Ett människoöde...

Gästbloggare idag är CajsaStina

 

Inuti mig så bor inte bara det lilla barnet som man brukar säga utan det  misshandlade, svikna och  ensamma barnet. 

Om ni  orkar så lyssna lite till min historia  och jag ska försöka vara kortfattad.

Jag minns mamma och pappa.  Mitt allra vackraste minne som jag vårdar är en gång vi skulle bort på maskerad och jag gick mellan mamma och pappa och gungade i deras händer, fram och tillbaka.

Det var lycka.

Den enda gången som jag minns  den sortens trygga familjelycka.

 

 

Sanningen var annars att mamma var psykiskt sjuk och blev psykotisk i omgångar. Pappa orkade inte med utan  flyttade och han tog inte mig som enda barnet med.

Nej, jag fick stanna i det helvete som han själv inte orkade med.

Det förlät jag honom aldrig för.

Han skaffade ny familj och nya barn och hörde aldrig av sig till mig.

Jo, när jag fyllde 15 men då vägrade jag träffa honom.

Jag tror inte på förlåt i alla läge.

 

Mamma misshandlade mig gravt och stängde in mig i källaren och på  toaletten. Jag fick gammal och möglig mat att äta. Hon körde in pinnar i mitt underliv. Hon  blonderade mig ideligen eftersom hon avskydde mitt svarta hår. Det var så mycket mer som jag inte orkar berätta om

Hon höll det snyggt hemma och de få gånger som någon kom för att hälsa på så fick dom ett gott intryck.

Hon gav inte sken av att vara sjuk och kunde alltid skärpa sig.  

Ibland om nätterna fick jag stå på balkongen och vara vakt timmar igenom och i bara nattlinnet så jag kunde varna henne när utomjordingarna kom. 

Så var det hela tiden. 

I tonåren gjorde jag ingen revolt som de flesta i min situation.  Jag fortsatta vara hemma med mamma och tog del i hennes tokerier för jag hade tappat min egen vilja. 

Vid  fem tillfällen under min uppväxt kom socialtjänsten och kontrollerade  och det betyder att det måste ha funnits de som sett det onormala och slagit larm men de satt med mamma i köket och drack kaffe och det hela avskrevs.

 

Vi hade ett litet kontaktnät. Någon mormor och morfar fanns inte och inga nära släktingar.  Mamma försökte ta sitt liv sju gånger som jag minns  och tre  gånger försökte hon ta mitt liv. Jag vet inte hur hon lyckades bortförklara detta för läkare och socialtjänst.

Efter gymnasiet träffade jag min första pojkvän  mot mammas vilja och jag flyttade ihop med honom.  Jag var en grå mus som fann mig i allt och fungerade som en husslav. Jag fixade allt och gjorde jag fel fick jag stryk och det var som det skulle vara, det var jag uppväxt med.

Sedan när jag närmade mig 30 hände något. Jag kom underfund med att jag hade en egen vilja. Att jag var en egen och fri människa och att jag  KUNDE ta mig loss. Blåslagen flydde jag till ett kvinnohus. Tack och lov hade jag inga barn.

 

Nu började mitt eget ansvar växa och jag visste att gjorde jag mig till ett offer så skulle mitt liv vara kört. Då skulle jag få psykosomatiska sjukdomar och alltid ligga på botten som en sjunken sten.

På egen hand reste jag mig.

Jag fortsatte studera, jag bodde och arbetade utomlands, jag fick framgångar i jobbet och en god ekonomi. Mamma hörde av sig ibland och ville ha pengar men jag besvarade aldrig hennes kontaktförsök.

När jag var i fyrtioårsåldern  hade jag byggt upp ett liv som jag trivdes med och en egen trygghet, såväl inre som yttre.  Jag hade vänner och hobbys och bland annat seglade jag och  spelade in två musiklåtar varav en av dem hade god framgång.

Barn ville jag inte ha av rädsla för att det kanske fanns något sjukt genetiskt inom mig som skulle  komma upp till ytan om jag blev mamma.

 

För fem år sedan fick jag cancer och av det mer allvarliga slaget.

Det var en traumatisk och tung tid som jag inte ska orda så mycket om för ni förstår nog hur det kan vara. 

Efter det akuta skedet åkte jag utomlands till ett rehab för att träna och vila upp mig.

Där mötte jag kärleken och i form av en personal och vi flyttade samman.

Vi fick tre  fina år tillsammans och sedan dog han i en olyckshändelse. 

Jag var ensam och ganska vingklippt och än vet jag inte om jag klarar mig från cancern.

Jag har bieffekter  av den och den kan dyka upp på nytt. 

Min kropp och mitt psyke är trött och om jag lägger mig ner och ger efter så tror jag att jag skulle få någon form av mental melt down.  Mitt liv är fortfarande mitt och jag har ansvar för att leva det på ett anständigt sätt

Nu närmast kommer jag att arbeta ett år i Australien i en ideell verksamhet och jag ska dela hus med tre andra damer i min ålder. Nu är jag över 60.

 

Med lite facit i hand kan jag nu säga att mitt liv har inte alltid varit lätt men jag har levt det  utan att ge upp och det gör mig väldigt stolt över mig själv.

Mitt budskap till er alla är att ta tag i livet. Du kan aldrig skylla på någon annan och det är bara du som har ansvar för dig själv.

Tack för din fantastiska  bok Es och för flera seanser och stödet under sjukdomstiden.

Och inte minst ett tack för denna underbara blogg som hela tiden har något nytt att ge

Nyårshälsningar till dig och alla bloggläsare och tack ni som orkade läsa ända hit.

"CajsaStina"

1 Hej:

skriven

Vet inte vad jag ska säga. Tårarna rinner, vilket öde.
Önskar dig en fin tid i Australien.

Esmeralda får vi ihop pengarna till husköp det närmaste året?

2 Skorpan:

skriven

Det är ju för hemskt hur föräldrar kan behandla sina barn :( o sedan komma undan allt. CajsaStina, du är stark, då o nu o ge inte tappt, du klarar det! Jag set framemot att läsa om ditt arbete i Australien, det lovar du väl göra :)?! Allt gott till dig!!

Idag iväg o kan inte påstå att jag saknat jobbet alls ;). Får se när vi kommer oss iväg, här sover alla andra.. Får väl snart stylta upp dom ;). Hoppas på bra väglag o lite trafik, får väl se om det blir så. Önskar alla en trevlig dag!
O dig kraft att packa ;) Es...
Kram Skorpan

Svar: Ha ha ha.... ja det krävs en hel del om jag skulle börja bli som folk och packa i tid! kram :)
Esmaralda

3 Sus:

skriven

Hej
Tack för att du delar....
Vi kämpar ....
Hur ser de ut?
Love sus

4 Susan:

skriven

Det är när jag läser andras livsöden som jag inser hur bra jag har och har haft det. Att tag i mitt liv har jag nog varit dålig på för att på ngt sätt har det bara lullat på och jag var inte haft ngt större driv att göra karriär eller rädda världen, känner mig rätt mesig men samtidigt stark o trygg i mig själv. Min akilleshäl är nog ensamhet o rädsla för att inte va älskad, att inte ha vågat släppa in kärlek ( eller rättare sagt inte fattat om ngn varit intresserad av mig )... men det är ju inte försent att ta tag i det... jobbar på det😉

Kram

Svar: Lev EN punkt från din bucketlist och mer kommer av sig själv... dessutom är det aldrig försent för någonting... inte alls.. kram :)
Esmaralda

5 Mor:

skriven

Vilken kvinnostyrka du har i dig, och sisu, all creed till dig CS för att du delger dig av ditt öde.
Kan inte förstå hur barn kan få växa upp i dessa situationer att ingen ser hör och reagerar.. och att socialen inte har vett att se igenom mammans beteende. Konstigt!!
Ska bli roligt att läsa om din blogg fr Australien.. skriv en!!
Vad har jag att se framemot nu när 2018 närmar sig med stormsteg? Jobb byte? Tvåsamhet efter 12 år som skild? Kram

Svar: En del bra sker under nya året och du fattar beslut som innebär en stark positiv förändring.. kärleken kan komma... kram :)
Esmaralda

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Har funderar på att är det bättre avsluta med C kvinna och ser inte att det fungerar mellan oss? Ska jag avsluta med henne? Är det bättre alternativ för mig?


7 Tisa:

skriven

Jag är ganska nervös när det kommer till nyårsafton. Kommer det att gå bra?

Svar: Ja det ser ut att gå bra.. kram
Esmaralda

8 Tingeling:

skriven

Blev berörd av din historia. Blev sorgsen och samtidigt arg och fick samtidigt en tankeställare. Önskar dig ett fortsatt gott liv och hoppas du får göra allt det du vill och drömt om!

Själv har jag kollat upp lite kurser nu på distans som jag vill läsa bara för att jag är intresserad, bland annat om mänskliga rättigheter och diskriminering och liknande. Och så tänker jag bli fair trade ambassadör. Så får vi se senare om jag går den lite längre utbildningen sen på röda korset. Jag ska också hitta en lösning att läsa språk utomlands. Vill senare plugga spanska och samtidigt jobba som volontär i ett spansktalande land.

Men först en liten sorgsen dag. Kommer hon vara med oss...?

Efter det ska jag ta tag i allt. Nytt år. Nya möjligheter.

Kram!

9 Lotta:

skriven

Du är fantastisk Caisa-Stina. Häpnar över vilken styrka och drivkraft du har :)

10 Västerbottniskan:

skriven

CajsaStina - du är en inspiration för alla som har svårigheter i livet. Tack för din berättelse. Även om det är sorgligt att läsa ger det säkerligen flera av oss kraft att ta tag i saker och ting. Och att uppskatta de fina stunder som också finns i livet. En varm kram till dig.

11 -<3:

skriven

All kärlek till dig Cajsa Stina mycket att läsa och ta in.
Godmorgon kära Es tillställningen blev verkligen lyckad igår.
Hur ser chansen ut att L säljer resan till oss idag ? Och att det inte är något fuffens ?
Kram
💗💗💗

Svar: Runt 50 %.. kram
Esmaralda

12 Natten:

skriven

Hej Esmaralda.
Oh herregud vilken berättelse cajsastina. Vad stark du är. Och man har ansvar själv. Livet är inte lätt för någon alla gånger. Du Ska vara stolt över dig själv. Tack för din berättelse

Esmaralda. Jag söker kärleken, Ser du hur det ser ut för mig inom kärlek första halvan på det nya året?
Kram

Svar: Kärleken kommer men först kan det bli en fling... vägen är inte helt rak mot kärleken.. kram :)
Esmaralda

13 Makaon:

skriven

Oj, vilken uppväxt. När jag läser detta känner jag bara, vilken fantastisk kvinna du måste vara. Önskar dig lycka till.

14 Mysan:

skriven

Du är då en fin själv som hamnade ”fel” men du tog dig loss. Din berättelse berör.
Esmaralda, Blir det en flytt till honom? Så att han och jag kommer leva i en seriös relation?
Kram

15 Frida:

skriven

Wow vilken kämpe och vilken fantastisk inställning men ja man har ju makten över sitt liv. Ett riktigt maskrosbarn är du... inspirerande.

Tror du es jag får nytt jobb nästa år eller jag stannar kvar.
Kramar 💛💜💛

Svar: Det ser ut som om nytt jobb kommer.. kram
Esmaralda

16 Dunegull:

skriven

Hej!
Mina grannar ska flytta 2019 och jag är intresserad av deras hus. Ser du om det kan bli så el du ser ngt annat för mig i framtiden?
Kram

Svar: Chansen finns men det verkar mer troligt att du hittar något annat.. kram
Esmaralda

17 Lindis:

skriven

Jag är trött på allt elände som folk skriver. Somliga har haft en tråkig uppväxt och andra har inte haft det.

18 Helena Ir:

skriven

Livet har varit grymt mot dig,Cajsa-Stina! Så fruktansvärt..svårt att förstå!Den hårda vägen har du lärt dig fina kloka visdomsord. Jag önskar dig allt gott i Australien och på din fortsatta väg i livet.
Kram ❤

19 CajsaStina:

skriven

Tack snälla ni för kommentarer. Jag har faktiskt tänk att skriva blogg från Australien och Esmaralda har lovad att meddela er när det blir dags. Jag är så glad över era kommentarer. Det värmer och ger styrka. Kram

20 En gång till:

skriven

När man inte stryker medhårs blir man väl inte publicerad här. Min kommentar nyss kom inte med. Jag vill säga att jag är trött på att läsa sådant som CajsaStina skriver. En del har haft usel barndom och andra inte. Det är ingenting att skriva om. Ointressant att läsa.

21 Jennifer:

skriven

Vilken enorm styrka du besitter, CajsaStina! Jag beundrar människor som du, som har kraften och förmågan att skapa ett bra liv trots hemska upplevelser och motgångar. Önskar dig all lycka! Och en härlig vistelse i Australien.

Fina Esmaralda, jag har bestämt mig för att gå på en fest på nyårsafton. Hur stor chans är det att det dyker upp en fling på festen? Kram

Svar: En liten fling kan det bli men frågan är om det är din typ... du får väl se :) kram
Esmaralda

22 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan kärleken dröja flera år? Är det ingen jag kommer leva familjeliv med? Ser du fler biologiska barn för mig?
Kram

23 Michaela:

skriven

Vilket öde. Tappar ord. Önskar dig all lycka framöver!

Ang killen som är deprimerad. Jag har erbjudit mitt stöd på olika sätt. Samtal per telefon då vi bor 40 mil ifrån varandra. Sagt att jag kan åka ner och stötta på plats i vardagen med allt vad det innebär. Följa med till läkaren om han vill. Men han orkar/vill inte. Valde även att inte ha kontakt just nu pga sitt mående. Gör förbannat ont att någon som man älskar gör såhär och inte vill ha mitt stöd mm. Kram

Svar: Du kan bara acceptera... han gör sitt val och så får det vara... ta hand om dig själv nu istället... styrkekram
Esmaralda

24 Mysan:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har erbjudit mig att flytta till honom. Kommer det att bli en flytt till honom?
Kram

25 Helena Ir:

skriven

Ledsam kommentar nr 20. Hur mår du? Här försöker vi med empati..och glädjas för varandra..prova det någongång!
Kanske du behöver en kram!😊

26 EPM:

skriven

Älskade du! 💔
Tack för att du delar med dig av ditt liv. Under de sista 5 åren så arbetar psykiatrin (i sjukvården) väldigt noga med just barnperspektivet. Om det finns barn eller inte måste besvaras för att kunna signera en viss anteckningstyp. Jag vet att detta är en klen tröst för många som vuxit upp i detta helvete, jag vet också att de som inte kommer till sjukvården missas.... Men, det är en start- om än lite sen.

Es, snälla. Kommer det lugna sig snart för mig? Jag tänker både på kärleksfronten och med mitt boende. Kommer jag hitta mitt och barnens nya hem snart?

Kramar

Svar: Ja, du kommer hitta rätt och det blir avspark till något bra.. kram :)
Esmaralda

27 Grethe Hagen Sundbom:

skriven

LINDIS eller EN GÅNG TILL.....er ikke rart det blir krig i verden vöttö..håper du har hatt en fin jul 👍😊



CAJSASTINA 💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜Takk for at du deler med deg!! STERKT!!!!Og håper du får en fin tid i utlandet 💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜Klem fra Grethe 🌸

28 Skorpan:

skriven

O inget behöver man läsa ;), bara att skrolla vidare...
Kram Skorpan

29 Milla:

skriven

Oj, vilken upplevelse, vad ska man säga....
Hur kommer vår resa bli, när jag ska tänka på speciellt.....

30 Alex:

skriven

Vilken styrka! Barndomen hänger verkligen med en hela livet.
Esmeralda ser du om det är något speciellt jag ska tänka på med alla förberedelser. Vill göra allt rätt. Något oväntat som händer?
Tack!

31 AGS:

skriven

Starka, starka CajsaStina! Vilken fantastisk kvinna du är, en förebild och inspiration. Ha en underbar resa och håll huvudet högt!
Kramar!

32 Maria:

skriven

Hej!
Jättefint att du delar med dej, det är strongt. ❤️Alla har inte haft en lycklig uppväxt och tycker inte vi ska racka ner på varann. Visa respekt istället , syftar på dumma kommentarer nu. Varför skriva så?? Önskar Cajsa-Stina ett gott nytt 2018 må du Leva många år till.
Ez, nu vill han satsa på oss och flytta ihop med mig /oss. Mötet med barnen gick bra oxå. Vad ser du om oss i framtiden?
Får vi till det? Vill ju ha smått oxå ☺️😍❤️❤️Kramar

Svar: Ta det sakta och lugnt och känn av.. det kan bli bra.. kram :)
Esmaralda

33 ThereseC:

skriven

Hej CajsaStina!
Vilken livsresa! Jag ryser!
Du är väldigt inspirerande med ditt mod och ditt sätt att ta tag i hela situationen och ta vara på de bra och fina sakerna i livet.
Kram ThereseC

34 Jen:

skriven

Jag känner mig osäker på män dels för att jag har blivit sårad förut. En man, R, vill träffa mig. Jag vet inte om jag vågar testa igen. Skulle det bli bra, inte att det behöver vara vi livet ut (tror inte på sådant mera)utan mer något kul och något jag kan utvecklas av. Ser du om jag ska försöka eller låta bli?

35 Kristin:

skriven

CajsaStina, for en flott kvinne du er!
Jeg leste så tårene rant.
Så mye vondt du har vært igjennom. Til tross for dette er du positiv og god.
Det som imponerer meg veldig mye er alt du har klart å gjennomføre
Ønsker deg alt godt framover og jeg er sikker på at du vil greie det meste.
Et riktig godt nytt år til deg.
Kram!!

36 Pia 68:

skriven

Till dig "En gång till"

Släng dig i väggen!!

Vem är du att bestämma vad som publiceras här på bloggen?

Det Cajsa Stina skriver om är något svårt och hemskt och som drabbar många barn/ungdomar. Det tar en hel livstid att komma över misshandel som den här och tyvärr är det inget ovanligt. Det ovanliga är väl snarast att de som utsatts för sådan tortyr faktiskt tar mod till sig och "luftar" lite här.

Nä du "En gång till" FUCK YOU! Gå och köp dig en veckotidning eller nåt och låt bloggen fortsätta ha högt i tak.

37 Majvor:

skriven

Gott slut på 2017!
Tack CajsaStina för att du delade med dig av din smärtsamma uppväxt. Tänk att socialen inte såg litet längre och du skulle ha kunnat få bo i en normal fosterfamilj och ändå träffat mamma ibland. Pappa var en svag person, rädd och rymde från allt.
Du är nu en mogen och stark kvinna och min önskan är att du får ha hälsan och ett gott liv.
Gripande läsning idag.
Kramar!

38 Jossan :

skriven

Fy vilken barndom du haft! Jag jobbar som lärare och mår så dåligt av tanken att något barn far illa! Det är fruktansvärt hur socialen inge kunde se igenom hennes skådespel. Jag blir så upprörd och ibland känns det som de väljer fel saker att ta tag i. Det var ju en flicka som det hade kommit in en anmälan på fredagen men de skulle snart stänga så de strunta i den. På måndagen var hon död. Starkt att du tagit dig ifrån det!!

Igår var jag på Titanic utställningen! Måste säga att den var helt fantastisk! När du är i new york så besök Macis.. grundarna omkom för mannen inte fick komma i en livbåt. Då sa dem att vi har levt så länge tillsammans så vi ska dö tillsammans. De la sig på vars en stol och sjönk med skeppet.. Tragiskt. Det var många svenskar som var med. Jag hade velat se den igen faktiskt!

Ser du vad som kan bli bra för mig till nästa år?

Kram

Svar: Macys är faktiskt en av mina favoritbutiker i New York :) Det ser ut att falla på plats inom arbetet och blir bra... det händer en hel del smått o gott.. var aktiv i att skapa de förändringar du vill ha.. kram
Esmaralda

39 HS:

skriven

CajsaStina, vilket livsöde du har haft. Håller verkligen med dig om att du ska vara stolt över allt du kämpat dig igenom. Kram till dig och önskar dig en fin tid i Australien. Australiensarna brukar vara gästvänliga och lättsamma! Samt tummen upp för klimatet :)

(20): Det var ju tråkigt att du inte tyckte CajsaStinas berättelse var intressant. Det tyckte däremot jag och då har jag haft en helt annan slags barndom. Ingen tvingar dig att läsa den här bloggen om du tycker den är trist.

Es, hur ser säljläget ut för bilen? Behöver avsluta det här rätt snabbt nu men samtidigt vill jag inte sälja till alltför mycket underpris till killen på firman från igår. Finns god chans via Blocket eller är folk panka efter julen?

Kram

Svar: Vill du sälja snabbt ser det ut som om du får gå ner i pris...riktigt nöjd tror jag inte du blir.. kram :)
Esmaralda

40 Linnean 🌸:

skriven

Kära KajsaStina, tack för att du delar med dig av historien om ditt liv. Blev djupt berörd! Otroligt ledsen och förbannad över att ett litet barn ska behöva genomlida något så fruktansvärt. Du har varit otroligt drabbad genom livet men vilken styrka du har. Beundransvärd! Din historia ger distans till ens eget gnäll och man tänker till och känner tacksamhet. Önskar dig all lycka i Australien. Du är värd allt gott som finns att få! Du har verkligen berört mig djupt!!

Till ”en gång till”
Du borde skämmas! Verkligen skämmas!!
Hur fan kan man göra ett sådant uttalande om ett människoöde? Så fult, elakt och egoistiskt!
Esmaralda har förklarat om och om igen hur hon svara på frågor åxå och KAN inte svara på alla frågor som kommer. Den här bloggen är som livet är. Sorger, glädje, tokerier och allvar! Skärpning!!

Kram.../Linnean 🌸

41 Till kommentar 20:

skriven

Fy vad ledsen jag blir av att läsa din kommentar. Det är väll sådant vi skriver om i denna blogg att få höra om våra olika livs historier.
Det är intressant, det inspirerar och ger styrka. Nej ingens barndom är lätt men för den sakens skull måste vi ju våga berätta om våra olika livshistorier och inspireras.

42 Kvinnan:

skriven

Cajsa Stina du är en kämpe all lycka till dig❤

Esmeralda jag hade konstiga drömmar inatt. En dröm var jag I En bil tillsammans med två stycken, jag satt bredvid, hon åkte så snabbt o vi blev stoppade av polisen. I den andra drömmen hade jag o min man bråkat att jag kasta ut honom o bad om hemnyckeln.


Vad kan drömmarna betyda från en som är genomförkyld ❤

43 Anki:

skriven

Godmorgon

Ååååh Cajsa-Stina all styrka och kärlek till dig <3 Det gör mig ledsen att ingen såg ditt elände som barn och jag hoppas vid gud att det är bättre nuförtiden.....Att du kom ur detta med alla sinnen i behåll är otroligt !
Du inspirerar med din styrka och får en att tänka till ! Tack ! Jag ser verkligen fram emot blogg från Australien . Stort lycka till <3 <3 <3

Här har det skjutsats son till tåg och handlats för nyår . Nu ska här bara "chillas" och skrivas lista vad man vill släppa vid nyår ....som verkar vakas in med äldsta sonen ändå :-) med havskräftor som "godis" och bubbel...
Känns som 2018 blir ett lovande år...kanske man möter han med stort H ?

Packa lugnt Esmaralda <3

Kram Anki med flock

Svar: Havskräftor o bubbel... låter så rätt !! Och under nya året kan han dyka upp... chansen finns.. kram
Esmaralda

44 Cara:

skriven

CajsaStina! Livet är verkligen olika! En sådan styrka du måste ha! Skickar en massa energikramar!!!

45 Helena Ir:

skriven

Ni är så sköna härinne! ☺
Tillsammans säger vi ifrån! Rör inte våra kompisar!

Kramar från soliga Maspolamas! 😊

46 Hopp:

skriven

Hej Esmaralda.
Är vägen till kärlek LÅNG för mig?
Går jag nästa år som singel?
Kram

47 Bellagio:

skriven

Cajsa-Stina, tack för att du orkar dela med dig ❤. Du är en stark kvinna och en förebild!

48 Miss❤️:

skriven

Hej Esmaralda.
Vilken kämpe du!!🌟 Tack för du inspirerar oss.
Verkar han fortfarande ha något pågång med henne?
Kram

49 Kvinnan :

skriven


Esmeralda jag hade konstiga drömmar inatt. En dröm var jag I En bil tillsammans med två stycken, jag satt bredvid, hon åkte så snabbt o vi blev stoppade av polisen. I den andra drömmen hade jag o min man bråkat att jag kasta ut honom o bad om hemnyckeln

50 Carolina:

skriven

Hur kommer 2018 ser ut för mig?

51 F.u:

skriven

Får du in något nytt på väg in i mitt liv du kram

52 Lillen:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det seriöst ut med henne, planerar de en framtid ihop?
Kram

53 Mia:

skriven

Hej!
När man läser om andras öden förstår man att ens egna problem är små.

Över nyåret ska jag ut och köra bil några mil och snöfall. Jag som brukar sova när jag åker långväggar, lite nervös är jag.
Ser du om resan går bra?.
Är det den här resan du tidigare nämnt eller har jag något mer att se framemot?
Kram!

54 Lotta:

skriven

Undrar...visade sig att flera blev sjuka på jul. Är orolig för att sonen blivit smittad. Han är ju på en resa. Kommer det gå bra och att han håller sig frisk?

Kram Lotta

Svar: Jadå det ser bra ut för sonens del.. kram
Esmaralda

55 Krigaren:

skriven

Hej Esmaralda.
En kille jag dejtade för ett tag sedan. Jag har funderat och tror att han skulle vara väldigt bra för mig. Han var väldigt intresserad utav mig då men jag hade så mycket annat omkring mig då.
Tror du han finner mig intressant fortfarande? Kommer jag få en ny chans med honom?
Kram


56 Mia:

skriven

Hej!
När man läser om andras öden förstår man att ens egna problem är små.

Över nyåret ska jag ut och köra bil några mil och snöfall. Jag som brukar sova när jag åker långväggar, lite nervös är jag.
Ser du om resan går bra?.
Är det den här resan du tidigare nämnt eller har jag något mer att se framemot?
Kram!

Svar: Resan kommer gå bra !! Jag tror det finns en annan resa också som snart kommer.. kram
Esmaralda

57 Myran:

skriven

Hej Esmaralda.
Hoppas du Kan se något kring min fråga❤️
Jag blir helt förvirrad i detta läge.
Verkar han gilla mig mer än som vän?
Kommer det att bli en flytt till honom?
Eller finns det någon annan han gillar mer?
Ska jag våga hoppas på att det blir han och jag och att en flytt till honom blir av med honom?
Kram

58 Ghostwriter TILL CAJSASTINA:

skriven

Hej!

Jag blev berörd av ditt inlägg. Vi har varit med om mycket av samma, samma fast ändå på olika sätt. Du kanske har läst mitt gästinlägg ganska nyligen, eller inte, men det var modigt att du skrev ut detta. Precis som min berättelse så berör din också. Jag fick tårar. Jag kände känslorna, både mina som kom upp till ytan och också sorgen över att du också fått utstå det riktiga helvetet. Helvetet är inte brinnande själar under marken, det är att som människa vara med om dessa sjuka vulgära saker i livet. Det, om något är helvetet.

Jag beklagar att du också fick vara med om sak på sak, gång på gång. Så var/är det för mig med...


Du har rätt, man ska ta tag i livet. Det är ok att sörja sin sorg men den får ALDRIG ta över den man är, den man vill vara och kan bli!



Det finns tusen ord till jag skulle kunna säga dig. Men jag har läst till inlägg, jag har hört dig.

Jag kommer heller inte glömma och jag önskar dig fortsatt lycka, kärlek, bättre tider och livslust no matter what.



Ghostwriter

59 <3:

skriven

Hej kära Es P skrev God Jul på julafton. Är min känsla rätt att det inte är någon idé att berätta om gårdagen och att han inte är intresserad ? Han känns svår. Vår gemensamma vän tror fortfarande att vi skulle passa ihop. Väcka intresset hur då hihi ?
Kram
💗💗💗

60 Eve:

skriven

Hej Esmaralda!
Hur kommer mitt 2018 bli? Kommer något speciellt hända? Skulle du kunna berätta något om mitt nästa år? :)

Kram Eve

61 Carina ST:

skriven

CajsaStina, dina uppväxtvillkor gör ont att läsa om. Tack för att du delar med dig av det svåra. Och visar oss andra vilken fantastisk styrka du besitter som tagit ansvar och kontroll över ditt liv trots alla svårigheter. Det inspirerar och visar precis som du skriver att det är viktigt att själv ta tag i livet på alla sätt man kan, hur svårt det än är. Jag är tacksam över att få läsa om ditt liv och din väg. Och jag önskar dig allt gott framöver!!

Stor och varm kram!!
Carina ST

62 Dahlia:

skriven

Sorgligt men starkt gjort!
Att jag kan enkelt få en nyårskram från honom vet jag, men finns möjligheten för en kyss till det? Eller är jag för långsökt?

Svar: Nja.. det finns en chans men att det ligger något bakom är inte så troligt.. kram
Esmaralda

63 Diyanna / torsdag:

skriven

God fortsättning fina Es, du vet Killen jag gillar sa inte han har tjej först, nu säger han att han har, jag gillar honom och han har märkt det.
Men Snart är det 2018, jag har haft otur i kärleken sedan 2012, ensam och singel gått igenom flera svåra tider där den ena exet gifte sig och den andra gick och förlovade min närmaste vän/bekant och den tredje var en släktings ex, där ville killen inte fortsätta ..
Jag har varit knäckt och gått vidare vid så många tillfällen, det känns som om ingen kille vill ha mig.
Jag är snygg ung mörk tjej på 24 år, har framtids planer för plugg med start 2018,
Jag går ut hänger med vänner, umgås med familjen hemma bakar lussekatter firar osv.
Men innerst inne är jag ledsen och fortfarande känner all svek killar gjort mot mig.
Jag är så respektful och känner alla signaler killar har mot mig, jag är positiv trots allt.


Hur tror du det kommer bli?
Vad ska jag börja vara/ ändra.


Massa kramar!!!

64 Temperamentsfull blondin:

skriven

CajsaStina: Tack. Som snart nyexaminerad socionom bär jag med mig din historia ❤️

Esmaralda: Nice med New York! Shoppa lite åt en annan Ullareds-bundsförvant :-) Passar på att fråga om du möjligtvis får till dig något om vad som väntar på kärleksfronten under inledande delen av nya året.

Kärlek och åter kärlek till er!
Den här bloggen gör min dag.

Svar: Något alldeles speciellt verkar kunna ske.. snart... så se och famna de ögonblick som dyker upp och som kommer leda till mer.. kram
Esmaralda

65 S)+shama:

skriven

bästa Es! kommer vi hitta en annan lägenhet närheten av stan karlstad, ser du när graviditen kommer hur nära då?? kram

Svar: Ja ni hittar en bra bostad.. kram
Esmaralda

66 Liverpool:

skriven

Till 20 kom inte hit och skriv en massa dret,Tycker att bloggen ska innehålla om precis allt mellan himmel och jord. Stå på er,Så ingen står på er!

67 Mor:

skriven

Till nr 17 och 20.. vill jag bara säga.. måtte inte era liv någonsin få en törn.. för det lär ni absolut inte klara av!!! Människor utan empati ☹️.. ger jag inget för. Usch! Men kram på er iaf💕.
Min stora förändring sker den under första halvåret 2018? Kram

Svar: Jag kan inte säga när.. först bygger du upp något nytt och starkt och sedan börja saker och ting hända.. härligt :)
Esmaralda

68 TILL NMR 20 :

skriven

Så pass ointressant var det väl ändå inte att läsa imed att du läste.

Jag instämmer att det kan vara jobbigt att läsa svårigheter, men erkänn bara. Du om någon behöver verkligen läsa detta och förmodligen har det hänt dig saker i livet och du vägrar tycka synd om någon annans livs historia. Du har nog inte bearbetat din egna sorg än, och hyser agg mot de som har eller påbörjat!

Såklart är min kommentar också mycket ointressant, men du kommer ändå läsa. Din attityd säger en del. Dags att bearbeta ditt egna nu. Vad det må än vara.

Seriöst,
Skäms för din kommentar. Man använder väl hyffs mot andra eller.



/Ghostwriter

69 Erika.F:

skriven

CajsaStina = Det var mycket hemskt att tar in och jag förstår inte hur det sociala kan blunda för sådan hemskheter som det du gått igenom. De ser enbart det de vill se, resten blundar de inför. Det är ofta som så med sociala inrättningar att där det är befogat att omhänderta görs inget, men däremot där barn har det bra har de fått för sig att det ska utredas och gud vet vad.

Önskar Dig allt gott i ditt fortsatta liv, och må du fått ett gott sådant! Det är du värd.


Om man nu störs sig på vissa Gästblogg-inlägg, låt bli att läs, drar igen dragkedjan över munnen och var tyst istället. Det är så enkelt att bara gå ifrån Esmaraldas blogg, eller kunde ni två som
ondgjorde er över inlägget, inte bättre än så?

Tror det är samma person som klargjorde sin inställning till människor som haft det svårt och nu gällde det CajsaStina. Kom ihåg en sak ni som har stora problem med det andra skriver, det här är Esmaraldas blogg, det är också hon som bestämmer vad som ska vara och inte vara. Det finns alltid folk till precis allting. Skaffa er ett liv istället för att kabla ut er bedrövliga inställningar.

Kram

70 Fanny2 :

skriven

Tack för att du delade med dig av din historia. Du är en kämpe och en förebild för oss andra. Den inre styrkan du besitter är beundransvärd. Jag förstår inte heller varför människor kan komma undan med så mycket grymhet. Din mamma var ju sjuk och det är lättare att förlåta någon som inte vet vad den gör även om hon visade sig vara manipulativ... Önskar dig all lycka i världen. 💜

Till 20 "En gång till": Har aldrig sett någon så oempatisk och arrogant som du under tiden jag har följt Esmaraldas blogg. Du borde skämmas över det du skriver. Du kanske inte vill läsa men vi andra vill! Det är inte ok att förminska någons smärtsamma upplevelser som du gör.

71 Susanne Amalia :

skriven

CajsaStina ...
Skam åt din pappa .. som inte tog med dig ... och jag håller med dig jag tror inte heller på förlåtelse i alla lägen .. jag tror inte heller på att leva om alla minnen om och om igen .. utan bearbeta de som kommer upp ett i taget .. för annars blir det härdsmälta .. du är stark och jag beklagar verkligen dina minnen och din sjukdom cancer .. jag hoppas att du njuter av den tillvaron som du lever här och nu .. det är du värd... du om någon som har gått igenom så mycket av varierad smärta i livet... jag vet inte som detta hjälper dig men jag har en liten hemlighet som jag ska dela med dig .. jag tänker på de som gör mig andra människor illa som psykiskt störda och dysfunktionella.. läste bara för ett tag sedan att Så länge mänskligheten lider av dysfunktion så är deras mål att få rätt inte att faktiskt ha rätt.. nu kan jag inte säga att jag har citerat ordagrant .. utan jag har gjort en liten egen sats jag läste av andemeningen i detta. Sedan brukar jag tänka att de som måste stampa på andra för att själva lysa är mycket sjuka ... de ska man akta sig för .... jag vet inte om detta hjälpte ,men jag tror att du klarar dig utmärkt ... du verkar stark och kärleksfull ... jag skickar tusen tankar av ljusstrålar till dig ... jag vet att du kommer att trivas ... med ditt liv i Australien ...det blir en ny fas ... önskar dig en underbar härlig vistelse och ett fantastiskt liv ... Stora kramar till dig ..

Hej Ez.. vilken härlig underbar upplevelse du kommer att få ... med underbara vänner och glädjen spriar ut i varje rad du berättar om din resa ... det bubblar om texten och du kommer fylla på alla depåer med glädje fest livslust och bubbel ... jag ler när jag skriver detta ... sitter och skrattar Manhattan ... det bubblar ut ur mig och runt omkring mig .. talismanerna busar också... du skulle se mig nu .. det är skratt i hela ansiktet och kroppen ..

Nu du nu smäller det ... för jag ska förverkliga alla mina drömmar leva varenda centimeter och bara njuta av livet .. 2018 har jag lovat mig själv att det ska bli ett år att minnas ... kramar till dig .. och hälsa MG säger EllaBella .. <3 kärlek och glädje <3

glädjen är så viktig ... här ska levas ... 2018 ... känner mig så stark .. andlig kreativ och arbetsglädjen flyter i ådrorna .. nu händer det ...

Fråga: Ser du något mer som ska göras ...eller som jag borde ha fokus på?


Svar: Nya året kommer föra mycket med sig... du är redan bra på att få saker och ting att ske och ännu bättre blir det... ha fokus på det du verkligen vill.. rör inte ihop för mycket.. beta av en sak åt gången.. du har universum med dig... stor kram :)
Esmaralda

72 Ellis:

skriven

Hej Es

Drömde inatt att jag var i en lägenhet. Det var mörkt jag kunde inte se någonting. Så jag letade mig fram efter att tända lampan på vägen. Då plötsligt står det någon framför mig?jag ser inte vem det är, för det är så mörkt. Men denna kraftiga varelsen hindrar mig att tända någon lampa.Jag blir livrädd och vänder mig om och försöker ta mig fram en annan väg och hittar dörren til hallen och går ut. När jag fösöker vakna upp ur min dröm, så kan jag inte röra mig. Jag känner mig tung och steL. En varelse en svart stor gestalt håller mina armar och hindrar mig att vakna upp?

Ser du vad detta var jag upplevde inatt?
kram

73 Snickers:

skriven

Heja dej Cajsa-Stina.
Healingkram å kraft!
Nu är du värd goa, varma, friska år..

En fråga till dig Es!
Ser du någon kul detalj på ingång?
Något som överraskar lite.
Jobbar för det mentalt just nu :)

Kram.

Svar: Jag tror du har en bra insikt nu.. och du kommer göra val som direkt leder till att goda och bra ting sker... det blir ett positivt flöde helt enkelt.. kram
Esmaralda

74 Alina:

skriven

Hemsk, men inspirerande berättelse. Det är imponerande vad du har gjort av ditt liv, att du inte låtit det förflutna bestämma över din framtid. Ingen offerkofta så att säga. Önskar dig allt gott!

En fråga till Esmaralda. Behöver göra några ingrepp på tänderna, kronor, och valet står mellan att göra det inom kort här där jag bor nu, dvs utomlands, eller om ett halvår när jag flyttat tillbaka till Sverige. Tror det blir lite billigare i Sverige med högkostnadsskyddet och känns också tryggt att göra det hemma ifall nåt går fel, men samtidigt bra att få det gjort så snart som möjligt (även om det inte är superakut enligt tandläkaren). Ser du nån varning med att vänta tills jag är hemflyttad?


Svar: Jag ser inga varningar så oavsett var du gör det så tror jag att det blir bra.. kostnaderna däremot ser jag ingenting om.. kram
Esmaralda

75 Månflickan:

skriven

Till CajsaStina!

Tack för att du har styrkan och modet att berätta om din svåra barndom. Ingen ska behöva ha det så, och kanske kan din historia påminna oss om att se oss omkring i vår närhet hur andra har det, och att våga ifrågasätta när något verkar fel. Du har lagt allt det negativa du har varit tvungen att genomleva bakom dig, och haft det som en drivkraft att se framåt och komma vidare i livet.

Allt gott till dig, både i Australien och i livet! Må lyckan och kärleken stå dig bi, på din fortsatta vandring! <3

76 Månflickan:

skriven

Till Lindis / En gång till...

Du mår inte bra, som måste ge dig på andra - av ingen orsak alls. Det är valfritt att vara här inne på bloggen, och att läsa inläggen, eller låta bli - om det inte passar att ta del av det som kommuniceras.

Här inne är vi som en familj, Bloggfamiljen, och vi stöttar varandra. Det ska vara ett ställe med ljus och värme, där vi kan hämta kraft och gemenskap. Elaka och nedsättande kommentarer har ingen plats här.

Med det sagt, så önskar jag alla i Bloggfamiljen ett gott slut på 2017, och allt gott inför 2018! <3

77 En gång till:

skriven

Värst vad folk hoppar på mig. Man får väl säga som det är. Tänk om alla skulle kräka ur sig sådant som dem varit med om. Helt ointressant. Vad som också är störande är att jag inte fått svar på mina frågor särskilt ofta. Jag ser att det är dem som får svar hela tiden och det känns inte rättvist. Jag önskar att du kanske svarar på lite fler frågor. Jag är ingen elak människa. Jag är bara ärlig. Väldigt få människor vågar vara detta

Svar: Vad du tycker är ointressant.. tycker andra är intressant och där du fattas i empati har många i bloggfamiljen väldigt stor empati och det gläder mig verkligen !! Det är just empatin och att man bryr sig om varann som gör att jag trivs med bloggen. Jag svarar på så många frågor jag hinner.. punkt ! Kram på dej
Esmaralda

78 Linda N:

skriven

Åh!! Tack för att du berättar. All kärlek till dig och en varm kram till barnet du en gång var.

79 Razawa :

skriven

Hej bästa Esmaralda
Imorgon ska jag till tandläkaren o göra andra delen av en rotfyllning. Är så rädd för har verkligen tandläkar skräck. Är gravid i vecka 15 också så är lite extra känslig. Snälla Hur kommer det gå imorgon? Klarar jag det?

Svar: Jadå du klarar det... tänk dig bort under behandlingen.. kram :)
Esmaralda

80 Anonym:

skriven

Hej! Esmaralda
Tack för att du finns och är så bra!
Tror du veckan min blir bra kramar! 😃🌟

81 Nmr 20 - Ghostwriter :

skriven

Måste bara säga igen till dig "nmr 20" som svarade att du bara är ärlig.

En dålig attityd rättfärdigar inte någon rättighet till att vara empatilös. En åsikt, är inte att vara elak eller nästintill. Jag är en av dom mest ärligaste människorna jag vet, och jag vet stor skillnad på att tala ärlighet och att vara oförskämd. Bortförklara inte någonting...

Ha en bra dag

/Ghostwriter

82 Jag:

skriven

Hej Esmaralda.
Chefen var sjuk i morgon och hon frågade mig om jag kunde förlänga mitt pass. Jag sa att jag kan öppna men om någon annan kunde stänga. Då fick jag tillbaka ett svar som att det var tur att den hade kunnat stänga som om hon tyckte att jag skulle stängt upp. Är det så?
Kram

83 Anki:

skriven

Goéftermiddag

Oj vilka små nättroll det finns...har ni inget bättre för er ? Läs inte bloggen om det stör er !

Mitt inlägg från i morse har försvunnit i etern...
skriver ett nytt..

Cajsa-Stina beklagar din uppväxt som berörde mig djupt <3 Du inspirerar med din styrka Jag är djupt tacksam för du fick mig att tänka ett varv till och vara tacksam för det man har och bevisligen kan man själv förändra ...All styrka till dig och stort lycka till i Australien ,ser fram emot blogg därifrån <3 <3 <3

Här skjutsades det son till tåg och nyårshandlades tidigt ..

Kram Anki med flock

84 Framtida socionom:

skriven

Helt magiskt dök den tidigare kommentaren upp i kommentarsfältet nu. Suck! Julledigheten gör ögonen lata..

Kram igen!

Svar: Ibland blir det bara så :) Kram :)
Esmaralda

85 F:

skriven

Hur ser 2018 ut för mig o min familj kram ❤❤❤

86 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Tror du veckan min blir bra ?
Ser du några varningar 2018
Kram😃✨

Svar: Jadå veckan ser ut att bli bra och jag ser två varningar för dig... men kan inte sätta fingret på vad det handlar om... det är inte nu.. inte förrän det blir sommar.. så fråga gärna igen lite närmare.. kram
Esmaralda

87 Sofie :

skriven

Hej!
Vilket öde......!

Har en fråga om en dröm för en stund sedan. Drömde att jag och min familj var tvugna att flytta från sommarstugan och har en tanke om att detta kan bero på att jag själv har planer på att flytta från den lilla etta där jag bor nu. Kan detta ha ett samband?

Mvh,
Sofie.

Svar: Ja dröm och verklighet går in i varann... då kan det bli sådär lite tokigt.. men det är både vanligt och normalt.. kram
Esmaralda

88 Sofia:

skriven

Så sorgligt men så starkt av dig att inse att ansvaret är ditt för framtiden. Det är så många som inte förstår det. Tack för att du delar med dig.

God fortsättning och allt gott till dig.

Esmaralda, jag undrar om du kan se hur 2018 blir för mig?

Kram :)

89 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Snälla varför känns det så stelt med M? Har jag gjort något? Jag känner att det är något som hänt.

Svar: Problemet verkar ligga hos M och inte hos dig.. kram
Esmaralda

90 Myran:

skriven

Hej Esmaralda.
Är det troligt att en flytt till honom blir av? Med honom? Att vi blir ett par?
Kram

91 Kram:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag är då oförskämt ohyssad nu och tycker så synd om mig själv. Jag känner mig inte glad. Har inte mycket frihet, vill inget hellre än att träffa kärleken och levaa familjelivet.
Ser det ut som om min väg framåt att jag är själv länge till?
Kommer jag få leva de familjeliv? Kommer de dröja? Ser du fler barn för mig?
Även om det inte är en garanti.
Kram

Svar: Ta dig mer frihet.. gör de bra valens om får dig att må bra och mitt i livet när du verkligen lever.. så kommer kärleken... kram
Esmaralda

92 Agnes:

skriven

Till dig, Lindis, spm skrivit kommentar nr 17 o 20...måste vara jobbigt att ha en grötslev på tvären där solen aldrig skiner....läs o härda ut, för fan!

Ta nu mig, tex...som verkligen är trött på att läsa om folks eviga traggel om att "VAR ÄR KÄRLEKEN???"
Hur tror du JAG mår, va?
Va, va, VAAAAA?????

Men jag inser att det är jag som är udda...som inte tror ett smäck på kärlek...eller tvåsamhet...eller att vilja dela bostad med ngn...

Och folk VILL tro på det där med att vara ägd av ngn annan är det som är livet...men den erfarenhet jag har av sånt där, är att det är en förlust att släppa in en person i sitt liv....det kostar för mycket i sinnesfrid att öda energi på ngt som endast kommer att ge problem längre fram...

Du vill inte läsa om människors livserfarenhet...du vill ha svar på dina frågor...ett tips från mig...sluta gå in på bloggen o betala för en seans av ES...då får du svar på dina frågor, o du slipper att ta del av andras liv...

Jag gissar på att du kommer att fortsätta att läsa bloggen o inte ta en seans från ES....då du är en fattig människa själsligt...

Känns lite som att en myra är i besittning av mer empati än vad du någonsin kommer att kunna uppbringa...

Så, nu har jag lagt energi på ännu ett kvastskaft...

Kram!

93 Diyanna:

skriven

Hej igen fina Es, jag är aktiv i din blogg en tjej på 24 år ung och förkrossat,

Jag har kommenterat längre upp med samma namn, men du har inte svarat mig trots att det är min tredje gång jag skriver,
Om det stör dig så ska jag inte skriva.


/Respekt kramar Dieni

Svar: Ibland blir det svar och ibland inte.. får du inget svar så omformulera gärna din fråga.. och använd samma namn alltid när du ställer frågor.. kram :)
Esmaralda

94 Skorpan:

skriven

Es jag undrar om jag lämnat en julklapp efter mig på båten då jag var på kryss eller har jag bara gömt boken så bra att jag inte själv vet var jag lagt den?? Nej jag vet att du inte är bra på att hitta borttappade saker, det vill jag ju inte fråga om ;).
Kram Skorpan

Svar: Den känns inte borttappad..sådär spontant... men kanske ändå förlagd och det kan vara hemma hos dig.. kram
Esmaralda

95 Boudica:

skriven

Styrkande att läsa denna gästblogg! Jag gillar ju att ta del av andras livsöden. Att dålig uppväxt utvecklas till något fint, tycker jag är starkt! Och gör mig glad, kan andra så kan jag!
Måste säga, jag fastnade för bilden med ringen, denj skulle ju passa mig perfekt, brukar använda liknande ord för att "muntra" upp mig när jag väl är negativ. Skulle passa perfekt som en självkänslo-talisman!

Funderar på att att göra en "hälsosam" snabb no-bake kladdkaka, att dela med mig på jobbet imorrn, sista arbetsdagen på detta år jue!
Hoppas det skulle upskattas, speciellt från J, om han nu jobbar imorrn!

Du gör väl seanser från NY? Tänkte jue skicka in en till dig, men du hinner troligtvis inte svara innan du åker, måste skriva ner den också, än så länge existerar den bara i tankarna! ;)

En tanke som bara kom upp i tankarna under dagen, utan nån känd anledning! Du har sett flera barn till mig, i seanser, men är alla med min själsfrände? Eller kommer det finnas barn i mitt liv innan vi möts?

KRAM!

Svar: Ja en kaka skulle verkligen uppskattas ! Visst håller jag seanser från NY.. har blivit lovad wifi på hotellet så det ska inte vara några problem. Det kan vara så att du får ett barn innan ni möts.. om detta ser jag inte.. kram
Esmaralda

96 Tintin:

skriven

Hej Es!
Italien eller Kroatien? :)
Tack och kramiz! <3

97 <3:

skriven

Hej kära Es kan jag och min lilla hund vara trygga när vi går sista promenaden för natten. Har blivit lite rädd sista tiden när jag hör röster längre bort och ser killgäng. Ser du någon fara för mig framöver något jag ska passa mig för ?
Kram
💗💗💞

Svar: Jag ser ingen hotande fara för dig... kram på dej och vovven :)
Esmaralda

98 Loa:

skriven

Tack för att du delar med dig Cajsastina!
Hej Es
Kommer Daniel höra av sig?
Kram

Svar: Ja, men det kan dröja.. kram :)
Esmaralda

99 Mimi:

skriven

Tack för att du dela med dig CajsaStina<3 Jag får ont i hjärtat när jag läser gud vad hemskt,vad du fått gå igenom man blir bara så ledsen. Du skall vara så stolt över dig själv så starkt av dig att ta dig igenom detta.
Önskar dig allt gott framöver<3

Es ser du hur 2018 blir?
kram och gott nytt år bloggfamiljen:)

100 Catarinan:

skriven

Tankvärt o viktigt o så fint att du skrev om det. Såna vacka ringar med budskap !!
Jag undrar om det finns nån där ute för mig snart ?

101 Helena Ir:

skriven

Tack för dina fina ord Månflickan igår!
Vet du jag är precis som folk är mest..just nu på semester! Idag i kön fram till kassan..trängde sig en dam..jag sa i inget..kanske hon bara var kissnödig 😂
Varje dag prövas ens tålamod..😂
Skämtar! Ha det bra vännen!

Esmaralda..tror du jag får ett skapligt år 2018?

Kram kram 😊

Svar: Ja det tror jag faktiskt.. det känns positivt.. kram
Esmaralda

102 Mee:

skriven

Till En gång till. Du Måste vara ny här?

103 F:

skriven

Hur ser 2018 ut för mig o min familj kram ❤❤

104 Skorpan:

skriven

Åh tack Es, jag hoppas jag bara förlagt den. Betyder det här att jag måste städa då ;D? För att hitta den..
Kram Skorpan

Svar: Ha ha ha... kanske gräva lite i högarna i alla fall :) Jag hoppas du hittar den ! kram
Esmaralda

105 S🌟:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan det dröja ett par år innan jag träffar kärleken och inleder en relation?
Kram

106 Mysan:

skriven

Hej Esmaralda.
Har svårt att känna in själv.
Tänker han på mig? Blir det en flytt till honom att vi flyttar ihop?
Kram

107 TA:

skriven

Tack Cajsastina för att du delade med dig!! <3

108 Lynn:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som att jag är över 30 när jag får mitt andra barn?
Kram

109 A:

skriven

Hej Es

kommer det nya året med något positivt?
kram

Svar: Japp.. absolut blir det så.. kram
Esmaralda

110 Helena Ir:

skriven

Tack!😊 nu får jag se till att göra mitt bästa!

Skorpis! Jag ser plastkassar..påsar..

Kram

111 A:

skriven

Tack för svaret kram

112 Diyanna :

skriven

Tack för svar Es,


Radera gärna mitt inlägg du svarade på, det står mitt riktiga namn i slutet / D—-)

Jag råkade skriva det,,, gör mig den tjänsten bästa finaste Es.


Du har den mest aktiva bloggen som gör oss pigga och ger energi.


Kramar:)

113 Siri:

skriven

Hej Esmaralda.
Har han något pågång med henne fortfarande?
Kram

114 HS:

skriven

Tack för svar Es. Gör ett halvseriöst försök nu med annons på Blocket men går det trögt så har jag andrahandsfirman i bakfickan. Första gången jag säljer en bil (enda bilen jag ägt...), försöker morska upp mig inför de karlar som gett skambud på bilen idag och pruta lagom... haha

Kram

115 Maleficent:

skriven

Såg precis en kvinna som jag fastna för bara så där, hon såg så häftig ut, jag tror hon la märke till mig, jag som av nån anledning kände mig blyg, fanns det nåt band där, vem var hon?

116 F:

skriven

Hur ser 2018 ut för mig o min familj kram ❤❤

117 Cattis:

skriven

Hej CajsaStina💐
Vilken fantastisk kvinna du är som lyckats gå vidare med ditt liv efter en så fruktansvärt jobbig uppväxt. Jag har inga problem (som nr 20) att ta del av andras livsöden även om det gjorde mig väldigt ledsen att höra din historia (och upprörd att socialen var så lättmanipulerad) men samtidigt jätteglad att du lyckats gå vidare med ditt liv på ett bra sätt och därigenom fått uppleva och känna vad lycka innebär. Jag hoppas så innerligt att allt kommer gå få bra för dig framgent och skickar alla styrkekramar som jag bara förmår🤗

God fortsättning till er alla och snart nytt år med nya utmaningar och jag väntar på min regression av tidigare liv från Es och det ska bli så intressant😃
Cattis

118 Tintin:

skriven

Hej Es!
Planerar resa i september. Lutar mot Italien.. Ska vi slå till eller vänta på andra resor till ev. andra resmål?
Tack och kramiz!

Svar: Italien låter bra.. kram
Esmaralda

119 55:

skriven

Vad fantastisk att du klarat dig. Du måste ha varit duktig... tack för att du delar med dig....

120 S:

skriven

Hej Es


Vad får du för bild av min nästa pojkvän?
Kram

Svar: Välbyggd, positiv och ärlig... sådan är han.. kram :)
Esmaralda

121 Mysan:

skriven

Hej Esmaralda.
Tycker han om mig? Finns de andra känslor också? Blir det en flytt till honom?
Kram

122 S:

skriven

Tack snälla för svaret Es kram<33

123 CA:

skriven

Hej
Det är svåra saker du gått igenom, det blev din drivkraft. De bra delarna hade kanske inte blivit det utan erfarenhet av det dåliga.
Jag har gått igenon en del mindre bra, och träffat andra som gått igenom mycket svåra saker i livet, men ingen som verkligen kunde använda det på ditt sätt.
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: