Dags igen.....

 
Så är det dags igen... ett år äldre.... tvi vale.... om att bli äldre kan man tycka vad man vill men presenter är kul att få!! 
Tidigt i morse  uppvaktades jag på sängen med skönsång av min vän och Mannabonne Glenn som ylande föröskte hålla takten så gott det gick !
 
Jag fick en ny mobil.
 
En Oneplus... herregud... har jag aldrig förr hört talas om.
 
Den ligger på laddning nu & jag hoppas att jag kan sköta den.
 
 
Och så fick jag vackra blommor
 
Ett jätteläckert halsband !!
 
Gott kaffe och en fin macka på sängen... och MG var rent till sig... sen försvann han bara.... och min vän påstod att det funnits ett paket till..... som var  borta...
 
Och är både MG OCH ett paket försvunnet... då  vet man vad som pågår och mycket riktigt...  vi hittade honom  längst in i tvättstugan med golvet fullt av avrivet presentpapper och han stirrade besviket på en extraladdare till mobilen...
 
Han tyckte nog synd om mej som fick så tarvliga presenter !!
Själv får han ju gosedjur o ost och korvskivor.. coh sånt som är BRA presenter !
 
Mamma ringde och sjöng... min afrikanske bror ringde och sjöng och hurrade... alla barnen har hört av sig... och jag har blivit så himla firad och känner mig .. glad & speciell & älskad !!
 
Tack alla ni för era hälsningar
 
Och bäst av allt... det är bara tidigf eftermiddag... mycket mer kan hända !!
 
Kram & kärlek
 
 
 
 
 
 
 
1 sense:

skriven

Må hon leva !!!!
Allt det där är du så värd, fastän nog skulle jag kunnat unna dig en korvbit också ! Jätte-grattis kära ES.

Svar: Stort tack :) Kram :)
Esmaralda

2 Sus:

skriven

Hej
Härligt att vara omhuldad....
Kul med paket....
Behöver ett halmstrå....
Love sus

Svar: Tänk igenom... förhåll dig till situationen.. och gå vidare... kram
Esmaralda

3 Fanny2 :

skriven

Oj, jag kommenterade nyss innan det nya inlägget dök upp men jag säger det igen: grattis på din dag!

Resten av dagen blir nog minst lika bra. Vad rolig MG är som måste göra en kvalitetskontroll åt dig först för att se om han godkänner paketet. Det finns en anledning till att så få känner till Oneplus och det är att när de lanserades så kunde man bara köpa dem om man hade fått en invite, så de var lite svårare att få tag på. 😉 Hoppas du blir nöjd med den och du blir firad hela dagen.

Kram och puss på MG

Svar: Tack för den infon... där ser man !! Kram :)
Esmaralda

4 Tingeling :

skriven

Grattis på födelsedagen!!! ☺🎈🎁 hoppas dagen fortsätter lika härligt!

Nu har jag varit på jobbet 4 dagar och känner mig som hemma. Känns som om jag aldrig varit borta. Ska nog inte vara kvar just i detta rum, avdelning, framöver. Men känns bra. Mår bra. Inte känt på väldigt länge, men nu längtar jag faktiskt efter lite kärlek och uppmärksamhet. Vet inte om den stora kärleken är på väg nu, eller om jag träffar andra emellan? Tänker att det vore dags nu!

Tänk så härligt att vakna upp med frukost på sängen och presenter. Hur mysigt som helst.

Här regnar det nu. Men hellre regn än snö! 😉

Kram!

Svar: Tack :) Nu är du på rätt väg och har god energi... kanske blir det en fling men den rätte är på väg.. kram :)
Esmaralda

5 Shari:

skriven

Skrev igår vad jag tänkt på under senare tid o vad som fått mig att bli lite mer passiv gentemot honom. Hur tror du att han tog det/kände kring det? Ser du hur det bli mellan oss nu? Något jAg bör tänka på elr så??

6 Jessica:

skriven

Es,
finns det någon som har fått upp intresse för mig? kommer jag att träffa den personen isåfall?
Och några frågor till, ser du om jag kommer börja på en musikskola utomlands? Det hoppas jag iallafall. Och tänker han på mig och ångrar sig? Känner han något för mig? Kram :)

7 Dunegull:

skriven

Stort Grattis på din dag!
Hoppas den blir supertrevlig!

Svar: Jättetack :)
Esmaralda

8 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Grattis på födelsedagen🌸
Det missade jag tills nu🎂🎉

Es, har sett en utbildning inom projektledning inom elteknik men då behöver man först ha jobbat inom el i två år, samt läst en kurs i el!
Är det här värt att satsa på för mig?
Skulle jag trivas och få jobb?
Kram

9 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Blir det nytt jobb eller ny kärlek först? Eller studier?
Kram

10 Mind:

skriven

Gratulerar! :)

Ja, du har då verkligen fått en bättre dag än mig. Fick just reda på att jag inte får sjukersättning, a-kassa, insats eller stöd från arbetsförmedlingen. Och försörjningsstöd från kommunen får man ju inte om man bor med någon. Snacka om att dagen blev upp och ned vänd, lite orolig är jag allt. 0 i inkomst.

Men på lördag ska det nog bli bättre då jag fått en spa-dag i present som infaller då :).

Hoppas din dag fortsätter vara bra!
Måste bara berätta en kul grej. Min systerson som är två år gammal ropade på sin mamma "Mamma kom, jag har städat"
"Nämen oj, vad snällt"
Så hade han plockat bort alla blad från krukväxterna, de såg väl stökiga ut kanske :D
Kram

11 Nornan:

skriven

Hipp Hurra och stort Grattis på födelsedagen snälla Es.💐🎁🎈🍸🍻

Vad roligt att du har en sån fin och omtänksam familj 👪🐕❤

Mången Kram!

12 n:

skriven

Hej Esmaralda!
Om jag går utbildning medicinsk sekreterare ser jag ut att få fast jobb direkt efter utbildning?
Kram

13 <3:

skriven

Hjärtliga gratulationer på din dag kära Es 🎂. Vilket vackert halsband du fått i present. Toppen med ny mobil det behövde du ju verkligen.
Är han intresserad av Susanne J ? Vi är inte alls lik varandra hon och jag. Han svarade henne tydligen att han väntar på henne när hon frågade om han var sambo nu.Snacka om att kasta sten i glashus. Han är inte seriös antar jag ? Borde jag konfrontera honom om detta ?
Kram
💗💗💗

14 lilleba:

skriven

Så trivelig med fødselsdag ! Gratulerer så mye !!
Kram ;)

15 Helena Ir:

skriven

Fantastiskt..precis som det ska vara! Och som du säger,det är bara eftermiddag.. :)

En dag hoppas jag bli firad så..om kärleken är romantiskt lagd..det verkar din vän vara!

Njut nu av dagen!
För du är ju älskad.. :)

Kram <3

16 Lena:

skriven

Grattis 61-åringen!!! Själv är jag ju nyss fyllda 63-vart har alla åren tagit vägen-så himla snabbt allt går. Medan du har varit i Grythyttan och Loka brunn har jag stukat tummen.....thats about it. Farfar for alltid iväg en gång per år och drack brunn på Loka. Fin miljö! Stort grattis och jag måste säga att du är den snyggaste 61-åring jag sett.

17 Lotta S:

skriven

Varmt grattis till dig, du välgörande Vattuman!

18 Karin:

skriven

GRATTIS :)

hoppas du får en fin fortsatt dag.

Ser du hur vi går vidare jag och sambon ?
Känns himla bra och jag vill ta allt ett steg till.

Tack
K

19 lillanilla:

skriven

Önskar dig en fortsatt fin Födelsedag<3
Kram

20 Shari:

skriven

Stort grattis på födelsedagen es! Jättefina presenter.

Hur tror du att han tog det/kände kring det jag skrev till honom igår? Ser du hur det bli mellan oss nu? Något jAg bör tänka på elr så??

21 Heaven:

skriven

Stort grattis vackra es! Önskar dig en dunderbar dag!

Es, jag undrar hur mina kollegor ser på mig? Kram

22 AnnaK:

skriven

Det var du sannerligen värd 😊

Vad underbart att få känna att någon tycker man är värd så fina presenter, skönsång och frukost på sängen 😊 Har nog aldrig hänt mig 😜

Hoppas du får en fortsatt fin dag!

Kram 😊

23 Snödroppen:

skriven

Grattis du kreativa och skapande vattuman!

Ha en fortsatt njutbar dag och fortsätt känna dig älskad och omhuldad av oss alla.

24 Cj:

skriven

Grattis till världens bästa E💕🍾🍾🍾!! Njut av vad dagen har att erbjuda.
Kommer jag att träffa Aj igen? Kram

25 Lilla jag:

skriven

Grattis på din stora dag Esmeralda=)

Vad ska jag göra tycker du?

Kram!

26 Alina:

skriven

Ett stort grattis på din dag🎉 låter som en underbar mysig morgon du haft:)Mg är bara för söt<3

undrar om denna dröm jag hade inatt betyde ngt eller inte:)?
Jag drömde att min far(som är död) stod vid dörren till sovrummet och pratade länge om något, jag inte komer ihåg nu. Jag låg och sov i drömen med. Han kom sedan fram till mig och gav mig en godnattpuss och inom mig hörde jag, he loves you, sedan blev jag väckt av någon annan och gick upp.
kram:)

27 Hmm:

skriven

Stort grattis på din dag. Undrar drömde inatt att det var några som blev spådda i tarotkort!! VAd betyder det

28 Susanne Amalia:

skriven

Stort Grattis till dig .....
På din dag <3 <3 <3

Så tycker jag att du är värd ett gosedjur och en bit korv <3
och EllaBella säger att alla borde få en bit korv...
hon och Saga hälsar och grattar...

Jag hoppas att du blir bjuden på en god middag med vin och en fantastisk efterrätt,,, ett poolbad och en underbar kväll ...

Detta är din dag så njut.. sådana dagar är det bantningsförbud... däremot ska man bara göra det man tycker om..

tack för svaret på din fråga.. det är lite mörkt nu runt omkring mig kan jag tycka.. förstår ju inte riktigt var vägarna bär .. förstår att jag är stoppad men inte riktigt varför och har då svårt att fatta beslut om var jag ska gå...
min mamma är som hon är och säger att ha ha nu kan du inte gå på kursen i helgen... för du kan ute ta dig dit.. men det tror jag att jag kan.. min vän är fortfarande borta,.. denna onda hemska energi måste ju försvinna.. tänk klart var det och förgör energin..
mediterade och fick healing i går.. men fortfarande ingen klarhet..

jag måste hitta någonstans att bo... jag måste se ljuset kärleken och glädjen... utan att ta med den svarta sidan och jag måste sluta att ta med vilsna själar... på min stig..
I morgon ska jag på kurs hos Anu.. se om hon kan hjälpa mig rensa lite...

jag längtar efter eget boende, ett jobb som ger mig pengar som jag kan betala hyra och leva på.. en man som jag älskar och glädje.. Nu är jag bra på att prata med universum men dessa mörka krafter som silar in på sidorna är många..
Ren kärlek och ren glädje gör människor runt omkring väldigt avundsjuka.. hur kan hon som inte har något..??? människor tycker över lag att de är en lite bättre än andra... jag hör ofta.. när jag inte kan hur kan då du som inte har någon utbildning på detta...
Jag har aldrig påstått att jag kan.. det bara händer..
folk blir friska efter en behandling.. eller livet vänder efter att de har träffat glädjen ljuset och universell kärlek..
Men jag har all mörk energi deras frustration kvar runt mig.. ibland hat..
måste hitta en plats att återhämta mig.. det ska ju inte behövas en bruten arm; skallskada och bukinflammation för att jag ska stoppa... stanna och reflektera...

tur att jag ska på kurs... så att jag kan ventilera detta i helgen..

Nu ska jag meditera lite.. prata med universum .. och få hjälp med att ta mig dit..
utan att ta med svart energi.. bara ren kärlek till det existensiella..

tack fina att du finns att du har denna blogg och det du gör för alla <3

Njut av kvällen och Grattis en gång till från vår lilla Flock ...


29 F:

skriven

Min vän fyller år idag oxå 😊😊 var iväg förrut o lämnade presenter !! Ser du om mans bror kommer lära sig jobbet snabbt, så jag får min fritid

Svar: Jag tror inte det dröjer så länge.. kram
Esmaralda

30 Anonym :

skriven

Happy birthday Esmeralda!
Är mannen jag tänker på singel Jacob E. Han kanske har familj vet inte så mycket om honom. Han verkar privat av sig.Såg han förra veckan vid runda bordet med sin far. Första gången på flera år jag dras till någon som inte är gubbig haha.
Kände mig som en skolflicka igår tittade på ett kort på honom. Han ser snäll ut men har säkert haft en lite sträng uppfostran. Vet inte om han la märke till mig på restaurangen. Kanske inte isåfall på ett positivt sätt var ute och åt som vän med en äldre farbror vilket kanske misstolkas. Har jag insett nu. Tror vänskapen där är över och det visat sig att K är lite av en äckelgubbe.
Kram

31 Nadja :

skriven

Grattis på Din födelsedag fina Esmaralda!

32 Cecilia:

skriven

Stort grattis Esmaralda! Du om någon förtjänar att bli uppvaktad.

Jag undrar om det blir bäst imorgon då jag har min bror med mig eller på lördag? Återigen, grattis och jag önskar dig en fantastisk dag! Kram

33 Ester:

skriven

GRATTIS på din dag!
🍾🎉💐
säger Ester

34 Filippa :

skriven

Hej hur ser våren ut för mig?

Kommer jag o några av mina närmsta vänner åka i väg i sommar?

Kram

35 Mm:

skriven

Hej Esmaralda!
Det verkar vara lite dåligt med jobb inom hemtjänsten just nu! Kommer det finnas jobb så jag klarar mig? Är det "nya" jobbet långt borta fortfarande?
Kram

36 f.:

skriven

Jag tog äntligen mod till mig och hörde av mig till killen jag träffade i början på månaden. Nu väntar jag ivrigt på svar. Kommer han ge mig en chans och kommer vi att träffas? Kram

37 Carina ST:

skriven

Stort och varmt GRATTIS och massor av kramar!!! Carina ST

38 Ullegull:

skriven

Grattis på födelsedagen!🎂🍾

39 Browallia:

skriven

Ett stort GRATTIS på födelsedagen kära Esmaralda! :)
Stor varm kram

40 Myan:

skriven

Stort grattis till dig!!!

41 Boudica:

skriven

Grattis kära Es!
Och tack för all hjälp genom åren, och vi hoppas du fortsätter länge till! ;)

Talismanerna är fina, föll direkt för månhalsbandet! Är det en riktig sten där?
men nu gäller det att tänka ut lite mantra ord, vilket jag är riktigt dålig på!
Å måste man skaffa swish för det? ;)

Här känner man sig i riktig obalans fortfarande, må bara denna harmoni som du sett kring mig vara nära!
Orkar inte på detta sätt så länge till!

Vaknade denna morgon till orden "var försiktig". Var extra uppmärksam under dagen, men jag har en känsla det handlar om annat än olycka. Men vad det vet jag inte.
Kan du få till dig något om det?
Kanske är det bara något jag plockat upp från drömmen?

Kram å en extra grattis kram!


Svar: Stenen är ingen äkta sten.. och du måste inte betala via swish.. det går lika bra att betala till mitt plusgirokonto 1354552-0 till Framtid & Rågivning/WIDA
Esmaralda

42 Little miss piggy:

skriven

Grattis på födelsedagen!!!! 🌹🎉🎂

43 Makaon:

skriven

Grattis på födelsedagen.🌹

44 Elsa:

skriven

Stort grattis! Hoppas du har en bra födelsedag 🎉🎂Kommer F starta ett företag? Kram

45 Marylou:

skriven

Du vet väl att födelsedagen är dagen man firar dig som en gåva till resten av världen!🌸
Grattis på din dag!
Snart dags för ny seans....men skulle vilja veta om jag ska 'ge upp' och söka mig nytt jobb?
Kram

46 Drutten:

skriven

Grattis på födelsedagen! Låter som om du haft en toppendag!!

Kram Drutten!

47 Elsie:

skriven

Stort grattis!
💐🎂
Hoppas dagen varit bra☺
Oneplus är verkligen mycket telefon för pengarna,är inne på min tredje....
( Första ramlade i stengolvet =totalkrossad, andra föll ur byxficken ner i toastolen...Detta rekommenderas ej)
Tack o lov för otursförsäkrkng!😁😁

Kommer sonens bostads bekymmer få en lösning snart?
Ha en fortsätt go kväll 💕

48 en_mormor:):

skriven

GRATTIS Esmaralda!! Önskar dig en härlig återstående födelsedag...Kanske vännen ger en lapdance? ;)) Bilder vill nog alla se här ;D

Ditt triggerfinger har smittat av sig o ingen resa kan väl bli mer "blessed" än man beställer den på din födelsedag va ? :D Gardasjön, vad säjs om det ? Jag o gubbs min...

Goekramar till dig o de håriga :D

49 HS:

skriven

Grattis Es på födelsedagen! Hoppas att du har haft en fin dag!


Kram

50 Livsturisten :

skriven

Grattis på din fina dag! Även om den hunnit bli till kväll nu när jag skriver här.
Min dag har gått i trötthetens spår idag och en himla hemlängtan har jag även om jag oxå har det bra där jag är nu. En himla röra bland känslor o tankar har jag o tänker att jag helt enkelt får gilla läget tills något förbättras. Kram!

51 Minis:

skriven

Stort grattis på din dag ❤

52 Fågel Grön:

skriven

Grattis, Esmaralda!
Hoppas att din dag varit fin.
Kram!

53 Blåklockan:

skriven

STORT GRATTIS på födelsedagen Esmaralda!!!

Kram/blåklockan

54 Jessica:

skriven

Es,
jag vet inte om du kan se detta men jag försöker,
kan du se om om min gammla nalebjörn från när jag var liten finns långt in bland allt annat gammalt skrot i gaderoben hemma? Jag skulle bli jätteglad över att hitta den. Hoppas du kan se det. Kram :)

55 Delfina:

skriven

Grattis Es 😆😀👍💖

56 Kristina:

skriven

Hej Esmeralda!

Vad glad jag är över att ha hittat din blogg. Jag har nämligen en fråga..

Jag är väldigt förälskad i en person, som jag numera träffar på väldigt sällan. Jag undrar om jag och han kommer att ses igen? kommer jag någonsin kunna få kontakt med honom på något vis?

Tack på förhand,
Kristina

57 Nettan:

skriven

Grattis på födelsedagen!
Kram ❤️

58 Kristin:

skriven

Kjære Esmaralda.

Gratulerer så mye med dagen din <3
Ønsker deg alt godt!

Kram fra Kristin

59 Veronica i Barcelona:

skriven

GRATTIS i efterskott kära du!!! Tack för att du är den du är och hjälper att visa vägen för många :)

Kramar
Veronica

60 Madeleine :

skriven

Åh förlåt att jag missade men stort grattis i efterskott och jag hoppas du hade en underbar dag!

puss o kram
vi ses på stan

Svar: Tack :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: