Vid vägkanten....

 
Vi är omgivna  av vacker natur....
 
 
eller hur ?
 
 
Vägen hem till stugan.... mellan tät granskog ..... och om du tittar invid vägrenen så kanske du ser en skymt av småfolket.... ?
 
Näst sista dagen här....  ikväll är det DJURHEALING  som du fortfarande kan anmäla dina djur till...  men du kan  också ringa Nettan för en spådom på direkten... 070 6661570.....
1 ängeln:

skriven

Underbart vackert! Kan vi få dagisplats dit vi vill till december eller måste vi ta den i augusti?? Kram

2 Anki:

skriven

Go eftermiddag

Härlig enslig natur ...och jag antar att då trivs småfolket ...för inte ser man dem här inte...

Tandläkare....är ett envist släkte...nog ringde telefonen direkt jag satte i kontakten...så besök om en vecka...

Att gå upp o kissa på natten kan bli äventyrligt även utan spöken
Här lägger katten Maja krokben för en när man tassar upp småkisande just som du för att somna om fortare....Maja tycker att matskålen den skall fyllas morgon middag o ...natt...

Njut nu i lugnet

Kram Anki med flock

Svar: Ja, det har sina avigsidor med en trött gammal blåsa :) kram
Esmaralda

3 Skorpan:

skriven

Ja nog är det fina trakter, en lisa för själen tror jag visst det är att vistas där. Men tyävrr, inget småfok syns i mina ögon...

Så bra att han också tycker om hundar o att vi sen får familjetillökning ;), fastän vi inte är mera i den åldern.

Nu sker det lite förändringar på jobbet o jag undrar om det är något jag kan styra upp bättre? Har inte precis lagt mig i, men det börjar bli onödigt dyrt så, är det skäl för mig att lägga mig i det hela? Som ny vet man ju inte alltid hur göra...

Kram Skorpan

4 Mee:

skriven

Vad fina bilder<3

undrar om du ser mig i ett nytt förhållande?
kram

5 sippan:

skriven

Fin natur vi har.
Gjorde jag rätt? Känner mig så ledsen och nere.

6 Helena Ir:

skriven

Tycker mig se något på den vänstra sidan,bara ett huvud som sticker upp..och bara ett litet stenkast på samma sida precis invid en gran,där står en mörk figur..finns säkert mer om man tittar noga..

Ha en fin kväll..imorgon åker du hem till MG :)

Kram :)

Svar: Ja det finns en hel del.. jag åker inte hem förrän onsdag morgon.. kram :)
Esmaralda

7 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Nova ska kastreras i morgon. Jag är hemskt nervös för hur det ska gå.
Jag har förberett med både buren och transportburen och jag har critical care hemma om det skulle behövas. Men jag hoppas inte.
Nova har varit och inspekterat. Hon vet inte att vi ska iväg i morgon. Jag har inte sagt något till henne. Men jag får väl berätta för henne. Man vet aldrig hur mycket en kanin förstår.

Kram ThereseC

Svar: Det kommer gå fint !! Ja, onödigt att oroa henne i förväg.. kram :)
Esmaralda

8 Pia1:

skriven

Ser ut som hemma hos oss, urtjusigt! Det gick jättebra hos doktorn men jag vågade inte berätta riktigt hur illa, bara delvis. Han verkar ha tagit in iallafall att det blir jag som har rätt... Och bägge var nöjda med besöket tror jag. Skönt!

9 <3:

skriven

Så vackert och fridfullt det ser ut.
Var på promenad i skogen igår och boostade energi. Välbehövligt. Hoppas att healingen når fram till alla underbara djur. Har hört av Fredrik en del sista tiden. Han frågade om vi ska ses på torsdag. Har han känslor kvar vad tror du är hans agenda kära Esmeralda? Kan han bli seriös igen ?
Kram
💗💗💗

10 Alie:

skriven

Ja, Sverige har en väldigt vacker natur om vi bara öppnar blicken.. fantastiskt landskap ni befinner i nu :)

Min energi är slut och vaknade med dåligt humör som suttit i hela dagen, varför har jag ingen aning om. Väntar på besked om tjänsten jag blivit erbjuden, men ville ha upp lönen, dom skulle ringt förra veckan.. ny dag i morgon och jag hoppas det vänder, tycker inte om att känna mig så här.
Kram

11 JustMe:

skriven

I många år har jag glömt honom. Av en slump så började han dra sig in i min hjärna igen och allt kom upp. Känslorna, saknaden, ja, allt! Mitt hjärta går snart sönder av min kärlek till honom. Hans barndomsvän säger att han känner likadant som mig. Men han ignorerar mig, så jag har svårt att tro på det. Kan du se något kring mig och honom?

Kram!

Svar: Allt som kommer upp är kamp... så hade det blivit något mellan er så hade det med all säkerhet blivit något av en kamp också i relationen.. kram
Esmaralda

12 JustMe:

skriven

Hej Es!

Tack för ditt svar!
När du säger hade det blivit något, menar du då att du inte kan se en framtid för oss?

Kram!

13 Hjärter:

skriven

Hej Es

Vad kan du se om min nästa kärlek? längd?hårfärg?
hoppas på svar

14 Fanny2:

skriven

Jag önskar att jag kunde se småfolket men tyvärr ser jag inget. :) Man kan hata kylan hur mycket man vill men man kan inte undgå hur vackert det är med vita landskap.

Det är inte dags än kanske... Hur ser min tillkommande ut?

Kram

15 Aa:

skriven

Hej Esmaralda!
Verkade läkaren jag träffa tycka att jag var konstig? Trodde han jag var Manodepressiv?
Det känner jag inte att jag är! Men utan mer utmattning!
Kram

Svar: Nej läkaren tyckte inte alls att du var konstig.. tror du blev förstådd ganska väl.. kram
Esmaralda

16 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda!
Det jobbet du sett mig få verkar det vara något kreativt eller vad ser du kring det?
Kram

17 Tilde:

skriven

Hej Es

Ser du några positiva händelser på ingång?kram

18 A:

skriven

Hej Esmaralda! Skulle rätta metoden vara för mig att prata med en kurator?
Kram

Svar: Känns som en god idé.. kram
Esmaralda

19 Filippa:

skriven

Hej finns det chans till kärlek i vår?

Kram

Svar: japp.. chansen finns allt.. kram
Esmaralda

20 Florist :

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer jag att få ett florist jobb?
Kram

21 Signe:

skriven

Hej!
Anar småfolk - och det gör mig både nyfiken och lite ängslig. Dottern berättade för någon dag sedan att hon vaknat en natt och då sett en mörk gestalt, en kvinna, stå och titta på henne. Vem är detta? Mormor? Min älskade syster? Annan?

Funderar på spådom imorgon om Nettan har tider kvar? Hur ser det ut?

Kram på er, båda två! ❤

22 Tingeling :

skriven

Till vänster ser jag ett ansikte, med rund tjock näsa som skrattar med öppen mun. Vet inte om det är inbillning, blev lite förvånad över att jag såg den. Möjligen flera ansikten bredvid men den var tydligast!

Första dagen på jobbet och det känns bra! Men trött. Hade glömt hur jobbigt för ögonen det kunde vara att sitta så mycket framför datorn.

Kliar så mycket i hårbotten, gjort i ett par veckor. Fel schampo? Hoppas verkligen inte löss. Tittat i min dotters hårbotten men inte hittat något.

Nu ansiktsmask, massagestol och spikmatta.

Kram!

23 Mim:

skriven

Hej!

Upp och kissa mitt i natten måste jag också men jag tror inte att det beror på ålder. För mig har det varit kissande mitt i natten sedan 18-19 års ålder. Ett jäkla gissel som stör nattsömnen.
Kommer jag att få nya människor i mitt liv??????

kram

24 Mimi:

skriven

Hej!

Har du sett småfolket? i så fall måste du berätta!!

kram

25 AnnaK:

skriven

Tycker mig se små filurer överallt men är nog bara inbillning för att jag så gärna vill se nåt 😊 Lite suddiga sådär men gissningsvis är det grenarna och kvistarna som ställer till det!

Nog lika bra jag inte ser heller för den gång jag såg vad du sa var min pappas skyddsängel så blev jag så helskottas rädd. Var bara barn då. Säkert sett annat som liten för har alltid varit så kopiöst oförklarligt mörkrädd och alltid extra rädd hos farmor och farfar där jag såg ängeln och det redan innan jag såg henne.

Kram :)

26 Mammi:

skriven

Hej Esmaralda!
Får jag fler barn inom 3-4 år? Innan min son är alldeles stor?
kram

27 m:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser det ut som om jag kommer få hålla mig inom hemtjänsten i mars? Kommer det finnas tillräkligt med jobb?
Kram

28 N:

skriven

Hej Esmaralda! Kommet jag ha ett kreativt yrke?
kram

29 Zara:

skriven

Åhh va d va länge sen ja va här nu :) har haft fullt upp med barn sjukdom o livet.
De är något ja ser i en man, ja är nyfiken o undrar? Är han nyfiken på mig?
Kram och sov gott <3

30 Anna.L:

skriven

Hej! Vad är jag menat att lära mig från denna kärlek i mitt liv, känslor jag möter, kärlek som lever vidare tänker på honom sedan vi möttes, han är speciell. Men nu har hon kommit in i mitt liv? För att väcka nyfikenhet, vad kan gå fel med allt just nu?? Vill göra rätt

Då känslor finns hos honom men så kommer en till person in i livet. Påverkar kanske för att jag känner av och plockar upp känslor hos andra (henne).

Vad är meningen att lära sig?
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: