Bubbelfest....

OBS... en av er läsare påpekade att man inte utan tillåtelse från föräldrar får publicera bilder på barn så nu har jag tagit bort alla bilder där man kan se vilka barn det är.
 
 
Gomorron mina  vänner.... då är jag tillbaka hemma igen.. alla barnbarn är lämnade och sonen kvar hos kompisar på fest.
 
Häromdagen hade lille Ozzy bubbelfest här hos mig och lånade mitt hus...  de bästa vännerna var bjudna.
En vild övernattningsfest !! Och varenda unge hade jättekul.
 
( Här var en bild tidigare)
 
Man trotsar vädret och  går till stranden på eftermiddagen...
 ( Här var en bild tidigare)
 
ma med temperaturen.. ungar har kul i alla fall :)
Och de badade hur länge som helst....
 
 
Som tur var så är alla nyblivna 8 åringar simkunniga... fast dotter & svärson övervakar ju det hela
 
(Här var en bild tidigare)
 
Efter stranden  blev det bad i bubbelbaljan.. så länge de ville... med pauser för korv & hamburgare
Därav festens namn... bubbelfesten...
 
 
En bubbeltårta som dottern bakat bjöds det också på....
 
( Här var en bild tidigare )
 
Festen är i full  gång...
 
( Här var en bild tidigare )
 
Lite övertända av allt socker månne ?   Men barnbarnet ser ut att må väl ! "skratt"
 
Sen tog discot vid... rena ravefesten... och höll på så länge de bara orkade...
 
 
Så mycket sömn blev det nu inte.. men så är  det ju när det är fest...
 
 
Här sovs det både högt och lågt och till  slut somnade de ju... så dotter & svärson kunde stupa i säng de också...
 
Vad roligt att  mitt hus kunde vara till glädje även när jag inte var hemma
Och en eloge till alla mina barn.. att när de lånar huset så lämnade de det alltid fint och välstädat !
 
På väg hem hämtade vi upp Mannabonne Glenn hemma hos mamma i Helsingborg och  det var ju
så klart alldeles stollig bulldog   som kunde konstatera att nu är mamma och pappa hemma igen.
 
Mamma var här hos oss  först  men tog bussen med MG hem till sig i torsdags när det var dags för bubbelfesten. Hon och MG brukar alltid åka buss tillsammans.
 
Men den här dagen så vräkte regnet ner.. mormor var rustad i regncape.. men MG vägrade gå.. han totalvägrade den lille rackaren så det slutade med att mamma fick ringa efter taxi... och de fick ta  taxi den lilla biten till busshållplatsen !
Snacka om att hon skämmer bort yngsta barnbarnsbarnet !!
 
 
Sen blev det fel igen... för på  bussen råkade någon sitta på MG:s plats.. den plats han alltid har när de åker.. så han ställde sig för att glo ut personen som satt där.. och började skälla för att tydligare tala om att hallå, där ska ju jag sitta.  Mamma fick stoppa honom när han skulle krafsa gubben på benet för att tydligare klarifiera vems plats det var. 
 
Mamma fick med en sur MG till ett annat säte och kånkade upp honom så han fick sitta vid fönstret och se ut som han brukar.  Men han surade mest.
 
När de kom fram och han fick gå i  parken och möta alla hundar.. då blev han go och glad igen !
 
I dag kommer sonens militärkompisar  på besök och gäststugan blir full... här händer alltså nåt hela tiden... och det är  exakt så som somrarna ska vara..... vila kan vi göra sen när sommaren är över
 
Kram & kärlek
 
 
 
1 Sus:

skriven

Hej
Härligt.....
Känner mig helt slut....
Love sus

2 M:

skriven

Hej
Va mysigt dom har det hos dig alla barn.
Kan du se om han är på gång hem snart ❤️
M

3 F:

skriven

Godmorgon igår var vi ute o dansa o min man hitta en ring ute igen samma grej hände förra gången han var ute...vad betyder det kram

4 Filippa:

skriven

Hej kommer min bästa kollega bli glad för blomman jag ska ge henne i veckan?

Hur går det för min bästa kollega och hennes bekymmer har det börjat lösa sig?

Kram

5 Al:

skriven

Hej Esmaralda.
Precis som det ska va! Ungarna ser ut att njuta av fulla muggar och badet ser härligt ut!
Skötsamma och man bjussar ungarna på att ha kul det är härligt att bjuda till.
Es, jag brukar "anstränga" mig och ta mina "lediga" helger och åka med till honom, men jag börjar undra om han är beredd att offra lite också för att vi ska kunna tillbringa tid med varandra. Om jag struntar i att följa med kommer han styra upp och ta intiativ till att ordna upp så vi får möjlighet att kunna umgås med varandra? Alltså offra lite av sin tid också för att kunna tillbringa den med mig?
Kram

6 Michaela:

skriven

Välkommen hem och oj vad det händer saker hela tiden. Härligt :)
Hör Daniel av sig?
Kram

7 Jossan :

skriven

Välkommen hem! Här har livet återgått till det vanliga. Jag har jobbat 2 veckor och vi har snittat på 5 barn dessa veckorna. I veckan var det 19 anmälda och vi fick 5... sjukt irriterande. Men jag fick mycket gjort. På måndag ska jag ha möte med chefen. Vi ska ha uppföljningsmöte. Jag är jätte rädd att hon ska säga att hon inte är nöjd med mig och att jag inte får behålla mitt jobb...

Jag har fått höra att min nästa kärlek kommer i september.. kan det stämma?

Förresten för din egen skull. Inom skola och förskola är der förbjudet av föräldrar och anhöriga att lägga bilder på andras barn på internet om de inte har godkännande. Så var försiktig med det så du inte åker på arga föräldrar :)

Min blogg kommer när jag fått tiden att skriva.

Kram :)

Svar: OK.. ja, det var nog dumt med fotona på barnen... ska inte upprepas... jag vet ju egentligen men tänkte inte på det i min iver att dela med mig.. kram
Esmaralda

8 Sommarflickan:

skriven

Kära Es!

Vilket litet äventyr/resa du varit på :). Underbart och Välkommen hem!

Jag undrar om du kan se ngt om mina kommande tävlingar? Blir några framöver. Kommer det gå bra?

Kram=) <3

Svar: Tack :) Och ja, något går riktigt bra och något inte lika bra men jag tror du kan känna dig nöjd.. kram :)
Esmaralda

9 <3:

skriven

Oj oj ingen gubbe får ju ta MG: s plats.
Ser det ut att bli en fin resa ? Lite resfeber nu när jag ska vara borta ett tag. Någon liten fling på resan mån tro ?
Kram

Svar: Resan blir bra... några detaljer ser jag dock inte.. kram
Esmaralda

10 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Jag går igenom en tung period just nu. Känner mig isolerad och ensam och har en liten att ta hand om. Behöver stöd och uppmuntran.
Är det en bra idé att åka tillbaka till familjen på besök eller ska jag härda ut bara?
Vad ser du?
Tack!

11 Anki:

skriven

Härligt när det rör på sig ;-)

Regnet kom tidigare än väntat vände på promenaden
Nu göra lite nytta inne istället...
Mycket är det nu med yngsta sonens avfärd mot Plugg
på universitetet söderöver...3 långa år
gud vad jag kommer sakna "ungen"...
inte gör det saken bättre att det är 50 mil ner till skolan...

Han har ordnat tillfälligt boende nu i det akuta inledningen...ser du om det löser sig med eget boende inom den närmsta tiden ?

Jag vet att jag måste "släppa" honom för hans egen utveckling ...jag hoppas så att han vänder sig till mig ändå om han får problem...han är ju sån som inte vill vara till besvär...och inte oroa mig...

Ha nu en härlig lördag hemma med stugorna fulla <3
Nu klarnar det upp ...bäst att passa på och gå ut

Kram Anki med flock

Svar: Ja det blir tomt... men han kommer kanske hem på loven ibland :) Han kommer hitta boende.. inget superbra men tillräckligt. Oroa dig inte... det kommer gå bra för honom.. kram :)
Esmaralda

12 Ebbe:

skriven

Hej Esmaralda.
Vilka fina bilder. Fina barnbarn och barn
Saknar han mig?
Kommer han tillbaka till en seriös relation med mig?
Kram

13 Alie:

skriven

Hej,
Vilket fantastiskt bubbelparty.. bilderna talar om hur härligt dom alla hade, och vilken tårta, wow superhäftig!
Ja det där regnovädret hade vi oxå, men som tur var klarnade upp och vi kunde sitta ute och käka som planerat.

Es; min nya tjänst kräver mycket av mig, stort ansvar och väldigt mycket att sätta mig in i. Allt detta var jag beredd på, bara orolig att jag inte kommer att fixa det?
Jag tänker själv att om ca 3 månader är jag ganska självgående.. kommer dom att vara nöjda med mig och kommer jag trivas med allt?
Kram

Svar: Visst fixar du det !! Och du har god förmåga att göra ett bra jobb så bara boosta dig.. kram :)
Esmaralda

14 Anonym :

skriven

Kan du se vad 50 e sedeln tog vägen. Han hade den till något dumt i fredags...
Kram

15 Helena Ir:

skriven

Så mycket skoj..det händer där hemma hos dig..en riktig samlingspunkt!

MG är en bestämd herre,den charmören..och har han en mormor som han lindar kring lillfingret ..då blir det ju så bra för honom också..till slut :)!

Blev lite deppig igår..det har hänt saker med de äldsta barnen sen månader tillbaka..det påverkar mig,något enormt..försöker tänka på annat..men det ploppar upp vissa dagar.
Dottern kan jag stötta så gott det går..men sonen honom förstår jag inte alls..gör mig så ledsen!

Jag ska ivarjefall ta mig ut och titta på Prideparaden..det har lovats regn..men det finns ju kläder..och en massa regnbågsfärger :)

Måste vara skönt med lite svalka för er hemma efter den där hettan ni hade i Polen..Lucifer har den visst fått som namn!
Satans hett..sa de på nyheterna!

Kram :)

Svar: Ja MG vet hur en slipsten ska dras ! Med äldsta barnen kommer det att falla på plats.. ibland måste de gå sina egna vägar även om det är vägar vi varken förstår eller gillar.. men de landar... ja, namnet Lucifer är minsann rätt namn !! Kram
Esmaralda

16 Shirin:

skriven

Vilken rolig bubbelfest de hat haft.

Es, hur ser det ut att gå ikväll? Kommer jag trivas i finns det något särskilt att tänka på?. Kramar

Svar: Känns som att det går fint :) kram
Esmaralda

17 Alina:

skriven

Vilken kul fest det verkar ha varit!

Jag läste bloggen som du skrev för några dagar sedan och såg bilden på kafét där du såg ett hästekipage. Du skrev att du hade tagit bilden och undrade om vi också kunde se det på bilden. Jag vet inte varför jag fick det infallet, men jag bildgooglade just den bilden och såg att den ju var tagen från internet, och inte med din egen kamera. Jag vill inte misstro dig, men samtidigt känns det som om du förökte lura oss att tro att det var din egen bild som du tog i den stunden då du såg ekipaget.

Svar: Ja jag tog den från internet där helt sant och jag vet ju att alla googlar bilder hela tiden så det vore ju fånigt att försöka luras... bilden som jag tog blev alldeles grå och hoppig så jag sökte mig fram till en bild från samma ställe... eftersom jag ville dela detta med er.... och det som finns på en plats.. det finns alltid... det finns liksom i sinnet och inte på själva bilden... och när som helst kan vem som helst se samma ekipage på samma plats... bilden har liksom frusit där.. förstår du hur jag menar ? Det här ekipaget fanns alltså inte bara där just när jag tog bilden utan det finns där alltid.. fruset i tiden.... bättre än så kan jag inte förklara.. kram
Esmaralda

18 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Skönt att hemresan gick bra och att ni är hemma.
Kommer något nytt inom kärlek nu andra halvan av året? Eller står det still i kärlekslivet?
Kram


Svar: Något mitt under hösten kan mycket väl ske.. kram
Esmaralda

19 Pajdrottning:

skriven

Full rulle, I like :-)
Underbar fördel med gäststuga.. Socialt samtidigt som alla får sitt space..

Du Es.. Funderar lite kring min höst. Hur ser den ut att bli, får du till dig något?

Nej nu ska här bakas matpaj, med kantareller, lagrad ost, soltorkade tomater och timjan. Det ni!
Kramen.


Svar: Ja gäststugan är guld värd !! Gud vilka goda pajer du ska göra.. kram :)
Esmaralda

20 Lilly :

skriven

Godmorgon esmeralda undrar om det finns något budskap till mig kram

21 Skorpan:

skriven

Vilken fest o vilken tårta 😊. I Mannabonne, borde han kanske ha varit en terrier istället 😉, så underbart envis. Sådan mamma sådan hund kanske 😄.

Säkert skönt att vara hemma Es, i svalkan?! Här är det svalt men vad göra, bara att acceptera. Igår blev vi bjudna på grillkväll hos komoisar o det blev en sen kväll med god mat o trevligt sällskap. Idag känns det lite tungt på kontorssidan 😉. Men det går över...

Hände något mystiskt härom kvällen. Jag lämnade tvn på då jag gick upp för att sköta något i övre våningen. Kom ner tillbaka o fortsatte titta på tv undrande lite över programmet, trodde det var reklam, men nej, kanalen hade bytts, av sig själv Es, eller var det någon annan som ville pocka på min uppmärksamhet?!

Dags att börja göra nåt..
Kram Skorpan

Svar: Ja, svalt o skönt är det :) Något budskap känns det som att det fanns i det hela men jag förmår inte se vilket.. kram
Esmaralda

22 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja det andra programmet handlade om sociala medier...
Kram Skorpan

23 Dejten:

skriven

Hej Esmaralda.
Har dejtat en killle och han har givit mer än jag visat tillbaka. Men nu börjar jag fundera, börjar han tröttna och hans intresse avta?
Kan han vara en passande partner till mig?
Kram

24 Ebb:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han tillbaka?
Saknar han mig?
Kram

25 Misstjejen:

skriven

Hej

Tänkt fråga kommer var där gång att jag har känslor för en någon kvinnan men vet inte vem kan var det så är det något jag känner. Kommer hon känner samma sak för mig och kan det var lite romantisk?

Ha det bra

26 Mikael:

skriven

MG, byggd av naturen att vara ute, vägrar gå ut i regnet och får ta taxi haha

En gång hittade jag en katt som verkade vara i panik för att det, regnade?? Den jama hela tiden och skrek, var sent och mörkt och visst regnade ordentligt, katten lär ju aldrig varit ute i regnet förut.

Blev ju inte bättre än att flickvännnen fick hålla katten sällskap i skydd av regnet och jag fick promenera hem, en halvtimme hem och en håltimme tillbaka, för att hämta en kattbur att kunna bära hem den i och den fick sova över, var nog en dyr ras katt som aldrig varit ute regnet då vi hitta den i parken i lyxkvarteret, nästa dag kom en generad brud i en ned cabbad Porsche och hämta katten, gissar de skulle på fest kvällen innan och inte hade tid leta rätt på katten och åkte för den brukade inte vara ute, stackars krake som inte får vara ute i fina området sov gott gjorde den i mitt sovrum :)

En annan gång bodde jag väldigt fint i en stuga med inga grannar men väldigt centralt, en dag dök en katt upp, jag blev såklart väldigt glad så den fick komma in och hälsa på, inte alltid man får stor främmande, nu blev det så att den ville inte ge sig av, den var ju så fin och gillade mitt sällskap och fick sova över, tänkte att den ger sig av när den tycker, den gillade stugan och mig så mycket att den ville inte ge sig av, efter 3 dagar fick jag dåligt samvete för någon måste ju sakna den fina katten, hitta telefonnumret i halsbandet, den bodde inte nära..., så fick skjutsa hem den med taxi haha

Katten var så fin så jag erbjöd mig vara katt då stugan passa perfekt för katten, tog inte länge förrän jag fick vara kattvakt, en dag kom ägaren uppiffad förbi och undra om jag ville bjuda på kaffe i fina stugan, den katten hade tydligen större planer än att bara få bo med mig några dagar! , det är alltid trevligt med besvarad kärlek :)

Kram
Mikael


Svar: Du har ett stort & gott hjärta... men det visste jag ju redan innan :) Kram
Esmaralda

27 Lydia:

skriven

Hej
Fina bilder ifrån Polen och kul att alla barn trivs hos dig
Som sagt har lite kontakt med honom på sms och jag undrar om han längtar hem igen och hur han tänker om allt här hemma med hus och allt
Lydia💕

28 Jessica:

skriven

Hej Es!
kommer jag att få träffa han igen?
Isåfall kommer det hända snart?
Kram :)

Svar: Ja jag tror du möter honom igen men det ser inte ut att leda till något.. kram
Esmaralda

29 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Det här du såg för mig i höst ser det ut att kunna vara ett förhållande som är påväg som ser ut att kunna bli bra?
Kram

30 Lotta:

skriven

Så roligt, vilket party :) ...och så dans också. Supernajs.

På tal om party är jag bjuden utomlands till ett i september. Så långt att åka och jag har tackat nej men födelsedagsfiraren har tydligen inte förstått det utan tror jag ska komma....hmmm. Funderar nu på hur det skulle bli om jag kom. Känner ju ingen där heller....

Kram Lotta

31 Tjej:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur troligt är det att han blir tillsammans med henne? Istället för mig?
Kram

32 Love💜:

skriven

Väntar på kärleken snart och undrar när den kommer om det blir en helt ny kärlek eller om det blir en gammal kärlek som kan sätta fart igen längtar så efter den
Love

33 Fialotta:

skriven

Hali hallå :)

Ännu en bloggläsare med fråga - att du inte blir trött på oss gnatare! Ser du möjligtvis något litet kring sista delen av mitt år, några detaljer där?

Friidrott på tv idag, suck... Inte intresserad för fem öre... men resterande är här hemma... Får bli en långprommis istället.

Stor kram!

Svar: Ett tips är att du kollar en bra serie via datorn istället :) Det brukar jag göra som ofta hamnar i din situation :) Något lite annorlunda kommer att ske... du får ett val att göra... jag ser glädje.. kram :)
Esmaralda

34 Anna :

skriven

Hej
Kommer jag att få ett till barn tror du? Tack ❤️

Svar: Chansen är stor.. kram
Esmaralda

35 Mojsan:

skriven

Hej Esmaralda.
Blir det så att han och jag blir tillsammans? Eller kommer någon helt ny intressant snart istället?
Kram

Svar: Känns som att någon ny kommer.. kram
Esmaralda

36 Fanny2:

skriven

Jag gillar verkligen hur ni tar för er av sommaren, särskilt de små som badar och har kul oavsett väder. Kul med bubbelparty och lyxigt för vännerna att få bada i bubbelbaljan. :3 MG är en bestämd herre, han vet iaf vad han vill... Akta så att han inte bestämmer sig för att åka taxi oftare. Han är en stjärna trots allt...

Tror du att jag träffar min tillkommande genom mitt nuvarande jobb?

Kram

Svar: Ja risken finns att han får smak på det där med taxi !! Nja.. det känns mer som om han finns utanför jobbet.. kram
Esmaralda

37 Filippa:

skriven

Hej kommer den första veckan efter semestern bli stressig?

Jag tänkte bjuda min bästa vän på mitt kalas den 20/8 kommer hon komma tro?

Kram

38 Tjej:

skriven

Hej Esmaralda.
Är det troligt att han blir tillsammans med henne?
Kram

39 F:

skriven


Godmorgon igår var vi ute o dansa o min man hitta en ring ute igen samma grej hände förra gången han var ute...vad betyder det kram

Svar: Att du ska använda ditt detaljseende också när det gäller människor du möter... något gott kan komma ur det.. kram :)
Esmaralda

40 Queen:

skriven

Hej esmeralda undrar om du ser något spännande händer i mitt liv du kan berätta om kram

41 Kärringen:

skriven

Hej Esmaralda.
Den här mannen med mörkt hår och svarta glasögon som jag upplever Som lite dominant som gärna vill ha kontroll men ändå ganska gott hjärta kan han vara rätt? Eller är det någon annan är han påväg isåfall?
Kram

42 M:

skriven

Hej
Ja jag undrar också hur du orkar med allt vårat tjat om kärlek och allt
Jag väntar också på allt är det kört för mig med det som jag väntar på
M

Svar: Det kommer något speciellt och fint till dig... vänta lite till så ska du få se.. kram
Esmaralda

43 Millan:

skriven

Fullt ös! :) Ni får ta igen er lite i höst. Du har spått att personen skulle höra av sig så småningom. Är det något du ser fortfarande? Kram och trevlig lördag!

44 Queen:

skriven



Hej esmeralda undrar om du ser något spännande händer i mitt liv du kan berätta om kram

45 G.:

skriven

Finner jeg og R tilbake til hverandre igjen?

46 Mig:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha ja allt tjat om kärlek herregud och ändå är det vad som kretsar i huvudet och känns så viktigt!
Ser du hur jag möter denna person som är påväg? Känns det som det blir rätt och förhållande till hösten?
Kram

Svar: Jag ser inte när och jag ser inte heller hur.. jag ser bara att det händer och går snabbt och blir starkt och underbart.. kram :)
Esmaralda

47 Misstjejen:

skriven

Hej

Vilka kan var den person som jag kommer har romantisk med i hösten? Det är svårt för mig att vet så vem var person.

Jag gissa på en kvinna som jag har känslor för eller kan jag har fel?

Ha det bra 😊

48 Tjej:

skriven

Hej Esmaralda.
Förlåt om jag tjatar..
Verkar han vara pågång med henne? Kan han välja henne istället för att vara med mig och hur troligt är det att han blir tillsammans med henne?
Kram

49 HelenaIr:

skriven

Tack😊

Kram

50 Smulan:

skriven

Hej esmeralda!
Hoppas din resa varit bra?
Njuter själv av semester, synd bara det inte är bättre väder.

Min undran är om killen jag har ett gott öga till är någon för mig. Jag har svårt att läsa av honom. Då jag känner att jag står inför ett stort val skulle lite råd på vägen hjälpa.

Kram till dig

51 Pia S:

skriven

Ser ut att ha varit ett riktigt bra kalas :-).
Sommar, bad, tårta, lek, barn, skratt, även regnet är ju sommar ;-).

Kram

52 Mirre :

skriven

Hej Es!
Hur länge dröjer det innan jag blir kär i någon på riktigt och får dom känslorna besvarade?
Var ärlig om det dröjer, jag kan ta det❤Kram

53 Ellis:

skriven

Välkommen hem Es:)

Så rolig bubbelfest barnen haft och fin tårta dottern gjort:)
Så vacker bild på när regnet vräkte ner, ser sagolikt ut där ni bor<3

Ser du någon ljusning för mig?
kram

Svar: Jadå, det kommer att ljusna och det märker du snart.. kram
Esmaralda

54 Ellis:

skriven

Tack snälla för svaret Es
kram:)

55 Tisa:

skriven

Är jag dum som bett om hjälp?

Svar: Nej, inte alls.. kram
Esmaralda

56 G.:

skriven

Finner jeg og Roy tilbake til hverandre igjen?

57 👧:

skriven

Har jag någon beundrare👀?
kram

58 Ingen rökare:

skriven

Hej Es

Drömde så konstigt inatt att jag bara måste ha en cigarett. Jag letade efter cigaretter på marken och försökte tända de.Sedan rullade jag ihop ett stort papper och la i cigarettfimp i och tände på. Jag är ingen rökare vad betyder denna dröm?
kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: