Olyckan som nästan hände....

Dagena gästbloggare är: Malin  

Nuså  har jag fått  rysningar av det som hänt sen jag fick min spådom av Ez.

Det måste jag berätta till er i bloggfamiljen.

I min spådom som jag fick i somras stod det att jag skulle vara försiktig dom  närmaste dagarna efter julafton men inte mer än i fyra dagar.

En bil i yrkesutövande fanns som en fara för mig.

 

Jag glömde och skriva in det i mobilen och så kom julen och jag hade glömt.

På annandagen körde jag till min syrra och hennes familj för att fira lita.

Det är bara en halvtimmes körning dit.  Jag skulle passera en mindre väg där jag har förkörsrätt men det är en rätt trixig korsning. 

Jag höll god fart  och plötsligt när jag var kanske 100 meter från korsningen så hörde jag Ez ord om försiktighet  plötsligt i skallen och jag saktade ner. Det kom från ingenstans.

De var tur för från  ena vägen kom en ambulans farande rakt ut framför mig.

Den hade inga sirener eller ljusen på.

Hade jag inte saktat ner så hade det blevet en rejäl smäll. Nu slapp jag undan med ett bultande hjärta. Jag blev så impad över  hur Ez kunde se detta komma.

Jag vill önska dig Ez en riktigt god fortsättning på det nya året och det  vill jag också önskar er alla i bloggfamiljen

Kramar från Malin

1 Mm:

skriven

Hej Esmaralda!
Fantastiskt!
Tror du att den rätta för mig i kärlek kommer i år?
Ser du om vi möts utomhus första gången?
Kram

Svar: Visst kan kärleken komma i år... det är mycket troligt.. kram :)
Esmaralda

2 <3:

skriven

Vilken tur att allt gick bra och att du fick till dig Esmeraldas spådom i det ögonblicket.
Tror du min läkare sjukskriver mig ett tag till ? Känns som det är bäst i nuläget.Kylan har tagit hårt på lederna och operationen.
Hoppas att jag kommer få ordning på allt i vår med jobb så jag kan bli trygg och glad igen.
Kram
💗💗💗

3 Tisa:

skriven

Jag får så dåligt samvete gentemot min katt. Att jag inte åker hem till honom idag. Min farbror åker och tittar till honom. Det skär i mitt hjärta. Mår han bra, min lilla pälsboll? Jag känner mig så egoistisk, men vill köra på säkert kort. Jag vill må bra och bli stabil.
Åter igen, mår han bra? Jag blir så orolig.

Svar: Ja jag kan inte se annat än att han mår bra.. kram :)
Esmaralda

4 Anonym:

skriven

Orolig för min dotter som är sjuk . Hur tror du det går med henne o hennes sjukdom

5 Skorpan:

skriven

Wow, vilken tur du hade som hörde varningen i tid! Farliga bilar dom i arbete.

På rea, kul att bara strosa runt. Är mannen en som orkar gå på rea eller får jag göra det ensam Es?
Kram Skorpan

6 Skrållann:

skriven

Hej!
Vilken tur;)
På vilket sätt kan jag mest förvänta mig att en ny person kommer in i mitt liv?

Kram❤

7 Medelålderstanten:

skriven

Härligt att du är tillbaka! Och tack för alla fantastiska resebilder!
Jag önskar att jag också kommer att få råd att resa sen nån dag.

Kommer jag att leva ensam resten av livet, eller finns det nån speciell i min framtid? Finns det nån - ser du då kanske hur vi möts eller nåt speciellt om honom? Nåt som jag ska hålla ögonen öppna efter :-)

Svar: Nej du kommer inte leva ensam... det finns en speciell kärlek för dig.. den kommer.. kram :)
Esmaralda

8 Mi:

skriven

Hej! Kommer det in nya människor och någon positiv förändring i mitt liv 2017??

Kram

9 :(:

skriven

Hej, jag har en fråga...min pv och jag har precis gjort slut men ses fortfarande och han säger att han ffnde älskar mig men nu är han samtidigt intresserad av en annan tjej som är min totala motsats...blir de ihop och kommer det isåfall hålla? Det känns inte så men jag får inte veta nått...

Svar: Jag vet inte hur det blir för honom... men jag kan inte se att ni har en framtid tillsammans. Du kommer ha en ny pojkvän och det dröjer inte så längre.. kram
Esmaralda

10 F:

skriven

undrar om det finns det någon hälsning till mig ifrån andra sidan som vill bli framfört..kram

11 Lilly :

skriven

Finns det någon varning som jag bör vara medveten om

12 ThereseC:

skriven

Hej Malin!
Vilken tur Malin att Es hade varnat dig och att du mindes varningen i tid!

Kram ThereseC

13 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Jag är så glad för skrivandet har gått bra hela veckan. Idag körde jag en och en halv timme redan innan lunch. Efter lunch tog jag en promenad. Det är fint ute men jag ville inte frysa. Det är hemskt kallt. Det tog en stund innan jag masade mig ut. Men jag ångrade mig inte.
Nu ska jag köra ett skrivpass till.
Kram ThereseC

Svar: Härligt.. u go girl.. följ ditt flöde... kram :)
Esmaralda

14 Sus:

skriven

Hej
Fantastiskt.....
Vilken tur....
Skulle va fint att veta om kärleken kommer här snart😉
Love sus

15 Helena Ir:

skriven

Skönt..att du fick varningen i ditt huvud..i rättan tid. Vilken chock för dig!

Slutet gott,allting gott.
Kram till dig också😊

16 Charlotte F:

skriven

Hej!
Kommer min man och jag hitta tillbaka till varandra och bli en bra fungerade familj?

17 Lilly:

skriven

Finns det någon varning som jag bör vara medveten om

18 Queen:

skriven

Något spännande o roligt du kan se kommer hända snart 😊 i mitt liv.... Kramar

19 Desp:

skriven

Es, allt är vårt fel att hon inte kunde träffa sin mamma tidigare, kommer mamma klara sig bra dör borta med sina nära??? Kan du se om min mamma går bort då hon fått diabetes och du sa stt mina föräldrar inte kommer dö tidigare .... Men hur länge ser du min manna va kvar på jorden snälla berätta vad jsg Ska sägs till henne om att det är pappas fel pga allt bråk.... Krsm

Svar: Bara din mamma sköter sig och tar hand om sig så är det ingen fara alls... ni behöver helt enkelt ta hand om varann lite bättre i familjen.. kram :)
Esmaralda

20 Anonym:

skriven

Es, allt är vårt fel att hon inte kunde träffa sin mamma tidigare, kommer mamma klara sig bra dör borta med sina nära??? Kan du se om min mamma går bort då hon fått diabetes och du sa stt mina föräldrar inte kommer dö tidigare .... Men hur länge ser du min manna va kvar på jorden snälla berätta vad jsg Ska sägs till henne om att det är pappas fel pga allt bråk





... Krsm

21 Star:

skriven

Ser du någon varning under 2017 som man bör se upp med?

22 D:

skriven

Brukar man kunna se sin egen begravning efter döden???? Jag är så hemskt ledsen att hon inte hann dit ,,,,,............. Jag är så ledsen kommer hon ha det bea med sina nära o köra mamma??? Och mormor då, kan du se vad hon gör ?????? Kramar

23 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda!
Skulle det bli bra om jag kontaktade honom?
Kram

24 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Vad verkar han vilja?
Verkar han vilja bygga på en relation med mig igen?
Kram

25 Dysterkvisten:

skriven

Jag känner mig som den mest ensammaste i världen :(
Mina väninnor har av olika anledningar försvunnit.
Den jag trodde aldrig skulle lämna mitt liv träffade en ny man och är nu helt uppslukad av honom och deras nya liv.
Hon älskar honom men jag har en känsla av att något inte stämmer hos honom.
Hoppas jag har fel.
Måste jag alltid vara den som letar upp och ordnar trasiga relationer med väninnor.
Jag vill ha en nära vän, någon som jag kan anförtro mig till och lita på.
Kommer hon?
Finns en kollega som heter Malin som jag tycker mycket om men jag vill inte tränga mig på.
Är hon min nya vän?
Snälla Esemeralda kan du ge mig lite hopp?
Kramar <3

Svar: Jag ser inget större fel på väninnans nya man... och du kommer så småningom också att ha en kärlek.. kram :)
Esmaralda

26 Blåklockan:

skriven

Nu har jag blivit dumpad av min kk-vän. Ganska lessen i ögat är jag fast det kanske var bäst som skedde eller ser du någon ljusning. Kommer det att bli vi igen?

Kram och god fortsättning

Svar: Nej jag tror inte de blir ni.. jag ser en annan kärlek för dej.. kram
Esmaralda

27 Livsturisten :

skriven

Ojdå verkligen tur i oturen.

Ez.. Har du något att berätta om det nya året för min del? Vad som helst...

Kram!

Svar: Innan sommaren kommer är du en rejäl erfarenhet rikare.. kram :)
Esmaralda

28 Bumble bee:

skriven

Kära Es!
Hur stor chans är det att jag möter min soulmate nästa år? Kram

Svar: Chansen är runt 70 % så den är ju god.. att det blir i år.. inte nästa år... kram :)
Esmaralda

29 Catarina:

skriven

Vilken tur att du kom ihåg spådomen och att Ez hade sett den innan. Läskigt! Min mamma berättade om en kvinna i sin ungdom som kom ut från en spåkvinna med orden att Vara försiktig o när hon skulle gå över gatan sedan så blev hon påkörd.
Efter en längre tid av svårigheter o motgångar kämpar jag envetet på men nu har M blivit mkt sjuk o jag orkar inte. Finns det nåt hopp, nån ljusning för mig..? tack för svar på förhand

30 Madde:

skriven

Hej Es!

Du siade att jag hade 70% att möta min soulmate förra året runt våren och chansen vart str då,hur ser det ut detta året? är % mindre eller högre nu..?kram

31 Blåklockan:

skriven

Tack för svaret Es. fast det gör ont.

32 Agnes:

skriven

Grattis Malin!

33 Tingeling :

skriven

Ibland får man en sån röst i huvudet... Tur du lyssnade på den! Det har inte jag alltid gjort.

Jag kollar och kollar och kollar på resor. För att komma billigast undan så borde jag boka sista minuten. Ska vänta och se hur min lön blir. Jobbade ju hela nyårshelgen. Ryanair är ju billigt också men då måste jag leta hotell själv och så. Hhmmm får se. Resa tänker jag göra i alla fall! Snart!

Ser du ett annat jobb för mig snart? Redan om nån månad elker två?

Väldigt trött idag. Kanske beror på TBE vaccin jag tig igår. Min dotter fick också igår och hon har varit trött hon med.

Just nu skulle jag egentligen velat vara hemma och bara vara i en månad. Typ. Hade varit skönt.

Trevlig fredagskväll!

Kram!

34 F:

skriven

undrar om det finns det någon hälsning till mig ifrån andra sidan som vill bli framfört..kram

35 Lilly:

skriven

Finns det någon varning som jag bör vara medveten om

36 Anna E:

skriven

Är min kille otrogen?

37 Lizette:

skriven

Hej Ez:)
Varför blir det inget på riktigt vad gäller kärlek för mig..? Börjar misströsta.. Finns ens någon rätte för mig?
Kram

38 Browallia :

skriven

Malin, tack för att du delar. Jag tror det var din skyddsängel som påminde dig om varningen du fått via Esmaralda. :)

Jag har själv klarat mig ifrån att vara med om en trafikolycka. Via Esmaralda fick jag en varning om ett visst datum då det skulle ske en olycka och om jag höll mig ifrån trafiken det datumet kunde jag undvika att vara med om den. Jag tog det på fullt allvar och såg till att vara ledig detta datum och höll mig hemma. Dagen efter stod det i lokaltidningen om en bussolycka - den buss jag vanligtvis åkte till jobbet med.

39 A:

skriven

Tittar på hus åt mig o pojkarna nu, ska jag göra det? Leta efter nått för mig o barnen eller ska jag stanna här o fortsätta att hoppas på oss?

Är nått av de tre jag tittar på rätt för mig isåfall o ska jag slå till? På vilket isåfall?

Hör du nått från min mamma? Är det något hon vill säga mig? Pojkarna? Hennes sambo eller min bror? Vi alla saknar henne så otroligt mycket. Begravningen är den 20:e o jag kommer bryta ihop totalt....

Kramar till dig o tack för vägledningen du gett mig

40 bella:

skriven

Heej :) kommer jag att må bra om jag genomför mina planer att vara på "resande fot" och inte ha något eget lite då och då? tänker att de kan vara bra erfarenhet.. kram kram

41 Rosig8:

skriven

Det finns tre män i mitt liv. Jag vet inte vilken väg jag ska välja och ändrar mig från dag till dag. Förvirringen är total.
Ser du någon riktning jag borde ta?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: