Torpeden...

 

Jag känner  visst en torped… och det är afrikanska väninnan i Paris… jag har ju berättat för er om henne.

Vi träffas inte regelbundet och vi pratas inte heller vid så ofta och man kan nog säga att vi är mer bekanta än vänner men NÄR vi ses eller pratar… ja då flyter det på som om vi  hade haft kontakt var och varannan dag. 

  Nu har hon fått ett uppdrag.

Ett ofattbart stort uppdrag.

Hon ska agera torped.  Vilket hon gjort förr. 

Hon ringde och berättade lite översiktligt om det hela.. inga detaljer….och det är jag tacksam för !

  Hon är av den sorten att hon  bara tar de stora jobben… och den  här gången är det sannerligen stort  så det förslår och  ger dessutom ofattbart mycket klirr i kassan…. och precis som en vanlig torped får hon betalt hälften nu och hälften när uppdraget är slutfört. 

 

Jag undrar hur  många det finns i världen som använder svart magi på toppnivåer för att nå sina syften !! 

Säkert fler än vi tror.  

För det är just  svart magi som ska användas här.. den svartaste av den svarta.

Jag hade ett litet tips att ge henne... och efteråt tänkte jag att  jestanes.. nu är jag kanske medskyldig i detta !!  Fast å andra sidan så hade hon grejat det  galant helt utan min  medverkan !!

Ibland kan det  vara svårt med det etiska… fast jag har  ju svurit trohetsorden i häxklubben… att bara verka i det ljusa och aldrig befatta mig med mörkrets krafter !!

Ibland balanserar man gränsen ...

 

Kram & kärlek

P.s.. i dag fyller  äldsta dottern år och vi kidnappar henne och  far iväg med henne till en massa events på ett slott...  så idag kan jag inte besvara era frågor !

 

1 G.H:

skriven

Ja man skulle verkligen inte vilja ha något otalt med din vännina😬

Hoppas ni får en riktigt fin dag på slottet!!
Kram:)

2 Skorpan:

skriven

Jösses att det låter intressant :). Synd att du inte vet mera ;), hade varit något att höra om.... Medskyldig, du, nä knappast. Det var ju bara ett litet tips, eller hur ;). Såna som man delar med sig av åt vänner o bekanta...

Kompisen på besök, får se vad som händer idag då. Idétorka här, nå får väl konsultera den andra också. Ser ut att bli en fin sommardag, äntligen ;)...

Grattis till dottern! Önskar er en rolig fest!
Kram Skorpan

3 Sus:

skriven

Hej
Ha kul ..
Läskigt....
Och spännande .....
Vad vill han nu?
Pengar eller?
Love sus

4 Agnes:

skriven

Ska han äntligen få arschlet bränt nu, gubbafan i Staterna!

Ja, det är väl det enda som skulle få den där att ta bakdörren ut...

Kram!

Ett stort Grattis till din dotter! =)

5 Alie:

skriven

Men svart magi slår väl tillbaka på en själv.., förr eller senare e det inte så? Jag gillar det inte...
När man tänker på stora härskare som bär makt här i världen ( inga namn nämnda) som absolut inte ska sitta på tronen, för hela världen kan komma i rejäl gungning, då kommer ju svarta tankar att få bort dessa men.., vissa saker är väl menat av någon konstig anledning, är det inte så universum ser på det??

6 Mikaela :

skriven

Otäckt det låter :(

Jag undrar lite om du ser hur vi ska ta oss till vägar ang försäljning av lgh och köp av hus!
Vi är nu redo att släppa lgh och börja på nytt i hus med mer utrymme! Snälla em hur ska vi ta oss tillväga ? Ska vi bygga eller köpa ? Grejen är Att vI behehöver kontantinsats till huset innan vi ens få buda sa märklaren och då måste vi sälja lgh ( men var ska vi bo innan vi köp eller byggt hus! ) vad ser du kring detta hos oss? Vi måste hitta någpt denna höst kram

7 Susanne Amalia :

skriven

Näe Svart magi utför jag inte ... på senare tid har jag har sträckt mig till att tänka elaka tankar ... och då har jag fått dåligt samvete eftersom jag tror att om man tänker goda tankar och även sänder dessa så får personen man tycker har burit sig illa åt goda tankar och utför goda gärningar .. detta händer dock inte alltid för denne person kan vara så fullt upptagen med att tänka negativt att det genomsyrar allt den gör ...

En gång gjorde jag en pappersgubbe av mitt ex efter det att han hade sparkat på min hund när hon bara ville dela med sig av kärlek ... stack nålar i huvudet på dockan och önskade honom samma smärta han hade åsamkat hunden .. så ringde han och sa att han hade behövt uppsöka sjukhus ...för att han hade helt plötsligt fått sådan blixthuvudvärk .. då blev jag rädd.. och efter det har jag aldrig vågat tänka elaka tankar ... däremot har jag försökt att undvika dåliga situationer medvetet...

men vist är det intressant det där med centrifugalkraften attraktionslagen och kvantfysik.. kosmos är magisk och alltet är så starkt.. krafterna som bor där ska man ödmjukt behandla med full respekt

Kärlek är så starkt och om människor visste hur starkt det är skulle ingen tänka en enda dålig tanke ... men så är vi ju människor och alla kan fela <3 önskar dig en underbar dag med härlig glädje <

8 Ellis:

skriven

Oj jag blir lite rädd när jag läser, det låter både läskigt och spännade! Ett stort grattis till din dotter:)kram

9 Linnean 🌸:

skriven

Spännande! Kan säga att jag hoppas att hon ska använda sina krafter mot...Trump då!
Den galningen behöver fan i mig då en omgång stark magi över sig! 😈
Ha så skoj på slottet!!
Kram.../Linnean 🌸

10 Sunrise_:

skriven

Hej Es och alla andra i bloggfamiljen! Blir lite ställd över dagens inlägg och det vrider sig i magen.... detta är faktiskt ingenting att ta lättvindigt på. Jag har själv varit utsatt för en voodoo-attack genom svart magi som skulle slutligen ha lett mig in i döden om förbannelsen inte bröts i tid. Detta var beställningsjobb av en mycket sjuk kvinna, en person som jag har ställt upp jättemycket för men som i sin sjukdom tappade fattningen helt. Så detta ämne är skräckhistorier för vissa, en verklighet för andra..... Som sagt: ingenting är roligt med detta när man är den som blir utsatt. Kan du inte skriva en följdinlägg för hur man kan skydda sig mot sådana attacker istället?

11 Susanne Amalia :

skriven

Fråga går rakt på sak eftersom jag har skrivit ett inlägg ... tack för att du svarade på min förra fråga och jag ser fram mot att flytta var som helst .. men jag vill kunna få min tallmyrstig .. tror att allt är möjligt så jag fortsätter att prata med mina ledsagare änglar och min underbara man .. han som kommer i mina meditationer .. jag förstår att det är detta som gör att jag inte kan se någon potential i någon annan .. jag vill bara njuta av att känna samhörighet i en underbart djup.. och det gör jag ju när jag mediterar eller när jag bara går in i mig själv ... men rent fysiskt så vill jag träffa den som kan göra min dag fysiskt kärleksfull ..kramar och kärlek till idag .. förstår om du inte kan svara eller ser något .. livet är ju förunderligt magiskt och mystiskt

12 Tjejgumman:

skriven

Oj då...
Torped eller agerande för världens bästa? Vem kan egentligen döma en handling som kan verka ond, men som kanske hindrar ett storskaligt (kärnvapen)krig och därmed räddar miljoner människors liv? Svår balansgång, men nog tror jag att du Esmaralda alltid hamnar på "den högsta bästa" sidan.

Jag kommer med stor spänning att följa världsläget i media närmaste tiden. Man kan ju bli mörkrädd för mycket mindre än det läst om sista tiden.

Har lite ångest för en oväntad kallelse till datortomografi på måndag. Försöker intala mig (förutsätter) att allt är ok. Hoppas talismanen Manne hjälper till. Hälsa och energi var ju två av tre "laddningar" som jag "diskuterar" med honom. Den första, kärlek, orkar jag inte ens tänka på numera.
Ser du om jag behöver något mer än Manne, som bor i min bh, för att komma ur detta träsk av deppande och allmän hopplöshet? Håglösheten växer mig över huvudet.
💘😞

13 Elisa:

skriven

Hej!
Är rädd att det inte blir bra att åka dit och har så många grejer... lekte lite med tanken att åka hem istället.. hur ser det ut att bli där?
Kram

14 Anonym:

skriven

Vem eller var har jag varit tidigare i mitt tidigare liv?

15 Mikael:

skriven

Intressant ämne, nu får vi inte veta hur fortsättningen tar sig i denna historia, ibland har man beskydd som man inte känner till.

En personlig upplevelse, inte andlig eller något med magi men kanske relaterat till skyddsänglar, när jag var ung och ordentligt onykter, har bara minnesfragment av det hela och fått det berättat till mig hur det slutade, en av byns busar tyckte jag skulle ha stryk, utan anledning, busen tog tag i mig och skulle ge mig en omgång, en person som jag inte kände gillade inte att jag skulle ha stryk så personen tog tag i busen och gav busen stryk istället....

Varenda person har sin plats och betydelse för andra, när universum inte tycker att människornas planerna stämmer så griper skyddsänglar in.

Många som inte gillar Trump och om vi tar hypotesen att det skulle handla om Trump, så kanske han blir mördad, ifall det ligger i linje med universums planer, Trump är förutsagd bli mördad av en del, vilket kommer leda till andra händelser.

https://m.youtube.com/watch?v=QCLzVKUd-r4


Kram
Mikael




Svar: Ja ibland faller allting på plats !! kram :)
Esmaralda

16 sippan:

skriven

Låter lite läskigt. Hoppas det inte är farligt för någon iaf. Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: