så oberörd som han visar?
Kram

Svar: Nej rädd ska man aldrig vara... känna av lite ibland dock.... han var nog lite mer berörd än han visade... kram :)
Esmaralda

6 Ta tillbaka energin:

skriven

Jo man tackar ja.. Dessa har man fått sin beskärda del av.

Ibland sitter jag och häpnar på en catch-up kaffe med någon tidigare kompis. Det smutskastas och döms ut hejvilt.. Det är först nu när jag flyttat och bytt umgänge som jag ser detta sorgliga beteende, och inser varför jag tidigare var så trött efter att ha umgåtts med kompisar.

Synd. För egentligen är de goa personer, jag tror mycket handlar om osäkerhet och avundsjuka..

Till dig, Es! Lyckat födelsedagsfirande igår ser det ut som 😊 Jag undrar om du möjligtvis ser någon kul detalj kring hösten för mig?

Kram

Svar: Ja när osäkerhet riktas mot ett dömande beteende.. är det sorgligt och dessutom tröttsamt och tungt att delta ! Hösten kommer med förslag och initiativ.. ta del..det blir bra.. kram :)
Esmaralda

7 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag testade lite nätdejting igår och använde mig utav en app Tinder. Har hört folk använda sig utav den. Men jag tycker mest det är lite jobb med nätdejting. Visst en och annan kanske kändes lite intresssanta. Tror du jag har chans att träffa min kärlek via nätdejting?
Ser jag ut att ha en relation kring jul?
Kram

Svar: Träffa bara de som du verkligen fastnar för,,, du kan snabbt sortera bort en del som du direkt känner inte passar.... chansen finns till bra möten.. kram :)
Esmaralda

8 f:

skriven

Hej. Ser viruset i halsen ut att försvunna snart? Har inte tid för att bli sjuk nu. Sen har skolan också haft problem med sin hemsida och uppgifter syns inte än. Läser på distans. Har försökt nå skolan i en vecka men inget svar. Ska ringa dit igen sen. Ser det ut som att det med skolan löser sig för mig? Vill bara komma igång med skolan och bli frisk. Ha en härlig dag!

Svar: Jo, är du bara på och har framförhållning så kommer det gå fint.. kram :)
Esmaralda

9 Tjej:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror jag kan känna att han gillar henne. Men vet inte hur pass seriöst. Hur stor är sannolikheten att han går steget in i en seriös relation med henne?
Kram

10 Mojsan:

skriven

Hej Esmaralda.
Förut när han inte visste hur han ville ha det mellan mig och en annan. Det är nog den värsta positionen man kan vara i. För man kommer varken framåt eller i nuet. Nu har han dock valt.
Om han velar igen är det bara nej nej nej jag kommer säga...
Kommer han hålla fast vid sitt val nu eller kommer han försöka vela och hålla kvar ytterligare? Är han säker på sitt val?
Kram

Svar: Han verkar säker... men hur säker är du ? Tänk ett varv till.. kram :)
Esmaralda

11 Jobb:

skriven

Hej Esmaralda.
De sommarjobb jag har nu, har bara schema till augusti ut. Ser det ut som om hon tänker att jag ska vara kvar längre? Eller blir det stopp där?
Kram

12 Michaels:

skriven

Nej det tror jag inte att jag är även om jag klagar ibland.

Förstår verkligen inte varför han är så otrevlig mot mig. Har inte gjort honom nånting. Och för inte så länge sen så tyckte han faktiskt om mig. Blir inte lätt att vistas på samma arbetsplats om han skall hålla på såhär. Kram

13 Helena Ir:

skriven

Tror inte jag är det! Som yngre var jag nog mer av den gnälliga sorten..
Däremot har jag backat från en bekantskap i sommar,,för att det tagit för mycket av min egen energi..och en kvinna på gymmet hon gnäller så mycket..på allt..så henne försöker jag undvika. Jag är så dränerad på energi..så jag skulle inte ens orka gnälla :)

Hade en knasig dröm..såg i en tabell att det jag får ut i pengar/månad det var en väldigt god lön på 30 talet..:):) jag borde väl ha levt då istället.. :)

Ha en skön och mysig söndag..kanske är du utan gäster även idag..

Kram :)

14 Lill tjej:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du inte alls om han kommer gå in i en seriös relation med henne? Är det så det ser ut?
Kram

15 Madeleine :

skriven

Nej det är jag verkligen inte eftersom jag är väldigt privat av mig och det dröjer länge innan jag berätta saker om mig själv för andra. Däremot hade jag en kompis i 11 år som älskade tryck ner mig och påminde mig hur bra hennes liv var och hur många killar hon träffade och att jag skulle sluta vara bitter. Jag umgicks med henne dom sista åren för att våra barn lekte ihop men jag tröttnade och nu är vi inte vänner längre.

Hoppas alla ni får en bra söndag :)

Svar: Ja, somliga vänner byter man ut under livet.. kram
Esmaralda

16 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tror inte hellre att jag är energitjuv och tycker om hjälpa människor så kan det var stämmer. Jag är ofta ärliga och bry mig om andra människor 😊

Är jag energitjuvar?

Finns någon som är det mot mig som jag känner?

Ha det bra

17 Fru for:

skriven

Hej Esmaralda.
Energitjuvar det är inte alltid man upptäcker dem. Jag tycker det är svårt att sätta gränsen vem som är en energitjuv och inte.
Kommer h ändra sig mot det som är bestämt..?
Kram

18 Filippa:

skriven

Hej i går när jag kollade på en dans uppvisning så vinkade en man till mig tror jag var de en djur ägare från mitt jobb,
Eller vinkade han till någon annan?

Kommer jag få hitta på något roligt någon helg med min bästa kollega Görel?

Kram

19 Kicki 🌞:

skriven

Sant! I bland bör man vända blicken in mot sig själv och fundera på om man själv kan påverka sin situation....Eller om man ska fortsätta lägga ansvaret över sitt eget liv i andras knä.. Det behövs en dos självinsikt till det.

Vill så innerligt gärna köpa lägenheten. Men jag ser ingen öppning, att den kan bli min. Vad ser du Ez?

20 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Muntrar upp att nån ser efter en 😉. Inte vardagsmat precis... Ja oväder tycker jag om, kanske han också gör det? Här blev det till regn, hur kan måndagsvädret komma ren på söndag 😳?!
Kram Skorpan

21 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag och sonen och sonens pappa har planerat att eventuellt umgås om två helger. Men jag vet inte hur bra det här är? Jag har vissa ouppklarade känslor. Han vette tusan vad han känner inför mig eller om Att umgås med mig?
Om vi ses kommer det att funka då?
Kram

Svar: Du ska vara rädd om dina känslor... kram :)
Esmaralda

22 Bolla:

skriven

Men noen mennesker er jo korkade 🤣🤣 Men jeg tror ikke jeg er energityv... håper iallefall ikke det.

Har en nabo som døde fredag og som var det motsatte av energityv. Tror hun berørte alle mennesker hun møtte. Selv etter kort tid og bare ett møte. Ett møte og man glemmer henne aldri. Som en engel i menneskedrakt satt på jorden for å gi andre energi. Vet nesten ikke hvordan jeg skal forklare det. Kjempet mot kreften i mange år og ga aldri opp og klaget aldri. Et av de fineste menneskene jeg har møtt ❤

Har en lillebror som har gjort det slutt med samboeren, men hun prøver desperat å redde forholdet. Noe som jo er for sent. Ser du om det tar lang tid før de flytter fra hverandre og om han blir sittende med huset?

Klem Bolla 😊

23 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Någon energitjuv är jag inte . Har haft sådana i min bekantskapskrets och har en kvar ...
Men det gör inget då hon är den enda kvarvarande vännen sen 30 år tillbaka
Jag skulle tillochmed kunna ha ngr stycken till ...
....bara jag slapp vara så ensam ...

Här regn och kval för hundpromenad...älgskräcken sitter i...

Kram Anki med flock

24 Skrållann:

skriven

Hej!
Hehe, bästa inlägget och jag vet några som det verkligen stämmer in på och jag själv kanske ska funderar på hur jag själv är och skärpa till mig ibland🙈
Imorgon är det måndag igen och dags att gå till jobbet. Jag har drömt om det flera nötter i rad men jag har bestämt mig för att jag ska klara av det. Är väl lite stressad över allas förväntningar och orolig att inte kunna leva upp till dom men jag ska göra mitt bästa. Min man har den senaste veckan varit väldigt märklig. Han har knappt sagt ett ljud, varit vresig och sur mot både mig och barnen och när vi har varit borta har han varit butter. Tycker han glömmer saker ovanligt mycket. Mår han dåligt eller vad är det frågan om?! Jag är då trött på att ha det så här men jag har svårt för stt ta upp det med honom och jag är livrädd över hur han ska reagera. Snälla, hur ser vi ut att få det framöver, jag vill inte ha det så här?

Kram❤

Svar: Visst klarar du jobbet.. och mannen måste du ta dig ett seriöst snack med även om det tar emot.. så här kan du inte ha det.. kram
Esmaralda

25 Hedwig:

skriven

Jag tycker att vi i allmänhet borde ha mycket mer förståelse för varandra och hjälpa varandra..Visst ska man inte tjata om sina problem hela tidenmen ge varandra lite mer uppmärksamhet skulle faktiskt inte skada oss. Själv har jag de sista åren blivit ganska trött på folk som anser att de har värre problem än jag. Om det är någon som har upplevt mycketså är det faktiskt jag! Jag har ständig värk (sedan 16 år tillbaka) är helt utmattad, har finansiella problem, har fått uppleva mycket med släkten med rättsliga processer m.m. Mina föräldrar, som inte gav mig en stabil uppväxt, dog i förtid och jag har verkligen ingen som bryr sig om mig utom några vänner som bor långt borta. Jag får brottas med många trauman. Ändå är jag rätt uthållig och har jag aldrig gett upp. Men visst får jag klaga då och då?

26 Laila:

skriven


Hej.
Att rannsaka sig själv (på flera plan) emellanåt är verkligen viktigt. Tyvärr är det alltför måna som glömmer av det, eller inte vågar. Ibland är det ju inte så trevliga sidor som dyker upp. Men om man vill bli hel som människa gäller det att känna till så mycket som möjligt om sig själv. Både goda och dåliga sidor. Har en fråga om jobb. Kommer jag att vara kvar där jag är nu? Jobbar i ett projekt som eventuellt kommer att förlängas och utvecklas.
Stor Kram <3

27 Hönan:

skriven

Tror inte att jag är en energitjuv egentligen, men märker hur lätt det är att hamna i de mer negativa tankebanorna och då jäklar får man kämpa och tänka medvetet för att styra tankarna mot de mer positiva igen. Men det är det ju såklart värt, speciellt om man tror på tankens kraft, men annars också för livet blir ju så mycket roligare när man är positiv :)

Snart skolstart, är väldigt velig kring hur jag vill göra till hösten. Är inte så sugen på att plugga, men skulle vara skönt att få det gjort. Tror egentligen det är frihet och variation som jag saknar? Och att det är därför jag bara vill fly iväg och få uppleva istället.

Hade en lång dröm inatt om honom?! Vi gjorde inget men var nära varandra mycket. Tänkte på det i drömmen, hur andra skulle uppfatta oss. Har svårt att få grepp om honom, han är intressantare än de flesta men tror inte att jag känner något för honom, känslomässigt. Kan ju vara situationen som trasslar till det, att våra energier passar väldigt bra och då är det lätt att tolka det som känslor? Tror rädslan för att vi fyra egentligen ska byta med varandra grundar sig i att jag fått lite småhintar ibland om att han kanske känner något extra, å andra sidan är jag nog ingen mästare på att läsa av sånt. Jobbigt just nu iaf så skulle va skönt om det fanns något du kunde se i det här och om inte så får jag säga som jag brukar säga - allt blir precis som det är tänkt att bli till slut (så ingen anledning till oro ;) )

Kram och tack för allt du gör för oss <3

28 Skytten:

skriven

Hej!
Kan du se om det blir någon förändring under hösten när det gäller jobbet?
Upplever andra mig som en energitjuv?

29 <3:

skriven

Godförmiddag kära Esmeralda vad ser du kring F nu. Stabilare...han har aldrig skrivit som han gjorde igår. Kändes flörtigt igen. Tror nog att han var lite på kanelen...
Har han bra känslor kvar för mig ?
Ser du vad hans agenda är med vår kontakt.
Kram

Svar: Nja.. jag tror inte att det här är din soulmate.. kram :)
Esmaralda

30 Kanon:

skriven

Hej Esmaralda.
Är det henne han kommer att vara med nu?
Har han känslor för henne och blir de tillsammans? Kram

31 Mim:

skriven

Hej!

Nej, jag är ingen energitjuv. Visst jag tycker synd om mig själv ibland men klagar inte utan håller det för mig själv.
Ser du om det dyker upp något jobb snart???

Kram

32 Mim:

skriven

Hej!

Nej, jag är ingen energitjuv. Visst jag tycker synd om mig själv ibland men klagar inte utan håller det för mig själv.
Ser du om det dyker upp något jobb snart???

Kram

Svar: Ja det kommer att dyka upp... kram
Esmaralda

33 Tossan:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag ser något i hans blick när han tittar på mig, något litet med hans blick. Vad tänker han när han tittar på mig? Känner han något? Vad betyder jag för honom?
Kram

34 Solstjärnan:

skriven

Hej😊

Energitjuv.Har haft en barnsomsvän som dök upp efter otaliga år och försvann lika fort som hon kom.Henne upplevde jag som energitjuv.
Så negativ och så full av sig och sina.

Om jag är en energitjuv.Vet ej.
Kan känna jag är det när jag pratar/träffar min kompis.Vi träffas 2-3 gånger/år men ringer gör vi oftare.Det är så mycket man vill berätta , prata.
Kanske hon känner jag är en energitjuv. Gör hon det?


Annars upplever jag mig nog inte som en.

Kram Solstjärnan 🌟

Svar: Nej. hon ser dig inte som energitjuv.. kram :)
Esmaralda

35 Pia S:

skriven

hmm...jo den där offerkoftan har nog åkt på ibland...självrannsakan är behövligt för de flesta av oss. Hoppas jag inte är för mycket energitjuv dock.

Nu jobbar jag med att släppa taget om F...och landa in i mig själv. Svårt är det.

Ha en skön söndag.

Kram ❤️

Svar: Du grejar det och du landar.. kram :)
Esmaralda

36 Adad :

skriven

Hej Fina Esmaralda!

Ser det ut att bli långvarigt mellan Marwaa och Ahmmed, förlovning/bröllop? Eller verkar det vara en mer tillfällig relation?

Kramar❤️❤️

37 Linnean 🌸:

skriven

Moin, Moin!
Hm, bra inlägg som fick mig att tänka till! Usch jo, jag är nog sådan ibland. Hoppas inte alltid! Men jag åxå väldigt många sådana runt mig!
Just nu försöker jag försvara utsatta personer mot sådana som inte gör annat än förtalar och hittar på en massa skit för att skada. Men det känns som att plocka myror ur en myrstack. Kanske inte gör någon nytta? Försöker iaf. Och det där med detaljer och långrandig...ja, se bara här när jag skriver! Måste liksom få med allt och bla bla...men hu! Är jag en superenergitjuv? 🤔 Har en väninna som har svår hjärtesorg just nu. Kommer den här danske mannen tillbaka till henne?
Nu ska det bakas lite och fot och höfttränas.
Ha en härlig söndag! Kram...
/Linnean 🌸

Svar: Nej jag tror inte alls att du är någon energitjuv.. du är bara frikostig med dig själv.. kram :)
Esmaralda

38 Hmm:

skriven

Godmorgon hur stor är chansen att jag blir med barn nu kram.

39 Att sluta vara feg:

skriven

Energi ut - energi in.
En strategi jag försöker följa.
Så gott det går i alla fall :)
Det ska ge lika mycket, om inte mer, än det tar.
Liten fundering!
Undrar hur främlingen känner inombords när vi ses för första gången på länge?

Stor söndagskram på er

40 Erika.F:

skriven

Någon energitjuv har jag aldrig varit. Ligger inte för mig att var på det viset. Nog har det funnits iallafall en i min närhet förr,numera reellt på avstånd vilket så kommer att förblir.

Här regnar det denna söndag,sommarens väder som verkligen varit både hit och dit har nog gjort sitt för denna gång. Hoppas på det fina klara höstvädret som ofta brukar bli, innan höst nr2 startar upp med blåst och slagregn.

Kram

41 F:

skriven

Hej esmeralda undrar om du ser något spännande händer i mitt liv du kan berätta om kram

42 Michaels:

skriven

Nej det tror jag inte att jag är även om jag klagar ibland.

Förstår verkligen inte varför han är så otrevlig mot mig. Har inte gjort honom nånting. Och för inte så länge sen så tyckte han faktiskt om mig. Blir inte lätt att vistas på samma arbetsplats om han skall hålla på såhär. Kram

43 F.u:

skriven

Ser du hur det går för mina syskon kran

44 Susanne Amalia :

skriven

Ja du har rätt så kan det säkert vara ... här i Stockholm är det grått och lite kyligt .. det passar mig bra för jag ska göra något sådant som att packa städa och feja ...
Sänder kärlek till alla som vill ha och behöver ... livet är värt så mycket och kärlek är en behövlig ingrediens enligt min åsikt ..

jag är så glad att du ser att jag ska flytta .. äntligen ... är så lycklig och ditt svar har stärkt mig i min diskussion med talismanen änglarna och skyddsänglarna universum kosmos alltet .. magiskt ...

önskar alla en glad och kreativ dag... med mycket energi och glädje <3 EllaBella viftar glatt på svansen och instämmer .. hon vill springa på stranden ... bada och få goda ben att gnaga på .. då är livet som bäst hälsar hon ... nosglad dag öskar hon MG... jag önskar dig en härlig dag ... kramar <3

45 Naeano:

skriven

Energietjuvar kan vi nog alla vara ibland, mer eller mindre.. Jag kan bli väldigt negativ då jag mår sämre men försöker hålla det för mig själv för jag vet att sånt etter inte bara drabbar mig själv.. Dock försöker jag förvarna folk när det är lite sisådär med humöret å huvudet och oftast är det ok men vissa tar ändå illa vid sig men men.. Jag hoppas jag inte är en jobbig energietjuv annars men kanske behöver tänka om ändå?

Fråga.. Inbillar jag mig eller händer det mer saker än vanligtvis här hemma? Är mest småsaker som säkert kan ha en naturlig förklaring men vet inte.. Är det i så fall bara någon som hälsar eller någon som faktiskt vill mig/oss något?

Tack på förhand och ha en skön dag såhär på slutet av veckan, njut och må väl till er alla 🌺

46 Tingeling:

skriven

Jag tror inte att jag är en energitjuv utan snarare tvärtom, försöker inte höras så mycket... har en vän som är precis så du beskrev, väldigt krävande människa. Men i grunden väldigt osäker på sig själv.

Har ni du sett artikeln på Aftonbladet om en hjälte i Sverige, som jobbar ideellt med att förse familjer som har det dåligt ställt, med ex presenter, julklappar, blöjor, mat m.m. snöänglar heter dem. Jag blev SÅ inspirerad. Jag vill göra likadant, fast häromkring. Nästan så jag ville Maila och fråga om hon ville "expandera" direkt. Nåt liknande ska jag göra. Jag har inte haft det lätt som ensamstående, men som tur är har jag en snäll familj som hjälpt mig! Alla har inte det.

Och samtidigt fick jag dåligt samvete över att jag är liten slösa. Jag måste sluta med det. Är bara det att jag så gärna vill ha mitt hem exakt som jag vill. För att trivas. Nästan klar.

Tacksam för min familj.

Håll tummarna det inte blir sura miner på jobbet i morgon när jag framför mitt önskemål. Lite nervös. Vet inte vart jag kommer hamna....

Kram!

47 AnnaK:

skriven

Kan nog vara lite energitjuv minsann.....har blivit lite av en bitterfitta. Fast jag är rätt dränerad på energi själv men kanske inte ska bjäbba om det till andra. Eller så är jag deprimerad. Vet ärligt talat inte 🙄

Vilket trevligt firande ni hade igår 😊 Ni verkar vara sån härlig familj!

Kram 😊

48 Lilla blå:

skriven

Huvaligen.
Speciellt jobbigt för oss känslomänniskor som "plockar upp" andras känslor och vibbar.

Vad tror du, E. Vad tänker mannen i täckjackan när han ser mig på nytt? Jag har varit borta ett tag nu.
Kram!

Svar: Oavsett hur pass starkt intresset är så tycker han i alla fall att du är söt och attraktiv.. kram
Esmaralda

49 M:

skriven

Hej
Jag är nog inte en energitjuv tror jag iallafall.
Men jag vill veta om han har bestämts sig helt klart och om jag håller mig undan ett tag kan vi fortsätta tillsammans igen då om vi kan jobba på det tillsammans?
M❤️

50 Nytt:

skriven

Hej!

Kommer det in något nytt i mitt liv t.ex nya människor nytt jobb ny bostad??

Kram

51 Livsturisten :

skriven

Jag är säkert en energitjuv ibland även om jag inte menar så eller nån ens uttryckt det så. Min kära granne däremot har tendens att stjäla min energi men å andra sidan bra på att ösa den över mig oxå så det jämnar väl ut sig kanske. Haha.
En fråga där.. Varför "varnade" han mig för sin kompis? Han är ju uppenbarligen inte intresserad av mer ån vänskap så varför skulle det då vara fel om hans kompis intresserade sig av mig? Vi har inte ens träffats ju...
Kram!

52 lars:

skriven

Hej Ezmeralda
Jag vet inte om jag är en energitjuv??
Jag har en tendens att slå på mig själv, se ner på mig själv. Ibland tänker jag väldigt mörkt. Ägnar inte så mycket kritik åt andra. Kan känna värme om någon skriver något jag känner igen. Jag gillar att ha funderingar. Idag skrev jag om hur jag uppfattar ÖDJUKHET
Jag vill tacka en_mormor, för hon hjälpte mig hitta din blogg. Jag är nykomling i detta game
Tack Lars

Svar: Och du är så välkommen hit Lars, till vår bloggfamilj... kram :)
Esmaralda

53 Lunora :

skriven

Hej!
Tror du att kärleken kommer till mig under detta år? Är så less på att vänta och har svårt att förstå hur detta möte ska ske och i vilket sammanhang.
Hade en dejt igår efter att vi hade mailat med varandra i en månad, men p.g.a semestrar inte kunnat ses innan igår. Hade höga förväntningar, då han kändes väldigt bra, men det var tyvärr inte rätt.

Kram

54 Jessica:

skriven

Es,
kommer jag att få träffa han igen i höst?
Har hans känslor för mig bleknat bort eller är dem lika starka fortfarande?
Kan det bli han och jag?
Kommer det hålla isåfall?
Kram :)

55 Virrhönan:

skriven

Hej hej!
Energitjuvar har jag många i min omgivning på jobbet, en tjej är en riktig bitterfitta rent ut sagt, försöker muntra upp henne men det funkar dåligt så jag skiter fullständigt i henne...jobbigt med sånna människor o hon är inte den enda. Jag tillhör i alla fall det glada gänget det kan jag säga med säkerhet, även om folk säkert stör sej på det med...
Min glada kollega har åkt till Grekland till en flört, ser du om det blir långvarigt eller om det rinner ut i sanden innan giftermål och barn kommer?
Ha en skön söndag☀️

56 Fanny2:

skriven

Ibland så är jag också en energitjuv... Men jag försöker hålla det på en låg nivå och klaga mindre när jag blir medveten om det. Ibland har man inte det så dåligt som man tror... Vissa gånger är det nästan lite befriande att skratta åt det som är dåligt.

Tror du att jag kommer att vara i ett förhållande i slutet av detta år?

Kram

57 Lotta S:

skriven

Känner mig träffad men har också faktiskt blivit mer medveten om det och jobbar på saken. Mår ju bättre själv då också, egentligen.

Ser du nu något om vem som köper stugan, ska vi satsa på att vänta på kvinnan med hundarna? Har vi kvar stugan över vintern innan den blir såld?

58 Tisa:

skriven

Är jag en energitjuv? Jag försöker dock att inte vara det. Om jag berättar ärligt om mina tankar på fredag finns det någon som förstår mig då?

59 lars:

skriven

Hej Ezmeralda. Tydligen fastnade inte min kommentar till dig iallafall
Jag vet inte om jag är en energitjuv eller inte.
Jag slår ofta mot mig själv, se ner på mig själv när jag är mörk, destruktiv. Men jag kritiserar inte andra människor så mycket, istället känner jag värme när någon skriver något jag känner varmt för. Jag är känslomänniska som inte ofta visar detta utåt.
Min vän en_mormor har föreslagit mig din bloggsida och jag gillar den
Idag skrev jag om hur jag uppfattar ÖDMJUKHET på min blogg. Har många funderingar inom mig
PS jag är nybörjare i detta gamet!!!

60 Boudica:

skriven

Njah, energitjuv på heltid är jag nog inte, men det händer nog ibland att jag i all hast råkar slänga på mig offerkoftan!

Ni verkade ha trevligrt igår, det är sånt jag skulle vilja göra lite oftare! Händer inte speciellt mycket här.

Här står lite hemuppgifter från kursen på schemat för idag, ska se till att inte göra det i sista minuten som jag brukar. Svårt men intressant ämne jue! Funderar ju även på att starta en blogg som handlar halvt om halvt om detta och min sjukdom.
Gäller bara att ta tag i det!

Börjar komma framåt i processen hur jag vill ha det med mitt "karriärs-liv".
Men än är det lång väg, behöver hel del mer kunskap, och vet inte riktigt hur jag ska komma fram, behöver även utvecklas lite som person med.
Vägen mot mitt mål är lång, oklar och dimmig och i dimmans finns ett stort tydligt hinder som jag måste ta mig över.
Kommer jag att klara mig över det, och komma ända fram till slutmålet?

KRAM!

61 Tisa:

skriven

Jag ställer denna fråga istället.
Är jag en energitjuv? jag försöker åtminstone inte att vara det.

Jag har inte sovit så mycket dom två senaste nätterna och det har varit jättejobbigt. Jag kan inte sova trots sömntabletter. Till slut får jag ta lugnande och en annan medicin. Jag vill inte behöva ta dom andra än just sömnmedicinen. Det har jag aldrig behövt förut. Jag håller igång på dagarna så att jag är för inaktiv kan det inte vara tycker jag. Av någon mystisk anledning spänner jag kroppen. Varför fungerar inte sömnen? Jag har varit vaken till mellan 3-4 dom senaste två nätterna och har sovit allt för länge på morgonen då dom andra medicinerna jag varit tvungen att lägga till gör mig "död" och illamående och inte vakna ordentligt på morgonen. Vad är fel?

62 Hmm:

skriven


Godmorgon hur stor är chansen att jag blir med barn nu kram.

63 Dejti g:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag la till en kille jag tycker ser bra ut. Fick han upp något intresse?
Kram

Svar: Jodå. han tycker också du ser bra ut... men något mer ser jag inte.. kram
Esmaralda

64 F:

skriven



Hej esmeralda undrar om du ser något spännande händer i mitt liv du kan berätta om kram

65 Kvinnan :

skriven



Ser du hur det kommer gå för mina syskon

66 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Sonen började grina när han kom hem och hans pappa lämnade honom. Var det någon reaktion? Tycker han det är skönt att komma hem? Eller tycker han det är jobbigt att pappan ska åka?
Kram

67 Frågar:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han att bygga upp ett förhållande med henne nu? Kommer de ta steget in i en seriös relation?
Kram

Svar: Någon form av relation ja.. men jag ser inte hur pass seriöst... kram
Esmaralda

68 S:

skriven

Känner mig inte som någon energitjuv? men har träffat på många som är det. Man blir helt slut efter umgåts med de:)

undrar om du ser något glädjande kul som händer mig snart?
kram:)

69 <3:

skriven

Tack älskade Es för svar. Han är nog inte det. Men saknar det lugna livet med honom.
Kram
💗💗💗

70 Galej:

skriven

Hej Esmaralda.
Älskar när du skriver om personlig utveckling.
Är han nöjd och belåtet hur det är mellan oss ?
Kram

Svar: Ja så ser det ut.. kram
Esmaralda

71 Talismen i saltbad?:

skriven

Hej Es

Hur mycket havsalt skall man ha i för ett saltbad för talismen? och hur länge skall den vara i ett saltbad?
Tacksam för svar
kram

Svar: Det ska BARA vara salt... så den täcks.. inget vatten alls... minst 2 timmar men låt den gärna ligga över natten...kram o lycka till
Esmaralda

72 Nalle:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan jag hitta någon via nätet som jag går in i ett förhållande med? Ser du förhållande för mig snart?
Kram

73 F:

skriven

Provar lyckan igen 😊
Hej esmeralda undrar om du ser något spännande händer i mitt liv du kan berätta om kram 

74 Anonym :

skriven

Varför släpper inte han mig och gör slut?
Är det sant som han säger att han älskar mig ?
Kram

Svar: Han har känslor för dig men nu när han är rädd att du ska lämna så aktiveras hans känslor ytterligare.. kram :)
Esmaralda

75 Anki:

skriven

Hej ez! Ett glas rött sitter jag oxå med här hemma efter en dag med ommöblering i mitt hem! ❤ Så skönt att sätta sig ned o må bra sen! :)
Nu till min fråga. 2011 träffa jag en person som tog mitt hjärta i sina händer! 2015 försvann jag in på ny väg som jag ångra men i år, så kom jag in på denna persons väg igen. (:
Han får mitt hjärta att slå miljoner slag, han får min värld att skaka & han får mig att le varje dag! ❤ nästa lördag ska jag på en fest där han är & det pirras i magen redan nu! Nu är frågan, känner han samma som mig & kommer det att bli vi? 😘
(Önskar ett svar!)

Svar: Ja det är skönt att sitta ner och ta en paus med ett glas vin :) han är berörd av dig.. så något kan mycket väl ske.. kram
Esmaralda

76 Makaon:

skriven

Jag hoppas verkligen inte att jag är någon energitjuv men känner väl igen dom. Brukar fråga när dom säger att folk inte ringer till dom, har du ringt själv?
Skulle ju köpa tomtbitar från vår tomt, tyvärr är det olika markägare och den ena backar efter löftet vi fått. Ser du om de ändrar sig och vi får köpa in det vi vill?

Svar: Det ser svårt ut tyvärr... kram
Esmaralda

77 ghostwriter:

skriven

Mötet blev ej som jag hoppades, även om det inte var helt negativt. Vad ska jag göra? För du sa att jag skulle tänka logiskt och ta en tråd i taget. Men allt är inte upp till mig och jag riskerar fortfarande att hamna på gatan. Snälla... är detta jobbet rätt jobb för mig? Eller kan jag få ett annat om jag söker, för jag vill inte hamna i samma bana som för några år sedan. Jag tappar ALL lust och kärlek för mig själv när det blir så här.


Skulle uppskatta vad du kan se.
Kram

Svar: Ja, det finns ett annat jobb för dig... sök de jobb som dyker upp och som känns okey.. kram :)
Esmaralda

78 Josefine:

skriven

Har precis fått jobb inom butik igen. Dag 3 är imorgon och det känns...fel. Nu ska jag försöka ändra inställningen och bli positiv men det känns fel i magkänslan, nästan så pass att jag bara vill sluta. Men måste ju få in pengar.

Kan du se om jag får de bygglovshandläggarjobb jag sökt? Eller om det dyker upp något antikvariejobb som jag kan få chans på?

Kram
Josefine

Svar: Jag ser inte exakt vad.. men något nytt kommer och ganska snart dessutom.. kram :)
Esmaralda

79 S:

skriven

Jag hoppas att jag inte är ngn energitjuv men vi har haft många på jobbet.
Jag träffar en kille ibland, kan du se ngt om honom, är han rätt/fel för mig, känns bara som om jag behöver honom nu.

Svar: Just nu känns det bra.. sedan kan det ändras.. men det märker du ju då.. kram :)
Esmaralda

80 Sola:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer de att passa ihop?
Kram

Svar: Tveksamt.. jag är osäker.. kram
Esmaralda

81 Maria:

skriven

Hejsan:)
Hoppas verkligen att jag inte är nån energitjyv hihi😉Det tror jag inte. Dock har man väl ältat vissa saker ibland:)
Nu känns det bättre mellan Fredrik och mig. Han har öppnat upp och vart ärligare än nånsin. Känns som han vågar, vi behöver ju träffas mer o lära känna varann. Känslor finns och jag måste lära mig ha tålamod. Får vi medvind i detta nu äntligen?
Kram 💗

Svar: Ja så kan det vara... behåll den nya öppenheten och chansen ökar att det blir bra.. kram
Esmaralda

82 Sus:

skriven

Hej
Försöker att ge....
Hur blir det nu?
Love sus

Svar: Det kommer förändring men inte förrän du är redo att tar dina egna steg framåt.. kram
Esmaralda

83 EM:

skriven

Hej Es

ser du något om min blivande?
kram

84 Agnes:

skriven

Vem vet...kanske är jag själv orsaken till att folk håller sig borta från mig?

Fast jag försöker att inte delge andra människor mitt liv...då jag vet att de inte är intresserade...för vem har intresse av att lyssna på gnäll? Därför så säger jag inte så mycket, o det upplever jag som att folk blir putta på att inte få veta detaljer om mitt liv...

Facebook roar mig inte...har försökt flera ggr att vara med där...men blir så trött på all yta hos folk...känns så meningslöst att skriva en massa trams...

Gillar ju att vara själv hemma...eller göra saker på egen hand. Får höra att det jag gör kan man ju inte göra...ensam...nähä, varför inte?

Nog gnällt om detta nu!

Kanske arbetar talismanerna i det tysta...nu har jag plockat fram den mindre som låg under mattan...där har nu istället den första hamnat tillsammans med kupongerna till miljonlotteriet, haha! Den gick sönder, så jag limmade ihop den o pensionerade honom.

Så nu har jag frasse o gabbe med lite överallt.

Har fått en ny tjänst på ett företag där det till övervägande delen kommer vara yngre människor anställda...känner mig privilegierad av att vara "utvald" till denna tjänst.

Blev även helt plötsligt medbjuden (får betala viss summa av resa, hyrbil o boende) ner till spanien av synlige sonen i slutet av året!

Hoppas nu på att önskan om "framgång" kommer igång lite mer framöver...kanske hör ihop med jobbet som ska rulla igång mer effektivt längre fram.

Var in o sålde av lite "arvegods" för att få kontanter till utläggen som har med resan att göra...gick o tittade på allt fint som fanns där.Smycken o juveler bl a...och känslan över att aldrig mer tillhöra de som har en relation där gåvor ingår dök upp hos mig.
Att ska jag ha något fint igen, så får jag själv skaffa det...då jag tillhör de som för alltid kommer att vara singel. Oavsett vad...eftersom jag inte vill umgås med de män som dyker upp, eftersom de inte fyller de krav jag har på en man.

Vägrar att umgås med män äldre än mig själv, då jag mest känner mig obekväm. Och med tanke på hur många män som inte kan prestera i sängen, gör även det att jag drar mig undan män. Varför riskera att få en impotent man...ingen kärlek i världen kan ersätta en impotent man...då är jag hellre ensam....vilket verkar vara det som väntar...enligt min magkänsla...

Att män överlag väljer att sunka till sig med skägg o hår överallt, gör ju att valet att vara singel är enkelt, haha...för även om jag är singel, så är jag inte desperat...

Nepp...ska väl pallra mig ner till ica...tror jag...

Kram!

85 Vila:

skriven

Hej Esmaralda.
Om jag inte blir med den här mörkhåriga killen kommer någon annan till mig inom kärlek då? Ser du förhållande för mig?
Kram

86 jessica:

skriven

Es,
kommer jag att få träffa han igen i höst?
Har hans känslor för mig bleknat bort eller är dem lika starka fortfarande?
Kan det bli han och jag?
Kommer det hålla isåfall?
Kram :)

87 Räkningar :

skriven

Hej Esmaralda.
Jag är alltid jätte noga med räkningar att betala dem i tid och jag vill inte hamna hos kronofogden. Nu har en räkning och även påminnelse skickats till mig gamla adress och räkningen hamnade hos inkasso och först då har den nu kommit rätt. Kommer det här att lösa sig? Kommer jag få problem nu på grund utav att den hamnade där?
Kram

88 Mumin:

skriven

Hej Esmaralda.
Hoppas ni hade trevligt igår. Ena dottern är jätte lik dig. Är det någon som är synsk
Kommer han att ångra sig en bit fram i tiden?
Kram

89 Adad:

skriven

God kväll fina Es

Ser det ut att bli långvarigt mellan Marwaa och Ahmmed, förlovning/bröllop? Eller verkar det vara en mer tillfällig relation?

Kramar❤️❤️

90 Fågel Grön:

skriven

Hej, Bästa Es!
Får du någon känsla kring huruvida jag funderar på att överraska maken med en London-resa i födelsedagspresent? Mycket pengar kostar den. Men samtidigt delar jag gärna glädjen med de jag älskar. Nya pengar kommer in får jag hoppas. Eller ska jag avvakta tro? Tack och kram!

91 F:

skriven


Hej esmeralda undrar om du ser något spännande händer i mitt liv du kan berätta om kram 

92 Kvinna :

skriven

Ser du mig bli gravid snart kram

93 Mumin:

skriven

Hej Esmaralda.
Finns det risk att han ångrar sig en bit fram i tiden?
Kram

94 Tintin:

skriven

Hej Ez!
En form av livskris satte igång i veckan pga jobbet. Blir det bra? Löser det sig så som jag önskar? Jag tror jag borde sjukskriva mig, men hör tyvärr till dem som väntar in i det sista (=för länge) för att göra en sån sak...

Tack och kram!

95 Cattis:

skriven

Hej Es!

Apropå energitjuv....Idag råkade jag "träffa på" min senaste pojkvän på en datingsite. Trodde jag var helt klar med honom men uppenbarligen inte och nu känns det lite deppigt igen. Men du har tydligt deklarerat för mig att han inte var min soulmate så det är "bara" att försöka gå vidare. Ser du något nytt/någon förändring framöver?

Önskar en trevlig söndagkväll!

Kram

96 N❤️:

skriven

Hej Esmaralda.
När jag cyklade hem förut kände jag verkligen höst i luften. Som en nystart, lite små kyligt var det.
Händer något nytt inom kärlek i höst/ vinter?
Ser jag ut att gå in i ett förhållande?
Kram

97 S:

skriven

Hej Esmaralda.
Vi kommer att ses om två veckor. Kommer han höra utav sig innan dess av saknad eller för att undran vad jag gör? Kommer han känna saknad? Eller tycka det känns konstigt?
Kram

98 Meliss:

skriven

Hej Esmaralda

Ser du någon på kärleksfronten för mig?
kram

99 Pöm:

skriven

Jag tror att jag ger för mycket av mig själv men har lärt mig sätta gränser. Lyckas inte alltid dock.
Och en fråga..Ska jag gå vidare med Pia?

100 Helen:

skriven

Energitjuv.
Det är jag säkert ibland.

Kanske är vi alla det allt i mellanåt.
Och kanske är vi olika mottagliga beroende på hur vi mår vi det tillfället vi tycker att någon annan är en energitjuv.

Ja inte vet jag.

Ha en fin vecka, nu får jag koja, tangenterna lyder mig inte :-)


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: