Bara en känsla av obehag....

Jag vill berätta för er om en av dagarna här… en vanlig solig dag utan ett moln på himlen och temperaturen mot de trettio.

Pust.

Värme är inte min grej. 

  Jag  promenerade  längs   en av butiksgatorna i stan och tänkte slinka in i nån av dem bara för att få lite svalka.

 

Då ser jag hur en kvinna närmar sig i snabbt tempo.

Hon halvspinger,  håret  flaxar,  en klänning med  look från gamla tider  böljar efter henne och hon har ett par solglasögon i handen.

Allt detta noterar jag snabbt och  ändå hinner jag inte flytta mig.  

Hon springer rakt in i mig och jag blundar och stålsätter mig.

Hur ska det bli den här gången ?  Jag har varit  med om  det förr… att andemänniskor bara rusat rakt igenom mig och ibland känns det som att svälja en snöboll… ibland tappar man andan helt för ett ögonblick..  ibland  är det som om man löses upp för ögonblicket av en sekund  och ibland händer ingenting alls mer än en svag känsla av obehag.

 

  Så var det den här gången… bara ett litet poff och en obehagkänsla. 

Jag vände mig om efter henne men hon fortsatte springa för allt vad tygen höll och där stannar hon och lirkar av sina röda högklackade sandaletter.. hon tar dem  i handen .. ger mig en snabbt ögonkast och springer sen vidare. 

Hon sprang inte för att typ hinna med bussen… nej, hon var jagad  och  försökte komma undan

Allt det här  tog  kanske max  15 sekunder… och jag vet att jag inte betedde mig märkligt under tiden.

Sånt har jag lär mig sen barnsben. Att hålla masken.

 

Och jag så gjorde jag slag i saken och gick in i närmaste butik… klunkade i mig av den svalkande AC luften.. och köpte  tre burkar kaffe…  för plötsligt  fick jag  lust att dricka  arabisk kaffe  med kanelstång!. När jag kommer hem.

 
 

I går blev det stranden och sol och bad…  lite shopping och en god middag… ett dopp i poolen och sen insikten att herregud.. jag kommer inte att sova alls i natt innan jag påbörjar hemresan…

I dag är jag alltså  på väg hem … så inga frågor kan besvaras

Klockan  2.00 taxi till flygplatsen…. sen mellanlandning i   Turkiet och frukost…… och vidare till Köpenhamn… himla tradig hemresa sådär mitt i natten…  men är hemma i hyfsad tid i alla fall…. och ser fram emot att träffa Mannabonne Glenn  förstås.. min lille pälsbebis :) 

Kram & kärlek och tack för att ni hängde med till Dubai !! 

1 Agnes:

skriven

Och tack fina Es med hjärtevän som lät oss hänga på!

Visst verkar Dubai som ett trevligt ställe, men ger mig ändå inget sug i restarmen...kanske för att jag inte känner ett endaste dugg alls för just Dubai...eftersom dess enda historia är att ha varit ett ingenting mer än öken...

Skillnad har varit med en del andra ställen dör du varit...där igenkänningens darr funnits.

Har en del undringar som gnager i mig, men återkommer med dessa när du återbördats till den skånska myllan...men jag tror att jag satt igång något som faktiskt blir positivt...till sist för mig...

Låter kanske helknäppt...men magkänslan är lik den som uppstår när man åker berg-o-dal-bana....hissnande...om jag nu bara kunde begripa vad det betyder...jag kanske börjar att bli förälskad i mig själv...MOHAHAHA....

Välkommen hem!

Kram!

2 Hej :

skriven

Tack för att vi fick följa med dig. Önskar dig en trevlig hemresa.

3 Tanten:

skriven

Tack för att vi fick hänga med igen och välkommen hem. Hoppas att vädret hemma inte är så chockartat i jämförelse med vädret i Dubai. Här kan det i alla fall bli upp emot 21 grader kallt imorron, brrr. Blir till att stanna hemma.

Kram

4 Jenny:

skriven

God fortsättning och hoppas det går bra där. Få se om du kan svara lite fråga.

Hur ser det ut mellan mig och kurskamrater "snart är vi färdigutbildad i nästa månad" om vi kan höra av oss eller nåt?
Mvh Jenny

5 Susan:

skriven

Välkommen hem😉 Kallt o blåsigt så liiite sämre väder än det du just lämnat 😱

6 Pia1:

skriven

Men jösses vilket stök med hemresan! Hoppas det går någorlunda smidigt åtminstone. Kram!

7 Anna.L:

skriven

Lycka till på hemresan! :)

8 Solstjärnan:

skriven

Hej

Att bli påsprungen sådär kan ju verkligen inte kännas så trevligt...
Tur att det hela var snabbt över.
Men det är klart det är ju något du inte glömmer.

Tröttsamma resan börjar idag men som tur väntar en fin belöning hemma,din pälsbabys MG:s våta pussar och hans uppmärksamhet,för han lär väl inte släppa blicken från matte i första taget!😊

Kram Solstjärnan ⭐⭐

9 Linnean 🌸:

skriven

Hejsan!
Men fyyy, vad läskigt...en ande som kutar rakt igenom dig!! Fy för!!
Hoppas hemresan går bra! Samt att förkylningen lättar. Sol, bad och feber...Hm! Jag vågar aldrig vistas i solen m en rejäl förkylning eft att ha gjort det en gång och blev etter värre m bihåleinflammation och skit.
Här hemma blåser det iskallt och är ruggigt.
Ska bege mig t Lund nu men de har väl inte vår där heller 😉 Ha en lugn resa och så kul att få träffe lille MG igen. Kram...
/Linnean 🌸

10 Helena Ir:

skriven

Känns konstigt att sånt kan hända..tur det var av den lättare varianten. Välkommen hem..att krya på dig!

Kram😊

11 Smöla:

skriven

Kommer jag bli av med min "inneboende" snart? Hittar han nått eget?

12 Anna.L:

skriven

Är 2017 året då jag återförenas med honom? Kärleken är den påväg...

13 G.H:

skriven

Tack för att vi fick hänga på!! Och hoppas resan hem gick bra!

Kram!

14 jessica:

skriven

Es,
hur stora kommer konsikvenserna bli av det här bråket som skedde?

15 Catarina:

skriven

Fina bilder! Kul att se sig omkring. Håller helt med om värmen, men så är jag ju norrlänning oxå..
Förundersökningen mot A lades ner. Betyder det att ingen tror på mig?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: