1 åsa:

skriven

Åh så gudomligt fiiint o sant. E!

Tack tack tack för detta !
Fråga kommer jag o t att jobba ihop ? Kommer han att svara ja på min förfrågan om det.? kram kram Åsa

2 Lilla äventyrskan:

skriven

Så sant som det är sagt. Men paus-knapp skulle behövas ibland ;-)

Fortsätter packningsstöket här. Pirrig inför äventyret! Kan det dyka upp någon romans längs resans gång? Ser du.

Kram!

3 Anna:

skriven

Kära Es!
Dina råd träffar alltid rätt.
Blev bjuden på en middag av en man som visat stort intresse för mig.
Jag vill gärna lära känna honom bättre, då jag är lite återhållsam av rädsla att bli sårad, är jag rädd att han nu tappat intresset:-( Är han seriöst intresserad av att fortsätta träffas? Vad ska jag göra?
God fortsättning! Kram

4 Skrållann:

skriven

Hej!
Det är sant och jag är livrädd för att ångra saker jag inte vågade göra. Frågan är ju bara vad jag ska göra. Det är svårt att förverkliga sina drömmar när man inte har något direkt stöd.
Vet ju inte vilket steg jag ska ta först, byta jobb eller förändra mitt äktenskap?

Kram:)

Svar: Ta det som känns viktigast... planerar hur du ska göra och sedan tar du steget.. kram
Esmaralda

5 My:

skriven

Hej Esmaralda. Kommer det att hända något positivt i mitt liv snart? Kommer jag att träffa någon man eller nya vänner?

6 Tekla:

skriven

Jag förlorade min bebis. Vad var meningen? Att jag skulle kunna bli gravid var otroligt, varför mista den då?

Kramar

7 Mallan:

skriven

Hej es,
Jag undrar hur det blir med lägenheten vi har på gång.
Blir det flytt?

Kram

8 lc:

skriven

Kommer jag och p bli tillsammans igen?

9 Tildis:

skriven

Hej Es! Går det bra idag? Kram

10 Madeleine :

skriven

så sant :)
kan du se om P är intresserad av mig?
Han har inte svarat på mitt mejl och har inte gillat mins senaste kommentarer på Facebook. betyder det då att han är INTE intresserad eller har han bara ett väldigt stressigt schema just nu?

ha en trevlig dag Ez

11 EPM:

skriven

Återigen, ord jag behöver höra nu... tack!

Kommer han glömma mig på sin resa, min J..?

Kram

12 EPM:

skriven

Återigen, ord jag behöver höra nu... tack!

Kommer han glömma mig på sin resa, min J..?

Kram

13 Mm:

skriven

Hej Esmaralda!
Så rätt, så rätt! Varför är det så lätt att bli osmart? Men man får tänka ett extra varv!
Läste även det andra inlägget och det är sjukt! Jag röstar helt klart för att förbjuda smällare för försäljning till privat personer! Sen borde det bli hårdare straff på saker och ting!

Es, fick ett meddelande utav em man via nätdejting! Han hade en riktigt trevlig profil och det kändes bra! Vad tror du är han bra?
Kram

14 <3:

skriven

Tack för fint budskap ska spara ner fina bilden.
Frågar igen och ser om du kan råda mig om jag gör rätt med rehab resan i början av hösten att jag åker med. Har jag chans till något bidrag till den förutom mina underbara föräldrars hjälp ? Ska jag låta den äldre farbrorn följa med eller tänka på mig själv nu. Har hjälpt honom gratis i flera år. Ledarn på resan vill inte att han ska med eftersom han inte är mitt ansvar. Han borde ha assistans eller isåfall ge mig ett litet bidrag. Känns fel det med på något sätt. Får även känslan att farbrorn är lite äckel gubbe och vill ngt mer med mig.
Kram
💗💗💗

15 Helena Ir:

skriven

Du bara öser ur dig sanningar!
Men att man blir stressad av det ibland..är också sanning. Men vissa grejer kan jag ju göra i nästa liv..blink..blink.

Kram😊

Svar: Absolut.. det gäller att satsa på det som känns viktigt för en själv och det är ju olika från person till person :) Kram
Esmaralda

16 F:

skriven

Hej Esmaralda!
Tror du han hade förväntat sig att jag ska höra utav mig? Eller gör han det fortfarande ?
Här han av sig själv?
Kram

17 Kiara:

skriven

God morgon Es och god fortsättning på de nya året!
Jag undrar om du ser något på jobbfronten för mig i år? Får jag en ny praktikplats som kan leda till jobb? Ser du om det är inom det yrket jag vill jobba med eller blir det inom ett annat yrket? Tusen tack i förhand! Kram Kiara ❤

18 Kiara:

skriven

God morgon Es och god fortsättning på de nya året!
Jag undrar om du ser något på jobbfronten för mig i år? Får jag en ny praktikplats som kan leda till jobb? Ser du om det är inom det yrket jag vill jobba med eller blir det inom ett annat yrket? Tusen tack i förhand! Kram Kiara ❤

Svar: Du tar dig sakta men säkert fram mot det du verkligen vill jobba med.. kram
Esmaralda

19 M:

skriven

Hej Esmaralda!
Känns så hopplöst med allt jobb sökande just nu!
Många arbeten krävs körkort vilket jag inte har!
Tror du jag lyckas få ett fast arbete där inte körkort är ett krav?
Eller kommer körkortet före fasta tjänsten?
Kram

Svar: Varför inte ta körkort ? Det hade du haft nytta av.. men visst kommer det jobb där man inte bryr sig ifall du har körkort eller inte.. kram
Esmaralda

20 Pia1:

skriven

Håller med omförra inlägget, vart är hårdhandskarna?? Jag har en lyckodag med lyckotårar! Loggade in i journalen och såg att nån har beställt röntgen på hjärnan!!!! Så jäkla lättad och glad, trodde det var Lund? Men det är Akademiska! Har inte ens fått remissvar, tusan vad de är snabba och noggranna 😱 Jippppiiiii! Nån GÖR nåt ❤❤❤❤❤❤❤

Svar: Underbart... äntligen.. kram :)
Esmaralda

21 Jessica:

skriven

Es,
Ser du om det här bråket kommer lösa sig imorgon? För jag ska prata med dom inblandade personerna.
Kommer allt lösa sig och kommer vi bestämma att glömma att ena Hänt?
Kram :)

Svar: På något sätt löser det sig.. kram
Esmaralda

22 Mariao:

skriven

Hej Es!
Tack för det fina budskapet.......
Jag har sex barn,varav ett av dessa tar så mycket på min energi att jag inte längre vet hur länge jag ska orka. Han är 3 år, och jag har inte haft en tre åring som är så stark, drivande, obstinat, högljudd och orädd som denna lilla människa. Samtidigt är han supercharmig och har lätt till skratt. Hans pappa är, i mina ögon, alldeles för hårdhänt mot han och det tär på mig.

Egentid med honom är svårt, då jag också har fler små barn.

Jag vet inte vad jag kan göra för honom?
Kan du se något kring honom? Vad ska det bli av honom? Kan jag göra något för honom?

Du skrev i en seans någon gång att han kommer bli ett känt namn och han kommer syssla med något banbrytande........just nu är det bara mycket jobb kring honom.

´Kramar!

Svar: Han är den sorten som kostar mycket energi när han växer upp och sedan utför han stordåd... älska honom precis som han är.. kram
Esmaralda

23 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda! Känner mig orolig vet inte varför. Ser du om jag har något att oroa mig för? är rädd för att bli allvarligt sjuk eller att något farligt ska hända. Kommer det att bli bra??

kram

24 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda! Känner mig orolig vet inte varför. Ser du om jag har något att oroa mig för? är rädd för att bli allvarligt sjuk eller att något farligt ska hända. Kommer det att bli bra??

kram

Svar: Jag ser inget oroande på väg runt dej.. kram
Esmaralda

25 Lejoninnan:

skriven

Hejsan Esmaralda!
Först vill jag önska dig ett gott nytt år. Och hoppas att det blir nya spännande resor att läsa om här på bloggen. Finfint för oss som av olika anledningar inte kan resa

Ser du några positiva förändringar i mitt liv de närmaste året eller åren, tex en kärlek, en flytt eller kanske allra mest behövligt - en bättre ekonomi?

Stor KRAM from en trogen bloggläsarinna



26 Michaela:

skriven

Måste fråga hur han tagit emot min tystnad och att jag inte svarat på hans sms? Jag känner mig stark och går vidare :) Har länge velat lämna Stockholm för att prova på något annat men vet inte riktigt var jag skall börja. Kramiz

27 Susanne Amalia:

skriven

Tack.. att leva nu är ett måste annars går jag under..
Här och nu ...
exakt här och nu ...
Men jag har på senare år insett att jag även måste ha någon koll på ekonomin...
Så att det finns en morgondag ...


Fokus inställt på flytt och jag ska flytta.. här och nu ..
jag vill leva.. så bra att jag inte behöver leta efter livet... total harmoni..
Jag ska vilja leva tillsammans med mig.. vilja älska mig så som jag är...

jag kan ge kärlek och glädje vänskap och styrka..

och stor kreativitet...
Men får jobba på ekonomi och hälsa...

Livet är lite som matlagning
man ska ha prima ingredienser, lagat med kärlek, väl tillrett med en krydda av balans ...Ingredienserna ska gifta sig med varandra grytan ska ha en välbehaglig arom.... ..
en nyfikenhet och glädje ska ångan av grytan sprida när man sätter sig vid bordet.. det ska det finnas tillbehör så att man kittla sin äventyrliga upptäckarlust... och till det ska livets vatten serveras.. som gärna får vara en Comté Valdemar ... (det för 135kr.. )
Smaklig måltid

skulle kunna tänka mig att bjuda på grytan till någon som uppskattar det...

I dag har jag satt upp fokus och mål ..
NU hänger det lappar överallt så att alla kan se.. änglar universum skyddsänglar och det måste kännas som en nanosekund för dem .. eftersom 30 år bara känns som 20 minuter i universum...

kärlek är livets krydda ... livets mening utan kärlek till världen oss själva och all levande materia.. existerar vi inte som människor.. livet blir inte bra...
bitterheten sprider sig och man blir paralyserad..
Jag har träffat människor som har valt den sidan och de mår inte bra..

EllaBella älskar av hela hennes hjärta ...
och NU vill hon gå ut...

så jag ska ut på en promenad sedan blir det kaffe...

FRÅGA: kommer det att gå bra med min konst.. kommer jag att sälja mycket...??

Stor kram och sol i hjärtat till dig och MG ... nu blir det promenad hälsar ELLABELLA... och skuttar glatt iväg mot dörren ...
men hälsar till både dig och MG..




28 Carolina :

skriven

Kära Es! Oroa mig över cellproven som jag tog över ett tag sedan har ju haft så ont nere delen av magen och nu tog jag cellprov kommer dem visa dåligt eller positiv och ser du nån varning i år.

29 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda Tror du jag får det bättre ekonomiskt sätt detta året? 😃 Kram

30 Minis:

skriven

Så sant 💕💕

Ska bli bättre...väntar bara på några svar så att ängslan kan släppa...

Es ska jag ta kontakt med en man jag hade kontakt med för ett tag sedan men som jag inte gav en riktig chans? Han blev besviken tror jag och det är en fin man..
Har även kontakt med en man via nätet som nyss lämnat sitt förhållande och inte är klar...ska jag släppa honom..vill ha det enkelt..kan du känna något..är så tveksam just nu på mina egna tankar och känslor...

Stor varm kram 💕

31 Skorpan:

skriven

Ja det ska jag försöka komma ihåg!

Jobbat som inhoppare på en annan skola idag, mycket förvånad över hur bra det gick. Har jag månne talang ;) för jobbet eller gick det bara av gammal ohejdad vana ;)?

Verkar som om någon skulle vara intresserad av mitt skaft nu, ser du något sådant Es?

Kram Skorpan

32 YR:

skriven

Hejsan. Så sant,det pågår hela tiden...
Jag skulle vilja fylla det med mer mening bara.
Söker jobb,men det segar. Kommer det lossna eller blir jag hemma?Inom vad ska jag söka? Ha ett gott nytt år

33 Hönan:

skriven

Så sant så sant, gäller bara att komma ihåg det också.

Föregående inlägg var väldigt bra, önskar att du var politiker och kunde hjälpa till att styra upp det här. Får hoppas att de vågar ta i med hårdhandskarna snart.

Har en känsla av att han inte berättade hela sanningen, kan jag lita på den?

Kram

34 Princess:

skriven

Hej

Ser du någon förändring?
kram

35 Isolering:

skriven

Hej!

kommer jag att klara av att bryta min isolering?? har blivit lite isolerad på grund av arbetslösheten. Har också liksom blivit sittandes får inget gjort.

kram

Svar: Du bryter din isolering och det kommer kännas riktigt bra.. kram
Esmaralda

36 Tisa:

skriven

Läkaren A kan väl inte ha alla hästar hemma? Eller tar jag det hela fel?

37 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda!
Vi var på besök på den förskola där vi blivit erbjuden plats, det kändes "sådär"
Kommer vi har turen och bli erbjuden något bättre nu?
Kram

38 Tintin:

skriven

Hej Es!
Jag lider så av rikliga mensblödningar. Väntar på att få en tid för ett mindre ingrepp som de tror ska hjälpa. Hjälper det eller blir det operation för min del? Vill själv helst ha operation men det är sista utvägen, en massa mindre "tjafs" ska provas först :(.

Tack och kramiz!

39 Skorpan:

skriven

Grattis Pia1!!
Kram Skorpan

40 S:

skriven

Hej Esmaralda!
Mitt ex D är han något att hoppas på för mig att han tar ny kontakt?
Kram

41 Browallia :

skriven

Nej tack o lov för det! Jag vill inte ha någon repris av det här livet som det har varit hittills.
Jag kämpar och kämpar men det bara fortsätter komma nya motgångar och besvikelser. Jag har drabbats av järnbristanemi men min mage tål inte järntabletterna så jag har fått som magsjuka av biverkningarna som grädde på moset! Känner mig som helt utslagen. Det är kaos på jobbet och vänner försvinner och otur i kärlek. Medlemsavgiften till gymmet hade jag kunnat kasta i ån eftersom jag inte kan orkar träna pga av anemin. Känner mig så ledsen och övergiven men en liten tröst är att jag vet att min ängel är med mig <3
I min senaste seans skrev du att jag är i en period när problemen hopar sig runt mig, ser du om den kommer vara länge till?

Kram

42 Sheriie:

skriven

Hej Es


ser du något spännande som händer mig?
kram

43 Anonym:

skriven

Så sant så sant....

Nog skulle man leva mer här o nu, men dumt nog att man är så feg... är det nåt på gång med snyggingen tro, det känns som nåt skulle vara på gång...

44 dedp:

skriven

jag r såtaggad, hur går det på systembolaget,,, intervju???? blir det att jag får jobb där? eller hur stor är chansen??KRAM

45 💕 Zoey 💕:

skriven

Hejsan Es!
Undrar nyfiket lite kring min praktikplats. Antar att jag kommer få sluta i kyrkan i år. Det jag undrar är om jag kommer börja inom barnomsorgen som jag så gärna vill eller kommer jag hamna någon annanstans? Blir det en ny plats innan sommar? Å framför allt kommer jag trivas? Hoppas få svar!!!! Kram Zoey 💕

46 Helena Ir:

skriven

Pia1:jag läser om vad som är på gång,för dig. Vad roligt,att det händer något! Det måste betyda att du nu får bra hjälp!

Kram😊

47 Fanny2:

skriven

Till Browallia: Prova järnsaft/blutsaft om du kan! Det kanske låter lite jobbigt men undvik kaffe, te och mjölk i samband med måltider och järntillskott. :3

48 Tanten:

skriven

Så sant. Har skrivit ut bilden med texten och ska sättas upp väl synligt i köket. Behövs ett kom i håg ibland i vardagen.

Kram

49 Louise:

skriven

Seriöst jag är så trött på mänskligheten. Speciellt de som har gått nu i min basgrupp så finns det vissa som börjat viska och ha sig så fort man ska upp och redovisa. Är vi inte vuxna människor? Är det meningen att klanka ner på varandra när man sen kommer ut i arbetslivet? Vad gör dom på utbildningen om de inte kan bete sig moget.Usch hemska människor.
Jag tog verkligen illa upp för de fick mig verkligen att känna att du har gjort fel, vilket jag faktiskt inte har utan jag tolkade det på mitt sätt. Visst att förskollärare har mer profession än en barnskötare men det gör inte en barnskötare sämre liksom för vi utför samma jobb.
I alla fall så är sista kursen klar, men jag vet inte om jag kommer bli G på denna tentan. Jag har verkligen inte någon lust att ställa mig där uppe en gång till för tenta.
Imorgon ska jag på intervju och på torsdag ska jag på intervju. Hoppas på en anställning på förskolan som jag ska på intervju hos.
Det är dessutom min gamla VFUplats så jag känner chefen lite grann :-D.
Hur kommer det gå med intervjuerna blir något av jobben mina? och blir jag G i denna sista kursen?

Ha en fortsatt bra kväll.
Kramar

50 f.u:

skriven

precis så är det .. ser du något speciellt hända för mig 2017 som du kan berätta om. kram

51 quen:

skriven

ser du när min syster kommer börja leva sitt liv...

52 Hönan:

skriven

Testar en sista gång, stämmer det han sa om julfesten?

Kram

53 Filippa:

skriven

Hej kan du se vilken månad jag blir anställd av mitt jobb?

Kommer jag få umgås med min härliga kollega någon helg?

Kram

54 Rebecca:

skriven

Det är sanna ord! Gick just runt och funderade på vad jag drömmer om. En sak jag drömmer om är att kunna jobba medialt/andligt på något sätt i framtiden. Även om det är som en bisyssla utöver "vanligt" jobb. Kommer detta kunna ske? kram

55 CA:

skriven

Hej
Tänker på att du sagt att det kommer att bli mycket (med stora bokstäver) bra.
Idag skrek jag på henne,sa att hon får prata med mig via facket. Det kommer aldrig att gå med henne som chef, det fattas saker i den hjärnan.
Som tur är gör jag ett bra jobb men det kanske inte hjälper i längden.
Fortsätter att tänka på MYCKET bra, hoppas det kommer snart.
Kram

56 Anna:

skriven

Kära Es!

Skulle bli så tacksam över ditt råd.
En man bjöd mig på middag o visade stort intresse. Han verkar ha backat då jag är väldigt försiktig/återhållsam. Jag vill gärna träffa honom igen. Snälla ge mig ett råd! Skulle betyda väldigt mkt. Är han seriöst intresserad av att träffa mig igen?

Stor kram!

57 JustMe:

skriven

Hej!

Repriser av vissa saker i livet är positivt mesans andra saker kan vara negativt. Det är på gott och ont 😊

Nu har jag sänt ett meddelande till P. Sitter nervöst och väntar på att han ska svara.
Kommer han att svara på meddelandet?

Imorgon ska jag ha lönesamtal med min chef, hur ser det ut? Positivt, negativt, likgiltigt :-/

58 Duvan:

skriven

Hej s

Ser du något överasskande som sker snart?
kram

59 Mareli:

skriven

Hej!
Spionerar han på nåt sätt på mig fortfarande?
Kram

60 Star:

skriven

TILL TEKLA #6: stor styrkekram till dig!!!

61 Tintin:

skriven

Hej Es!
Kommer ett mindre ingrepp att minska mina blödningar eller blir det operation?

Tack och kramiz!

62 M:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag har blivit medbjuden att följa med ut om några helger, har jag chans att träffa någon speciell då?
Kram

63 Lilla jag:

skriven

Hej Esmaralda! Skulle bli så glad över ett svar från dig :) min sambo har just blivit arbetslös och jag känner stor oro inför detta, dröjer det länge innan han hittar något nytt jobb? Även jag är i tankarna att byta jobb. Kan du se något kring detta? Våran relation känns lite ansträngd nu pga detta. Kommer vi lyckas vända detta rätt eller går vi skilda vägar? Kram

64 Anna:

skriven

Kära Es!

Skulle bli så tacksam över ditt råd.
En man bjöd mig på middag o visade stort intresse. Han verkar ha backat då jag är väldigt försiktig/återhållsam. Jag vill gärna träffa honom igen. Snälla ge mig ett råd! Skulle betyda väldigt mkt. Är han seriöst intresserad av att träffa mig igen?

Stor kram!

65 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det ut som att jag kan skaffa vänner i vår?
Kram

66 HS:

skriven

Apropå att sätta gränser. Idag tappade jag all energi av en obehaglig och krävande person, alla på jobbet känner likadant om den här mannen. Ska prata med chefen imorgon. Borde vi kalla in till ett möte och konfrontera honom eller blir det värre då, dvs bättre att undvika så mycket som möjligt? Riskerar jag att få en polisanmälan på mig förutom en "vanlig" anmälan?

Kram

67 Mimmi:

skriven

Hej Esmaralda! Verkar jag få tjänsten i klädbutiken jag sökt?
Kram

68 Cissilisko:

skriven

Ville bara säga...Tack för att du finns❤....

Kram
Cissilisko

69 L:

skriven

Hej Esmaralda!
Vill han umgås med mig?
Kram

70 jessica:

skriven

es,
kommer allt va som vanligt efter imorgon? är jätteorolig över att allt ska ändras...

71 Månflickan:

skriven

Till Browallia!

Har du testat att ta Niferex för din anemi? Det är den enda jag kan ta utan att få biverkningar. Skickar lite ljus & tröst, & hoppas att du mår bättre snart!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: