När man mister en vän

 
En sann och underbar vän gick igårkväll hem till Alltet och hennes jordeliv är över. 
 
Det blev inte så  så värst långt men hon fick uppleva den sanna och äkta kärleken och hon fick uppleva två underbara  döttar !!  Bland så mycket annat.
 
Jag vill tacka för alla skratt och mysiga & roliga stunder och för alla intressanta samtal vi haft
Jag vill tacka för besök som jag gjort hos er och besök som ni gjort hos mig och skojsigheter både i Lappland och  på Island.
 
Jag brukar kalla henne och hennes käresta för  mina " favoritfinländskor" här på bloggen   och även om hon får komma " hem" och får det hur bra som helst  så är chocken  stor för oss alla
Det kommer ta tid att vänja sig och  mina tankar går särskilt till hennes  fru och familj.
 
Kram & kärlek
1 Skorpan:

skriven

Styrkekram till dig Es o till den andra Favoritfinländskan med familj!

Kram Skorpan

2 <3:

skriven

Godmorgon kära Es är intresset borta hos T för gott ? Är det sjukdomen som kommit ivägen eller kärlek. Sjukdomen är allvarlig känns det som när jag läser mellan raderna.
Kram

3 Browallia:

skriven

Jag beklagar sorgen.
Stor varm, Kram ♡

4 Helena Ir:

skriven

Men kära någon..så oerhört tråkigt att höra!
Jag beklagar.. så från hjärtat.
.
Mina tankar går till dig Esmaralda..och givetvis till hennes fru och familj..

En varm kram med mycket kärlek!

5 Sus:

skriven

❤️💜💙

6 Anonym :

skriven

Lever min biologiska mor ? Kommer vi kunna nå varandra i jordelivet ?
Kram

7 Jennifer:

skriven

Så ledsamt, jag deltar i sorgen. Kraft o styrka! Kram

8 Minis:

skriven

Beklagar Es 🕊💗👼

9 Varis:

skriven

God morgon Ez!

Jag beklagar sorgen från djupet av mitt hjärta!

Kramar

10 Minis:

skriven

Beklagar Es 🕊💗👼

11 Misstjejen:

skriven

Hej

Så sällan var jag åka in i min förflutna på drömmar så var jag lägenhet och det ser ut som på morgonen även jag titta genom fönster så det var snöar så jag fick fråga till personen vilka året var det 2005 december 5-7 så något av dom är en dag och jag ska till skola.

Är det något speciellt med den dagen?

Ha det bra 😊

12 Tingeling :

skriven

Beklagar sorgen 😞

13 Dunegull:

skriven

Usch så tråkigt, vila i frid!

Ser du om min talisman gör ngn nytta för mig? Blir det ngn förändring inom kort, positiv-negativ?

Svar: Den gör nytta.. kram :)
Esmaralda

14 Grethe:

skriven

Sender deg mange gode tanker i den vanskelige tiden, kjäre Ezmaralda 💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖

15 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Beklagar sorgen <3

Kram Anki med flock

16 EPM:

skriven

Beklagar din förlust och saknad, tråkigt att höra. Även om du vet att hon har det bra så är det jobbigt att bli utan någon...❤

Vi vill inte att vänner ska behöva välja mellan oss sen. Kommer vi lyckas med det? Ikväll ska jag försöka prata med en vän om det och lugna honom, han var så arg igår så jag är orolig över samtalet. Kommer det att gå bra?

Kram

Svar: Ja det känns som att det kommer hå hyfsat bra.. kram :)
Esmaralda

17 Jossan :

skriven

Åh vad tråkigt! Beklagar :(

Dag 3 på jobb idag och vi har 2 eller 5 barn idag. Igår hade vi inga barn efter 1 så då gick jag. Åkte hem och fixa min lägenhet. Lite irriterad över att de använt mitt porslin och inte diskat efter sig. OCH använt mina kryddor. Mina vanliga är helt okej men mina Rosendal och där var färg innanför locket.. men lägenheten är storstädad.

Kommer jah komma in på valideringen?

Kram

18 Makaon:

skriven

Så ledsamt.....

19 sus:

skriven

hej
de är alltid så svårt för oss som är kvar.....
men dom finns innom en......
jag kämpar på med mitt.....
love sus

Svar: Ja livet far inte alltid varsamt fram med oss och plötsligt tar det slut.. ibland när man anar de som minst.. kram
Esmaralda

20 Skrållann:

skriven

Hej!
Neej, så sorgligt. Det var ju inte längesedan jag såg att de varit inne och kommenterat här på bloggen. I bland är livet lite extra hårt och orättvist och jag hoppas innerligt att du varit avstängd och inte kunnat känna in att det skulle ske. All kärlek till dig och hennes närmsta idag.

Kram❤

Svar: Nej, jag såg det inte komma... och så brukar det vara kring de människor som står nära... kram
Esmaralda

21 Jag:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag beklagar sorgen det känns alltid lite tungt och ledsamt när någon lämnar..❤️

Esmaralda, hur är det med hans intresse för mig?
Kram

22 Susanne Amalia :

skriven

God morgon ... Ja ibland så förstår man inte riktigt när saker inträffar ... och även fast man vet att alla blir upplysta i alltet och får det bra .. så saknar man ju de här i jordelivet.. vi är ju inte mer än människor och vi gillar att leva i flock eller binder en nära krets runtomkring oss.. vissa människor förstår vi lätt och vissa aldrig..

I morgon ska jag gå på begravning... min gamla svärfar dog ju och jag tycker det är lite jobbigt för jag gillar inte kapell... de bär på så mycket minnen ... och de som ligger p kyrkogården bär på sorgsna minnen ...

I går berättade jag för min mamma om Heras mormor och tyckte att hennes öde på jorden var prövad och så säger min mamma likadant som väninnan .. -men om barbarnet hade Down syndrom så kunde hon ju lika gärna dö... -vad har du för position i livet som kan döma ut andras exixtens ?? frågade jag då.. Jo men det tycker väl alla .. var hennes svar ... hur kan man bara säga så?? HereGud och jag som trodde att den damen inte kunde säga något som chockade mig längre .. jag kommer inte att prata med henne ... på länge .. tänkte jag ... men så var det begravning i morgon ...så då måste jag träffa henne ... suck... Fy vilken hemsk människa... så genom vidrig.. Så tillägger hon Du har väl tittat på de där med teatern ... springa och löja sig sådär ... det ser patetiskt ut.. och tjocka är de också... det kan ju inte vara något liv ... vad har de att se fram mot.. Sådana kostar bara samhället massa pengar .. fortsätter hon... Då la jag på luren... hon ringde upp jag knäppte av ... Jag är mållös..

I dag blir min ring färdig .. och jag har lärt mig att jobba med silver... infattningen blir klar och jag får en vit frostad yta på ringen ...
Tar bild på den när den är klar och skickar den till dig på mailen ... Tack för dina ord i går ... jag känner att jag är på rätt väg...
Önskar alla på bloggen en fin dag med kärlek och glädje <3 <3 och Till dig Esmaralda.. en härlig dag med vinden som rensar ut alla ledsna tankar och blåser in bara kärlek ... vattnet som renar och att din finska vän har det bra det vet både du och jag ... men vi är ju inte mer än människor .. vi är lite egoistiska och tänker på de vi saknar här på jordens yta ... och det ska vi vara för det tillhör den här dimensionen som vi lever på.. annars vore det konstigt..

Kärlek är livets elixir .. kramar <3
EllaBella hälsar till både dig och MG och Saga vill vara med i dag för hon har gått fram och tillbaka på tangentbordet .. nu hjälpte jag henne lite så bokstäverna kom ut på det språket vi förstår .. kattniska var lite svårtolkat... men hon säger att hon vill ha räkor och undrar om någon kan säga det till hennes matte... grädde och en stöming vore inte så dumt ... mjao... hälsar Saga med kärlek ...






Svar: Kram :)
Esmaralda

23 Helen:

skriven

Beklagar att Du mist en vän. Saknad kommer ju alltid att finnas där.

Lät fint att hon gått hem till Alltet som Du skriver.

Kram

24 Undran:

skriven

Hej Esmaralda.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Är han fortfarande engagerad i henne?
Kram

25 MalinS :

skriven

Jag beklagar verkligen sorgen Ezmaralda!!
I förra veckan skulle min bästa vän få sina provresultat och jag var så orolig över om det skulle visa sig vara negativt. Lyckligtvis var det inte det men det fick mig att tänka om att jag bör spendera mer tid med alla nära och kära.

Vad gör jag utan min bästa vän när hon inte finns här? Dela sorg och glädje, vara arg och lycklig med. Allt skoj, farligt och alla resor vi gjort tillsammans. Vi kan bara titta på varann och vet vad den andra tänker.

Jag kan inte föreställa mig vad du och din väns familj går igenom och jag minns alla de gånger du skrivit om flnländskorna här på bloggen.

Tänker på er alla som mist en kär vän.

Stor kram

Svar: Ja det är tungt... och närmaste tiden blir ju till eftertanke... vi har alltid haft så roligt när vi träffats !! Mycket skratt och högt i tak ! Kram
Esmaralda

26 Kristin:

skriven

Kjære Esmaralda <3

Jeg føler med deg i sorgen.

En god trøstekram til deg fra Kristin <3

27 Moj:

skriven

Hej Esmaralda.
Beklagar för dig. Sänder tankar.
Kommer det gå?
Eller ska jag lägga ner?
Kram

28 Rädd:

skriven

Hej E!

Beklagar sorgen.

Står i valet och kvalet om jag ska testa vårdcentralen i grannkommunen? Eller om jag ska vänta till privatläkaren i E börjar jobba igen efter semestern? Har fastnat för henne, men vet inte riktigt på vilka grunder. Ser du om jag ska testa vårdcentralen, kan det ge något?

Kram och kärlek.

29 mamma82:

skriven

Hej!

Tror du jag kommer föda på den här sidan av året, eller hinner det bli ett nytt år?
Är beräknad till slutet av december, men det skulle vara roligare för barnet att vara äldst på det nya året istället. ;)

30 .:

skriven

<3 till dem det berör.

Kramar

31 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Är han engagerad i henne?
Kram

32 Solstjärnan:

skriven

Hej🌹



Es en fin vän till dig har gått bort. Sänder tröstande kramar 🌹
Kommer ihåg att du skrivit om finlänskorna. Om hur roligt ni hade.
Nu är era fina minnen kvar, förevigt.
🌹🌹🌹🌹🌹

Kram Solstjärnan 🌟


33 Kim:

skriven

Hej!
Beklagar 💜

Jag och mitt ex har en sådan energi när vi träffas som vi inte riktigt förstår oss på. Det har på senaste tiden trillat över oss en massa signaler som vi inte riktigt vet vad de betyder eller hur vi ska tolka.Borde det vara vi?
Vi har båda gått vidare i livet men det är som att vi dras in i varandra som magneter när vi träffas.

Nu står jag vid ett vägskäl.
Ska jag våga satsa på att ens undersöka vad alla tecken innebär eller ska jag fortsätta mitt liv som vanligt?
Och går det i så fall att leva med all skada som är skedd sedan tidigare utan att det förstår?

Kram

34 Linnean 🌸:

skriven

Åh, så ledsamt att höra! Du som är så förtjust i dina finländskor. De skrev så bra här på bloggen. Visst var det bilder på dem från Islandsresan? Där de såg pigga, kloka och glada ut. Det är svårt att skiljas även om man vet att de får det så bra dit de kommer.
Tänker på dig och kvinnans fru! Du får en stor och varm styrkekram ❤️

Kram från Linnean 🌸

35 Dunegull:

skriven

Kära E!
Kommer mitt liv alltid vara så motigt? Eller kommer det vända en dag där jag kan bara få vara och känna lycka?

36 ThereseC:

skriven

Hej Es!
En av finländskorna!
Vi känner ju nästan dem här på bloggen!
Vad sorgligt.Det känns oväntat.
Beklagar ❤️

Kram ThereseC

37 Lotta:

skriven

Så oerhört sorgligt. Har ju läst mycket om finländskorna här på bloggen.

Massor av styrkekramar
Lotta

38 Hej :

skriven

Kram.

39 S:

skriven

Så tungt o sorgligt för dig!
Min vän blev arg på mig i går, kommer det går över..

40 Louise:

skriven

Beklagar sorgen. Att mista en vän är jobbigt. Mina tankar går till hennes familj och vänner.

Igår fyllde min äldste 14 år. 14 och börjar i åttan efter sommarlovet.

Imorgon är det dags för ännu en intervju på en privat förskola.
Jag har jobbat på den förskolan innan en dag. Jag hoppas nu att detta blir den förskolan jag ska jobba på. Är så trött på att vara arbetssökande. Glömmer även att fylla i mina jobbaktiviteter på afs hemsida.
Därför måste jag ha ett jobb.
Ser du om jobb kommer när skolorna har börjat? Får jag detta jobbet? Jag måste ha ett fast jobb. Vi kan inte leva på CSN för evigt.

3 veckor kvar tills skolan börjar.
Izabella börjar på fritids på måndag.
Och i helgen firar vi Max.

Ha en fin dag och tacksam för svar.
Kramar.

41 Cecilia:

skriven

Väldigt fint skrivet! Beklagar verkligen.. styrkekram till dig <3

42 Lena:

skriven

Snälla tankar till dig idag. Så sorgligt att folk som är älskade dör, men alltet finns ju förvisso för oss alla......

43 <3:

skriven

Beklagar sorgen kära Esmaralda 💗😇.
Blir det en fin spa helg och weekend i Stockholm? Ser det ut som vi kommer iväg. Vill inte förstöra planerna med min förkylning. Hoppas att den går över tills på fredag.
Kram

44 F:

skriven

Beklagar sorgen esmeralda Styrke kramar ❤

45 Lydiia:

skriven

Hej
Jag beklagar sorgen innerligt att du har förlorat din vän
Undrar om du ser att han r tillbaka snart
Lydia❤️

46 I:

skriven

Beklagar sorgen... ❤️

47 Sofia:

skriven

❤️❤️❤️❤️❤️

48 Lotta S:

skriven

Läste på FB igår natt. Total chock! För mig har hon varit ett stort stöd både mig personligen, min mans sjukdom för ett par år sen, och nu med min mamma. Saknar ord.

49 Alie:

skriven

Beklagar sorgen! ✨❤️✨
Varma kramar

50 Smöla:

skriven

Såg en jättefin kille på campingen.. han kom å pratade med oss. Va han intresserad av mig eller min vän? såg han mig?

51 AnnaK:

skriven

Å nej! Kram ❤️

52 F:

skriven

Beklagar sorgen esmeralda Styrke kramar ❤

53 Frida:

skriven

❤❤❤ styrkekramar till dig
💛💜💛🌅

54 Agnes:

skriven

Jag beklagar er förlust!

Kram på er alla!

55 Filippa:

skriven

Hej beklagar sorgen.

Hoppas min bästa kollega vet att jag saknar henne?

Kram

56 Cara:

skriven

Beklagar verkligen sorgen!

Det var ju lite vår vän också eftersom vi har träffat henne här på bloggen!

Ja livet ÄR märkligt!

57 Linda :

skriven

Hej Esmaralda!
Beklagar sorgen ❤️
I tisdags gick en barndomskompis mamma över till andra sidan och jag är tacksam att hen hann hem och fick träffa henne innan hon gick bort. Hen är bosatt i en annan världsdel.
Själv undrar jag om jag någonsin kommer att bli lycklig igen. Känner mig så ensam sedan separationen och det är extra tungt när det är semester då man inte har det sociala från arbetet heller.
Kram Linda

58 Pia1:

skriven

Å nej... Usch det gör mig riktigt ont att höra 💔 Det råder en stor frid över området, begravde min far däromkring ifjol. Tröst finns ju inte riktigt men stora kramar 💖

59 h:

skriven

Hej!
Jag beklagar sorgen ❤❤❤
Kramar!

60 Anna.L:

skriven

Hej! Skickar hälsningar och kärlek till er.
Jag önska min semester såg annorlunda ut, min hälsa är inte på topp och magen kaosar för mig, mår konstant illa, lever värdarna är inte så bra. Ska till läkaren idag, kommer det gå bra?
Orolig att min mage ska sätta käppar i hjulet sista året i skolan, klarar jag mig. Stor kram <3

61 Virrhönan:

skriven

❤️ Styrkekramar ❤️

62 Tisa:

skriven

Kram till dig Es! ❤

Jag saknar mina föräldrar så oerhört mycket, så där så jag nästan går sönder ibland. Trots att det har gått sex år.

Jag är rädd för att komma hem. Risken att någonting händer känns så stor. Blir det utskrivning på fredag eller blir det framskjutet? Jag bara sover och sover och sover allt annat blir för mycket. Socialfobin är stark men jag är inte stark. Orkar inte. Jag vet, jag är tönt och värdelös. Kanske förtjänar jag det iinte. Mår kanske inte dåligtg? Jag kanske bara tror...Hur tar jag mig ur detta?

63 CA:

skriven

Hej
Beklagar sorgen
Kram

64 Michaela:

skriven

Beklagar verkligen sorgen Es. 💖 Styrkekram!

65 Majvor:

skriven

Omtanke! Låt de trevliga minnena bo kvar i ditt inre.
Kram!

66 Anna.L:

skriven

Vad kan jag se framemot, nu när det är som jobbigast?
Kram

67 Mn:

skriven

Beklagar sorgen😔

68 Filippa:

skriven

Hej kommer min bästa kollega bli glad när jag höra av mig och frågar om vi kan ses nästa vecka?

Kram

69 Kallt - Ghostwriter :

skriven

Kram till dig Esmaralda.. ❤



Hoppas det är ok med en fråga, men jag tänker på din sorg trots det!


Jag undrar om jag lyckas få ihop det så att jag kan ta mitt körkort detta året. Det skulle underlätta i mitt jobb och så har jag dock ingen bil eller råd med vad det innebär... Men du kanske kan se mig med bil inom årrt ändå? Det är vinter och jag vet att jag kommer må dåligt i kroppen. Jag måste ha bil...


Kram

70 Fanny2:

skriven

Beklagar verkligen sorgen. :<

Styrkekramar!

71 Emla:

skriven

Beklagar sorgen
Kram ❤️

72 Carina ST:

skriven

Jag känner varmt med er i sorgen. Fru, barn och dig. Vi har ju fått lära känna familjen lite grand här på bloggen. De ingår liksom i bloggfamiljen också. Sorgligt. Men härligt med allt fint hon fick uppleva och allt fint hon bidrog med som berikade livet för de närmaste.

Varm kram till dig och till hennes familj.

73 Liverpool:

skriven

Hej Esmaralda
Blir sååå förbannad när läser om en 9 åring som blivit attackerad av en odåga som försökt våldta henne i Örebro i morse. Kan du se vad det är för raketforskare som beter sig så illa mot försvarslösa barn?

74 Återchek:

skriven

Hej Goa Esmaralda.
Nu när han vart iväg Han kommit fram till några insikter om mig och oss? Ser du vilket håll det verkar luta mot om han har viljan att ge vår relation en ärlig chans? Verkar han tänkt och saknat mig?
Kram

75 Drutten :

skriven

Hej Ez!

Beklagar sorgen och sänder en tanke också till hennes familj.
Livets tråkiga sida är då våra nära och kära går bort. Ibland kan det ske väldigt fort

All kärlek till dig från mig och Lilla Viol 🐈. Kram Drutten

76 Sara Britta:

skriven

Beklagar sorgen! Vet att du berättat om finländskorna förut på bloggen och det känns nästan som en bekant har gått bort även fast jag inte känner henne alls. Mina tankar går till de sörjande 💕 Döden är alltid svårast för de som är kvar på jorden...

Drömde mardrömmar inatt, minns inte längre vad jag drömde, var väl det gamla vanliga, men blev så illa berörd att jag gick upp och gjorde mig lite örtte och grejade lite för att skaka av mig obehagskänslorna innan jag gick och somnade om igen.
Sedan drömde jag och det började jobbigt igen, minns inte riktigt hur, men sedan var vi ett gäng människor på en liten flotte och det var massvis med krokodiler i vattnet. Det låg en avsvimmad man i vattnet, och först tänkte jag att det är väl någon större, starkare och mer kapabel i gänget som kommer försöka rädda honom, men ingen gjorde någon som helst ansats till att försöka hjälpa mannen. Nu såg jag att han började sjunka och insåg att om inget görs genast kommer han drunkna eller bli uppäten, så jag hoppade i vattnet, och just som jag gjorde det visste jag att om jag bara slinker ner försiktigt i vattnet utan att göra några stora plask kommer inte krokodilerna bry sig om mig. Jag dök ner och lyckades ta mannen upp till ytan och bort till flotten, folket där var fortfarande rädda för krokodilerna, men när jag förklarade att aktar de sig bara för att göra stora plask i vattnet kommer de inte fram och då kom de och hjälpte mig dra upp honom. Jag hävde mig upp på flotten och tog mannen i mina armar, minns att jag reagerade på hur kall han var och jag var först rädd att han var död men när jag såg att han levde blev jag så otroligt lycklig. Både känslan av mannens kalla ansikte mot mina bara armar och lyckan över att han levde var så intensiva att de var med mig ett bra tag efter jag vaknat. Vet inte om det betyder något, men det var skönt att få vakna med en så stark positiv känsla för ovanlighetens skull!
Kram

77 Bolla:

skriven

Kondolerer ❤❤❤

Styrkeklem ❤

78 en_mormor:):

skriven

Beklagar så eran sorg! Sänder trösthealing till er!

Stora varma kramar <3

79 Drive Ghostwriter :

skriven

Ser du mig ha körkort och bil i år?


Kram

80 Ellis:

skriven

Beklagar sorgen Esmaralda styrkekramar till dig och Favoritfinländskans familj

🌹Vila i frid🕯️

81 Naeano:

skriven

Så tråkigt att höra om :/ Tur att du till viss del kan trösta dig med de fina minna som ni skapat och vetenskapen om att hon har det bra där hon är nu, om än jag förstår att sorgen är vemodig och tung så styrkekramar <3

Fundering..
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra i min relation till min släkting K. Det är verkligen tvära kast mellan bra och dåligt och ja.. Rörigt och konstigt, vet inte riktigt vad som är vad och hur jag ska förhålla mig till allt som varit och är.. Hade ju varit så lätt om jag bara kunnat prata med K men det går inte, knappt att det går skriva heller. Allt är fel, fel och åter fel. Är som att försöka gå bakbunden över ett minfält med ögonbindel och samtidgt parera diverse andra hinder påvägen.. Det kommer smälla, frågan är bara när och för vad.. Och det kommer vara ditt fel och problem oavsett vad.. Så samtidigt som en del av mig vill ha kontakt med K med förhoppning på förändring osv så skriker resten av mig nej, att nu räcker det. Och jag känner mig mest bränd, trött och uppgiven.. Tröstlöst..

Vet inte ens vad min fundering/fråga går ut på men ja.. Om nu jag och K är så viktiga för varandra, varför är det då såhär mellan oss? Är det övergående? Finns det något jag kan göra eller handlar det mest att saker hos K går ut över oss båda eller vad?? Är allt mitt fel ändå kanske..?

Nåväl, tack på förhand och ha det fortsatt bra 🌺

82 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
Beklagar verkligen! 😢 Styrkekramar till dig och hennes familj! 😢💖

Något jag undrar är om du ser mer barn för min lilla syster eller om hon bara får dottern hon har samt sonen som kommer när som helst? OM hon får en till ser du om de kommer vara lika stor åldersskillnad mellan andra och tredje barnet som det är mellan sonen och dottern eller blir det tättare? Tack i förhand! Kram Zoey 💕

83 😸😻😼:

skriven

Kondolere!😔

Kommer R til å forbedre seg eller vil han alltid være som han er når det kommer til andre jenter?

84 Misstjejen:

skriven

Hej

beklagar sorgen och jag förstår väl du vill tar lite paus från svar på frågor. kanske min förslag att tar din egen tid och sörja så svarar på allas frågor senare när du orka igen och återigen energi. ska inte stressa upp dig så tar tid.

det är okej och hoppas det blir okej igen så snart...

85 Misstjejen:

skriven

Hej

beklagar sorgen och jag förstår väl du vill tar lite paus från svar på frågor. kanske min förslag att tar din egen tid och sörja så svarar på allas frågor senare när du orka igen och återigen energi. ska inte stressa upp dig så tar tid.

det är okej och hoppas det blir okej igen så snart...





86 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Något jag undrar är om du ser mer barn för min lilla syster eller om hon bara får dottern hon har samt sonen som kommer när som helst? OM hon får en till ser du om de kommer vara lika stor åldersskillnad mellan andra och tredje barnet som det är mellan sonen och dottern eller blir det tättare? Tack i förhand! Kram Zoey 💕

87 S:

skriven

Hej, verkligen tråkigt när människor går bort för tidigt.
Du har skrivit om äkta kärlek för mig o att du ser ett möte o när jag läste det el tänker på det får jag hela tiden upp en man, en kille som är lika gammal som jag, har en dotter i samma klass som min. Han är ensam som jag. Hans namn börjar på H. Det är lite konstigt för jag känner honom inte speciellt. Kan det vara han, ibland får jag till mig grejer. MEn det här behöver inte stämma.

88 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om det är värt att boka en tid på vårdcentralen i Arboga eller om jag ska vänta till läkare A har kommit tillbaka från semestern?

Kram och kärlek.

89 G.H:

skriven

Stor Kram ❤️

Vad tråkigt att läsa 😢
Har ju följt din blogg och läst en del kommentarer från finländskorna men också många inlägg om hur kul ni haft tillsammans!
Styrkekram till finländskan med familj!

90 Jas:

skriven

💔 Beklagar verkligen.. kram till dig Es och till de närmaste 😢😢😢
💙💚💛💜💟❇

91 Hedwig:

skriven

Så sorgligt, vilken chock det måste vara för hennes familj och även för dig. Vi kommer också att sakna henne på bloggen för de skrev ju alltid tillsammans under alias "finländskorna", och om de skrev på bloggen var det alltid något vettigt och tänkvärt om livet. Jag önskar dig och alla drabbade all styrka!

92 Henrika:

skriven

Så ledsamt för er alla! En varm kram.

93 Möte Ghostwriter :

skriven

Av tidigare erfarenheter har jag trots att man magkänsla sagt annat i förväg, lyckats möta dårar. Farliga och konstiga. Innan mötet var magkänslan helt ok men i stunden kom den rätta magkänslan fram.

Nu har jag en bra magkänsla men är ändå rädd.

Gör jag rätt som möter denna personen? Blir det ett bra möte?



Kram

94 Linda N:

skriven

Det gör mig ont att höra om förlusten av din vän, Es. Det är en hemsk omställning. Man vill att vännen fortfarande ska vara ett sms eller telefonsamtal bort. (Lite tufft med täckningen på andra sidan, tänker jag.)
Skickar kramar och varma tankar till dig och hennes fru och övriga familj.❤

95 Anna E:

skriven

Kan jag ha blivit gastkramad? Eller är det stress? Krukan? Pappas möte med katten? Ser du något?

96 Elsie🌷:

skriven

Denna dikt tycker jag är tröstande 💖💖
Varm kram Elsie 🌷

Döden betyder ingenting.
Jag har bara dragit mig tillbaka till ett annat rum.
Jag är Jag, Du är Du.
Allt vi var för varandra, det är vi fortfarande.
Kalla mig vid mitt vanliga namn.
Tala till mig sådär som Du alltid gjort.
Ändra inte Ditt tonfall,
Håll sorgen borta från Din röst.
Sluta inte skratta åt våra gemensamma små skämt.
Skratta som vi alltid har gjort.
Var med mig. Le mot mig. Tänk på mig.
Låt alltid mitt namn finnas med Er där hemma.
Uttala det som ingenting hänt, sorglöst.
Utan spår av skuggor.

Låt livet gå vidare med samma innebörd som
 tidigare.
Det går vidare därför att det måste gå vidare.
Döden är ju ändå bara ett tillfälligt avbrott i vår
 gemenskap.
Varför skulle du sluta tänka på mig för att Du
 inte längre kan se mig.
Jag väntar på Dig någonstans väldigt nära.
Allt är väl.

Canon Henry Scott-Holland


Svar: Så vackert.. jag har kopierat skickat dikten till min väns hustru !! Tack & kram :)
Esmaralda

97 Anna E:

skriven

Elsie, vacker dikt! Sparar, kram

98 Livsturisten :

skriven

Ojdå... Var det ord jag fick upp. Misstänker att det är samma kvinna jag läste om i en "nyhet" och återigen kopplas dina blogginlägg till mina barndomstrakter. När jag läste nyheten så liksom stannade jag i den o fick nån tom men stark känsla och så nu läser jag här o tänker "det måste va samma kvinna". Så kan livet vara o bli, hoppas hon har det gott nu och att hennes familj tar sig vidare med ljusa minnen en dag. Kram!

Svar: Ja, det är samma kvinna !! Och saknaden är stor.. kram
Esmaralda

99 Marie:

skriven

Hej Esmaralda! Kommer katten Ludde hem? Lever han? Vart ska jag leta? Hoppas du kan hjälpa mig <3

100 Oxelina :

skriven

Beklagar från mitt innersta över sorgen att hon nu inte finns mera i detta livet. Som flera har skrivit så har er fina och nära relation till varandra fått glädja även oss bloggläsare. Kram till dig 💗


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: