MASSA FINT SOM BORTSKÄNKES....

 

Dagens gästbloggare är: Gunfride !!

 

Hej alla i bloggfamiljen

Jag har röjer hemma inför en flytt till Österrike och istället för att sälja så tänker jag att kanske någon i bloggfamiljen är intresserad ?

I så fall skänker jag bort det som ni vill ha. Men ni måste själva hämta.

Jag bor i centrala Göteborg.

 

Jag har en barnsäng  som ser ut som en bil och med tillhörande Ferrari bäddset  plus ett sängbord som är rött och runt i  plast  och  med sänglampa som har en Ferrariskärm. 

Jag har  två stora sköna fåtöljer i rött skinn  som är perfekta TV fåtöljer. De är lite slitna men det är obetydligt och bara snyggt när det är skinn.

Jag har ett växthus till balkong

Jag  har  flera lådor med kläder. Dels damkläder storlek 42-33 och barnkläder storlek 110-140, pojke.

Jag har lådor med vaser och krukor  och  pynt, allt i chabby chic stil.

Jag har också  en stor låda med olika leksaker  som passar till ett barn på 2-3 år och som inkluderar dyrare leksaker som lego och  Fisherprice 

Plus   en låda med  spel och pyssel

Ett nyare datorbord med stol från Mio :

 

Och så har jag   ett soffbord med några märken men som inte stör

 

 
Är du intresserad så  maila Ezmaralda som är snäll och skickar mailen direkt till mig
 
Jag skickar gärna foton på det du är intresserad av men kan inte fotografera alla leksaker eller kläder separat.
 
Jag vill gärna att sakerna ska komma till någon som behöver och du får grna skriva varför du vill ha.
På så sätt hoppas jag att jag kanske kan hjälpa någon som är i behov av det.
 
Tack Ezmaralda för din hjälp
 
Kram till er alla från
Gunfride 
1 sus:

skriven

hej
lycka till i Österrike.....
hoppas sakerna kommer till rätt ställe.....
är så brydd över hennes beteende....
vad har hon för plan?
love sus

2 Tanten:

skriven

Vackert, medmänskligt. Lycka till med flytten.

Kram

3 Tingeling :

skriven

Åh vad snällt!! Jag känner att jag inte behöver, finns nog dem som behöver dem mer här. Hoppas du blir av med dem 😄

Drömde en tydlig dröm. Behöver inte berätta hela men i det stora hela var jag på typ speed dating. Vågade inte riktigt vara med först men sen kom en kille fram som var lite "udda". Inte riktigt min typ. Fick känslan av att han inte haft nåt långt förhållande eller kanske inte haft nåt alls. Blev tveksam till han när vi pratade. Men sen kysstes vi och då försvann världen på nåt sätt. Han sa han jobbade med att laga bussar, eller han sa mer "jag ser till att hela bussen fungerar som den ska". Sen gick han för han fick ett telefonsamtal. Träffade en annan kille som var jättesnygg, men han var inte alls intresserad av mig.

Betyder drömmen nånting?

Kollar ut genom fönstret och det snöar. Neeejj!!

Trevlig tisdag!
Kram!

Svar: Du ska se charmen kring killarna.. och inte bara utseende.. är vad drömmen säger.. kram :)
Esmaralda

4 🖤G. :

skriven

Hei. Igår mistet jeg ringen min. Tok den av da jeg lagde pizzadeig på jobb, men husket å sette ringen på igjen. Senere på dagen da jeg kom på trening hadde jeg tatt den av eller eventuelt mistet den, men husker ikke hvor. Klarer du se om hvor jeg bør leite for å finne den?

I tillegg, hvis jeg kjøper hus, flytter jeg alene eller med R?

5 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda. Vet du jobbet jag skulle vilja ha kom faktiskt ut på min mejl igår att det faktiskt går att söka. Hade tänkt söka på lite annorlunda sätt. Men det kanske går bra ändå. Har jag någon chans tror du trots min sjukdom? Vad ska jag tänka på ?
Kram
💗💗💗

Svar: Visst har du chans.... var noga med ditt personliga brev så att det verklige speglar dig.. kram
Esmaralda

6 Mm:

skriven

Hej!
Så himla fint av dig, hoppas någon behövare har möjligheten att hämta!

Es, möter jag kärleken medan jag bor här jag bor idag?
Kram

7 Li:

skriven

Fin ide Gunfride!

Esmeralda, tror du jag hittar någon flirt i närtid?

Svar: Jadå, det tror jag absolut.. kram
Esmaralda

8 Anna E:

skriven

Hur kunde han veta var jag bor? Jag lämnade inga uppgifter? Han verkade intresserad?

9 Ester:

skriven

God morgon Es!

Var på en anställningsintervju i går och undrar om du kan se om det är rätt jobb för mig om jag skulle erbjudas det?

Kram från Ester

10 Skorpan:

skriven

Vilket bra initiativ Gunfride :)!

Dina fina grejor hittar säkert nya lyckliga ägare.
Trevligt boende i Österrike och kanske kommer det en blogg därifrån, hur det är att vara utlänning i ett annat land?!

Sista dagen med min mentor och så mycket som jag inte kan :( Bävar nog för detta, får jag ordning på torpet mitt efter flytten och det viktigaste av allt, kommer mina arbetsredskap att fungera? De är til åren komna och... Ser du något kring flytten Es? O hur tar mina "kollegor" emot mig på det nya stället?

Får bara lov att ge mig tålamod, förstå att jag inte ännu kan ;). O tålamod är väl inte det jag har mest av...

Trött trots relativt bra natt, vårtrötthet redan? Nåja, upp o ut...
Kram Skorpan


Svar: Räkna med en period av lite oro.. men sedan landar du och det kommer gå fint.. kram :)
Esmaralda

11 anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Har han fått upp ögonen för någon ny?
Kommer han eller jag gå in i ett nytt förhållande först?
Kram

12 Jossan :

skriven

God morgon!
Veckan började bra! Igår fick jag samtal från rektorn på skolan. JAG FICK JOBBET!! Så nu behöver jag inte må så dåligt när jag kommer till jobbet. Min nuvarande chef blev inte jätte glad men han hade pratat gott om mig. Men han ville inte att de skulle ta mig ifrån honom. Så imorgon ska jag skriva kontrakt med honom.

Så torsdag, ny lägenhet och måndag, nytt fast jobb!!

Så nu är det bara att kärleken dyker upp! Vilket 2017 😍

Kram

Svar: Vad skönt att det löste sig... och kärleken KAN komma den också.. kram :)
Esmaralda

13 Helena Ir:

skriven

Mycket saker som ska få ny/nya ägare..så snällt av dig..barnsängen,måste vara en lycka för ett barn :) Lycka till med flytt och allt..

Mår inte helt okej..orkar inte riktigt som jag vill..kanske någon smitta som hittat mig..dessutom känner jag av en oro,en som jag inte kan ta på..fattar inte..men den gör mig nervös.

Läste att du dragits med förkylning i 3 veckor nu,tråkigt!
Långvarigt..hoppas du har tid att ta det lite lugnt och pyssla om dig..Krya på dig!

Kram :)

14 alva:

skriven

Hej Gunfride,

Hoppas sakerna hittar sina nya ägare 😊 Jag har nyss själv sålt mitt hus och gett bort / sålt det mesta av mina möbler och tillhörigheter. Och det för att flytta från Finland till Göteborg 😀 Det jag söker är en hyreslägenhet för mig och min hund av allergivänlig ras, så har du eller vet du om en ledig lägenhet att hyra är jag intresserad av det.

Lycka till i Österrike!

15 Skorpan:

skriven

Tack för svaret Es!

Blir många dagar med lös mage då, kanske några kilo lättare också ;). Eller kilovis med godis o chips?
Kram Skorpan

16 Dunegull:

skriven

Ser du om vi kommer få en fin sommar, vädermessigt?

17 Misstjejen:

skriven

Hej

En fråga om T man som jag ska har möte med idag. Hur tänkt han omkring om det och varför han talar inte sanning till mig om flytta till en annat ställe?

Hur ska jag kan gör bättre för en möte idag med honom?

Tacksam om du svar och har funderar om det.

18 f.:

skriven

Kommer vi att få tillbaka kontakten vi hade innan, även fast vi inte har någon kontakt just nu? Jag saknar den tiden lite när vi pratade som mest. Kommer vi att höras av igen? Kram

19 MollyD:

skriven

Hej Es
Hoppas på en strålande dag idag. Ska åka tillbaka till mina släktingar i och hälsa på igen. Ett år sedan nu. Kommer dom att kunna ge mig mer info om min mamma, mormor o morfar?

Kram

20 Virrhönan:

skriven

God morgon!
Vilken fin gest, hoppas allt hittar nya lyckliga ägare. Har själv massor av saker som behöver röjas bort. Här gryr en underbar morgon. Och det är LJUST! Man riktigt ser på alla människor att dom blir glada av ljuset. Äntligen går vi åt våren och vårkänslorna börjar spira i kroppen :-)
Undrar om vårkänslorna spirar hos en speciell man också och att vi får till ett litet möte framöver...?
Dags för kaffe och starta upp dagen. Ha det bra alla fina människor. Kram

21 EE:

skriven

Om jag kontaktar barnens pappa och kollar om vi tex kan komma förbi på fika, kommer det gå väl? Barnen har vägrar träffa sin pappa sedan 5 veckor tillbaka.

Vore oerhört tacksam över råd i frågan.

22 Anna.L:

skriven

God morgon! Ligger hemma i feber och halsont, ska kontakta min läkare och troligtvis behöver jag åka in och ta prover. Hoppas det går bra, rädd för att svimma på vägen? Överlever jag denna jobbiga situation...

Tänker även på en person i min klass, kommer hon vara en viktig del av mitt liv och utveckling? Tänker vad vårt möte är menat att leda till rent känslomässigt, Då hon gillar mig, men jag kan inte tolka vad hon vill.

Kram

Svar: Stackars dej.. men överlever gör du definitivt... personen i din klass har något att ge i nuet men på sikt ser jag inget umgänge.. krya nu på dej.. kram
Esmaralda

23 Orolig:

skriven

Hej!

Mina svärföräldrar ska flytta från deras hus till ett äldreboende. De var ledsna och såg nästan deprimerade ut. Kommer det att bli bra och kommer de att trivas på äldreboendet??

kram

Svar: Ja, men det dröjer.. först måste de få sörja sin flytt ... kram
Esmaralda

24 Skrållann:

skriven

Hej!
Så snällt av dig Gunfride att göra så här;) Lycka till i Österrike!
Funderar över min gamla vän. Han hör inte av sig riktigt som tidigare. Det är inte alltid han svarar när jag skickar meddelanden trots att jag ser att han har läst. Vill han inte vara min vän längre eller mår han inte bra?

Kram❤

Svar: Han verkar ha annat i tankarna.. kram
Esmaralda

25 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Vilken fin gest Gunfride ! Lycka till med flytten !

Här är det vitt igen...tröstlöst när det kommer snö på isen...men jag slipper tvätta "hundunderrede"
Hoppas jag memorerat vart isfläckarna är...

Kram Anki med flock

26 Mi:

skriven

Hej Es!

Ser du om något jobb närmar sig??? behöver ett jobb snarast.

kram

Svar: Ja, det kommer.. kanske inte det mest ultimata men ett jobb är det i alla fall.. kram :)
Esmaralda

27 Lizette :

skriven

Hej!
Så fint att skänka bort sakerna. Hoppas flytten går fint :-
Ja, här väntar man ivrigt på kärleken...💕 Blir det nån framtid ihop med Fredrik och går våra drömmar i uppfyllelse?
Nyfiken i en strut hihi kram❤

28 🖤G. :

skriven

Hei. Igår mistet jeg ringen min. Tok den av da jeg lagde pizzadeig på jobb, men husket å sette ringen på igjen. Senere på dagen da jeg kom på trening hadde jeg tatt den av eller eventuelt mistet den, men husker ikke hvor. Klarer du se om hvor jeg bør leite for å finne den?

I tillegg, hvis jeg kjøper hus, flytter jeg alene eller med R?

29 Fanny:

skriven

Jag har inte haft någon vidare tur i kärlek. Jag i stort sätt föll för en vän och jag tror han tyckte gott om mig också.. Vi hade det väldigt bra till en början men det slutade med att han drog sig undan innan vi blev tillsammans. Jag tror att det har med hans osäkerhet att göra och inte mig egentligen.. För visst känner han väl något litet för mig också? Jag blev såklart lite besviken eftersom vi ändå hade byggt upp något.. Så efter detta finns det fortfarande en del av mig som saknar honom som en vän. Es, kan du möjligtvis se om vi finner tillbaka till varandra igen och kommer vi att träffas något mer snart? :) kram

30 Mm:

skriven

Hej Esmaralda!
Är någon förändring i mitt liv påväg?
Kram

31 Little miss piggy:

skriven

Kära Es!
Något jag undrar Es är hur min relation till mina två systrar kommer se ut i framtiden? Jag och min stora syster står ju väldigt när nu och så är det inte med lilla systern. Hade ju velat ha samma kontakt med lilla systern som med stora systern. Kommer vi alla tre ha en bra relation och stå varandra väldigt nära i framtiden? Eller vad ser du?
Tusen tack i förhand! Kram lilla jag 🐷

32 Solstrålen:

skriven

Solen skiner idag så härligt:)

Så fint att skänka bort♥ Lycka till i österike Gunfride:)

Hej Es!Ser du något nytt positivt som väntar mig?
kram:)

33 G.H:

skriven

Grattis till Jossan!!

34 Har alla en Dubbelgångare?:

skriven

Hej Es

Såg en tjej idag som var så läskigt lik någon jag känner. Hon hade en svensk man och ett barn,och det har min vän med. Måste vart hennes dubbelgångare.
Jag har sett flera dubbelgångare förr i tiden, undrar har alla en dubbelgångare och finns det något budskap med att jag ser de?
kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: