Det växer fram.....

 
Här är det barnarbete  på gång... sonen grejar golvet till växthuset !
 
Jag köpte ju ett billigt begagnat växthus förra sommaren och det har stått nermonterat i ett hörn av trädgården sedan dess och bara gett mej ångest.
 
Jag är ju sån att jag vill bli klar med allting helst igår !
 
Men nu  har sonon varit iväg och hämtat sten och murar golv.... även om han tar sina  pauser då och då för att fara iväg och träffa vänner..... tror det kommer  att bli jättefint !!
 
 
Och så har jag hittat gardinerna till mitt rum.... precis som jag vill ha dem....

Nu är det bara lite smått som fattas.... som rätt mattor... och lite småsaker.. sen får det vara klart !! 
Och då kommer jag att  ta foton och visa er.....
 
I dag ska Mannabonne Glenn till veterinären och få nytt bandage på foten... för sista gången... på onsdags ska det ju vara läkt !!
 
Kram & kärlek
 
Glöm inte att boka tid för att besöka mig & Nettan i oktober ! Spådom & regression  & talisman på köpet!   Sprid gärna !!
All info finns på bloggen från den 18/8 
 
 
1 Susanne Amalia :

skriven

Men så är det ... man vill bli klar innan man har kommit till kassan .. eller fått hem sakerna ... jag är likadan ...

Jag har mediterat och det var en häftig meditation... om det nu är riktigt så vet jag inte men någon jobbar febrilt på andra sidan .. så kan det vara .. det finns en jag skulle vilja träffa men han visar sig inte .. det är min pappa .. det var ju så länge sedan .. jag har bett honom att hjälpa min mamma med hennes psyke .. så jag förstår att han håller sig undan ... sedan tycker han kanske att han har vilat i fem minuter och då förstår jag ...

Måste berätta att Gabbe är verksam och verkar väldigt glad över hans utomhussaltbad ... trodde att han var förtretad på mig när jag stoppade honom i jorden .. men allt verkar förlåtet efter hans saltbad ... ;) härlig dag önskar jag dig och MG.. barnarbetet ser inte så farligt ut han verkar vara ett barn i tiden ... ganska stor..
Inte för att han är ett invandrande men vi i Sverige gör ju så gott vi kan för att hänga med ;) kan man skriva så?? jag gör det ... trendigt måste det ju vara ...

Fråga ... får jag med min vän i morgon till Havs om inte åker jag själv .. kramisar ...

Svar: Jodå han är ett präktigt barn måste jag säga :) skratt :) Till 70 % kommer vännen med men annars gör du rätt i att åka själv.. krusa inte.. kram :)
Esmaralda

2 S)+shima:

skriven

Bästa Esmeralda ! Ser du en graviditet snart för mig? Längtar dit .när kommer de att bli?. Tacksam för svar kram

3 S:

skriven

Hej Esmaralda.
Ja just det.. växthuset tänkt att jag minns att du pratade om det för ett år sedan. Frågade du inte om lite inredningstips till det?!
Härligt att få hjälp utav sonen..
Låter bra att mg är på bättringsvägen..
Es, tänker han på mig?
Är han klar med att han inte vill ha mig tillbaka?
Kram

Svar: Ja det ser ut som om ni båda går vidare nu.. kram
Esmaralda

4 Skorpan:

skriven

Ja det blir säkert fint! Är det ett växthus där ni ska sitta o mysa sen på hösten insvepta i filtar med massor av tända lyktor o nåt gott rött i glasen? Eller har du blivit hortonom Es?

Rätt nöjd med min dag, små saker har blivit gjorda men de har ändå stor betydelse. Hoppas veckan fortsätter likadant. O att något trevligt sker.

Nu är det färdigdoftat på havet, aah, opp o iväg hemåt.
Kram Skorpan

Svar: Enbart ett mysväxthus... gröna fingrar lär jag aldrig få :) kram
Esmaralda

5 Anonym:

skriven

Åh så fint det kommer att bli, det är så mysigt att fixa med inredning tycker jag.. Ser fram emot bilderna sen :)

Es: jag har inte varit där särskilt länge, jag vet men.. som ny behöver man stöttning och guidning, känner inget sånt allt, känns som hon tycker jag ska kunna allt redan, kemin stämmer inte alls. Ja du sa det kommer att bli bättre och att jag inte ska bry mig.
Är detta jobbet för mig? Bör jag ge det en chans, ett par månader iaf?
Kram

6 F:

skriven

Har sett vita fjärilar den sista tiden vad betyder det?

7 <3:

skriven

Hoppas att det går bra för MG hos vetrinären 🐶.
Vad är det för fel på min gamla vän Johan J han skriver märkligt till mig och frågar vad jag tycker om hans fru och om hon är snygg. Har det ngt att göra med att han var kär i mig för tio år sedan. Och jag inte ville vara mer än vän.Har svårt för honom just nu han har visat sig vara främlingsfientlig men är själv gift med en thailändska jag inte tycker ser bra ut. Vet inte hur jag ska hantera honom och vad han vill med sina konstiga mejl och frågor.
Kram

8 Browallia:

skriven

Roligt med nytt både ut och inne. Ser fram mot att få se bilder på resultatet. :)

Jag har återkommande depressioner och har varit sjukskriven i ett par månader. Jag har levt med psykisk ohälsa sen tonåren och alltid varit öppen och haft lätt att prata om det. Men denna gången har jag drabbats av skamkänslor för mitt mående. Jag brottas med känslan att vilja gömma mig och får tvinga mig själv att höra av mig till nära o kära för att inte ge efter för känslan och isolera mig. Kan du skriva en blogg om skamkänslor och varför man drabbas fast man inte har något att skämmas över?

Skickar massa pussar till MG.💋💋💋💋💋 Hoppas det går bra hos veterinären.
Kram

Svar: Absolut, detta skriver jag gärna en blogg om... och veterinären konstaterade en liten infektion så det blir fortsatt krage på.. och läkande salva... MG är inte alls glad.. kram :)
Esmaralda

9 sus:

skriven

hej
kul med växthus....
vill ha.....
duktig han är som hjälper mamma....
fin gardin....
love sus

Svar: Massa tack :) Kram :)
Esmaralda

10 M:

skriven

Så fint det kommer bli duktig son du har:)

undrar om du ser hur jag kommer möta kärleken framöver?
kram

11 Nj:

skriven

Barnarbete när det är som bäst🤗. Har jag något romantiskt/flirt att se framemot under hösten? Eller är det stendött på den fronten. Håller ögonen och leendet uppe🤗. Kram

Svar: Jodå lite flirt kan det visst det bli.. kram
Esmaralda

12 JustMe:

skriven

Hej!

Vi ska på husvisning på torsdag och det här huset är huset med stort D! Vi vill verkligen verkligen köpa detta hus!
Kan du se något kring detta? Blir huset vårt?

Kram!

Svar: Chansen är god.. kram
Esmaralda

13 Filippa:

skriven

Hej bliv min bästa kollega glad när jag sa att jag önskar att jag kunde hjälpa henne på något sätt på gården?

Kommer vi hitta på något kul någon helg?

Kram

14 Filippa:

skriven

Hej kommer jag och min bästa kollega åka iväg tillsammans eller fira någon högtid någon gång?
Hur går det för hennes bekymmer?
Hoppas hon vet att jag finns för henne och att hon är min bästa vän?

Kram

15 Trött:

skriven

Hej Es

Ser du om allt är bra med min hälsa?börjar känna mig trött och hängig nuförtiden? (Kan det vara något fel på äggen jag äter till frukosten)
kram

16 Milla:

skriven

Hej, var hittade du så fina gardiner?
Du verkar bra på inredning. Själv har jag jobb med att rensa o röja hemma. Det kommer att ta tid.
Kan du skriva om andliga guider, har du kunskap om sådant.
Kommer hans sambo flytta ut på riktigt trots att hon klamrar sig fast på riktigt trots att kärleken tagit slut säger han? Att han orkar hålla sig konsekvent mot henne?
Jag hoppas det, för han är värd riktig o äkta kärlek oavsett om det blir jag el någon annan i framtiden.

Svar: Surfade runt.. minns inte var jag hittade gardinerna faktiskt :) Det här med andliga guiderna är inte riktigt min avdelning. Verkar som om han också har en del i att inte uppbrottet är avklarat. Kram :)
Esmaralda

17 S:

skriven

Skall bli spännande att se när allt är färdigt:)

Ser du mig på nytt jobb snart,bättre ekonomi?
kram

18 Milla:

skriven

Tack för ditt svar, om guider, det blir ju alltid följdfrågor.
Men kan jag lita på den mannen jag träffar, att han säger att det är mig han vill ha, att han är pålitlig på det sättet? Det vore skönt att få ngn form av bekräftelse.

19 Jessica:

skriven

Es,
vad tycker han om mig?
Kan det bli något mellan han och jag?
Och tänker han om mig just nu?
Känner han något för mig
Kram

20 M:

skriven

Har en fråga om mitt ex tänker på mig och vill hjälpa mig på något vis eller ska jag fortsätta träffa en ny vän men avståndet är så långt mellan oss?
M❤️

21 Mee:

skriven

Hej Ez

ser du något spännande som händer mig i höst?
kram

Svar: Inga detaljer men det ser ut som om det blir en riktigt bra fest... och någon vill ha med dig på ngt speciellt.. kram
Esmaralda

22 Jessica:

skriven

Es,
Kan det bli något mellan han och jag?
Och tänker han om mig just nu?
Känner han något för mig
Kram

23 Spännande - Ghostwrter :

skriven

Är det en ny partner jag kommer träffa under året eller är det en ny person i allmänhet? Finns det något jag särskilt ska vara uppmärksam på?


Kram

24 Maria:

skriven

Hejsan:)
Ser du mig få smått igen?
Kram💕💕

25 Mee:

skriven

Tack snälla för svaret Ez kram:)

26 Jag:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du även han kände att det kanske fanns något mellan oss? Har han tänkt tanken?
Kram

27 Klara:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du det blir ett förhållande för mig snart? Eller ser jag ut att bli själv ett tag till..? Kan det bli så bra att det blir ett förhållande med någon från nätdejtingen?
Kram

28 F:

skriven



Har sett vita fjärilar den sista tiden vad betyder det?

29 Lo:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du han hoppas på att vi ska ses? Saknar han mig?
Kram

30 Tisa:

skriven

Vad skönt för Mannabonne Glenn att bli av med tratten snart :). Och gardinerna var verkligen jättesöta, vart har du köpt dom?

Kommer Malin alltid vara tillsammans med Elias?

31 Jobb:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer jag få forsatta timmar på stället jag är på nu även efter den här veckan? Har bara tider veckan ut och vet inte hur chefen tänker..
Kram

32 Anna.L:

skriven

Hej! på senare tid har jag varit så sugen på att bli medryttare eller fodervärd, åtminstone rida mer. Längtan att vara med hästar mer. Kommer dock gå sista år i gymnasiet, min teatergrupp och vill ta sånglektioner. Så hästarna måste vänta. Önskar att sista skolåret och alla fritidsaktiviteter ska gå bra, kommer kämpa på.

Men efter mina studier i samband med studenten hoppas jag kunna ta mitt körkort, så att jag är redo för allt framöver. Ser du mig kunna få hjälpa till/jobba med hästar efter skolan? För att öka min erfarenhet. kanska på min fasters hästgård. Kram!

Svar: Ja jag ser dig med hästar efter skolan och det kommer bli bra påfyllning för dig.. kram
Esmaralda

33 Mona:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du de har en seriös relation? Gillar han henne? Fast gillar han henne mer än mig? Är hon anledningen till att han inte vill satsa fullhjärtat på mig?
Kram

34 Madeleine:

skriven

Är i en situation där en person som tog kontakt med mig efter att ha slutat svara hörde av sig igen. vi hade kontakt men sedan blockade denna person mig så jag ej kunde kontakta honom. träffade på denna person för cirka 2 veckor sedan, han sa något med att det inte passade i hans liv... och när jag frågade om vi kunde prata om det sa han något med att vi kan höras..från att ha visat intresse till att inte säga något.. denna person har slutat höra av sig förut och börjat hört av sig igen och visa intresse.. jag skulle verkligen behöva få prata med honom men jag vet inte alls vad han tänker.. vore så tacksam om du kunde säga något!

Svar: En labil person... ingenting för dig att satsa på.. kram
Esmaralda

35 Kvinna :

skriven

Hej esmeralda ser du mig studera och få ett bra arbete?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: