En alldeles vanlig sommardag...

 
I går kväll låg Mannabonne Glenn och trånade efter  Semi  Freddon... tillls han inte pallade länge och somnade djupt..  på sin post....med de mest  förskräckliga snarkningar... som alltid...
- Mannabonne morrar, sa ena barnbarnet
- Det trodde jag inte att han kunde, sa det andra
Och jag fick styra upp samtalet och förklara att han faktiskt bara sov...
 
 
Här är tallriken som han så gärna hade velat slicka ren och diska ordentligt... men choklad är ju inte  något för hundar... och  Semifreddon innehåller en hel del  Nutella... som vi alla älskade, för övrigt !
 
 
Dötttrar och yngsta barnbarnen,,, Elllisen och Ozzy är på besök.... och trosar vädret.. här blev det cykelturer rakt ut i vattnet... bus och lek och flera dopp och simturer. Men inte för mig... huva..  så kallt det var !!
 
 
 
Visst är det mysigt på min strand..  och rätt folktomt fast det är högsommar... kolla in bänken/bordet till vänster... där brukar vi picknicka och när jag har gäster händer  det ofta att vi tar fördrinken  här...
 
 
Så blev det en paus i badandet.. och kusinerna  gör gipsfigurer....
 
 
Men sen... på det igen....
 
... och  igen.....
 
 
Ännu en underbar dag i mitt eget lilla paradis
 
Kram
 
Esmaralda
 
 
1 Sus:

skriven

Hej
Här är hon och rör till....
Ska jag säga upp mig?
Love sus

Svar: Sök gärna något nytt, det skulle vara positivt för dig och säg upp dig när du har hittat rätt.. kram :)
Esmaralda

2 Jennifer:

skriven

Hej! Ser fint men lite kallt ut! Denna sommar måste väl vara den kallaste på typ 100 år....

Fina Es, har velat lite hit och dit kring min resa men nu hittat ett resmål som känns alldeles rätt. Hur stor ser chansen ut att Bahrain blir mitt nästa resmål? Kram

Svar: Ja, jag tror inte att nån fått värmeslag direkt :) Chansen kring ditt resmål är runt 75 %... kram :)
Esmaralda

3 <3:

skriven

Du har verkligen ett underbart paradis. Vilka vackra bilder från stranden. Hälsa MG att min lilla hund tycker att han borde ha fått slicka bara lite om det inte var mörk choklad. Vi brukar fuska lite ibland. Hoppas att du får någon mumsbit idag MG som bara är din. Vet du tog modet och skrev igår till Camilla. Fick svar inom tjugo min och även från hennes chef S N. Avståndet var lite långt men hoppas att det går vägen ändå. Vad tror du kära Es ? Tänkte skriva tillbaka idag och tacka vad ska jag tänka på ? Tror du de kan tänka bort avstånd och ta mig ändå. Vore så kul. Kändes positivt att de svarade mig så fort.
Kram


Svar: Ja, på något sätt ser det ut som om det kommer något positivt kring detta.. kram :)
Esmaralda

4 Michaela:

skriven

Vackert och härlig miljö för barnen. MG är ju för underbar :)
Kommer D höra av sig igen? Kram

Svar: Ja, så småningom hör D av sig men gå inte och vänta... kram :)
Esmaralda

5 Skorpan:

skriven

Åh stackars Mannabonne, blev utan o somnade, hur hårt ät inte ett hundliv ;). Tur att barnbarnens liv inte är så hårt, bad o pyssel o bad o däremellean grille gissar jag. Ett paradis har du verkligen Es, men du visste väl alltid att du skulle bo vid havet/ville bo vid havet?!

En annan vet inte hur hn skulle vilja bo? Inte landet, men ändå på ett lugnt ställe därifrån man kommer sig iväg på allt möjligt skoj :). Kanske jag nån dag vet var jag vill bo...

Idag ska bilen på service, igen, o ssen blir det jobb. Antar att den blir i skick för snart är det bara en vecka klar o den ska vara besiktad. Kanske får det gjort idag också!? Stressar mig sånt där som jag inte får omskött. Jobet har det förhppningsvis inte hänt så mcket på, blir en tur dit för att kolla det. I morgon tänkte jag ha ledigt, för nästa vecka börjar rullorna rulla igen...

Njut av juli, snart är det augusti...
Kram Skorpan

Svar: Ja, det visste jag.. vid havet har jag alltid känt mig hemma men även om jag visste så har jag fått jobba för det... det kom inte helt enkelt och inte förrän jag var över 40... och du kommer också att veta !! Kram :)
Esmaralda

6 A:

skriven

God morgon E!
Vad har hänt med min bonuspappa A? Helt plötsligt ska han ut o ränna o åka iväg på små tripper med vänner och varje gång får jag antingen hämta honom, med väldiga spaghettiben eller så kommer han hem själv o säger; jaha, detta va ju inget lyckat direkt.
Nu ska han ta bilen, åka till Polen på 24h kryssning o sen vidare på fotboll o så får jag o barnen ta o ändra våra planer istället.
Igår hade jag en stund då jag tänkte att nä; jag struntar i detta nu. Jag o barnen flyttar till nått eget istället så får han o min lillebror klara sig bäst de vill i huset...

Jag har ett litet sommarjobb nu på en liten klinik o det går verkligen bra. Personalen verkar gilla mig o igår sa de att de verkligen ville att jag skulle börja där i vinter när skolan är slut. De skulle ligga på sin chef så han skulle erbjuda mig en tjänst där.
Tror du det finns en möjlighet till det? Hade verkligen varit toppen om det blev så om det nu inte är nått bättre som väntar på mig ;)

Så skönt när man nu äntligen börjar släppa R o han får hålla på med vad han vill utan att jag bryr mig nämnvärt om honom. Jag vet var jag har mig o barnen o hur de känner 💕

Kram o hoppas du får en fin dag 💕

Svar: Ja, låt bonuspappa klara sig själv och reda ut sitt... du behöver tänka mer på dig ! Det finns möjlighet till tjänst på sommarjobbet.. de vill verkligen ha dig själv... du gör rätt i som har fokus på dig själv och barnen.. kram :)
Esmaralda

7 Susan:

skriven

Det gäller att njuta av de fina dagarna, mitt hopp står till att sommaren sätter fart i augusti då jag har en veckas semester😎
Lite mer sol & värme hade ju inte skadat🌞

Kram

Svar: Nej, det hade inte skadat det minsta... en förvirrande sommar, väderleksmässigt.. kram :)
Esmaralda

8 J:

skriven

Gomorgon!
Fick ett meddelande om en kompis till mitt barn igår. Är nu orolig och jag undrar om min barns kompis håller på med dumheter? Vill inte att mitt barn ska bli inblandad.
Med vänlig hälsning!

Svar: Prata med ditt barn... kram :)
Esmaralda

9 Am:

skriven

Hej Esmaralda.
Love Love Love din strand:. Goa barnbarn. Jag satt på ett berg igår och såg ut över Vättern och jag kände att här vill jag bo. Undra om det är just den plats jag kommer bosätta mig på..

Nu när han vart iväg har han kommit fram till några insikter om mig och oss? Ser du vilket håll det verkar luta mot om han har viljan att ge vår relation en ärlig chans in i framtiden? Kanske vi bosätter oss på den plats tillsammans om det lutar åt att han vill
Kram

Svar: Det kan funka.. en tid i alla fall.. men när jag ser en bra bit framåt känns det som om det finns någon annan i ditt liv.. kram :)
Esmaralda

10 Skrållann:

skriven

Hej!
Du har verkligen ett paradis och jag förstår att det är lätt att njuta. Själv ska jag också njuta några dagar. Mannen och sonen är på fotbollscup i fyra dagar och jag och dottern får rå oss själva. Vi kommer åka och kolla på matcher men göra mycket annat bara vi två. Tänkte eventuellt besöka min gamla vän och bada lite pool och så men vet inte om det är en lyckad idé. Vad tror du?

Kram❤

Svar: Visst kan ni besöka din gamla vän... bara du har rimliga förväntningar.. kram :)
Esmaralda

11 Dunegull:

skriven

Kära E!
Kommer mitt liv alltid vara så motigt? Eller kommer det vända en dag där jag kan bara få vara och känna lycka?

Svar: Visst vänder det och snart börjar det positiva.. lite smått... kram :)
Esmaralda

12 Filippa:

skriven

Hej kommer min bästa kollega och jag ses nästa vecka?

Hoppas hon vet att jag saknar henne?

Kram

Svar: Ni ses snart.. kram :)
Esmaralda

13 Helena Ir:

skriven

Åh,ditt paradis är underbart..:)..och jag är säker på att att barnbarnen har härliga dagar där hos dig!

När jag läste att de gjorde gipsfigurer..så kom jag ihåg att jag i drömmen hittat skärvor av gipsfigurer..och i drömmen kom jag ihåg, din kommentar till någon här på bloggen,att det låg gipsfigurer i hela huset.
Tänk vad dröm och verklighet går in i varandra :)

Fick så fint beröm av en man på gymmet..och flirtade gjorde han också.
Jag tror bestämt att talismanen är i farten ..för det har hänt lite extra sånt här en tid..kärleken kommer inte med den här mannen..men glad blir jag av det lilla :)

Ha en fortsatt fin dag med barn och barnbarn..
Tänker på dig!

Kram och kärlek..och kramen är lite extra varm <3

Svar: Ja, dröm och verklighet vävs samman och de flesta av våra drömmar är ju en slags bearbetning.. kram :)
Esmaralda

14 Camilla:

skriven

Tittade på bilderna och tänkte att nog har du så underbart där i ditt egna paradis, vacker plats du bor på. Önskar en fortsatt härlig sommar, Kram!

Svar: Tack, ja här är alldeles underbart...ha du också en fortsatt fin sommar.. kram :)
Esmaralda

15 Cissi:

skriven

Hej, du måste hjälpa mig! Är det nån vits för mig att hänga på dejtingsidor på nätet eller är det bara slöseri med tid? Blir besviken varje gång det visar sig dölja något som inte passar mig bakom fasaden... samtidigt träffar jag sällan nya människor i mitt vanliga liv? Kram

Svar: Är du bara medveten om att det kan ta tid innan du träffar rätt.. så är det ok... dejten via nätet handlar ju om att pröva sig fram.. kram
Esmaralda

16 Tjej:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser han ut att vara engagerad i henne? Eller är jag den han har i tankarna?
Kram

Svar: Han verkar just nu tänka mest på sig själv ser det ut som.. kram :)
Esmaralda

17 Linda:

skriven

Ja huvva så kallt det är! Fast barn brukar inte bry sig så värst i det :)

Första dagen på jobb, efter en 4 veckor lång semester, och nu minsann, passar solen på att lysa och det ser varmt och fint ut ute... ja ja, man får njuta genom fönstret :) och hoppas på att det skiner lite sol efter klockan 4 också!

Ha en bra dag alla vänner!

Svar: Ja, det är väl typiskt att solen tittar fram när man är tillbaka på jobbet.. kram :)
Esmaralda

18 Alie:

skriven

Godmorgon ,
Härligt att kunna njuta även om den riktiga sommarvärmen och solen lyser i sin frånvaro..
Själv ska jag strax cykla ner till havet och ta ett morgondopp, för idag lyser den gula en smula, så jag passar på 😎☀️

Es; är norrmanen trög eller helt enkelt inte så intresserad?
Eller lurar jag mig själv att vara intresserad bara för att jag så gärna vill hitta kärlek?
Kram

Svar: Ja, det gäller att passa på när solen tittar fram ! Norrmannen är nog rätt trög och sådär mittemellan intresserad... jag tror inte han är rätt för dig.. kram :)
Esmaralda

19 Tesa:

skriven

Kära Es! När kommer jag veta att jag är gravid .. när blir det? Kram

Svar: Jag ser inte när, tyvärr.. kram :)
Esmaralda

20 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Söta goa MG klart man blir utmattad med go-saker framför sig och härliga barnbarnen gör nog sitt till...
Du bor underbart och visst är det ngt speciellt med hav och vatten

Satt vid "min" lilla sjö mot kvällningen då det var alldeles stilla och lugnt...underbart...förutom de rackarns myggen...såna har bergis inte du vid havet inte

Njut av dagarna

Kram Anki med flock

Svar: En och annan mygga hittar hit men det är ju inte som hos dottern i skogen inte :) kram
Esmaralda

21 Singeltjejen:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du mig vara själv och singel en tid till eller går jag in i ett fast förhållande inom räckhåll?
Kram

22 Am:

skriven

Hej Esmaralda,
Kommer han dra ut på det länge innan han bestämmer sig....? Kommer jag få svar snart....?
Kram

23 M:

skriven

Hej
Ser du om han kommer tillbaka i mitt liv snart eller kommer det att ta jätte lång tid?
M💕

24 Lotta S:

skriven

Fin och trösterik dikt den du skrev till L (Döden betyder ingenting), satte den till min egen samling.

25 Tisa:

skriven

Jag är så delad, som om jag är jag fast ändå inte jag. Som en autopilot. Trött som jag vet inte vad. Blir jag kvar över helgen eller får jag åka hem imorgon?

26 Ghostwriter :

skriven

Jag ska möta en person, igen, blir det ett bra möte?



Kram

27 Filippa:

skriven

Hej vart träffar jag min blivande man?

Kram

28 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Jag vet att du jobbat mycket hårt för ditt paradis!!
Skulle kanske jobba också, om jag kunde o visste var lönen o jobbet finns?! Här är jag ju inte till pensionen, det vet jag 😉.
Ska ut o njuta av vädret, i väntan på att bilen blir fixad, vilket jag hoppas den blir...
Kram Skorpan

Svar: Och det ser den ut att bli... kram :)
Esmaralda

29 Barbro:

skriven

Hej Esmeralda!

Jag börjar lida av min ensamhet. Har varit ensam i 14 år nu. Och då min pappa är sjuk o ger mig mycket oro. Och min bror har ett funktionshinder så känns det som jag står ensam med allt. Trots hemtjänst o min brors personal så ligger ändå så mycket på mig.

Har inte så många riktiga vänner som jag kan prata med o dela allt med. Men dom få jag har, har varit min livlina. Men nu har dom båda hittat killar o det är klart att då har dom inte tid för mig på samma sätt som tidigare.

Så jag får ju en rädsla över att bli helt ensam. Riktiga vänner är ju inte så lätt att hitta. Flera jag hade förr har jag dragit mig undan då jag upptäckte att dom bara var energitjuvar.

Kommer jag aldrig att träffa på någon o kunna dela allt med?

Kram Barbro

Svar: Jo du kommer träffa rätt... men du behöver vara ute mer i livet och ta aktiv del... kram :)
Esmaralda

30 Mg:

skriven

Hej!
Går dåligt för företaet jag jobbar på..får jag behålla jobbet? Är orolig...
Kram!

31 Schizofren kompissmak:

skriven

Underbart ställe och underbara människor ser det ut som!

Ett litet tips skulle verkligen uppskattas här E:

Jag umgås med så otroligt olika kompisar, och i helgen kan jag behöva sammanföra en av mina äldsta med två av mina nya. Går mötet okej tror du, blir det en bra utekväll trots allt? De är verkligen motpoler vi talar om.

Kram & må 💕

Svar: Lite tyckande efteråt blir det men ingen öppen osämja.. det kan gå över förväntan.. kram :)
Esmaralda

32 <3:

skriven

Hej älskade Es tror du vi kommer iväg på spa resan trots att jag blivit lite förkyld. Vill så gärna att den blir lyckad och att mamma blir nöjd. Tänkte överraska henne med middag på Operakällaren efter vi varit i spaet. Hon behöver verkligen komma bort och få en liten paus från pappa som kräver mycket hjälp nu när han är sjuk. Känns som mamma inte mår riktigt bra men inte säger något kan det vara så ?
Kram

33 S:

skriven

Härligt!
Det har varit en kall sommar, man behöver nog semester i höst!
Den har varit ganska deprimerande, tycker jag.
Ser du ngt om min framtid, kommer jag bli lycklig, få ett familjeliv men ev ny sambo/make o mina barn, kanske bonusbarn?
Jag längtar efter äkta kärlek, tycker att min tidigare relation mest utnyttjat mig så jag nästan höll på att bli sjuk.

34 G:

skriven

Hej Esmaralda.
En man som jag var lite förtjust i en tid för länge sedan. Drömde om honom häromdagen och sen har jag tänkt på honom. Finns det något mellan oss från hans sida? Känns det inte ganska omöjligt mellan oss med tanke på att jag varit involverad med hans kompis? Verkar något finnas från hans sida? Finns det något speciellt mellan oss skulle det inte bara bli massa problem?
Kram

35 Affe:

skriven

Hej!

Trevlig bloggsidan du har skapat! Känns som en härlig sommarsidan med barn och vad etc... :-)

Es: Är lite osäker på mig nu, har träffat kvinnan sen vi var barn, har alltid varit kär i henne trots har varit gift med en annan kvinnan..(Försökt glömma kvinnan men...)

Har nu återigen träffat kvinnan, blir det någon gång som gör att vi blir tillsammans eller väljer vi annan väg igen?

Önskar dig ett bra dag!

/

Svar: Jag ser dig med någon annan i framtiden så kanske är det inte meningen att det ska bli och denna kvinna... kram :)
Esmaralda

36 F:

skriven

Godmorgon inatt hade jag en så konstig dröm lite läskigt var det...idrömmen drog de bort min tand och blodet forsade något hemskt, min mun blev sne...vad betyder drömmen

Svar: Budskapet att ibland gör det ont först.. innan det vänder och blir bra.. kram
Esmaralda

37 Lilly :

skriven

Fina bilder esmeralda..😊 något nytt som är på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

38 Kristin:

skriven

Ja, disse hundene har mange forskjellige lyder når de sover.
Jeg som har alle mine på soverommet, må jo si at jeg våkner ofte av snorking. Et par av de snorker som en voksen mann, og da må jeg jo dytte litt i de for å få de til å slutte. Alle har sine spesielle lyder. Av og til høres det ut som et lite kor som synger feil toner sammen. Må jo smile av de. Jeg sover ikke akkurat så veldig godt, men uansett er det hyggelig å ha hundene nære meg. Jeg får vel stort sett den søvnen jeg skal.
Det er så fint i Sør-Sverige. Bildene av dine herlige barnebarn og den vakre stranden, fikk opp gode minner hos meg. For en god del år tilbake fikk jeg leie en hytte i Mellbystrand flere år på rad. Var der som regel i slutten av august, for da var turistene reist. Jeg elsket roen, stranden og havet der. Skulle gjerne vært der igjen, men hytten jeg leide er ikke lenger til utlån. Det er sikkert mulig å finne noe
Takk for at du deler av dine fine opplevelser, kjære Esmaralda. Kram!

Svar: Ja själv kan jag varken ha man eller hund i sängen om natten.. de får sova tillsammans och jag sover ensam och alla är nöjda :) Fast tidigt om morgonen kommer MG tassande och skriker för att bli upplyft i sängen och det är okey :) Mellbystrand är vackert... påminner mycket om Vejbybstrand där jag bro... fast min plats är utanför byn, i Stora Hult Strand :) kram
Esmaralda

39 AnnaK:

skriven

Du bor verkligen fint! Rena rama drömmen 😊 Skulle dock känna mig nöjd bara jag bodde i ett hus känner jag. Får alltid lite panik här i lägenheten sommartid.

Ser du om jag på något vis kan få in lite extrapengar? Skulle behöva få ihop en större summa på kontot.

Kram 😊

Svar: Ja jag ser en syssla som innebär lite extrapengar.. starta en tankekedja och tror jag du kommer underfund med något.. kram
Esmaralda

40 Vilja:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han att få tillbaka sin tillit för mig? Sitt engagemang..
Kram

41 Mikael:

skriven

Vad fint! Avis :)

Lyllos MG

Kram
Mikael

42 Louise:

skriven

Och så är man på väg till ytterligare en intervju. Jag börjar tröttna stort på det. Ge mig bara ett jobb.
Hur svårt kan det vara liksom?
Nåja får se hur det känns.
Annars ska vi träna på intervjuer nästa vecka på jobbsökaraktiviteten.
Äntligen säger jag bara. Mitt cv och personliga brev är bra så nu väntarjag bara på det rätta jobbet.
Hur stor är chansen att jag får jobbet? Eller ett jobb överhuvudtaget inom en månad?
Tacksam för svar och ha en bra dag. Kramar

Svar: Du har alltid en chans på de jobb du söker... jag ser inte varför det går fel och kanske är det bra att ni ska träna lite på intervjuer.. jag tror inte du ger ut riktigt den som är du... du är mycket bättre än intervjun blir.. kram :)
Esmaralda

43 Susanne Amalia :

skriven

Vilket underbart Paradis du lever i ... MG har det lyxigt och vad kul att cykla rakt ut i vattnet .. det har jag oxå gjort när jag var liten och när jag blev lite äldre så red jag ut i vattnet..

Min ring blev inte riktigt klar i går så jag får gå nästa kurs oxå och den är fen 14/8 ...

Nu blir det begravning och jag har varit och köpt strumpor till mig och sladd till mobilen till barnet ... han ska åka tåg till Linköping ... och gå på närkon japanska kulturdagar ... han har studerat Japanska och tycker att det ska bli kul ...

Nu är det dags att åka och håll en tumme att min mamma inte stjäl showen i kyrkan har ju köpt en klänning för 1300kr så hon inte gnäller ...

Önskar er en underbar dag med glädje och sol i hjärtat ... <3

Svar: Spännande med japanska :) Det känns som att begravningen blir bra.. kram :)
Esmaralda

44 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Gud vad underbart ni har det! Gud vad MG är så söt! Lilla gubben!😍💖
Något jag undrar lite nyfiket över är om du ser mer barn för min lilla syster eller om hon bara får dottern hon har samt sonen som kommer när som helst? OM hon får en till ser du om de kommer vara lika stor åldersskillnad mellan andra och tredje barnet som det är mellan sonen och dottern eller blir det tättare? Tack i förhand! Kram Zoey 💕

45 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om min magkänsla att A i Eskilstuna är läkaren som kommer kunna hjälpa mig?

Kram och kärlek.

46 Jessica:

skriven

Es,
ser han intresserad ut?
Gillar han mig på det sättet?
Kram :)

47 MollyD:

skriven

Hej E

Semestern flyter på och jag kastar mig tillit och hopp. Nu är det ett år sedan canceroperation och jag känner mig bra men ändå gnager det, tänk om. Nästa sekund tänker jag att - nu får du ge dig. Allt är bra. Tar lite väl med energi dock.
Går och trampar runt känns det som. Hoppas på mirakel eller snarare att mitt flyt ska ta ett rejält skutt. Min Gabbe talesman vårdar jag ömt och när jag håller i honom pulserar det i mina händer och det blir alldeles varmt. Hoppas han är med mig och överraskar så småning om.
Ser det bra ut runt mig?
Kram

48 Linnean 🌸:

skriven

Du lever verkligen i ett paradis! Vilken härlig strand!! Har velat bo så nära en strand länge. MG är ju så gullig! Somnade med huvudet på bordet, Åh! Men om en semifreddo står och frestar så klart man får försöka in i det längsta!
Har alla ingredienser här för att fixa en till! Mm! Men var korkad och läste någonstans vad Nutella innehåller! Tips: Läs inte det!!
Gott är det ju iaf! I dag är första dagen m sol och ingen vind för första gången på hela sommaren! Kanske lite strand i dag då?
Ha nu en go dag med sol och familj!
Kram.../Linnean 🌸

Svar: Nej, det ska absolut inte läsas !! Nu ska jag till frissan.. kram :)
Esmaralda

49 Lilly:

skriven

Något spännande på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

50 F:

skriven

Tack för svaret...väldigt djupt svar ❤

51 Hmm:

skriven

Hur kommer det gå för min vän som snart flyttar utomlands...kommer de stanna där för gott?

52 Dietsyster:

skriven

Nutella semifreddo...
Gråter...
Tredje dietdagen här :'(

Gott ni ser ut att ha det. Med eller utan efterrätt. Esmaralda jag funderar lite på hur det kommer funka på lördag mellan m.b och resten? Håller tummarna att det blir roligt. Kram.

53 Kristin:

skriven

Jeg har allerede svart på denne bloggen, og også tusen takk for din kommentar. Det våknet så mange gode minner i meg etter dette, at jeg måtte se om det var hytter å hyre. Fant et turistbyrå i Mellbystrand som hadde mange hytter til utleie. Fant en i Sødra Skummesløv som var ledig i slutten av august/begynnelsen av september. Der var det også tillatt med hunder.
Spørsmålet mitt er bare om jeg får hyre den i og med at jeg har 10 hunder. Hva tror du, kjære Esmaralda?
Kram <3

Svar: De bör ha stuga speciellt för hundägare och du du får helt enkelt förekomma dem och tala om hur rediga och väluppfostrade dina hundar är.. för det är dom ju !! Lycka till nu och kram :)
Esmaralda

54 Avis:

skriven

Hej!

Blir livet lite bättre för mig också?? blir så avis när jag ser vilket bra liv andra människor har.

Kram

55 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Något jag undrar lite nyfiket över är om du ser mer barn för min lilla syster eller om hon bara får dottern hon har samt sonen som kommer när som helst? OM hon får en till ser du om de kommer vara lika stor åldersskillnad mellan andra och tredje barnet som det är mellan sonen och dottern eller blir det tättare? Tack i förhand! Kram Zoey 💕

56 Lilly :

skriven


Något spännande på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

57 Misstjejen:

skriven

Hej

Hur kommer det mellan mig med en kvinna som jag vän med och vi prata i chatta med varandra ibland och kommer vi träffa något gång i verklighet också?

Ha det bra 😊

58 Kvinnan :

skriven

Vad betyder om man ser en svart fjäder ??

59 Andra första möte Ghostwriter :

skriven

Åh skulle vilja ha svar på denna frågan. Jag ska träffa någon och de är lite nervigt. Blir det ett bra andra möte?


Kram!

Svar: Det blir nog inte lika bra som du hoppas.. kram :)
Esmaralda

60 Vilja:

skriven

Hej Esmaralda.
Är hans tillit till mig förstörd?
Kommer han kunna ha tillit till mig? Jag vill så gärna kunna ge tillit..
Kram

61 Lydia:

skriven

Hej
Undrar om det vänder snart för mig med allt?
Kommer han att ångra sig och säga förlåt bara och sen kämpar vi tillsammans igen?
Kram
Lydia😋

62 Hmm:

skriven



Hur kommer det gå för min vän som snart flyttar utomlands...kommer de stanna där för gott?


Svar: Nej inte för gott men ett bra tag.. kram
Esmaralda

63 MalinS:

skriven

Beundrar dig att du orkar blogga idag, krävs mycket styrka.

Igår hände något mycket hemskt, min bror blev påhoppad och misshandlad. Han vägrar polisanmäla för rädsla att det blir värre. Jag kokar av ilska och väldigt orolig att något värre händer framöver, dessa människor är kapabla av allt.

Är framförallt orolig över mamma, hon är gammal och borde ha lugnt omkring sig men kommer vara orolig varje gång hennes son går utanför dörren.

Fan för dessa kriminella snorungar som tar över områden och gör det till parallel samhällen.

Känns som familjen har en förbannelse över sig.

Kram

Svar: Mycket obehagligt men även om det är svårt så ska inte rädslan få ta över !! Jag blir så himla arg när jag hör sådant här... och de som beter sig på det sättet skulle förpassas någonstans där de inte kan göra någon annan illa... kram
Esmaralda

64 Anna.L:

skriven

Jag har varit orolig för min hälsa på sistone, ser du någon varning med det kommande sjukhusbesöken, medicineringen jag tar nu? Svårt att svälja tabletter och det tar lite längre tid, någon negativ effekt? Eller kan jag känna mig trygg...
Känner mig bara lite lost och vill våga drömma.
Kommer jag klara mig och lyckas.
Kram,

65 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Vilken mysig vanlig sommardag.
Jag har också haft mysigt. Igår var en gammal barndomskompis här. Hon hjälpte mig att fota kaninerna och jag tror att det blir riktigt bra. I morgon ska vi fota dem i studiomiljö så vi har hängt upp lakan idag för att kaninerna ska hinna vänja sig tills imorgon. Det är hemskt trevligt.
Igår var jag ute och sprang också. Det var perfekt väder och det luktade gott i skogen. Alldeles stilla och tyst var det. Synd bara att jag måste vara försiktig på grund av överansträngningen i fötterna, annars hade jag sprungit längre.
Jag visste inte att man kunde bli så förtjust i löpning.
Jag och min kompis M ska ta en morgontur imorgon. Då springer vi i motionsspåret i Härsjön.
Kram ThereseC

Svar: Det låter så härligt och medryckande när du berättar om att du springer.. man blir nästan sugen själv !! Hoppas nu det blir fina kanonfoton men det tror jag allt.. kram
Esmaralda

66 Lisa:

skriven

Härligt med sanddynor, hoppas att en dag få bo nära havet.
Undrar vad Linn egentligen tycker om mig, tar avstånd men vet inte vad jag gjort ?
Vänligen, Lisa

Svar: Hon kan ha hört ett rykte som inte stämmer.. prata med henne.. kram :)
Esmaralda

67 Lolo:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer jag märka skillnad med honom?
Kram

68 Elisa:

skriven

Hej!
Känns lite pinsamt.. hörde någon det jag pratade privat om igår?
Kram

Svar: Nej, det känns inte så... kram
Esmaralda

69 G.H:

skriven

Vad vackert!! Och dramatiskt med alla molnen :)

Spenderade ju semestern hos svärisarna som bor vid vattnet ute på landet. Helt underbart:) och älskade friheten och att vi kunde ha vår tvååring springandes lös och göra saker på egen hand:) får mig att fundera på hur det skulle vara att alltid bo så!!

Kram:)

Hoppas MG fick smaka något annat smarrigt;)!

70 G.H:

skriven

Vad vackert!! Och dramatiskt med alla molnen :)

Spenderade ju semestern hos svärisarna som bor vid vattnet ute på landet. Helt underbart:) och älskade friheten och att vi kunde ha vår tvååring springandes lös och göra saker på egen hand:) får mig att fundera på hur det skulle vara att alltid bo så!!

Kram:)

Hoppas MG fick smaka något annat smarrigt;)!

71 Ellis:

skriven

Så mysigt ni har det med familjen och bor så nära till stranden,det önskar jag med en vacker dag:)

undrar ser du mig vara i ett seriöst förhållande snart?
kram

Svar: Ja det kommer.. men jag kan inte säga exakt när.. kram
Esmaralda

72 Sommarflickan:

skriven

Underbart Ez!

Jag undrar om du kan se ngt om mannen jag har kontakt med?! Kan du se om han har känslor för mig?

Kram

73 Skorpan:

skriven

Tack Es, du hade rätt, bilen blev fixad o dom besiktade den på eget bevåg. Nu är det bara att tuta o köra 😄.

Själv tillbringade jag tid på stan, handlade lite på rea. Ett tips, till dem som inte får presenter så ofta, begär att dom paketerar in det ni köpt åter själva. Gör jag nu o då, sjukt kanske, men piggar upp 😊.
Kram Skorpan

Svar: Härligt !! Kram :)
Esmaralda

74 Fanny2:

skriven

Vilket paradis du har där! Den där semifreddon har jag fortfarande inte provat. Om MG tycker den är frestande så är den garanterat god. 😋 Hoppas få vara ledig något snart så man kan njuta mer... Jag kan bada i kallt vatten om det är 30+ grader i solen men i Sverige? 😱 De är modiga...

Tror du att det blir något resande för mig i år? Det är knapert med pengar men man blir så sugen när andra åker till Milano... Italien är mitt drömland.

Kram

Svar: Den är farligt god.. jag lovar :) Under de närmaste 12 månaderna ser det ändå ut att bli en resa för dig.. kram
Esmaralda

75 Ann:

skriven

Hej Esmaralda.
Tycke han jag är tråkig att prata med?
Kram

76 Lotta:

skriven

Jag tycker det varit envar sommar. Lite lagom varmt :)

Fråga....trodde han ville ses. Ångrade han sig eller hör han av sig en annan gång? Jag har otur på kärleksfronten...suck!

Kram Lotta

Svar: Han verkar ha något annat eller någon annan i tankarna.. men den som är mer rätt kommer.. kram :)
Esmaralda

77 Tova:

skriven

Hej Esmaralda.
Varför verkar han sådär tråkig och halvt ointresserad när jag skriver till honom eller när vi pratar ibland.
Spelar han så? Eller rädd att visa eller är han ointresserad?
Kram

78 Hönan:

skriven

Vilka fina bilder, ni ser alltid ut att ha det så mysigt tillsammans :) Och vad härligt det måste va att ha en strand så nära, det hoppas jag att jag också får en dag.

Går omkring med en klump i magen. Är så rädd för att fråga, men visst är det dags för det nu?

Kram

Svar: Ja det känns som att det börjar bli dags.. kram :)
Esmaralda

79 Mimmie:

skriven

Så fint ni har det vackra bilder ,älskar stranden<3

Såg massa vita gula bruna fjärilar ute idag när jag var ute och gick:)såg två vita fjärilar som flög omkring varandra nästan som dom dansade i luften:)vackert var det i allafall att se<3

Ps:Ser du hur jag kommer jag möta min nästa kärlek &vem jag skall hålla utkik efter?
kram:)

80 Livsturisten :

skriven

Ja nog har du ditt paradis på jorden där hos dig! Helt fantastiskt hur härligt det måste vara att få bo så nära havet.
En fundering...om jag seriöst skulle söka efter en man att få vara kär i, var ska jag då söka? Ser du något om det...typ "jomen i Asien" eller "på ett bibliotek" eller "bland vänner". Ja alltså nåt mer än att han finns där nånstans o kommer när tiden är inne, för det är jag ju säker på ändå tänker jag. 😉 kramar!

81 Majvor:

skriven

Hej!
Sommar och sol.
Funderar.Efter flera brustna relationer är jag krass och egentligen nöjd med ensamlivet. I seans har du sett en partner på väg, utan tvekan. Kommer han fastän jag inte längtar speciellt?
Förresten kanske det är bara bra att vara nöjd med allt som det är och inte söka efter någon eller något.
För mig är livet som en skola. Jag stannar ibland kvar på klass, då jag inte har tillräckligt folkvett och ibland går jag framåt. Varenda dag finns en läxa. Lärorikt.
Med vänlig hälsning Majvor

82 Misstjejen:

skriven

Hej

kvinna som jag chatta med ibland/sällan och vi har en bra kontakt samtidig kommer vi träffa i hösten eller något? ser ut som hon gillar mig så mycket....

ha det bra

Svar: Föreslår du en träff så finns det en god chans att det blir så.. kram
Esmaralda

83 Undrar:

skriven

Hej Es

vad jobbar min blivande med och vad gör han på fritiden?
kram

84 Osäker:

skriven

Hej Esmaralda.
Känns det som om han vill att jag följer med nu i helgen?
Kram

85 Ghost :

skriven

Hoppas du kan svara... Du skrev något som inte kändes som det stämde in?
Träffen gick bra och det kändes inte som några fel, men du skrev att mötet inte skulle kännas lika bra som jag hoppas. Varför då? Är personen inte intresse/ärlig eller vadå?
Det känns ju bra...



Kram

Svar: Ja jag kan inte förklara det mer.. jag vet inte.. men troligtvis är det något som du själv kan känna in snart.. kram :)
Esmaralda

86 Tildis:

skriven

Så himla fint! Jag hoppas också att jag hittar mitt drömställe i framtiden. Kan jag lita på att de lägger undan klänningen på ett säkert ställe?
Kram

87 Iréne:

skriven

Hej Esmaralda !

Jag hoppas verkligen du kan svara på denna fråga. Min dotter kom å berättade för oss , om att hon va gravid vi blev jätte glad . Men barnet har troligt downsyndrom . Hon har tagit prover å ska få svar om 10 dar. Å min fråga e till dig . Kommer de å va de eller kommer de va helt frisk.. När hon får svaret. Oroliga föräldrar ...😪

Svar: Möjligheten för Downs syndrom är 70 %... mer än så kan jag inte se.. och ni får avvakta tills provet kommer... kram
Esmaralda

88 Lydia:

skriven

Hejj
Är allt borta mellan oss för evigt och jag måste gå vidare själv med allt?
Lydia

89 Signe:

skriven

Hej!
Så svårt och smärtsamt det är att förlora en nära. Varma tankar till dig och övriga nära. Antar att hon har det fint nu, och tittar till dig och familjen... Kram.
Vad gör jag bäst för dottern, hon mår inte helt väl?
Önskar dig fina minnen och stunder av själslig samvaro,
Varm kram ♥️

Svar: Lita på att dottern fixar det... erbjud dig att vara bollplank.. men låt henne själv ta tag i problemet... då växer hon... men jag vet ju så hemskt det är när våra barn inte mår bra... kram
Esmaralda

90 Nyfikna jag:

skriven

Hej Es!

(Läser att det finns flera olika universum där ute och att vi inte är ensama).

Jag kommer då ihåg när du berättade en gång att du fick följa med din pappa på ett äventyr i universum. Kan inte du göra ett blogg inlägg om det igen, (om du vill) tycker det var så intressant och spännande att läsa. Kanske har du vart på fler äventyr:)?kram<3

Svar: Ja en del har det blivit genom åren.. och det kommer.. jag lovar :) Kram
Esmaralda

91 Fanny2:

skriven

Den ska provas när jag får lite ledig tid över. Man har ju ingen man ska vara snygg för så då passar man på... Tack för svaret.💜 12 månader är rätt mycket men blir ändå glad efter en så otroligt jobbig dag på jobbet. Imorgon jobbar jag hela dagen och huruvida jag överlever vet jag inte... Ska tänka positivt och att jag får pengar till en semester om jag jobbar och sparar.

Kram

92 AnnaK:

skriven

Tackar för svar! Står still i huvudet nu vad som kan bringa in pengar....tänker bara i banorna städhjälp. Tillräckligt fina tavlor för att sälja gör jag inte heller. Loppis inbringar inte så mkt. Det är isåfall att Tradera bort grejerna men mkt av det som kan ge pengar vill jag ha kvar och det ger inte så mkt totalt och när det är sålt så är det slut. Hmmm.....måste sätta sprätt på hjärnan lite 😜

Tack igen och Kram 😊

Svar: Jag tror att du kommer på det... kram :)
Esmaralda

93 Nyfikna jag:

skriven

Åh vad spännade tack snälla för svaret:) ser fram emot att läsa detta:) kramar<3

94 Hönan:

skriven

Tack för svaret <3

Kram

95 Signe:

skriven

Varmt tack för svar som dessutom är stärkande, kram !

96 Tack! Ghostwriter :

skriven

Tack för din tid att svara Esmaralda. Stor kram till dig. Skickar lite energi också. Hoppas det funkar.


Kram

97 Iréne:

skriven

Hej Esmaralda !

Fick veta idag att min pojkvän inte har några vitablodkroppar. Å han har tagit så mkt prover men dom hittar ingenting. Å han har sån värk i kroppen . Å han har inte cancer . Han e så orolig själv å de e jag me nu. Kan du se vad han har för fel .

98 Ellinor:

skriven

Hej kära du! Mitt liv har haft mycket nedgångar och jag har haft depressioner i flera år. När jag blir glad så rasar mitt liv samman gång på gång. Ska jag förvänta mig ett liv där jag är olycklig resten av mitt liv? Kommer aldrig något bra.

99 Ellinor:

skriven

Hej kära du! Mitt liv har haft mycket nedgångar och jag har haft depressioner i flera år. När jag blir glad så rasar mitt liv samman gång på gång. Ska jag förvänta mig ett liv där jag är olycklig resten av mitt liv? Kommer aldrig något bra.

100 Marie:

skriven

Hej Esmaralda! Lever katten Ludde?kommer han hem?vart ska jag leta? hoppas du kan hjälpa mig <3


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: