Intermezzot....

 

I går morse var jag till affären och storhandlade … och råkade ut för ett litet intermezzo  !! 

Vad kan hända i mataffären , tänker ni kanske…men där kan det hända mycket .. och när man som minst anar det.

Jag befann mig mellan  makaroner och marmelader .. i ett lätt filosoferande tillstånd när  en FET RÅTTA rusar rakt fram över mina fötter.

Tyckte att den liksom tittade upp på mig också när den  hastade förbi.  

 

Om jag skriker ? Det är bara förnamnet. 

Jag är kanske inte hysteriskt rädd för råttor men här blev det ju ett rejält överraskningsmoment.

   Jag rundar hörnet snabbt som blixten och där sitter en liten tjej på huk och kikar under hyllorna…  så jag frågar henne om hon också fått syn på råttan.

Vilken färg hade den ? undrade hon

Jo, den var  brun och kanske lite vit också, tyckte jag

Det är Ann-Marie, sa hon.

Ann-Marie ?

 

Jo, förstår ni… tjejen hade nyss kommit hem från  semestern och en kompis hade passat marsvinet  Ann-Marie åt henne.

Nu hade hon hämtat Ann-Marie, sa hon och dinglade med en liten tom bur och så skulle hon handla åt mamma på hemvägen och  på något sätt gick låset upp på buren när hon satt på huk för att knyta sina gympaskor.

  Och Ann-Marie såg sin chans till frihet..  startade upp och löpte  som en tok,  rakt fram, under alla hyllor !!

Det bar sig inte bättre än att vi fick bilda skallgångskedja… och så småningom kunde  den lilla damen, Ann-Marie  återbördas till sin bur och till en lycklig liten matte !!

En gammal man sa att det var ju tur att inget sköt råttan

Och jag tänkte att herregud, vem går beväpnad på ICA   ?

Men man kan ju aldrig veta så jag höll med. Det var tur.

Små äventyr händer då och då.

 

Kram & kärlek

1 Jennifer:

skriven

Hej! Vilken tur att det lilla marsvinet hittades och fick komma tillbaka till sin lill-matte! En gång, för ganska länge sedan, hade jag en kanin som fick resa med mig i en liten transportbur då jag reste mellan studieorten o föräldrahemmet. Vi åkte långfärdsbuss och då bussen stannade vid en mack steg jag av för att gå på toa. Då jag kom tillbaka sa en medresenär till mig att oj vilken tam kanin du har, den skuttade omkring i bussen, på alla säten, och sen tillbaka in i sin resebur. Blev alldeles förskräckt då jag insåg att buren inte varit stängd ordentligt. Tack o lov skuttade min kanin aldrig ur bussen och iväg på äventyr, istället återvände den till sin egen bur!!

Fina Esmaralda, konstig fråga men varför känner jag ett sådant starkt ÄCKEL gentemot honom? Kan inte ens själv förstå eller förklara den starka känslan. Allt med honom äcklar mig. Kram

Svar: En liten kanin som visste var hen hörde hemma :) Äckelkänslorna handlar nog om att det du inte önskade, det hände.. kram :)
Esmaralda

2 Tingeling :

skriven

Haha! Så det kan gå! Gulligt namn på ett marsvin 😁

Har börjat tvivla på mig själv igen och tänker att jag inte borde flyttat och ta bort min dotter från alla kompisar hon har och tryggheten där. Kommer hon få nya och hitta sig till rätta på nya förskolan? Jag vill ju att det ska bli så bra som möjligt.

Vaknade 05.30 av att grannen kom hem och började spela musik 😴 snart till jobbet. Trevlig tisdag!

Kram!

3 Cmj:

skriven

🤣😂🐀.. en söt litet marsvin. Tur hon hittades.
Ja! Vem skulle ha vapen på sig 😬🤔😳!?!?
Ser du om jag kommer iväg på resa i sep? Ensam eller med en vän? Kram

Svar: God chans att det blir en resa men jag ser inte om du reser ensam eller ej... oavsett så bör du göra resan.. ser ut som om du behöver den avkopplingen.. kram :)
Esmaralda

4 AnnaK:

skriven

Tur hon fick tillbaka sitt marsvin och vid liv 😊👍 Så det kan bli när man bara tänkt handla lite!

Kram 😊

5 AB87:

skriven

Haha, vilka äventyr du råkar ut för!

Jag har en liten fråga. Kommer jag komma på intervju på jobbet jag sökt på HM?

Ha det bäst! :)

//AB87

6 Linnean 🌸:

skriven

God Morgon!
Klart man skulle bli lite fundersam om en råtta el marsvin drar förbi på Maxi. Nåja, sådana små individer behöver kanske åxå storhandla 😉 Skönt att Anne-Marie kom till rätta och inte föråt sig på nötter och sallad!
Hann inte med bloggen i går pga solsken och vackert väder men skriver lite i dag om äckliga saker. Snorkråkor är inte särdeles fräscht. Hade ett bonusbarn under en period och när inte det barnet käkade snorkårkor åt hon nagelband. Inget vidare! Men äckligast är nog de som tar i från tårna och loskar! Eller snyter sig i...näven 👹 Dessa vidriga fenomen råkar jag ut för allt som oftast. Jag möter folk som utför denna vidriga handling ett par meter från mig! För att inte tala om i närheten av balkongen!! Och nu har "Nävsnytar-Sture" dykt upp! Så fort jag är på balkongen kommer han på cykelbanan och börjar fräsa och försöka befria handen från sitt vidriga snor. Jag klöks när jag skrivet det bara! Har aldrig sett mannen här inne på området och vet inte var han bor. Så jag tänkte vid något tillfälle att jag ser nog en "snyt-ande" Den ende ande jag någonsin kommer att se är en gubbe som äcklar sig utanför min balkong. Men det är nog en helt vanlig och äcklig människa. Fy attan!
Eller när jag ligger i soffan på balkongen och njuter av ro, himmel och träd...då hör man det!
Harklingen! Splasc...så landar loskan! Varför v mitt hus? Jag HATAR det! Vidrigt! Klöks! 🤢
Man kanske ska stiga upp tidigt i dag? Nä! Det blev så mörkt så någon typ av moln har väl drällt in. Ligger kvar lite till och lyssnar på ljudboken...kanske somnar jag igen 😵
Så skönt att bara kunna slappa.
Ha en skön dag! Kram...
/Linnean 🌸

Svar: Ha ha ha.. ja nog är snytSture en vanlig dödlig och av det lite äckligare slaget.. nästa gång får du erbjuda honom en näsduk och då kanske han fattar vinken...... slappa du och ha det bra idag.. kram :)
Esmaralda

7 Sus:

skriven

Hej
Tur....
Att den kom till rätta....
Händer så konstiga saker....
Vad ska jag fokusera på?
Love sus

Svar: Fokusera på glädjen och på att bygg upp dina egna energier.. kram
Esmaralda

8 Rädd:

skriven

Hej E!

Nu har jag fått svar från en läkare att beskriva sjukdomsförloppet mer noggrant. Det är så svårt eftersom jag inte vet vad som hör ihop helt.

Sedan väntar jag svar hos en annan. Ser du om någon av dessa kan hjälpa mig?

Kram och kärlek.

9 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha precis det vore illa nog om någon gick beväpnad på Ica! Tur att ni fick tag på lilla rackaren så den kom i trygga händer igen.rätt man vid rätt tillfälle.

Es, sonen och jag bor i en lägenhet nu. Blir nästa flytt till tvåsamhet ihop med en kärlek?
Kram

10 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Haha ja nog kan affären bjuda på äventyr Tur det inte var en "riktig" råtta...

Avfärden för pluggande sonen närmar sig...
Här tvättas det både "högt o lågt"...
packas och planeras....

Hade en märklig dröm där jag måste gå på en "allmän " toalett som naturligtvis var skitig och äcklig och fastnar i toalettstolen !....
kan det vara äckeltemat från igår här på bloggen som triggat tro ;-)

Kram Anki med flock

Svar: ha ha ha, ja så kan det vara... men drömmen kan också påvisa att det är dags för dig att lämna det negativa och famna det nya och positiva.. kram :)
Esmaralda

11 Dunegull:

skriven

:-)

Verkar min talisman fortfarande?

12 Lunora:

skriven

Oj, vilken dramatik! Tur att det slutade lyckligt!
Nu behöver det hända något i mitt liv! Ser du om jag träffar min kärlek innan jul? Längtar så!!

Kram

13 Michaela:

skriven

Vilken grej! :)

Blev sjukskriven på heltid tom sista Sept. Läkaren tyckte att jag har inslag av PTSD och det känns ju inge kul men hon sa att man kunde jobba bort det mer eller mindre med rätt terapi. Såhär hade man ju inte tänkt att det skulle bli även om jag förstod att jag förr eller senare skulle reagera på all stress jag utsatts för de 4 senaste åren. Är jag på fel väg nu i livet? Kram

Svar: Nej det känns inte fel.. ta nu den här tiden o vila upp dig och fatta nya beslut.. kram
Esmaralda

14 Skrållann:

skriven

Hej!
Vilken härlig historia och vilket lyckligt slut det ändå blev.
Dag 7 på mitt nya jobb och det känns lite bättre. Har bestämt mig för att jag ska få det att fungera och tänker att det är en bra erfarenhet att ha med mig. Tror nog dock inte att det är ett jobb jag stannar på i evigheter men tänker att det kanske kan leda till annat uppdrag i kommunen. Ser du något hur framtiden ser ut att bli rent jobbmässigt?

Kram❤

15 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.
Fick ett mejl att jag har grejer att hämta ut. I mitt namn. Antingen är det någon som heter samma sak? Eller Har mitt personnummer blivit kapat? Eller ser du om någon har köpt grejer i mitt namn?
Kram

Svar: Jag ser inget kring detta men du får ta reda på hur det förhåller sig.. känns som om det är trots allt är något till dig.. kram :)
Esmaralda

16 Mikael :

skriven

Hur många har mött ett marsvin på ICA haha

Det skriket hade jag vilja höra :))

Gubben trodde nog han är i Texas, eller lätt senil och minns när han jaga råttor som liten :)


Kram
Mikael

Svar: Ja, det var ett riktigt råttskrik kan jag lova :) Kram :)
Esmaralda

17 Vardagsäventyrare:

skriven

Vardagsäventyr piggar opp om man e på det humöret :-)

Här blir det också lite vardagsäventyr! Upp för rangliga trappan till vinden för att rensa i lådor ;-) Undrar om du, E, kan se något kring vart jag befinner mig eller hur miljön ser ut när han med stort h dyker upp?

Kramar!

18 Livsturisten :

skriven

Hahaha en solskenshistoria denna morgon med lilla Ann-marie. Härligt!
Jag börjar på ny arbplats nästa vecka, tror du jag kommer trivas bra där? Känner mig lättad över att få flytta dit även om det inte var mitt förstahandsval. Vill bort ifrån det jag har nu o samtidigt känns det sorgligt på nåt vis. Kram!

Svar: Var positiv och tolka positivt.. så kommer det bli riktigt bra.. kram :)
Esmaralda

19 <3:

skriven

Vilket äventyr på ica maxi.
Vad känner D W för mig ? Vill han egentligen ge oss en chans till ? Han skrev efter det tog slut med L vi ska väl inte dejta...Förstår mig inte på honom och han säkert inte mig heller.
Kram

20 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du att han tycker det skulle kännas märkligt om vi umgicks? Tänker han något på mig och tycker det känns lite konstigt nu?
Eller tänker han eller bryr sig inte så mycket?
Kram

Svar: Så mycket tänker han inte... han tänker på dej emellanåt och det är goda tankar.. kram
Esmaralda

21 Klara:

skriven

Hej Es!

Tror du att Phim kommer få reda på mig och C? Och ser du något speciellt ske mellan mig och C?

Mvh Klara

22 Susanne Amalia :

skriven

God morgon.. Tur att Anne-Marie kom till rätta.. Så den lilla flickan blev glad.. 💕

Önskar alla en fin dag även fast det är mulet..

I går lekte ju rörmokare det var tvärstopp i köket och jag skruvade isär hela rörsystet under vasken.. Där satt jag med alla rördelar som jag hade rensat och undrade hur de hade suttit ihop. Fick ihop de tillslut och glömde inte att smörja med Yes i gängorna.. Nu funkar vasken och så sa det knak i axeln vilket visade sig vara bra för smärtan jag har haft där i en månad försvann.. Tjohooo!!
Önskar dig en fin dag och MG en underbart härlig hunddag.. 💕

Svar: Då blev det två flugor i en smäll... fungerande avlopp och smärtan som försvann !! I morgon kommer jag att vända mig till dig med bloggämnet.. kram :)
Esmaralda

23 Klara:

skriven

Hej Es!

Tror du att Phim kommer få reda på mig och C? Och ser du något speciellt ske mellan mig och C?

Ha en trevlig dag, Mvh Klara

24 Anonym :

skriven

Vad har hänt med gårdagens födelsedagsbarn inte hört av honom på länge.
Har han träffat någon kvinna ? Tycker han inte om mig längre.
Kommer det vända igen.
Kram

25 Barba:

skriven

Hej Esmaralda
Kommer det hinna avslutas innan det blir det där riktigt seriösa?
Kram

26 lars:

skriven

Whaoo gulligt men också skrämmande
Råttinvasionen ökar i städerna

Svar: Ja, fy tusan.. kram :)
Esmaralda

27 Dagdrömmare deluxe..:

skriven

Önskar Ann-Marie och hennes ägare ett fortsatt lyckligt liv ihop 😉💛

Har med mig ett litet frågebidrag idag! Du har tidigare spått om att jag ska hålla ögonen öppna för en flirt. Till saken hör att jag är helt jäkla hopplös på just det.. Tunnelseende dagdrömmare deluxe.. Har du möjligtvis en miljö eller ett utseende kring detta så jag har en i alla fall fair chans ha ha? Eller det kanske är online?

Kram & tisdagskraft till er!

Svar: Jag ser inte var.. men du kommer få en ögonkontakt som ger en sugande känsla.. och när det sker.. ja då ska du spinna vidare... kram :)
Esmaralda

28 Helena Ir:

skriven

Så det var söta Ann-Marie som var den förklädda råttan :)
Skönt att allt slutade väl..

När jag fick min talisman nr 1..så fick jag också energin,jag har gjort sånt som jag inte gjort på några år..nu har mina krafter tagit slut..åtminstone har det minskat. Det har varit lite fullt speed på mig fysiskt..så nu har jag kraschlandat,känns det som. Badat saltbad har både 1:an och 3;an (Gabbe) fått gjort..tror du det finns kraft kvar I talismaner och människan Helena Ir?

Ha det så bra!

Kram :)

Svar: Ja jag tror det finns krafter kvar... de har minskat eftersom de gav mycket i början men det finns kvar, absolut.. kram :)
Esmaralda

29 Kvinnan:

skriven

Godmorgon undrar om vi får tillskott i familjen snart ❤

Svar: Så ser det ut.. kram
Esmaralda

30 Hmm:

skriven

Hade sån otur igår fick jag två påminnelser på två räkningar 😑 känns mindre roligt . Att jag lyckats glömma det.

31 <3:

skriven

Godmorgon kära Es är det tryggt i hotellrummet jag kommer bo i tre veckor till? Helt plötsligt kan sänglampan tändas mitt inatten.
Var så inatt igen lite läskigt.
Kram

Svar: Ja ser ingen fara omkring dig.. kram :)
Esmaralda

32 F:

skriven

Jag har en väninna som jag är lite orolig för, hon har det väldigt jobbigt med din ett åriga son, ser du hur det kommer gå med det?

33 Mim:

skriven

Hej!

Väntar något glädjande, bra , positivt på mig?? Trött på bara ledsamheter.

Kram

Svar: Det kommer bra ting.. snart... kram :)
Esmaralda

34 EPM:

skriven

Åh fy!

Avskyr råttor! Men lider med lilla Ann-Marie. ☺️

Ser du nåt om J och hur det ser ut mellan oss i höst?

Kram

35 Åsa:

skriven

Hej,

står i ett vägskäl om jag ska släppa " en man med mkt rädslor" eller om jag aka fortsätta vänta på att få hans förtroende. Kommer han att komma över detta och våga kasta sig ut för att börja träffa mig?

Svar: Det ser tungt ut.. kanske bättre att ta en time out.. kram :)
Esmaralda

36 Fanny2:

skriven

Vilka äventyr du råkar ut för när du bara ska handla. Tur att inget hände Ann-Marie. Hon måste ha skrämt matte ordentligt så ni var nog två som ville skrika...

Jag vill tacka för svar häromdagen när jag kände mig lite orolig. Blev något lugnare och ska intala mig att det kommer att gå bra. Kände mig lite nere i samma veva och undrade var min skyddsängel var... Senare går jag in i köket och öppnar ett skåp och från någon hylla någon halvmeter upp faller en djup och tjock glastallrik. Något under skedde för jag stod precis under där den stod och den studsade åt sidan istället för huvudet... 😳

Kram

Svar: Ja, din ängel sträckte ut handen och styrde tallriken åt andra hållet... och log glatt.. kram :)
Esmaralda

37 F:

skriven


Jag har en väninna som jag är lite orolig för, hon har det väldigt jobbigt med din ett åriga son, ser du hur det kommer gå med det?

38 F.u:

skriven

Något spännande på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

39 Mathilda :

skriven

Hej! Bör jag vara orolig för min mamma och hennes alkohol drickande? Kram mathilda

40 S)+shima:

skriven

Hej Es! Ser du en graviditet snart? Kram

41 Helena Ir:

skriven

Tack för svar! Det blev lite "Upp som en sol..och ner som en pannkaka".. :)
Kram :)

42 Khaleesi:

skriven

Ska jag skicka brevet till honom? Kommer det ha någon verkan på att han förstår hur han beter sig eller är det meningslöst? Jag känner mig grundlurad..:(

43 <3:

skriven

Tack älskade Es för svar. Skönt att du inte ser någon fara med lampan och mig.
Kram
💗💗💗

44 Khaleesi:

skriven

Eller ska jag rentav åka hem till honom och ställa honom mot väggen? Får jag svar då? Blir knäpp..

Svar: Gör det... du måste veta.. och sedan tror jag att du kan gå vidare.. kram
Esmaralda

45 Diana:

skriven



Hej när jag såg K bild för första gången så kände jag mig hemma utan att vi ens pratat än. Fick denna känsla en trygghet o att jag hittat rätt, vad betyder det?

46 Diana:

skriven



Hej när jag såg K bild för första gången så kände jag mig hemma utan att vi ens pratat än. Fick denna känsla en trygghet o att jag hittat rätt, vad betyder det?

47 Adad:

skriven

Vilket äventyr!

Es, Ser det ut att bli långvarigt mellan Marwaa och Ahmmed, förlovning/bröllop? Eller verkar det vara en mer tillfällig relation?

Kramar❤️❤️

48 Lisa:

skriven

Hej

Sussi på mitt jobb beter sig riktigt elakt mot mig, mycket obehagligt, undrar vad som är fel ?

Kram, Lisa

Svar: Hon verkar må dåligt själv och det går ut över dig.. lite avundsjuka finns också med i bilden..kram
Esmaralda

49 Sheri:

skriven

Hej Ezmarala
Var ett tag sen, funderar på en ny seans också.. tror det hade passat bra just nu.

Ser du en förlovning inom närmaste framtiden för min del eller kanske något annat inom kärleken? Kram:)

Svar: Något ser det ut att ske.. något verkar vara på väg.. kram
Esmaralda

50 Kvinna :

skriven

Hej esmeralda undrar om du ser något spännande händer i mitt liv du kan berätta om kram

51 Queen:

skriven

Hej esmeralda hoppas allt är fint ser du oss komma iväg på semester iår

52 Africa:

skriven

Hejsan Es!

En ytlig bekant från ett annat land har flyttat nära vän och vill mötas upp. Vilket jag såklart gått med på. Går det bra eller blir det stelt?

Kramen :)

53 Africa:

skriven

"Nära mig" skulle det stått :)

54 k:

skriven

Hej

Ser du om vi kommer att förlova oss eller gifta oss inom det närmaste ?

Kram

55 Louise:

skriven

Tur att Ann-Marie kom till rätta till slut.
Nu har jag kontaktat prefekten som bad mig kontakta min vFUlärare men innan jag gör det har jag kontaktat min handläggare på arbetsförmedlingen för att jag måste hoppa av min aktivitetsgrej för att jag vill påbörja min praktik i början av september. Sen måste jag kontakta min förskola för att sen prefekten ska kunna göra en studieplan åt mig för att jag ska kunna bli registrerad i VFU 4. Allt detta måste ske denna veckan så jag kommer ut på min VFU i september.
Och på fredag har jag min tenta och hoppas att jag kommer klara den, men innan dess måste jag skriva mitt abstract samt göra min power point innan imorgon.

Kommer jag klara tentan och blir jag godkänd i mina två sista praktiker?
Jag måste bli det och hoppas att talismanen Angel hjälper mig på vägen.

Kramar och tacksam för svar. ha en fin dag också :-)

56 Skorpan:

skriven

Puh, ingen råtta som tur. O vad gäller skjutvapen var det visst en gång i vårt köpcenter en som tog livet av några, orsak svartsjuka. Ett nyår tror jag det var, vi var inte där just då men ett par bekanta var...

Härom dagen satt jag ute på terassen o det regnade på mig från klarblå himmel o en humla satt på bänken bredvid mig. Någon som ville förmedla mig något månne?

Tagit vara på den fungerande tekniken idag, hoppas det håller i sig...
Kram Skorpan

Svar: Humlan hade en hälsning men du var nog inte riktigt redo för den.. kram :)
Esmaralda

57 Nina:

skriven

Hej Esmaralda.
Om det inte blir något med den mörkhåriga killen som jag haft lite på g med, kommer någon annan då? Är en annan påväg?
Kram

58 SOL:

skriven

Hahaha et ordentlig råtteskrik! Ann-Mari ble nok veldig forskrekket og lurte sikkert på hva som var fel med folk. Godt hun ble med hjem igjen.

Min talisman skrek rett ut i går....da jeg gikk gjennom passkontrollen, eller, det var vel mer som et lite hyl,så jeg måtte ta den ut av bh'n, gi den til betjenten og gå en gang til.

Nå har jeg altså vært utenlands, det var fantastisk. I morgen eller overmorgen drar jeg på fjelltur. Etter mye tenking og undersøking av værprognoser kjennes det riktig å velge "Fjordruta". Den går fra fjord til fjell med mange overnattingshytter langs ruten. Hva sier du Ez?

Svar: Jag säger att du är så på rätt spår... bara fortsätt... kram :)
Esmaralda

59 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer situationen att lösa sig med paketet som är beställts mitt namn?
Kram

60 Kärlek❤️:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag känner av en mans energi ibland, ibland kommer det Tilling starkt. tror att det är den kärlek jag ska möta.?tror du jag kan känna av det?är han nära/påväg?
Kram

61 B:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du mitt ex skaffar fler barn innan mig? Jag vill gärna ha fler barn men har ju inget förhållande just nu.kommer de få barn tillsammans?
Kram

62 Grethe Hagen Sundbom:

skriven

Hei o hopp kjäre Esmeralda 😊💗💜

Åååh men ÅÅÅÅÅh sååååå sött da 😊😊😊
Skjönner det at du skrek godt da,er jo ikke sånt man forventer seg å se i butikken da!👀🐀🐁
Jeg bare eeeelsker råtter (tamm-råtter altså) 😍
Jeg hadde 17stk Hette-rotter jeg, i mine yngre dager.. Hadde med meg min beste råtte når jeg kjörte bil osv..ho satt så pent på skuldra mi å titta 😍🐁🐀 Skulle önske jeg kunne ha råtter nå oxo, men gubben er redd for alt sånt..
Nok om råtter..
Jeg har börjat på LCHF, bare lurer på om du kan se at jeg klarer det?
Jeg MÅ gå ned!!
Snille söte kjäre Esmeralda, håper du har det bra,og at mg er ifarta 😍
Kleeeeeeeemzi fra Grethe 🌸🌸🌸

Svar: Visst klarar du LCHF om du bara går in för det ordentligt !! Och oj vilken råttmadam du var :) klemzi big time :)
Esmaralda

63 Diana:

skriven



Hej när jag såg K bild för första gången så kände jag mig hemma utan att vi ens pratat än. Fick denna känsla en trygghet o att jag hittat rätt, vad betyder det?

64 Råtträdd:

skriven

Förstår Ann-Marie, måste vara fruktansvärt tradigt att sitta i en bur hela dagen. Men säkert skönt att vila upp sig där inne nu! 😉

Finns det chans att långa, blonda universitetskillen med lite rosiga kinder, proper stil och intensiv blick är stora kärleken?

Kramis :)


Svar: Nja. det känns tveksamt.. känns som om någon annan kommer..kram :)
Esmaralda

65 Mamma? :

skriven

Hej!
Jag håller på att skaffa barn själv, gör jag rätt eller kommer han jag varit tillsammans med innan kunna ändra sitt beteende?

Tusen tankar kring allt!

Tack på förhand.

Svar: Nej jag tror inte han ändrar sitt beteende.. kram
Esmaralda

66 Susanne Amalia :

skriven

Oj då ... ett bloggämne som vänder sig till mig .. livet är så intressant och det finns så mycket att göra .. tack ska läsa det första jag gör i morgon när jag vaknar .. nu blev jag nyfiken kramar <3

Svar: Kram :)
Esmaralda

67 Filippa:

skriven

Hej jag drömde en konstig dröm i natt att jag var villse är det något jag behöver oroa mig för?

Kommer jag och min bästa kollega umgås en helg?

Kram

68 Lo:

skriven

Hej Esmaralda
Sörjer han mig? Eller har han sörjt färdig mig och vår relation?
Kram

Svar: Han ser ut att vara på väg vidare... kram
Esmaralda

69 Ellis:

skriven

Hahaha hade med skrikit stakare:)vilken tur att ni hitta Anne-Marie ändå:)

Undrar om min ängel har läst lappen jag skrev igår och om min önskan går i uppfyllelse?
kram

Svar: Din ängel har läst.. kram :)
Esmaralda

70 Hanna:

skriven

Jag älskar marsvin :)

Är mina nyvunna vänner så mediala som de försöker framstå? Speciellt mannen har alltid en upplevelse eller en åsikt om saken som gör att jag tycker det verkar lite, tja...överdrivet?

Svar: Jo lite överdrivet är det nog allt men det finns en sann botten.. kram :)
Esmaralda

71 Noor:

skriven

Hej Ezmaralda,

Jag har omgivits av negativ energi från någon jag älskar och trodde vad den rätta. Nu känner jag bara elakhet tillbaka och ingenting känns bra. Det är tomt och gör ont. Vad behöver jag göra? Är han elak?

Kram,
Noor

72 Lilla Jaget:

skriven

Hej Esmaralda,

Känner mig en smula irriterad och fundersam på samma gång. Ska jag se mig om efter nytt jobb eller avvakta evemtuella möjligheter här? Känns som min chef är rätt snurrig i sin kommunikation. Kram från mig :)

73 Jessica:

skriven

Es,
döljer killen jag fått kontakt med något för mig?
Är han inte den han säger han är?
Kan du se om det finns några varningar kring han?

Kram

74 Ghostwriter :

skriven

Du säger att jag kommer må bra, gjorde det tills det blev skit igen av alltihop. Nu känner jag mig bortom räddning.

Får jag tillbaka jobbet snart? Får jag hjälp ekonomiskt under tiden? Vill inte förlora mitt hem!




Kram

75 Hopp:

skriven

Hej Es

ser du mig bli lycklig?

Svar: Ja det gör jag och jag är 100% säker.. kram
Esmaralda

76 Mitre:

skriven

Hej Es!
Har sett ovanligt många fjädrar på marken på sistone, är det någon min skyddsängel tex som vill skicka ett budskap? Kram

77 Lillajag:

skriven

Kan du se vart han har gjort av sin son C,s fotbollskläder?

78 Enya:

skriven

Kära E!
Jag undrar om jag kommer ha ett litet,mellan eller stort bröllop den dagen jag gifter mig? Hoppas verkligen på svar om du kan se något! Kram Enya

79 Anonym :

skriven

Hej älskade Es lever min biologiska mor ?
Kommer vi mötas en dag. Har hon glömt bort mig ?
Kram

Svar: Det ser ut som om hon lever och hon har inte glömt dig men du ska ha realistiska förhoppningar.. kram
Esmaralda

80 Ljung:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan det dröja så länge som 3-4 år innan jag hittar den rätta och är i ett förhållande?
Kan jag hitta någon via dejtingsajt som det kan bli rätt med som jag kommer ha förhållande med?
Kram

81 Skrållann:

skriven

Hej!
Min son har vid några tillfällen fått ont i huvudet och så säger han att det pirrar och domnar i handen och kinden. Pirret kommer först och efter det huvudvärken. Kan det vara migrän han har och bör vi söka för det?

Kram❤

Svar: Ja det kan vara migrän och han bör bli ordentligt undersökt.. kram
Esmaralda

82 Kaosigt:

skriven

Fy vilket samtal jag precis fick.. Bra att han tar förnuftet till fånga. Undrar däremot om han håller mig utanför hela den här cirkusen eller kan det skada mig på ett professionellt plan?

Så rädd för det :(

Kram från ledsen..

83 Alie:

skriven

Jag blev blåst på jackan!!!! Panik!
Hämtade ut mitt paket idag och jag såg fram emot min röda skinn jacka och i paketet låg en svart, fake alldeles för liten jacka av ett helt annat märke.. Dessutom stor det på fraktkvittor att jag bet 23 USD, när jag i själva verket betalt närmre 1000 spänn!!
Är detta mitt kast och skylla mig själv för att jag tydligen!!är helt jävla blåögd (fast nej jag brukar ha koll på nätköp) ELLER kommer jag att få pengar tillbaka om jag mailar och hotar..eller nåt :( ?
Känns sååå surt!!
Kram

Svar: Ser svårt ut att få pengarna tillbaka.. kram :)
Esmaralda

84 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan jag hitta den rätta/kärleken via nätet? Finns han på dejtingsidan?
Kram

85 H:

skriven

Hej. Snälla, hur får jag bort denna ande/person som stör mig. Inget fungerar. V em är det ens?? Vill ha tillbaka mitt liv. Kram

86 Sole:

skriven

Esmeralda, skulle nu mer än någonsin behöva ett råd:

Tror du detta kommer drabba mig negativt? Har sådan fruktansvärd ångest. Hoppas på att ej bli indragen. Ser du om A kommer hålla sitt ord och lämna mig utanför om han nu berättar för folk? 😔 Kram

Svar: Du kan nog få en liten släng av sleven men inte så allvarligt.. kram :)
Esmaralda

87 Smulan:

skriven

Hej Es

Ser du något positivt som händer mig i höst?
kram

88 💕:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han få en nytändning för mig?
Kram

89 Khaleesi:

skriven

Jag har varit med om förvirrande män förr men detta tar priset. På torsdag ska jag knacka på och hoppas jag iaf kan få ett värdigt avslut på detta som drivit mig till vansinne. Tusen tack för ditt svar Es:) Det behövdes. Kramar

90 Jessica:

skriven

Es,
Kommer han förlåta mig för det jag sa?

91 Diana:

skriven



Hej när jag såg K bild för första gången så kände jag mig hemma utan att vi ens pratat än. Fick denna känsla en trygghet o att jag hittat rätt, vad betyder det?

92 Hopp:

skriven

Tack Es för svaret<3


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: