Jag var tvungen....

''
 
Den här låten var jag bara tvungen att lägga till på min spotify lista !!
För ja, nu har jag äntligen en sån  :)
 
Har ni haft en bra helg ??
 
Här har det varit lugnt & skönt.... och jag vilar ut efter alla besök.
 
Har pratat lite med Spanska  Eva... finns det  kanske någon som minns henne ?
Det är en hel del år sedan som hon boddei Spanien och  hittade ett boende till mig där... under sex underbara vårveckor !
 
Nu blir hon den som åker med mig till Portugal den 1 april... hon stannar en vecka.... och jag stannar sex veckor till !
 
 
 
Och den här gången blir det mest familj & släkt som kommer  på besök...  och det känns så rätt
 
Kram & kärlek
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Fråga att han T gillar mig så mycket? Vad tänker han om mig?

Kommer vi träffa ibland som vi kan?

Ha det bra

2 Lilla jag:

skriven

Snälla Es,

Kan du se om vi kommer kunna genomföra köpet? Visst skulle det väl passa oss perfekt?

Vill så mycket men vet inte om det är värt försöka få igenom det?

Kram

3 <3:

skriven

Grattis till att du skaffat en spotify lista ♩🎶🎵
Kära Esmeralda ser du om det blir positivt besked från försäkringskassan med mitt rehab ärende och jag har chans till ersättning för dyr vård jag bekostat själva och med mina föräldrars hjälp ?
Kram
💗💗💗

Svar: Det ser ut att bli en lösning via F-kassan men det kommer inte enkelt...kram :)
Esmaralda

4 Tingeling :

skriven

Hahaha "sålde hunden på Blocket" för att få pengar till ullared. Ja herregud. Haha! Rolig låt 😀

Härligt med semester! Drömmer också fortfarande om att åka. Får se om det blir snart!

Kram!

Svar: Du kommer iväg och det blir riktigt bra.. kram
Esmaralda

5 YR:

skriven

Hejsan. Ja det va ju en låt för dig.... Fan va jag skulle vilja som du, bara få komma iväg från vardag. Men nån gång så... Jag ska bara...Du vet. tusen saker. Må bättre. ha ett jobb mm. Kan du se något som e på väg vad gäller lite upplyft? Hur ska jag bära mig åt för att få till det med jobb?Har varit på AF,men de frågade bara - Vad vill du vi ska göraför dig? Vad svara jag på et liksom? HJälpa mig kanske? Vet inte ens var jag ska bleta längre.. Ha det så gott. Kram

Svar: Din tur kommer vad det gäller resor !! Sök alla tjänster.. ta kontakt direkt med de större arbetsplatserna.. börja som timanställd... kanske läsarna här kan ge dig lite mer tips.. kram
Esmaralda

6 Linnean 🌸:

skriven

Ha ha ha...ja, den låten är det fart i! Den ökar liksom köplusten!
Vad härligt med dina vårveckor i Portugal!
Jo, jag minns Eva. Du har nämnt henne. Hoppas ni får det gött! Men du, vad är det för sida du hittar så just boende på? Tanken har ju slagit rot nu om en längre vistelse i ny miljö och trevligare klimat när det börjar bli kallt och jävligt här hemma igen. Den här vintern har jag inte mått bra och kyla och fukt blir allt värre att utstå verkar det som. Men jag vill absolut inte åka ensam. Så om H finns kvar och hänger med så kanske det blir verklighet. Skulle jag behöva!! Är för fastrotad här!
Ha en god söndagskväll! Kram.../Linnean🌸

Svar: Det här boendet hittade jag på sajten Home Away... jag hittar faktiskt en hel del där och så reser jag när det är off season och kan då förhandla om priset.. ibland får man ner det till hälften... det skulle göra dig gott med lite varmare klimat om vintrarna... Portugal tror jag är ett bra alternativ.... kram :)
Esmaralda

7 Tanten:

skriven

Minns Spanska Eva, att du skrivit om henne och vad mysigt med att få familjen på besök.

I dag fått besök av yngsta dottern och hennes äldsta dotter och blivit firad i efterskott. Hur mysigt som helst och så tacksam att ha en så fin relation med henne och barnbarnet. Känns som är i mycket positivt flöde nu, kanske har det vänt nu, det jobbiga som varit under alltför lång tid. Jag känner in och följer min känsla. Känns stark och verkar som det funkar.

Kram

Svar: Vad kul att du minns henne :) Härligt besök du haft och ja, du ÄR i ett positivt flöde nu så ta vara på det.... och du gör så rätt som följer din känsla.. kram :)
Esmaralda

8 Little miss piggy:

skriven

Kära Es!
Åh vad härligt! Skulle också vilja ut och resa. En gammal kompis har varit i Portugal när vi var yngre, hon var då i Lissabon. Vart ska du/ni vara någonstans?

Jag drömde i natt att någon sa till mig att jag hade ett meddelande från J, saken var/är bara den att J är död på riktigt. Kan du se några meddelande från J i ande världen eller från någon annan? Fick nämligen inte veta vad meddelandet var. Eller var det bara något i drömmen? Tacksam för svar! Kram 🐷

9 Little miss piggy:

skriven

Kära Es!
Åh vad härligt! Skulle också vilja ut och resa. En gammal kompis har varit i Portugal när vi var yngre, hon var då i Lissabon. Vart ska du/ni vara någonstans?

Jag drömde i natt att någon sa till mig att jag hade ett meddelande från J, saken var/är bara den att J är död på riktigt. Kan du se några meddelande från J i ande världen eller från någon annan? Fick nämligen inte veta vad meddelandet var. Eller var det bara något i drömmen? Tacksam för svar! Kram 🐷

Svar: Sydkusten... Algarve och där har jag hyrt mej ett rejält hus så alla mina besökare får plats :) Den här gången känns det som om det blott och bart är en dröm utan annan substans.. kram
Esmaralda

10 Lotta:

skriven

Verkar helt underbart med Portugal.

Kommer han vilja komma tillbaka? Förstår inte vad han vill just nu. Känner mig utnyttjad. Han säger att jag är hans familj. Det kan jag ju inte vara när han har en annan. ??????

11 Skorpan:

skriven

Ja vad annat skulle det ha varit än en lugn helg? Fick ju äntligen tummen ur 😉 o nu är det städat o fräscht. Passar bra då det kommer besök på onsdag. Undrar förstås om de lugna helgerna kommer att fortsätta i åratal eller ser du något kul vara på intågande som skulle innebära mer fartfyllda helger Es?

Har nåt minne av spanska Eva 🙂. Så härligt det ska bli för dig att få åka bort, skulle jag också vilja...
Kram Skorpan

Svar: Du kommer att ha allt annat än lugna helger framöver,,, det blir mer aktivt och liv i luckan... när spanska Eva kom in i bilden.. under min spanienvistelse... så började jag blogga på allvar... inte här utan på annan adress... kram
Esmaralda

12 AnnaK:

skriven

Åh, vill också bort! Nån veckas semester i värme vid havet skulle vara underbart. Bada, sova, äta eller bara ligga under ett parasoll och tänka och titta på folk. Göra så lite som möjligt 😊 Känns som att jag behöver det! Men känns avlägset 😜 Bara bita ihop och knoga vidare med allt.

Ha en skön kväll!

Kram 😊

13 Mm:

skriven

Hej Esmaralda!
Låter jätte trevligt! Minns henne inte riktgt men har för mig att du nämnt henne!

Es, kan det bli han och jag igen?
Kram

Svar: I så fall bör det ske inom närmaste månaderna... annars går du vidare och det gör du rätt i kan jag tycka.. kram
Esmaralda

14 Mannabonne fan:

skriven

Hej!

När ser kärleken ut att komma?
Kommer Ludvig tillbaka?
Jag saknar honom så himla mycket och allt jag vill är att ha honom nära. Trots det gått en tid så kan jag inte glömma det vi hade. Kommer han igen?

Allt jag hoppas på.

Kram

15 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda!
Min son är borta några dagar i streck för första gången! Känner han sig trygg? Och undrar han var jag är någonstans?
Kram

16 Solstrålen:

skriven

Åh vad roligt du skall ha det:) låter helt underbart med Portugal dit måste jag bara en dag:)

undrar om något spännande händer mig snart?:)kram

17 Alie:

skriven

Lugn och skön helg här med. Pysslat hemma och gjort fint, trivs så himla bra i min nya lägenhet som jag flyttade in i förra sommaren.
Åh så gött med Spanien, å Portugal, där var jag när jag var 15, Estoril hette det...
Jag vill oxå komma iväg till påsk men kan inte bestämma mig, hade velat åka till Amsterdam men det är för dyrt nu, eftersom jag är ute i sista minuten. Eller ska jag spara pengarna till min långresa.. vill ju till Tanzania.. Gud så velig.. vad kan du se rent spontant, kommer jag iväg??
Kram :)

Svar: Jag ser att du kommer iväg på Tanzaniaresan.. och det krävs att du är lite ekonomiskt återhållsam.. men det kommer det att vara värt.. kram
Esmaralda

18 Lilly:

skriven

Hur ser året ut för mig 😊

19 JenFIN:

skriven

Kära Es! Hur stor chans är det att Jag får ett barn till med S? Kram

20 Boudica:

skriven

Här känner jag stress denna helg, inte för att jag har mycket att göra, men denna situation på jobbet stressar mig. Min hjärna fastnar och spelar upp samma sak om å om igen, vilket inte gör det bättre. Försöker tänka positivt.

Idag började jag min nya diet! AIP, den ska vara bra för autoimmuna sjukdomar. Har ju hafft en sen jag var, så kanske nu det gäller! Men... Jag vill ju inte tro på mirakel, lite bättre kan jag hoppas på att det blir, men framförallt humöret och orken vill jag ha tillbaks!
Ju mer jag läser om den desto mer känns den rätt för mig. Känner en dragning till denna diet.

Drängarna vilket minne! Dem lyssnade jag på när jag var liten ;)

Men kära Es, ser du något om min situation? Jag mår så dåligt av den! Ser du om det löser sig?

KRAM!

Svar: Ja det löser sig... varva ner lite... tänk logiskt... och du finner lösningar och vägar.. kram
Esmaralda

21 Lizette :

skriven

Hejsan:)
Så härligt med en resa att se fram emot :-):)
Nu har det strulat till sig tycker jag. Blir för mycket nästan;) de kommer på en gång killarna! Vad ska jag göra? Hur välja..?vem passar mig bäst? Varför händer detta nu?
Kan du bringa reda i detta så vore det kanon!
Kram ❤

Svar: Känner du dig tveksam... ja, då är kanske inte någon av dem rätt.. kram
Esmaralda

22 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda! Ska på dejt i morgon! Kommer det klicka? Är avsikterna seriösa?
Kram

23 Aysan:

skriven

Hej!

Oj vilken aggression o hemska ord jag fick utstå.
Det är ju inte första gången.
Undrar varför vissa tar ut sina aggressioner på mig o blandar in mig.
Är det mitt fel på något vis.
Jag måste hålla mig borta o sluta umgås med dom
Kram

Svar: Ja, du ska umgås med människor som är mer som du själv.. då slipper du sådant obehag.. kram :)
Esmaralda

24 Resa :

skriven

Så vacker bild man längtar till sommaren✿

Ser du om jag kommer resa mycket med min stora kärlek,reser han mycket själv idag?kram♥

25 Till YR:

skriven

Mitt tips är att söka alla jobb som finns. Men även dem som "inte finns". Vet inte om du är yrkesutbildad eller liknande. Annars, sök alla städjobb, vikarie inom barnomsorgen, vården, tidningsbud. Alla dessa jobb är det brist på. Ring direkt till chefen för stället du vill jobba på och säg att du är intresserad. Så har jag fått alla mina jobb (inte alla men nästan). Även dem jobb som har annons ute, istället för att bara skicka in ansökan så ring chefen, säg att du funderar på att söka men vill veta mer om jobbet och fråga frågor och visa intresse. En liten ingång i ett jobb leder oftast till mer. En gång städade jag 3 timmar varje lördag på ett ställe. Utan att jag ens själv fattade hur det gick till jobbade jag heltid efter ett par månader. Lycka till!

26 Lilly:

skriven

Hur ser året ut för mig

27 Oxelina:

skriven

Hoppas du får fantastiska veckor i Portugal! Hoppas jag hinner följa "med" på din resa ;). Det har varit dåligt med tid för att hinna med nå annat än jobb och familj och sedan stupa i säng om kvällarna. Men så är det väl ibland i livet att vissa tider av livet är det lite mycket. Det kommer nog lugnare dagar så småningom :)

Jag har alltid så många av dina inlägg att läsa när jag väl läser dina härliga glada inlägg.

Jag minns också något svagt om Spanska Eva.

En stor fet kram till alla som behöver en!

28 lilly:

skriven

Hur ser året ut för mig 😊

29 hmm:

skriven

går det att lita på släktingen som är här nu...

30 M:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag skrev ett längre sms till honom där jag beskrev mina känslor men utan svar!
Vill han inte mer med mig?
Kram

31 M:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag skrev ett längre sms till honom där jag försökte beskriva hur jag kände, men fick inget svar. Vill han inte mer med mig?
varför svarar han inte?
Kram

32 Madeleine :

skriven

Hej Ez! är jätte kär i Moe men vet inte om han är tillsammans med Jennie...
Kan du se om Jennie och Moe är ett par???

tack för att du finns


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: