Kontakten med andra sidan......

Från bloggen:

Es, vill du skriva någon gång lite mer om vad du tror om kontakterna från andra sidan och varför de är så "olika", varför vissa som gått över tycks kunna förmedla sig men andra inte? Eller hur kan det annars komma sig att vissa längtar och väntar att få ett tecken men inget händer, vet inte de på andra sidan om det då och vill hjälpa? Och om vi som är här visserligen är olika mottagliga och kanske inte vågar tro på subtila tecken, men hur kan det då vara så att andra får helt tydliga budskap som inte kan missförstås för något annat? Är inte alla här lika värda att få det t.ex. om man behöver tröst för att orka då någon ska gå vidare, och förstås den som ska gå vidare är rädd

 

 

En av er undrade alltså  över kontakterna från andra sidan och varför det är så olika… varför somliga som gått över kan meddela sig och andra kan det inte. 

  Saken är nog den att alla som gått över KAN meddela sig. 

Men de gör det med fingertoppskänsla eftersom de vill sina kära jordelevande gott. 

När en kär person går över då blir det  ju kris och sorg för de andra som finns kvar och därmed börjar en bearbetning.

Man går igenom olika  faser som man BEHÖVER gå igenom… och om  den som gått över meddelar sig för tidigt.. då finns det risk att man fastnar i sin bearbetning och inte kommer vidare. 

  För de flesta ( inte alla) är  det alltså av största vikt att man inte har kontakt till en början.  Att man lever sig igenom sin sorg och sitt trauma… och sedan, när man tar sig ett steg vidare… DÅ brukar det vara mer rätt för kontakt.

 

Och detta vet den person som gått över och är försiktig i sina kontakter av ren och skär omtänksamhet.

  Sedan finns det människor som alltid kommer vara lite sköra.. som inte skulle må väl av kontakt.. och detta kan den som gått över också känna in och kan avstå från kontakt och tittar till i tysthet istället. 

Mår man  dåligt i sitt liv och väntar på tecken  som tröst.. då kan dessa tecken utebli eftersom vi behöver finna vår egen väg till tröst och styrka. 

Det är inte bra om vi hänger upp oss på kontakten med den på andra sidan… det kan störa oss och gör mer illa än vi faktiskt tror och är medvetna om.

Att vara jordelevande eller att  leva i Alltet .. är två världar som inte ska blandas samman för mycket.

I jordelivet lever man på ett sätt och i Alltet på ett annat sätt… här finns olika förutsättningar och olika behov.

 

  Jag kan ge ett exempel som jag varit med om -  det handlade om en man som var medial.

Hans älskade hustru var med om en trafikolycka och  dog hastigt.

 Kort efter hennes övergång fick han kontakt med henne.  Och plötsligt blev denna kontakt det viktigaste av allt.

Han isolerade sig, han misskötte jobbet, han umgicks inte med någon.. bara med sin döda hustru.

Han ägnade all tid åt att prata med henne och tolka tecken och han antecknade allt hon sade.. och det här  tog sig enorma proportioner. 

Han rasade samman allt mer. Han magrade. Han gick inte ut. Han umgicks inte med någon.

Till sist  fick han hjälp att lägga på locket och börja bearbeta sorgen på det sätt som den ska bearbetas.

 

Nu tror jag inte att han hade kontakt med hustrun alla de gånger  han trodde sig ha det… han övertolkade och glädjetolkade… vilket han själv också inser i dag.  Och det  är ju både mänskligt och vanligt.

 Risken är alltså stor att det blir fel … och den som gått över brukar känna när det är läge att knyta kontakt och när det är läge att avvakta. Vi får helt enkelt ha tillit till våra  kära på andra sidan.  

Det kan mycket väl vara så att en anhörig som gått över inser hur skör  en kvarlevande är och därför  tar de aldrig konkret kontakt.

Det beror aldrig på ovilja om våra kära på andra sidan inte kontaktar oss – det beror på den omtanke de har om oss och ingenting annat.

Väldigt ofta är kontakten av den mer subtila sorten... som man märker om man ser sig omkring och känner in och är exta närvarande i nuet.

 

 

Ha nu en bra start på din vecka

Kram & kärlek

 

P.s. Glöm inte att boka tid för att besöka mig och Nettan i oktober...fantastiska priser på både spådom och regression !. Läs infon från bloggen den 18/8

1 sus:

skriven

hej
förtröstan fullt....
spännande för mig som aldrig märker något....
vill jag ha ett tecken från mamma?
love sus

2 Mannabonne fan:

skriven

Hej!

Är Viktor intresserad av mig?

Kram Mannabonne fan som åker iväg på semester och äntligen får sooool! Palma ska jag till!

Svar: Han är inte jätteintresserad så har fokus på dig själv och ha det riktigt mysigt i Palma.. kram :)
Esmaralda

3 Jossan :

skriven

God morgon!

Denna tjejen är inte sugen på att resa sig ur sängen och gå upp.. igår kunde jag inte sova och när larmet ringde var det så jobbigt att vakna.
Inatt drömde jag en mardröm igen men denna gången var det en som var tillfånga tagen och vi skulle rädda personen men ja jag vet inte riktigt läskigt var det iallafall...
jag är så trött i min kropp så jag längtar verkligen efter mitt första lov. Är så glad för mitt lärarjobb!! Vecka 44 är det lov :)

Nu hoppas jag att jag blir färdig så mitt leg kommer sen får jag fast.

Nu har jag börjat leta ny bil.. min är inte så jätte bra :/

Nu har jag dröm jobbet, min lgh.. nu fattas det bara en kärlek.. kommer han innan 23 oktober eller nyår?

Svar: Det du väntar på och vill... det kommer.... men om det sker innan nyår vet jag inte.. kram
Esmaralda

4 Vi:

skriven

Hej Esmaralda.
Tack för det spännande inlägget.
Ser du om han känner någon saknad efter mig eller att han kommer att göra det?
Kommer vi leva som fortsatt separerade eller finns det en chans att vi hittar tillbaka?
Kram

5 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Har han känslor för henne? Och ser du vad de har för slags relation till varandra? Om de är vänskap eller kärlek? Har hon träffat hans familj?
Kram

6 J:

skriven

Min mmma har gått över till alltet😔.. kommer hon att ta en kontakt som jag verkligen känner av? Kram

Svar: Ja det kommer hon att göra.. det kan ta lite tid.. men hon är med dig, den saken är klar och så småningom tar hon kontakt på ett sätt så att du förstår... kram
Esmaralda

7 <3:

skriven

Godmorgon kära Es såg att det återigen är någon med samma alias som mig. Hoppas att du kan skilja oss åt.
Johan J är han konstig ? En gammal kompis han skickar kort på sin fru och frågar vad jag tycker om henne ? Otrevliga svar sen.
Vill han mig illa ?
Kram

8 Mojsan:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar något vara påväg? Flört eller förhållande? Kommer jag må bättre?
Kram

9 Helena Ir:

skriven

När A gick över för ca 13 år sedan..då hade vi innan,pratat om att hon skulle kontakta mig,om det gick, att så göra. Natten efter begravningen fick jag ett rätt brutalt besök. Tror hon hade väldigt roligt åt mig! Jag flög upp ur sängen..och sa: -Okej,jag vet att du är här,gör inte om det,för jag blev rädd!
Vad jag vet så har jag haft små försiktiga besök efter det,men aldrig mer..på det viset :) Och jag vill också fortfarande ha hennes tecken..för hon är väldigt saknad! En dag så ses vi där borta på Alltet!

Idag ska jag iväg bort till den stora föreningens kansli och fika med tjejerna där..ska bli trevligt! Jag gillar dom båda två!

Ha en bra måndag..
Kram :)

Svar: Ja du ser.. ibland kan de skoja till det :) Och visst är hon med dig och besöker dig ofta men under lugnare former... som ju är mer brukligt :) Kram :)
Esmaralda

10 💕 Zoey 💕:

skriven

God morgon Es!
Jag kan erkänna att ända sedan du svarade på min fråga angående mitt bröllop så har ja varit jättenyfiken! Ett annorlunda bröllop ... kan säga att jag längtar tills den dagen kommer. Däremot vill jag veta OM du kan se de förstås, blir själva vigseln i kyrkan eller någon annanstans? Eller du menade kanske att de inte bara var festen som blir annorlunda utan hela bröllopet inkl. vigseln med? Hoppas på svar! Tusen tack i förhand! Kram Zoey 💕

Svar: Känns helt enkelt bara som ett lite annorlunda koncept alltsammans... bra blir det... kram :)
Esmaralda

11 Naturvän:

skriven

Godmorgon kära Esmaralda!

Vilket bra inlägg!

Tänkte på tipps matta. Cellbes, Haléns, Åhléns o Hemtex kanske har ngt. Otto.de ev. Hoppas du hittar vad du söker!

Jag söker aldrig kontakt med andra sidan medvetet, har alltid haft en stark känlsa av att vill ngn ha kontakt meddelar de sig självmant och så har skett vid ngt enstaka tillfälle och det har bara varit till hjäp och jag har bara känt en stor tacksamhet.

Men undrar ändå över de dimslöjor jag kan uppleva o se ibland, känns alltid väldigt varmt o behagligt. Liksom rofyllt. Är det från peroner eller bara så enkelt som mina egna tankespöken?

Idag blir det att lämna blodprov för att kolla hormonvärden och sedan simma o bastu.Det är bara att kämpa på....puh

Ha en härlig sensommardag!

Kram

Svar: I din upplevelse känns det som om din ängel har ett finger med i spelet.. kram :)
Esmaralda

12 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Känns det helt okej från hans sida om jag följer med och umgås i helgen?
Kram

Svar: Ja, säger han det så ska du ta honom på orden.. kram
Esmaralda

13 Jenny:

skriven

Hej, är det min själsfrände jag lever med. Har en annan som dyker i huvudet mellan varven och kan inte sluta tänka på honom även om jag vill det. Känner att jag kan aldrig slå mig till ro, känner mig alltid vilsen.
Jenny

Svar: Du behöver fatta ett tydligt beslut om du vill ha det.. och sedan lägga fokus på detta.. kram :)
Esmaralda

14 lars:

skriven

Godmorgon Ezmaralda
I min blogg idag skriver jag om hur jag finner fridfull kontakt med mina avlidna nära och kära, vid minneslunden på kyrkogården.
Fåglarna visualiserar,vinden pratar

15 Mim:

skriven

Hej!

Nu har andra i min närhet återgått till jobb efter semestern så nu är jag ensam på dagarna igen. Känns inte kul att vara ensam och arbetslös.
Ser du om det börjar hända något på arbetsfronten??

kram

Svar: Sök allt som du bara kan tänka dig.... du kommer få arbete.. kram :)
Esmaralda

16 Vv :

skriven

Godmorgon Ez!

Jo det dära kan jag hålla med att det är svårt och acceptera med att gå vidare .men jag älskar den här personen adi mycket och tänker inte släppa taget . Jag känner mig mer till adi än till dem andra killarna. För att adi var den som tog mitt hjärta. Och vi skulle ha gift 2007 . Men mina föräldrar accepterade inte det. Och jag förstår en del av det . :( .

Es när kommer adi kontakta/höras/skriva
Till mig igen?

Kram <3


Svar: Jag kan inte se när... men han vill ju att du ska gå vidare och det kan dröja innan du får nån mer konkret kontakt.. kram :)
Esmaralda

17 Lie:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du vad folk lägger märke till att de gillar med mig?
Kram

Svar: Man fångas av din personlighet.. du har en stark aura.... och så är du ju söt dessutom.. kram :)
Esmaralda

18 Jojo:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan det bli så att han vill att det ska vara han och jag?
Kram

19 Mojsan:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer jag må bättre snart? Känner mig lite sårbar på något sätt.. verkar något nytt komma inom kärlek? Blir det bara en flört härnäst eller någon det blir förhållande med? Skulle må så bra utav tvåsamhet, trygghet, någon att luta sig mot, även om jag vet att jag klarar mig bra själv också..
Kram

20 Smöla:

skriven

Kan anhöriga ta kontakt direkt dom har gått bort? Eller tar de ett år innan dom gör det? Ett annat medium sa att de tar tid innan dom träder fram och vågar besöka oss..

21 <3:

skriven

Godmorgon kära Es kommer jag och UL att mötas igen ? Läste han någon gång brevet ?
Kram

22 Vilja:

skriven

Hej Esmaralda.
Om det var så att han ville att vi skulle ha ett förhållande igen skulle han säga det rakt ut till mig då? Hur ser oddsen ut att han trots allt vill det igen?
Kram

23 Jeanette:

skriven

Hejsan!
Kommer min man och jag få fast anställning närmare kusten i höst så vi kan flytta i år? Ha det gott.
Mvh Jeanette

24 Fanny2:

skriven

Vad sorgligt att han inte lyckades bearbeta sin hustrus död... Att förlora någon nära är bland det värsta som finns.

Jag kom tillbaka igår från Venedig och du hade rätt Es, det blev en bra resa. Nu är jag som förälskad i staden och är övertygad om att jag måste tillbaka en dag... När jag såg spetsmattan från gårdagens inlägg så kom jag att tänka på hur mycket fin spets du skulle hitta i Burano eftersom du gillar den romantiska stilen. :3 Och så den söta receptionisten... Flirtade han? Det fanns många snygga yngre män där men han var extra söt... Jag ville inte åka tillbaka hem.

Kram

25 Rädd :

skriven

Hej E!

Ser du om jag kommer hitta någon ny vän på nya jobbuppdraget som börjar om ett par veckor? Någon jag kommer umgås med utanför jobbet med?

Kram och kärlek.

26 Tes.orolig tjej.:

skriven

Kära Es! Har någon gjort förbannelse på mig för idag gick saxen sönder ! Snälla tacksam för svar Kram

27 Louise:

skriven

Ny vecka nya tag. Funderar faktiskt att detta är sista veckan på min aktivtetssak. Orkar inte en vecka till. Jag hoppas att jag får besked denna veckan om jag kommer vara på min gamla VFUplas(där jag var förra året) eller om jag kommer att få en ny plats.Hon skulle i alla fall hör av sig denna veckan.
Jag vill hamna på en annan förskola där min handledare kan vara min referens. Min nuvarande som jag hade ville inte ens vara det vilket jag behöver då arbetsgivare gärna vill ha två referenser.
Men jag hoppas det går bra för mig trots strulet du såg. Hoppas jag klarar praktiken på första försöken så jag slipper tenta om i dem. Men då måste jag ha en handledare som ger mig feedback och handleder mig.
På söndag börjar karateträningen det ser jag fram emot och veckan där på jiujutsiträningen det ska jag också börja på eventuellt om det är skoj.
Jag hoppas på flytt snart. Orkar inte bo här längre. Det blir mer och mer farligt att bo här.
Blir det en flytt för oss inom närmsta framtid?

Tacksam för svar.

Ha en fin dag. Kramar

28 Jas:

skriven

Hej!😊
Är det någon fler som ibland vaknar på morgonen med en låt på hjärnan? Det kan vara en låt jag inte hört på jättemånga år eller som jag inte alls tycker är bra eller min typ av musik.. På dagtid kan man ju tänka att jag nyss hört den på radion eller liknande och att den fastnat omedvetet eller att man tänkt en tanke som triggat en låttext. Men sådär på morgonen.. Kan det vara ett budskap från andra sidan på nåt sätt, för vad kommer låten ifrån? Vaknade igårmorse med en låt som fick mig att fundera.. Vad tror du Es om detta "fenomen?

KRAM ❤💜💚

29 Kristin:

skriven

Tusen takk for disse ord, Esmaralda. De var veldig nyttige. Når man får ting forklart så bra, er ting lettere å forstå. Ønsker deg en fin dag. Kram :)

30 Rädd:

skriven

Hej E!

Kommer någon läkare höra av sig den här veckan som kommer kunna hjälpa mig?

Kram och kärlek.

31 .:

skriven

Hej!

Varifrån kommer den vita fjädern som plötsligt låg i mitt sovrum?

Jag har ingenting hemma med dun eller fjädrar så det är inte från kuddar eller täcke.

Kram

32 CA:

skriven

Hej
Ja nu var mötet över. Vi erbjöd att söka lösa konflikten men dom verkade inte intresserade. Vi får se hur det blir.
Nu ska jag snart på intervju. Hoppas att det går bra, känner mig lugn och som att jag är den med rätten på min sida.
Kram

33 Linnean 🌸:

skriven

Moin, Moin!
Ja, det kan ta sig lite olika uttryck det där.
Min bror, som var en väldigt busig typ, han har verkligen busat runt hos sin ena dotter och kört knackningar och dörringningar hos den andra dottern. Har hört knackningarna genom telefon tom. Här körde han (och pappa?) hårt med min bokhylla. För att inte tala om när nedersta hyllan i kryddskåpet var städat en morgon. En äldre kvinna som jag hade mycket ihop med i föreningen brukade skoja att hon skulle knacka på kistlocket. Det gjorde hon inte men en tidig morgon i den lokal vi brukade vara i. Den där speciella knackningen och rysningarna och känslan i kroppen. Har bett dem att inte komma på nätterna. Det skulle skärra upp mig. Det finaste var nog när min bror la som en "kupa" av totalt lugn och frid över mig en gång när jag satt och pratade om honom med min väninna i hennes trädgård. Det var starkt! Så visst är de här och ser till oss. Jaha, nu börjar DEN veckan! Suck!
Men på torsdag då kommer...HAN!!
Min stora kärlek! Katten!!! 😻
Ja, hans husse åxå! Hussen verkar förstå mina våldor helt och stöttar mig verkligen...iaf så här långt. Det är jag tacksam för!!!
Så det ska nog gå. I värsta fall kan han väl slänga mig över axeln och bära ut mig om jag flippar ut 🙄 Grejen är att vi är båda lite halta 😂 Ja, Guuud! Det kanske borde filmas och kallas för "Deras stora feta Skånska bröllop"
Eller "Svärmödrar från helvetet" Nu tar jag ett steg i taget och åker till Jägersro.
Hur går det för lille MG? Mår han bättre??
Puss till den lille giiiisen! Kram...

/Linnean 🌸

Svar: Ja, den känslan som du berättar med lugnet... den absoluta friden.. är något som de våra på andra sidan ibland kan ge oss och det är väldigt speciellt ! Nämen var roligt att KATTEN kommer ( och husse) ... kul med Jägers.... här har MG fått beskedet att såret är lite infekterat så det blir tratt på ett tag till och läkande salva.. som han inte alls gillar.. kram :)
Esmaralda

34 Besök trots skör?:

skriven

Spännande det där. Själv är man nog lite för bräcklig för kontakt med pappa på andra sidan..

I drömmarna dykte han däremot upp i början av sin bortgång, med kramar och förklaring till bortgången. Konstigt då jag var så skör, men antagligen behövde jag det..

Vid ett tillfälle kände jag dessutom av i drömmen att han tvekade. Kanske han visste att jag egentligen inte riktigt var redo för besök.

Såg en liten fråga om bröllop i kommentarsfältet. Jag har aldrig tänkt och planerat kring den dagen, så som många tjejer gör. Skulle va mysigt om du såg någon detalj där kring den dagen :)

Kram 💕

Svar: Ja, din pappa visste precis vad du behövde och gav dig detta...han ville dock inte att det skulle bli för mycket... bröllop för dig blir det ju och det ser ut som om det blir ett bröllop med många gäster.. kram :)
Esmaralda

35 Mirre:

skriven

Hej Esmaralda,
Ser du mig i ett förhållande inom en snar framtid?
Om ja, kan du berätta lite om hur han ser ut?
Tack och ha en bra dag😊 kramar!

36 Elisa:

skriven

Hej!
Blir det konstigt om jag ringer han och frågar? Känns inte ok såsom det är nu..
Kram

Svar: Då ska du avvakta och se.. vill han ha kontakt så hör han av sig.. kram
Esmaralda

37 Lydia:

skriven

Hej
Jag känner aldrig av någon ifrån andra sidan skulle vilja göra dett.
Har en dag kvar på min resa och vill nästan inte åka hem och ta tag i saker och ting jobbigt.
Men är väl tvungen till det
Kommer det att gå bra och kommer han snart?
Lydia💕

38 Fundersam :

skriven

Hej Esmeralda! Kommer han och jag att ha en relation? Kram

Svar: Tveksamt.. ingenting som lär blir bestående.. kram :)
Esmaralda

39 Ghostwriter :

skriven

Du sa att jag verkar få hjälp ekonomiskt. Jag undrar om det stämmer? Jag är så orolig & vill inte behöva flytta härifrån mot min vilja....


Kram!

40 Gumman:

skriven

Jättefina mattor. Tyvärr har jag ej ärvt min mormors flinka fingrar. Kanske går och beställa av en hantverkskunnig pensionär, som brukar stå på marknader. Hojtar till om jag ser någon liknande😊

Kommer jag och min sambo att få en utökad familj med ännu en katt?

41 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Intressant. Jag har bara fått kontakt via drömmar. Ja, förutom kaninen Lillan som jag har upplevt skickat ett tecken då och då. Ja möjligtvis Bärnt också. Jag mådde så dåligt av hans död för antagligen berodde det på att han blev förstoppad av att tugga i sig det där slottet han fick. Jag hade inte planerat att han skulle äta det. Men när jag frågade ett medium om Krusse så nämnde hon Bärnt också och sa att han hade det bra.
Kram ThereseC

Svar: Ja, de har det bra båda två och kan tugga i sig hur många slott de vill utan att bli sjuka.. kram :)
Esmaralda

42 Virrhönan:

skriven

Hejsan!

Intressant ämne idag. Jag har haft kontakt från andra sidan men nu är det länge sen. Jag önskar att få nåt tecken igen men jag är dålig på att känna in. Hoppas ändå att de från andra sidan besöker mej utan att jag kanske märker av det...
Ang. gårdagens inlägg om mattorna så finns en sida som heter Kilands mattor, där kanske du finner nåt...
Idag skiner solen, jag försöker komma in i nya rutiner med jobb igen. Konstig känsla att vara tillbaka på jobbet, såå länge sen. Undrar om snyggingen kommer bli glad när vi ses? Får hoppas det blir en rolig höst. Ha en bra dag. Kram

Svar: Visst kommer dina besökare... de kommer troget hela tiden.... tack för tips.. ska kika in där... nog blir snyggingen glad när du dyker upp.. kram :)
Esmaralda

43 Michaela:

skriven

Intressant inlägg!

Jag såg en så bra film igår. Romantisk. Mannen var SÅ fin och han gjorde verkligen allt för tjejen han älskade. Sättet han tittade på henne. Hans omtanke. Hur lycklig han var bara av att få träffa henne även om det så var för en liten kort stund. Hans leende när han såg henne mm. Tänk de människor som får uppleva något sådant. Avundas dem. Kram

Svar: Ja, det är speciellt...och något som inte får glömmas bort i en relation... kram :)
Esmaralda

44 Jessica:

skriven

Es,
vad tycker han om mig?
Kan det bli något mellan han och jag?
Och tänker han om mig just nu?
Känner han något för mig?
Kram :)

45 Skorpan:

skriven

Det vore kul att känna av någon, men är ju så okänslig.. Kanske nån dag...

Adressen är postad o kan ju undra om mottager blir nöjd? En ny erfarenhet för mig... Nu verkar det som om den gamla datorn pajat totalt vilket försvårar endel saker o ting, skapar tydligen också missnöje, men det tänker jag inte ta på mig. Nån måtta får det väl ändå vara!?

Saknar något i mitt liv, lite glädje av någott nytt kunde absolut ramla in, är det nåt på väg Es? Drömmer om den där pt:n, utopi?

Ha en bra dag alla!
Kram Skorpan

Svar: Nog tror jag att det kommer en dag då du känner ! Ja, något bra verkar vara på väg... ta emot det.. kram :)
Esmaralda

46 Kram:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du attraktion och känslor från hans sida?
Kan han få upp ögonen på det sättet för mig att vi blir ett par?
Kram

47 F:

skriven

Har ryggvärk sen några dagar nu och det är så jobbigt, kan du se om det är allvarligt?

48 ThereseC:

skriven

Hej igen Es!
Jag har precis varit på arbetslivsresurs och haft möte med Coachen och AF. Det kändes hemskt trevligt för det var ingen hejd på hur nöjda de var med min insats. Nu går jag över i nästa fas och börjar arbetspröva. Pratade med E imorse om mina arbetsuppgifter. Det känns bra och nu känner jag mig taggad.
Jag hade förresten världens tur med medicinen. Innan arbetslivsresurs gled jag in på apoteket bara för att kolla om receptet redan hade kommit. Det hade det! De hade dessutom min medicin inne! Wow! Kors i taket! Enklaste gången på evigheter.

Kram ThereseC

49 Zita:

skriven

Hejj Esmaralda Man väntar alltid på att något roligt ska ske! Tror du det kommer ske något roligt / trevligt inom den närmaste tiden?kram 😃

Svar: Absolut tror jag det. .kram
Esmaralda

50 Susanne Amalia :

skriven

Vilken härlig dag fåglarna sjunger.. trots trafik... och solen skiner EllaBella vill gå ut och Saga är redan på balkongen. Jag ska läsa lite .. och sedan meditera .. för jag har varit ute med EllaBella men hon vill ha repris ... Vi hoppas att MG och den söta lilla vita mår bättre ... och snart supersnart är det onsdag ... bara två dagar kvar .. håll ut MG ..
Sedan blir det en dag med att skriva ... kramar till dig och MG ...

Det mediala att andar visar sig är inte så konstigt som man skulle kunna tro ... bara tro på det du ser så blir det bra ... ibland ser man inget och min son och jag kan ibland uppleva två lika saker .. fast vi står på samma plats ... han ser djur vagnar ibland fordon som kommer ... jag ser med själar ... jag studerar på Folkuniversitetet Drottninggatan 116 och det anses vara den mest hemsökta platsen i Stockholm när man kommer dit kan dimman ligga tät i parken och man kan se flera dimensioner. sist sågjag faktiskt en hästspann och det var så fint . Minnet sitter kvar ... platsen är så vacker i dimman ...

Önskar alla en fin dag med solsken <3

Svar: MG meddelar att han var hos veterinären idag för att lägga om såret och det hade blivit lite infekterat så nu var det bandage av och tvättning två gånger om dagen.. salva.. och tratt på till fredag minst... MG suckar tungt !! Kram :)
Esmaralda

51 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda är det farmor som busar med mig från andra sidan när jag tappar läppstiftet och lilla spegeln i golvet ?
Kan ibland känna doft i trappen som det gjorde när mormor levde.
Försöker de visa sig på någit sätt som jag missar ?
Kram

Svar: Ja den doften är mormors signum och när du känner den så vet du att hon är där.. kram
Esmaralda

52 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det ut att vara en bra idé att fråga honom om detta? Det känns bara inte bra som det är nu..
Kram

53 Lotta S:

skriven

Tack för svaret, väldigt knepigt det här. Kan det inte vara olika svårt för de som är på andra sidan att åstadkomma kontakterna? Annars skulle väl inte heller mediala personer behövas så mycket som de faktiskt gör?

För tillfället upptas jag inte så mycket av detta att släppa taget med någon som gått över, utan den tröst en redan avlidens tecken kan ge till någon dödligt sjuk med dödsångest. I detta fall min egen mamma, att hon inte ska behöva vara rädd.

Svar: Det svåra kan vara att tolka de budskap man för.. för många av budskapen är ju väldigt subtila... ibland tror jag att medium klampar på för mycket och ger information och budskap som blir för mycket men det r ju bara min egen tanke. Din mamma gläds man åt att ta emot och hennes nära och kära kommer och möter henne när det blir dags och övergången blir en riktig glädje för henne.. kram
Esmaralda

54 Miss:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur ser det ut mellan oss vid jul? Går det åt det hållet att vi blir tillsammans igen och kommer fira jul ihop? Eller går det åt det hållet att vi går åt varsitt håll?
Kram

55 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Varför har M så stort inflytande på mig och jag alltid söker hennes bekräftelse...
Verkar som att jag gjort nåt fel just nu. Vad händer?

Svar: Du behöver hitta dig själv i ditt förhållande till M... se dig själv mer.. kram
Esmaralda

56 Tingeling :

skriven

Tiden efter min mamma gick bort är väldigt luddig. Men tror det var nåt år efter hon gått bort och jag drömde om henne. Jag drömde att jag sprang mot henne och kramade och kramen kändes verklig. Jag frågade hur hon hade det och hon svarade "alla vill bara sitta och spela schack här" och jag grät i drömmen och sen när jag vaknade grät jag. Jag behövde det då, jag visste hon var med mig. Blir känslosam bara jag skriver om det. Har inte haft sådan tydlig dröm om henne efter det.

Visst blir det bra med flytt och allt? Och visst borde han komma snart! Nu längtar jag faktiskt. Går i perioder. 😄

Kram!

Svar: Din mammas besök var riktigt och äkta och ibland sker de i drömmen.. man har ju mindre medvetet motstånd då... hoppas nu hon hittade lite annat folk som inte bara ville spela schack :) Flytten går bra och kärleken kommer.. ha ögonen öppna.. kram
Esmaralda

57 Ellis:

skriven

Jag kan få besök av mina som gått över genom drömmarna. En gång när det vart kris så har en anhörig tydligt dykt upp i drömmen och tagit över situationen så nästa morgon hade allting löst sig tack vare denna:)det var magiskt att se<3

Ser du något speciellt som händer mig i höst?
kram:)

58 Nyfikna jag:

skriven

Hej Es

Har min blivande en egen liten famij idag eller är han singel och utan barn som mig?
kram

59 Filippa:

skriven

Hej kommer jag flytta ut på landet i framtiden med min blivande man?

Kram

60 Kärlek Ghostwriter :

skriven

Är det en ny partner jag träffar under året? Kan du se hur?


Kram

61 <3:

skriven

Tack älskade Es 😇💗💗

62 B:

skriven

Hej Es

Vad har min blivande för utseende?
kram

63 Filippa:

skriven

Hej kommer jag bo på landet och ha lite djur i framtiden?

Kram

Svar: Ja, den tiden kommer.. kram
Esmaralda

64 Helena Ir:

skriven

Tack för svar..jag börjar lära mig tolka hennes besök.. :)

Kram :)


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: