Krogarnas krog.....

 
I går kväll  unnade vi oss att vara lite lyxiga.. och åt middag på anrika krogen Wierzynek.. med anor från 1300 talet.  Stans finaste ställe.
 
 
Servitörer med vita handskar och silverkupor som täcks av synkroniserat  vid servering
 
 
Många kändisar ända sedan medeltiden har ätit här.. och mer i nutid kan nämnas  Charles de Gaulle och Fidel Castro... Kate Moss och Stellan Skarsgård....
 
Här är Skarsgård redo att dinera....
 
 
I menyn kan man läsa restauranges historia......
 
 
Vår förrätt......
 
 
Vår huvudrätt blev anka......
 
Min dessert....
 
Min väns dessert.....
 
Och så här nöjd såg han ut efteråt......
 
Personalen behandlade oss ( och alla andra) som kungligheter med 100% uppmärksamhet.. och det var en sällsam upplevelse !!
 
Med svenska mått mätt var det inte heller tokdyrt... vi drack öl o vin och jag beställde dessutom en handmade lemonade... och priset för hela kalaset var  runt 600 sv kronor.
 
Barnen, då ? undrar ni kanske.... och nej, vi glömde inte bort dem....  de VALDE att  käka på Pizzeria istället !!!
 
Kram & kärlek

 

1 Helena Ir:

skriven

Fint ställe..säkert en speciell känsla att äta där..

Och barnen uppskattade säkert också sin middag :)

Tack för tidigare svar,med min väninna..

KRAM :)

2 Nollan:

skriven

Hej Esmaralda.
Yammi ser mycket gott ut och fin restaurang.
Inte tusan skulle jag valt pizza men lyx för barn med pizza.
Om jag struntar i att höra av mig, struntar från och med nu att följa med till honom kommer han få en spark i baken då och börja visa intresse?
Kram

Svar: Nja.. det är tveksamt... blir han intresserad så blir han oavsett... men du bör inte jobba på det.. kram :)
Esmaralda

3 Skorpan:

skriven

Ja lyx behöver man 😉.
Mycket fint.
Pizza 😆, ja de barnen, som tur brukar smaken utvecklas...

Här har släpats papper till officen o nu lunch, ur frysen. Idag ska jag på voice massage, ska bli intressant i se hur det möjligtvis påverkar min andning!? Mycket positivt hoppas jag.

Undrar Es om det nu börjat gå rejält utför för pappa? Varit dåligt de senaste dagarna så...

Njut av maten!
Kram Skorpan

4 F.u:

skriven

Vad mysigt ställe 😊 maten såg ljuvlig ut 😍

Något spännande på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

5 Rose:

skriven

Åh, vad mysigt! Polen är intressant, historieintresserad som jag är. Hoppas åka dit någongång.
Sommaren har varit bra hittills..nu börjar jag få lite jobbångest..vill egentligen inte alls jobba med det jag gör. Kommer att söka ett annat jobb men då blir det stora pendlingsavstånd och det gör mig tveksam..men om det ska bli någon förändring blir det nog att pendla. Ser du om jag kommer att fixa pendling..är det rätt väg att gå?
Kram

6 Klara:

skriven

Hej Esmaralda!

Nu är det så att jag har en liten crush på killen jag brukar se på tåget och ute, vet ju inte vad han heter men jag kallar honom gul byxa haha. Nu undrar jag om du kan se något emellan oss? Han verkar intressad men är han det?

Kram Klara

7 Lydia:

skriven

Hej
Va mysigt ni har det och vilken god mat
Ska ut på en resa snart och undrar hur den blir för mig är lite orolig för allt här hemma som inte står rätt till.
Kan jag åka och om det blir trevligt för mig på den resan och att det blir bra här hemma när jag kommer hem
Lydia💕

8 Solen:

skriven

Ahhh det såg ut att vara en underbar måltid ni fick. Du lyckas alltid hitta guldställen på dina resor. Härligt!
Jag hoppas att jag och min kärlek också lyckas komma iväg på någon härlig resa framöver.
Kram

Svar: Japp, det gör ni definitivt.. kram :)
Esmaralda

9 Linnean 🌸:

skriven

Sååå tjusigt ställe!! Ser verkligen fint ut!
Men din väns dessert...det ser ut som en enorm champinjon! 😀 Vad var det för något?
600kr var ju superbilligt för två personer!
Härligt! Här blir det betydligt enklare käk i dag...stuvad blomkål och småländska isterband. Gottigt! Ha det! Kram...
/Linnean 🌸

Svar: Den där svampen.. den är handmade i glass !! Gud vad gott du ska äta idag :) Kram :)
Esmaralda

10 Dunegull:

skriven

Ser inte helt fel ut ;-)

Ser du ngt positivt för mig snart?

11 Ester:

skriven

Hej!

Kommer jag att erbjudas något eller kanske båda de jobben jag har varit på intervju för? Kändes positivt på båda och jag trivs inte alls där jag är nu.

Kram

Svar: Jag ser inte hur men en positiv arbetsförändring kommer att ske.. kram
Esmaralda

12 E:

skriven

Hej Ez! Tror du de kan bli något mellan P och mig då? De känns som att de kan bli något, eller vad ser du?
E

13 E:

skriven

Varför svarar du aldrig på mina frågor längre Esmaralda? :(
Kram E

14 Lena:

skriven

Vilket toppenställe! Kul att du fotade maten,förrätten var ju inte så stor på tallriken ...men så är det ju ofta på finkrogar. Bra tips-skall sparas om jag någonsin hamnar i Krakow. Jaa...själv väntar jag...som det känns på Godot..... Så lärorik blogg du har, lär mig massor av dig!

15 Vila:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du P kan vara rätt för mig?
Eller kommer någon annan?
Kram

16 Browallia:

skriven

Wow! Vilken lyxig restaurang. :P

Jag är jätteallergisk mot min Gabbe!! :(
Jag har nickelallergi sen tidigare och har varit noga med att lacka honom med ofärgat nagellack och stoppat honom i en liten tygpåse för säkerhets skull. Jag har inte känt av honom där han legat i tryggt förvar i min bh men i samma veva som jag fick honom började det klia på mina fötter. Salvor och huskurer som stillar klåda har bara hjälpt för stunden och klådan har bara blivit värre o värre. Härom natten var klådan så vidrig att den höll på att driva mig till vansinne. Det var flera timmar kvar innan vårdcentralen öppnade så jag började söka på nätet.(Att jag inte kom på det tidigare!?) Nickelallergi är visst lite lurigt, reaktionen kan poppa upp på ett helt annat ställe än den del av kroppen som utsätts för Nickel. Jag hade alltså min nagellackade Gabbe inlindad i tyg i min bh och får klåda på fötterna, långsökt tycker jag! Gabbe fick flytta till mitt mobilfodral på dagarna (under kudden på nätterna)klådan minskade med en gång och efter tre dagar var den helt borta. Det verkar fungera för jag har fått flera tecken på att Gabbe jobbar för fullt med mina tre önskningar. Vilken magi alltså!! :D

Stora kram

Svar: Jadå, Gabbe jobbar och står i... det kan du lita på.. men vilken otur att du fick en sådan rälig allergi !! Kram
Esmaralda

17 ghostwriter:

skriven

Har en bra magkänsla om detta mötet, stämmer den?




vore tacksam för svar!
Kram!

18 Tjej:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur är det är intresset större för henne och är det mer troligt att han går in i en relation med henne?
Än att han väljer mig?
Eller är chansen större att han går in i en relation med mig? Kram

19 F:

skriven

Hej esmeralda hoppas allt är fint annars undrar om det händer något spännande i mitt liv du kan berätta om kram

20 Mim:

skriven

Hej!

Blir det någon positiv förändring till hösten??

Kram

21 Mim:

skriven

Hej!

Blir det någon positiv förändring i tillvaron till hösten??

Kram

Svar: Ja den chansen är god.. kram
Esmaralda

22 Lie:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar någon helt ny Kärlek komma i höst/ vinter? Eller verkar det vara någon jag vet som jag är med då?
Kram

23 Filippa:

skriven

Hej hur går det för min bästa kollega Görel och hennes bekymmer?

Kram

24 G.:

skriven

Kommer R til å være kjæresten min lenge? Ser du han noen år fram i tid som kjæresten min?

25 Ellis:

skriven

Så fint ställe, såg riktigt gott ut:)vad billigt att allt gick på 600kr:)

undrar om du ser mig och min blivande resa mycket(om han gillar det) när vi möts och kanske flytta utomlands i framtiden? kram

26 JS:

skriven

Hej.
Restaurangen ser sagolik ut & ni verkar ha de jätte mysigt. Hoppas du & familjen haft en underbar semester . 😊

En fråga angående en kollega. Blir det någon bekfräftelse på hennes känslor för mig snart? Blir det något över huvudtaget lr är det bara en inbillning?
Tack på förhand JS

27 N:

skriven

Härlig mat till kanon pris .. blir ju inte ruinerad direkt:).
Kommer mina talismaner att göra något för mig.. laddar dom för något stort💕. Kram

Svar: Ja det känns absolut som om de kommer att hjälpa dig.. kram
Esmaralda

28 Fröken e:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag sa till honom, jag tror det är så att du vill satsa på henne i första hand men vet inte hur det blir så därför vill du hålla dörren öppen till mig. Eftersom han varken ger bu eller bä.
Då svarade han, så tycker jag inte att det är.
Vad tror du Esmaralda, är han mer intresserad utav henne? Ser chansen större ut att de går in i en relation än vi?
Kram

29 Mannabonne fan:

skriven

Hej!

Anser Viktor att vi är tillsammans? Blir vi annars det snart? Får jag bra respons om jag tar upp det?

Känns ju så bra m tanke på att vi dejtat så lång tid nu :)

Kram

30 Susan:

skriven

Lyxlirare, men till det priset hade jag gärna ätit dom godsakerna som e på bilderna, ser supersmaskigt ut👍😉

31 chips estrella:

skriven

Hej Es

En liten konstig undran?

Är dessa dyra chips jag köpte nyss gamla?tycker de smakar konstigt som kaffesmak i?sista datumet är december i år. min fråga är kan jag bli sjuk om jag fortsätter äta dessa
kram

32 Mmm:

skriven

Hej Es

ser du något glädjande som händer mig i år?
kram

33 G.:

skriven

Er R den jeg får barn med?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: