Fuck you....

 
Då var vi där igen.... med dietandet.
 
Ni har ju inte kunna läsa några lyckliga utrop från mej med massa utropstecken efter om ur mycket jag gått ner i vikt
Jag fuckade upp det hela... igen...
 
Men skam den som ger sig.
 
 
I dag tar jag och ryska syster nya tag.... det bestämde vi oss för på Ullared.. när vi frossade i godsaker... men den här gången ska vi inte ha nån  fancy diet... inget  quick fix... nej, nu ska vi ändra på hela våra miserabla  liv  från grunden... vi ska äta  KLOKT.... undvika socker och onödiga kolhydrater... och varje dag ska vi skicka foton till varann på vad vi äter.... är det tänkt...  och stötta varann.
 
 
Och sen, i den bästa av världar ska vi åka iväg  till storstäderna och shoppa nya kläder... när vi är tillräckligt slanka... nåja, LITE övervikt accepteras men som det är så vantrivs vi rejält.
 
Fick nyss ett foto med äggröra och tomat.... men själv är jag ingen frukostätare... utan laddar får lunch istället... och  lovar att slå mig själv på fingrarna om jag ens tänker tanken att ge mig  på leftovers från lasagnen igår...  
 
Hur gör ni andra ? Ni som  lyckas ?
 
Kram o massa kärlek
 
1 Rebecca:

skriven

Det låter sunt med en hälsosam livsstil istället för en diet :) lycka till!

Finns det någon som tänker lite extra på mig eller spanar in mig? Kram

2 Hemliga H:

skriven

Hej Es!
Är han intresserad av mig han jag tänker på?

Vill på något sätt berätta men jag vågar inte.. kram

3 Carolina:

skriven

Vet hur det är har också hamnat i det men nu på torsdag börjar jag med lchf igen som du säger skam den som ger sig det enda jag har varit duktig med är godiset mm trots det gått ner lite grann men har mycket kvar att gå ner men vi kommer att lyckas

4 sus:

skriven

hej
gillar ju rörelse.....
svårt med mat.....
vill han träffa mig exet ? vad är på G ?
love sus

5 <3:

skriven

Fint att ni har varandra som pepp. Du är så fin kära Esmaralda och behöver inte gå på någon diet.
Själv ska jag försöka dra ner på drinkar, läsk och bubbel. Så mycket socker.Hoppas kunna gå ner 3 kilo om jag tänker till lite. Diet har jag aldrig testat. Är så matglad och älskar finedining så det går inte.
Testar och frågar igen vad som hänt med T E har svarat på hans mejl även om det blev två veckor sent eftersom jag varit i Grekland. Har mina mejl kommit fram ? Känns konstigt nu. Ligger G bakom något att han inte svarat...
Hoppas inte det för där känns det finito för min del. Är T intresse borta. Orolig att det hänt honom något hur tänker och mår han.
Kram

Svar: Jodu, det behöver jag verkligen... massa av onödiga kilon som behöver bort... vad det gäller T så verkar han ha fått annat i tankarna.. kram :)
Esmaralda

6 Lite jävlar anamma:

skriven

Experten på jojo-bantning har ni här! 👋
Det som funkat allra bäst är faktiskt de perioder då jag rört mig regelbundet och inte satt förbud, utan istället låtit mig unna mig typ en gräddig potatisgratäng och en chokladkaka en gång i veckan.

Däremellan bra mat från grunden med mycket frukt och grönt. Att jag börjat äta igen har mest psykologiska orsaker..

Nu är jag allt bra pirrig, Es. Egentligen inte för mötet utan för det faktum att vi ska sitta en hel middag ihop. Ser det ut att bli en bra träff?

Kämparkram ✨👊

Svar: Och jag som trodde jag var den experten :) Ja, det ser ut att bli i alla fall hyfsat bra.. kram:)
Esmaralda

7 Lotta S:

skriven

Är resan till Umbrien en bra idé? Ser du om den blir av med allt som pågår?

8 Linda N:

skriven

Jag känner en kille som blev trött på alla gliringar i lunchrummet, han bestämde sig för att äta samma mat som tidigare - men hälften av allt. Det funkade fint för honom. 😊

9 Skrållann:

skriven

Hej!
Jag lyckas aldrig.
Ännu en tyst morgon utan samtal, ska det vara såhär eller kommer vi gå skilda vägar?

Kram❤

Svar: Det närmar sig stormens öga och då avgör ni hur ni ska ha det.. kram
Esmaralda

10 Mim:

skriven

Hej!

Jag äter inte pasta, ris och potatis till maten. Grönsaker och kidneybönor eller svarta bönor istället.

Försöker att tänka positivt och intala mig själv att det kommer att bli bra både med jobb och ny bostad. Kommer det att bli bra eller i alla fall bättre??

kram

Svar: Ja, det kommer att falla på sina platser.. det blir bra.. kram
Esmaralda

11 Rädd:

skriven

Hej E!

Vad härligt det låter att shoppa nya kläder sedan, hoppas det går fort och smidigt tills ni är där!

Ser du om jag behöver söka vidare mer eller räcker det med den läkarkontakter jag har tagit? Kan han hjälpa mig? Och ser du i så fall när han hör av sig?

Kram och kärlek.

12 Ann-Britt:

skriven

Hej! Jag har sagt upp min lägenhet utan att veta säkert var jag och dottern ska bo. Kan du säga nåt om hur det löser sig?

13 Dunegull:

skriven

Tror du vi kan förvänta oss ett för nästa år?
Kram

14 Helena Ir:

skriven

Jag håller på dig Es! Bra gjort att du är på det igen..för hälsans skull..

Jag har kört LCHF sedan 2010..inte har jag varit helt strikt alla gånger..men det här är det som får mig att må bäst.
Numera äter jag lite mer rotfrukter och bönor till min kost..så inte det striktaste i LCHF väg..men jag tränar rätt mycket..och känner att jag behöver det emellanåt.

Jag kör också något som heter 16:8 eftersom jag gärna hoppar över frukosten..jag har ett ätfönster på ca 8 timmar,där jag hinner få i mig både lunch och middag och sedan blir fastan också ca 16 timmar..varför jag skriver ca..beror på att jag kanske fastar 15 timmar en dag..men det kan också bli 18 timmar av dygnets 24..

Jag önskar dig verkligen lycka till!

Mår inte så jättebra..känner som en oro som jag inte kan ta på..vet inte om något är på gång..eller min hjärna som fabricerar den här oron.. Kan du se något?

Kram :)

Svar: 18:8 låter ju intressant.. jag är ingen frukostätare jag heller... däremot kvälls/nattätare av rang :) Något mindre kan ske närmaste veckan men inte av den grad att du ska behöva känna oro.. kram
Esmaralda

15 TjejenO:

skriven

Du är en sann livsnjutare Es! Jag beundrar och inspireras av det!😻🌷🥂
Så förstår varför du inte "lyckas" som du säger - för du njuter till fullo av de tillfällen som ges i livet! Så frågan är väl mer OM du verkligen vill "lyckas"?
Och hur mycket det är värt det?
En sak som funkat för mina svärföräldrar och som låter vettigt är 5-2 metoden. På så sätt kan du ju njuta 5 av 7 dagar i veckan och äta mindre under två dagar, säg tex måndag (efter helgens hörliga festligheter och torsdag INNAN festligheterna). Verkar som en (relativ) enkel metod tycker jag! Svärfar har dessutom blivit riktigt smärt på köpet och han njuter fe andra dagarna om man säger så :))

Vår dotter har blivit genomförkyld, vi skulle (ska?) ju åka utomlands på torsdag. Kommer vi iväg?❤️

Önskar dig och alla på bloggen en riktigt härlig dag och vecka!🌷🌷🌷


16 Pia1:

skriven

EN gång försökte jag gå ner typ 4 kilo. Motionerade som en tok, åt efter en app och peppade med väninna. Gick upp två kilo... Alltså jag vet inte om jag tror på sånt längre. Man kanske måste hitta ett sätt att dra igång omsättningen. Sen blev jag sämre i sjukdomen och har ofrivilligt gått ner 8-9 kilo 😔 Äter rätt mycket. Men tror det är dels dålig aptit, dels nåt med omsättningen, det rinner rakt igenom. En sån där drink med gurkmeja och ingefära sätter fart. Dock blir det en hel del tid på toa 💩

17 Tisa:

skriven

Jag kör på samma fråga som igår men gör om texten lite.

I förrgår mådde jag så bra. Jag gick med ett leende på läpparna mitt i natten från bussen, inte ens rädd. Vi hade det så trevligt! Först åt vi sushilunch på stan, åkte hem till mig och hon fick det lilla paketet och vi drack två cider, spelade minigolf, åt pizza på restaurang och fortsatte kvällen med lite mer godricka och frågespel. Alkoholen satt sig i huvudet och inte i "benen". Sol och värme hela dagen och kvällen. Det kunde inte bli bättre!

Igår vaknade jag upp med världens självhat, trött men inte bakis. Känslan som säger ta mig här ifrån!!! frågan är; varför blir mina kontraster jämt så stora? det gör så ont! Känner fortfarande ett stort självförakt..

Idag väntas resa till Stockholm. Hoppas på en trevlig tripp!

Hoppas även att du Esmeralda får en trevlig vecka!

Svar: Du behöver rensa ut lite av gammalt elände som tycks ha slagit rot inom dig och som gör sig påmint då och då.. ha en fin Stockholmsresa nu.. kram :)
Esmaralda

18 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!
Vikten är ju ett ständigt bekymmer! Jag älskar att äta god mat men faktiskt på sistone så intalar jag mej att inte äta det extra bara för att...inte ens en hel pizza äter jag längre. Godis äter jag mycket lite men visst faller jag i fällan o vräker in men mår bara dåligt efteråt. Raska promenader men gymmet är svårt att komma till. 10kg har jag gått ner fast det tog visst 3 år!! Går jag ner 3 kg till så är jag nöjd! Håller tummarna att ni lyckas, jag tror på en köttbit med massor av grönsaker o gott är det också! Lycka till💪

Svar: Duktigt av dig.. tio kilo är minsann inte lite.. själv är jag ju godisnarkoman... så att avstå från sockret blir det värsta... kram :)
Esmaralda

19 n:

skriven

Hej esmaralda.
Svarar på inlägget lite senare under dagen:)

En fråga så länge, kärleken som jag kommer möta kommer han ha barn sen innan?
Kram

20 Karlasvin:

skriven

Jag väljer att byta mitt nickname idag, ville egentligen bara ha ett klokt råd i en ganska sjuk situation.

Vet hon redan om vad han håller på med och hur blir reaktionen om jag berättar för henne? Vill inte hamna i trubbel.. Jag bara bäst att bryta med honom och inte lägga sig i. Den egna magkänslan svajar åt båda hållen.

Kram...

Svar: Bryt och lägg dig inte i.. det ser ut att vara bästa alternativet.. kram
Esmaralda

21 I:

skriven

Det är lätt att mat blir krångligt. Och dieter finns det gott om, men oavsett diet så handlar det i slutändan om det här med energi in = energi ut.

Det är lätt hänt att många onödiga kalorier slinker ner av bara farten.

Att räkna kalorier kan kännas trist, men kan vara en bra start för att få förståelse för hur mycket energi man får i sig varje dag.

När man ser svart på vitt vad den där kanelbullen innehåller eller vilken skillnad det blir i energimängd på måltiden om man t.ex byter ut bearnaisesåsen mot någon lite lättare sås.

Man kan få mycket hjälp av att göra en kostregistrering hos en dietist, vet att en kompis fick mycket hjälp via Viktväktarnas program bara av att lära sig lite mer om kaloriinnehållet i sin kost.


Mat är bränsle som driver runt kroppen. Man kan få dagsbehovet av energi från chips, men då står man sig ju inte speciellt länge och får inte i sig speciellt mycket näring. Man kan också få i sig samma energimängd via god och vettig mat som håller en mätt. Jag brukar tänka 80/20.

80 % riktig mat (varierad vanlig husmanskost, frukt o grönt) resterande 20 % är guldkanten och det här som är bra för själen. 😊



22 I wonder:

skriven

Hej
Det där är inte lätt...
Men jag själv håller på o testar Dukan diet och jag tror den funkar om man är konsekvent. Fet bästa med den är att man faktiskt får äta allt sen. Men det är början som är tuffast, googla dukan diet så kan du läsa lite om det.

Igår skrev jag och vet inte vrf men ingen fick svar på ngn kommentar så hoppas att set är ok men jag kopierar min kommentar från igår o ser om du kanske kan svara pp den idag?


Hej
Så mysigt du verkar ha det, tack för att du delar med dig!

Jag tackat för min seans jag fick för ngn vecka sen. Talismanen verkar ännu inte ha visat mig mig ngn av mina önskningar men den jobbat på det förhoppningsvis.

Du har redan svarat på detta es, att jag kommer att möta kärleken snart. Men jag har varit ensam då himla länge. Jag är så ledsen idag. Jag har vänner o familj men de alla har sitt o sina. Jag vill sällan erkänna men jag saknar tvåsamheten! Har ingen som helst aning hur det kommer att Ske ett möte där jag träffar min kärlek, jag har knappt mingel events för alla andra är ganska upptagna med sina respektive o liv. Jag känner mig totalt uppgiven idag.
Som att jag bör planera in mitt singelliv för resten av mitt ensamma liv. Jag har svårt att andas just nu. Söker efter magiska svar, olika tecken som kan ge mig tröst i att jag snart inte behöver känna mig kärleks-ensam men det är så desperat av mig på ngt sätt.
Fy jag är så fruktansvärt ångestfylld just nu :(

Vad ska jag ta
Mig till? Vill bara somna o vakna om en vecka :(

Kram

23 Lilliy:

skriven

Hur ser karriären ut för mig kram

24 I wonder:

skriven

Hej
Det där är inte lätt...
Men jag själv håller på o testar Dukan diet och jag tror den funkar om man är konsekvent. Fet bästa med den är att man faktiskt får äta allt sen. Men det är början som är tuffast, googla dukan diet så kan du läsa lite om det.

Igår skrev jag och vet inte vrf men ingen fick svar på ngn kommentar så hoppas att set är ok men jag kopierar min kommentar från igår o ser om du kanske kan svara pp den idag?


Hej
Så mysigt du verkar ha det, tack för att du delar med dig!

Jag tackat för min seans jag fick för ngn vecka sen. Talismanen verkar ännu inte ha visat mig mig ngn av mina önskningar men den jobbat på det förhoppningsvis.

Du har redan svarat på detta es, att jag kommer att möta kärleken snart. Men jag har varit ensam då himla länge. Jag är så ledsen idag. Jag har vänner o familj men de alla har sitt o sina. Jag vill sällan erkänna men jag saknar tvåsamheten! Har ingen som helst aning hur det kommer att Ske ett möte där jag träffar min kärlek, jag har knappt mingel events för alla andra är ganska upptagna med sina respektive o liv. Jag känner mig totalt uppgiven idag.
Som att jag bör planera in mitt singelliv för resten av mitt ensamma liv. Jag har svårt att andas just nu. Söker efter magiska svar, olika tecken som kan ge mig tröst i att jag snart inte behöver känna mig kärleks-ensam men det är så desperat av mig på ngt sätt.
Fy jag är så fruktansvärt ångestfylld just nu :(

Vad ska jag ta
Mig till? Vill bara somna o vakna om en vecka :(

Kram

Svar: Den ska jag googla på !! Vet du, magi finns inte när det gäller ensamhet och att hitta rätt.. det gäller att fylla sin tid med annat.. att leva så fullgott man kan även om det tar emot och rätt som det är så dyker din kärlek upp.. kram
Esmaralda

25 Smöla:

skriven

Varje gång vi ser på varann så känns de som vad som helst kan hända. Det finns en spänning och sug.. Känner han också så?

Svar: Ja det känns som om han har ungefär samma känsla... kanske inte riktigt lika starkt som du.. men känslan finns.. kram
Esmaralda

26 C:

skriven

Promenader,mycket vatten, handla EJ när man är hungrig., VV är oxå bra.
Är flirten nära..💕🤔. Kram och lycka till!!

Svar: Ja den bör närma sig nu.. kram
Esmaralda

27 M:

skriven

Hej
Ser du om lyckan och glädjen är snart här i mitt liv
M💕

Svar: Den kommer.. ingen tvekan om den saken.. kram
Esmaralda

28 Linnean 🌸:

skriven

Hej du!
Det där ÄR inte lätt! Det sitter en liten djävul på insidan och drar till sig allt det goda. Kopplar bort hjärnan liksom. Jag vet precis vad jag SKA och BÖR äta! Men gör det inte! Det ska vara något lätt allt som oftast!
För sju år sedan fick jag ett gravt kärleksbekymmer...det blev ganska smal av!! Tappade tom sötsuget! Men det var ett smärtsamt sätt att gå ner i vikt på! 👹
Varenda dag ska jag skärpa mig! Men karaktären är usel! Dåligt motion åxå pga skit i höfter och hö fot, samt vä nu åxå pga kaninjävlar! 🙄 Önskar dig ett stort lycka till!
Du fixar det alla gånger! Lite snedsteg får man tillåta sig! Nu är det en helg kvar för ev tjoho. Känns det som det kan bli liiite kul i slutet av veckan? Kommer människan hit och vi får en helg ihop iaf? Eller ska det fortsätta att grubblas och tros att saker är värre än de är??

Ha en skön dag! Och bär får du frossa i iaf!
Kör på det som godiströst!

Kraf fr Linnean 🌸

Svar: Japp.. har köpt på mig massa hallon i blåbär som ju är GOTT,... men i samma division som Marabou... kram :)
Esmaralda

29 Cara:

skriven

Har själv gått på "diet" i många år nu, säkert 10. Men jag gör det enbart för att må bra. Har ju flera inflammatoriska sjukdomar som jag hanterar ganska väl. Då handlar det om att undvika kolhydrater och äta så naturlig mat som möjligt! Jag minns dock när jag började äta på det sättet. Rasade faktiskt i vikt. Så det är att rekommendera:)

Men jag slarvar förstås ibland! Särskilt när jag skall umgås med andra och det sker ju allra mest på sommaren! Kanske fel tid att börja med diet? :)

Kramar till alla!

30 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer det blir något med min känslor i hösten så kan det var tuff för mig? Behöver jag tar avstånd från honom. Hur det påverkar mig mellan honom av kärlek?

Ha det bra

31 S:

skriven

Hej, dieter är jobbiga, fast jag har lyckats gå ner 8 kg.
Sedan har jag nu skilsmässe-dieten, den funkar helt automatiskt.
Hur ska jag agera med skilsmässan, ta en jurist eller avvakta?

Svar: Ja DEN dieten har jag prövat och den funkar alldeles utmärkt. jag var nere i 62 kilo minsann :) Ha gärna ett samtal med jurist för att få lite allmänna råd... kram
Esmaralda

32 Anonym :

skriven

Hej är Martin singel ?
Finns Anna kvar?
Kram

33 Anna E:

skriven

När han kom i helgen var han ärlig eller falskt?

34 Fanny2:

skriven

Har inga bra tips då jag själv skulle behöva gå ner några kilon... Det brukar gå om jag tänker mer på storleken av mina portioner och äter mindre kolhydratsrik mat i kombination med gymmande för mer muskler. Cardio är bra men muskler kräver mer energi så då brukar man kunna äta mer. Om jag inte mådde dåligt av det skulle jag äta mer baljväxter eftersom det oftast är proteinrikt och mättar ganska länge. Man kan ju göra god curry på linser, hummus och bönbiffar och annat gott.

Ett tag hade jag extremt dålig koll på vad jag åt och gick upp mycket i vikt. En matdagbok och lite kaloriräknande gav mig mer koll...

Es, tror du att det finns någon hemlig beundrare därute?

Kram

35 F:

skriven

Hej esmeralda undrar om du ser något spännande på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

36 Ghostwriter :

skriven

Varför gjorde hn så här mot mig, efter flera år och så förvärrar hn också situationen. Elak som satan och bryr sig bara om sig själv, det trodde jag då aldrig. Dennes beteende är mållöst och jag hoppades på starkare vänskap efteråt men denne ljög i facet på mig. Nu övergick det till hat och jag är as förbannad!

Varför gjorde hn så här mot mig och kommer det ordna sig för mig nu på egen hand


Kram

37 Bekantskap :

skriven

Jag är inte redo för något nytt just nu... Men det vore lite roligt om jag kunde få kontakt med en person, skulle det vara en dålig idé? Eller är den personen noll intresserad? Skulle denne bli glad eller skulle de bli dålig stämmning


Kram

38 Michaela:

skriven

Heja er! :) Jag har aldrig behövt banta då jag varit smal och tränat mycket sedan tonåren.

Skickade igår ett sms som jag ångrade som fan så fick ta till en nödlögn för att rädda situationen. Ibland så måste man :) Kram

Svar: Tur att nödlögner finns !! De har vi alla använt oss av någon gång.. kram :)
Esmaralda

39 Tingeling :

skriven

Nu behöver ju inte jag gå ner i vikt. Däremot äta mindre socker, vilket du också rådde mig. Och jag visste det nästan innan också... Jag har svårt för det. Kan kan perioder utan socker men sen äter man nåt sött och så är det kört. Jag börjar smått nu. Jag börjar kolla alla produkter hur mycket socker det innehåller. Ska hålla mig så nära 5 som möjligt och gärna lägre. För mig funkar det inte att sluta med allt helt tvärt. Däremot äter jag nyttigare på andra sätt tack vare min dotter. Hon älskar frukt och bär, så till exempel i lördags hade jag köpt massa olika frukter och la på fruktfat och åt tills vi blev mätta. Och det måste vara gott, annars funkar det inte! Skulle aldrig pina i mig exempel bönor bara för att det är nyttigt, istället för kött. Eftersom jag inte alls gillar bönor.

Gjorde en utflykt igår med min dotter helt själv dit jag inte varit sen barn. Och gick ju hur bra som helst! Så blir fler sådana utflykter till ställen jag aldrig varit på. Man blir modigare ☺

Lycka till med din diet! 😊

Kram!

Svar: Sant... det funkar bara ett kort tag om man ska tvinga sig till sådant man inte gillar... jag gillar bär... hallon & blåbär men jag gillar Marabou ännu mer ... så då måste jag slåss mot mig själv lite :) Ja, ni har många härliga utflykter framför er.. ta alla chanser.. kram :)
Esmaralda

40 Blåklockan:

skriven

Hej!

Äter LCHF och det fungerar för det mesta. Fuskar när jag är på resa eller är bortbjuden. Har gått ner flera kilo. Så bara på´t igen Es.

En undran!! Fungerar min TALISMAN verkligen???

Kram/Blåklockan.

Svar: Av någon anledning kan jag inte känna av din talisman... det måste inte betyda att den är död.. men lite märkligt att jag inget känner.. det kan vara så att den vila o laddar inför något speciellt.. LCHF är jättebra !! Kram
Esmaralda

41 Bumble bee:

skriven

Hejsan Es!
Jag undrar om båda mina två systrar kommer ställa upp och vara tärna när jag gifter mig när det är dags för bröllop för min del eller blir det att båda tackar nej? Eller det kanske bara är en som vill? Vad ser du? Tackar så hemskt mycket för svar! Kram 🐝

42 Bumble bee:

skriven

Hejsan Es!
Jag undrar om båda mina två systrar kommer ställa upp och vara tärna när jag gifter mig när det är dags för bröllop för min del eller blir det att båda tackar nej? Eller det kanske bara är en som vill? Vad ser du? Tackar så hemskt mycket för svar! Kram 🐝

43 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag undrar lite nyfiket om min livspartner är svensk samt har han en stor familj resp. släkt? Har han något svenskt namn? Tusen tack i förhand! Kram Zoey 💕

44 Mannabonne fan:

skriven

Det bästa tipset är nog att inte vara så strikt mot sig själv ... ju fler regler desto större sug får man... håll dig till bra kost i veckorna och låt dig fuska lite på middagar med vänner osv. Försök dock att endast äta EN portion osv. För man kommer ju faktiskt få äta igen.... ;-)

Nu är det två dagar tills han är hemma igen!

Blir det så bra och mysigt jag hoppas på? :D

Kram :-)

Svar: Ja, kan man bara ta en portion är mycket vunnet !! Det kommer bli bra men kanske inte lika fantastiskt som i dina tankar.. kram
Esmaralda

45 Husköp:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du mig bo i hus och stadga mig med en kärlek?
Händer detta inom 1-3 år?
Kram

46 Li:

skriven

Kan ibland börja med lite fasta för att få bort sockersuget. Sen äter jag sånt som inte triggar igång ätande/överätande, dvs LCHF i någon form. Funkar alltid.....förutsatt att jag inte fuskar med lite bröd eller liknande....
Lycka till!

Svar: Ja det där brödet.. som är så gott och så farligt.. kram :)
Esmaralda

47 Ledsen:

skriven

Hej esmaralda.
Jag behöver få skriva av mig. Tar illa upp av min chef. När man kommer på morgonen så hälsar hon knappt. Nu tog jag emot ett samtal som jag inte riktigt visste hur man ska ta emot på rätt sätt, jag är ganska ny och berättade fö chefen hon ringer upp dem och när jag sedan frågar hur det hela ligger till svarar hon bara, ja det var ju liiite annorlunda än hur du sa. Då sa jag att jag gärna vill veta hur det ligger till så jag lär mig. Då berättar hon barA lite kort och otydligt. Alltså varför gör hon säger mot mig?
Kram

Svar: Ta inte åt dig... hon är sådan bara... och menar inget illa... fortsätt lär dig... och fortsätt fråga... kram :)
Esmaralda

48 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Låter klokt som ni ska stötta varandra. Jag tycker det funkar att äta "rent" alltså rena saker som ägg, kött, grönsaker, fisk, olivolja, frön, nötter, kakao, naturell yoghurt alltså inga onödiga saker som färdiga såser osv. Hårt bröd går bra för det är ganska ren men inte mjukt. Ost går bra. Havregryn. Allt som är rent. Mest gröbsaker och protein. Fett som består av nyttig olja. Lite nyttiga kolhydrater som havregryn, nån potatis. Undvik pasta. Quinoa funkar osv. Oliver är bra.
Lycka till Esmaralda du fixar det med vilja. Du ska ju vara envis:)

Es, lutar det åt att han ger allt en chans i slutänden?
Kram

Svar: Låter som bra kost o lätt att hålla redan på.. jag ser inte ur det går men det verkar ställas på sin spets snart.. kram
Esmaralda

49 Ametist:

skriven

Hej!
Finns det något ljus i min tunnel?
Mår inte bra o flera jobbiga incidenter.
Amuletten har jag burit med mig o haft under huvudkudden.
Känns som saker el jag har blivit värre.
Hat du ngr förslag Es?
Kram

50 Mirre :

skriven

Ett tips från mig ät att äta ordentlig husmanskost i princip och fokusera sedan på att träna istället t.ex. Promenad, löpning osv eller min personliga favorit styrketräning på gymmet!😍

Es, inatt drömde jag om att jag blev mördad..någon knuvhögg mig, det gjorde lite ont i drömmen faktiskt. Vad kan man tolka detta som? Sen drömde jag om massa svarta katter i olika storlekar som korsade gator hela tiden..Kram

Svar: Den här drömmen ska du ta på allvar.. det är en varning av det seriösa slaget.. du ska se upp i trafiken under de närmaste dagarna.. kram
Esmaralda

51 Majken:

skriven

Hej
Har brutit armen och imorgon får jag reda på om det ska opereras är orolig för det kommer det att gå bra
Majken

52 Susan:

skriven

😂 låter precis som jag .... tanken o intentionen finns för att gå ner i vikt , MEN karaktären är usel😱
Är en godisråtta o svag för god mat..... det e bara till att inse att den kombinatione inte går ihop me viktnedgång😡
Men nya tag tas varje måndag o ngn gång ska det väl lyckas😒😇😂

Kram o lycka till

Svar: Exakt så tänker jag.., förr eller senare måste man ju få luft under vingarna !! Kram o lycka till :)
Esmaralda

53 Mmm:

skriven

Jag har alltid vart en gottegris sedan liten. Jag bara måste ha i mig något söt varje dag efter maten. Jag har försökt med frukter efter maten men vill ändå ha något godare efter det:)speciellt när någon brevid mig gottar i sig.

Men jag har faktist lyckats vända på det lite.Jag äter mycket nyttigare i dag och dricker massa vatten och tränar.
Jag har inte ätit frukter på ett tag nu och jag känner inte längre något större sötsug,det smakar för mycket socker och är inte så gott längre. Men om jag känner för det så äter jag det utan att förbjuda mig annars vill jag bara ha mer.. men det känns inte som kroppen vill ha det längre och känner att jag har mer ork och inte lika trött och hängig:)

ps:ser du något speciellt som händer den nämsta tiden?kram:)

54 <3:

skriven

Hej kära Esmaralda apropå dieter. Har bantningen stigit min vännina Eva åt huvudet ? Nu är det selfis på fb nästan varje dag och bekräftelse behov tror jag. Hon är annars så jordnära och en fin vän.
Kram

Svar: Hon tar för sig lite extra och just nu kan hon nog behöva det.. kram :)
Esmaralda

55 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag undrar lite nyfiket om min livspartner är svensk samt har han en stor familj resp. släkt? Har han något svenskt namn? Tusen tack i förhand! Kram Zoey 💕

56 Bumble bee:

skriven

Hejsan Es!
Jag undrar om båda mina två systrar kommer ställa upp och vara tärna när jag gifter mig när det är dags för bröllop för min del eller blir det att båda tackar nej? Eller det kanske bara är en som vill? Vad ser du? Tackar så hemskt mycket för svar! Kram 🐝

57 Skorpan:

skriven

Har hört ;) att ordentlig träning med rejäla vikter på gymmet får maskineriet att triggas igång o fettförbränningen hålla igång. Det lär också vara viktigt att äta tillräckligt o förstås mestadels undvika det söta i livet. Då o då måste man unna sig något o börjar man på för hårt med allt, ja då går det ju inte. o det är ju något som ska räcka livet ut, inte bara en kort period. Klara mål som kan mätas, har jag också läst om. Plus att motivation ju måste finnas, saknas den, ja då är det väl rätt kört från början tror jag... Lycka till :)!

SJälv vill jag ha en PT o undrar om jag skulle lyckas hitta en människa som funkar tillsammans med mig? O ekonomiskt, skulle det gå ihop, vad tror du Es? Jag kommer inte igång med något själv o jag har erfarenhet av PT från tidigare, kan rekommenderas, o nu skulle det verkligen sitta bra med en sån. Usch o fy hur jag ser ut :(. O inte blir det ju bättre av att inte göra något...

Efter en helg med fint väder är det grått o regnigt. Så trevligt med omväxling i mitt liv. Vem vet kanske det blir någon gång att jag åker till den stugan ensam!? Skulle vara rätt spännande...

Hoppa solen skiner på er andra!
Kram Skorpan

58 Nettan:

skriven

Jag äter vanlig mat men tänker på portionerna. Protein, kolhydrat ungefär din knutna hand och grönsaker två knutna händer. Det fungerar alltid i längden, då slipper man tänka på vad man får och inte får äta. All förändring tar tid, tänk bebissteg :)

Jag har anmält till tävlingar och kommer att anmäla fler i september och i oktober. Kommer det att bli vad jag vill att det ska bli, eller går det rakt åt skogen? Jag har dålig ekonomi på grund av långtidssjukskrivning - utmattning och stress och är orolig att jag kastar pengarna i sjön.

Kämpa på med ditt nya leverne :)

59 Lotta B:

skriven

Jag har ett tips som fungerar. Bara man inte överdriver och äter FÖR lite, som jag kan göra.
Men tipset är att sluta äta vid sex-sjutiden på kvällen, och sen inte äta på tolv timmar, minst. Sen äta som vanligt resten av dagen. Jag undviker socker och för mycket kolhydrater men tror inte jag går ner i vikt på det, för jag äter ju annat i stället, ägg och grönsaker och kött och sånt. Men just att ha ett uppehåll på tolv timmar är mitt tips. Hoppas det funkar för dig. Kram!

Svar: Låter vettigt ju.. kram :)
Esmaralda

60 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Viktnedgång är jag ingen expert på direkt. I mitt eget fall är min vikt ofta kopplad till vilken medicin jag för tillfället äter. Jag åt en medicin som jag blev extremt hungrig och sötsugen av. Jag ville bara ha Coca-Cola och smörgås och kanelbullar hela tiden. Jag gjorde vad jag kunde för att stå emot men tillslut orkade jag inte och gick upp 30 kg. Sen fick jag en ny medicin som tog bort hungerkänslorna helt. Jag tvingade i mig mat frukost, lunch och middag men gick ändå ner 30 kg. Sen fick jag återigen en ny medicin. Jag blir hungrig av den men inte så där extremt sötsugen som av den första. Nu har jag gått upp 20 kg.

Jag tycker dock att det är bra att träna. Jag tror att det gör mig mindre godissugen. I vintras ville jag alltid ha en kaka eller en bit choklad till kaffet. Nu kan jag dricka kaffe utan något till utan att det känns som en uppoffring.
Kram ThereseC

Svar: Ja det där med mediciners påverkan är trixigt och svårt !! Men att träna är ju alltid jättebra.. kram :)
Esmaralda

61 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag köra samma fråga igen

Fråga är att kommer det var tufft för mig i hösten med min känslor för honom? Hur kommer det påverkar mig mellan honom och kommer han säger något ärliga mot mig?

Ha det bra 😊

62 F:

skriven

Hej esmeralda undrar om det finns någon hälsning ifrån andra sidan till mig

Svar: Körlek i massor... kram
Esmaralda

63 Susanne Amalia :

skriven

Ett bra sätt är att sätta en lapp på kylskåpet och skriva upp det man äter..
Vem kan fuska då??

det kan ju inte riktigt stå choklad, en mellanmålsmacka eller remouladsås och pommes frites eller gurkmajonäs en korv och bröd... då skäms man ... Det går inte ...

i kväll blir det crêpes här jag gör själv för jag är glutenintolerant..
men så kom jag på att jag har lövbiff som måste ätas .. och det räcker bara till en.. så det blir kanske välling för mig..

Jag har tagit reda på var man kan gå kurser som jag vill skaffa borrkort.. och sprängkort... De ligger långt bort och då måste jag flytta ... tjooohoooo.. livet är inte så svårt som man kan tycka ibland ... det är kul att hitta lösningar .. jag rörde om i grytan innuti mig själv och undrade hur länge jag skulle förlita mig på andra.. inte en dag till blev svaret...
Först när jag fick strok blev alla förbannade och förfärade .. vem skulle nu hjälpa dem ... sedan fick de lite såligt samvete och erbjöd mig en plats att sova på... så jag inte skulle behöva bära ved och göra allt på ett hus.. sedan kom de på att de behövde hjälp och jag kunde inte ens köra bil .. missnöjet växte.. sedan fick jag hål i diafragman och kunde inte ens gå utan att stanna ... efter några meter.. men kan inte du göra någonting.. då började de att planera om min semester och hålla mig borta från vänner och nu när jag kan göra något så blir de avundsjuka och svartsjuka .. jag vill inte längre vara kvar i denna soppa .. och nu har jag kommit på hur jag ska kunna fly ... och samtidigt utveckla mig ... fantastiskt ...

Min son ska studera Japanska på universitetet och alla talar om för honom att han inte klarar det ... men han har ju redan studerat Japanska med ett högt betyg och nu blir det fortsättning .. huvudsaken att han tror på sig själv ... och att lärare och skola tror på honom ...

Att inte falla offer för den allmänna missunnsamheten är nyckeln till välmående.. kärlek och glädje.. för mig ... nu ska jag bara njuta och leva lära mig nya saker och jobba ... på oljeplattform .. jag har offschorer kurser pluss dykcert.. så nu är det bara en drill och sprängkurs som fattas .. sen kan jag jobba marint ... ska bli kul ... sedan ska jag fortsätta med min keramik.. på ledig tid det är magiskt och jag har så mycket beställningar... samt KS så klart det får jag aldrig sluta med för det är en fantastisk upplevelse och att ge så mycket på bara en timme det är guld värt... Det är kul att ge människor kärlek det borde alla vilja .. Jag ska bara göra det som ger mig kärlek och som jag kan ge kärlek.. allt annat är ohälsosamt ...

Nu önskar jag dig en underbar dag .. kramar och kärlek till dig och alla på bloggen ... en stor puss på nosen till M



Svar: Klart sonen ska läsa det han vill och inte lyssna på olyckskorpar !! Funkar det inte så väljer han själv bort det i så fall men man ska aldrig välja vad andra tycker... kram :)
Esmaralda

64 Madeleine :

skriven

Jag var jätte duktig och körde 5.2 hela våren och tappade 6 kg och hade endast 1 kg kvar till min målvikt men så blev min dotter ledig i 1 vecka så vi gjorde utflykter och sen började jag på min nya arbetsplats så blev det lite svårt. Men vägde mig i helgen och har gått upp 2 kg så jag blev arg på mig själv och tänkte börja med 5.2 nästa vecka men över sommaren tänker jag bara köra 1 dag i veckan och efter min semester i september kommer jag börja med 2 dagar igen. Det är svårt vissa dagar men man lär sig med tiden och någon sa att det blir lättare om man äter samma mat på sin fast dag så det gör jag typ.
Frukost 1 ägg
Lunch 1 propud
Middag soppa
Och sen som mellanmål blir det frukt eller riskakor. Och såklart massa vatten

Ha en bra dag!

Svar: Låter jättebra.. och detta lyckas du med... kram :)
Esmaralda

65 Våga prata :

skriven

Tror du personen blir glad/intresserad av att lära känna mig om jag frågar om denne skulle vilja hitta på något med mig? Eller skulle det bli dålig stämning


Kram

66 Dina :

skriven

Hej Esmeralda!
Jag har sagt till mig själv att bli bättre på att äta rätt. Inte för länge sedan stötte jag på en rysk hemsida för hälsosam livsstil och då var det enda som funkade för mig. Livsstilen handlar inte om att ständigt dieta utan som du markerat äta rätt typ av kolhydrater och protein. En annan viktig sak är att programmet handlade om att äta 5-6 gånger om dagen, där man äter två små frukostar innan lunchen. Du ser man är aldrig hungrig och går ner i vikt.
Kram på dig!

67 Lily:

skriven

Hur ser karriären ut för mig kram

68 Cecilia:

skriven

Heja dig och din syster!

För någon dag sedan fick min undulat gå över till andra sidan och kvar är nu min lilla hane. Ensam kan han inte vara, utan behöver en artfrände. Frågan är nu om jag ska skaffa honom en kompis eller ge bort honom till någon som redan har minst 1 undulat. Vilket alternativ känns bäst tycker du?

Hoppas det är okej att jag slänger in en annan fundering och det gäller körkortet. Känner mig lite stressad över att det bara är ca 3 veckor kvar.. Teorin vet jag att jag kan klara men när det gäller körningen så känna det fortfarande lite osäkert. Finns det chans att jag klarar om jag kämpar på som tusan nu? Kramar

Svar: Gör vad du känner är enklast kring undulaten men en kompis behöver han !! Kämpa som en iller och det finns en god chans att du klarar körkortet.. kram :I
Esmaralda

69 Jossan :

skriven

God morgon!!

En sak som är säker det är att det blir Viktväktarna när jag kommer hem! Har ont i magen hela tiden här. Mår dåligt över hur jag ser ut här men jag är smalast här. Mina släktingar är grovt överviktiga. Jag har mitt mål om hur jag ska se ut så det blir Viktväktarna och träning när jag börjar jobba. Ska försöka rensa ut kroppen lite innan. Bort med alla gifter.

Igår blev det inte poolen förens sent på kvällen. A hade ont i ryggen och hon var "sjuk" asså en människa som klagar så mycket som henne.. Hon kan bete sig som en 5 åring. Jag och C gick en runda med S iallafall. Så söt den lilla människan är. Hon tyckte om mig så mycket och jah tyckte om henne. C säger typ tack för du älskar henne. Men hoppas jag får träffa henne om de kommer till Sverige nästa år.

De sista dagarna ska jag spendera på stranden och på shopping. Sjukt att jag åker hem på fredag :(

Kram

70 Kicki 🌞:

skriven

Jag är en såndär trist torrboll som på riktigt tycker att grönsaker och frukt är gott 😊. Jag får kämpa mig blå för att övertyga skeptiska människor om att det faktiskt är sant! Men jag är inte smal för det. Mina kilon kommer från osten....kan man verkligen älska ost som jag gör!?

71 GHOSTWRITER :

skriven

Jag är inte redo för något nytt just nu... Men det vore lite roligt om jag kunde få kontakt med en person, skulle det vara en dålig idé? Eller är den personen noll intresserad? Skulle denne bli glad eller skulle de bli dålig stämmning


Kram

72 Mikael:

skriven

Ledsen: i Sverige är det helt normalt ifall man inte säger god morgon och betyder inte att något är fel.

Kram
Mikael

Svar: Sant ! Men å andra sidan så är det ju rätt trevlig när folk säger godmorgon :) Kram :)
Esmaralda

73 Mariao:

skriven

Jag är en sån där jobbig person som har lätt att hålla diet:-)......det är liksom bara att bestämma sig. Nu jävlar....typ.

I min regression hade jag tydligt haft ett tidigare liv som en framgångsrik rysk ballerina, som hållt diet hur mycket som helst......så vem vet, kanske det ligger i mina cellminnen och påverkar mig idag att jag har så lätt att hålla dieter och vara disciplinerad:)

Min yngsta dotter, my God vilken underbar, glad liten människa hon är. Vad ser du runtom henne? Är så nyfiken på vem denna lilla goa tjej är och vad som blir av henne.

Stor kram,
Maria

Svar: Hon är en sann gåva... och hon kommer att uträtta en hel del under sitt jordeliv.. kram
Esmaralda

74 Viktigt - Ghostwriter :

skriven

Blir det en start på något nytt och bättre om jag vågar höra av mig till personen?
Kram

Svar: Oavsett vad så ska du höra av dig.. jag tror du behöver det.. kram :)
Esmaralda

75 Bee:

skriven

Hej Es

ser du något bra som händer mig i sommar?
kram

76 Lotta S:

skriven

Blir det auktion eller lyckas vi sälja före det så grejor kan ingå?

77 Lo:

skriven

Hej Esmaralda.
Åh nu vet jag inte om jag har gjort bort mig, det är en kille som jobbar på ett uteställe har lagt märke till honom några gånger och han tittar på mig men är ändå lite avvikande. Men liksom han står och tittar och ler. Observerar han mig? Känns ju som att när jag är ute sådär så pratar man ju med alla och liksom flörtar. Observerar han mig och tycker han jag gjort bort mig? Är han nyfiken?
Kram

Svar: Jag kan känna positiva känslor från honom.. inte har du gjort bort dig inte.. kram :)
Esmaralda

78 Ett val att göra :

skriven

Vill verkligen få kontakt med en viss person men vågar inte riktigt, då jag inte vill förstöra en stämning

79 S :

skriven

Ja, det är kämpigt med vikt faktiskt. Det har jag oxå tyckt många ggr. När man var yngre var man smal.
Kommer min ex make få banklån på skulden?

80 Viktigt - Ghostwriter :

skriven

Tog steget,

Kommer jag ens få svar.... Rädd för dålig pinsam stämning


Kram

81 Kristin:

skriven

Det er mange som har hatt nytte av, når det gjelder det å gå ned i vekt, å drikke et glass med 1 presset sitron i vann på fastende hjerte hver morgen. Dessuten, sitron renser lever og har mange gode helsemessige fordeler.
Sitronen blir også basisk når den kommer i kroppen :)

Her er et par linker om sitron og du vil sikkert finne mye mer:
https://www.nrk.no/livsstil/derfor-bor-du-spise-sitron-1.3297041

https://veientilhelse.no/vekttap-og-helse-brokkoli-sitron-og-hvitlok/

Tvi, tvi, tvi

Kram fra Kristin

82 Jennifer:

skriven

Hej! Jag är inte överviktig men äter för mycket skräp och socker. Otaliga gånger har jag bestämt mig för att försöka bli kvitt mitt sockerberoende som är så störande att ha. Sockret liksom kontrollerar mig, inte tvärtom. Iallafall, varje gång jag har "förbjudit" mig själv att äta socker, alltså tex att jag bestämmer mig för att från och med nu lämna bort allt socker, så är det dömt att misslyckas. Det är något med ordet "förbjuden" som får min hjärna att göra tvärtom, alltså äta mer socker o sen ha ännu dåligare samvete.

Så nu gör jag faktiskt så att jag bara bestämmer mig i varje stund, varje ögonblick. Om jag kan välja bort socker, den stunden, det ögonblicket. Hittills har det faktiskt gått riktigt bra. Alltså att inte bestämma mig att "nu ska jag vara utan socker för alltid", utan att varje gång jag är i en situation där jag har möjligheten att välja socker eller inte socker, så kollar jag i den stunden vad jag väljer. Hittills har det varit enkelt att välja bort sockret. Känns lite enklare så och man skapar inga krav på sig själv.

Att skriva upp allt vad man äter på en dag kan också vara bra, då får man se svart på vitt vad man stoppar i sig.

Ser du mig arbeta fram till årsskiftet? Kram

83 Bumble bee:

skriven

Hejsan Es!
Jag undrar om båda mina två systrar kommer ställa upp och vara tärna när jag gifter mig när det är dags för bröllop för min del eller blir det att båda tackar nej? Eller det kanske bara är en som vill? Vad ser du? Tackar så hemskt mycket för svar! Kram 🐝

84 Kristin:

skriven

Oppskrift:


Ingredienser
1 fersk brokkolihode
1 ss extra virgin olivenolje (16 g)
Saften fra en sitron
1 ts revet sitronskall (5 g)
Malt pepper (etter smak)
1 stort fedd hvitløk, hakket
Utforsk 6 alternative bruksområder for sitrusskall
Slik gjør du det
Det første du må gjøre er å vaske brokkolien og skjære den i biter som er små nok til at det er passelig å spise dem.
Varm litt vann i en kjele og damp brokkolien til den mykner.
Når den er så mør som du liker den, vil du steke den for å gjøre den god og sprø.
Legg brokkolien utover på en stekeplate og pensle den godt med sitronsaft, olivenolje, hakket hvitløk og nykvernet pepper.
Fordi brokkolien allerede er kokt og alt du ønsker å gjøre er å steke den, må du passe på så du ikke har den i ovnen alt for lenge. 15 minutter på det meste.
Snu brokkolien innimellom for å brune den på alle sidene, men pass på så du ikke brenner hvitløken.
Du kan også sette brokkoli direkte inn i ovnen og la den steke i 30 til 40 minutter, i stedet for dampe den først: det er opp til deg.
Når den er klar, strø alt med en teskje revet sitronskall. Dette vil gi retten litt farge og øke hvor mye antioksidanter du vil få i deg. Du vil elske det.
Lykke til :)

Svar: Tackar :) Kram
Esmaralda

85 Test:

skriven

Testing testing

86 F.u:

skriven

Drömde om dig Esmeralda inatt det var lite konstigt vi var ute o reste

87 Queen:

skriven

Någon speciellt runt mig som jag bör uppmärksamma

88 Lilly :

skriven

Hur ser karriären ut framöver för mig 😊

Svar: Den går lite fram och tillbaka innan den tar fart på allvar... var noga med dina val.. kram :)
Esmaralda

89 Kvinnan :

skriven

Undrar kommer det alltid vara så här för oss att vi jobbar o inget annat ...😔 när kommer våra guld dagar 😊

90 Rädd:

skriven

Hej E!

Ännu en dag då jag inte orkar va igång och alla konstiga symtom gör sig påminda :(

Ser du om läkaren jag mailat kommer vilja och kunna hjälpa mig? Behöver hopp.

Kram och kärlek.

91 Boudica:

skriven

Här går man på Paleo/Aip diet, kanske inte riktigt för vikten mer för måendets skull, men viktnedgång har kommit av sig själv, nästan som en bi-effekt!
När jag åt LCHF så gick jag ner några få kilon på ett halvår. Men med Paleo har jag tydligen rasat i vikt på bara några månader, vet ju inte hur mycket, har ingen våg, men får ständigt höra kommentarer om detta.
Får även ständigt höra från folk att jag inte äter något, men jag äter minst lika mycket(eller lite, har nog aldrig ätit speciellt mycket) som tidigare.
Undviker spannmål och mjölkprodukter, och baljväxter, och lite till, men det betyder ju inte att jag inte äter!
Näh förlåt bara trött på folk som klagar på min matstil!
Detta har blivit en del av min livsstil som jag trivs med.

Men jag önskar dig/er lycka till :D

Här ska det dessutom snart bli middag, ugnsrostad kyckling med citron,vitlök, och rosmarin på morotsbädd, med lite palsternacksmos och lite grönt till ;)

Har annars semester nu i två veckor, ska försöka hitta på något annat att göra än att hålla mig hemma, kanske lite utflykter ;)

Ska också vara lite försiktig de närmaste dagarna efter en mindre varning ifrån dig, hoppas den försvunnit ;)

Måste bara fråga, ser du någon liten extra glädje för mig nu i sommar, eller kanske lite pirrande i magen? ;)

Kram!

92 Nyfiken jag:

skriven

Hej Es

Har min ängel något att meddela mig?
kram

93 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag vill ju så gärna bo i hus men jag har inga pengar sparade när jag väl träffar en man som jag vill köpa hus med kommer det att funka då ekonomiskt med själva husköpet? Stadgar jag mig snart med någon är det något bra påväg på den fronten?
Kram

94 Jag:

skriven

Motionera gärna daligen och det lilla extra några gånger i veckan.

Jag behöver aktiviteter där jag glömmer bort att jag motionerar så cykelrunda i naturen, vandra några timmar med någon vän, promenader med fjärdring i stavarna- armarna får ett rejält träning de med, dansa😅

Vara utomhus- håller hjärnan och lungorna fräscha 🙂

Ha roligt/aktivera sig då tröstäter man iallafall inte 😉

Kost 🤔 Svårt
Regelbundna måltider är nog bra och inte äta för sent, mindre portioner, ren mat som någon skrev

🌷Kommer jag träffa min mellanbror när han har tjej och barn? Längtar efter att se min bror riktigt glad ☀️ kram

Svar: Så rätt !! Ja du kommer träffa din bror och så småningom bygger ni en stabilare kontakt.. kram :)
Esmaralda

95 Dagny:

skriven

Hej
Jag jobbar på dagis och söker andra jobb kommer det och komma i höst ?
Undra också om jag ska fortsätta oh träffa M
💗

Svar: Annat jobb kommer.. troligtvis i höst men jag är inte helt säker.. kram
Esmaralda

96 Mirre:

skriven

Tack för ditt svar Es, och för varningen. Jag kör för det mesta alldeles för fort i trafiken.. Och idag när jag var på väg hem i bilen med min kompis så var det en bil som vinkade fram mig i rondellen som att jag kunde köra först, och när jag väl tackar och kör.. ja då kör han med.. Men jag hann bromsa.
Undrar om var det knivhuggningen eller de svarta katterna som indikerade en varning? Tycker det är väldigt intressant med drömtydning, har du någon bok du kan rekommendera så slipper jag besvära dig med mina frågor haha. Har förresten också lånat din bok idag, den är väldigt spännande, kram :)

97 Ghostwriter :

skriven

Är det inte olämpligt och tala med varann via nätet imed en sak?


Kram

98 S:

skriven

Det är bra att dricka mycket vatten oxå, gärna bubbelvatten.

Vad tror du om hur det kommer lösa sig med lägenhet, blir det det här området som nu eller kan det bli ngt annat? Är lite bekymrad hur jag ska få hem sonen med buss från skolan, måste bo nära en busshåll plats

99 Frida:

skriven

Hej hej. Jag är i samma sits. Går upp och ner i vikt. Tydligen gör vår kropp allt för att nå ursprungvikten plus lite till. Det är massa hormoner i kroppen som är involverade i den processen. Det härstammar väl från urtiden då vi inte hade fri tillgång till mat. Så man får väl vara nitisk då. 😂😂😂
💛💜💛kramen

100 Mon:

skriven

Hej Esmaralda.
Vet du att det kryllar utav mygg i Norrland, jag har vart där och det gör det. Så pass att man blir galen... well well.. han har inte hunnit känna efter så mycket tidigare för han jobbat så pass mycket. Men nu ska han upp till en stuga i Norrland och där är det lugnt och stilla. Jag själv hade trivs bra där om det inte var för alla dessa mygg. Försökte till och med sola när jag var där en gång men det gick ju inte. Myggen åt upp en. Han åker med några familje medlemmar ioförsig. Men hoppas ändå han finner lite lugn. Kommer han känna efter, fundera nu när han är iväg? Finns det en liten chans att han till och med saknar mig kanske? Eller inte kanske .. hmm
Kramkram

Svar: Mygg är en styggelse !! Kan förstöra varenda dag .... och Norrland som är vackert annars !! Han kommer slappa och kommer nog till vissa insikter och i detta kommer nog lite saknad att ingå också.. kram
Esmaralda

101 Bumble bee:

skriven

Hejsan Es!
Jag undrar om båda mina två systrar kommer ställa upp och vara tärna när jag gifter mig när det är dags för bröllop för min del eller blir det att båda tackar nej? Eller det kanske bara är en som vill? Vad ser du? Tackar så hemskt mycket för svar! Kram 🐝

Svar: Jag ser tyvärr ingenting om detta.. en av systrarna kommer vara med... kanske båda.. men jag är alltså osäker.. kram
Esmaralda

102 Frågar:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag dejtade en kille som vi har gemensamma vänner. Han har mer intresse för mig än jag för honom känns det som nu. Men då tänker jag speciellt på en tjej som är gemensam vän med oss båda, verkar hon ta hans "parti" på något sätt? Hur är de med de andra?
Kram

103 Helena Ir:

skriven

Tack Esmaralda..

En del äter 3 mål/dag när de kör 16/8..så då kan de äta ett litet kvällsmål istället för frukosten..sen så är de fastande i 16 tim,fram till lunch nästa dag.
Jag har också alltid varit mer sugen på kvällarna..så äter gärna min middag lite senare..

Kram :)

104 Spring of 1974:

skriven

Hej Esmeralda,

hoppas kunna börja leta hus på allvar snart. Är dock fundersam på om jag ska köpa hus då det egentligen är ett hästställe jag vill ha. Hur ser det ut, dyker det upp någon hästgård snart eller är det ett hus jag ska ha. Har hittat ett hus som är på g men inte kommit ut till försäljning som uppfyller " mina krav" för en villa. Tacksam för svar på vad jag ska satsa på,

105 Spring of 1974:

skriven

Hej Esmeralda,

hoppas kunna börja leta hus på allvar snart. Är dock fundersam på om jag ska köpa hus då det egentligen är ett hästställe jag vill ha. Hur ser det ut, dyker det upp någon hästgård snart eller är det ett hus jag ska ha. Har hittat ett hus som är på g men inte kommit ut till försäljning som uppfyller " mina krav" för en villa. Tacksam för svar på vad jag ska satsa på,

106 <3:

skriven

Tack älskade Es för svar idag. Efter jag frågat dig om T så fick jag tre mejl från honom så det känns bra.Tyvärr var det bla tråkiga sjukdomsbesked.
Får se vad vår kontakt leder till...
Kram

107 Hedwig:

skriven

Tänk att jag precis har börjat en självstudiekurs i kostråd (och licensierad viktrådgivare, hälsocoach..)!! Eftersom jag har så många hälsoproblem själv skulle jag gärna vilja jobba (i framtiden när jag förhoppningsvis får mer ork och energi) med folk som även har det eller har svårt med att banta. Själv behåller jag vikten genom att inte äta vitt socker och industriellt bearbetad mat. Jag äter rätt mycket i övrigt och syndar då och då, dock inte hemma. Som I (inlägg 21) skriver tror jag att 80/20 eller 90/10 regeln är bra. Man ska inte bli alltför fanatisk heller. Jag har dock märkt att jag kan gå upp i vikt så mycket som 1 kilo på ett dygn om jag äter mat som har bearbetats mycket av industrin. Det verkar faktiskt som om de avsiktligt lägger in många kemikalier och sådana ämnen som gör att man ökar i vikt hela tiden. Mitt råd är alltså: bli av med sockerberoendet och ät främst som mormor gjorde, alltså ordentlig (och ekologisk) husmanskost!! Nästan ingen var ju överviktig på den tiden.

Svar: Kloka ord som jag tar till mig.. kram o tack :)
Esmaralda

108 Hopp:

skriven

Hej Es

ser du något positivt som sker i mitt liv snart?
kram

109 Sydney:

skriven

För mig hjälper det att inte äta för sent på kvällen. Grundar med en ordentlig frukost men äter sällan efter 17 på dagarna. 3 mål om dagen. Äter allt, förbjuder jag mig själv att äta vissa saker eller försöker banta så blir jag bara fixerad vid mat.
Jag småäter inte mellan målen och fikar sällan med kaffebröd utan dricker bara kaffe.
Sen har jag ju min kompis Göteborgs Rap'e som funkar bra mot sötsuget....( kan ju räknas som fusk)
Kram

110 Anna P:

skriven

Jag har ett särboförhållande med Micke sen snart två år. Det känns som om vi har hamnat i nåt konstigt vakuum som varken leder framåt eller bakåt. Nu undrar jag om dt är "mannen i mitt liv" som jag ska leva resten av livet ihop med?

111 AGS:

skriven

Kärabästa Es,
Ta en promenad INNAN frukost varje dag, du ska se att det gör susen. Och håll ut! Det gäller att vara tålmodig vid viktminskning. Vem tusan har tålamod, jag vet, men det finns inga bra genvägar. Kom ihåg att så länge du har hälsan så är allt väl. Kramar!!!!

112 Anna P:

skriven

Jag har ett särboförhållande med Micke sen snart två år. Det känns som om vi har hamnat i nåt konstigt vakuum som varken leder framåt eller bakåt. Nu undrar jag om dt är "mannen i mitt liv" som jag ska leva resten av livet ihop med?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: