Plötsligt...

Plötsligt blev det kalas här !!
 
// En sån här väckarklockam fick han !! Bland annat...//
 
Sonen fyllde 25 i torsdags och vi firade i familjen med sång  och presenter på sängen.. önskemiddag och sen var tanken att han skulle fara tillbaka till Stockholm och plugget.
 
Istället fick han nån slags hjärnsläpp och bestämde sig för att ha kalas för  närmaste släkten... igår !
 
Med två dagars varsel.
 
Snabbt bestämde vi oss för att göra det enkelt.... jag beställde smörgåstårta och prinsesstårta.. och sen var saken klar!!
 
 
 
 
 
Beställde en jättesmörgåstårta  med skinka och rostbiff för sonen äter inte skaldjur.
Sen kom jag på att herregud, min afrikanske bror är ju muslim.. så det blev blixtutryckning för att köpa en bit tårta med räkor.
 
Jag som brukar laga mat o baka och fixa  & dona så svetten lackar annars...
 
Alla hade med sig badkläder och låg och spaade en god  stund......med  vin på spakanten !
 
Jag vet inte om det var vinet eller om vi bara är en knassläkt.. för plötsligt  tävlade vi .. i vem som graciösast kunde ta sig upp och ner ur spabadet... vi har alltså ingen trappa än.... och min stil döptes till " Willy  går bärsärk " och det var ändå rätt snällt kan jag tycka.
 
 
 
Ni som inte är initierade... Willy var ju den där späckhuggaren....som skulle räddas...lite rund i  formerna, om man så säger....
 
Ungefär hälften av de inbjudna kunde komma  och manfall får man räkna med när man bjuder bara två dagar i förväg.
Fast kul hade vi.... riktigt roligt :)   
 
Det som skulle bli en " titta in ett par minuter" fest...  varade natten lång.... och med kramp i skrattmusklerna !
 
// Yngsta barnbarnet Ozzy... och min bror !!  I spabadet !! //
 
Kram & kärlek
1 Veronica i Barcelona:

skriven

Hej! Jag ahr träffat en man som heter Harry som säger han ska hjälpa mig spirituellt. Jag tror på honom men känner mig ledsen efter för han komemr så nära inpå själen. Bör jag fortsätta träffa honom?

2 Skorpan:

skriven

Oförberett kan bli bäst, o det blev det ju :). Grattis till sonen i efterskott!

Går lite o funderar på att köpa en ny mobil. Skulle jag månne bli nöjd med den Es? Har gått hela dagen och inte ätit o druckit, inte så bra... Men nöjd med min dag :).
Kram Skorpan

Svar: Tack :) En ny mobil tror jag du hade blivit nöjd med... fast det kan bli lite strul i början.. kram :)
Esmaralda

3 Little miss piggy:

skriven

Kära Es!
Vad kul att det blev en lyckad fest trots att det var på så kort varsell! 😊
Jag gör ett nytt försök ... jag undrar VAR jag möter nästa kille som jag kommer ha något ihop med - vare sig de är romans, flirt eller ett förhållande? Blir de på fest, jobbet eller något annat sammanhang?
Kramar från mig

Svar: Det ser ut som om du är tillsammans med någon du känner när mötet ser - men fler detaljer kan jag inte se.. kram
Esmaralda

4 AnnaK:

skriven

Lät ju väldans trevligt 😊

Är själv bjuden på fest ikväll men vet inte om jag ska gå. Vill inte men känns oartigt att ställa in. Hur blev allt så komplicerat....

Kram 😊

Svar: Ja ibland sätter man sig i klistret lite.. kram :)
Esmaralda

5 Mim:

skriven

Hej!

Har äntligen fått tid hos öronläkare i februari. Känner mig orolig för vad det kan vara för fel.
Blir det bra eller i varje fall bättre???

kram

6 Kvinnan:

skriven

Hur stor är chansen att jag är gravid nästa månad 😁

7 Fff:

skriven

Hej esmeralda snart får vi besked o hoppas så att det blir positivt... Kommer han få komma hit??

8 Mikaela :

skriven

Önskar en trevlig födelsedag! Kram

Svar: Tack :)
Esmaralda

9 Browallia :

skriven

Vad skoj med en spontanfest, helt i min smak. Det är då det brukar bli allra bäst. <3

Tacksamhet ♡ glädje


Svar: Japp så är det... kram :)
Esmaralda

10 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Vad mysigt! Älskar familje fester och ni verkar ha det så trevligt med humor och påhitt! I like😍 Men ändå lättsamt!

Es. Har sökt massa jobb igen en del kändes bra! Ska lämna in två cv direkt i klädbutik på måndag också! Kommer jag behöva söka ännu mer? Eller kan något bli aktuellt utav dessa?
Kram

Svar: Chansen är runt 60-70 % att du får ett av de sökta jobben.. kram
Esmaralda

11 M:

skriven

Hej Esmaralda!
Vet han om min situation och att jag nu är singel? Gör det någon skillnad för honom eller berör det honom?
Kram

Svar: Ja, han funderar på det ibland och vet att du är singel.. kram
Esmaralda

12 Filippa:

skriven

Hej hur blir helgen i Stockholm i februari?

Kommer jag och min kollega hitta på något kul någon helg?

Kram

13 C:

skriven

Härligt👍😄!! Det spontana brukar ju bli så bra.
Soulmaten vad jobbar han med? Kram

14 Sus:

skriven

Hej
Härligt med fest.....
Kul att bada....
Stämmer min känsla att han vill flytta ihop ....
Varför vill han inte bo i torpet?
Love sus

Svar: Han funderar hit och dit så du har inte fel i din känsla.. kram
Esmaralda

15 Trött:

skriven

Hej! Känner mig så trött och eländig sover så dåligt. Har jag någon ande som håller mig vaken???

kram

Svar: Nej.. du har bara de goda runt dig.. som unnar dig att sova gott och må bra.. så det är nog något världsligt som ställer till det för dig.. kram
Esmaralda

16 Miss little piggy:

skriven

Hej igen Es!
Förlåt men jag förstod inte vad du menade när du skrev: "Det ser ut som om du är tillsammans med någon du känner när mötet ser" ... vet inte om du kanske missförstod mig, men menade VAR någonstans jag möter flirten eller romansen du förutsåg jag skulle ha innan soulmaten dyker upp? Om jag möter flirten/romansen på jobbet, krogen, affären m.m.? Men menar du att jag är tillsammans med någon när jag träffar någon annan? Är det romansen jag träffar då eller soulmaten? Förlåt men nu blev ja väldigt nyfiken samt förvirrad. 😊 Kram

17 N:

skriven

Hej Esmaralda!
Är min mamma sur på mig?
Kram

18 Kvinnan :

skriven

Hur stor är chansen att jag är gravid i år

19 Fff:

skriven

Hej esmeralda snart får vi besked o hoppas så att det blir positivt... Kommer han få komma hit??

20 Mackan:

skriven

Ett stort grattis till sonen,vad häftig klocka han fick:) vad det detta spabadet du köpte? det ser jättestort ut, helt underbart härligt:)<3

undrar med om någon bra förändring kommer min väg?
kram:)


21 Virrhönan:

skriven

Va kul meed spontanfest, det är dom festerna som brukar bli bäst!! Smarrigt käk som vanligt och ibland får man göra det lätt för sej. Jag ska också på fest efter jobbet, men bara en snabbis. En kollega gifter sej så vi ska överlämna en bröllopsgåva sen blir det raka vägen hem....
Tror inte jag orkar hålla ögonen öppna när jag väl sätter mej ikväll efter natten som var. Var det fullmånen som spökade eller var det alla dessa tankar om hjärnspöket som far runt i skallen?
Ha en trevlig kväll. Kram

22 Mm:

skriven

Hej Esmaralda!
Ser du hur jag möter min kärlek? Eller vad jag gör/hur miljön ser ut där vi möts?
Kram

23 Anki:

skriven


Härligt !!! <3 <3 <3

24 Cissilisko:

skriven

Hej Ez,

Det både låter och ser väldigt mysigt ut!

Jag undrar ifall pappa har det bra nu? Han gick bort i augusti efter en kort tids kamp mot en aggressiv cancer. Några riktigt jobbiga ögonblick den sista tiden hänger sig kvar, känns mer och mer... många tårar..
Är han tillfreds med hur det går med försäljningen av gården och mammas pågående flytt till en lägenhet? Kommer hon att finna sig till ro där? Kommer hon att bli lite klarare när flytten är klar och allt har lugnat ner sig eller blir det sämre i sorgen efter pappa? Jag tillbringar mycket tid med henne, men åker snart iväg för en längre tids återhämtning och stillhet. Kommer mina tre syskon att kliva fram och ta ett större ansvar när jag backar, åker iväg?

Förlåt alla frågor, blev visst en hel uppsats...var inte meningen...behövde bara få lätta på trycket...

Kram

25 Agnes:

skriven

Hahaha...så fantastiskt roligt!

Grattis i efterskott till sonen...och hjärnsläpp...ja, vem har inte det emellanåt...*harkel-harkel*

Tack för svaret på min undran...tillhör väl de mer hårdhudade individerna...är ju obotligt misstänksam...har väl med födsel och ohejdad ovana att göra...uppväxt och de människor som jag haft en tendens att dra till mig...är ju en idiotmagnet...tyvärr...men ibland så kommer ju en o annan trevlig prick susande förbi....

Bara att vara tacksam över att det finns de som bevisar motsatsen till idiotmagneter...

Däremot så får jag säga, att den där kärleken som skall dyka upp, är att se som en sådan där hägring som finns i öknen...man ser en vacker oas med vatten och svalka...men när man kommer närmare, så är det just en synvilla...

Då jag nu ser mig "för gammal"...snart 56, så är sånt där kärlekstrams över för min del...för det är ju sexet jag vill åt...inte att leva med någon...är ju så förtjust i mitt liv som singel, så jag är ytterst motvillig till att ge upp det, för att leva med någon...jag gillar att schava omkring, och göra mitt...och blotta tanken på att nu inte få leva mitt liv som jag vill, ger mig gåshud...men det är sexet jag, som sagt, är ute efter....

Börjar nästan att se samboliv som något desperata önskar sig...människor som inte vill vara ensamma, utan väljer att stå ut med en annan människa i sitt hem...bara för att slippa vara själva...

Varför män vill leva sambo, vet vi ju alla...för de vill ha ett hembiträde, servitris och älskarinna i samma kropp...alltså ett kvinnligt kinder-ägg...för att hårdra det...inte alla, men det stora flertalet...

Får kanske svälja min motvilja mot yngre män...för sexets skull...men det sitter hårt inne...vill ju inte ha dem hemma hos mig...och att hålla på att åka hit o dit är oxå det knöligt...

Lika bra att inse...jag är för kräsen, helt enkelt...önskar verkligen att jag hade kunnat göra som många kvinnor gör...bara ta första bästa snubbe och sätta på honom...men det är så mycket som ska klaffa när det kommer till mig...så tur är att jag är en kvinna som är van att klara mig själv...har ju två äktenskap i ryggen som gjort mig väldigt bra på att ta hand om mig själv, då männen tillhörde de som hellre tog hand om sig själva, eller som i senaste fallet...tog hand om andra kvinnor, istället för den han hade hemma...

Äktenskap gör kvinnor väldigt duktiga på att klara sig själv...faktiskt! *skrattar*

Kram!


26 Desp:

skriven

Varför är min dotter så ledsen varför! Gråter o skriker och vill inte sova på dagen alls????? Saknar hon mormor...

Kramarrr

27 D:

skriven

Hur ser det till att gå för mig på onsdag es???? Är så nervössssss☺️

28 Afrodite :

skriven

Hej Es!
Stort Grattis till din son!
Marken under mig är oviss, fick tråkiga nyheter på jobbet:( Är orolig för hur jag ska klara ekonomin i arbetslöshet till jag får ett annat jobb. Känns som alla mina chakran är i obalans just nu,
Det enda som piggar upp tillvaron är ditt svar till mig för någon vecka sen att du såg en kärlek för mig som skulle vara stor. Är denna kärlek nära mig i nutid?
Kram

29 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda!
Hur ser det ut nu? Hör han utav sig till mig eller har han släppt den tanken?
Kram

30 M:

skriven

Hej Esmaralda!
Är min kommande kärlek singel och ute och söker efter kärleken nu som jag?
Kram

31 Maria:

skriven

Helt klart spontana event som blir mest lyckade! 🎉😃

Har jag rätt eller fel angående min intuition när det gäller min vän R?

Kan ju inte låta bli att undra eftersom min känsla av att vi tänker lika är så stark!

Tacksam för svar!

32 YR:

skriven

Hejsan.igen. Ursäkta tjatet.Nu är han tokhög och skryter runt att han ska söka hus.Ringer runt till folk.Jag hör honom,för han skrikpratar i mobilen. Ja .Han säger inget till mig,men alla runt om.Jag ska bara Råka höra? Jag vet inte vem jag kan lita på längre. E det ingen som tycker det e lite fel att göra såhär mot mig och son.De verkar tycka det e normalt Verkar inte spela nån roll vadför hus eller åt vilket håll alls i förhållande till hans jobb. Det ska bara ske. ALLA ska veta utom jag tydligen,och ingen säger nåt till mig eller ifrågasätter. Har han pratat som den psykopat jag tror han e .så att folk tror han e offret,och jag skurken? Vågar snart inte prata med nån, vet inte vems ärende de går. E det jag som börjar bli sjuk,eller e det han? Orkar snart inte..Stänger snart in mig

33 Gunilla i Oxd:

skriven

Va härligt!!!❤️❤️
Bullrigt, skratt o högt i tak!!!
Det är de bästa kalasen det!!!!❤️❤️
Kramkram

34 AnnaK:

skriven

Gick på festen och det var varken bu eller bä :) Gick hem tidigt för det var en sån fest där ingen egentligen brydde sig i om jag kom eller gick. Är väl lite så överlag för mig. Men gjorde min plikt iaf :) Skönt att vara hemma iaf!

Kram :)

35 Susanne:

skriven

Hejsan!
Har en kort fråga: Kommer jag att byta jobb ikväll?

/Susanne


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: