Döden betyder ingenting....

// Häromsommaren .... Leena & Marina & jag  & Nettan !! Och så Mannabonne Glenn förstås... här i "vår" hamn!
 
// Och så var vi till hamnkorgen  som sig bör.. .... och förutom att besöka varann hittade vi på mycket annat kul.. Marina & Leena kom ju och besökte när jag och Nettan bodde ett tag i Lappland.. och likaså gjorde vi Island tillsammans... och så hade vi vår fantastiska grekiska familj ihop !  //
 

Jag har ju redan berättat för er om förlusten av min kära väninna… en av ”finländskorna” som ibland kommenterat här. !

Hennes namn är Marina  och jag skriver ÄR – eftersom hon ju fortfarande finns och alls inte är försvunnen. Hon har bara  farit till en annan plats som  till en annan dimension.

Jag tyckte Canon Henry Scott-Hollands dikt var så passande så jag skrev den på LeenaMarinas facebook och jag vill gärna dela den med er alla.

Jag kan inte säga att jag önskar att Marina får vila i frid – för jag tror inte att hon kommer att vila särskilt mycket.  Hon kommer fortsätta vara aktiv och igång och inte minst kommer hon att vaka över sina nära och kära.  Hon har mycket att uträtta.  Och jag kommer alltid minnas henne med glädje !

https://svenska.yle.fi/artikel/2017/07/26/kronobyprofilen-marina-furubacka-dod

 

Somliga människor är enormt karismatiska och har ett väldigt gott hjärta och till dem hör Marina!

Dessutom så älskar jag hennes humor  och slagfärdighet !!

 

Döden betyder ingenting. 
Jag har bara dragit mig tillbaka till ett annat rum. 
Jag är Jag, Du är Du. 
Allt vi var för varandra, det är vi fortfarande. 
Kalla mig vid mitt vanliga namn. 
Tala till mig sådär som Du alltid gjort. 
Ändra inte Ditt tonfall, 
Håll sorgen borta från Din röst. 
Sluta inte skratta åt våra gemensamma små skämt. 
Skratta som vi alltid har gjort. 
Var med mig. Le mot mig. Tänk på mig. 
Låt alltid mitt namn finnas med Er där hemma. 
Uttala det som ingenting hänt, sorglöst. 
Utan spår av skuggor.

Låt livet gå vidare med samma innebörd som tidigare. 
Det går vidare därför att det måste gå vidare. 
Döden är ju ändå bara ett tillfälligt avbrott i vår gemenskap. 
Varför skulle du sluta tänka på mig för att Du inte längre kan se mig. 
Jag väntar på Dig någonstans väldigt nära. 
Allt är väl.

Canon Henry Scott-Holland

 

---------------------

 

Och så vill jag påminna er om att jag är ute på vägarna just nu

Landade i Rostock  nu på morgonen och kör vidare mot  Krakow i Polen med bilen full av

grabbar !!

Detta betyder att jag inte kan besvara era frågor idag

Jag ber också er som vill ha personlig spådom att ni väntar tills  tidigast den 6/8 att maila mig för seans.

Så fort det är möjligt kommer jag att rapportera från Polen  :) 

 

Kram & massa kärlek

1 Helena Ir:

skriven

Så fint skrivet!

Kram :)

2 Skorpan:

skriven

Ja stora personligheter minns man. En gång aktiv alltid aktiv. Det sägs ju, att man ska komma ihåg hur det var när man hade personen vid sin sida, minnas det glada och leva.... Svårt, svårt med stor sorg o saknad...
Kram Skorpan

3 Solstjärnan:

skriven

Hej

❤❤❤

Canon H Scott-Hollands dikt är så otroligt fin.❤
Den väcker känslor , tankar men samtidigt ger den ochså hopp , kärlek och värme ❤

Marina vill nog att de fina , härliga minnena lever kvar nu och förevigt.🌹

Allt det ni fått uppleva och göra tillsammans, allt det som fått er att ha roligt , skrattet , tokigheterna , det ni funderat , planerat,grubblat över , ja allt det ni minns just av henne och den tiden hon fanns här.
Det uppskattar Marina alldeles säkert.

Med värme Solstjärnan🌟

4 CA:

skriven

Hej
Tycker det är otäckt med dessa diktaturer som blossar upp lite här och där, nu när människor tar det lite lugnare och inte är på sin vakt lika mycket längre.
Hoppas vi slipper detta.
Trevlig Polenresa och att det inte blir diktatur där
Kram

5 sus:

skriven

hej
förtröstansfullt.....
love sus

6 AnnaK:

skriven

Fina dikter! Och det är väl så att de som gått bort finns fast bara inte på det vanliga sättet. Även om det kan vara svårt att komma ihåg ibland 😊

Kram 😊

7 Kristin:

skriven

Tusen takk for at du delte dette vakre diktet med oss, kjære Esmaralda. Det ga så mye <3
Ønsker deg en god reise og kjør forsiktig.
Kram

8 Browallia:

skriven

Tack för att du delar den vackra trösterika dikten. Önskar er en trevlig resa, ska bli intressant att få följa er och läsa om allt ni är med om. KRAM

9 Mammamia:

skriven

Hej!
Ser du om jag möter kärleken snart? Om, vad kan du se? Finns han i en annan stad ?

Kram

10 Livsturisten :

skriven

Sånt fint inlägg om döden som ju inte är nån död nej...hela mitt liv har jag alltid haft tron på att "vi kommer nån annanstans sen" o jag har alltid tänkt på dwn platsen som ett paradis av nåt slag. Sen hur det kan tänkas se ut där har jag haft olika fantasier om.
Dikten du har med i inlägget gick rakt in!! "ja så vill jag att de tänker o gör efter min tid här" är min känsla.
Ha det busbra på resan! Kram!

11 Mimi:

skriven

Vackert.
Önskar er en trevlig semester!
Tack för dina svar tidigare :)
Kram..

12 Dunegull:

skriven

Trevlig resa!

13 M:

skriven

Trevlig resa
Undrar bara om han kommer hem o pratar med mig?
M❤️

14 Ellis:

skriven

Fin dikt<3
kram:)

15 Carina ST:

skriven

Jag tycker verkligen om dikten. Så ser jag också på döden. Sedan känns ju saknaden i alla fall. Men ingen är borta egentligen, bara i en annan dimension. Ibland hälsar de på. Finns nära. Och man träffas igen så småningom. Det känns fint.

Önskar dig och familjen en intressant och givande resa!
Kram, Carina ST

16 Finländskorna:

skriven

Tack, kära du.
<3 <3
Leena

Svar: Stor kram och mina tankar är med dig och de dina !!
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: