Var kan jag hitta en sådan ??

 
En sån här rmatta fterlyser jag.... de har haft den på  Gårdsromantik... men inte nu längre... så typiskt !!
Jag gillar den enkla stilen med  "spets"  runt kanten och den verkar ligga plant och inte vara bucklig som somliga runda virkade mattor blir
 
 
En sån här matta är också fin.. grovt virkad... en då ska den vara i beiga nyanser ....
 
Nån som vet var man kan hitta ?
Eller kanske nån  vet  någon som virkar mattor på beställning ?
Mitt rum är snart klart... men det det där lilla sista tar sin tid....
 
Kram & kärlek
 
1 Hmm:

skriven

Du får gärna lägga upp en bild när rummet är klart,om du vill:)(skall hålla utkik efter dessa mattor)

ser du mig vara i ett seriöst förhållande snart eller nästa år?
kram

2 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du de vänt sig mot mig nu?
Kommer jag fortfarande vara vän med de två tjejerkompisarna som tillhör de gänget? Ser du om de gillar mig?
Kram

Svar: Jag tror nog de gillar dig.. kram :)
Esmaralda

3 Skorpan:

skriven

Nej tyvärr vet jag inte var man hittar sånna mattor, men du har ju åtmistone en händig dotter!? Eller du själv, eller ja kanske inte ;), efter vad du har berättat... Lycka till med sökandet.

Här har det blivit att stå i köket mest hela dagen, förutom promenaden med kompisen. Tror det blir långa dagar på jobbet nästa vecka o då är det bra att ha maten färdig åt barnen, bara att ta åt sig... Undrar om detta jobb kommer att ge mig alls bättre ekonomi eller är det mitt följande jobb som gör det Es? Jäkla tajt nu o det stressar också :(. Borde jag kanske satsa på lotto ;)? Näe..

Tack för svar idag Es, baconet blev stekt ;D.
Kram Skorpan


Svar: Inte Lotto... finns ingen turperiod just nu tråkigt nog... men jag ser bättre ekonomi för dig.. det kommer att lätta.. kram :)
Esmaralda

4 S)+shima:

skriven

Hej kära Es! Kommer jag bli gravid snart??

5 Vi:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig i detta. Men jag hoppas du hittar. Kolla rusta, Jysk. Blocket:

Es, är han helt säker att det rätta är att vi går åt varsitt håll? Ser du om han saknar mig eller om han tänker i banor där det kan bli vi?
Kram

6 Naeano:

skriven

Har tyvärr inget tips på mattor mer än kanske att kika på tradera.. Där brukar det finnas lite allt möjligt till vettiga priser och ofta kan man rentav fynda med lite tur och tålamod :)

En fråga..

Har jag/vi ovanligt många hjärnspöken på loftet eller ligger det något annat bakom de småsaker som hänt här hemma på sistone? Senast igår märkte jag av en svag stekos lukt i kontorsrummet som var där stundvis under en timme och som även H kunde känna fastän vi inte hade lagat mat på hela dagen och nu idag så strilade det från en kran fastän jag är rätt säker på att jag stängt av den.. Och annars tycker jag mig se saker i ögonvrån som ljus/rörelser och vissa förnimelser av något men oklart vad exakt.. Och skåpluckor och dylikt som är på glänt.. Så ja.. Kan du ev. se något kring detta och vad det kan tänkas handla om? Eller är vi helt enkelt för förvirrade så att vi glömt bort att vi gjort vissa saker?

Tack på förhand och ha en fortsatt fin kväll 🌺

Svar: Jag ser att det finns en kvinna hos från andevärlden.. hon är på tillfälligt besök....några detaljer ser jag inte.. hon kommer i kärlek så var för allt i världen inte rädd för henne.. kram :)
Esmaralda

7 <3:

skriven

Hej kära Es vilken fin virkad matta. Den benvita precis i min smak.
Ser du D i min framtid ? Är det hans äkta känslor som kommer fram när han dricker ? Han skrev väldigt fint i fredags efter en flaska vin.
Vad vill han egentligen med vår relation 🤔
Kram

Svar: Han känns lite spretig i sitt tänk... ibland vill han en sak och ibland en annan.. jag får inget grepp om detta.. kram
Esmaralda

8 J:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du han gillade mig med? Eller kände något?
Kram

9 jobb?:

skriven

Hej Es

ser du mig på nytt jobb?
kram

10 F:

skriven

Ser du oss flytta utomlands i framtiden? Kan du se vilket land isåfall

11 Skrållann:

skriven

Hej!
Fina mattor, någon i bloggfmiljen borde väl kunna virka till en pt dig. Jag är dessvärre urdålig på allt vad handarbete heter Annes skulle jag gärna hjälpa dig;)
Måndag i morgon och det var längesedan jag hade sådan obehagskänsla inför att gå till jobbet. Hoppas känslan försvinner och att det blir bra. Trodde nya kollegan och jag skulle trivas bra ihop men jag är tveksam och jag vet inte om jag kan lita riktigt på henne?!
Ser det ut som om jag någon gång i framtiden kommer jobba natt? Just nu tilltalar mig den tanken väldigt.

Kram❤

Svar: Ja, jag kom ju aldrig längre än till provlappen i skolan :) Ta det försiktigt med kollegan.. känns som om hon tar sig allt eftersom... döm inte ut henne för snabbt... kram :)
Esmaralda

12 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Känner att jag saknar honom. Han har ringt men jag har inte besvarat hans samtal. Men nu kanske han inte ringer mer för det? Saknar han mig också?
Ser du att vi förblir separerade? Eller hittar vi tillbaka?
Kram

13 F.u:

skriven

Åh vad jag behöver semester esmeralda...idag är ryggen dålig oxå 😔

14 Skorpan:

skriven

Tack Es, känns bra att höra!
Kram Skorpan

15 F.u:

skriven


Ser du oss flytta utomlands i framtiden? Kan du se vilket land isåfall

16 Någon ny? Ghostwriter:

skriven

Ser du om jag kommer möta någon ny under året?



Kram

Svar: Chansen finns och är god.. kram :)
Esmaralda

17 Le:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag håller på med körkortet. Det går lite segt, men jag har planer på att strukturera upp det så lyckas väll jag? Men med i beräkning finns det att det kommer få ta lite tid. Ser det ut som om jag fortfarande håller på med körkortet när min kärlek kommer in i mitt liv? Eller har jag det klart då?
Kram

18 Vi:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag förstår inte hur han tänker , varför han hellre vill satsa på en tjej som han inte vet om det kommer att funka med, istället för att satsa på det han "har" "hade"
Eller åtminstone försöka mer så man får spendera tid med sina barn och vara en familj. Jag förstår inte varför han väljer så. Ser du? Kommer han få sig en tankeställare någon gång? Eller kommer allt bara rulla på för honom och han är nöjd med det han har nu?
Kram

19 <3:

skriven

Tack älskade Es för svar. Blir inte heller klok på honom eller mina egna känslor. Måste nog känna efter när vi ses när jag är hemma igen.
Hoppas att MG är bättre. Min lilla skrutt 🐶fick ta bort bandaget idag.
Kram
💗💗💗

20 Alex:

skriven

Hej!
Undrar varför min syster visar så lite intresse jämt för lillan. Även min mamma. Jag blir alltid lika besviken...

21 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Jag överlevde simningen. Jag var så hemskt nervös inför starten. Jag gillar ju egentligen inte djupa svarta vatten med sjöodjur, gäddor och annat skrymt och skrott som döljer sig under ytan. Men det var ingen som bet mig i tårna och jag fick inte kramp av det kyliga vattnet och det började inte regna förrän jag redan låg i vattnet och då var jag ju redan blöt 😀.
Innan hade jag tänkt att det här ska jag inte utsätta mig för igen och efteråt tyckte jag att "det här var jättekul det måste jag göra om!"

Jag fick tag på E förut också och nu är jag lugnare inför arbetsprövningen.
Men det har dykt upp ett nytt stressmoment. Jag har klantat mig med medicinerna. Jag hämtade inte ut ett nytt paket av den som var slut utan av den sorten jag redan hade. Dessutom verkar det inte ens ligga något recept på den jag egentligen skulle ha. Jag förstår inte hur jag kunde missa det så ordentligt. Eller har jag hämtat ut den och lagt den på något annat ställe än medicinnecessären?
Jag fattar inte heller hur medicinen kunde ta slut så exakt en söndag. Det brukar ju alltid bli ojämnt antal. Jättemärkligt 🤔
Jag skickade in en beställning på recept nu och det brukar ju ta två tre dar innan läkaren skriver. Bara jag inte behöver må hemskt dåligt 🙁

Kram ThereseC

Svar: Så himla bra jobbat !!! Grattis !! Det reder sig med medicinen o den nya ser ut att komma snabbt.. kram :)
Esmaralda

22 Nalle:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du "hon" tycker illa om mig? Pratar hon illa om mig?
Kram

Svar: Nej, känns inte så.. kram
Esmaralda

23 Tingeling :

skriven

Kolla wish. Dem har allt... Det är farligt att vara där... Jag har redan hittat massor till hemmet... Och annat... Som jag inte ens jag visste jag behövde... 😁
Men jag ska bara köpa sånt jag behöver. Hittat julklappar till dottern jag ska beställa sen, mycket billigt till barbiedockor och dockkläder och liknande.

Snart dags... Åh vad jag längtar!

På jobbet godtog dem mina "krav" eller vad jag ska säga. Bara lönen kvar.... Så blev ju bra ändå för tillfället. Jag blir ju liksom aldrig nöjd. Troligen för att jag egentligen inte vill vara där. Återstår och se nästa vecka angående lönen.

Trött men samtidigt förväntansfull. Längtar tills allt är färdigt med inredning och allt!

Hoppas du hittar din matta ☺

Trevlig söndag kväll.

Kram!

Svar: Ja, på Wish kan man hitta allt möjligt.. jag brukar köpa lite julklappar därifrån.. kram
Esmaralda

24 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om jag kommer få svar från någon läkare i veckan och ser du i så fall om denne kan hjälpa mig?

Kram och kärlek.

25 Jula:

skriven

Hej Esmaralda.
Har han upplevt att jag skulle vara intresserad utav honom?
Ser du om han har tänkt något om mig? Kommer de här att blekna?
Kram

Svar: Han har inte varit jätteintresserad och ja, det bleknar... kram
Esmaralda

26 Filippa:

skriven

Hej hoppas min bästa kollega Görel vet att jag finns för henne och att jag bryr mig om henne?

Förlåt om jag frågar mycket om min bästa kollega men jag vill inte förlora henne eller va utan henne.
Kram

27 Lova:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan det hända något med kärleken redan nu i höst?
Kram

28 Helena Ir:

skriven

Fina mattor..båda två! Hoppas du hittar något liknande.
Virka är något jag gillade att göra..i mina yngre dagar.

Kram 😊

29 Mia:

skriven

Kärleken i mitt liv.Är det vi nu fullt ut snart..Längtar så...

I hope Esmaralda.. Änglarna vare med dig

30 Anonym denna gång:

skriven

Vill mina fd svärföräldrar fortfarande ha kontakt med mig? Vi var riktigt nära och med tanke på deras sons beteende så kanske de hellre vill stå på hans sida.
Vad tror du? Jag har inte gjort några fel.



Kram

Svar: Oavsett så ser det ut som om kontakten med dem trappas ner .. kram
Esmaralda

31 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du vem som tyckte det såg ut som att jag stötte på J och har pratat om det? Jag har funderat på tre möjliga personer,
Kan det vara p den ljushåriga mannen?
Eller mörkhåriga mannen som är lite svartsjuk?
Eller handlar det mer om att det var kvinnan?
Kram

32 EPM:

skriven

Usch Es. Jag är så ledsen nu, gör vi rätt med skilsmässan? Jag känner mig så vilsen just nu...

Hoppas du hittar mattan.❤
Kram

33 Depp:

skriven

Hej Es

Ser du mig vara lycklig någon dag?kram

34 Ghostwriter någon ny:

skriven

Oj! Min fråga Handlade alltså om en partner, var det någon sådan du kunde se eller var det en ny person i allmänhet?




Kram!

35 Susanne Amalia :

skriven

Ellos postorderföretag kanske klingel ..de borde ha mattor ... annars får du virka en ;)

Önskar dig lycka till ... kramar

Svar: Inte virkar jag inte.. med alla mina tio tummar :) kram
Esmaralda

36 Emla:

skriven

Ebay har såna mattor, även Etsy.
Gå in på eBay eller Etsy och sök på crochet carpet eller crochet rugs.
Tex på etsy:
https://www.etsy.com/market/crochet_carpet
Kramis

Svar: jättetack :)
Esmaralda

37 Lena:

skriven

https://wanelo.co/p/19066184/ecru-off-white-cotton-crochet-rug-in-large-42-quot-circle-pineapple-lacy-pattern-non-skid Kolla denna!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: