Familjen Spöke....

Ni som undrar hur det gick med andefamiljen som kom på besök och välkomnade oss, till er kan jag säga att de skymtats då och då men alltid på lite avstånd och  lite diskret.

   En natt vaknade jag vid 2 tiden och skulle upp o kissa... och trevande mig fram mot toa. 

När jag är uppe om nätterna går jag som en zombie med bara halvöppna ögon.. för jag inbillar mig att då vaknar jag inte fullt ut.. och somnar snabbt om. 

 

 

Så  jag hasade mig ut i hallen… där trappan går ner och så hör jag ett andetag… alldeles intill mig… och där överst i trappan står två barn och stirrar på mig…snacka om att bli klarvaken !! 

 Och så far jag ut och skäller på dem… att vafan menar ni med att skrämmas på det viset ? Förbaskade ungar!!

De försvinner… springande och klampande ner i trappan… jag kissar….och är… just det, klarvaken.  Suck !!

En eftermiddag  var det spökpappan som promenerade tvärs över gården utan att lämna minsta spår i snön.

Ett av de minsta barnen satt en morgon och lekte med  vedklamparna till öppna spisen.

 

De har inte stört oss  alls egentligen utan bara funnits här och när våra dimensioner krockat och gått in i varann.. så var vi alla betraktat varandra lite nyfiket och sen fortsatt med  vårt. 

I dag är det måndag—i morgon tisdag och sista dagen här !!  Två veckor går i rappet !!

I dag har ju Nettan djurhealing… och alla djur är välkomna.

I morgon tar hon emot för omfattande spådom till extrapris och det är alltså sista dagen som detta erbjudande gäller.

 

Och till mig kan ni maila för seans/spådom precis när ni vill !!

Till: [email protected].  Jag mailar dig tillbaka med  ino om hur en spådom via mail funkar.

Kram & kärlek

1 Lilly:

skriven

Apropå spöken kan höra fotsteg i vardagsrummet när jag kollar på datorn kan du se vad det är?

2 Hej :

skriven

Trodde du var härdad när det gällde spöken, fast stöter man på dom mitt i natten så blir nog vem som rädd.
I min senaste seans så såg du att något kunde ske som ställde saker på sin spets ser det fortfarande ut så eller har det dragit förbi.
Ser det ut som att allt är klart när vi hoppas eller tar det längre tid.
Vad fort tiden gått känns som att ni precis kom fram njut av dom sista dagarna.

Svar: Överraskad i mitt halvsovande tillstånd blev jag i alla fall :) Kan inte riktigt svara på din fråga.. men du känner själv om det spetsat till sig redan och i så fall är det över.. kram
Esmaralda

3 Helena Ir:

skriven

Mycket liv och rörelse därborta,det bekräftar bara det jag kände på mig,tidigare!

Åt lunch med en rätt ny väninna,hon har levt ett annorlunda liv,om man tänker sig en "Svensson" ..andlig,men vi har väl inte riktigt samma tro..stundtals har hon det svårt,det har jag förstått. Det kommer ofta människor i min väg,som lider..eller så har vi alla det mer eller mindre. När man skrapar på ytan..
Jag lär mig ju också..men ibland kan det dra energi ur mig. Borde jag kanske stänga ner mer? Just nu..drar jag till mig..därför behöver jag också mina stunder av ensamhet..
Kanske jag borde känna tacksamhet..över den utvecklingen som pågår :)

Kram :)

4 h:

skriven

Hej!
Vad kostar det att spå sig hos nettan imorgon?
Kram!

Svar: Det kostar 400 kr.. och då har du minst en halvtimma med info från Nettan och du får ställa alla frågor du har.. kram
Esmaralda

5 Pia1:

skriven

Jag hade nog bajsat på mig om jag mött en hel spökfamilj! Idag ska jag till doktorn som jag vart så osams med och förlänga min ej godkända sjukskrivning. Är i sämsta möjliga skick, inte sovit, huvudet katastrof och krampat sönder både lår och rygg. Töntigt men jag vill inte ge honom att se hur skit det egentligen är. Det är ju hos doktorn man ska vara sitt sjukaste men jag hatar att visa det. Hoppas det går bra iallafall och jag inte börjar gråta av det jag tycker är så förnedrande. Kram 💕

Svar: En stor styrkekram till dig... och du skrev här nu.. borde du egentligen berätta för den här doktorn.. kram !!
Esmaralda

6 sus:

skriven

hej
spännande....
blir inte klok på min chef och bästa vän...
ska jag söka nytt jobb?
vad är hennes problem?
love sus

7 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Fick veta idag att jag får vara kvar i kyrkan till v13 för att sedan börja praktisera på förskolan v14. Undrar lite nyfiket hur du ser att de kommer gå? Hanterar jag ångesten bra? Kommer jag trivas? Vad ser du? Kommer jag vara där året ut eller kommer jag byta till ett annat ställe i höst?

Föresten kan man bara betala via swish för djurhealingen eller går det bra att betala in via kontot oxå? För att låta lite dum men hur märker man på djuren att gick bra på healingen? Hur kommer dom vara under healingen? Dumma frågor kanske, förlåt!
Mycket tacksam för svar! Kram Zoey 💕

Svar: Ja det känns som om det kommer bli bra... alla dagar blir inte perfekta men du utvecklar en god förmåga att handskas med detta.. och vad det gäller djuren så kan man nog se och tolka deras beteende som regel.. kram
Esmaralda

8 Fanny:

skriven

Kan du se om jag kommer att få krama om honom igen sådär som sist? Jag saknar det lite även fast det inte var så längesen!! Kan du möjligtvis se oss mötas i en kram igen? :)

Kram

9 Lilla jag:

skriven

Huh, jag gillar inte ha spöken runt mig där jag bor. I vårt förra hus hade vimycket påhälsningar hela tiden. Dem skrämde oss alla i familjen. Jag får en känsla av att dem tyckte vi skulle flytta. I detta huset är allt lugnt och skönt. Det tar mycket energi att bo så som vi gjorde innan.

Es, kan du se varför jag har sådan huvudvärk sen flera veckor tillbaka?

Kram!

10 Kiara:

skriven

Hejsan svejsan!
Du nämnde ju att flirten var någon jag visste vem det var, är det han jag tror att det är? Sker flirten i år? Tack i förhand! Kram Kiara ❤

11 <3:

skriven

Hoppas att sista dagarna blir mysiga. Vilket radarpar du och Nettan är.
Vet inte om du ser något hur det blir med jobb för mig i år. Som det är nu mår jag inte alls bra eller utvecklas. Är det fortfarande NJ jag ska höra av mig till ? Hoppas så gärna att jag kan närma mig min jobbdröm och förverkliga den och att 2017 blir ett bättre år.
Kram
💗💗💗

Svar: Ha fokus på dig själv och dina yrkesmål och du tar stora kliv framåt nu under detta året.. kram
Esmaralda

12 AnnaK:

skriven

Alltså.....är det som i filmen The Others! Där lever de ju i olika dimensioner och skrämmer varandra lite. De som är andar fattar ju inte att de är döda utan lever kvar i sitt hus och förnimmer de levande som bor där som i sin tur förnimmer andarna. Är som att båda parter upplever varandra som spöken... Bra film iaf!

Kram :)

Svar: "skratt", ja lite åt det hållet kan man faktiskt säga att det är :) kram :)
Esmaralda

13 Skrållann:

skriven

Hej!
Skönt att dom inte stört er så mycket.
Misstänker till 99% att dom inte kommer höra av sig ang jobbet jag sökt så där rök den chansen med.
Min syster öppnar eget och min goda vän tar över ett företag. Min man och jag har börjat tjafsa om allt och det känns som om jag får försvara alla mina värderingar och allt jag säger och tror på. Det tär på humöret och den glädje jag känner just nu är att det går så bra för andra. Kommer det hända något glädjande för min egen del snart?

Kram❤

Svar: Fortsätt stå på dig och ta din rätt till dina åsikter.. det vänder allmänt och blir så mycket ljusare och gladare runt dig.. kram
Esmaralda

14 Michaela:

skriven

Nu är det kaos! Två operationer framför mig innan sommaren och en undersökning av tarmen då jag inte blir bra efter tarmbakterien. Väldigt lågt blodvärde. Och jag har dåligt samvete för att jag inte orkar jobba och rädd att jag kommer få sparken eftersom jag varit sjukskriven så mkt pga allt elände. Mina chefer stöttar mig men nån gång måste ju även de få nog. Har du något råd Es för mitt dåliga samvete äter upp mig snart. Kram

Svar: Det där dåliga samvetet ska du genast ruska av dig.. och använda din energi för att må bättre istället.... dina chefer förstår och är på din sida så döm inte dig själv för något som du inte rår över.. kram
Esmaralda

15 MIka:

skriven

Hej! Är så förvirrad i mina känslor. Kommer det bli bättre ? Jag har nu lagt en tanke åt sidan och tänker att skulle det vara vi så får framtiden göra att vi möt på ett annat sett. Jag känner honom ändå inte men ändå intresserad vad som händer i hans liv. Hur ser min framtid ut ? Kram

Svar: Du får kärlek i din framtid... massor av den sorten.. men av någon som du inte känner idag.. kram
Esmaralda

16 Klara:

skriven

Ser du om det kommer bli något mellan mig och benjamin i framtiden?

17 Lilly:

skriven

Apropå spöken kan höra fotsteg i vardagsrummet när jag kollar på datorn kan du se vad det är?

18 Fiffi:

skriven

Ser du om det blir utomlands iår? Kram

19 Hej :

skriven

Tack för svar, lite oroligt har det varit men inte så som vi trodde. Då hoppas vi att det flyter på nu och att allt går vägen och fort.

20 Majvor:

skriven

Hej!
När jag går upp på toaletten på natten så är det som om någon är fast i mig på ryggen.
Det känns lugnt.
Varför är K. osäker och inte kan svara på om vi skall fortsätta träffas. Sanningen är bäst. Tack för din seans nyligen!

21 Helena Ir:

skriven

Jag måste säga tack till dig AnnaK jag har länge funderar på den filmen..men kom inte ihåg namnet.För visst är det den med Nicole Kidman?.Nu ska jag se om jag hittar filmen på Net flix eller Viaplay ..😊
Kram😊

22 Kiara:

skriven

Hejsan svejsan!
Du nämnde ju att flirten var någon jag visste vem det var, är det han jag tror att det är? Sker flirten i år? Tack i förhand! Kram Kiara ❤

23 M:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag lägger ju ut tider då jag kan jobba inom hemtjänsten men nu har jag vart lite försiktig att lägga ut för långt fram om ett nytt jobb skulle dyka upp!
Men ser det ut som om jag jobbar kvar där hela mars?
Kram

24 N:

skriven

Hej Esmaralda! Kommer jag att kunna spara ihop till den operation jag tänker mig göra?
kram

Svar: Ja om du går in för det så får du ihop pengarna.. kram
Esmaralda

25 Tanten:

skriven

Oj, två veckor redan tillända, hinner verkligen inte med.

Kram

26 Louise:

skriven

Busungar de där :-).
Igår kväll somnade min dotter kvart i tolv...kvart i tolv liksom seriöst. Men å andra sidan tog vi en rejäl sovmorgon igår så det var inte så konstigt.
Andra skjutningen på fyra dagar igår. Men sen kan man ju säga rätt åt snubben. Han var känd av polisen och var med i en kidnappning av en kvinna som de våldtog i Helsingborg för ett tag sedan.
Men jag är ändå livrädd för min och min familjs säkerhet och jag hoppas att vi för tusan snart kommer ifrån denna satans terrorist/gangster staden till någonstans där man faktiskt kan gå ut för att känna sig trygg.

Sitter idag på skolan och skriver det sista av mitt abstract och pillar med min Power Point som ska in på onsdag. Dessutom ska en kompis läsa igenom min avhandling så att jag kan ändra det som behöver ändras så jag kan också få det inskickat. Jag hoppas nu jag klarar dessa två tentor så de är ur välden innan vi påbörjar vårt examensarbete igen.
Men å andra sidan så ska jag minsann klara det och inte ha fler saker efterhängset. Räcker nu med att jag har VFUn kvar.

Kan du få någon vision om när vi kommer att flytta?
Jag menar att jag står inte ut mer att bo i Malmö, dessutom inte ha grannar som börjar renovera när klockan är efter tio. Ska meddela husvärden om detta, men ska först samla på mig lite innan det blir av. Och ja jag skojar inte...våra grannar som är hemma hela dagarna börjar borra och spika dels dammsuga när klockan passerat tio på kvällen och det är väl då det ska vara tyst...
Nåja snart hoppas jag att vi kommer där ifrån. Helst för 13 år sedan haha.

Ha en jättebra dag. Kramar

Svar: Jodå så snart både du och din man man har jobb så kommer flytten och den kommer att bli välkommen.. kram
Esmaralda

27 Ii:

skriven

Hej Esmaralda! Tror du jag kommer att behöva hjälp ekonomiskt utav socialbidrag?
De kommande 2 månaderna?
Ser det bättre ut sen ekonomiskt? Kram

28 Queen:

skriven

Undrar om du ser oss flytta till hus i framtiden kram

Svar: Japp.. jag ser dig bo i eget hus.. kram
Esmaralda

29 Tisa:

skriven

Just nu klarar jag inte av när människor kommenterar min gång (även bakom min rygg).Jag känner mig så fruktansvärt ful och fel.Varför kan inte vissa människor hålla käften? Eller åtminstone prata om mig när jag inte är där...

Lugnande tabletterna hjälper knappt mot ångesten, det enda som händer är att jag blir trött men ångesten består. Hittar läkaren någon annan sort?

30 Virrhönan:

skriven

Vilka busiga spöken! Bjud in dom på en avskedsfest vetja👻
Pysselmåndag med mycket hemmajobb. Kan det kanske hända nåt skoj idag eller snart i alla fall? Hoppas ni njuter av er vistelse nu in i det sista. Kram till er💕

31 Elisa:

skriven

Hej!
Har du tips angående detta? Gillar t ex inte att han vill jag ska ställa upp på sånt mm, han är säkert arg på mig men det är väl bara att försöka stå på sig... är lite orolig över hur det blir då han kommer hit, jag har ju också känslor kvar...
Kram

Svar: Ställ aldrig någonsin upp på sånt som du inte vill... låt det gå före dina känslor.. självrespekten måste alltid vara viktigast.. kram
Esmaralda

32 Lie:

skriven

Hej Esmaralda!
Har jag träffat kärleken innan årets slut? Kram

Svar: Chansen finns.. kram
Esmaralda

33 AnnaK:

skriven

Jupp Helena Ir.....det var den! Fast du har nog redan hittat den nu 😊

Kram :)

34 Noella:

skriven

Hej Es

ser du någon spännande händelse för mig?
kram

35 Pia1:

skriven

Tisa! Jag kan inte rekommendera för jag har aldrig provat. Men cannabisolja kan du läsa om, knarket är bortrensat och det är lagligt. En del tar såna droppar och får ett bättre humör, slipper ångest men man blir inte trött av det. Bara en tanke, läs gärna om det 💕

36 Flytt:

skriven

Ser du någon flytt till lgh/hus den närmst tiden för mig? kram

Svar: En flytt kommer.. frågan är bara när.. kram
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: