Att hon ens kan tänka så.....

Dagens gästbloggare är : Heras mormor

Hej

Nu tar jag mod till mig för att gästblogga.

Jag har tänkt på det länge men tycker inte att jag är så bra på att skriva.

Jag vill berätta att för sju år sedan dog mitt älskade barnbarn i en bilolycka. Hon var 14 år gammal och hon dog omgående tillsammans med sin pappa som körde bilen.

De skulle åka till  ishallen och åka skridskor och kom aldrig fram.

 

 

Min dotter avled två år tidigare i cancer .

Hon var mitt enda barn och  Hera mitt enda barnbarn.

Jag och Heras pappa stod varann nära. I krisen kom vi varandra nära och jag fanns alltid där när han behövde hjälp med flickan.

Världens finaste  lilla tjej, våran Hera.

Hon var glad och sprallig och kallade mig för sin lilla gosemormor. 

 

Ofta sov hon över hos mig och vi åkte på små utflykter tillsammans. En gång åkte vi till Rhodos och  hon dansade på barndiscot och skrattade högt och fann kompisar som ville vara med henne. 

  När Hera och hennes pappa  dog, då försvann  de sista i min familj. 

Min bästa väninna som jag känt sedan barnsben  kom hem till mig och kramade om mig dagen efter olyckan och  då  säger hon att  jag måste tänka på att det hade varit värre om Hera varit normal. 

Att det hade varit värre att mista henne då. 

Jag trodde inte mina öron och jag blir så fruktansvärt chockad. Att hon av alla människor kan säga så.

Att hon ens kan tänka så. 

Hera hade Downs syndrom och det var sådan hon var och det var sådan jag  älskade henne, villkorslöst.

 Som om hon skulle vara mindre värld på grund av syndromet och  att hennes död  skulle vara lättare att bära.

 

  Jag kan säga att den väninnan som jag haft  alltid, hon  finns inte i mitt liv längre.

  Ibland är inte människor sådana som vi tror att de är. 

Jag vet inte hur jag tog mig igenom de första åren. Nu efteråt ter de sig som en dimma. 

För fyra år sedan beslutade jag mig för att se om jag kanske kunde  göra livet lite ljusare för någon annan människa, som var ensam som jag.

  Genom socialtjänsten fick jag kontakt med  Vanilla, en vacker mörkhyad ung kvinna med Down syndrom.

Hon bodde på ett gruppboende och hade inga kontakter utanför boendet.

Jag blev hennes kontaktperson och ju mer tiden gick desto mer blev vi varandras familj.

Jag tror att Hera hade tyckt om det och jag tror att Hera och Vanilla hade gillat varann.

 

Varannan torsdag till söndag bor Vanilla hos mig och vi rår om varann. Vi går på teater och på konserter, vi går på bio, vi shoppar och vi fikar och vi pratar om allt möjligt.

   Om två veckor åker vi på semester och jag har hyrt en stuga i Danmark.

Jag ville bara berätta min historia och kanske någon tycker det är okey att läsa den

Tack för en underbar blogg som ger så mycket energi och glädje

Tack för seanser som hjälpt mig att hålla huvudet ovanför ytan när det vart  som tyngst för utan dem vet jag inte  om jag klarat det. Min hälsning till dig Esmaralda och till alla bloggläsarna

Heras mormor

1 <3:

skriven

Godmorgon kära Es tror du jag kommer möta min soulmate i min egen stad? Alexander vad ser du kring honom ? Är min känsla rätt att han är player och inte alls blyg och intreserrad ?
Kram

2 EPM:

skriven

Älskade du, Heras mormor.
Tack för att du delade med dig! Jag sitter här på mitt tåg och är rörd och väldigt varm av ditt inlägg❤
Jag tror att detta är precis ditt syfte; att ge kärlek till dina medmänniskor och stå upp för den oavsett.
I nöden visas vännen och denna väninna visade sitt rätta jag så att du kunde göra ett val.

Es. Jag har en känsla av att en kvinna kommer ha en viktig roll i min livsförändring, jag vet inte varför det känns så men känslan blir allt starkare. Kan du se nåt om vem detta är? Är det någon som finns i mitt liv redan nu?
J har påbörjat sin process, ser du hur det kommer bli till slut?

Kramar

Svar: Ja en kvinna kommer att göra skillnad för dig... du får helt enkelt vänta och se... kring J:s process ser jag inte mycket tyvärr.. kram
Esmaralda

3 Mimi:

skriven

Hej!

Jag hade en sån obehaglig dröm i natt. Drömde att vi körde nerför ett stup och dog. Vi dog men det dröjde innan vi fick gå över till andra sidan.
Väldigt obehagligt vet inte om jag vågar sätta mig i bilen på ett bra tag. kan du se om det kommer att hända något?

kram

Svar: Jag kan inte se att drömmen är en varning, den ser ut att handla om något annat.. kram :)
Esmaralda

4 Mimi:

skriven

Hej!

Jag hade en sån obehaglig dröm i natt. Drömde att vi körde nerför ett stup och dog. Vi dog men det dröjde innan vi fick gå över till andra sidan.
Väldigt obehagligt vet inte om jag vågar sätta mig i bilen på ett bra tag. kan du se om det kommer att hända något?

kram

5 Varis:

skriven

Heras lille gullemormor! Jag känner med dig i hjärtat. Vilken sorg du måste ha gått igenom. Så fint oxå att läsa om din relation till Vanilla. O nu måste jag oxå säga..vilka vackra namn! Hera och Vanilla!
Stor kram till dig och lycka och glädje längs din livsväg.

Ez, du som varit inne på ämnen
Om tidigare liv, livet efter döden osv. Jag undrar om du har fått info om varför vissa inkarneras som mördare och annat som skadar andra. Är det själar från ljuset eller finns något mörkt på andra sidan med? Ett helvete?
Du får gärna skriva om detta om du vill.


Kram på er alla
Passar på att sända kärlek till er alla! Denna blogg är kärlek!

Svar: Alla kommer från samma ställe och återvänder till samma ställe... de som mördar och skadar andra... ja, det är just sådant som vi jordelevande inte kan ta till oss.. man begriper inte riktigt varför det blir så... kram :)
Esmaralda

6 See:

skriven

Hej.
Jag fick tårar i ögonen när jag läste, den berörde verkligen. Tycker det är så fint att dig och jag kan tänka mig att du är så värdefull för vanilla precis som du var till Hera. Hur din kompis ändå kunde tro att du skulle älska ditt barnbarn mindre är så svårt att förstå. Tack för din berättelse som berör och ge mod att göra bra saker för andra.

Esmaralda en fråga till dig,
Kommer jag märka den skillnad som jag hoppas på?
Kram

7 Cj:

skriven

Gråter och älskar detta inlägg💕😢.. så underbart att läsa, blir så rörd.
Men herregud vilken vän "Heras mormor" har haft😡😱.. totalt idiotförklarad!! Men vilket underbart slut på mormors inlägg😍😍.
Är flirten nära... önskar så att få skriva till bloggen om mitt kärleksmöte med soulmaten 💕.. hur det gick till.. tror du det sker i år? Kram

Svar: Jag ser ju inte när det sker... men när det händer, ja då ser jag verkligen fram emot din gästblogg...kram :)
Esmaralda

8 Mariao:

skriven

God Morgon Es!

Jag har hamnat i en situation där jag inte vet om jag ska fortsätta fram i....kan inte gå in å detaljer men det involverar mig och min partner.
Ska vi fortsätta i detta? Kommer det leda till gott för oss? Eller ska jag avblåsa det hela?

Stor kram,
Maria

9 CA:

skriven

Hej
Ibland håller inte vänner mottet.
Har gjort slut med flera gamla vänner av olika anledningar.
En person svek mig då jag mådde dåligt i mitt äktenskap. Då vi flera år senare träffades igen så sa personen att den inte orkat på grund av min man. Men det var ju då jag som mest hade behövt stöd. Hens partner sa att: hon kommer att ta sig ur det, vilket jag också gjorde, på egen hand utan familj eller vänner på min sida.
Sen har det varit både goda och mindre bra tider. Längtar efter enbart goda tider nu.
Kram


Svar: Ja ibland blir det inte bra när vänner visar sitt rätta jag........ goda tider kommer för dig.. helt klart... kram :)
Esmaralda

10 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag till skola och gör min projek för andra i hösten?

Hur kommer det går för mig?

😊 ha det bra

11 CA:

skriven

Hej igen
Funderar på att sjukskriva mig nästa vecka, som andra gör ibland, men har ingen bra anledning
Kram

12 Dunegull:

skriven

Så fruktansvärt tragiskt men ändå så härligt att det finns så fina människor på jorden som hjälper andra, stort lycka till! :)

E! Ser du ngt positivt för mig framöver? Känns som jag bara hamnat i en tröttsam, deppig situation. Finner inte glädjen riktigt. Varken på jobb el privat.

Kram

13 Sus:

skriven

Hej
Tack för att du delar med dig❤️
Här är de konstigt
Jag vill ha raka besked men förstår att jag inte kommer få de....
Igår sa han att han har planer vad är de för planer? Finns vi med i
Dom?
Love sus

Svar: Han kommer fortsätta krångla hit och dit och du kan inte få grepp om honomDu behöver göra egna planer.. gör dig inte beroende av honom... kram :)
Esmaralda

14 Skorpan:

skriven

Åh Heras mormor, klart att vi vill läsa om vad skrivit o vad du upplevt. Att mista sina nära är nog det värsta man kan gå igenom, o att kunna återvända till livet, det bästa. Förstår att din väninna är en exväninna, precis som du säger, folk är inte alltid såna som man tror... Så roligt för dig att du har hittat Vanilla som du kan ödsla din kärlek på o rå om! Vill önska er en trevlig semester...

Här lider semestern mot sitt slut. Färd till staden idag o lite titta runt där, lunch på stan. Oroar mig lite för mitt dåliga sovande, ett par nätter bakom mig o gissar att följande natt inte heller blir någon bra natt. Vari ligger felet? Borde ju vara laddad med god sömn, energi o god ekonomi!? Vad gör jag för fel Es? Eller ska det nu bara bara så?

Solen ser ut att utebli idag också, nåja då får vi ju inte hett...
Kram Skorpan

Svar: Ibland krånglar sömnen för dig.. och kan du acceptera detta och ta det med ro.. så kan det faktiskt leda till att den blir bättre... men fråga mig inte varför..... ha det nu fint i sluttampen på semestern.. kram :)
Esmaralda

15 carina:

skriven

hej kära Ezmaralda! hoppas allt är bra med dej och dina kära <3 jag undrar ifall du kan se något kring mitt besvär kring en uvi som inte vill ge med sig =( och om jag kommer bli bra kramen <3

Svar: Annan medicin behövs... jag ser inte vad eller hur men jag ser dig bli frisk.. kram
Esmaralda

16 Flytt?:

skriven

Hej Esmaralda.
Så roligt att läsa om andras livshistorier, älskar det. Tack.
Blir flytten av till den andra staden som handlar om honom? Det är en del praktiskt som ska fixas isåfall som dagisplats. Nytt jobb till mig. Blir den av? Och blir den bra? Eller blir jag kvar här..
Kram



Svar: Det ser i alla fall inte ut som om du flyttar närmaste tiden.. men så småningom.. och jag ser inte anledningen till varför den flytt kommer.. kram
Esmaralda

17 Minis:

skriven

Kära Heras mormor 🎈
Jag blir alldeles bestört när jag läser dina rader...hur kan man som människa, vän trampa så fatalt i klaveret. Jag känner ändå hit hem i min soffa kärleken mellan dig och Hera och jag känner även din styrka och blir berörd på djupet..🎈💗 lilla Hera och hennes mamma och pappa sitter uppe på ett moln och tittar beundrande på dig du starka kvinna som dessutom hittat en ny härlig person att ge fin kärlek till 💗 personer med den syndrom är änglar som kommit till oss av någon anledning, jag har en vid min sida min bror som idag är 46 år 🕊
Så fortsätt vara stark och jag tror du är en jordängel som jag ibland kan bli lite avundsjuk på...pga deras stora stora 💗
Kämpa på och njut av det liv du skapat 🍓🍒
Till sist Es, kommer jag få ett meddelande från en viss person?

Stor kram till er alla 💗🕊🌞

Svar: Ja, det ser ut som om ett meddelande kommer men jag ser inte vad det innehåller.. kram:)
Esmaralda

18 Frida:

skriven

Oj vilka tuffa erfarenheter. Du måste vara en stark kvinna. Alla är inte så starka eller insiktsfulla och det måste vi försöka förstå.
Själv är jag i situationen att min man vill att vi separerar efter 18 år och två barn 8 och 10. Känns tufft. Kommer jag hitta det perfekta boendet för mig och barnen? Klarar jag ekonomin? Kramar 💜💛💜

Svar: Du hittar ett riktigt bra boende och du klarar ekonomin som kommer bli stabilare med tiden.. kram
Esmaralda

19 Smöla:

skriven

Kommer min pöjk alltid va rädd för hundar?

Svar: Nejdå, det " går över" med tiden ... kram
Esmaralda

20 c:

skriven

Det både kliar, svider och bränner där nere på mig.. vet just nu inte vad jag ska ta mig till. Har bokat tid för undersökning imorgon. Kommer allt det onda försvinna och jag må bra snart? Kan inte ha det såhär!! Vill bara gråta. Kra

Svar: Jadå, du får medicin och kommer snart må bra... kram
Esmaralda

21 pollan:

skriven

Så fint skrivet. Tack för att du delade med dig!

22 Lotta S:

skriven

Ser du om vi måste ha kvar huset i vinter? Blir det damen med hundarna som ändå köper?

23 Makaon:

skriven

Så starkt av dig att orka gå vidare och vilken fantastisk person du är och så mycket glädje du och Vanilla ger varandra. Så härligt att få läsa, hoppas att ni får trevligt i Danmark.
Köpte en talisman till min dotter, önskade henne energi och ork till den situation hon befinner sig i. Och det känns som om hon har mycket mer energi nu än tidigare så jag hoppas och tror att den hjälper henne på vägen framåt.

24 Erika:

skriven

Hej! Kan du se något om min soulmate?

25 Anki:

skriven

Tack Heras mormor för att du vågade !
Visst kan du skriva <3 Vilken tur du hade hittat
till Es...
Så trösterikt att du funnit glädje i livet igen , har själv tänkt på att bli kontaktperson men då jag bor lite avsides måste jag ha bil som fungerar...och det gör den ju inte ;-)
Tack för att du delade din historia <3
Kram Anki med flock

26 Susanne Amalia :

skriven

God Morgon ...
Heras Mormar
Hej!! Vilken underbar person du är och vad glad Vanilla är som har dig du berikar hennes liv så mycket...

Först vill jag verkligen säga att livet har sina krumbukter och ibland blir man hårt prövad ... du har varit fantastisk och vänt ditt liv från mörker till ljus... Din fd. väninnas åsikter är helt värdelösa... och hennes liv är så innehållsfattigt eftersom hon har satt upp former för hur världen ska vara och hur människor ska vara för att bli godkända av henne.. De som gör så begränsar sitt liv så mycket..


Jag tycker du var stark som orkade reagera...i den stunden och sålla bort denna kvinna ur ditt liv...

Jag har ett barn som har Grav tal och språkstörning och fått höra många fraser av liknande sort under hans uppväxt.. Han lever och är med oss på Jordelivet men han har blivit slagen och sparkad på både fysiskt och psykiskt ... slagen av min mamma alltså mormor när han var liten och inte kunde uttrycka sin glädje i ord när han fick en godispåse... och slagen av hans skolkamrater så han fick EP medan lärarna såg på för att han inte var som vanligt sa lärarna dessutom kom han från Stockholm ... I dag har han tagit studenten och ska studera på högskola till hösten ...

Men tillbaka till dig så måste du vara en underbar kvinna och en godhjärtad väninna .. det är inte du som har gjort en förlust genom att denna såkallade vän är borta ur ditt liv det är hon som har gjort en förlust och får nu brottas med hennes värld ..

Så nu vill jag komma till att jag finner det så tråkigt att du har mist så många familjemedlemmar ... på så många olika vis... jag beklagar verkligen förlusten av din Dotter ditt barnbarn Heera och din svärson ...
jag är troende på både vetenskap och medialitet.. attraktionslagen är centrifugalkraft.. kvantfysik är medialitet... forskning och vetenskap har formler för att med vetenskap visa att dimentioner existerar och självklart är alla du har mist med dig ... enligt min åsikt och tro både vetenskapligt och medialt. men jag vill inte skilja på det ... för mig är det klart som korvspa att det är samma kosmiska värld vi lever i.. och där händer det vi bara kan drömma om på riktigt ...

önskar dig en underbar dag och en härlig semester med Vanilla och njut nu av att få älska och bli älskad .. berika era världar .. livet är fantastiskt ... du har Kosmos i din hand ... kramar <3

Nu Esmeralda så ska jag gå till min Silversmideskurs och jag är så glad att jag anmälde mig ... kärlek till talismanen och till änglarna ,... sedan ska jag köpa en dator och jag ska börja skriva min bok ... nu kryper det i fingrarna .. laddade du den med kreativitet.. ?? för jag har känt mig så kreativ och levande sedan Gabbe kom hem till mig .. jag är så glad och känner att jag äntiligen har börjat leva igen ... stor kram till dig .. ska skriva en gästblogg och skicka till dig så småningom ... denna talisman med dessa krafter har kontaktat mina änglar och livet är så fantastiskt ... Allt kan hända och händer <3 <3
önskar dig en underbar dag med sol i hjärtat ... och MG en underbar nosdag med storfynd .. kramar <3






Svar: Ja, boken känns viktig... den behöver bli skriven och det pockar på ! Gabbe kommer ge dig allt stöd.. såväl med boken som med annat.. kram :)
Esmaralda

27 Mikaema:

skriven

Hejsan E!

Min moster ligger på sjukhuset nu ett tag. Vi får inte veta vad det är med henne. Ser du om hon kommer bli frisk och komma hem snart ... alla vi är så oroliga! Har varit så mycket nu i våra liv i tre års tid :( kommer livet lugna ner sig lite snart eller kommer det komma fler jobba tider ? Kommer jag och min man hitta tillbaka till varandra ? Kram

Svar: Jag ser att det blir en period som inte är alldeles lätt men sedan lugnar det ner sig och glädjen kommer tillbaka.. i stora mått.. kram :)
Esmaralda

28 Jas:

skriven

Oj vad berörd jag blev av din historia!! Tack för att du delar den. Massor av 💖💖💖💖💖💖 till dig!!
Kram

29 Helena Ir:

skriven

Tack Heras mormor,för din historia! Det var mer än okej att läsa.Jag beklagar den sorg du behöver ha varit med om..att ha behövt mist så många av dina nära och kära..och inte minst Hera! Men Heras mormor kommer du alltid vara..och jag känner i din historia att du lever vidare på ett bra sätt och har funnit dig en ny vän,som betyder mycket för dig,Vanilla..
Nu är ju inte jag någon spådam,men jag tror mig ändå känna att Hera tycker hon har en fantastisk gosemormor..
Ha en fin resa tillsammans du och Vanilla..allt gott till dig!

Kram :)

30 Mela:

skriven

Kommer han att svara på mitt mejl

31 Rädd:

skriven

Här sitter jag tårögd. Vilken fantastisk människa du är som trots så mycket motgångar inte tappar hoppet. Att ta tag och hitta nya vägar och finna något som blir bra inte bara för dig utan för en annan människaockså. Jag önskar dig allt gott och mycket lycka och fina stunder framöver <3

Hej E! idag ska älskling hjälpa mig ringa runt till några läkare. Jag hoppas så det ger något! Jag är så tacksam att han finns för mig till 100%, orkar inte riktigt ta tag i allt själv och tvivlar ibland på att jag kommer hitta någon som kan och vill hjälpa mig. Ikväll hoppas jag vi kan skåla i framgång för då kommer älsklings syster och hans föräldrar hit för grillkväll. Ska bli mysigt. Jag är lyckligt lottad. Bara jag kan få bli frisk.

Svar: Ja du har kärleksfulla människor omkring dig som verkligen bryr sig.. kram :)
Esmaralda

32 55:

skriven

Vilken fin person du är. Tack för att du delar med dig. Ezmaralda känner du om utl resan nästa år med mina söner blir den när det är sommar i sverige el annan årstid.

Svar: Det kan bli annan årstid.. kram :)
Esmaralda

33 S+shima:

skriven

Bästa Es!! När kommer jag bli gravid ? Hur länge bör jag vänta?? Kram

34 Flytten:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur länge menar du på ett ungefär när du menar "närmaste tiden" du såg ingen flytt "närmaste tiden" betyder det närmaste veckorna eller månaderna, år, på ett ungefär hur långt spann du menar då?
Kram

35 Flytten:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur länge menar du när du säger "närmaste tiden"? Närmaste halvåret eller så?
Kram

Svar: Det känns inte så långt bort.. men jag kan inte precisera.. sorry.. kram :)
Esmaralda

36 Gumman:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur troligt är det att han och jag bestämmer oss för att skaffa ett barn till och att vi bestämer oss för att försöka dela vårt liv tillsammans?
Kram

37 Carina:

skriven

Tack för ditt svar❤️

38 Skrållann:

skriven

Hej!
Oj vilken stark person du måste vara Heras mormor och tack för att du vill dela med dig av ditt liv. Hoppas ni får en härlig vistelse i Danmark.
Och vilken tur att vi alla har vår Esmaralda som vi kan hämta kraft ifrån när livet kan kännas lite extra tufft.

Kram❤

39 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Kram Skorpan 😊

40 Dietsyster:

skriven

Heras mormor:
Vilken hejare till mormor och människa du är! Vad härligt Hera måste ha haft det ihop med dig. Önskar dig allt gott framöver. 💕

Esmaralda:
Nu hoppar jag på diet-tåget, till och med de luftiga byxorna börjar sitta åt?! Herre jisses.. Nu gör jag slut på allvar med Marabou. Som en destruktiv relation det där, suck.. En liten fundering! Ser det ut att bli tillfällig eller bestående kärlek nästa gång?

Kram!

Svar: Bra beslut du fattat-- Mr Marabou är väldigt opålitlig.... kan bli en flirt innan den riktiga kärleken kommer.. kram
Esmaralda

41 f:

skriven

åh herregud heras mormor , jag är verkligen ledsen för din skull, men vilken stark människa du är. sänder all kärlek till dig, fantastiska människa. stor styrke kram

42 f.u:

skriven

undrar hur ser den närmaste tiden ut, för mig kram

43 h:

skriven

Hej!
Hittat ett hus som jag är väldigt intresserad av..mkt o renovera..
Tror du någon bank godkänner mitt lån?
Vill verklugen ha detta hus.
Kram!

44 Linnean 🌸:

skriven

Heras mormor...du berörde mig djupt!
Att behöva gå igenom så många djupa sorger är fruktansvärt. Att din "vän" kunde säga något sådant till dig är så fruktansvärt vidrigt!
Du är stark som klarat dig igenom allt detta och jag blir rörd av att du har funnit Vanilla och tagit henne till ditt hjärta. En glädje för er båda!
Du får en stor varm kram från mig ❤️
Tack för att du berättade detta!!

Här börjadr dagen med läckande rör hos en granne och en bomb i entrén i ena grannhuset. Alltid är det något på gång.
Ingen strand i dag heller! Ingen kärlek! Inte ens lite grillande. Men man får väl halta vidare i tillvaron. Kanske kommer det lite ljus och glädje snart? Dags för höftövningar!
Ha det så skojsigt i dag! Kram...

/Linnean 🌸

Svar: Tackar.. här har det grejats med gipsfigurer och jag har gips typ i hela huset.. men det är ok... snart grille här.. kram
Esmaralda

45 Diana:

skriven

Hej sa Kristian så inatt bara för att säga så som en ursäkt

46 Alie:

skriven

Jag får en klump i halsen när jag läser det du skriver.. så fruktansvärt att mista både dotter och barnbarn. Och att bli sviken så brutalt mitt i denna sorg av någon man tro sig känna. Nej, man känner nog inte någons rätta jag fullt ut, förutom möjligen sig själv.
Glädjs med dig att du finns där för Vanilla och hon för dig.

Es; skulle jag våga åka till Norge och besöka gutten, är han en bra person? ( eller han kanske inte finner samma intresse)
Kram

47 Flytt:

skriven

Hej Esmaralda.
Flytten som ser ut att ske för mig såsmåningom KAN det ha med honom att göra? Att vi flyttar ihop då?
Kram

48 Linda N:

skriven

Vilken fin sak att göra. Tårarna trillar över din stora sorg. Härligt att du & Vanilla funnit varann. Kan inte låta bli att undra om inte Hera haft ett finger med i spelet. 💕

Svar: Det tror jag också att hon har :)
Esmaralda

49 Anonym :

skriven

Hej kära Esmeralda lever min mamma ?
Kommer jag kunna finna henne innan det är försent ?
Kram

50 Filippa:

skriven

Hej jag har jag en jobbig bakrund i mitt liv.
Jag ältar en del grejer en som är svårt och släppa från det.

Kommer mina vänner och jag va vänner livet ut /



Kram

51 Filippa:

skriven

Hej jag vill ha vänskap livet ut med mina närmsta vänner o bästa kollega/bästa vän kommer det bli så?

Kram

52 S:

skriven

Hej, vilken berättelse, en del får utstå allt.
Jag var hos en advokat i går, han sa att jag har rätt till umderhållstöd för barnen så jag kan bo kvar, blir det så tror du. Känns som jag inte orkar flytta just nu, har ingen ork men jag försöker rensa lite i fall att. Helst vill jag köpa en egen lägenhet så småningom. Kan du se ngt?
När man läser sådant här vet man vad som är viktigt t ex att vara frisk.

Svar: Ja en del kommer du att ha rätt till och hur mycket beror på vad barnens pappa tjänar men detta kan advokaten hjälpa dig med.. kram
Esmaralda

53 Cara:

skriven

Heras mormor!

All kärlek till dig! Hjärtat brister när man får höra att människor förlorar sina nära och kära alldeles för tidigt! Så underbart med din nya relation med Vanilla! Önskar er mycket glädje tillsammans!

Vill också bara säga, att din väninna också bara är människa. Jag förstår att du inte längre ville vara hennes vän. Men på din berättelse låter det som att det är hon som är den svaga genom att ha den uppfattningen. Kanske ska vi försöka förstå de svaga lite mer och skicka lite positiv energi ditåt ibland. Tror världen behöver det...

Kramar till alla!

54 M:

skriven

Hej
Jag gråter när jag läser i bloggen man vet verkligen vem som är sina vänner i svåra stunder .
Jag får ingetn känsla av något som händer omkring mig just nu är ledsen och förvirrad undrar om lyckan kommer snart i mitt liv känner mig ensam och svag just nu och tankarna är många av alla slag
När vänder det och får jag någon hjälp av honom ?
M

Svar: Det vänder men du måste försöka känna dig stark i dig själv.. kram :)
Esmaralda

55 Fanny2:

skriven

Vilka idioter det finns till människor. Tur att du kunde lämna henne och slipper henne nu. Jag förstår inte hur man kan göra skillnad på människor på det viset, det gör ont att tänka på det. Det är tur att det finns snälla människor som du som ger så mycket och gör så stor skillnad i någons liv. Vanilla är säkert en supermysig tjej och det är kul att ni har hittat varandra för ni behöver varandra. Tack för att du delade med dig och hoppas ni får en underbar semester. 💜

Es, när kan jag beställa en seans? Det känns som att det behövs trots att jag känner mig något vilse och inte vet vad jag ska fråga.

Kram

Svar: Du är välkommen att maila mig för seans: [email protected]
Esmaralda

56 Michaela:

skriven

Tack för ditt blogginlägg! Trött som ett as då jag pratade med honom till 2.30 i natt. Attraktion på hög nivå haha. Men det stannar där. Lite kul ändå i en seg vardag. Kram

57 Tisa:

skriven

Jag mår inge bra. Blir det som det är sagt på fredag eller förlängs det?

58 Mikaela :

skriven

Kommer jag och M hitta tillbaka tillvarandra ? Vad måste vi göra för att det ska bli bra igen kram

59 Miserabel - Ghostwriter :

skriven

Säger personen sånt här för att såra mig eller för att det är sant... Jag har tappat all respekt, och jag ger mycket respekt som är enormt starkt och ärligt. När man väl brytit den respekten då finns det ingen återvändo. Jag går och hatar personen för vad den gör, hur man kan behandla någon så förnedrande. Jag är rädd att denne förstört allt jag byggt upp inom mig själv: Att kunna lita på människor, lita på mig själv, älska mig själv och att vara kär igen på riktigt


Får personen sin karma för det verkar som denne får allt i sina händer nu. Men innerst inne vet jag hur miserabel denna människa är


--

Fint inlägg, värt att läsa. Tack!
----

Kram

60 Människonyfiken:

skriven

Pust och stön.
Att vissa inte kommit längre.
Rädsla styr istället för nyfikenhet på sådant som är nytt och lite obekant.
Kan bara beklaga det, Heras mormor.
Viktig och stark gästblogg av dig!
Skickar dig massor av kramar framåt i livet. ☀️💛

Esmaralda!
Ser du något kring hur saker och ting ser ut i kärleksväg för mig framöver. Tillfälligt eller bestående sådan? Kram kram

Svar: Det kommer båda delar... först tillfälligt och sedan bestående.. kram
Esmaralda

61 Mirre :

skriven

Vilken fin människa du är Heras mormor!❤
Es, vad betyder den söta lilla bebisen jag drömde om? Ville bara hålla henne i drömmen hela tiden och ta hand om henne. Hon hette Elva i drömmen..Stod på bussen då hennes barnvagn plötsligt försvinner men hittar den längst bak i bussen. Har hört att det inte är bra att drömma om bebisar men varje gång det händer blir jag så glad. Känns konstigt om det nu inte är "bra" att drömma om dem. Kram

62 Bolla:

skriven

❤❤❤

63 Undris?:

skriven

Hej Heras mormor tack för att du dela med dig
vilken fin människa du är<3kramar

Es ser du något nytt på intåg i mitt liv?
kram

64 Browallia:

skriven

Hej Heras mormor!

Tack för att du delar din sorgliga historia och jag tycker det är bra att du berättar så du får bearbeta det du varit med om och andra kan få lära om hur orättvist livet kan vara. Jag beklagar av hela mitt hjärta dina förluster av nära och kära, det är mer än vad någon människa ska behöva vara med om. I nöden prövas vänskapen sägs det och visst är det så, det din före detta bästa väninna sa är så elakt att hon inte förtjänar att ha dig som vän!
Alla människor har samma värde. Jag har jobbat med vuxna med Downs syndrom i många år och de helt fantastiska människor som skänker så mycket glädje.
Skickar en varsin stor varm kram till dig och Vanilla <3

65 Jennifer:

skriven

Hej Esmeralda. Jag är väldigt orolig över hur framtiden för en av mina hundar ser ut. Vi har haft ett rätt så stort problem en ganska lång tid nu och jag undrar om problemet någonsin kommer lösa sig eller om det kommer sluta olyckligt?
Kram! :)

Svar: Det ser tufft ut... prata med en sakkunnig och fatta beslut efter det.. kram :)
Esmaralda

66 Hmm:

skriven

Varför drar han ut på tiden och inte skickar in papperna för olyckan han orsakat ???

67 Mimma:

skriven

Tack för Gästbloggen idag. ❤️
Starkt att kunna hitta det positiva igen.

Här lever jag nu tillsammans med min Gabbe som hänger med mig i "vått och torrt".
Hoppas han trivs 😉.
Tror att en del av mina orostankar ska kunna lugna sig framöver.
Kram

68 Tingeling :

skriven

Tack för att du delar med dig, fint på något sätt, att du funnit din vän. Önskar dig fortsatt lycka i livet.

När jag pluggade till undersköterska, kändes det inte rätt på praktiken på sjukhuset, jag trodde det var helt rätt innan. Funderade till och med på att bli barnmorska innan. Berodde det på att jag mådde dåligt då? Är ju två år sen. Jag kan nämligen inte riktigt släppa vården på nåt sätt.... Tänker att allt gick fel då jag mådde dåligt men egentligen är det rätt. Ska jag ge det en chans till eller ska jag bara låta vården vara?

Kram!

Svar: Här ska du göra precis som du känner.. kram
Esmaralda

69 Solstjärnan:

skriven

Hej 😊

Tack Heras mormor för att du delar din berättelse till oss.
Du har mist dina nära och kära, något man verkligen inte önskar någon ska behöva göra.
Ännu mindre oväntat och oförberett som du.
Kvar finns vackra minnen som du bär med dig i ditt hjärta❤.

Vanilla och du har hittat varandra😊 .Det gläder mig att läsa.
Önskar er allt gott 😊

Kram Solstjärnan 🌟

70 Erika:

skriven

Hej! Ser du nån varning kring flygresan i nästa vecka?

71 Sam:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer jag märka någon skillnad på honom? Att han ger mer?
Kram

72 Sommarflickan:

skriven

Kära Ez!

Jag hoppas att du kan hjälpa mig. I helgen ska jag göra en längre resa. Vet inte varför men jag går runt med ett leende på mina läppar nu innan. Jag kan ju inte veta vad denna resa kommer att ge mig. Men det känns så bra.Att jag kommer kommer åka hem med ett lika stort leende som nu?! Jag fattar ingenting?! Ska jag lita på min känsla? Stämmer den? Kommer det gå bra?

Kramis

Svar: Lita på din känsla och se vad den mynnar ut i.. kram
Esmaralda

73 Sam:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer jag märka skillnad på honom? Att jag ser att han visar mig kärlek? Kommer skillnaden?
Kram

74 <3:

skriven

Hej kära Esmaralda hoppas att du fick tag i mattan. Vad ser du kring det vita gårdshuset jag sover i ibland. Känner en konstig lukt där av jord kanske mögel....är det tryggt där ?
Kram
💗💗💗

Svar: Ja det är tryggt där... velat kring matta och vet inte riktigt.. jag som brukar fatta snabba beslut :) kram
Esmaralda

75 Emla:

skriven

Kära Heras mormor 💖.
Fick tårar i ögonen när jag läste. Önskar dig allt gott i framtiden.
Kram

76 Elisa:

skriven

Hej!
Ser resan ut att bli bra där? Känner lite att jag ångrar det..
Kram

77 Festen:

skriven

Kommer jag träffas nån som blir min pojkvän under festen ?

78 Mus:

skriven

Hej Esmaralda.
Det känns ganska okänsligt att säga så eller ens tro att det skulle kunna vara så. Hon kanske trodde det skulle kännas bättre men det kändes ju bara värre.💖

Kommer det bli så att jag köper hus tillsammans med honom? Kommer vi att satsa på vår relation till varandra och med varandra?
Kram


79 Pia 68:

skriven

Till Heras mormor.
Så många svåra förluster och så mycket sorg du måste gått igenom....

En sak är säker; du gjorde helt rätt som tog avstånd från din väninna som uttryckte sig så förfärligt om lilla Hera. Det handlade om okunskap och det får hon leva med.

Du däremot är i mina ögon, en riktg vardagshjälte som kämpat på och på vägen hittat Vanilla som inte heller har någon annan här i världen.
All kärlek till dig Heras mormor, det du gör är så förbaskat bra och jag hoppas att du snart bloggar här igen.
❤️❤️❤️❤️

80 Hej :

skriven

Blir så ledsen över din väns ord. Klart men älskar sina barn och barnbarn med eller utan diagnos. Vad roligt att du kommit i kontakt med vanilla roligt för er båda att ni har varandra.

81 Lilla Jaget:

skriven

Hej Esmaralda,
Semestertider och slöa dagar, en efterlängtad tillvaro! Tänker stundtals på olika händelser bakåt i tiden. När jag var yngre flängde jag runt och hade svårt att bara umgås med mig själv. Idag är det tvärtom istället. Undrar över om min sociala förmåga helt har förtappats ;) eftersom jag är så dålig på det sociala livet och dess relationer. Eller så har jag aldrig varit bra på det... vad tror du Esmaralda? Kram från mig :)

82 Hopp:

skriven

Hej Es

saknar den stora kärleken otroligt mycket nu finns han i mitt liv den närmsta tiden?
kram

83 Sol:

skriven

Lyckos att ha dig som mormor!
Hera har säkerligen många härliga minnen med sig 😊. Tack snälla för ett fint inlägg. Allt gott.

Es. Imorgon kommer två härliga vänner hit och hälsar på, vilket gläder mig mycket. Jag är verkligen välsignad med goa sådana. Undrar däremot hur kärleksvägen ser ut, flirt, tillfällig romans eller stor kärlek i sikte?

/Sol

84 G.H:

skriven

Vad underbart att läsa!!!!
Och förstår mycket väl att väninnan blev dumpad, med all rätt!!!

Blev besviken på min bästa kompis igår, det var långt ifrån lika illa som det här men blev ändå riktigt ledsen.

Jag har fått nytt jobb och vi har bara dagis två dagar i veckan de första fyra veckorna som jag ska jobba.
Min kompis är hemma med sin dotter om dagarna som för övrigt är min sons bästa vän. Hon sa tidigare att hon skulle kunna ställa upp som barnvakt om det krisande, men när det kom till kritan så kom hon med massa dålliga ursäkter om hur hon ville ta tillvara på sommarlovet med sin dotter etc etc. ,,, blev ledsen eftersom vi inte har någon familj här och jag skulle göra samma sak för henne ,,,
Bara så tråkigt när man blir besviken ... men men.

Kram:)

Svar: Ja.. och kan man, då ska man försöka att prata med varann om hur man känner.. annars blir det en tagg som sitter kvar.. kram
Esmaralda

85 Hmm:

skriven


Varför drar han ut på tiden och inte skickar in papperna för olyckan han orsakat 

86 F.u:

skriven

undrar hur ser den närmaste tiden ut, för mig 

87 Skrållann:

skriven

Hej!
Vad händer om jag säger som jag tycker?

Kram❤

88 Mee:

skriven

Hej Es

Vem är min nästa kärlek och hur ser denna ut?
kram

89 Ghostwriter :

skriven

Träffar jag min nya vän i min stad? Är det en kille?


Kram

90 Jhs:

skriven

Vilket fint inlägg av en varm människa! Tack för att du delade med dig av er för korta men fina relation. Lycka till med din nya familj och ha en härlig semester i Danmark.

91 Boudica:

skriven

Tack för att du delar med dig, Heras Mormor! Din historia berör mig och troligtvis många fler!
Vilken hemsk väninna, man kan ju inte säga så, speciellt inte efter en sådan händelse! Men tur att du fick se hennes rätta sken, och valde att gå bort från det. Fint av dig att ta hand om Vanilla, jag tror att Hera ler ner från himlen där :)

Här är man trött och slö, efter en natt med dålig sömn, vaknade flertal gånger, och undrade nånstans där varför min hjärna inte vill sova, så svarade jag mig själv "jag vet ju, jag glömde att ta mitt kosttillskott!" slöade mig upp ur sängen för att ta det, och kort efter somnade jag, utan att vakna igen!
Men så djupt sov jag kanske inte, denna gång drömde jag. Drömde av någon anledning att min syster var gravid. (Man kan tycka att det är dags för henne nu, känner även att hon hittat rätt kille nu, även om jag bara träffat honom en gång) Men det var nog inte vad drömmen ville säga mig. Vad kan den ha betytt?

KRAM!

92 Undran:

skriven

Hej Esmaralda.
Har han fortfarande kontakt och är engagerad i henne?
Kram

93 M:

skriven

Jag ska försöka o vara stark men undrar när han kommer hem och kommer han tillbaka?
M

94 M:

skriven

Jag ska försöka o vara stark men undrar när han kommer hem och kommer han tillbaka?
M

95 Mig:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur troligt är det att det blir vi? Tänker han på mig? Och kommer vi satsa?
Kram

96 ❤️:

skriven

Hej Esmaralda.
Går det att lappa ihop förtroende och respekt och tillit för varandra igen mellan oss?
Kram

97 Anne:

skriven

Heras mormor, vad fint av dig att ta dig an Vanilla. Glad att läsa att du släppte din väninna, oförskämt av henne att säga så. Förlusten och kärleken till någon är ju inte mindre för att de har en sjukdom. Jag önskar er en trevlig semester och en fortsatt underbar relation. <3 Jag tror att ni behöver varandra lika mycket. :)

98 Signe:

skriven

Heras mormor,
Du är fantastisk!
Kram ♥️

99 Anna.L:

skriven

Blir nästa tårögd, du är en helt underbar Mormor och person!
Du är en sann förebild, blir så lycklig och glad av att läsa ditt inlägg. Det går att hitta ljuset.

Till Esmeralda ser du om jag får sluta ha ont i magen och kunna resa den sista delen av semestern?? Vi planerar att åka till Stockholm nästa vecka, men min mage har varit så dålig.
Är orolig. Stor kram <3

100 Anna E:

skriven

Kan jag ha blivit gastkramad? Eller är det stress? Krukan? Pappas möte med katten? Ser du något?

101 Ellinor:

skriven

Var tillsammans med en kille i ungefär 3 månader. Trodde han älskade mig men han behöver tid att vara ensam. Han är även en före detta missbrukare. Hur kan jag gå vidare när han är den enda killen jag älskat? Jag är 18 år, och det känns som att den "rätta" aldrig kommer komma. Är rädd att någon kille jag älskar aldrig kommer älska mig på riktigt. Kommer kärleken till mig?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: