När man är avslappnad....

I min ålder börjar mustascherna växa och då får man vaxa !

Vad som händer ungefär samtidigt är att minnet inte är vad det varit och dessa två ting är ingen bra kombo.

Jag satte på två  sådana där rosa vaxremsor och  sen plockade jag ut plåten med lussebullar från ugnen…  provsmakade lite… nom non nom……telefonen ringer och jag pratar bort en bra stund med  en kompis och nånstans mitt i detta blev vaxremsorna bortglömda.  

 När jag drog på jackan och for till affären  gjorde de sig inte påminda. 

Jag skulle ju bara köpa  lite dadlar till glöggfesten så det gick snabbt. 

Damen i kassan fick nåt slags psykbryt när jag skulle betala och yrade om att jag är så avslappnad.  

Jag tänkte lite förvirrad att är jag ?  Jag har ju inte gjort nåt alls.. står bara här och ska betala precis som vem som helst. 

Men jag sträckte på mig lite stolt och tyckte det var roligt att jag gav ett så avslappnad intryck.  Kanske kunde alla just i dag känna av denna avslappning eftersom ovanligt många verkligen SÅG mig.. där i butiken och nästan alla log mot mig.  

Jag började pösa lite av stolthet.  Ja, tänk ändå vad man är  avslappnad och härlig !

 

När jag kommer hem går jag på toa… och när händerna tvättas möter jag min blick i spegeln och hjärtat stannar nästan. 

OMG OMG OMG.. där sitter de två rosa remsorna  från näsan och ner till hakorna  och lyser illande rosa.  Jag började hysteriskt riva bort dem och typ halva hakan följde med… så nu har jag illande röda märken och utslag.

Vad lär jag mig av detta ?   Att mustaschen ska få växa och frodas i lugn och ro ?  Eller kanske att jag ska sätta äggklockan nästa gång  jag vaxar ?

Kram & kärlek 

1 Solen:

skriven

Åhh herrejösses vilka inre bilder man fick nu då! Tack för att man fick vakna med ett skratt!
Vojne vojne vilka tuffa tider det är på jobbet...är supertrött. Hoppas det kan ljusna lite på den fronten snart.
Ha en bra dag! Kram

2 Skorpan:

skriven

Åh tack för morgonens skratt, det behövde jag. Äggklocka är säkert bra, bara du kommer ihåg varför den är på ;). O sen kan väl mustaschen få frodas, eller? Nja, som kvinna är man inte glad över en sån. Kanske aloe veran lugnar ner rodnaden?

Lucia ja, kvällsjobb så det blir sent, tar det imorgon i barnets skola istället. Det blir lite solosång då, går det bra Es? Bra att jag inte behöver ila till jobbet då. Finns det nåt annat kul som kan tänkas pigga upp min vardag? Men ni kommer säkert att ha det kul ikväll :)!

Undrar om du kunde skriva nåt om depression o hur man eventuellt kunde hjälpa sig själv i en sån situation, hjälp till självhjälo s a s, något på lager i denna genre Es?

Frukost o sen iväg o kolla vad mera snöovädret ställde till med igår. Ny just är det vitt o fint :)!
Kram Skorpan

Svar: Tack för tips och ett sådant bloggämne kommer.... kram :)
Esmaralda

3 Kicki 🌞:

skriven

Underbart, du bjöd ju verkligen på dig själv där. Utan att det var meningen, antar att en och en annan fick träna smilet sitt lite😊 och då var det ju värt det!

Har mycket jobb i firman. Men de jobb jag har dränerar mig på tid och energi. Ohållbart i längden. Ser du om det kommer nya intressanta uppdrag inom kort?

Svar: Jadå, visst kommer det nytt.. kram :)
Esmaralda

4 Helena Ir:

skriven

Avslappnad! :) Här passar uttrycket : om man vill bli fin,får man lida pin..gjorde nog ont med remsorna!
Själv kör jag min epilator till benen även till mustaschen..det rycker lite skönt..eller inte! Jag har nog ändå turen att inte ha så mycket fjun i ansiktet :)

Vaknade tidigt..oro..stressar upp mig inför saker före resan..jag är inte van att åka vintertid..det medför lite extra att tänka på..som det här att man inte kan åka i sommarkläder..
Vad gör jag av vinterkläderna..kängor,jacka mm..lämna in på förvaring på Arlanda? Usch vad jag känner mig stressad..
Varför kan inte något vara lite lättare..

Fått höra att sonhustrun inte är frisk..låter otäckt om det är det jag tror..oroar mig .. :(

Åker väl och tränar..kanske kan hjälpa något..

Det finns snö..gott om snö..

Kram :)

Svar: Stressa inte... andas lugnt,, saker och ting fixar sig.. kram :)
Esmaralda

5 Nj:

skriven

Haha.. herre gud så roligt, Du kommer garanterat att aldrig glömma dessa rosa remsor någon mer gång. Du bjuder verkligen på dig själv!!
Kommer det något nytt jobb till mig snart? Blir tokig där jag nu är. Kram

Svar: Jadå, nytt jobb kommer... fortsätt sök aktivt, det kommer att lösa sig.. kram :)
Esmaralda

6 Gunilla i Oxd:

skriven

Haha..Så kan det gå när inte haspen är på!😂😂😂

Själv har jag hög igenkännandefaktor på inlägget om att ständigt oroa sig...😬

Tyvärr är det ju inte alltid man kan påverka tankarna som kommer ..
Men gudarna ska veta att jag försöker o inget hellre vill än att tänka positivt! Bara att jobba vidare på det, för jag är ju en glad o positiv skit egentligen!!😆Sen att jag varit dö o begraven i tankarna minst femtioelva gånger tar jag inget extra för!!😜

Kram o ha en härlig Lucia ❤️❤️❤️

//Gunilla i Oxd

7 Jossan :

skriven

God morgon!

Klockan är 7.15 och jag ska snart gå in på jobbet. Det är ju lucia och då ska vi va här tidigare. Men jag trodde inte der skulle ta så snabbt att köra idag...

Det känns som man redan har checkat ut från jobbet för man är så seg och ont i kroppen. Jag är konstant trött också.

Min Nisse som bor imity klassrum blev så ledsen igår för barnen tror inte på honom. En annan tjej börja gråta när han skrev att han skulle flytta hem till mig.. så gulligt!

Min vän F ska gifta sig.. kommer det bli bröllop för mig då?

Kram

8 Michaela:

skriven

Haha! Vilken grej! Du är underbar :) Tack för att du delade med dig.

Förkylningen värre. Mobilen har pajjat så måste in på service vilket brukar ta flera veckor. I - lands problem men det sätter sig på humöret ändå :/

Kram och Glad Lucia ... eller vad man nu säger ... :)

Svar: Glad lucia tillbaka !! Kram o krya på dej..:)
Esmaralda

9 Susan:

skriven

😆😇😂🤣 du e för go! Satsa på timern i telefonen för den har nog me dig om du går hemmifrån...äggtimern står väl kvar i köket😇

Kram

Svar: Exakt så.. kram :)
Esmaralda

10 Mistel:

skriven

Hej Esmaralda.
Hahaha ja herregud!!
Vad roligt, jag röstar då på att sätta äggklockan. Fast roligt var det också och det blev ju en positiv reaktion:)

Es, Nästa år har jag tur i kärlek då? Det här året har väll minst sagt varit skit. Mycket har stått stilla en tid och besvikelser har det funnits gott om detta år.
Har jag mer tur i kärlek nästa år? Möter jag någon trevlig person som det blir förhållande med?
Kram

Svar: Nästa år kan det bära iväg vad det gäller kärlek... jag ser inget exakt men det närmar sig ju... kram :)
Esmaralda

11 Pia1:

skriven

Åh nej 😅 jag dör lite av skratt! Själv gjorde jag mig så fin en gång inför en båtresa, jag hade min bästa kjol och en vit skjorta. I vänthallen blev jag kissnödig och gick med väninnan på toa förstås. På väg tillbaka till sittplatsen blev jag liksom utstirrad av en karl, jäkla äckel att glo så ogenerat på min bakdel, kjolen nådde ju till vaderna? Tills väninnan börjar asgarv. Och berättar för mig att jag stoppat hela baksidan av kjolen som en klump innanför trosorna...

Svar: Ha ha ha ha :)
Esmaralda

12 Blå:

skriven

Haha du är så härlig när du bjuder på dig själv! Detta är såklart väldigt pinsamt och inte alls kul.. men att läsa detta på morgonen fick iallafall mig att skratta lite. Hur kunde du glömma E?!

Hade tänkt bjuda över honom när jag fyller år, men vi bråkade för första gången i helgen och har inte pratat sedan dess. Kan tillägga att han är mitt ex och vi annars är bra vänner. Han kommer även bra överens med min familj osv. Men jag vet inte, skulle det vara konstigt om jag bjöd över honom? Vad skulle det luta mot att han svarar?

Svar: Ja hur i hela friden kunde jag glömma ???? Inte klokt! Kanske ni ska prata ut om helgen innan du bjuder.. kram :)
Esmaralda

13 Liten C:

skriven

Assså jag dööör 🤗😝😝😂😂😂!
Du är för rolig och avslappnad 🤗.,
Kommer jag och Peter ses på tu man hand?
Och blir det isåfall snart?
Kram

Svar: Verkar som om ni kommer ses.. men jag ser inte när.. kram
Esmaralda

14 <3:

skriven

Haha sätt timern nästa gång. Glad Lucia & kram 😇
Testar och frågar igen om du kan se något om Sofia A ? Vad är hennes agenda. Känner mig osäker att bli vän med någon som pratat illa om mig när hon var yngre. Hon sa på festen att vi glömmer allt gammalt. Hon la till mig som vän. Tog bort vän förfrågan....Hon skrev igår att hon såg mig på stan. Gör hon detta för att Eva ska gilla henne mer. Kan ärligt erkänna att jag är stött av att E verkar gilla henne så mycket.
Kram

Svar: Ja, timer får det nog bli! Jag tror inte hon agerar pga E.... kram :)
Esmaralda

15 Koja:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha du är för underbar.

Es, är han kär i henne? Finns det någon risk/chans att han ändrar sig om oss?
Kram

Svar: Han verkar ha känslor för henne, det är allt jag ser, inga detaljer.. kram
Esmaralda

16 Lilla blå:

skriven

Ha ha hur härlig är inte du !!

En rejäl vaxremsa har hängt med på baksidan av vaden ett par gånger vid shopping i shorts.

Så, I feel you sister :) Dunderförskyld just nu men försöker gilla läget. Något annat kul på ingång, Es?

Kramis

Svar: Ja, visst är det lätt att glömma !!! Krya nu på dej... en hel del kul kommer.. kram
Esmaralda

17 Dröm igen:

skriven

Hej Esmaralda.
Inatt drömde jag om älgar, flera stycken. Som sen blev dödade. De låg flera döda älgar.
Betyder den här drömmen något?
Kram

18 Skrållann:

skriven

Hej!
Haha, det var det roligaste jag läst😂
Verkar det som om vi ridit ut stormen vi haft i vårt äktenskap?

Kram❤

Svar: De närmaste månaderna blir avgörande.. kram
Esmaralda

19 Vv<3:

skriven

Hej Esmaralda

Jag förstår inte varför han inte ha varit online i 3dagar nu. Har ardi gjort ny fb eller är det någon annan han har??

Kram.

20 Mojsan:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du han kommer att få starkare känslor för mig?
Kram

21 <3:

skriven

Borde jag ge Sofia en chans. Som du kanske ser är vi rätt lika på något sätt ? Eller hålla distans...
Kram

22 Nettan59:

skriven

Hej Es!
Du gav mig ett gott skratt i förkylningseländet nu på morgonen.
Tack för att du bjuder på dig så där, egentligen skall man väl inte skratta åt andras olycka men känner att man själv snart är där med mitt minne.

Nu är allt klart med försäljningen, kommer jag att må bättre i det här o hitta ngt nytt att göra?
Kram

Svar: Det är så okey att skratta.. det gör jag ju själv... lite efteråt :) Ja, du kommer må bättre.. den goda energin visar sig snart.. kram :)
Esmaralda

23 Solstjärnan:

skriven

Hej 😊

Nämen Es .Du är då allt härlig! 😃😃😃

Du gör så det händer omkring dig, men tänk så bra , vardagen är ju minsann så mycket mer kul när man sedan efteråt får minnas vad som hänt o skett.
Men ust i händelsens minut är man ju inte direkt "Tjohej" inte ...

Es, undrar, är min kommande stora kärlek (SM) redo för att träffa mig eller dröjer det ännu .

Ute är mörkt och kallt..inne i husen lyser då överallt de tända ljusen..
Ha en fin Luciadag!😊🕯

Kram Solstjärnan 🌟

24 Dunegull:

skriven

Hahahhaha så skön!
Bara motgångar hela tiden. När ska allting vända?
Varför är det såhär så länge? Tycker inte jag förtjänar det...=(

25 Solen:

skriven

Åhh herrejösses vilka inre bilder man fick nu då! Tack för att man fick vakna med ett skratt!
Vojne vojne vilka tuffa tider det är på jobbet...är supertrött. Hoppas det kan ljusna lite på den fronten snart.
Ha en bra dag! Kram

Svar: Jadå, det kommer bli bättre.. inte perfekt men betydligt bättre.. kram :)
Esmaralda

26 Sus:

skriven

Hej
Avslappnad....
Eller glömsk....
Hur ska de bli?
Love sus

27 Vv<3:

skriven

Hej Esmaralda

Jag förstår inte varför han inte ha varit online i 3dagar nu. Har ardi gjort ny fb eller är det någon annan han har??

Ser du nåt es?

Kram.

28 Smöla:

skriven

Haha, förlåt att jag skrattar men detta va så roligt 😂 Vilken hyllning att få känna sig avslappnad:) Går jag mot rätt väg? Hittar jag min avslappning å får känna lugn å ro snart?

29 Jen:

skriven

Du är härlig som bjuder på sådana berättelser! Önskar fler gjorde det. Vi är ju bara mänskliga trots allt.

Det känns nu som att jag isolerar mig litegrann (inte för att jag direkt har ngn att umgås med, tvyärr) och att mina rutiner är i kaos. Finns det ngt jag själv kan göra för att förbättra mitt läge? Ensam har jag väl varit ganska mycket i livet, så det vet jag inte riktigt om jag kan förändra?

30 Anonym denna gång:

skriven

Hej Esmaralda
Jag har ett vikariat, en tjänst där man har lite mer ansvar, en slags chefsposition. Jag har tagit mig an uppgifter på största allvar, men den tjejen som jag har vikariatet för hon jobbar ibland. Och då är det hon och den andra chefen som bestämmer. Jag tycker det känns fel. Det kanske är larvigt? Men om jag har det vikariatet så tycker jag att jag ska få ha den ”positionen” under tiden jag har det vikariatet. Annars blir ju det hela halvdant? Och hur ska jag få respekt från de andra att de ska lyssna på mig även om man jobbar som ett team så behöver ju en delegera jobb? Om jag inte får fullfölja vikariatet på riktigt?
Ja jag vet inte.. vad tycker du? Och varför bestäms det såhär?
Kram

31 åsa:

skriven

Ha ha ha underbara du!
Sankta Lucia.... fniss!

Härlig morgonskratt mitt upp i kaffedrickandet ha ha.Tack!

kommer vi att ha kontakt o mötas l nu vid jul?
ha en fin Lucia dag!
Kram Åsa

32 SOL:

skriven

Hahaha, så morsomt, du så jo at folk lo mot deg. Jeg vet hva du må gjøre (kan gjøre) Heng opp et speil på ytterdøren eller der omkring 😀😀😀😀😀

Ha en fortsatt fin dag.

33 Ghostwriter :

skriven

Gud så roligt!! Jag hade ju dock sagt det till dig om vi ändå hade pratat. Men härligt att ingen heller brydde sig så pass utan lät dig bara vara som du var! (lite glömsk hehe)



Kan du förnimma om jag är gravid just nu? Jag försökte få svar från min ängel som isåfall gav ett Ja och jag undrar om jag kunde tolka han rätt eller om jag tolka sjukt fel. Jag försökte få svar på lite olika sätt. Han berörde den hand som var svaret... Men man kan ju tolka så fel.
Vore "kul" att veta, isåfall har jag utvecklats mer snabbt!



Kram

34 Nettan59:

skriven

Tack för svaret Es. Betyder mkt för mig . Kram

35 EPM:

skriven

😂😂😂😂😂😂
Underbart!

Jag har reclaimat det som tagits ifrån mig i form av övergrepp. Jag lyckades!
😄

Ser du om jag får nån glad nyhet snart?

Kramar

Svar: Japp det får du.. kram :)
Esmaralda

36 Mammab:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du en framtid mellan dem med barn och familj? Ser du om sådana planer finns mellan dem? Ska jag räkna med att det är henne han är med även i längden?
Kram

37 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda! 😂😂😂 Du fick i alla fall njuta en liten stund.jag fick kaffet i halsen!
När Tror du min son får jobb i Uppsala? Våren/hösten-18? Glad Lucia kramar😃✨

Svar: Nån gång under nya året bör det i alla fall bli.. kram :)
Esmaralda

38 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Åååh så härligt förlösande det är att gå in på din blogg och få sig ett rejält innerligt skrattanfall

Tack Esmaralda du lös upp Luciadagen starkare än Lucia själv <3

Fruset och halt ute broddar på !

Kram Anki med flock

Svar: Här regnar det mest... men om det fryser på så blir det snorhalt...får nog skaffa mej broddar... kram :)
Esmaralda

39 Susanne Amalia:

skriven

God mitt på dagen ..
Vaknade av att en läkare ringde och så att jag skulle in på akuten ... hade över 100 i sänka och proverna var helt åt fanders ...
I förrgår var jag nästan hypokondriker ... för att jag sa att jag hade ont i magen ... Vet du att Lzec har en stark placeboeffekt .. d har inget vi kan hitta i magen förutom ett bråck, en cysta och ett hål... du kan inte må så här .. i dag måste jag åka in till akuten snabbt ... penicillindropp och cytostatika... och nu har de skrivit remiss och vill skicka ambulans för att jag inte ska röra mig ...
men i går och i förrgår skrattade de nästan åt mig när jag försökte förklara att jag hade så ont att jag inte kunde gå rakt .. livet förändras snabbt ..

FRÅGA?? Blir detta bra nu när jag faktiskt äntligen får vård ...??

NU önskar jag dig en fin dag och Lucia ...MG en fantastisk mysdag.. EllaBella hälsar så så klart och lussebullarna var supergoda säger hon hon ... kramar <3

Svar: Ja, äntligen, säger jag !! Nu får du de vård du behöver... och jag fattar inte att det ska så förbålt trögt !! Kram på er alla :)
Esmaralda

40 Mikael :

skriven

Kanske de är illrosa för att man inte ska glömma de så lätt ;)

Inte så många som går och handlar medans vaxningen gör sitt men är man effektiv så är man :)

Kanske sätta upp en spegel på insidan ytterdörren för en sista "koll" innan du går ut på stan :)

Kram
Mikael

Svar: En sån spegel skulle jag behöva.. kroppstäckande.. för jag tänker på den gången när jag kom till banken i mina älgmorgontofflor med rejäla horn !! Kram :)
Esmaralda

41 Virrhönan:

skriven

Herregud, dagens bästa och jag kommer ju få magrutor av allt skratt, en del tittar konstigt på mej här för helt plötsligt börjar jag bara skratta ha ha ha. Du är bra skön du :-)Kassörskan kanske undrar vart du har din rosa mustasch nästa gång du kommer till affären...
Luciadagen, känns alltid lika mysig på nåt sätt. Såg t om lucia på teven imorse och själv har jag glitter i håret, alltid glädjer det någon...eller retar någon hihi. Snyggingen skrattade till lite när han såg mej och kom med ursäkter när jag undrade vart tomteluvan var nånstans :-) han ser lite sliten ut, har han det jobbigt på nåt vis tror du?
Ha en skön Luciadag och sätt lite glitter i håret och dra en tur till affären vetja ;-) Kram

Svar: Ja själv ska jag sätta min glittriga julrosett i huvudet nu inför glöggfesten :) Kram :)
Esmaralda

42 Berg :

skriven

Haha vad rolig du är! 😂
Blir att fortsätta använda pincett istället här.. 😊

Jag har nu bett en kurator prata lite med barnen om hur saker går till hos pappan. En sten i rullning.. undrar om Shanti har ett finger med i spelet?.. undrar om det kommer leda någonstans? Kände att jag behövde ta det här steget, blev orolig av vad barnen berättade... Jag hoppas på förändringar, men vägen känns tung.

Lucia. Det är bra. Påminner om att det är tid att fokusera på ljus!

Svar: Pincetternas tid är förbi... det skulle vara som att klippa en gräsmatta med nagelsax ! Bra att du tog steget... känn dig nöjd med detta.. kram :)
Esmaralda

43 Oxe:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser han ut att ha känslor för mig längre?
Kram

44 Smulan:

skriven

Mår så fruktansvärt dåligt av att gå hemma... ser du något om vad för slags jobb jag bör söka eller vad jag jobbar med framöver?

Svar: Sök allt... utan urskillning, känns det som.. du kan alltid byta länge fram om det inte passar på sikt.. ett jobb kommer.. kram :)
Esmaralda

45 Förälskad:

skriven

Åh vissa dagar gör dina inlägg hela dagen så mycket bättre :)

Börjar jag bli förälskad i min träningskompis? Släpper mina skyddsväggar och jag talar om det för hen? Det sega i situationen är att flera, inkl min man säger att hen nog är lite kär i mig oxå. (Ja, min man vet vi är ärliga mot varandra i även dessa saker)
Men jag tror inte på det. Jag är ju bara jag, en typisk kompis tjej eller helt enkelt bara en som tränar i samma grupp för hen.

Lite underlig känsla att älska en person och bli förälskad och ev vilja mer med en annan...

Fortsatt härlig lucia!!

Svar: Träningskompisen är attraherad av dig... så är det.. men om det bär hela vägen.. det ser jag inte.. kram
Esmaralda

46 MK Gbg:

skriven

Tror jag döööööör!!!Vad jag har skrattat!! Fick måla om min mascara då den fullständigt släppte!
Det roliga är att jag ska just till att använda de rosa för att fixa min mustasch.. Tror jag tar fikat med vännerna först... och sen vaxar mig ikväll..
Jag brukar ju ha massor med dråpliga historier men nu står det still.. hm...
Tänker bara "Mamma är lik sin mamma"... Kommer ihåg hur jag som barn tyckte att det var "äckligt" när mamma plockade sina hårstrån här och där på hakan... och hur de blev grövre.... gråa... Eller den oootroliga storleken på hennes bh... Nej, så där skulle jag aldrig ha det när jag blev vuxen...
Nu sitter man här... med barn själv i nedre tonåren... Som låter som en själv när man är ung... "Mamma, varför sticker det där hårstrået ut så" "Men vilken stor bh du har... usch"... Ser på blicken vad hon tänker..."Jag ska minsann inte bli som min mamma"... Nähä tänker jag... Vänta och se vad generna kommer att göra med dig...Ha, ha, ha... Glad Lucia på er alla!

Svar: Ja för guds skull... vaxa inte förrän du bestämt vet att nu ska du vara hemma !! Och jag kan bara hålla med... mer hår o större BH. ..så är det bara... kram :)
Esmaralda

47 Bumble bee:

skriven

Hejsan hoppsan Es!
Hahahahaha! Nä förlåt! Kunde bara inte hålla mig. 🙊🙈 Tycker faktiskt synd om dig. Dumma mig att skratta åt dig, det måste ju ha varit jättepinsamt! Att ställa larmklocka nästa gång vore nog klokt.

Jag undrar bara av ren nyfikenhet och jag vet att du inte kan se NÄR saker och ting händer men jag undrar bara om du kanske kan se på ett ungefär om det är nära eller långt borta som min blivande man och framtida barn är? Hoppas verkligen på svar! Kram 🐝

Svar: Känns ju inte JÄTTElångt bort... kram :)
Esmaralda

48 Frida:

skriven

Ha ha, du är för rolig ibland. Ja så härligt avslappnat!

Kram!

Svar: :)
Esmaralda

49 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Tack för ett gott skratt så här på morgonen!Älskar när du berättar om knasiga eller pinsamma saker som du är med om. Det är så underbart att du bjuder på dig själv.

Kaninerna har stulit min arbetsplats. Förut när skrivbordet stod vid fönstret så hoppade de upp och skrev kommandon på datorn och bet i mina pennor och papper. Nu när jag har flyttat skrivbordet hoppar de inte längre upp. Däremot har de mutat in revir under bordet och under stolen. Jag kan inte flytta stolen utan att köra över dem. Och försöker jag flytta på dem så sitter de och nyper mig i fötterna istället. Fast nu har jag satt mig till rätta och de ligger och sover. Vet inte hur jag ska ta mig härifrån sedan bara eftersom de har lagt sig runt skrivbordsstolen så att jag inte ska kunna flytta den. Jag fattar inte varför de måste vara här. Förut när jag hade kaninlådan i det här hörnet hängde de aldrig här borta. Kanske att det är attraktivt att vara där jag vill vara.

Tack för svaret om spinnrocken. Det känns lite bättre nu faktiskt.
Jag har gjort mig av med en hel del saker och det har varit svårt men samtidigt rätt skönt.
Jag har haft så himla många intressen och tankar och drömmar om vad jag skulle vilja lära mig och ägna mig åt. Jag har testat väldigt mycket och nu känns det som om tiden är inne att avgränsa intressespannet lite och fokusera på det som känns viktigast och roligast. För det blir faktiskt stressigt när jag vill ägna mig åt hundra saker på en gång. Samtidigt har jag förstås haft väldans kul när jag har provat nya saker hela tiden och varit nyfiken på allt nytt.
Men var sak har sin tid.
Jag drömde att jag var med i kaninvälfärdsföreningen och att jag skrev på deras sociala media om kaniner och att jag trivdes så himla bra med det. Det är ju precis som det är i verkligheten! Det verkar som om jag själv och mitt undermedvetna är överens. Det är en väldigt bra arbetsprövningsplats jag har. Den passar lika bra som Askungens sko gjorde på Askungen.

Idag är det yoga på schemat. Annars lugn och skön hemmadag.
Ha det bra. Kram ThereseC

Svar: Det finns på min bucketlist.. att bli nypt i foten av en kanin.... de har ju stora tänder men jag antar att de inte biter för allt vad tyget håller ? Ha en bra yoga.. kram :)
Esmaralda

50 Louise:

skriven

Önskar er alla en fin lucia. Vi har lussat för barnen på förskolan eller ja för vår avdelning. I eftermiddag blir det för föräldrar och släkt. Första gången jag är pedagog i luciafirande.
Helt galet att det bara är 5 dagar kvar av min VFU. Åhh vad jag älskar att vara här. Jag tror på ett G jag vågar att tro det. Jag hoppas det i alla fall och jag ser fram emot att komma tillbaka till dem i januari.
Jag hoppas att nästa gång blir den sista gången.
Ser det fortfarande ljust ut med resten av mina praktikkurser?

Ha en underbar dag och tacksam för svar.
Kramar

51 M:

skriven

Hej Esmaralda.
Är det att dem har kommit varandra närmare nu sista tiden? Eller handlar det mer om att ”poletten” har trillat ner för mig och jag äntligen fått insikt i hur det ligger till?
Kan jag förvänta mig att det är henne han kommer vara med nu en lång tid framöver?
Kram

52 G.:

skriven

Mener K det han sier om meg til meg?

53 Lo:

skriven

Hej Esmaralda.
Har han lagt märke till att jag dragit mig undan? Är det något han funderar över eller berörs av? Får han tillbaka känslor för mig?
Kram

54 k:

skriven

haha den var rolig :)
tack för ett gott skratt idag. Alltid kul att läsa dina inlägg.


Ser du någonting som rör vår kommande resa ?
bra/dåligt eller nått vi ska passa oss för.

Kommer att resa runt lite och då vet man ju aldrig hur det kan bli.

Kram

Svar: Känns som det blir en bra resa men en hel del fina upplevelser.. kram
Esmaralda

55 Helena Ir:

skriven

Tack Esmaralda..jag skäms lite över ett sånt gnäll från mig..
Försökt prata lite med dottern som ska med ..men just nu är hon så grymt trött efter jobbet..
Och jag vet ju varför jag är stressad..jag är ju så bajsnödigt (hahahaa) rädd för att flyga. Det som hänt..med olyckan sitter kvar..Andas..bör man..:)

Skorpis..du får en kram idag..hoppas du mår bättre snart och det ordnar sig med jobb och så. Tills dess får du förlita dig på Sisun

AnnaK..vet du tjejen..du är så bra så! Du får också en kram!

Ha det så mysigt med grannarna..glögg är gott..synd att det inte funkar för mig..

Kram :)

56 Erika.F:

skriven

Du måste har uppvisat en riktigt vacker syn av dig själv.
Det sista jag gör innan jag går utanför dörren är att se mig i spegeln. Har du funderat på det kanske? Hahahahaa.
Fy så pinsamt när du kom hem och, du förstod varför en del log - tittade. Tror det var både första och sista gången du gick till affären utsmyckad på detta sätt. :)

Kram

Svar: Ett bra och handfast råd... se dig i spegeln människa.. ska jag påminna mej själv om ! Kram
Esmaralda

57 Lenafena:

skriven

Dagens humörhöjare! Tack! Själv såg jag löss i min skalle igår....för 35 år sedan var jag ned om något liknande. Från barnbarnens dagis, hjälp det är så ÄCKLIGT. Orkar snart inte hålla på med gammkroppa.... det är så mycket som behöver åtgärdas......imponeras av att du vaxar med Veet. Du är en fräsching! Önskar dig en riktigt fin Lucia!

Svar: Löss är min fasa... man ska ju vara med om allt så det kanske kommer !! Men vaddå - är det något speciellt med Veet ?? undrar jag lite förvirrat... kram :)
Esmaralda

58 Smöla:

skriven

Hur blir min julhelg?

59 Nja:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du han kommer att ändra sig?
Kram

60 Milla:

skriven

Hej, har träffat en man, A, kan det bli mer än vänskap?

61 Kicki 🌞:

skriven

Hej igen Esmaralda! I morse ställde jag dig en fråga (här ovanför) och du hade helt rätt 😊! I dag har det verkligen öppnats nya möjligheter för mitt företag. Det gick väldigt snabbt i uppfyllelse 😊!

Svar: Härligt:) kram :)
Esmaralda

62 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Tacksam för dina roliga, nyttiga inlägg där man får ett gott skratt.

Har tagit ett annat jobb nu tillfälligt, en tjänst som sträcker sig några månader. men saknar att jobba som florist.
Ser du mig jobba som florist igen?
Kram

63 Smöla:

skriven

Blir de nån flirt under helgen?

64 sense:

skriven

Du underbara Es, det gäller komma ihåg varför äggklockan ringer också!

65 Ellis:

skriven

😁Underbara Es så roligt👍tack för att du dela med dig,du har alltid de bästa historierna💓

Ser du om jag kommer få egen lägenhet framöver i denna staden, eller kommer jag bo kvar här?
kram







66 Skorpan:

skriven

Åh tack Helena Ir, kram till dig med :). Sauna o sisu då ;).
Kram Skorpan

67 sippan:

skriven

Du är ju go' du! :)

68 Rose:

skriven

Jag skrattar så jag gråter! Tack för att du bjuder så på dig själv. Behövde verkligen skratta..😀

Svar: Kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: