Livet i byn...

 
I går kom barnbarnet Ozzy på besök för att  övernatta och det är alltid lika roligt men gladast blir Mannabonne Glenn som dyrkar sina syskonbarn !!
Han var till och med beredd att åka ut med Ozzy i storebrors båt.. fast han blir båtsjuk efte typ 3 sekunder och kräks på allt och alla  !
Det löste sig genom att jag  lovade MG en slunt öl istället...
 
 
En redig bajer smäller NÄSTAN lika högt som barn.. och ändå får han bara sista i lilla skvätten.. vinet var till mig...
 
 
Här är de redo att ge sig ut på böljan den blå... och när de åkt klart väntar sonens kompisgäng och de ska åka wakeboard.. som traditionen bjuder !!
 
 
Lite snacks i hamnen blev det.....
 
 
En lakritsglass för Ozzy.... och jag hade glömt mitt VISA kort  men som tur är  känner man varann i byn och  det skramlades ihop pengar.. klart grabben ska ha glass !!
 
 
Sen blev det krabbfiske...även om krabborna lyser med sin frånvaro... 20 räkor blev det i alla fall men de släpptes tillbaka i havet till sina mammor och pappor... det tyckte omtänksamma Ozzy var bäst !
 
 
Sen lite båt igen... fast klockan är mycket !!
 
 
Nu hoppas vi på fler fina sommardagar !!
 
Förresten så är jag hembjuden till allas vår Nettan i kvälll.. på danska smörrebröd... det ska bli roligt & det var ett bra tag sedan vi råkades så vi lär ha en hel del att prata om...
 
Netta hälsar och  säger att hon har tid över både för regression... via telefon eller att du besöker henne och för spådom.. via telefon eller besök....  du är välkommen att ringa henne på 070 6661570  så berättar hon mer om hur det funkar !!
 
Kram & kärlek
 
1 Susanne Amalia :

skriven

Vilken mysig och härlig dag ... ni har haft ... lakritsglass är det gott?? tydligen eftersom Ozzy äter.. man ska vara positiv till nya influenser... men om affären har annan glass har jag nog redan valt bort lakrits... det lovar jag .. jordgubb, coccos, och citron står högt upp på listan .. .. så är det ...

livet är så härligt och jag orkar helt plötsligt att vara vaken efter det att jag städat.. och idag har jag varit och handlat... min mamma var med och jag tappade inte tålamodet en enda gång ... fast hon skrek till mig i affären ...
.. det är positivit... sommarkänslan börjar infinna sig ... glädjen kännas och jag ska gå ut och EllaBella ska få nosa upp det hon vill... kramar <3

Svar: Jag är också svag för lakritsglass.. :) Njut av känslan.. ta vara på den och låt den växa... kram :)
Esmaralda

2 Sommar i stan:

skriven

Vilken idyll ni bor i, Es!!
Bara att njuta 😊
Här gör man sitt bästa i stadsmiljö.
Och det går faktiskt riktigt hyfsat!
Takterasshäng med gott rosé ikväll b.la.
Sticker in en liten fråga!
Undrar i vilket sammanhang/miljö jag träffar min mr rätt, ser du någon liten detalj där?

Kram!

Svar: Jag älskar städer OCKSÅ... det är bara förorter jag har svårt för :) Ser faktiskt inte var n ni träffas.. kram
Esmaralda

3 AL:

skriven

Hej Esmaralda.
Gud vad fint!!!
Klart han ska ha glass och en kall öl blev jag genast sugen på sådär vid vattnet.

Es, blir det fler gemensamma barn med honom? Kommer vi leva vårt liv tillsammans med varandra?
Kram

4 <3:

skriven

Härliga sommardagar du har kära Es.
Håller med dig klart att grabben ska ha glass 🍧.
Ringde D för att vara dum igår ?
Vad vill han egentligen?
Kram

Svar: Ha kände sig mentalt stressad... kram :)
Esmaralda

5 Knyter - Ghostwriter :

skriven

Vad tycker han om mig


Kram

6 Skorpan:

skriven

Det är något visst med havet...
Lugnande...
Kanske det blir havet för mig en dag också...
Står över ölet, men rödvint, absolut :).
Kram Skorpan

7 Resa:

skriven

Så fina bilder på familjen<3
Mg är ju bara så söt nästan som man vill ha en egen hund:)
En dag vill jag med bo nära havet(utomlands kanske) och åka båt med familjen tror du den önskan går i uppfyllelse för mig:) eller blir jag kvar i sverige för alltid kram:)

Svar: Nejdå, du kanske inte bor året om utomlands men jag ser dig i utlandsboende under längre perioder.. kram :)
Esmaralda

8 Helena Ir:

skriven

Det är så härligt med båtar och vatten..det har jag alltid varit väldigt förtjust i..faktiskt uppväxt på det viset. Det händer inte så ofta idag..den där lukten av vatten..och tång..det ger mig minnen av något behagligt..kanske från en svunnen tid :)

Lakritsglass är väldigt gott :)..skönt att det gick att skramla,så Ozzy fick sin glass!

Tänkte på en sak..går jag fortfarande på rätt väg? Den som leder mig till något bättre?

Ha en fin kväll tillsammans med familjen :)
Kram ;)

9 Resa:

skriven

Tack snälla för svaret vad glad jag blir:))kramar


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: