Barnen och skilsmässan......

Så händer det som händer ibland, man skiljer sig.

Har man inga barn, ja då blir det en snabb och förhållandevis enkel process.

Har man barn tillsammans… inte lika enkelt !

 I den bästa av världar ska man utgå från barnens behov. Oavsett hurdan skitstövel exet är och oavsett vad  du blivit utsatt för – så kan hen i alla fall vara en bra mamma eller pappa…. och ert barn har rätt till båda sina föräldrar. 

 Oavsett vad du tycker.

 

Förnekar du ditt barn denna rättighet.. ja, då kan det slå hårt tillbaka när  barnet blir äldre och får ett eget tänk.

Sätt alltså dig själv och dina sårade känslor åt sidan och ha fokus på er gemensamma avkomma .

Låt oss nu tänka att allt börjar falla på plats.

Barnen bor kanske växelvis hos er eller mest hos en av er och hos den andra om helgerna då och då… oavsett vad.. så SKA du ta mig fan vara positiv när du lämnar över barnet.

   Inte ljud om att nu blir stackars mamma eller pappa alldeles ensam,   du ska inte ens andas  om något negativt gentemot andra föräldern.

 Nej, istället ska du vara en stark och kapabel förälder som barnet kan känna sig tryggt  med och du ska önska ditt barn en riktigt fin vecka eller helg hos mamma eller pappa.  Inga  härskartekniker,   ingen tyst aggressivitet och  inga dubbla budskap.   Det är du  skyldig ditt barn.  Oavsett vad .

 

Låt oss tänka att det funkar med överlämnandet.  Barnen mår bra.  Nu börjar du hitta dig själv och din egen roll.  Allt känns hyfsat okey.  

Då träffar din ex en ny kärlek och ska bli sambo  & nu börjar du jaga upp dig igen.

Herregud, vad ÄR det för människa ?  Ska hen  ta hand om MITT barn ?

Och i den här situationen målar många fan på väggen – men  ska sanningen fram så har du ingenting med det att göra.  Du kan fullständigt tänka bort den nya partnern .  

 Du ska helt enkelt lita på ditt ex… att hen valt en sambo som är okey och som funkar med barnen.

Nu är det ju inte alltid så lätt med  ungar.. har de levt ensamma med mamma eller pappa en tid så  kan de mycket väl vara avigt inställda till mamma eller pappas  nya kärlek.. oavsett hur trevlig och bra person det är.

  Gör vad du kan för att underlätta istället.  Prata positivt. Uppmuntra. Det är din roll och den är viktig. 

 

Det blir alltid en inkörningsperiod när en ny person kommer in i en fix och färdig familj.. och det är inte lätt för någon av de inblandade.

Och som sagt… fokus på barnen ska det vara ! 

Din roll är att förklara för barnen att nog tycker du den nya verkar trevlig….  få barnen att inse att det inte är så lätt för hen heller …. att du inte tar emot ungarnas eventuella skitsnack när de kommer hem… utan du visar din vuxna sida och styr in samtalet  så det blir  ett positivt tänk för ungarna.

 

Sen när ungarna inte är i närheten kan du ta fram din  voodoodocka  och sticka den full med nålar samtidigt som du förbannar ditt ex nya kärlek.  Det är helt okey. Bara du håller ungarna utanför

 

Kram & kärlek

1 Solen:

skriven

Ojoj vad jag har försökt att få det att fungera. Varit hur positiv som helst och vänt ut och in på mig. Och vad barnen har försökt...men tyvärr gick det inte till slut. Pappan och barnen har ingen kontakt längre och den yngste bor bara med mig. Jag önskar att det hade gått men vad gör man när det verkligen inte går och barnen mår dåligt. Och till slut bara inte vill dit.
Solig fredag till er alla!

Svar: Ja, man kan ha de bästa intentioner men det funkar inte i alla fall... på det viset kan det också bli.. känn dig trygg i att du i alla fall försökt.. kram :)
Esmaralda

2 Susanne Amalia :

skriven

Jag är ju farmor men får inte träffa mitt barnbarn för att.. Det är lika varierande som dagar på månaden.. För att jag är min sons mamma.. För att jag studerar för att jag silversmider och för att jag är kreativ.. För att jag äter sallad och för att jag ska döda mitt barnbarn. Med en dolk i ryggen???!!!! Tycker hon att jag är galen.. Ja.. Och får inte mamman som hon vill så stampar hon på saker eller skadar sitt barn.. När barnet var liten så bröt hon hennes arm.. Myndigheterna agerar inte.. Mamman skriver långa '' kärleksbrev'' till mig och gillar hon inte någon lägger hon bajsblöja i deras väskor.. Dagis har reagerat men får inget gensvar. .. De säger att de måste tänka på barnet..
Ja livet kan ibland te sig underligt.. . . .

Nu över till vardagen och jag hoppas att MG blir av med dumstruten i dag.. Jag hade en gång en hund som blev så deprimerad att ha tratt att han satte ner tratten i golvet och bara stod där i minst en kvart tills han tappade balansen och ramlade.. Sedan lade han sig platt ner och då kom vår katt och klev in i tratten la sig ner och skickade honom.. Livet var mycket svårt tyckte trattbäraren..

Fråga.. Jag undrar om den mannen som har ramlat i mitt liv har ett förhållande och bara vill ha lite spänning i tillvaron..


Svar: Ja, en trattdepression är inget ovanligt... vilken tur att din hund hade sin kompis katten !! Mannen som kommit ... jag ser inte vad eller hur men jag kan inte honom i din framtid... där finns det en annan.. kram :)
Esmaralda

3 Linda N:

skriven

Du är så klok, tack för detta inlägg. Världen blir en bättre plats när man försöker jobba efter dessa riktlinjer.

4 Jennie:

skriven

Hej! Jag är själv med mitt barn och har alltid varit stark i den situationen, men jag längtar efter en större familj både för egen del och barnets. I seanser har du sett att mitt barn kommer att växa upp med en styvpappa och i en större familj, men åren rullar på och ingenting händer. Blir det fortfarande så eller har det ändrats? Kram

Svar: Ja jag ser ju andra barn omkring din dotter och jag ser en "pappa" så förändringen kommer men det har tagit sin tid och dröjer nog en tid till... kram
Esmaralda

5 J:

skriven

Har aldrig pratat illa om mitt ex inför barnen, dom har alltid kommit i första hand.
Pojkarna var alltid trygga med båda sina föräldrar. Har pratat med dom nu när dom är stora, om hur dom upplevde sin ungdom.
Och dom har bara positivt att säga om det. Känns skönt att veta att vi gjorde rätt.
Ska på fest under helgen.. sker det något 💕? Kram

Svar: Ja, man får ju inget facit förrän barnen är stora !! Det blir en bra fest... en liten flirt kan det bli om du är på det humöret.. kram :)
Esmaralda

6 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Det har du ju självklart så j*vla rätt i!! Man får vara arg och upprörd men tack för att du påminner, INTE FRAMFÖR BARNET. Det kan vara svårt ibland när känslorna bubblar upp men barnet är ju såklart det allra viktigaste. Och jag och alla andra vill att de ska växa upp till bra och trygga människor.
Es, ser du vad han tänkte, kände angående det jag skrev? Tar han åt sig eller kommer han struntar han i det?
Kram

Svar: Han tar nog inte åt sig riktigt på djupet.. inte så som du skulle önska.. kram :)
Esmaralda

7 Silla:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag kommer ihåg själv när jag var liten och det var ju ett kaos varje gång. Det sas fula saker till varandra och de tålde ju inte varandra. Det är så tråkigt att höra på. Även skitsnacket hemma. Man älskar ju sina båda föräldrar så mycket. Jag hade hade även kompis där hennes föräldrar var skilda och samma sak där. Pappans nya fru var häxan.

Es, är det troligare att det tar slut mellan dem innan det blir sådär riktigt seriöst? Eller är det mer troligt att det blir seriöst? Passar de varann?
Kram

8 <3:

skriven

Hej kära Es har åkt förbi en kille i rullstol flera dagar som tittat på mig ?
Gillar han mig ?
G har han ändrat sig under den tid jag varit borta. Känns inte så. Han verkar inte förstå att han är dum ibland och jag inte kan lita på honom igen. Tror inte svartsjukan gått över.
Kram

Svar: Killen i rullstolen gillar det han ser.. och G:s svartsjuka kommer inte gå över tyvärr.. kram :)
Esmaralda

9 Klara:

skriven

Hej Esmaralda! Vet du något om C och Hanna är tillsammans eller är de bara vänner?

Gillar han mig eller slösar han bara min tid?
Kram Klara

10 Vv:

skriven

Godmorgon es.

Jag har barn och när jag och min ex gled ifrån varandra ,det var naturligtvist svårt att skilja sig åt men vi gjorde det som var bäst för barnet.

Es igår skrev en kille till mig som var släkt med adi och han sa att adi ha varit sjuk och nu bättre. Och sen började fråga mig mycket. har ardi tvingat den killen att skriva till mig .menar är ardi inblandad?

Kram <3

11 Skorpan:

skriven

Tror du jag behöver en voodoodocka ? ;) Svårt att veta hur det blir o det är nåt jag får ta sen.

Har tillräckligt med annat att tänka på, som nu en tv vars bild försvinner, det blir ränder o ibland är det ingen bild alls. Är det något övergående Es eller behöver den också föras på service o det är jag som blir tvungen att betala? Den har garanti.. Äsch vad led jag är grejor som inte håller. Ska få en ny väska istället för den jaag köpte för ca två månader sen. Otroligt att inget håller nåt?!

Skolorna har börjat liksom också flunsor o löss. Välkommen höst...
Kram Skorpan

Svar: Passa på att på TV:n genomgången nu när du har garanti ! Ja, med skolstarten kommer massa elände och i mitt tycke är lössen det värsta.. kram :)
Esmaralda

12 Lina:

skriven

Kommer jag och min man bo kvar i vårt vackra hus?

13 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag skulle önska att det inte fanns skilsmässor.
Vad har den tjej han har nu för personlighet? Skulle jag gilla henne? Vad kommer hon få för kontakt med min son, den tjejen han har nu?
Kram

Svar: Hon ser ut att vara okey, men det är tveksamt om det håller... närmaste månader kommer att vara avgörande.. kram :)
Esmaralda

14 Dunegull:

skriven

Bör vi hålla tal på bröllopet eller vi kan hoppa över den delen? Hur känner brudparet?
Kram

Svar: Håller ni tal blir det bra och gör ni det inte.. så accepteras också detta utan vidare.. kram
Esmaralda

15 Jessica:

skriven

Hej Es!

Kan du se om S kommer att bjuda ut mig på en dejt snart?
Eller kommer det inte ske?
Kram :)

16 Browallia:

skriven

Mycket viktigt och bra skrivet. Men det finns en till variant som förhoppningsvis inte är så vanligt. När pappans nya kvinna kliver in och och tror att hon inte bara är pappans nya kvinna utan även barnets nya mamma. Hon gör allt för att ta över hela ansvaret för barnet och kör över båda föräldrarna. Pappan är toffel och sätter henne före barnets bästa. Barnet börjar mår så dåligt att dagispersonalen slår larm. Mamman drar i gång en vårdnadstvist och pappan är mycket nära att förlora hela vårdnaden om barnet pga sin nya kvinna.


Svar: Ja, jag vet ju att det finns alla varianter,, och i ditt fall känns det som om det är pappan som behöver steppa upp och ta sitt ansvar som pappa. Kram
Esmaralda

17 Smöla:

skriven

Jag hoppas att min separation min exet kommer funka bra, men de känns tveksamt med honom.. läste precis denna texten för honom å jag hoppas han tog in det om inser vad som är barnens bästa!

Sen har jag en skum fråga: Vad hände min dotter inatt? Hon verkade hallucinera, eller va i en helt annan värld! Jag försökte ge henne massa trygghet och säga att hon skulle blunda, men tillslut blev jag nästan lite rädd.. Hon låg och tittade flera timmar inatt och såg massa djur, ormar å dinosaurier som hon gråter för och viftar bort. Vad var detta för nåt?

Svar: Det kan mycket väl ha varit en engångsföreteelse men händer det igen eller något annat som oroar dig s tycker jag du ska söka hjälp... kram
Esmaralda

18 Lillemmish- mode - inspo :

skriven

bra skrivet

ha en bra fredag
kram

19 Pia1:

skriven

Jag har själv varit den som tyckt det var jobbigt när exen skaffade ny -tänk om barnen blir bortglömda eller inte trivs... Men i slutändan så var det ju skönt med nån som höll lite ordning på karlarna och det var ännu jobbigare när det tog slut. Es ser du om jag ska glömma den stackars katten eller om jag får hem henne igen? 💔

Svar: Ge det lite tid till... sen gör du nog bäst i att gå vidare... kram
Esmaralda

20 Mariao:

skriven

Ja du.....så här hade jag önskat att min skilsmässa hade gått för mina barn....tyvärr har dessa 7 år sedan min skilsmässa från mitt ex kantats av en massa massa jobbiga känslor.....för mig, mitt ex men framförallt och mest för våra barn.
Som du vet, så vill min snart 12 åriga dotter flytta till mig men får inte för pappa. Jag hoppas det blir som du förutspått att hon en dag kommer att bo hos mig.

Frågan vilken relation mitt ex kommer ha till vår dotter som vuxen? Kan du se något runt det?

Min känsla är att hon om några år kommer göra det lite jobbigt för honom......sorgligt när hela denna processen hade kunnat vara så enkel.

En skilsmässa är jobbig, och i mitt fall så känner jag en sorg över att mina barn har fått lida så mycket som dom gjort. Men det är vad det är och jag gjorde och gör så gott jag kan som deras mamma.

Stor kram,
Maria

Svar: Dottern är 12 år nu och har mer att säga till om själv... men det kan vara jobbigt för en 12 åring att gå emot en förälder och känna sig tvingad att välja.. men det kommer en tid då hon bor mer hos dig. Som vuxen kommer hon att ha kontakt med sin pappa men då blir det ju på hennes eget sätt.. kram
Esmaralda

21 f:

skriven

godmorgon esmeralda hur ser arbetssitationen ut för mig ....

22 hmm:

skriven

hej

ser du vad min svåger planerar, känns som att han planerar något bakom ryggen på oss.

23 f.u:

skriven

längtar till den dagen vi kan njuta av livet fullt ut och inte behöver planera allting hela tiden som vi gör nu... ser du när den dagen kommer. kram

24 queen:

skriven

ser du vad jag bör studera inom och vilket yrke som passar mig. kram

25 f:

skriven

godmorgon esmeralda hur ser arbetssitationen ut för mig ....

26 Jessica:

skriven

Hej Es!

Kan du se om han kommer att bjuda ut mig på en dejt snart?
Eller kommer det inte ske?
Kram :)

27 Jessica:

skriven

Hej! Kommer jag ta mitt körkort inom en snar framtid? Vad är det som stoppar mig?
Med vänlig hälsning, Jessica

28 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Detta väcker starka känslor hos alla. Bra inlägg! Jag lär mig så mycket utav dig och jag tycker du har så vettigt rätt!
Har jag chans att träffa någon till hösten? Flört eller förhållande?
Kram

Svar: Tack.. och ja, det finns en god chans till flirt nu i höst... se till så du märks när du möter någon som intresserar dej.. kram
Esmaralda

29 Rädd:

skriven

Hej E!

Om jag inte blir erbjuden anställning efter några månader på nya jobbuppdraget, får jag då iallafall fortsätta som konsult?

Kram och kärlek.

30 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda varför är tjejen i köket så otrevlig ? Funderar och säga åt henne. Hennes sätt att vara är inte ok. Snorkfröken nummer 1.
Kram

31 Sus:

skriven

Hej
Fy satan va de kan vara svårt.....
Särskilt om man är den som blir lämnad....
När det blir som det blir när det inte blev som de skulle....
Love sus

Svar: Ja det är tufft och det blir många känslor i omlopp.... det gäller att ta sia steg framåt och inte fastna i sorgen.. kram
Esmaralda

32 Sola:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur mår han i allt det här?
Kram

33 Trött:

skriven

Hej!

Kommer livet att bli lättare någon gång?? känns inte som om det kommer att ljusna för min del.

kram

Svar: Ja det blir lättare... mycket lättare.. kram
Esmaralda

34 Tildis:

skriven

Hej Es! Kommer jag att flytta utomlands snart? Kram

35 Filippa:

skriven

Hej hoppas min bästa kollega Görel vet att jag finns för henne och jag bryr mig om henne?

Hoppas det går bra för henne?

Kram

36 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Det är aldrig "lätt" med skilsmässor och hur man än försöker så påverkas tyvärr barnen ...men vi har blivit bättre på att prata om det idag ...och med det hoppas jag så att fler barn ska gå mer oskadda fram i livet...När mina föräldrar skilde sig var det inte så vanligt som idag och ingen pratade om barnens rätt....

Es har nu fått ett erbjudande om en bil ..gratis !Rostig men den går att köra i 1 år framåt...
Men jag har ju såå svårt att ta emot saker gratis...Jag känner mig i ett underläge då...jag vill ju alltid göra "rätt " för mig...sen hur dåligt det än låter...så tycker jag inte om bilen...men man kan väl inte säga nej till en gåva av detta slag...kan man ?

Vilka "välfärdsproblem" man har i annars tom kassa...

Kram Anki med flock

37 Barbie:

skriven

När träffar jag kärleken es,min framtida parter kan du hur vi träffas! ? Kram

38 Filippa:

skriven

Hej kommer jag och min bästa kollega hitta på något kul någon dag ?

Hoppas hon vet att jag bryr mig om henne?

Kram

39 Helena Ir:

skriven

Det kan nog vara svårt det där..jag växte upp med föräldrar som verkligen hade behövt skilja sig! Och så mycket skit man fick höra om den ena föräldern,,så mycket tjafs och bråk. Jag föreslog skilsmässa åt dom! Men så blev det ju inte..

Min skilsmässa där de äldsta barnen var inblandade,var ju tuff för mig,för jag blev lämnad,och dessutom var jag så ung.
Men så här efteråt kan jag säga att inte ett ont ord kom över mina läppar,om deras pappa. Idag däremot vet de att jag inte är så speciellt förtjust i honom..för han är så jädrans oförskämd när vi träffas..tur vi inte gör det så ofta!

Jag har ju en skilsmässa till..med min yngsta inblandad..där var jag ful,och lämnade. Men inte har jag förtalat hennes pappa heller..dessutom så är vi rätt goda vänner..han önskar jag allt gott..

Det regnar..känner mig lite dyster idag..behöver hända något skoj..för mycket grubblerier i huvudet..hur mycket ska ett stackars huvud behöva tåla egentligen! :)

Tror jag saknar en hand att hålla i också..
Ja,,ja..en sån dag idag..imorgon är det en annan dag :)

Hoppas MG fått glädjebesked idag..lilla gubben!

Kram :)

Svar: Ja nu efter lunch är det dags med veterinären.. kram :)
Esmaralda

40 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det bra ut att resa dit tillsammans eller blir det mer jobbigt såsom en tidigare resa?
Kram

Svar: Räkna med att det blir rätt jobbigt.. kram
Esmaralda

41 A_Marie_K:

skriven

Hur ser hösten ut för mig och min pojkvän? Kommer kärleken att bestå?

42 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Angående jobbannonser jag såg. Skulle det passa mig? Är det rätt att söka? Vad ser du?
Tack!

Svar: Ja nog tycker jag allt att du ska söka.. kram
Esmaralda

43 Tingeling :

skriven

Jag hörde aldrig mina föräldrar bråka, utan var vänner, dem var ju skilda. Och så ville jag ha det också. Jag var ju också den du beskrev i förra inlägget.... Jag har aldrig sagt ett ont ord till min dotter om hennes pappa. Däremot har jag varit arg på han via sms osv. Vi har aldrig haft vårdnadstvist på det sättet, utan tvärtom, han vill ju inte ha henne så mycket så jag har pushat på att han ska ha henne mer. Men det var när jag mådde dåligt. Idag är jag glad att det är som det är, jag skulle ALDRIG gå med på att ha min dotter varannan vecka. Det är alldeles för lång tid. Precis som du sagt till mig, jag måste acceptera honom för den han är, och efter det blev det faktiskt lättare.

Däremot, när det är seriöst mellan honom och en tjej, så skulle jag faktiskt vilja träffa henne. Jag vill åtminstone veta vem människan är som ska umgås med min dotter och som min dotter kommer prata om. Känner inget agg gentemot det alls.

Freeedag!!!

Kram!

44 Dottern:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du varför han inte verkar bry sig så mycket? Tar han mig inte på allvar? Eller tycker han bara inte att jag är så viktig person för honom?
Kram

45 lars:

skriven

Ezmaralda
Jag tycker det är alldeles för många skilsmässor med barn inblandade. Det verkar som vi ger upp för lätt???. Skrämmande att de ökar så enormt. Idag är det ovanligt att ett par håller ihop, tills döden skiljer dom åt! Jag menar inte att ett förhållande absolut måste fungera, Skilsmässa är ibland enda utvägen. Men då måste barnen sättas i första hand. Men mer än 60% skiljer sig, kanske mer. Vem kommer i första hand här.
Det är på tok för mycket skilsmässor. Massor av barn blir splittrade. Och hur blir det nät de växer upp och gifter sig????????

46 Lydia:

skriven

Hej
Hur ser framtiden ut för mig allt står still nu
Lydia💕

47 Lotta:

skriven

Det är jobbigt med allt det där helt klart. Nya familjekonstellationer att anpassa sig till. Tycker alla verkar så duktiga på att göra rätt och tänka rätt. Det kan jag inte säga att jag gör jämt. För mig är det en rejäl utmaning och jag orkar faktiskt inte vara perfekt.
Ser du om jag nånsin kan acceptera läget och må bättre?

Kram Lotta

Svar: Ingen är perfekt.. vi faller igenom då och då på olika sätt. Du kommer att acceptera och ta dig ett stort kliv vidare.. kram
Esmaralda

48 Michaels:

skriven

Brorsdottern mår inte bra efter separationen. Mamman styr och ställer och brosan har inte mkt att säga till om. Usch!

Ja vad gör jag då .... väntar på bättre tider men det verkar vara trögt med det *suck*

Kram

Svar: Trögt kanske, men de bättre tiderna kommer.. kram :)
Esmaralda

49 Terese:

skriven

Så är det, tror att man måste gå igenom alla dom där känslorna. Man är ju inte mer än mänsklig, men det är ju inte barnens fel att föräldrarna separerar. Så många ggr jag fick höra att "du och x verkar ha en så bra relation, men vänta bara, snart skiter det sig!"
Aldrig svarade jag!
Jag och mitt ex hade en tuff period, vi har nu hittat en ny partner varpå exet snart ska få bebis med sin nya. Den nya som älskar mina barn som sina egna! Vi har fortfarande en toppenrelation och hjälps alltid åt med barnen för att det ska vara till deras bästa. Lägg energin på barnen istället för att slösa den på ditt ex ❤️

Svar: Vad glad jag blir :) kram
Esmaralda

50 Grethe Hagen Sundbom:

skriven

Go'dag kjäreste Esmeralda 😊💙😍
Et STOOOOORT lykke til med MG idag!!!!(sötnosen)💘
Jeg er en av de ytterst få som har hatt en"lykkelig" skilsmisse jeg da😊😊😊
Jeg o min exmann har god kontakt,og jeg har oxo et godt forhold til hans nye fru.. De faktiskt bryr seg om meg! Og vår datter har det gått bra med,ho er glad i oss alle sammen 😊💗 og det er jeg TAKKNEMLIG for 😊😊
Ha en riktig knallfin helg da 😍
Kleeeeeeeemzi fra Grethe 🌸🌸🌸

51 Queen:

skriven



ser du vad jag bör studera inom och vilket yrke som passar mig. kram

52 Hmm:

skriven


ser du vad min svåger planerar, känns som att han planerar något bakom ryggen på oss.

53 Repris av elände - Ghostwriter :

skriven

Det är så otroligt jobbigt detta. Kommer hem till ensamhet och är helt orkeslös. Alla dessa krav... Varför måste jag få känna så här igen..räcker de inte med hela livet redan.


Ser du om jag klarar detta? Ser du om jag får jobb när som.. För jag hamnar i depression igen känner jag, vill bara gråta..


Tack,
Kram

Svar: Stärk dig med allt positivt som du bara kan och vägra gå in i en depressiv och orkeslös roll... jobb kommer... håll dig aktiv...kram :)
Esmaralda

54 Lilla M:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut att kunna bli något mer än en flirt nu i höst, vinter som att jag går in i ett förhållande?
Kram

55 Kolla:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han att besvara min önskan? Det jag sa att jag vill att han väntar med?
Kram

56 Lilla m:

skriven

Hej Esmaralda.
Har jag chans till ett förhållande innan jul?
Kram

57 Muu:

skriven

Hej Esmaralda.
Känner han att han tycker om mig?
Kram

58 Mee:

skriven

Hej Es

Ser du om det blir bättre snart?
kram

Svar: Ja, det blir bättre... snart bör du märka en positiv förändring.. kram
Esmaralda

59 M:

skriven

Hej
En skilsmässa är aldrig lätt och gå igenom speciellt när den ena partnern inte vill komma hem och prata igenom allt utan bara flyr iväg .
Vet inte om han någonsin kommer att göra det och vet inte vad han väntar på riktigt.
Svårt och ta sig igenom det på egen hand och också trösta sitt barn med alla frågor om hur allt ska bli.
Vet inte om han törs eller vill komma hem och reda ut det vi har mycket gemensamt ihop och behöver prata ut, jag har aldrig varit ilsken över vad han har gjort oss och aldrig pratat skit om honom till min dotter aldrig.
Kommer han att kunna prata med mig någon gång?
M💕

60 Iréne:

skriven

E mitt ex ihop med sin chef Malin ???

61 Undrar?:

skriven

Hej Es

Hur många barn kommer jag få med min blivande?
kram

62 Milla:

skriven

Hej, jag är mitt i det som du beskriver men jag kunde inte leva med maken o han ändrar sig inte med ekonomi o lögner o jag har gett honom många chanser.
Så vi separerade föronen några månader sedan.
Nu har jag dock trasslat in mig med en annan man vilket kanske inte är så bra, kommer det lösa sig på ett bra sätt för både honom o mig, då han gjort slut med sambon?

Svar: Känns som du behöver mer tid för dig själv innan du inleder något nytt... ta det varligt.. känns inte riktigt som om denne nye man är rätt för dig.. kram
Esmaralda

63 Alie:

skriven

Es; pappa har upptäkt nya knutor i halsen å ska träffa onkolog läkaren på måndag, ser det allvarligt ut o kommer han få starta ny behandling igen? ( precis kommit på fötter fr den förra behandlingen 😔)
Mycket tacksam för svar!
Kram

Svar: Jag tycker inte det är etiskt att sia kring allvarliga hälsofrågor... och vad jag kan säga är att du ska vara beredd om det visar sig behövs ytterligare en behandling.. kram
Esmaralda

64 TACK! Ghostwriter:

skriven

Tack så sjukt mycket för ditt svar,
inte bara för det var positivt utan allra mest för att du tog din tid. TACK.

Trevlig helg!

Kram

65 Hoppet:

skriven

Hej Ez

kommer min ekonomi något bättre eller sämre framöver?
kram

66 EE:

skriven

Önskar att pappan kunde tänka sig släppa den gemensamma vårdnaden. Barnen vägrar ha kontakt med honom och med tanke på att han städade ut barnen ur sitt hem kan jag förstå deras val. Vet bara inte hur jag ska ta upp det med pappan, både det att barnen önskar slippa all kontakt och att jag önskar att han släpper vårdnaden av praktiska skäl så som kontakt med skola osv.

I den bästa av världar fungerar alla separationer som Camilla läckbergs. En familj där ex och ex ex och barn och barnens syskon med andra föräldrar samsas för barnens bästa.

Svar: Låt barnen själva prata med sin pappa och låt det inte gå genom dig... möjligen kan någon annan som de litar på vara med... när jag ser framåt i tiden.. så kommer de så småningom att trots allt ha kontakt med pappa.... och som du säger.. somliga reder ut det bättre än andra,.... och allt beror ju på de inblandades förmågor.. kram
Esmaralda

67 Mick:

skriven

Hej Es

Hur kommer min blivande se ut när vi möts?
kram

68 F:

skriven

Känns som att det kryper ovanför huvudet på mig, vad kan det vara?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: