Personlighetstest

 
Hoppas nu att din vecka börjat bra..... planera in något extra för dig själv under veckan.... unna dig....
 
Kram & kärlek
1 Karin:

skriven

Hej

Svaret på min fråga för några dagar sedan var att vi nog skulle förlova oss, och det rätt snart.
Ser du någonting mer kring det ? sker det i sverige, hemma ? Eller någon annanstans ?
Kram Kram

2 Skorpan:

skriven

Ett enormt ego :D, stabila relationer till vänner, söker efter en partner som är fartfylld, min familj har jag nära mig och den är stor, stress har jag mycket i mitt liv, enligt testet. Hmm, kanske nåogt stämmer, o det är väl som det brukar vara med test, eller?

I lördags testades väl jag iom mötet o årsfesten, o lite nyfiken som jag är, undrar jag Es om du kan se något om vad folk tyckte o kände inför den kommande kanslisten? Kanske någon manlig intressent ;)? Som sagt, är ju definitivt nyfiken på att veta om det tycktes något.
Kram Skorpan

3 Skrållann:

skriven

Hej!
Jag gjorde testet och blev väldigt berörd. Märkligt eftersom man inte har en aning om vad svaren ska betyda...
Sökte ett jobb på vårt lokala stadsmissionen igår som verkar jätteroligt. Det var sista ansökningsdag igår. Hur stor chans har jag på det jobbet om jag ens ser ut att bli kallad till intervju?

Kram Skrållann

4 Mim:

skriven

Hej!

Kommer örat att bli bra?? sååå jäkla orolig.

kram

5 TjejenO:

skriven

Hej Es,

Att planera on något under veckan låter bra. Är ju flygrädd och nu med bebis lite mer flygrädd 😁 Men vad tror du om en resa till Thailand för oss i familjen? Skulle det vara trevligt och gå bra?❤️
Önskar dig och alla er på bloggen en härlig vecka!

Svar: Det tror jag skulle bli riktigt lyckat.. kram :)
Esmaralda

6 Helena Ir:

skriven

Häftigt,stämde nog inte helt..

Kram :)

7 Linnean 🌸:

skriven

Hm, det där var ju intressant! Stämde nog ganska bra. Ska fnula lite över det.
Min son har blivit...tyst! Mycket ovanligt!
Antar att det har med bröllopet att göra? Men han vet var jag står och har stått ärligt hela tiden. Ändå var jag nog mycket mer positiv än han förväntat sig, när jag fick veta det. Men vad har hänt sen? Jag har bara låtit det vara. Men vet inte om jag ska fråga vad som skett eller bara låta det bero. Var det min enkla fråga som ställde till det? Den som borde fått ett självklart svar och gav honom chansen att "sätta mig på plats"? Men fick ett "Jag vet inte" svar. Förvirrad, förvirrad! Känns väldigt olustigt detta! Dags att kämpa vidare. Ha det så gott!
Kram.../Linnean 🌸

Svar: Ja, det är ju han som ska vara gift med kvinnan och "godkänner" du inte henne så ifrågasätter du hans kapacitet och hans... försök att behåll för dig själv vad du egentligen tycker.. även om jag vet att det är svårt !! Kram
Esmaralda

8 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda!
Händer något snart? Antingen att jag får nytt jobb eller träffar kärleken och går in i ett förhållande?
Kram

9 Kanara:

skriven


Grym video, stämde på mig faktist:).

Es vad ser du om B.M och mig, ska jag glömma honom eller vänta på honom?

Det är tråkigt att det blev så, hur ska jag bete mig?
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️Kramar från mig Es:)..

10 Agnes:

skriven

Jaha...och så då jag då...som inte tänker något alls, eftersom jag först o främst vill veta vad det går ut på...haha...

Sedan att det står "VeckoRevyn" efter...säger ju allt!

Kanske är för misstänksam mot det mesta för mitt eget bästa...blir ju, trots det, i alla fall lurad...

Inte lätt att vara född korkad, dvs...positiv in absurdum!

Kram!

Svar: Det här testet är faktiskt lite annorlunda... kram :)
Esmaralda

11 <3:

skriven

Härligt väder idag solen är framme så man blir glad.
Är det fortfarande NJ tror du kära Esmeralda som jag ska höra av mig till angående dröm jobbet ? Har gjort ett litet video klipp iallafall sakta men säkert. Behöver lite nu jävlar i mig och lite mer energi. Nu måste det hända något.
Kram
💗💗💗

12 Susanne Amalia:

skriven

God Eftermiddag..

Kuben får jag kanske göra större..
jag får jobba lite på mitt ego..
jag gjorde en iskub tänkte att det kan vara bra i öknen och blacerade den 2cm ovanför marken för jag ville inte ha sand i den Stegen var gjord av trä och stod exakt breved mig..
Stormen var långt borta .. vem vill ha sand i ögonen.. och Hästen var en Pinto en vild mild stark underbar häst med kärlek mjuk mule som sprang mot mig .. <3 <3
blommorna var 4 ..

om mannen var hästen har han allt som bara går att få..
hmm vilken man <3 <3 honom vill jag träffa..
vild vacker och ödmjuk.. hmmm

(fast jag har lärt mig att män tänker i boxar och kartonger )
Det var nog det roligaste jag har sett .. och det stämmer så bra ... tack för filmen <3

Jag drömde om en häst i natt.. vi stod och mös nos mot mule.. så underbart.. jag älskar hästar och vaknade på ett fantastiskt humör.. lyckan sitter kvar.. hmmm måste hälsa på min väninna och bara mysa .. hon har ett helt stall fullt av hästar <3

Lite Psykologi
Värdet i en upplevelse bestämmer ju bara du eller jag ... vad värdet är för mig .. vad värdet är för den som delar samma upplevelse med dig bestämmer bara den personen..
Tillsammans ska upplevelsen vara ett bra värde för båda..
Är det inte det så kraschar det och knakar i fogarna ..
varesig det är en vän eller en ett partnerskap ... grupp eller utbildning ..

Att bedöma och dömma uppleva med alla sinnen ta intryck vara positiv eller negativ är bara du som bestämmer i den situationen som som du befinner dig i..
Så ser jag på livet..
De som mobbar andra eller finner utvägar för att trycka ner andra tror att de finner större vinning i detta förhållningssätt ä att agera på något annat sätt..

Kärlek är för mig grogrunden till all existens .. men så är ju jag (tjej och emotionell systemkopplad till allt)
Inga boxar här inte ..

Jag tror på kärlek till allt exixtensiellt.. jag tror att vi kan förändra med kärlek .. för mig är det självklart <3
Jag har hittat en kurs som bara handlar om sakrum... sexualitet och skam och skuld.. jag vill gå den ...
Hur behandlar man skam och skuld..
Det är mycket därifrån bitterheten kommer ..

Jag har faktiskt en fråga.. kommer jag att få ihop pengar till mina kurser denna månad?? ska betala ett hotell i Göteborg.. Åka till er och gå denna kurs.. som jag kan koppla ihop till min urbildning .. ser du någon väg... ??


DNA X mutation.. det finns flickor som aldrig åldras.. de ser ut som fyra men är kanske 22 .. hur har somiterna utvecklas och vilken DNA X är det som är skadad.. är denna byggsten den som ger kroppen mer colagen?? botox är det lika .. men så har man ju den begränsande kapacitet av intelligens som denna utecklingshämmande skada medför.. Dåligt minne ,, svårt att gå inga muskler ... mm ..
Ska bli intressant att veta mer

NU önskar jag dig en underbar dag med kärlek och sol i hjärtat <3 <3
Katten Saga är mer än nöjd eftersom hon har fått räkor.. och EllaBella hälsar MG att hon tänker dupera sin matte så att hon bär hem mer lammben ..
Glsd nosdag <3 <3









Svar: MG hälsar att fy 17 för räkor.. han älskar ju människomat och får smaka väldigt små bitar eftersom hans mage är så känslig och när han får räkor så spottar han och fräser och gnuggar nosen omsorgsfullt mot mattan... nej tack till räkor här alltså.. kram
Esmaralda

13 Louise:

skriven

Wow. Mitt i prick.

14 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det ut som att jag får något bra jobb i sommar?
Kram

Svar: Ja om du söker i tid och söker brett.. kram
Esmaralda

15 Michaela:

skriven

Vet inte hur jag skall orka denna vecka. Jobb 6 dagar i rad och väldigt lågt blodvärde som gör mig fruktansvärt trött. Suck! Kram

Svar: Fyll på med med lite god mat.. vitaminer... frisk luft... det blir tufft men du fixar det.. kram
Esmaralda

16 armina:

skriven

hej Ez :) blir det något husköp 2017??




17 G.H:

skriven

Kul test! Tror faktiskt det stämde till en stor del:)

Esmaralda, har du något tips på hur jag ska tänka för att få upp självkänslan när jag söker jobb? Har ju varit borta från arbetsmarknaden ett tag pga att jag inte haft arbetstillstånd ? Känns som de lika gärna kan anställa någon med mer och färsk erfarenhet som är härifrån och kan språket bättre 😝

Kram:)

Svar: Då har så mycket att ge och en underbar personlighet.. den ska du sälja in.. och boosta dig själv även om det inte är det lättaste.. kram
Esmaralda

18 Tanten:

skriven

Kul med testet. Gjorde det och stämde bra med hur jag uppfattar mig själv.

Kram

Svar: Ja, testet var ovanligt på det sättet.. att det stämmer riktigt bra.. kram
Esmaralda

19 Lie:

skriven

Hej Esmaralda!
Han har fortfarande inte svarat på min vänförfrågan, verkar han inte vara intresserad?
Kram

Svar: Nej. inte särskilt intresserad.. kram
Esmaralda

20 Alie:

skriven

Ytterst intressant och roligt.. stämde in väldigt bra måste jag säga :)

Fortsatt härlig Måndag alla!
Kram :)

21 Browallia :

skriven

Veckan har börjat med att ta fler blodprover på vårdcentralen. Har provat två olika sorters tabletter men magen tål dem inte så nu gör läkaren en grundlig utredningen innan en ny behandling sätts in. Tacksam att jag lär mig be min ängel om extra energi och kraft att orka kämpa. ♡♡♡

Vilket coolt test. Min kub var gjord av sten och stod på marken och lagom stor att sätta sig att vila på. Stegen låg ner lutad mot kuben. Hästen, en stor vacker Adenner, stod lungt några meter ifrån kuben. På marken intill hästen växte två stora vita blommor. Stormen som kom drog med sig en massa sand så jag kunde inte se någonting. Förklaringen till symbolerna är klockren.

Tacksam & glädje

Pussar till MG ♡


Svar: Du ska se att det reder sig till sist... styrkekram :)
Esmaralda

22 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag ska ut i helgen för ovanlighetens skull! Kommer jag att träffa någon speciell? Händer något kul?
Kram

Svar: Du träffar någon alldeles speciell.. kram
Esmaralda

23 Mi:

skriven

Hej! Ser det ut som om jag får en penicillinkur eller blir det bra än då??

kram

24 Cecilia:

skriven

I fredags fick jag tillbaka min psykologi uppsats och min lärare kommenterade bl.a. "Att textstorleken ändras tyder här på att delar av arbetet är plagierad". Jag blev både arg och orolig när jag läste detta. Plagiat räknas som fusk och det kan man bli avstängd för, så hur kan han anklaga mig för något sådant baserat på att textstorleken ändras? Jag skulle aldrig göra något sådant och detta gjorde mig så arg. Med en släng av pms lyckades jag skicka ett allvarligt mail till honom för att klargöra detta. Kanske överreagerade jag, men jag tycker att det är viktigt att våga stå på sig och det kändes så jävla bra efteråt. Kommer läraren tycka att jag överdriver och kan detta ställa till med problem? Kramar

Svar: Och hade du plagierat så hade du inte varit så korkad att du låtit det synas på det sättet... du är kränkt.. och det är klart att läraren ska få veta detta.. kram
Esmaralda

25 anna lis:

skriven

hur ser det ut för vårt äktenskap, kommer vi att klara oss igenom det vi går igenom just nu.. kram

26 Hönan:

skriven

Haha de där testen är lite roliga :) kommer sånt lite då och då på min fb och även om de inte stämmer så tycker ja de är ganska kul att göra :)

Kram

27 alma:

skriven

Hej kommer jag snart hitta en gård att hyra?

28 Boudica:

skriven

Måste säga att psykologi är intressant, valde till det ämnet på komvux när jag läste upp mina betyg, rätt så länge sen. Men jag hade en bra lärare också, det är nog rätt viktigt!

Skapade faktist ett liknande test själv för några år sen, men mer baserat på färger och hur man känner sig runt dem. Det var då jag testade mig fram med färgernas betydelse.

Trevligt att ni åker till grythyttan nu, snart!
Funderar fortfarande på att ringa nettan för att prova på regression. Liksom mycket annat har jag bara inte fått det gjort!

Så förvånad jag blev när du såg harmoni kring mig! Det är långt ifrån just nu känns det som! Men som våg är harmoni något som jag alltid strävar mot! ;)
Men jag hoppas att det inte dröjer länge till jag finner denna harmoni! Det behövs!
Den vara välkommen!

Så trött, kan det vara att jag försöker minska kaffeintaget för ett tag för att få tillbaka någon alls verkan av det!? Klarade knappt dagen med bara 3 kaffen ;)

KRAM!

29 A:

skriven

Varför bråkar han så med mig om vart barnen är folkbokförda? Vi va överens om att de skulle vara skrivna hos mig men han fullständigt vägrar nu.
Varför bråkar han så med mig om allt?
Han som ville separera. Han som ville ha det såhär.
Jag bryter ihop snart 😭

30 Alexandra:

skriven


Kul test. ✌😛✌

31 Tingeling :

skriven

Kul test!
Min kub var gjord av plast och stod på marken. Stegen stod lutad mot kuben. Blommorna nedanför stegen. Hästen sprang lite lätt, vet inte vad det heter, skritt? Och stormen var en ordentlig storm, virvlade över hela "bilden".

Och unna ska jag också. Min dotter är hos sin pappa hela helgen. Och jag ska verkligen försöka släppa allt och inte tänka på han alls. Ska till en lite större stad och shoppa. Ska meditera. Sitta i massagestol. Spikmatta. Ta ett bad. Plöja igenom en serie. Käka chips och ostbågar. Kanske måste plugga lite matte också 😉
Ska faktiskt bli riktigt skönt. Rå om mig själv ordentligt.

Kram!

32 Emma:

skriven

Jag planerar in att äta lite smörgåstårta, samt att ha en liten date med maken i helgen.

Esmeralda, lyckas det för oss nu på sista försöket?

33 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Min lilla tjej gråter mycket dagarna i ända, verkligen hela tiden hon är vaken, och jag försöker så gott jag kan för att hantera detta. Börjar dock bli trött på att höra folk omkring oss säga att "barn känner ju av din energi" och "de märker om du är spänd" etc etc vilket med andra ord skulle betyda att hon gråter för att jag är stressad... Vilket jag såklart kan bli ibland, särskilt när vi är bland folk som reagerar så eller blänger när detta händer. Jag tycker ändå att jag klarar situationen hyfsat med tanke på att jag är helt själv med henne om dagarna utan min familj o så. Alla (min mans bekanta etc) ska hela tiden påpeka att hon gråter mycket och konstant fråga "varför gråter hon?" eller "varför är hon ledsen?"...
Det blir ju bara ännu stressigare.
Jag vägrar att känna mig skyldig till att orsaka så mkt gråt hos min lilla. Känner inget stöd från någonstans så visst är det tungt. Ser du om det verkligen är jag som är en alldeles för spänd mamma? Att allt bara löser sig om jag lär mig "slappna av" som så många råder mig att göra...
Vad gör jag för fel och hur gör jag för att lösa situationen?
Tack!!!


Svar: Kolla henne först kroppsligt noga via läkare så hon inte gråter för att hon har ont eller känner obehag.. och ta det sedan därifrån men be om hjälp.. professionell hjälp... kram
Esmaralda

34 Mm:

skriven

Hej Esmaralda!
Är jobbet påväg eller kommer det inom den närmaste tiden?
Kram

35 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Möter jag någon jag känt sedan innan? Är det någon potentiell kärlek jag kommer möta i helgen?
Kram

36 Fanny2:

skriven

Det här testet känner jag igen men det stämmer så bra för mig, då som nu. Är dock mer intresserad av vad andra såg... Lite för personligt kanske.

Tack för svaret. :3 Kanske är det läge att planera in den där La La Land som jag har längtat så mycket efter... 😍

När jag tänkte på det där med att definiera sig själv som terapeut tidigare så kom jag att tänka på detta:
https://youtu.be/5Bmk-WrYJKc

Jag har nog lite konstig humor jag med...

Kram

37 Anna Lisö:

skriven

hur ser det ut för vårt äktenskap, kommer vi att klara oss igenom det vi går igenom just nu.. kram

38 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Den här speciella personen du såg mig möta i helgen!ser det ut att vara en helt ny bekantskap? En potentiell kärlek?
Eller någon jag känner?
Kram

39 F:

skriven

Var hos läkaren idag, kommer de hitta något mer på testerna jag ska lämna in nästa gång?

40 Lena :

skriven

Till Cecilia- säg åt läraren att han/hon kör din uppsats genom URKUND då syns det direkt om det är fusk eller inte! Lycka till!

41 Nadja :

skriven

Kommer jag någonsin att skrapa tre ♣ på trisslott igen och när i så fall?

42 Lillan:

skriven

Hej Es

ser du något roligt som händer mig?
kram

43 AnnaK:

skriven

Stämde hyfsat! Kuben var av glas och det vet jag inte riktigt hur jag ska tolka. Hästen kom galloperande mot kuben och det vet jag inte heller riktigt hur jag sks tolka.

Kul test iaf!

Kram 😊

44 AnnaK:

skriven

P.s Sen att allt var som lite snett i förhållande till kuben var ju lite märkligt. Stegen stod lutad mot kubens hörn, hästen kom galopperandes snett mot kuben och blommorna snett bakom. Allt mot höger. Inget till vänster...

Kram igen 😊

45 Kanara:

skriven

hej fina,

Es vad ser du om B.M och mig, ska jag glömma honom eller vänta på honom?

Det är tråkigt att det blev så, hur ska jag bete mig?


Kramar Es:)..

Svar: Ligg lågt.. tar inte han initiativ så så vidare... kram
Esmaralda

46 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Den här speciella personen du såg mig möta i helgen!ser det ut att vara en helt ny bekantskap? En potentiell kärlek?
Kram

Svar: Mer åt vänskapshållet, känns det som.. kram
Esmaralda

47 Vardagskrönikören:

skriven

Hallå där ute i bloggkosmos! Förundras du också över vardagens alla små förändringar. I sådana fall ska du gå in och kika in min blogg ”Vardagskrönikören”. Allt gott!

http://vardagskronikoren.blogg.se/

48 Jobb:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer jag få arbete i hemstaden?
Eller ser du pendlingsavstånd när jobbet kommer?
Kram

Svar: Räkna med en bit att åka även om det inte blir så långt att det blir betungande.. kram
Esmaralda

49 Anna Lisö:

skriven

hur ser det ut för vårt äktenskap, kommer vi att klara oss igenom det vi går igenom just nu.. kram

50 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda!
Är det min tur att vara glad nöjd och lycklig någon gång?
Kram


Svar: Ja, din tur kommer och det kan jag lova dej.. kram :)
Esmaralda

51 Linda N:

skriven

Hahahaa! Älskar detta!
Jag såg en liten Rubriks kub på marken och stegen låg strax intill. Hästen frustade och såg lite komisk ut på tecknat vis. Blev väldans glad av den. Blommorna var tre till antalet och långt ifrån. Stormen var stormig och nära.
Körde stenhårt på det som poppade upp i huvudet :D

52 Michelle :

skriven

Hej,
Behöver ett svar för jag står inte ut längre.
Slösar jag tid med den jag lever med? Ska jag göra slut på mitt lidande eller har jag en framtid med min sambo?
Snälla se något som hjälper 😩
Jag vet inte vad jag ska ta mig till snart. Hela livet är bara ett stort måste och till och med det som ska vara roligt är bara ett stressmoment för det måste man hinna med annars har man inget att leva för.
Allt är bara stress... handla, städa, va en bra människa/flickvän, hälsa på släkt, plugga, jobba, vara alla till lags, och att göra något kul är ett måste så man inte dör av allt annat tråkigt så det är bara stress livet ut.

53 Anonym denna gång:

skriven

Hej Es,
jag har börjat drömma jättekonstiga drömmar på nätterna...
Drömmarna handlar om att jag har en kärleksfull relation till min syssling. Vad betyder det? Kram :)

54 Linda:

skriven

Liten,kub och gjord av trä/faner... hästen galopperar villt och en sandstorm river nära till, få blommor och stegen, kuben och blommorna är nära varandra.

Hmm... dethär stämmer nog delvis, eller egentligen rätt bra :) fast jag skulle vilja ha större ego, på ett bra sätt då, eller rättare sagt bättre självförtroende. Och skulle önska att kuben var lite mer genomskinlig ibland. Sandstormen kunde gott lugna sig också.

Kanske man kan jobba på vissa saker, och andra är det väl bäst att bara låta vara som de är!

55 Annika:

skriven

Är det gratis att prata här , hoppas det jag vill gärna prata . jag träffade en fin kille i Augusti vi kände direkt Att kemin stämde när vi pratade i mobilen , det kändes jätte bra. Sedan kom han upp till mig en helg det var är kanon helg han sa vi första mötet jaha då kanske jag sitter här om ett år hos dig och vi pussades. Vi sa redan på telefon att vi skall lära känna varandra och det kan gärna gå mer en ett år har vi samma känslor för varandra så flyttar jag upp till dig. Det här pratade vi om när vi hade denna fina helg tillsammans , När han åkte hem så pratade vi i mobilen hur underbart och härligt denna helg var vi sa hoppas vi har samma känslor för varandra om ett år det är det vi hoppas på. Vi sa jaha konstigt vore det när vi känner så här starkt . Några veckor när han var hemma blir han sjuk och han har just nu blivit sämre han skall till en specialist läkare. vad kan du säga för att hjälpa mig jag vill och han vill att han kan bli så bra som han var i Augusti Kram Annika

Svar: Han blir bättre... men av någon anledning ser det inte att bli så starkt mellan er som det var i somras.. kram
Esmaralda

56 Annika:

skriven

Esmiralda är det här slut mellan oss så kära som vi var och ville lära känna varandra och senare när det gått ett år flytta i hop. Det här har hänt på vägen han blev dålig som har gjort att det står stilla. Det stämde så bra för oss kemin allt var ärligt . Kan vi ha ett förhållande längre fram ´Vad är det för en anledning att det inte kan bli lika starkt som i somras tala om det jag är ledsen han också han hoppas vi kan ha förhållande om han blir bra igen.

57 Annika:

skriven

Esmiralda är det här slut mellan oss så kära som vi var och ville lära känna varandra och senare när det gått ett år flytta i hop. Det här har hänt på vägen han blev dålig som har gjort att det står stilla. Det stämde så bra för oss kemin allt var ärligt . Kan vi ha ett förhållande längre fram ´Vad är det för en anledning att det inte kan bli lika starkt som i somras tala om det jag är ledsen han också han hoppas vi kan ha förhållande om han blir bra igen.

58 Annika:

skriven

Hej Esmiralda  jag vill gärna   ha  ett svar  på  detta blogg  det var  inte  mycket  du    sa  till  mig , dem  andra  har  ju  fåt  längre  svar   Ja  några  fick det    kram  Annika.

Svar: Ja, det är olika.. men som regel blir det bara korta svar här.. vill man ha en omfattande spådom och omfattande svar då får man helt enkelt beställa en personlig seans.. kram
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: