Carina har träffat kärleken.....

Dagens gästbloggare är: Carina

 

Hej, jag har lovat  att gästblogga när kärleken kommer. Jag har väntat i 11 år men nu har den kommit.

Jag var ute med Daisy, min  fina blandrashund och  på promenaden i  parken stötte jag  på  en man som hade en hund som var väldigt lik Daisy så vi började  prata om vilka raser det fanns i våra hundar.

Spontant tyckte jag att han var riktigt snygg och han verkade trevlig dessutom.

 

När vi pratat i 20 minuter ungefär  undrar han om han får bjuda på en kopp fika på uteserveringen  bara en liten bit bort och det får han göra.

Vi satt där i över en timme och pratade om allt möjligt. Jag fick veta att han var skild sedan 6 år och pappa till tvillingar på  22 år.

  Jag berättade lite om mig och mitt liv.  

Sen bestämde vi att vi skulle gå på bio två dagar senare. Efter bion blev det middag på Kinakrog.

Nu har vi träffats minst tre gånger i veckan i två månader och det är så rätt. Jag vet att han tycker detsamma. 

 

Detta var värt 11 års väntan och jag känner mig en tonåring igen, nyförälskad och glad.

  Vi har bokat en resa tillsammans om en månad och då ska vi till  Rom och det är ett ställe som vi båda länge tänkt att vi ville besöka. Jag behöver nog inte säga hur lycklig jag är !

Kram och lycka till för er som fortfarande vänta

Carina

1 M:

skriven

Va fint för dig men 11 år orkar man vänta på det så länge när man vill hitta någon nu snart
M❤️

2 Cj:

skriven

Underbart Carina💕, njut av livet och kärleken , värt att vänta på😄. Själv har jag varit ensam i 14 år och väntar på någon att hålla om.. och jag vet att han kommmer😄💕.. undrar om det sker i år? Kram

3 Moj:

skriven

Åh vad härligt grattis Carina!!
Kan bara säga hur glad jag är för din skull.

Es, Hur ser det ut för mig i kärlek framöver? Är något nytt påväg?
Eller kommer han bestäma sig och jag går in i en relation med honom?
Kram

4 💕 Zoey 💕:

skriven

Vad kul Carina! Stort grattis till dig! ❤️

Hur är det med dig,Es? Tänker så på dig med din fot. Ajajaj! Kan inte vara lätt. 😕 Vad spännande att ni har varit i Auschwitz. Kan tänka mig att de var hemskt trots att de måste ha varit lite spännande. Skulle oxå vilja åka dit.
I natt kl.01:42 blev jag moster till en liten prins 💙 längtar tills jag får träffa honom, blir nog i slutet på veckan. 😊

Längtar lite efter att få träffa HAN, ser du om chansen är stor för det mötet nästa år? Tack i förhand! Kram Zoey 💕



Svar: Grattis till att ha blivit moster :) Finns en bra chans att mötet sker nästa år.. kram
Esmaralda

5 💕 Zoey 💕:

skriven

Vad kul Carina! Stort grattis till dig! ❤️

Hur är det med dig,Es? Tänker så på dig med din fot. Ajajaj! Kan inte vara lätt. 😕 Vad spännande att ni har varit i Auschwitz. Kan tänka mig att de var hemskt trots att de måste ha varit lite spännande. Skulle oxå vilja åka dit.
I natt kl.01:42 blev jag moster till en liten prins 💙 längtar tills jag får träffa honom, blir nog i slutet på veckan. 😊

Längtar lite efter att få träffa HAN, ser du om chansen är stor för det mötet nästa år? Tack i förhand! Kram Zoey 💕


6 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur är hans intresse för henne? Hur stor ser chansen ut att han går in i en relation med henne?
Kram

7 Dunegull:

skriven

Vad kul, stort grattis Carina! =)

E!
Hur ser min höst ut?

Kram

8 Helena Ir:

skriven

Jätteroligt att höra,att du träffat rätt! Det är du så värd!
Jag önskar dig och mannen trevlig resa och allt gott i framtiden..ja just det..kom på en sak..NJUT!

Kram :)

9 Fanny2:

skriven

Ibland händer det bara... Grattis till den nyfunna kärleken och hoppas ni får en fin och minnesvärd resa. <3 Tack för att du ger oss andra lite hopp med ditt gästinlägg. :3

Es, jag bara undrar... Jag vet att han inte är rätt för mig men tror du att P bara har vänskapliga känslor för mig?

Kram

Svar: Lite attraktion kan jag förnimma också.. kram
Esmaralda

10 Pt:

skriven

Hej Es

Har också väntar i över elva år. Ser du om det blir någon kärlek för mig?
Varje helg och ledighet såsom nu på semestern är bara plågsamma påminnelser om hur ensamt livet är. Midsommar, jul, nyår, påsk osv
alla de stunder som borde vara fyllda med glädje är svåra när man är ensam. Den där ensamheten som är ofrivillig och man bara vill be dra dit pepparb växer.

Svar: Visst kommer kärleken.. kram
Esmaralda

11 Bolla:

skriven

Åh.. endelig! Gratulerer så mye Carina 😊 Er det ikke deilig når alt endelig faller på plass? 😊

Jeg har nok møtt min rette jeg også, men jeg tror jeg hoppet rett over den berusende forelskelsen og rett på jeg elsker deg... for det føles så rett allikevel, selv om jeg ikke mister nattesøvnen og matlysten. Når vi har pratet i flere timer så føles det som en halvtime. Og vi snakker som om det skal være oss resten av livet, etter 6 mnd, og det kjennes helt naturlig at det skal være sånn❤

Masse lykke til med kjærligheten Carina 😍

Klem Bolla 😊

12 Skorpan:

skriven

Grattis, grattis, grattis Carina!
All lycka i framtiden vill jag önska dig!! Härligt!

Undrar om det behöv en hund för att mannen ska komma?! Är det så Es?

Här har man visst kommit ner på jorden igen. Bokföraren blev visst på dåligt humör, med utropstecken o allt. Nåja...

Hoppas du är bättre o barnbarnet med Es! Jag ska på dejt o det känns nu så där, inte mycket av entusiasm 😉, konstigt va?! En snabb fika lär det väl bli. Tror nog han också hadtigt tackar för sig när han får se mig 😆. Ledsen, nej inte det minsta. Värre är det på pengfronten, handlade o vandlade lite mer o lönen var mycket mindre. En lärdom åt mig alltså!! Ja jaa...

Ha det gott!
Kram Skorpan

13 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det bra ut att ta emot dette jobb?
Kram

14 Cara:

skriven

Kul Carina!

Det var ju exakt som Es spådde i början av året då hon skrev:

"Jag har ett meddelande till dig som heter Carina och som är i 40 års åldern och har halvlångt blont hår… du är singel och du har barn som är stora… och du längtar efter kärleken.. och den finner du under nya året.. närmare bestämt under sommaren."

Ja då vet vi vem som åsyftades:)Vi andra "Carinor" får vänta lite till...

Kramar till alla!

Svar: Oj, ja det hade jag helt glömt... tur att nån håller reda på allting :) Kram :)
Esmaralda

15 Undris?:

skriven

Grattis Carina vad kul att höra:)

Ser du när och var jag möter min blivande Es(någon detalj kring honom)?
kram

16 Snurrbollen:

skriven

Grattis Carina!
Verkligen 💓
Världens härligaste känsla.
Njut ordentligt ni två.

Esmaralda.
Skulle så gärna vilja höra din känsla kring mitt nästa år.
Några detaljer som poppar upp där.
Lite framtidsångest har tyvärr infunnit sig.

Kramar på dig


Svar: Men du gör ditt val och det blir rätt... kram :)
Esmaralda

17 Mig:

skriven

Hej Esmaralda.
Vill så gärna också ha ett förhållande och finna kärlek.
Kan det hjälpa mig att få honom och hjälpa honom att bestäma sig om jag backar?
Kram

18 Mannabonne fan:

skriven

Hej!

Det känns stabilt med Viktor.
Tycker han att vi är tilldammans? Känns det som vi Blir det? :-D

Kram Mannabonne fan

19 Ghostwriter :

skriven

Vad tycker han om mig? Blir det en bra träff sen?


Kram!

20 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om det är värt att försöka få reda på vad jag hade för bakterie och fick för medicin sommaren 2013? Eller är det bara något jag fått för mig att det kan ha betydelse?

Kram och kärlek.

21 mee:

skriven

Hej Es

kommer jag möta kärleken i höst?
kram

22 Fråga:

skriven

Grattis Carina

Es:Vad kan du se om min blivande?
kram

23 Filippa:

skriven

Hej får jag möta min blivande man snart?

Kram

24 Tingeling :

skriven

Åh vad roligt, det är så härligt att vara förälskad! 😊

Du har helt rätt, jag behöver inte tacka ja till allt.... Jag har dock redan tackat ja till tjänsten, men inte skrivit på några papper! Tjänsten är ju inom mitt nuvarande jobb. Däremot vet jag att det finns ytterligare behov av personal på samma jobb men i öppenvården. Så du funderar på att gå dit kanske.... Och vara kvar i samma yrkesroll... Man FÅR ändra sig. Det känns bara nästan som jag lovat liksom.... Jag måste alltid vara alla till lags... 😕

Fortsätter packandet.... 😁

Kram!

25 Helena Ir:

skriven

Ja,just det..det var det där om att "en" Carina skulle träffa kärleken i år ju. Nästa år..kanske..då kanske du ser att Helena ska träffa en man :):)

Kram :)

Svar: Ha ha ha.. ja, vem vet :)
Esmaralda

26 AnnaK:

skriven

Grattis Carina 💕

Kanske finns en kärlek för mig nån gång också eller så gör det inte! Funkar vilket som 😊

Ville bara säga Es att dotra kom in 3.e året på skolan som du trodde 😊 Känns jättebra att hon får gå det min sina kompisar.....gör henne gott där även om det kanske inte leder till jobb!

Kram 😊

Svar: Härligt.. vad roligt :) kram
Esmaralda

27 Lotta:

skriven

Så himla roligt Carina! Den som väntar på något gott...:)

Hoppas din fot är bättre Esmeralda. Vilken hiskelig otur...
Jag har en liten fråga om du har tid...
Känner enorm ilska mot mitt ex nya som klampar in för hårt i "familjelivet". Känner att jag inte orkar med detta. Vad ska jag göra? Hur länge kommer det vara såhär?

Kram Lotta

Svar: Ta ett ordentligt snack med ditt ex...i övrigt finns det ingenting att göra... kram
Esmaralda

28 pollan:

skriven

Vad kul att läsa att man kan hitta kärleken efter år av ensamhet. Är ensam sen 11 år tillbaka , och först nu längtar jag efter tvåsamhet. Det är aldrig för sent tror jag.

Svar: Absolut aldrig försent.. kram :)
Esmaralda

29 Lydia :

skriven

Ja man måste nog vänta ett tag till men det verkar så tröstlöst ibland och man känner sig så ensam och ibland orkar man inte ta sig ut på något längre och speciellt om den andra säger allt ordnar sig ?
Och du blir man lite apatisk mot allt .
Ska man tro på det och hoppas på det?💕
Lydia

30 Vikthälsa - Ghostwriter :

skriven

Lyckas jag gå ner i vikt snabbt om jag håller mig till min kost & Träning? Jag vet att det funkar men behöver gå ner snabbt inte under två år som sist.


Kram!

31 F.u:

skriven


Undrar om det finns något budskap till mig kram

32 Hmm:

skriven

Hej esmeralda undrar ser du mig få fler barn...har försökt ett tag nu ❤

33 Off:

skriven

känner mig lite trött och hängig är det pga av alla lång promenader i solen jag känner som jag gör idag eller för att jag minskat på allt socker?
kram

34 F:

skriven

Stort grattis Carina önskar er all lycka ❤❤

Ser du när min syster träffar den rätte kram

35 Kicki 🌞:

skriven

Härligt!

Jag "väntar" på jag med 😁. Under tiden passar jag på att göra en massa singelgrejjor som jag kanske inte kan men framförallt inte vill den dagen kärleken knackar på dörren. Jag kan ju inte veta att den någonsin gör det, men jag tror och hoppas i alla fall ❤!

36 Lilly:

skriven

Ser du något spännande på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

37 Solstjärnan:

skriven

Hej 😊

Vad roligt Carina😊
Grattis !!
Det är så roligt när man får läsa hur det blev 😊och hur det gick till och att det känns så rätt på alla sätt och vis.
2 fina par.Ni och så era hundar😊

Jag lovar att ochså berätta när det sker om det nu inte bara tar allt för länge tills.

Kram : Solstjärnan 🌟

38 Blåbär:

skriven

Hej Es; varför i hela friden har HEN av alla, skickat en vänförfrågan till mig? Varför?
Man slutar ju aldrig förvåna sig....
⁉️

39 N💕:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer mannen välja att vara med mig? Tänker mannen på mig?
Kram

40 Browallia:

skriven

Grattis Carina till din nyfunna kärlek, jag gläds med er ♡

41 LISA:

skriven

Hej
Härligt när någon mitt i livet hittar rätt.
Tror du att jag finner min rätte detta år?
Kram Lisa

42 Fanny2:

skriven

Oj, tack för svaret. Hade något på känn men vill inte dra förhastade slutsatser...

Hoppas foten blir bättre snart så att du får njuta fullt ut av resan.

Kram

43 Mannen - Ghostwriter :

skriven

Känns det som att han har ett intresse för mig? Det verkar så och känns inte som några dåliga magkänslor. Blir det en träff och en bra sådan? :)


Kram!

44 Pia1:

skriven

Jättestort grattis 💖 Sån härlig läsning, det gillar vi!

45 Smöla:

skriven

Grattis Carina, hundtricket 😉

Själv väntar jag på att kärleken ska knacka på min dörr....

Tack till er som skickat healing till mig idag! Jag känner verkligen att jag har fått det idag, och det va såå värt det för mig! Har somnat varenda kväll av min utmatthet när jag lagt barnen! Men idag lyckades jag hålla mig vaken, och det är tack vare healingen kan ja lova! 😁🙏🏻

Svar: Vad glad jag blir :) Kram :)
Esmaralda

46 Jobb:

skriven

Hej Esmaralda.
Blir så ledsen på mitt jobb. Idag ringde en kund och trodde antagligen att jag var någon annan och sa " chefen har sagt att vi inte ska prata så mycket med den nya tjejen"
Den nya tjejen menar hon alltså mig?! Nu trodde den här kunden att jag var någon annan antar jag. Blir så ledsen. Känner mig så dålig och utmobbad. tycker de jag gör ett så dåligt jobb? Ser du annat jobb för mig till hösten?
Kram

Svar: Sätt dig över detta o händer tråkigheter så ta tag i det och backa inte.... fast nytt jobb kommer så småningom.. kram
Esmaralda

47 Sus:

skriven

Hej
Grattis....
All lycka till er.....
Hur går de för mig?
Love sus

48 bella:

skriven

God kväll :) kommer jag göra resan till USA ensam/ kommer jag isåfall träffa roliga människor där borta? kram och ha det toppen på din semester :D

Svar: En möjlighet att du gör resan ensam och det kommer gå hur bra som helst.. kram
Esmaralda

49 Susanne Amalia :

skriven

Grattis CARINA ...
ÖNSKAR DIG EN UNDERBAR HÄRLIG TID FRAMÖVER <3

Esmaralda ... så tråkigt med din fot men jag skickar healina innan jag går och lägger mig ... måste koncentrera energin ... nu har jag barnbarn runt omkring mig .. kramar <3

Svar: Tack snälla :)
Esmaralda

50 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har kontakt med en kille men är tveksam om det ska funka. Vi kanske är för olika? Skulle han kunna vara rätt för mig? Han verkar vara ganska lättstött på det sättet när det inte blir som han vill.
Kram

51 Chatrine:

skriven

Men så underbart!!!! Stort Grattis till dig Carina och all lycka med den fina kärleken. Nu ska jag borra ner mig i sängen och läsa Ezmaraldas seanser (boken) som anlände i postlådan idag. Ska du inte skriva några kapitel till på din nya bok snart Ez? Ser du något inom närmsta framtid som jag ska beakta?

Kram Chatrine

52 Nytt möte :

skriven

Sa träffa någon ny människa snart, och vore jätteskönt att få veta om det blir ett bra möte?
Känns bara bra i magkänslan så får hoppas det.

vore tacksam för svar!
Kram!

53 hmm:

skriven

undrar esmeralda om vi lyckas bli med barn snart.. kram

54 lilly:

skriven

Ser du något spännande på väg in i mitt liv du kan berätta om kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: