De suger blod om natten...

För ett tag sedan kom vännerna hem från semestern… långweekend  i New York… på riktigt  fint hotell. 

Fyra stjärnor.

Inte värstingen bland hotell men ändå helt okey & centralt på Manhattan.

 

 

  Vad de inte noterade var de  nästintill osynliga gästerna i deras rum… som kom fram om natten och sög deras blod…. och som  sedan for med dem hem i resväskan !! 

Just det… vägglöss !! 

Min kompis ringde mig och  bara vrålade om  jävla-helvetes-vägglöss-helvetes-skit… och jag förstår. 

 

 

Snabbt upptäckte både väninnan och hennes man att de fått konstiga kliande utslag men de tänkte ändå inte vägglöss… kanske för att de  applicerade ohyra på ruckliga gamla hotell och inte på deras dyra.. som kostade typ 3000 kronor natten.

 

 

Och inte nog med det.  De hade vägglössen med sig hem !!

Min kompis har en äckelfaktor som går igång bara  hon ser en loppa på TV  … och nu skriker hon  hysteriskt mest  hela tiden.  Hon vill flytta från huset och hon säger att hon aldrig kommer att  bo på hotell igen – hon ska minsann aldrig resa mer och hon ska inte gå nånstans utan en stor burk Radar.

 

 

Bostaden är sanerad två gånger och sonen på 13 år har fått nytt namn i skolan… Lusen…

Väninnan anklagar sin man…det var han som bjöd på och betalade resan och det var han som valde hotell… ett riktigt  fint ett, som han tänkte,  och det är ju varken rim eller reson att ge sig på honom.

”Men han  bryr sig inte” kvider min väninna och jag säger att jamen herregud, om han vore lika hysterisk som du, då hade ni triggat varann så pass att ni fått flytta in i madrasserad cell……. Och väninnan tittar på mig och ryser och säger att tänk så många vägglöss det kan finnas i en  cell som är klädd med tyg !!

 

 

Äktenskapet knakar i fogarna…. Sonen känner sig utsatt i skolan…. och lusen har alltså slagit till !!

 

Vilket får mig att tänka på när jag jobbade i krigets Kosovo.... och flera veckor efter hemkomsten öppnade jag  en necessär och  världens största kackerlacka  stack ut huvudet och stirrade på mig.

 

   Jag agerade  direkt  och skrek som en galning… slängde ner necessär med kackerlacka i byråldan igen… pang igen med lådan.. och sedan släpade jag ut hela byrån  med innehåll i trädgården.. skvätte hysteriskt en  flaska vodka över den… fortfarande skrikande och  påminde sedan mig själv att det  är tändvätska som gäller så de blev en sådan flaska också… pang på… och  sedan satte jag eld på alltsammans och det blev en brasa som man  fortfarande talar om. 

 

 

Kram & kärlek 

1 Dunegull:

skriven

Ser du om jag kommer bygga ut mitt hus?

2 Linda:

skriven

Hej Esmaralda!
Påminner om när min dotter hade ett!! Bett på benet i höstas och mitt ex som arbetar med vägglöss gick igång ordentligt så två hus sanerades och ja inte minsta lus hittades. Jag undrar om du kan se ngt positivt runt mig snart när det gäller jobb eller kärlek?
Kram L

3 Mimi:

skriven

Hej!

Tror du att jag får jobb snart?? det känns mer och mer hopplöst att få ett jobb. Känns inte alls bra.

kram

4 Fanny:

skriven

Haha vilket elände! Inte så kul för den drabbade men det är väl något som man kan skratta åt efteråt. Dina berättelser är alltid skriva med sådan charm :)

Själv så har jag sovit väldigt dåligt inatt.. Har många tankar i huvudet. Kanske du Es kan hjälpa mig lite..

Varför slutade han att följa mig bara sådär? Hur tänkte han där egentligen? För vi var ju ändå vänner.. Jag har tänkt på honom mycket den senaste tiden då jag saknar tiden då vi pratade som allra mest. I mina tidigare spådomar har du bekräftat att vi kommer att få tillbaka kontakten och träffas igen osv.. Betyder det då att vi inte kommer att göra det nu? Jag fattar ingenting! :(

Kram från en förtvivlad tjej

Svar: Det ser ut som om han drar sig allt mer bort... kanske det är dags att acceptera detta... den närhet ni haft ser inte ut att komma tillbaka.. ni träffas igen men det blir inte riktigt som det varit.. kram
Esmaralda

5 Anki:

skriven

Godmorgon Es

En fördel till jag kan tillgodoräkna mig som inte reser utomlands ;-)
Måste hitta alla "guldkorn " små :-)
nejdå
har rest 2 ggr och bägge ggr utan liftare hem
men är ingen "resmänniska"

äldsta sonen däremot...lider som av resfeber...
får kolla och tvätta hans bagage extra noga hädanefter...om det hjälper ?

Kram Anki med flock

Svar: Jadå.. tvätta allt i 60 grader eller stoppa in några dagar i frysen.. och res bara med hårdväska... kram :)
Esmaralda

6 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, mitt ex Daniel och jag hade en sån mysig kväll igår och firade min namnsdag i förskott. Råkade säga en sak jag inte alls menade när en kille frågade varför vi inte var ihop längre. D tolkade allt som att jag älskade någon annan under hela tiden vi var tillsammans och att allt speciellt vi haft tillsammans är borta och han vill aldrig mer se mig. Vi har varit vänner i tio år och han har sagt flera gånger att han inte vill att vi ska dejta seriöst igen. Han träffar L nu. Och skulle på dejt med henne idag. Han skrev ett långt mejl på natten och tog bort mig som vän. Vad ska jag göra Es vill inte förlora honom min bästa killkompis. Han vill mig väl och jag ska verkligen försöka att reda upp mitt liv och inte träffa G som inte är bra för mig. Trodde inte alls kvällen skulle sluta såhär i tårar. Han grät. Han skickade vår låt med igår innan det här hände. Fall in love with an alien.
Kram
💗💗💗

Svar: Han försöker gå sin egen väg men det är inte helt enkelt för honom.. han har känslor för dig som ser ut att vara ganska starka... och vad det gäller G... kör honom på porten.. pronto... kram :)
Esmaralda

7 Jennifer:

skriven

Hej! Jag förstår verkligen din väninna, att drabbas av vägglöss är ett rent helvete faktiskt, de är ju nästan omöjliga att bli av med... och ofta får man ju kasta mattor, gardiner o möbler för att bli av med skiten...

Själv har jag inte drabbats av vägglöss, men skabb fick jag en gång då jag bodde utomlands... och det var så äckligt, kliade som bara den. Inte nog med det, fick nästan gå ett ÅR med klådan förrän jag fick riktig hjälp, läkarna utomlands fattade inte vad det var... först då jag återvände hem fick jag hjälp.

Och den upplevelsen har gjort mig till en "vägglus"expert på mina resor... aldrig sätta väskan under sängen eller i garderoben på hotellet, hur fint hotell det än är, för vägglössen kan finnas överallt... läste att man helst ska förvara resväskan i typ badkaret om det bara är möjligt! Alltid kolla sängen noga om man ser spår efter vägglöss... och så har jag ett "bed bug" lakan som håller vägglössen borta... och då jag kommer hem åker sågott som allting antingen i frysen! Eller i 60 graders tvätt...

Förstås finns det ingen garanti för att helt slippa dem, men en hel del kan man nog göra för att slippa få skiten med sig hem.

En gång då jag satt på flygplatsen i Dubai och väntade på att boarda, såg jag en GUL skorpion!!!!! Eller åtminstone skorpionliknande insekt som nästan sprang ner i min väska!! Flög upp och skakade ut allt innehåll mitt på golvet!

Har också råkat ut för jättelika kackerlackor i Marocko, det hördes så högt när de gick på golvet i hotellet att man vaknade direkt! Det är väl nackdelen med att resa....

Och på tal om resa, hur ser min sommar ut? Blir det i arbetets tecken eller finns där möjligtvis rum för en resa? Kram

Svar: Bed bug lakan... har jag aldrig hört talas om !! Hur funkar det ? Sånt ska jag skaffa mej... bara för att vara helt säker ! Ja herregud vad de där stora kackerlackorna rasslar... det ser ut som om du kommer att arbeta... och resan kommer den också men jag ser inte riktigt när.. kram :)
Esmaralda

8 Mm:

skriven

Hej Esmaralda!
Men vad lössen kan ställa till med elände. Man ångrar sig efteråt om man gör det större än det behövde bli med äktenskap och grejer. Stackars sonen sådant kan dra igång rejält i skolåldern om någon har löss. Hoppas han kan stå på sig. Det är ju en äcklig känsla med småkryp det kan man förstå.

Es, tycker han att jag är jobbig? Vill han helst ha så lite kontakt som möjligt när det inte gäller sonen?
Kram

Svar: Jag tror inte han tycker du är jobbig.. men han har inget behov av mycket kontakt.. kram
Esmaralda

9 Misstjejen:

skriven

Hej

Undrar om han T gillar mig så mycket. Är det något du ser honom om mig?

Kommer vi träffa ibland också?

10 Tingeling :

skriven

Ush tänk att vara med om det. Jag gillar inte småkryp!! Förstår hennes (och din) panik!

Idag ska vi nog ut på promenad till kyrkogården för att få lite luft. Annars inget speciellt.

Har behövt hjälp nu med några saker men ingen kan hjälpa till. Jag förstår att alla jobbar och har egna liv. Men känner mig ensam. Jag är inte ensam men känner mig det ändå. Så kom till insikt här nu att jag behöver inte alls bo nära några släktingar eller familj. Jag klarar mig ändå liksom. Det måste ju gå.

har anmält mig till samma bostadsbolag jag bor i nu fast till grannstaden. Dem har bara lägenheter mitt i stan. Skulle vara skönt faktiskt. Samtidigt som det skulle vara skönt att bo i ett mindre samhälle "där alla känner alla". Får se vad som dyker upp!

Kram!

Svar: Ja något dyker helt klart upp och jag har på känn att kommer bli bra och lösa sig till det bästa.. kram
Esmaralda

11 Louise:

skriven

Vägglöss fy fan. Några barn som jag hade på min VFU var nyanlända och de hade bott hemma hos en släkting och barnen var helt uppätna av dessa vägglöss. Så synd o dem.
Haha vilken story med dig och kackerlackan.

Idag kommer vår säkerhetsdörr, igår sökte jag en lägenhet i vellinge på en gammal gata där jag bott innan som liten. Får se hur stor chansen är att vi får den. Är så trött att bo här nu.

Idag ska jag hälsa på chefen på Izabellas gamla förskola, i eftermiddag. Men jag fick ingen tid så jag mejlade henne igår och frågade var jag skulle träffa upp henne. Fortfarande inget svar så jag får väl avvakta lite för jag lär väl få ett mejl när som...hoppas jag. Måste ju veta vilken tid hon vill träffa mig.
Jag hoppas att jag nu får ett jobb(på förskolan) och att vi får lägenheten.
Hur går det med jobb för mig och lägenheten jag sökt?

Tacksam för svar.

Ha en bra dag. Kramar.

Svar: Ja fortsätt sök ny bostad... hela familjen skulle må bra av flytt.. och jag ser ju att den kommer..däremot är jag tveksam om det blir just den lägenhet som du nu sökt.. kram
Esmaralda

12 Solstjärnan:

skriven

Hej

Fy Farao vad hemskt med vägglöss.
Inte nog med att de får tillstånd förödelse på stället utan att de blir så ivriga att de vill flytta med en hem och fortsätta göra livet surt.☹
Hoppas verkligen att man aldrig råkar ut för.

Kackelackan fick sig minsann.Den gjorde ett av sina livs misstag med att försöka bli vän med dig.
Den kunde ju minsann inte veta att du vidhar både pyroman skills och skriktalang när det gäller😊
Bra jobbat Es! 👍


Ha en bra dag!!
Kram Solstjärnan☉🌟

Svar: Ja jag förutsätter att kackerlackan hade spruckna trumhinnor innan elden förgjorde honom... kram :)
Esmaralda

13 varis:

skriven

Hello Ez,

Fy fasiken för vägglöss. Det är inget jag upplevt själv men det önskar jag heller inte. Du som rest så mkt, har du varit med om vägglöss?

Ez, jag tjatar kanske med min fråga men du kanske kan lätta på min förvirring om K. Vad vill han med mig? Har han kontakt ,med fler tjejer?

kram

Svar: Nej aldrig, såvitt jag vet och det tackar jag alla gudar för... jag tillhör också dom som blir hysteriskt när jag konfronteras med smådjur !! K är intresserad men inte på sikt och som jag ser det.. inte på riktigt allvar.. kram
Esmaralda

14 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda. Tror du jag får en bra månad? Något jag ska tänka på? Kram 😃

15 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Hu, jag avskyr såna där små skadedjur. Jag hade löss en gång och kaninerna har haft mjällkvalster. Sen hade jag mal en gång som snaskade på min ull och på garnet jag hade spunnit.
Hu! Äckligt!

Det var måndag igår och jag var på arbetslivsresurs. Det känns bra att gå dit. Coachen ska ha semester nästa vecka och jag blev nästan lite besviken.
Hon tycker typ att allt är möjligt, man måste bara komma på hur. Så jag har nämnt hur svårt intresserad jag är av kaniner och att jag skulle vilja göra något kanininspirerat.
Hon tycker att det låter som att det är fullt möjligt.

Jag har tappat lite fart när det gäller skrivandet. Jag behöver ta tag i det igen känner jag. Det är bara frustrerande att inte komma någon vart.

Kram ThereseC

Svar: Ja, det finns goda och bra planer kring dig och du kommer till skott med mer än en ting.. kram :)
Esmaralda

16 Mamma :

skriven

Hej Esmaralda! Jag och barnets pappa kom överens om att han skulle jobba istället för mig i några dagar för enligt honom skulle han tjäna väldigt bra, sen skulle vi dela på det han tjänar eftersom jag går arbetslös en vecka. Jag vet inte varför jag känner mig så osäker och resultatet blir att jag tjatar på honom, men det kanske jag inte behöver för han kanske sköter saker och ting själv. Men jag kan ändå inte sluta oroa mig Kommer det att bli så att vi delar på det han tjänat?
Kram

Svar: Tjata inte... om det blir så blir det.... bekymmer kan tillstöta.. kram
Esmaralda

17 Mammamu:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag kan inte ungå att undra, jag tycker att sonen känns lite annorlunda sen han kom hem, han känns på ett sätt lugnare och inte "hörs" lika men jag vet inte om det är positivt eller negativt? Känner han sig otrygg eller förvirrad? Eller tyckare han det är skönt att vara hemma igen?kram

18 Skrållann:

skriven

Hej!
Usch för kryp. Upptäckte löss i håret på min son förra veckan och det är ju så otäckt:(
Min man bar sig riktigt märkligt och illa åt i helgen och det gjorde mig riktigt förvånad och näst intill lite chockad. Känns som han gick över gränsen och jag har svårt att glömma det hela. Hur ska jag hantera det hela? Jag känner ett obehag och detta gjorde verkligen inte mina känslor "hetare"

Kram:)

Svar: Ta ett ordentligt prat med honom.. när ni båda är på gott humör.. sånt måste redas ut direkt.. kram
Esmaralda

19 IeIe:

skriven

Huvva.. Uäck! Kryp och ohyra är bland det vidrigaste som finns, det kryper av obehag i mig bara av att tänka tanken på vad som kan finnas utan att man direkt ser det.. Usch! Är allt lite orolig att mitt problem med ängrar, som fanns i min nu gamla lgh, följt med mig i flytten till H.. Får hoppas att det inte är så, såg hur nojjig han blev igår då vi hittade ett kryp som förmodligen var något som följt med mina lådor..

Hmm.. Jag hade så önskat ett svar kring något av allt det jag frågat och funderat kring min släkting K men inser att det nog är dött race.. Har försökt ett bra tag nu, inte alla dagar och med olika vinklar men tja.. Får väl inse att det inte är någon ide.. Hade jag haft råd med en seans så hade jag beställt en, har en del som jag funderar kring och skulle nog behövt lite vägledning allmänt..

Funderar även på gårdagens inlägg om livsglädje.. Mellanfas.. Är nog i ett sånt läge nu och jag vet inte riktigt hur jag kommer mig vidare, slippa drama som andra ofta skapar och som går ut över mig hade varit skönt. Vill ha givande relationer där det båda tas och ges utan massa tjafs om ditt och datt.. Sånt är bara energikrävande och onödigt..

Nåväl, dags att bege sig vidare.. Tack och ha en fin dag, njut och må väl 🐦🌸✨

Svar: Ängrar är inte kul... men man får ändå inte samma känsla som löss ger... när det gäller K så ska du gå på din egen intuition och känsla.. då blir det rätt. Ta dig ett litet steg vidare... det räcker... universum kommer dig tillmötes och gör det enklare att ta fler steg... kram :)
Esmaralda

20 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Anledningen att han drogs ifrån mig beror det på den här tjejen han pratar med? Tror du på dem att det kan bli något där?
Kram

21 M:

skriven

Hej Esmaralda! Mediumet jag pratade med igår ser hon ut att arbeta seriöst och vara medial på riktigt? Kan jag lita på det hon sa?
Kram

22 Linnean🌸:

skriven

Oj, tänk vad en liten lus kan ställa till!
Klart det är äckligt! Men stackars man! Han har ju inte avlat lössen 😉 Förlåt, men vad det gäller dig och Acke Kackerlacka så började jag gapskratta! Kanske bättre du hade hällt i dig lite av vodkan innan du hällde den över byrån!? 🤣😉 Men jag förstår känslan! Glömmer aldrig när jag upptäckte små äckliga jävlar i mitt ströbröd. Det jävliga var att dagen innan hade jag använt det till pannbiffar OCH ätit biffarna åxå! Det blev en snabb språngmarsch till toa och där spydde jag. Storstädade skåpet och kunde inte äta pannbiff på flera år. Fy fan! Ha en glad lus- och kackerlacksfri dag!🐛 Kram.../Linnean🌸

Svar: Ja, huga så hemskt... jag hade reagerat som du.. exakt... fast sedan kan jag åka till knasiga ställen.. små byar långt in i Afrikan och glatt äta både det ena och det andra som jag blir serverad... kram :)
Esmaralda

23 Jennifer:

skriven

Tack för svar! Jag köpte mitt bed bug lakan på amazon.co.uk, men de finns kanske också på tex ebay. Sök på "bed bug sheet". Det är ett lakan du lägger över sängen, som skyddar mot bed bugs, och så kan du lägga ett rent vanligt lakan ovanpå (jag brukar be om rena kakan i receptionen) som du ligger på. Har hittills fungerat bra, peppar peppar....

Arbete på sommaren låter himla bra! Men längtar såklart också iväg på nya äventyr! Kram

Svar: Ett sådant ska beställas !! Tack !! Och du kommer iväg på äventyr.. då och då hela livet igenom.. helt enkelt för att du är den sorten :) Kram
Esmaralda

24 J:

skriven

Jobbet jag tänker söka.. hur ser chansen ut för det? Ällä när kärleken checkar in💕. Kram

25 Jennifer:

skriven

...LAKAN och inte kakan skulle det ju stå :-)

Svar: :) .. den sortens fel blir det ofta för mig.. :)
Esmaralda

26 Anonym:

skriven

Vore det en god idé för mig att prova på att jobba på ett annat sätt? Stafettsköterska...

27 A:

skriven


Vore det en god idé för mig att prova på att jobba på ett annat sätt? Stafettsköterska...

Svar: Absolut ! kram
Esmaralda

28 S:

skriven

Kommer han höra av sig eller väntar han att jag ska göra det? Släppa allt eller ge en ny chans?

Svar: Släpp.. är han tillräckligt intresserad så hör han av sig inom det närmaste.. kram
Esmaralda

29 Gemini :

skriven

Iih igår bokades resa, kul vändning på kvällen! Älskar ju å resa så har en resa inbokad nu i mars och en i april! Halleluja!:)
Varför drömmar jag såå stressiga intensiva drömmar? Pågått ett tag vaknar upp med olustkänslor ofta. Kanske speedar de upp mitt liv, så jag kommer tillbaka till vägen som är ämnad för mig. Vad vet jag.
Kram!


Svar: Ja så kan det vara.. drömmar har ofta ett budskap... så härligt med resorna !! Kram
Esmaralda

30 M:

skriven

Hej Esmaralda!
Anledningen att han drogs ifrån mig beror det på den här tjejen han pratar med? Tror du på dem att det kan bli något där?
Kram

31 Fanny:

skriven

Har nu beställt min första spådom hos dig Es. Jag hoppas att betalningen gick rätt till? Jag är så förväntansfull :)

Kram

Svar: Räkna med runt en vecka innan din spådom kommer :) Kram
Esmaralda

32 F:

skriven

Vad har jag framför mig att se emot...iframtiden.

33 MollyD:

skriven

Det är ju hur roligt som helst när man läser men jag hade nog reagerat precis som din väninna. Sååååå äckligt!
Just nu känns det som en mellanzon för mig. Går omkring och är lite nyfiken på vad som ska komma. Känns pirrigt, på ett bra sätt.
Kan du se om det är ngt på gång snart :)?

Kram

34 MIkaela :

skriven

Hej hej :)

Ser du om sommaren blir bra trots att jag jobbar hela ? Blir det någon utomlandsresa? Sen undrar jag om du ser något hus för oss i år <3 puss och kram

35 MIkaela :

skriven

Hej hej :)

Ser du om sommaren blir bra trots att jag jobbar hela ? Blir det någon utomlandsresa? Sen undrar jag om du ser något hus för oss i år <3 puss och kram

Svar: Ja jag tror din sommar blir bra !! Jag ser att det kommer en resa för dig men inte exakt när.. kram
Esmaralda

36 Jobb:

skriven

Hej!

Fy för småkryp vill inte ens tänka på det. Jag håller på att baka semlebullar. här ska frossas ikväll.
Blir det något jobb för mig innan sommaren eller i alla fall någon sysselsättning???

kram

Svar: Åh så gott !! Ja någon syssla lär du komma igång med... jag ser inte om det är arbete eller något besläktat med det.. kram:)
Esmaralda

37 Virrhönan:

skriven

Usch och fy faan för vägglöss, men stackars karl som ville så väl och så blev det så fel...vägglöss har jag tack och lov sluppit men däremot inte kackerlackor, de har sprungit runt fötterna på mej, jag såg dom inte men hörde dom. Det var mörkt tack o lov annars hade jag nog skrikit högt, är ganska förvånad att jag inte skrek över huvudtaget....Ursäkta mej men när jag läste om ditt möte med kackerlackan kunde jag inte hålla mej😂😂 är du säker på att du inte har ätit kackerlackor? Du är ju bara för rolig du😅
Idag blir det lite pyssel i stugan, har fått lite energi idag och det känns bättre i huvudet! Hjärnspöket är ju kvar förstås...finns jag kvar i hans hjärna o spökar? Ha en bra dag alla💐

Svar: Måhända jag tuggat i mig en och annan kackerlacka... vad vet man ? :) Men är man hembjuden till folk så kan man ju inte tacka nej.. oavsett vad de bjuder på.. om de själva äter samma sak... han tänker på dig någon gång emellanåt.. kram
Esmaralda

38 S:

skriven

Tack Es för svaret! Precis vad jag behöver läsa!!❤️ Som
Du säger är han tillräckligt intresserad får han höra av sig trots mitt senaste sms till honom

39 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Dagens fråga är en aning dum men kan ändå inte hjälpa det. Kommer mina föräldrar bli lika glada när jag får barn? Min syster har en dotter och väntar nu en pojk. Känns som om de kommer bli överdrivet glada när de väl är min tur. Dumt va? Blir bara så ledsen då barnsuget är enormt och lillasystern hann före. När jag skaffar barn har mina föräldrar redan två barnbarn som är en av varje så de känns ju som att dom inte behöver bli så glada oavsett vad jag får. Dumt jag vet men kan inte hjälpa det. Känns ju som de blir överdrivet glada då. 😞 Kram Zoey 💕

Svar: När det blir din tur o du får barn så blir alla omkring dig väldigt glada och ditt barn kommer att bli högt älskad av dina föräldrar.. kram
Esmaralda

40 Alie:

skriven

Usch bläää vad äckligt, inget man räknar med när man checkar in på ett fint hotell, och dessutom få med det hem...huga!!!

Tusen tack för svaret gällande min Tanzania resa, jag har redan sparat en buffert men behöver spara mer..men hade tänkt åka nu i sommar nångång, vi får se..:)
Kram :)

41 Mm:

skriven

Hej Esmaralda!
Är det bättre att han och jag tar underhållsbidraget via försäkringskassan? Blir helt slut av att fråga om dessa pengar varje månad. Jag får inget svar tillbaka
Kram

42 M:

skriven

Hej Esmaralda!
Tror du på dem att det kommer att bli något mellan dem?
Kram

43 ängeln:

skriven

Hej E! Oj tände på, det var drastiskt ;) Kan du se något om vi vågar vänta med dagisplatsen till lillebror efter jul och ändå få plats på samma förskola som storebror eller måste vi ta platsen i augusti?? Kram

44 f.:

skriven

Ohyra är inga trevliga varelser och framför allt inte välkomna i hemmet! Ohyra är inte människans bästa vän direkt..

Detta är kanske en konstig fråga... men ser du mig ha sex igen med killen som jag tänker på just nu? Eller är det inte så det bli. Jag saknar att vara lite intim med någon.

Kram Es!

45 Carolina:

skriven

Kära Es! Kommer min minsta sons humör bli bättre enligt min spåtant till släkting så säger hon att allt kommer bli bättre imorgon ska jag ta och sluta med socker för det är ju rena giftet men jag hoppas barnen gå med på det här att äta lchf. Dem är ju lite kräsna när det gäller mat

Svar: Sonens humör blir bättre... ändra lite på dig själv i hur du bemöter hon om.. och därmed skapar du en förändring också hos honom... ja socker är ju rena giftet och sånt ska barnen inte behöva få.. kram :)
Esmaralda

46 Alina:

skriven

Vilken kåsör du är!

Jobbet jag har sökt i Bryssel, ska jag höra av mig igen eller avvakta? Ser du mig få det?

Svar: Hör gärna av dej.. det skadar inte.. du har en chans.. kram
Esmaralda

47 Ressugen:

skriven

Hallå där!

Hur ser möjligheterna ut att jag som sliten småbarnsmamma tar mig ut på en resa i år? :)
Jag har begränsad ekonomi, men har gett mig tusan på att komma till Irland eller Skottland! Så, vad är din känsla kring detta, blir det av eller ej?

48 Josefine:

skriven

Kan du se kärlek i intåg?

49 Ardz:

skriven

Hej Ez 😊

Fundera om jag gör lätt val. Jag har funderat på att bli gravid igen. Samtidigt känner jag att jag vill vänta? Jag vet inte vad som är rätt beslut för mig velar? Vad tycker du jag ska gå på.magkänslan. Eller hjärnan som säger vänta

Tacksam för svar underbara du

Svar: Jag ser ingenting alls.. detta är ett beslut som bara är ditt.. kram
Esmaralda

50 Alva:

skriven

Fy vad äckligt med vägglöss, stakarna:(

Hahaha du är så rolig Es:)))
När jag reste utomlands så var det stora kackerlackor som flög i luften:((Och när jag skulle sova på hotellet på natten så kröp det in en stor kackerlacka in genom dörren som hördes så högt när den gick, så den väckte mig. Den flög sedan in i ett annat sovrum och jag fick jaga den livrädd som jag var, men till sist så tog jag min sko och kastade den på väggen så den dog. Men det gick inte att sova efter det!kram:)

Ps: undrar om du ser något skoj som händer snart:)?

Svar: Huva så räligt !! Jadå.. det kommer hända både det ena och det andra... snart sker något kul.. och det finns fler människor inblandade.. kram
Esmaralda

51 Elsie:

skriven

Ja fy tusan för kryp, hade ett nära möte med världen kackerlacka en gång,stor som en råtta! Bläää 😵
Finns det någon sanning i allt som blev sagt till oss i helgen? Är omtumlad fortfarande..🙄
Ha en skön fettisdag,nu blir det kaffe och semla här😛
Kram Elsie


Svar: Lite var dramatiserat men det finns sanning i det.. kram
Esmaralda

52 Mammamu:

skriven

Hej Esmaralda!
Verkar det bli förvirrande för sonen att vara borta några dagar hos sin pappa i helgerna nu när han är liten? Eller går det bra att ha det så?
Kram

Svar: Känns som att det kommer gå bra...kram
Esmaralda

53 Mm:

skriven

Hej Esmaralda!
Det är väldigt ofta som jag får vänta på svar från honom? Struntar han i när jag hör av mig? Eller varför blir det så?
Kram

Svar: Han är inte lika ivrig som du.. och kanske inte lika "på".. kram :)
Esmaralda

54 Little miss piggy:

skriven

Hejsan Es!
Jag blev spådd en gång att jag skulle få tvillingar, stämmer detta? Tack i förhand! Kram 🐷

Svar: Ärligt talat så ser jag inte tvillingar för dej.. kram :)
Esmaralda

55 Ardz:

skriven

Ser du ifall de blir 3 barn i framtiden 😊
Har en fin dag

Mvh

56 M:

skriven

Hej Esmaralda! Har han släppt mig helt känslomässigt? Beror det mycket på den här tjejen han pratar med att han "dras" ifrån mig ännu mer?
Kram

57 Mikael:

skriven

Vilket I-lands problem, det är allmänt känt att vägglōss är vanliga i New York.


nu är du så snäll och ber din drama Queen till väninna skärpa till sig och ber sin man om ursäkt och säger att hon älskar honom och ordnar nåt fint till honom - för hennes okunskap.

skulle inte bli förvånad ifall hon anklagar mannen för allt detta, på kvinnors vis - för de är ju inte aaaallllls delaktiga i vad som sker, när mannen ordnar nåt är det som att personliga ansvaret för att saker ska bli bra försvinner helt för kvinnan.

På hotellen i New York har antalet vägglös ökat med 44 procent bara på det senaste året (och, ja, siffran inkluderar även de femstjärniga hotellen).

http://www.expressen.se/allt-om-resor/hotell-1/storsta-misstaget-du-gor-nar-du-bor-pa-hotell/

Kram

Svar: Innerst inne så VET hon ju att det inte är hans fel.. men det går ut över honom... och jo, hon håller honom ansvarig... vilket är rent tossigt och det har jag talat om för henne.... själv har jag nog haft tur som klarat mig undan.. jag som i många år hade klippkort till NY och ibland for dit varannan månad... kram :)
Esmaralda

58 AnnaK:

skriven

Sorry for the tjat.....men ser det ut som att brorsan får en tillsvidaretjänst? Han behöver den verkligen!

Kram 😊

Svar: Chansen är runt 60 %.. kram
Esmaralda

59 Jobb:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag lämnade cv till ett ställe jag vill ha jobb på. När jag var och lämnade lät det positivt och de lät som att de kan vara i behov av mer personal.
Kan det bli något bra här? Eller ska jag låta bli att hoppas för mycket?
Kram

Svar: Nja.. gå inte och vänta... ta annat jobb under tiden.. längre fram kan det blir en jobbchans just här.. kram
Esmaralda

60 Alva:

skriven

Tack snälla för svaret Es kram:))

61 F:

skriven

Vad har jag framför mig att se emot...iframtiden.

62 [email protected] :

skriven

Ser du ifall de blir 3 barn i framtiden 😊
Har en fin dag

Mvh

63 Lilly:

skriven

Ser du om min mans bror kommer bli tillsammans med den yngre tjejen som han umgås lite med nu😊😊

64 Filippa :

skriven

Hej blir det tur i kärlek för mig i vår?

Kram

65 c:

skriven

Jag hörde av mig till en gammal barndomsvän idag och frågade om hon ville träffas någon dag. Känner att det är nog just det jag behöver.. En vän. Vill komma ut och prata lite skitsnack och gamla minnen. Blev hon glad när jag hörde av mig och kommer vänskapen bli stärkt?
Kram

Svar: Ja hon blev riktigt glad.. kram
Esmaralda

66 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Det mediumet jag pratade med i telefonen ska jag tro på det hon sa? Arbetar hon seriöst?
Kram

Svar: Ta till det som verkar vettigt och ta resten med en nya salt.. kram
Esmaralda

67 AnnaK:

skriven

Tack snälla för svar!! Ska ligga på så han anstränger sig så gott han kan för att få en tjänst.

Kram 😊

68 Fröken t:

skriven

Hejsan es!

Omg det där en en stor mardröm hos mig! Är sedan många år tillbaka medveten om vägglöss och oavsett hotell så packar jag aldrig upp kläder, har väskan så långt från textiler och vägg... huva! 😖


Peppar peppar!

Es ser du något trevlig på gång för min del snart?
Min rygg har varit blä senaste veckorna men det lär släppa snart, hoppas jag 😌Livet liksom. Ibland får man lite ont.

Men ngt trevligt i sikte?
Tips på extra jobb jag kanske söker eller på en flirt, eller kanske ser du om min soulman är runt hörnet?

Har du ätit semla? Alltså det finns sååå många olika varianter nu att jag inte kunde bestämma mig så jag sket i att köpa helt enkelt 😕

Ha en trevlig kväll
Kram
T.N

69 Mm:

skriven

Hej Esmaralda!
Har han släppt mig helt känslomässigt nu?
Kram

70 F:

skriven

Vad har jag framför mig att se emot...iframtiden.

71 Queen :

skriven

Hur många barn ser du för mig ❤️

72 Kicki:

skriven

Hur ser det ut för mina syskon

73 Mm:

skriven

Hej Esmaralda!
Beror det mycket på den här tjejen han pratar med att våran kontakt blivit försämrad iallafall markant från hans sida?
Kram

74 Little miss piggy:

skriven

Okej, tack för ditt svar! Blev dock lite besviken då jag trodde det. Men men ...
Var så mycket som stämde in. När någon spådde mig och sa att en belöning väntade mig efter allt som jag har kämpat med genom åren och att det var något speciellt som skulle ske samt så frågade ja en gång för flera år sedan hur många barn jag skulle få så nämnde du att två barn kommer tätt eller tvillingar och sedan skulle barn nummer tre komma. Jag hade tydligen tvillingar i mitt förra liv oxå även om man inte får de i varje liv. Samt så drömde jag att jag fick tvillingar en gång men att jag skulle komma ihåg tiden då det var viktigt och de skiljde två minuter så jag antog bara då det skulle bli kejsarsnitt ...

Antar att jag verkligen har läst in i de för mycket. Spelar ju ingen roll egentligen men hoppades bara och trodde. Varje barn är en gåva, tvillingar som inte spelar ingen roll. Glad bara jag får barn och det har du ju sett för mig så jag är glad över det! 😁

Ha en fortsatt trevlig kväll och pussa MG från mig! 😘 Kram 🐷

75 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag vill jobba på mig själv, Jag har märkt själv att det är något som går igång hos mig när jag pratar med honom eller umgås med honom, det är som om jag blir osäker och vill ha svar på saker, hur saker och ting ska bli vill jag ha bekräftelse på det kan vara allt från praktiska saker till vad vi ska göra och det här blir väll tjatigt för honom. Jag har tänkt på själv att jag blir såhär kring honom. Ser du varför?
Kram

76 Mammi:

skriven

Hej Esmaralda!
Mitt ex ska bo hos mig ett litet tag för att han är pappa ledig till våran son. Jag är lite orolig hur detta ska gå sen han började visa en kallare sida. Kommer det gå bra för oss det här? Kommer det gå och bli så som vi bestämt eller kommer han ändra planerna?
Kram

77 Molly:

skriven

Hej Es

Vad har min själsfrände för yrke,och bor han utomlands eller i Sverige?
Mycket tacksam för svar:)
kram

78 Fågel Grön:

skriven

Huh! Vägglöss och huvudlöss - två av mina största fobier! Jag bor mycket på hotell genom jobbet och gör ALLTID min väggluscheck i rummet innan jag ens öppnar min resväska... Nojjig, JA! Men det känns bättre att göra det jag kan för att undvika det. Så kanske det hör ihop med mitt kontrollbehov också... Ha det så bra allihopa!

79 Jennifer:

skriven

Hej Esmeralda!
Ser du nån framtid mellan mig och P?

Mvh
Jennifer

80 Nina:

skriven

Hej es!
Jag vet inte vad jag ska göra längre.. M är tillbaka i mitt liv igen men allt är så komplicerat denna gång. Gillar han mig så som han säger? Kan jag ens lita på honom?
Jätte tacksam för svar! Kram💕

81 Fians:

skriven

Hej alla här,
Jag förstår din vännina till 100% hoppas dom kan utrota dom små äcklen och laga sitt äktenskap samt sonens välmående.
Jag kanske är taskig nu men när jag läser om den stackars kackerlackan brölade jag av skratt du har ett underbart skrivande och språk!
Ni har gett mig nojor nu reser nästa vecka!!
Undrar just om du kan berätta vad denne mannen jag träffar vad han vill ha ut av relationen?
Ha den bästa av dagar!
Kram

Svar: Mannen har inte bestämt sig än.. han vet faktiskt inte riktigt vad han vill.... ha nu en bra resa UTAN smådjur och annat elände.. kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: