Bara så ni vet...

 
Tänkte bara meddela er att nu... nu är jag hemma igen... home sweet home !!
 
Hemresan gick som som en dans och särskilt som jag pratade med en rasande trevlig 89 årig dam som beerättade om sin uppväxt i Sudan. Väldigt intresssant. Vi smaskade i oss en hel ask turkish delight dessutom.
 
Mannabonne Glenn blev alldeles till sig... han  rusade runt och bara skrek  och sen började han bita  i resväskorna och gjorde klart att dom gillar han inte. Han tror  nog att det är  väskorna som drar iväg med oss ibland!
Kryddstark korv stroganof tillsammans med sonen... gott snack.... och nu ser jag att klockan bara är sju... jämmer och elände..  i min skalle är hon 10.... så vi får se hur det här går !!
 
Kram o massa kärlek
 
1 Anna.L:

skriven

Smått obehag kring Skolan. Kommer det gå bra för mig nu under hösten, klarar jag skolan och går ut tvåan med betyg? Orolig att jag ska bli sjuk, hoppas att allt blir bra och jag kan närvara fullt ut.

Om det inte blir fler projekt på sommaren, ser du om jag får jobbet? med häst och film allt.
Kram :)

2 Skorpan:

skriven

Japp, home sweet home. Du somnar antagligen sittande Es, men vad gör väl det ;). Alla är nöjda när mamma och pappa är hemma igen :).

Själv gick jag en promenad i halvmånens sken, kallt och med stjärnor som glimmade, jättefint. Undrar om julen detta år kan fitas här hos mamma och pappa? Går exet med på det?

Sov sött!
Kram Skorpan

3 Helena Ir:

skriven

Så skönt att du tagit dig hem..och att MG blev glad,förvånar mig inte!

Hemma är bra också😊
Kram☺

4 Lotta S:

skriven

Välkommen hem! Och tack för dina råd, ska verkligen försöka analysera mindre, skulle vara skönt att "vila" emellanåt.

5 Syrenen:

skriven

Välkommen hem!
Det låter härligt att hemresan gick smärtfritt och ni nu är hemma från ert äventyr! Kram ***

6 AnnaK:

skriven

Välkommen hem 😊

7 Tingeling :

skriven

Välkommen hem! 😊

Jag gick till campus igår och det visade sig att man kommer starta matte 2 i min hemstad. Så behöver inte åka till grannkommunen. Yey! Så börjar om 1,5 vecka. Och läraren jag ska ha är min gamla mattelärare från högstadiet! Där ser man. Har en känsla att detta kommer gå bra 👍

Första dagen på jobbet. Blir nog bra. Kanske att jag stannar tiden ut, (tills om jag börjar plugga i höst). Eller kommer det dyka upp annat tro under tiden?

Inget fan av kyla och snö. Längtar efter plusgrader. 😕

Nu titta på tjockare än vatten.

Kram!

8 Virrhönan:

skriven

Härligt! Välkommen hem till vinter o snöstormar. Har tänkt på dej idag när du skulle flyga o den starka vinden, skönt det gick bra o skönt för Mannabonne att ha dej hemma igen. Du lär somna ovaggad ikväll. Sov gott.

9 Pia1:

skriven

Välkommen hem ❤ Så härligt med nya kompisar!!! Visserligen sitter jag här på mitt arsle, men oj så fina vänner på nätet jag ändå fått på grund av sällsynta diagnoser. Nu snackar jag med en dam i Texas, vi alla lär oss och håller varandra ömt ❤ Hoppas jag en dag hittar ut ett jobb inom sällsynta diagnoser, jag har många och kan nog lära mig vägleda efter denna resa 😀 Kram!

Svar: Ja, du blir snabbt viktig för många och det som utbyts mellan är är av vikt...resan är inte i onödan även om den är tung.. kram :)
Esmaralda

10 Browallia :

skriven

Välkommen hem <3

Kram

11 jessica:

skriven

es,
kommer det bli stora konsekvenser efter det här bråket?

12 Sus:

skriven

Hej
Härligt att komma hem....
Hoppas du sover gott....
Love sus

Svar: Tack :)
Esmaralda

13 Kristin:

skriven

Kjære Esmaralda

Så godt at hjemreisen ble så fin.
Ja, det er jo klart at MG blir arg på reiseveskene.
De har jo helt ukjente lukter.
Kram

Svar: Ja, som han tog i och bet och rev... han som är så snäll mot allt och alla :) kram :)
Esmaralda

14 en mormor:):

skriven

Welcome back to scania-land ;)

Pussa på den där lille, hårige goa frallan o nyp honom lite i gumpsen från mig....oopps...ooops...mannabonne för fanken ;)) inte vännen din...om de nu kunde bli ihopblandade?... ;D

Älskar bilden på dig på kamelen!!!<3 Hustler, Playboy, Cat, Fibban...whatever ;)...Lergöken o HD säkert kort! ...mooohaha ;)))...

Kraaam !! ;)

Svar: Tackar tackar :) Och tackar gör MG också .. han gillar att bli lite nypt i baken :) Kram :)
Esmaralda

15 Razawa :

skriven

Välkommen hem kära du :-)

På fredag är det min tur. Ju mer det närmar sig ju sämre mår jag med skräcken paniken och allt vad det innebär. Särskilt nu när det kommer massa snö (då sätts tankarna igång ännu mer..) kommer allt gå bra oavsett hur vädret är när jag flyger dit och flyger hem? 😓 hur ser själva flygningen ut? Får hjärtstopp vid varje turbulens åh usch..

Svar: Oavsett vad och oavsett väder och allt annat så kommer resan gå bra... kram :)
Esmaralda

16 Jessica:

skriven

Es,
kommer jag få stora konsekvenser av det här bråket?
och kommer folk att se på mig med onda ögat efter detta?
ser du om jag kommer bli utskälld eller något sånt?
och ser du om hon kommer ta emot min ursäkt och acceptera mig som vän?
Förlåt för många frågor! jag har bara en sån stark ångest över att allt kommer gå åt skogen..
Kram och välkommen hem :)

17 Giggi:

skriven

Esmeralda! Hej!
Underbart att se din generösa blogg,med mycket mänsklig igenkänning.
Kärleken...Jag år 72 år och har ff inte hittat harmoni och gemenskap.
Under hösten har jag mejlväxlat en man jag träffade, när vi var 25 år. Nu lever han ensam. Jag är mycket stimulerad av honom och han av mig, men jag blir inte klok på honom, det är något besynnerligt. Hur ska det gå? Har han stängt dörren? För gott?
Vänlig hälsning från Giggi

18 Grer:

skriven

Esmeralda! Hej!
Vilken generös blogg du har med mycket mänsklig igenkänning!
Kärleken…Jag är 72 år och söker ff den gemenskap och närhet jag aldrig haft.
Nu har jag tagit kontakt med en man som jag träffade när vi var 25 år. Han lever ensam nu. Vi har haft tät mejlkontakt under hösten och träffades för några veckor sedan. Båda är stimulerade av varandra.
Men jag blir inte klok på honom. Det är något besynnerligt. Har han stängt dörren? För gott?
Vänlig hälsning Giggi

Svar: han är inte lika öppen och mottaglig som du... får du inte det gensvar du söker så lägg ner och gå vidare... satsa inte all energi på honom... blir det inte han så finns det en annan kärlek för dig.. kram :)
Esmaralda

19 grer:

skriven

Esmeralda! Hej!
Vilken generös och kärleksfull blogg du har, med mycket mänsklig igenkänning!
Kärleken…Jag är 72 år och söker ff den gemenskap och närhet jag aldrig haft.
Nu har jag tagit kontakt med en man som jag träffade när vi var 25 år. Han lever ensam nu. Vi har haft tät mejlkontalkt under hösten och träffades för några veckor sedan. Båda är stimulerade av varandra.
Men jag blir inte klok på honom. Det är något besynnerligt. Hur ska det gå? Har han stängt dörren? För gott?
Vänlig hälsning grerGiggi

20 Giggi/grer:

skriven

Hej igen!
Tack för svar!
Ursäkta att det har blivit flera inlägg från mig med samma innehåll. Det var inte meningen. Jag hade lite svårt, att komma underfund med hur detta fungerar.
Ditt svar känns som lite generellt, men jag kan nog inte vänta mig mer så här på bloggen.

Dock, envisas jag med följdfråga: Är det en låst princip hos mannen att inte släppa in NÅGON, eller är det bara jag? Han är intelligent och vi tänker väldigt lika.
Hälsning Giggi

21 Abbas:

skriven

Hej

Blir jag utan kärleken länge till tro?
kram

22 Undris?:

skriven

Hejsan!
När dyker denna kärleken upp som du sett i min seans för några år sedan?kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: