Fyndet...

 
Ett snabbt litet morgonmeddelande... måste ju dela med mig av mitt loppisfynd från helgen !
Kostnad ? 20 svenska riksdaler.. så visst vet det ett fynd  som passar bra på min  marmorbänk....
 
Kram & kärlek
1 Ingela:

skriven

Vilket underbart par, verkligen ett fynd, jättefina!

Es, funderar starkt på att säga upp min ena tjänst som är på 40%. Har då 60% kvar på den andra tjänsten. Låter väl inte klokt och lönen räcker förstås inte utan jag måste då nalla av mina sparade pengar men jag står fan inte ut längre!! Kan du se ngt, är det helt galet tänkt tro?

Kram Ingela

Svar: Man ska inte förhandla med måendet.. känn in ett varv till och satsa på att hitta ett nytt 40 % jobb.. kram
Esmaralda

2 Mamman (som varit med från början):

skriven

Wow vad fint och annorlunda :)

3 Susan:

skriven

Dom passar ju som handen i handsken på bänken👍 Älskar loppis o auktioner, men problemet e att jag inte har plats till alla mina "fynd"😱...har så svårt att göra mig av me saker (som jag inte använder el behöver)😇 Blir inte nådigt den dagen jag ska flytta....🤔 borde kanske börja döstäda lite snart😉

Kram

Svar: Jo, att röja lite är viktigt.... jag brukar skänka bort prylar då och då.. till barnen eller kompisar eller byns loppis... men jag trivs ju inte med för mycket prylar.. kram
Esmaralda

4 <3:

skriven

Godmorgon kära Es kan du se vad som hänt med T ? Vi är flera som undrar. Gillar han mig fortfarande?
Kram

5 Jc:

skriven

🤣🤣.. vet inte vad jag ska tycka om detta.. ful/fina,.🙈. 20kr fynd!!🤗. Ser helgen ut att bli rolig?💕., något speciellt jag ska ha ögonen på? Kram

Svar: Ja , somligt är så fult att det blir fint... satsa enbart på glädjen i helgen och om något negativt är på väg så tänk bort det.. kram :)
Esmaralda

6 Jossan :

skriven

God morgon!

Idag är det sista dagen innan skolan börjar.. kroppen värker och halsen gör ont.. men det är bara att bits ihop. Jag är väl bara trött.. just nu är jag trött på att jobba. Den 21/9 slutar jag på mitt nuvarande. Ska se om jag kan sluta den 20 så jag kan följa med till Göteborg. Annars får jag njuta av en långhelg. Det kan behövas :)
Jag är så orolig att inte klara mitt nya jobb. Hur kommer det gå?

Kram

7 Skorpan:

skriven

Verkligen ett fynd, som gjorda för din bänk:).

Tisdag o lite trögt, men kanske det tar sig mot veckoslutet?
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

8 Jennifer:

skriven

Kära Esmaralda! Jag har en fråga om talismanen, är det bra att nu och då lägga den i saltbad tex över natten, eller är det inte bra att göra det för ofta? Hur ofta är lagom?

Sen undrar jag om du kan se om mitt möte med mr x i september blir bra? Tack så mycket! Kram

Svar: Det är inte bra med saltbad för ofta.. max en gång i månaden skulle jag vilja rekommendera... kram
Esmaralda

9 Milla:

skriven

Hej, inte dåligt vilket fynd för 20 kr o svart/vitt är ju trendigt.
Edtersom jag har en del negativa erfarenheter med män som inte säger sanningen så undrar jag om den här mannen jag träffar är ärlig o pålitlig, att jag kan tro på det han säger. Jag misstänker alla för att typ ljuga till slut o det är inte bra. Hoppas du kan se ngt.

Svar: Känns som om han är ärlig.. i alla fall i det stora.. kram :)
Esmaralda

10 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Vilket fynd!! Personligt.

Es, verkar ett förhållande vara påväg eller blir det en flört?
Kram

11 Rädd:

skriven

Hej E!

Tårarna rinner. Fick svar från en läkare att han inte kunde hjälpa mig. Nu har jag en kvar. Känns som hoppet håller på att rinna ut som sand mellan fingrarna med tiden som går. Ser du något upplyftande?

Kram och kärlek.

/Ledsen

Svar: Jag önskar jag kunde säga mer exakt... men det enda jag ser är att du kommer må bättre... kanske finns det någon annan här på bloggen som kan ge dig tips ? Stor styrkekram
Esmaralda

12 Katten:

skriven

Har hon fyndat underkläder? tänkte jag först, men sen såg jag. :-))

Svar: Ha ha ha :)
Esmaralda

13 💕:

skriven

Hej Esmaralda.
Känner han sig helt bekväm med att kanske förlora mig? Kommer han fortsätta så? Ser du vad han känner och tycker för mig?
Kram

14 Nettan:

skriven

Vilka läckra!!

15 Pia1:

skriven

Men jag trodde de var på riktigt, var det utstyrseln som var fyndet tro! Nyvaken 😅

16 Maria:

skriven

Hejsan:)
Så fint litet par:) hur stor är chansen att jag och Fredrik kan få ett kärleksbarn?
Kram ❤️

17 Jenny :

skriven

Jättefräna 😃 Igår fick jag ett svar som jag inte förstod riktigt. Kommer jag slå mig till ro nån gång ? Vet liksom inte riktigt var problemet är. Jobbet, kärleken eller hemmet. Allt tar bara så mycket energi. Även killen som finns i mina tankar mellan varven, tar ju en jäkla energi. Vet inte vad han känner, skulle va enklare om jag visste.
Kram Jenny

Svar: Du kommer slå dig till ro och saker och ting faller på rätt platser... jag ser dig ta ett steg vidare... kanske dags att lämna killen bakom dig.. kram :)
Esmaralda

18 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Undrar om du ser varför J helt ignorerar mina meddelanden?
Tack!

Svar: Verkar som om han har annat ii tankarna.. kram
Esmaralda

19 Mg:

skriven

Hej!
Haft mina 2 talisman i några månader..inget av mina önskningar har slagit in..
Kram...

Svar: Ibland får man hjälpa talismanen på traven och ta sina steg fram mot de mål man har.. och då brukar den kvickna till och komma till hjälp.. det kan också vara så att de fått beskydda dig på ett sätt du inte märkt och dess energi gått åt till det... men dina talismaner verkar.. och fortfarande kan det hända en hel del .. kram
Esmaralda

20 Michaels:

skriven

Coot! Fynda är bäst.
Jag blir väl inte uppsagd för att jag är sjukskriven? Kram

Svar: Nej så känns det inte... kram
Esmaralda

21 Fians:

skriven

Vilket häftigt inköp som kommer att glänsa på din marmorbänk! :-)
Sitter och funderar om min jobbsituation kommer bli bra?
Kram :-)

Svar: Ja det kommer lite justeringar och det kommer bli bra.. kram
Esmaralda

22 Dunegull:

skriven

Ser dyu ngt speciellt positivt som kommer hända mig i höst?

23 Tesa:

skriven

Es! Ser du en graviditet för mig snart?kram

Svar: Ja det ser ut som om du kommer bli gravid ganska snart.. kram
Esmaralda

24 Helena Ir:

skriven

Yes! Och till vilket pris sen!

Hade en sån trevlig dag igår..så idag får jag ta hand om hemmet och även köra tvättstugan..nödvändigt!

Ser du något annat trevligt närma sig mig?

Kram :)

25 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Blir det mer rätt såhär? Passar han bättre med henne och blir de tillsammans?
Kram

26 Vv:

skriven

Godmorgon ezmaralda!

Jag vill inte ha någon annan i mitt liv. Det är han som är mitt liv och jag älskar honom mycket.

Es har adi tänkt/älskar mig?

Kram

27 MalinS:

skriven

Hej Ezmaralda!
På etsy kan du hitta liknande virkade mattor som du söker. Kopier länken nedan

https://www.etsy.com/se-en/search?q=crochet%20white%20carpet

Hoppas du hittar något iallafall, kanske annars kanske ebay eller Amazon.

Semestern kommer inte bli som planerat, svärmor är dålig och maken var tvungen ge sig iväg för att hjälpa henne. Även om han hinner komma med hoppas jag han kan koppla av. Har inte varit ett roligt år men hoppas vi blir starkare i detta.

Kram

Svar: Tack för tips.. ja ni blir starkare i detta... ni har förmåga att klara av kriserna när de kommer.. kram :)
Esmaralda

28 virrhönan:

skriven

Vilka häftiga och snygga! Är du en loppismänniska? Ibland hittar man riktigt roliga och fina saker till ingen kostnad alls, sånt gillas!
Vilken grå dag, händer det nåt kul idag mån tro? Eller kommer det hända nåt kul över huvudtaget framöver, behöver lite roligt i tillvaron nu känner jag...
Ha enbra dag och kram kram

Svar: Förr älskade jag loppis men numera blir det sällan.. så jag blev riktigt glad över fyndet ! En hel del kul kommer hända dig.. kanske inte idag men det kommer.. kram :)
Esmaralda

29 Filippa:

skriven

Hej kommer det bli bra för min bästa kollega snart?

Kommer vi hitta på något kul någon dag hon och jag?

Kram

30 EPM:

skriven

Snyggt!
De känns väldigt "hemma" där.

Det känns som om jag och J kommit över en tröskel, att tvivel och olikheter nötts bort och att vi klistrats ihop. En jobbig period är nu över. Nu väntar en annan jobbig period, men i den kan vi ändå se ljusningen i en nära framtid.
Jag och A vill berätta för våra barn om vad som sker men vi kommer inte göra det förrän vi vet vart vi jag och barnen ska ha vårt hem och när det kommer ske. Ser du om det sker snart? Är det dumt av oss att avvakta..?

Kram

Svar: Ta det i den takt ni själva känner är bäst.. känns som du tänker rätt.. .kram :)
Esmaralda

31 Susanne Amalia :

skriven

God morgon.. Vilka fina figurer.. Så härligt fridfulla och harmoniska ett lugn innfinnersig sig när man ser på dem..

I går beställde jag tid hos Nettan. Så vi syns den 3:e oktober.. Magiskt.. 💕kramar 💕
Jag ska komma fram denna gång.. Armarna är hela och huvudet helt efter stroken.. Alldeles pigg och frisk.. Så kommer jag till er..

ELLABELLA tycker synd om Glenn hon håller med till fredag är det jättelångt Hon räknar tisdag fredag matte säger att det är fel och då måste det vara låånnggttt. Vi hoppas att Glenn är bättre..

Det vart inget skärgårdsväder i dag så jag tar båten en annan dag.. Sol vind och vatten... Härligt
Nu hoppas jag att ni får en fin dag.. 💕
Nu blir det kaffe och så väntar jag på post Nord jag har beställt filnagel såg och ansafil samt sågblad.. Nästa beställnig får bli nästa månad.. Till jul har jag samlat allt jag vill ha..
Och kan fortsätta från hemmet.. Då blir det glaspärlor och silversmide.. Magi.. Kramisar 🌹💞


Svar: Vad roligt...du är så välkommen 3 oktober och denna gång får ingenting komma emellan :) Du har en god och bra plan kring dig själv och du gör så rätt.. just nu är det den tid så du ska se dig själv och ge dig det du behöver.. kram :) MG hälsar
Esmaralda

32 Madeleine :

skriven

Hej!
Ligger hemma med urinvägsinfektion men har inte fått någon antibiotika än för dom vill skicka iväg mina prover på odling. Men den senaste tiden har jag varit extremt trött och känner mig som en zombie jämt och nu på fredag ska jag undersökas om det är problem med sköldkörteln.

Kan du se om det är sköldkörteln som spökar? Eller är det en anledning till varför jag är trött?


Mvh Madeleine

33 Anonym :

skriven

Har hans svartsjuka minskat ? Är det sant att han slog sin vuxne son när de bråkade ?
Kram

34 Fanny2:

skriven

Jättefina och bra fyndpris! Lite avis här. 😉 Du kanske inte har gröna fingrar men du vet hur man inreder.

Es, tror du att jag hittar kärleken i år? Det är snart september och blev så avis på alla söta par när jag reste...

Kram

Svar: Jag kanske inte är så duktig på det men tycker det är himla kul med inredning... kärleken kommer... dock osäker på om det blir i år.. kram
Esmaralda

35 S:

skriven

Hej Esmaralda.
Finns det ingenting jag kan göra för att få honom att ändra sig?
Kram

36 Elisa:

skriven

Hej!
Ser jag ut att nånsin kunna bli lycklig tillsammans med honom?
Kram

37 Kvinna:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad ska jag göra med all min ilska? Ska jag säga det till honom? Eller skulle det inte vara värt besväret? Skulle han lyssna?
Kram

Svar: Säg vad du känner att du måste säga och tänk sedan efter hur du vill ha det och vilka beslut du ska fatta.. på så sätt tar du kontroll över situationen.. kram
Esmaralda

38 Linnean 🌸:

skriven

Wao! Dom gillar jag verkligen! Så fina!
Så avslappnade! Verkligen ett fynd!
Vad det gäller den "kloka gubben" jag nämnde för ett par dagar sen så ska jag rapportera.
Men det tar ju ett tag innan det händer "saker"
Efter att ha tagit två enkla magpreparat två gånger bara känns ett lugn i magtrakten. Vi får se! Ska fortsätta att förbereda inför katt och folkankomst. Får nog dra ihop en freddo åxå 😜 Ha det gott allesammans! Kram...
/Linnean 🌸

Svar: Ja en freddo är faktiskt ett måste... kram :)
Esmaralda

39 Månflickan:

skriven

Hej Es!

Det har blivit min tur att få en fast tjänst på arbetsplatsen. Jag har egentligen rätt att få samma schema som personen som sade upp sig hade, men nu motarbetar gruppledaren mig i detta, för jag vet att hon själv önskar de välbetalda passen (lördagsdygnen). Jag känner mig inte riktigt välkommen pga henne, och jag tappar nästan lusten att skriva kontrakt. Ordnar sig allt till det bästa för mig på den här arbetsplatsen, eller borde jag söka mig vidare?

40 Smöla:

skriven

Vilka sköningar:)
Vad är det första folk ser och tycker om med mig, vid ett första möte?

41 F:

skriven

Godmorgon imorgon ska jag äntligen till Ullared.. .Så längesen jag var där, med två underbara vänner 😍 på min dag.

Min fråga är ser du mig studera framtiden . Kram

Svar: Ha det riktigt bra men spar lite grejor till mig och Nettan till vi ska dit i oktober... ja jag ser dig studera.. kram :)
Esmaralda

42 Smöla:

skriven

Är min vän gravid? Eller blir hon det så småningom?

43 Susanne Amalia :

skriven

OMG ... vilket väder .. skönt att det blev sol igen ..


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: