RESPEKT !!

 

Susanne Amalia berättade igår om hur hon skruvat sönder rörsystemet under vasken eftersom  avloppet inte funkade… det var inte alldeles enkelt… men hon fick ihop allting till sist ,.

Avloppet funkade igen och som  grädde på moset försvann smärtan i axeln. 

Respekt !!

Hade det varit jag och mitt rörsystem så hade jag skrikit för full hals på  närmaste karl … sånt där har alltid mina män fixat.

Varför ?

  Jo dels för  att de kan.. men också för att jag är jävligt bekväm när det kommer till sådant.. och jag skulle inte ens drömma om att försöka.  

Av nån anledning har alla mina karlar varit praktiska  och det får man vara tacksam för.. så vi inte suttit där och skrikit i kapp på nån annan.

 

Jag har alltså inte gett mej själv en chans att fixa ,och vem vet, kanske hade det visat sig massa dolda talanger.

  Fast, handen på hjärtat så har jag nävarna fulla av tummar.

Jag kan inte sý.. kom inte längre än till provlappen i skolan, jag slabbar  ner allting  när jag målar  och jag tror att jag klarade mitt körkort eftersom det inte ingick  däckbyte på den tiden.

 

Jag är  med anda ord rätt hopplös och  det där som man gapade om förr att ” tjejer kan”, det var ingenting för mig.

Min intellektuella kapacitet har jag alltid känt mig trygg i, mitt  arbete har jag alltid lagt mycket resurser på…. jag kan laga hyfsat god mat…  jag är bra på att ordna fest och boka resor… jag kan anlita bra städhjälp….( nu reser sig väl håret på somliga)  och jag kan vara riktigt social och underhållande om jag sätter den sidan till.

  Men kom till mig med ett praktiskt göromål och jag börjar genast kallsvettas och  lägger snarast det hela i nån annans knä.

 

Med andra ord.. så beundrar jag kvinnor som Susanne Amalia…. Som bara kavlar upp ärmarna och tar tag i skiten !!

Respekt, som sagt var !!

 

Kram & kärlek

1 AnnaK:

skriven

Man lär sig då man inget val har 😊 Själv börjar jag vara trött och slut på allt hushållsarbete och ansvar och hade jag råd skulle jag kanske anlita städhjälp själv bara för att slippa. Hoppas jag nån dag slipper allt ansvar själv och bara kan släppa och det finns nån som fixar. Är trött på att stå själv i allt.

Kram och ha en bra dag 😊

Svar: Och den dagen kommer.. kram :)
Esmaralda

2 Helena Ir:

skriven

Jag har fått mycket hjälp i mitt liv..även jag har fått hjälp av kunniga karlar. Men numera måste jag fixa en del själv ,som den där vasken..även den har blivit min uppgift :)
Min äldre dotter hon kan allt ..med reparationer ..bara hon vill,så fixar hon det..där har tummarna kommit på rätt plats!

Jag ser gärna att en framtida man är av den händiga sorten :)

Ha det gott :)

Kram :)

Svar: Ja gud vad jag avundas de som har fått tummarna rätt... kram :)
Esmaralda

3 Erika:

skriven

Hej! Ska jag söka jobbet som fältassistent? Eller dyker det upp något annat jobb att söka?

4 Rebecca:

skriven

Hur blir nästa vecka för mig? 💙kram

Svar: En bra vecka på olika sätt.. kram
Esmaralda

5 Michaels:

skriven

Säger som dig. Respekt!

Efter en månads tystnad frågar han om jag vill ses för att säga hej då. Fattade ingenting och sa att jag inte tänker träffa någon som vill vara utan mig och han svarade bara "okej". Är han verkligen så dum att han menade det han sa. Att han bara vill ses för att säga hej då. Då är han ännu dummare än vad jag trodde. Herregud. Kram

Svar: Ja, det var ovanligt korkat och bra att du betackade dej.. kram :)
Esmaralda

6 Solstjärnan:

skriven

Hej😊

Respekt.Absolut!
Jag upplever att jag bemästrar det mesta men visst finns det saker som jag ej kan eller vill ta i tu med.
Är man ensam vuxen i hushållet så har man inte ett val många gånger.
Då är det bara att sätta igång eller fråga om hjälp.

Skulle minsann uppskatta att det fanns en man "i huset".😊❤

Es, dröjer det länge innan vi träffas min soulmate och jag?
För vem vet , kanske han är händig?

Ha en bra dag!
Kram Solstjärnan 🌟

Svar: Faktum är att jag tror han är händig !! Och det känns inte som om mötet ligger så långt fram i tiden.. kram :)
Esmaralda

7 Ninis:

skriven

Är nog oxå en stark kvinna som gärna fixar allt själv🤛👊.. känner mig ibland som en trotsig 3-åring .. kan själv!!
Men vi är ju alla olika och är bra på olika saker, och tur är väl det.
Är det varmt, kallt, inne eller ute som jag får upp ögonen för en man🤔💕.. snart höst och vill mysa. Kram

Svar: Känns som om det är lite kyligt när mötet sker... och att själv kunna är himla bra !! Kram
Esmaralda

8 Skorpan:

skriven

Ja vad kan man om det inte finns en karl att ta till, göra det själv ;). O allt kan ju ingen vara bra på Es, det handlar ju om att delegera, en gör ett o en annan annat, eller hur? Sådär i stora drag...

Nu har jag äntligen kommit igång med cyklandet till jobbet. Har hittat trevliga ställen, som jag inte visste att defanns, o de borde jag utforska då jag har ledigt o inte behöver ha bråttom till jobbet. Hoppas cyklandet håller i sig, det har liksom bara gått utför gällande motionerandet detta år. Skyller på att jobbet tagit musten ut mig, svepskäl eller ej, så känns det.

Kan den här "kicken" sätta igång nåt annat Es, något som du kan se vad det skulle vara? O vad var det humlan ville förmedla mig, att det snart är dags för någon att gå över? Den var mycket lugn där den satt på bänken... Inte redo att ta emot budskapet sa du, är det något jag vill förtränga då?

Tack för svaret igår!
Ha en trevlig dag!
Kram Skorpan

Svar: Cyklandet är ju jättebra motion.. så bara fortsätt ! En kick som mycket väl kan sätta igång annat ! Jag tror inte meddelandet var av allvarlig sort... kram :)
Esmaralda

9 Moj:

skriven

Hej Esmaralda.
Ja jag håller med. Jag är lite praktisk och ibland har jag försökt lösa just sådana saker själv. Jag kan vara envis och det ska bara gå.: men annars så tycker jag att de som kan är bättre att de för det. Män ofta kan det.

Es, ser något nytt ut att vara påväg inom kärlek? Ser du mig gå in i ett förhållande den närmaste tiden?
Kram

10 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer min hy någon gång att bli bättre? Är alltid lite rödflammig med aknebesvär, vad beror det på? Blir det någon gång bättre?kram

Svar: Ser ut att vara något hormonellt.. det blir bättre.. kram :)
Esmaralda

11 jessica:

skriven

Es,
kommer han förlåta mig för det jag sa?
kram

12 CA:

skriven

Hej
Jag håller med, men har ju ingen att skrika på, mer än stora barn och dom kan nu för tiden säga nej, otur tycker jag : o )

Drömde i natt att jag blev spådd av annan spå kvinna och att jag ska träffa min blivande tull nyår, det kändes verkligen märkligt. Den som spådde mig kände av min ångest och lugnade mig så gott den kunde. Lustigt!
Kram

Svar: Känns som om drömmen hade ett budskap.. kram :)
Esmaralda

13 Mn:

skriven

Hej EZ!
Jag kan om jag vill så skulle jag beskriva mig själv. Jag håller med dig att det är bekvämt om nån annan gör jobbet fast det kan vara dyrt😂. Manen som jag umgås med har vi framtiden ihop?

14 Dunegull:

skriven

Åker vi iväg på resan?

15 Lie:

skriven

Hej Esmaralda.
Klart vi tjejer kan!!!
Det är bara mer bekvämare om männen gör det. Vi är bra på andra grejer!
Kan jag hitta min partner via nätet? Gifter jag mig inom 3 år?
Kram

Svar: Runt 60-70 % att ni hittar varann via nätet och blir det inte så - då blir det ju irl.. ser dock inte när du gifter dig.. kram :)
Esmaralda

16 Susan:

skriven

Som singel med hus i renoveringsbehov o gigantisk trädgård tillhör jag definitivt kategorin som kavlar upp ärmarna... men visst hade jag gärna haft en handyman att kalla på😉 Ibland känns det lite övermäktigt med allt jobb men samtidigt älskar jag att se när det växer fram ngt o se resultatet av allt slit... behöver nog oxå det fysiska kroppsarbet i kontrast till kontorsjobbet😇

Kram

Svar: Respekt åt dig också :) På det sättet är du allt jag önskar jag vore :) Hade jag kavlat upp ärmarna och gett mig i kast med renovering... hade folk omkring mig dånat !! Kram :)
Esmaralda

17 Susan:

skriven

Som singel med hus i renoveringsbehov o gigantisk trädgård tillhör jag definitivt kategorin som kavlar upp ärmarna... men visst hade jag gärna haft en handyman att kalla på😉 Ibland känns det lite övermäktigt med allt jobb men samtidigt älskar jag att se när det växer fram ngt o se resultatet av allt slit... behöver nog oxå det fysiska kroppsarbet i kontrast till kontorsjobbet😇

Kram

18 M:

skriven

Hej
Ja det där låter som mig ungefär vill fixa sånt men vill inte är bra på annat istället tror jag.
För ett tag sen skrev du om en överraskning och den tror jag kom men försvann lika fort gör mig .
Det kanske var meningen med det eller också inte blev glad för en stund men sen lika tom igen.
M❤️

Svar: Nu känns det ändå som att det finns en överraskning som kommer under hösten.. kram :)
Esmaralda

19 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Det är väl tur vi är olika

Jag rensar avlopp (finns ingen annan som vill göra det...) mekar bil snickrar ....
men när det kommer till sk kvinnogöra som att sy baka och laga mat...ja inte är det " bara" kvinnogöra direkt..män kan sy och matlagning där är det mest manliga kockar....men man förväntas kunna laga mat...
Att vid 54 års ålder bli "tvungen" att sätta mat på bordet ( har haft egen kock i form av maken i 30 år)...Det var inte lätt !
De sk hemkunskapslektionerna var som bortblåsta..men framförallt inspirationen till att laga mat och vad man ska laga ...
Men jag tackar min lyckliga stjärna för internet och youtub !
Där har jag hittat recept och "lärt mig" filea fisk osv...men någon bullbakande mamma ...det blir jag aldrig .

Kram Anki med flock

Svar: Det är en himla tur att vi människor är olika.. och när det är som bäst så kompletterar vi varann ! Kram :)
Esmaralda

20 Moj:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser något ut att vara pågång inom kärlek till mig inom de närmaste tiden? Går jag in i ett förhållande?
Kram

21 Jobb:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag blir alltid lite stel i närheten av min chef, känner hon av det?
Ser det ut som om jag får fortsätta även efter sommaren?
Kram

22 Lydia:

skriven

Har alltid varit sån som klarar av allt själv men har varitvan vid att en karl kan hjälpa till ibland och det måste man få tycka är skönt .
Ser du om jag får någon sådan karl framöver eller ska man inte vänta på någon längre
Lydia💕

Svar: Jodå, visst kommer det en karl.. och inte vem som helst... utan det blir bestående och riktigt bra.. kram :)
Esmaralda

23 Moj:

skriven

Hej Esmaralda.
Förlåt att jag ställer denna fråga igen❤️ Är något helt nytt inom kärlek påväg till mig inom närmaste? Och jag går in i ett förhållande ?
Känns verkligen som jag behöver det ..,
Kram

Svar: Något nytt kommer och ett förhållande lär det bli... ganska snart.. men mer exakt kan jag inte se.. kram
Esmaralda

24 <3:

skriven

Ja verkligen respekt.
Blir det besök här nrre i Spanien till helgen ?
Kram

Svar: Det kan det bli.. runt 60 % att det blir så.. kram
Esmaralda

25 Jessica:

skriven

Es,
kommer han förlåta mig för det jag sa?
kram

Svar: Ja det kommer blåsa över.. kram
Esmaralda

26 Fanny2:

skriven

All respekt! För mig har det blivit så att jag klarar mycket på egen hand då jag som barn fick göra många saker själv. Men nu är jag glad över det eftersom jag kan fixa rätt mycket utan hjälp. Behöver varken hjälp med att montera möbler, fixa trasiga grejer i hemmet eller avloppsrör. Men du har nog tur som har så duktiga karlar för män är inte alltid till någon nytta. 😉

Log lite när jag läste svaret igår... Tack!

Nu är jag lite nyfiken på om P testade mig igår när han pratade om sin flickvän... Han har aldrig nämnt henne förr. Eller behövde han bara påminna sig själv om att han har en när han ser mig? 🙄 kanske tror han att jag flörtar? Det blev lite awkward.

Kram

27 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Tur att det inte var ett "sorgebud"...
Kram Skorpan

28 Pia1:

skriven

Jag har mest levt ensam och de gånger jag haft karl så har de inte varit hjälpsamma. Så jag har också gjort ALLT... Bytt däck skruvat rör och bilar... Känns handikappat att inte orka längre. Nu behöver jag lite hjälp av motorsåg men orkar inte ens lyfta en längre haha... Det kanske blir till att tigga hjälp jaja... Hemsk känsla!

Svar: Beundransvärt !! Det är ju så att man klarar som regel mer än man tror.. men måste känns tung att plötsligt inte orka det man brukar orka.. kram :)
Esmaralda

29 Linnean 🌸:

skriven

God Morgon!
Lite praktiskt är jag allt! Men handlar det om rör och sådant så bör en behörig anlitas så man kan bevisa det om det skulle börja droppa. Bor i en bostadsrättsförening och då är det viktigt med bevis. Om grannen skulle få översvämning eller så. Har en akilleshäl! Pappershållaren på väggen! Kan fan inte stoppa in nytt papper och få fast botten! Tror att den sitter fast! Pang! Så dräller eländet ner i kattens matskålar. Kan bli galen på eländet! Skämmigt nog får sonen fixa det när han kommer. Har slappt låtit männen ta hand om sådant men mina har varit idrottskillar och ganska opraktisla så de har sett lite förfärade ut de åxå. Men måla och tapetsera fixar jag...helst ihop med sonen då! Han är en fena på att räkna ut på millimetern. Men nu lever man ensam och får försöka! Eller be sonen 😇 Nu börjar det dra ihop sig här inför nästa veckas händelser. Jag känner stor stress. Vet inte hur det kommer att gå att träffa så många som jag INTE vill träffa!!
Plötsligt har vännen i skogen klivit fram och roddat upp saker riktigt bra. Kommer det att gå den vägen? Klarar både mitt psyke och kropp denna påfrestning? Det som skulle vara glädje har blivit enormt jobbigt!! Hoppas jag överdriver!! Ha koll på alla rörtänger och skruvar nu! Kram.../Linnean 🌸

Svar: Det kommer gå bättre än du tror i nästa vecka !! Kram :)
Esmaralda

30 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer mejla var positiv och svar ja för skola? Jag hoppas att det gör...

Så blir det något och är så nervös för det.

😊 ha det bra

31 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda När tror du att jag korsar vägen för min soulmate?
Kram! 😃 Dröjer det länge?

Svar: Jag hoppas och tror inte att det ska dröja länge.. kram
Esmaralda

32 Susanne Amalia :

skriven

God Morgon.. Tack.. OCH KRAMAR 💕 Solen skiner och alla är vakna....här i stan kan man inte skriva att fåglarna sjunger.. utanför fönstret utan får säga att bilarna brummar..
Jag tror att alla är bra på något.. Jag har lätt för det praktiska konstnärliga njuter av att göra skålar i lera slipa stenar och hålla på med glas och silversmide. Men är urusel på papper, symaskiner, trädgård och skvaller. ordning och reda städa strida bli arg..Jag är bra på att stuva och packa borra och plugga.. Är så ointresserad av skvaller att det missgynnar mig.. Vad ska man prata om när man är på kafferep??
-Har du hört?? Näe.. -vet du att??näe...Hur kul är en sådan att prata med? Så helt plötsligt kan jag uttrycka Cosmos är magisk tänk att det bor ett stoff av en stjärna i oss.. Eller tänk att allt som finns har ett ursprung av helium och atomer.. Eller ni måste sluta att säga inte.. Inte finns inte i universum ni måste använda presens.. Tillsammans och vår.. vi.. Vi är en del av.. . Ord som Jag vill älska med honom. .Jag vill ha det funkar inte i längden . . . Tack för att.. Vi tillsammans.. Älskar.. att vårt barn blir älskad av båda föräldrarna... HON ÄR JU HELT SKRUVAD..!!!!! HENNE KAN MAN INTE UMGÅS MED.. Och det är ju sant vem är intresserad.. Så här har det varit sedan jag var liten.. Därför umgås jag mest med killar.. Och de män jag har träffat har varit ruskigt bra på papper katalogisera och ha ordning på räkningar och ekonomi.. Jag äger inte ens en plånbok.. Har pengar i en sko i garderoben och kvitton som är viktiga i en låda. Alla är vi bra på något hur skulle de Se ut om alla gjorde samma sak?? . . . . .

Fråga.. sonen Cornelis har changs att få (för honom) världens bästa drömjobb.. Där han får användning av sin Japanska.. Kan du se om det blir så??

Nu önskar jag alla på bloggen en härlig dag med kärlek.. Och sol i hjärtat.. Och sinnet.. Kärlek och respekt... MG en magisk hunddag fylld av jobb och viktiga beslut.. (för han har väl börjat jobba efter semestern).. Och dig Esmeralda en underbar dag fylld av härliga händelser.. Du är en magisk kvinna med kärlek till livet.. 💕 kramar..


Svar: Sant som du säger och skvaller är jag inte heller bra på..kan bero på att jag arbetat som terapeut i massa år där tystnadsplikten är A och O.. och när jag spår.. är det lika heligt med tystnaden... så jag är nog lite arbetsskadad när det kommer till skvaller :) Sonen har en god chans till kanske inte exakt det jobb han vill ha men något snarlikt som inte är sämre.. kram :)
Esmaralda

33 ??:

skriven

esmeralda igår fickjag en spådom av en annan, det känns inte som det stämde, hon såg flytt eller renovering, sen såg hon en annan man och att jag skulle bli väldigt lycklig med en annan? Min ekonomi skulle bli mycket bättre? Får du någon känsla om att det skulle stämma?

34 Madeleine :

skriven

Har börjat prata med en killen på nätet ochbhan har två barn sen tidigare. Igår började vi smsa kan han vara min blivande?

Ha en solig dag

35 Skytten:

skriven

Hej!

Ser du om det blir några förändringar för mig under hösten när det gäller arbete och kärlek?

Svar: Jag ser inte exakt vad men jag ser att en förändring kommer och på sikt blir den bra.. kram
Esmaralda

36 Mariao:

skriven

Hej Es!
Nu har jag något jag måste lufta.....min 11 åriga dotter som bor hos sin pappa kommer, enligt mig, ha ett super hektiskt schema till hösten.
Ny skola, där fokus ligger på mycket egen arbeten och eget ansvar. Träning 3 ggr! i veckan 2,5h varje gång plus tävlingar etc. Jag tycker det är alldeles för mycket att lägga på en 11åring.
Är det bara jag som tycker detta? Är jag ute och cyklar...? Enligt mitt ex är det helt ok! Hon orkar med det inga problem......enligt han.

Jag hoppas innerligt att mitt steg att anlita en advokat och dra saken vidare kommer resultera i att hon flyttas över till mig....som hon ju själv vill och velat många år nu.....

Nu har jag kräkts ur mig lite.....här på bloggen helt utan anknytning till dagens tema.....:) Tack!

Kram,
Maria

37 Tildis:

skriven

Haha jag är precis som du Es. Lite för bekväm i vissa avseenden. Är dock väldigt imponerad av dom som klarar att fixa så t själva. En fråga Es, ser du om det är jag som slarvat bort telefonen eller är det någon annan? Kram

38 Erika.F:

skriven

Jag tillhör dom som kavlar upp ärmarna och greppar problemen. Det tar numer lite längre tid att tex skruvar isär under tvättstället när vattnet har en tendens att rinna i slowmotion. Jag kan inte sitta på huk längre och skruva isär men, en liten pall att sitta på blir bekvämt och bra, sedan är det bara att sätta igång.

Otaliga gånger har jag rensat där, i köket eller diskhon - vask - häller jag i medel som få verka en stund, sedan sätter jag fart med en sån där gummisak - trädhandtag. Jag försöker alltid först innan jag ringer till S-bostäder.

Vad jag har förstått kommer det ingen och rensar rent under tvättstället när det blir lite stop. Det får vi fixa själva, är det däremot större tvärstopp då kommer det någon.

Kram


Svar: Respekt !! Kram :)
Esmaralda

39 Tisa:

skriven

Nu har jag haft två fantastiska dagar i Gränna. Det var så mycket finare och gulligare än vad jag mindes det (även om jag mindes att det var fint innan) :). Miljöombytet var välbehövligt. Nu är jag totalt död i kropp och knopp. Ska egentligen arbetsträna idag men det blir nog en dag liggandes i soffan framför tv:n. Jag vill pressa mig iväg men jag orkar verkligen inte. Vilket känns lite jobbigt, att behöva höra av mig om det. Jag "borde" orka. Är energin tillbaka snart eller tar det ett tag? :)
Kram

40 B:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer mitt ex att få fler barn före mig? Kommer de att skaffa barn tillsammans?
Kram

41 Erika.F:

skriven

Mariao= Jag tycker det låter fruktansvärt mycket. När ska hon orka med allt det. Hon är ju bara 11 år. Skolan i sig kan vara krävande, sedan ytterliga träning 3ggr i veckan. Det kanske håller ett tag men sedan när allt hopar sig över henne, och hon inte orkar mer. Håller helt och hållet med dig.
Hoppas allt löser sig till det bästa! Håller tummarna för er båda!

42 Mikael:

skriven

Ingår kunna byta däck för att få körkort nuförtiden?
.
Lustigt i så fall då det aldrig varit enklare få hjälp med sånt, nuförtiden räcker det nog med att man ringer ett nummer eller klickar i en app på mobilen så får man assistans, senast jag såg är att man kan få en ny nyckel till bilen - utkörd, ifall man tappat den, snart finns det däck som det är omöjligt få punka på.

Det är bra känna till sina begränsningar och vad man är bra på :)

Kram
Mikael

Svar: Vet inte om det ingår nu men för en 20 år sen sådär så ingick det... kram :)
Esmaralda

43 pollan:

skriven

Är så i oskick i dag!!! Sonen 32 år har flyttat hem igen efter 10 år av eget boende.Har inget jobb och värkar inte vilja söka något heller. Sitter endast framför datorn. Något är fel- men vad??Kan jag göra något?? Tips, råd?

Svar: Ställ krav... låt honom inte backa i utvecklingen och bli barn på nytt... ha en deadline när han ska vara ute ur huset.... och under tiden han bor där ska han hjälpa till såväl med städning, matlagning som annat... behandla honom som vilken annan vuxen som helst.. kram :)
Esmaralda

44 Diana:

skriven



Hej när jag såg K bild för första gången så kände jag mig hemma utan att vi ens pratat än. Fick denna känsla en trygghet o att jag hittat rätt, vad betyder det? Aldrig känt så innan för ngn

45 Diana:

skriven



Hej när jag såg K bild för första gången så kände jag mig hemma utan att vi ens pratat än. Fick denna känsla en trygghet o att jag hittat rätt, vad betyder det? Aldrig känt så innan för ngn

46 Louise:

skriven

Här hemma är det jag som rensar avloppet och så.
Jag har fixat eluttag ett par gånger som lossnat. Jag klarar mig själv.

Idag ska jag skriva abstractet och sen mejla min handläggare på skolan så jag kommer ut på VFU i början av september och sen i mitten av oktober eller nåt.

Jag hoppas jag blir G i de två sista praktikerna samt i tentan på fredag.
Ser du något om detta? Om tentan och praktikerna.
Vill ju bara bli klar.

Ha en fin onsdag. Kramar.

Svar: En av tingen kan krångla lite och det andra verkar gå bra.. kram :)
Esmaralda

47 Mirre :

skriven

Respekt till alla kvinnor där ute som är händiga!
Imorse drömde jag om en svart panter utanför mitt lägenhetsfönster.. Jag bor på fjärde våningen så den försökte klättra upp på väggen men den kasade ner.. Den verka aggressiv och vilja fä tag på mig. Sen nedanför på marken stod två vanliga katter, en av dom attackerade/dödade pantern i nacken. Betyder denna drömmen något eller var det bara en vanlig dröm?

Svar: Symboliskt säger drömmen att du inte bara ska se de stora tingen... det lilla kan också ha väldigt stort värde.. kram :)
Esmaralda

48 lars:

skriven

Hej Klart du ska ha respekt
Om man ger sig på något som man inte tror sig om att kunna göra. Så gööööör det. Det gäller kvinnor som män
RESPEKT

49 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Jag tycker det är fint när kvinnor och män vågar bredda sina vyer och fixa saker inom varandras traditionella område. Det gör mig glad.

Häromdagen ringde mamma och lät lite dyster på rösten och så sa hon "Anders tog igår och klöv lite ved åt dig".
I en millisekund hörde jag fel. Jag hörde "Anders dog igår..." och innan fortsättningen på meningen kom blev jag alldeles iskall. När jag tog in vad hon egentligen sa blev jag enormt lättad. Så igår när mamma och Anders var hos mig och drack kaffe och lämnade ved kände jag mig helt galet lycklig att få se Anders.
Jag ville bara krama om honom.
Sen kände jag sån tacksamhet över att han var där. "Tänk att Anders är här och tänk vad underbart att han dessutom klipper min gräsmatta!"

Kram ThereseC

Svar: Ja, vilken skillnad på de två budskapen !! Förstår vilken härlig känsla som uppstod.. kram :)
Esmaralda

50 Flytt:

skriven

Hej Esmaralda.
Blir nästa flytt till tvåsamhet, att jag flyttar ihop med en man?
Kram

51 Lo:

skriven

Hej Esmaralda.
Känner han sig klar med mig?
Kram

Svar: Ja det går åt det hållet... kram
Esmaralda

52 Jessica:

skriven

Tack för förra svaret :)
Bara en liten fråga till,
Hur starka är hans känslor för mig?
Gillar han mig mindre efter det jag sa?
Kram

53 Jessica:

skriven

Es,
Är han den han säger att han är?
ser du om han ljuger för mig?

54 Skrållann:

skriven

Hej!
Ja, respekt till alla händiga, oavsett kön.
Vägled mig hur jag ska få allt på jobbet att kännas bättre. Just nu har jag svårt att stå ut?!

Kram❤

55 Nolla:

skriven

Hej Esmaralda.
Skulle jag och han med glasögon passa varandra?
Kram

56 💕:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han någon gång se tillbaka eller få en nytändning för mig?
Kam

57 jinnie_k:

skriven

Känner mig lite orolig i själen. Känns som att det är något på gång, nåt jag inte kommer gilla som kommer att hända. Ser du vad det kan vara? eller inbillar jag mig bara?

58 Grethe:

skriven

DU ER FLINK PÅ DITT SETT, KJÄRE ESMARALDA 😍💖😃
Så DET skal du ha respekt for!!! 😃😃😃
Tusen hjertelig takk nok en gang for svar, Esmaralda 😍😍😍
Jeg skal nok klare LCHF'n, kan ikke gi meg iaf!!!
Jeg er ei dame som kan det meste jeg da (unnskyld om jeg skryter litt) 😀😘
Jeg har faktiskt skrudd på biler, bytta dekk osv.. Og målat har jeg gjort mange ganger..ordnet tett kloak (bläääh). Alltid fått höre at jeg klarer det meste sjöl, og det har jeg lärt av mine elskede foreldre bland annat 😍😍😍😍
Önsker deg og alle andre en knallfin dag 😍😍😍😍😍
Kjeeeeeempekleeeeemz fra Grethe 💝😍💘

59 Willa:

skriven

Hej!
Du som reser ofta har du nåt bra tips mot jetleg? är klarvaken om nätterna.
Ser du om vi kommer lyckas fixa en trevlig fest i höst eller ska vi hoppa över det helt, beslutångest är det värsta som finns.

60 ??:

skriven

Hej esmeralda vad känner du om spådomen jag fick igår?

61 Kvinnan :

skriven

Undrar nyfiket om det finns något budskap till mig kram

62 Tje:

skriven

Hej Esmaralda.
Det känns som om han fokuserar mest på henne nu. Stämmer det?
Kommer de ta steget in i en seriös relation och bildar han familj med henne?
Kram

63 Mimmie:

skriven

We can do it🙃
Det har jag fått göra många gånger i mina olika lägenheter:( har även fått öppnat upp en tvättmaskin som lät förjävlig när den centrifugerarade då min bh- bygel ramlat ner under trumman(hade inte råd med en reparatör då):( En gång kom hyresvärden hem till mig när jag var färdig med alla rören och rent gjort vasken och han frågade vem som satt ihop alla rören? Jag svarade stolt att det var jag:) men det visade sig att rören inte skulle sitta åt det hållet så han fick göra om allt🤔

Es ser du hur hösten blir?
kram

64 F.u:

skriven

Ser du mig byta yrke

65 Mmm:

skriven

Hej Es!

Vad är min blivande?
är han en händig och snygg man?:)

66 Diana:

skriven



Hej när jag såg K bild för första gången så kände jag mig hemma utan att vi ens pratat än. Fick denna känsla en trygghet o att jag hittat rätt, vad betyder det? Aldrig känt så innan för ngn


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: