Onlinedejting...

Dejtingsajterna… är något som alla behöver pröva på.. i alla fall en gång, om man är singel och börjar längta efter lite annat

När  jag var singel sist… så  hade jag en aktiv period på nätet... och det har jag ju berättat om.. bland annat om när jag for till Rinkeby över midsommar och träffade en vilt främmande karl..  under tre dagar !

Nu måste ni inte vara så huvudlösa som jag… det vore kanske  dumt…  men mitt motto är att ju modigare man är desto roligare har man.

När det gäller dejtingsajterna ska man ta det  hela  med en nypa salt.

 

Man ska inte tro att man möter sitt liv kärlek här… även om det kan hända.  Det har hänt för flera kompisar och det har hänt för min dotter också… och mej hände enbart att jag hade massa kul.  Vilket är helt i sin ordning.

Somliga tycker bara det är ett slitgöra.. och då ska man lägga ner dejtandet direkt.

Man måste se  det som  förströelse….en möjlighet att träffa lite nytt folk… och kan man hålla det på den nivån, ja då kan det vara riktigt trevligt.

Sen ska man se upp för trollen. De finns på dejtingsajterna också… och låtsas att de är någon annan än de verkligen är.

Ofta vill de bara skriva och utger sig för att vara Guds gåva till mänskligheten  …men  i verkligheten har de stora problem med sig  själva.

 

Gitter man inte hålla på och skriva och harva och ha sig… då ska man redan efter ett par mail  flagga för ett telefonsamtal. 

Känns det bra efter det samtalet… ja då bokar man in en  dejt. 

Och så går man till den dejten  och tänker att  troligtvis är det inte min stora kärlek men jag ska ha några trevliga timmar i alla fall.

Kloka människor dejtar på dagtid.. på typ ett café… det gjorde aldrig jag.

Jag dejtade alltid om kvällarna… på krogen… och vi åt en god middag tillsammans… eftersom jag aldrig kände det som att jag brände min tid.

  Jag är av den åsikten att det alltid är roligt att göra möten med andra människor… att prata och lyssna och även om Amor inte sköt några pilar så tror jag ta mig tusan att alla min dejter hade något särskilt att ge.

Människoöden är intressanta.

 

 

Och jag fick nya vänner…. blev bjuden på  en weekendseglats i skärgården,  kom till Rinkeby  som jag ju aldrig annars skulle ha kommit till, var med och valde ut en  hundvalp, lärde mig laga Pad Thai och fick dricka vin med sugrör ur en blommig vas….bara som ett par exempel.

Nån undrade om jag inte var rädd… men rent procentuellt & konkret är risken liten att man råkar ut för otäcka ting… det KAN ske, precis som en bilolycka kan ske man för den sakens skull  undviker man ju inte att åka bil.

Jaha… i kväll bär det alltså av mot Polen med son och de två äldsta barnbarnen som är 12 ocxh 15 år gamla.

Först med nattbåt Trelleborg – Rostock.. hytter är bokade !

 

Kram & kärlek

 I  dag kan jag inte besvara några frågor här !

OBS   ni som vill ha seans är så välkomna men snälla, maila mig inte för seans förrän efter den  6/8 – när jag är tillbaka hemma igen från Polen

1 Agnes:

skriven

Har inte dejtat på år o dag på Mötesplatsen...det är där de flesta karlar är fula, feta o med skägg...otrevliga, snuskiga o ju äldre de är, desto yngre söker de sig...bönder, fiskare, arbetslösa, skogshuggare...allsköns bråte av människosläkte flockas på mötesplatsen.

Det minsta de vill, är att dejta...det de vill, är att ha sex...och med tanke på hur de ser ut, så blir det inget sex...om nu inte kvinnan är desperat eller synskadad...

Jag söker män i min egen ålder...o de söker kvinnor i sina döttrars ålder...är de även välhållna...ja, då nappar de yngre...

jag får inte ens till en fika...då jag vägrar att umgås med män som närmar sig 60, är skäggiga, överviktiga o slippriga...för så är det...har man som kvinna krav så väljs denna kvinna bort av män som då hellre tar de där kvinnorna som säger ja tack o amen till det mesta...enbart för att slippa vara ensamma...

Jag skrämmer män därför att jag vägrar kompromissa...

Kram o ha en bra resa!

2 Skorpan:

skriven

Vilket passande ämne, har ju just aktiverat mig på en sajt. Dett för att få lite action i mitt liv, den rätta träffar jag ju definitivt inte där. Tror heller inte på att jag kommer att få uppleva sånt som du fått uppleva Es, det blir en fika o sen inget mer. De är intressant med olika människoöden o många gånger är det nog det tidigare förhållandet som dikuteras. Jag försöker undvika att dra upp exet o tycker jag lyckats rätt bra med det. Eller så tror jag i alla fall ;). Får väl se om det ens blir några fikan...

Ha en trevlig början på resan Es o se till så du har solkrämen med dig :).
Kram Skorpan

3 Linnean 🌸:

skriven

God Morgon!
Håller helt med om dejtingsidor! Tar man dem med en klackspark och inte förväntar sig att den stora kärleken ska dyka upp på stört så kan det bli skoj. Hade en period för en del år sedan som var ganska skoj. Nu kunde de flesta knappt stava eller formulera en mening och dom gick ju genast bort. Men det blev en del dejter. En man träffade jag i Halmstad. Det var den roligaste dejt jag haft. En äkta göteborgare med skön dialekt. Den kunde varit värd en gästblogg men är inte tillräckligt rumsren kanske 😇 Det var otroligt mycket roligt strul! Jag skrattade från Halmstad till Malmö! Fick göra ett stopp i Laholm för att inte köra av vägen. 🤣 Där jag stod på en liten väg och gapakrattade. Folk glodde!
Eller en väldigt trevlig advokat som verkade ha stora komplex för sin längd. Vi skulle ses vid brofästet här Malmö. Jag stod vid utsikten och väntade med vind i håret och sol i ansiktet. Hade hunnit bli illröd i fejjan tills han kom åxå! 🙄 Såg ett manligt exemplar i kritvit skjorta närma sig. Kunde ju inte vara han...för jag förväntade mig en dvärg. Så kommer ett av de läckraste manfolk som skådas kan! Han var så snygg så jag blandade ihop orden. Dessutom hade han en brottares kropp! Han höll på med brottning åxå. Gud, vilka armar! Och han var 2 cm kortare än mig. Alltså 170 cm...och det hade han komplex över! Han som hade både en skärpt hjärna och såg ut som en kvinnas dröm. Wao! Men sen hittade jag den norske läkaren och var såld i en massa år. Så dejta på nätet för sjutton!! Det kan vara riktigt skoj!! Men man får vara beredd på allt möjligt! Som mannen som verkade helt ok. Var snygg och hade ett ruskigt spännande jobb. Man blev ju vääldigt nyfiken!! Men se han började ganska snabbt dilla om att hans ex skulle godkänna alla (!!?) kvinnor han träffade! Att han tillbringade flera dagar i veckan hos henne och att hon har en "riktigt stygg kvinna" Han rök direkt! Synd! Hans stora hobby var ju att göra...praliner!! Var väl tur det inte blev något där med tanke på vikten! 😱 Så kan det gå! 😂

Så lycka till med dejtandet! Ta det med glimten i ögat och ha skoj!

Kram fr Linnean 🌸

4 Nettan:

skriven

Trevlig resa!

5 Sus:

skriven

Hej
Dating de är svårt de.....
Mod krävs.....
Love sus

6 Ghostwriter :

skriven

Tyvärr är jag en av dom som råkat ut för att träffa folk jag inte känner. Både på andra vis och genom dejtingappar. Men jag är nu mera mer rädd om mig själv - men självklart kan jag ha dejt app idag! Och självklart kan jag träffa nytt folk! Allt handlar ju om att ha den inställningen du talar om.

Man ska inte vara rädd. Men man ska vara rädd - om sig själv.



Ha en fin resa nu!!!


Kram

7 Alie:

skriven

Hello,
Ja nätdejting har jag provat, fleeera gånger. Stött på både trevliga personer med givande samtal och "trollen" som ger sig ut för att vara någon helt annan än bilden på sin sida...
Genom åren har jag mer insett att min själsfrände INTE finns där, men jag kan ju faktiskt ha kul på vägen..om man får säga så. Idag ser jag mötet med olika människor som spännande och kul, sen är det en bonus om det klickar till lite, vilket är sällan.
I nuläget går det trögt, får inte ens till en träff för att dejta. Har chattat ett tag med en engelsman som verkar urtrevlig och gett hintar om att träffas, men han kanske inte alls finner intresse?

Nu skvalar regnet ner här och åskan dundrar i horisonten..
Ha en god tur Es!
Kramar

8 Solen:

skriven

Hej, jag hade absolut inga förväntningar på nätdejtingen och för mig var det en rejäl utmaning att gå med på en sådan sida, men efter att jag hade blivit påhejad ordentligt av mina vänner gick jag med. Jag tyckte det var urjobbigt och ganska pinsamt att ligga med där med foto och allt. Många gånger tänkte jag att nej det här var inget för mig men hoppla! Innan jag lämnade sidan efter min provmånad slog det till. Träffade världens mysigaste kille som känns som den absolut rätte. Så snart ett år senare ångrar jag absolut inte att jag gjorde ett försök.
Sol och värme till er alla.

9 Rebecca:

skriven

Jag har bara träffat mina ex o nuvarande online eftersom jag är blyg. Jag o min nuvaravde har varit ihop 3 år nu. Förhoppningsvis hela livet ❤

10 Ellis:

skriven

Jag dejtar inte online det är inte min grej. Jag komer ihåg en gång när jag skulle träffa en kille jag lärt känna lite som var riktigt snygg på bild,men i verkligheten så såg han inte ut som på bilden alls,så jag ringde upp frågade vart han var, gick fram och hälsade sedan ursäktade mig att jag hade annat att göra:), såg inte den personen mera, och har inte vart på någon online dejting efter det.

önskar dig en trevlig resa Es:)kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: