Utomsinnliga äventyr....

Jag stannade vid macken och tankade bilen... och det är ju ingenting konstigt.
Stod där och  skruvade på tanklocket när  både tanklock, bil, mack och hela medivitten försvinner !
DET är däremot väldigt konstigt !
 
 
Under en bråkdels sekund blev det alldeles vitt... stickigt och isigt vitt.
 
Sen träder en savann fram. En sån som finns i Afrika, ni vet.
 
 
 Högt gräs, kortvuxna böjda träd & torra buskar ... och  vackra  apbrödsträd som reser sig här och där högt över resten av  vegetationen
 
 
En hjord  zebror betar fridfullt och en ödla sitter intill min  sko... min svarta lackstövel med klack som absolut inte passar in och stör hela intrycket.
 
Med åren har jag lärt mig,
Detta händer av en anledning.
 
Jag får inte panik... jag andas lugnt och i mitt medvetande så VET jag att jag fortfarande står på macken i Förslöv med  fånigt stirrande blick !
 
Jag väntar på anledningen. Och där kommer den, mycket riktigt.
 
 
Någon frigör sig i zebraklungan... och rör sig mot mig.
 
En människa.
 
En man i rödranding  onepiece.. och är det nåt som är avtändande så är det  vuxna män i sparkdräkt !
 
Han stirrar på mig och slår  ihop händerna med en smäll.
 
" Kabom" väser han......
 och  så höjer  han  pekfingret och pekar på mej och sen  låtsas han att han greppar en ratt
 
 
 
" Tack för varningen" ropar jag och han  snäser att han är för helvete inte föv, jag behöver inte skrika så förbannat.
 
" Ursäkta då" säger jag lite surt och sen... poff... är  savannen borta och jag  jag tillbaka på macken och bilen är fulltankad.
 
 
 
 
Det var en tydlig varning och det visar sig vara  tur jag fick den och kunde ta den till mig
 
På väg hem körde jag sakta och såg mig noga omkring men ändå var olyckan nära... en bil kastade sig ut för omkörning samtidigt som jag hade möte.. och  jag girade ut till höger mot en bullhållplats som tack och lov fanns där så lägligt.
 
Utan varningen vete tusan hur det gått. 
 
Men lite lustigt är  ju  att  varningarna ibland är  så egendomliga.. man kan ju tycka att det hade räckt om min ängel eller någon annan som vill varna.. bara viskat i mitt öra, att kör nu försiktigt för det finns risk för olycka här.
Nåväl, det finns säkert en förklaring varför det blir så odd  ibland !!
 
I dag har jag tjejlunch för  ryska syster , mamma och baba Lidia som är på besök från Ryssland.
 
Kram & kärlek
 
P.s. På söndag åkter jag med son och de stora barnbarnen till  Polen.. och du som vill ha seans.. snälla.. vänta tills efter den  6/8 innan du skriver till mig..  från och med 6/8 är du  hjärtligt välkommen  med ditt mail för seans...
 
1 Mn:

skriven

Hej EZ!
Trevligt med besök, kan du ryska?
Jag och min ex rakade mötas, han ropade mitt namn ffr gången, saknar han oss?

Svar: Nej jag kan ingen ryska... och LIdia kan varken engelska eller svenska men vi pratar på bra i alla fall :) Ditt ex tänker på dig ibland men några starka känslor ser jag inte.. kram
Esmaralda

2 J:

skriven

😱.. herregud vilken tur🙏😇!!!
Klart att även du ska få varning🙏. Är flirten nära nu🤔💕. Önskar er en härlig tjejlunch. Kram

3 Susan:

skriven

Creepy.... men snacka om tydlig varning. Skönt att allt gick bra❤️

Funderar mycket på mitt boende i framtiden.... är det ngt du kan se/känna o säga ngt om?

Kram o ha en härlig mat&pratlunch 🍽🍷

Svar: Jag ser bara ett boende där du trivs och har en stark känsla av att ha kommit rätt.. kram
Esmaralda

4 Skorpan:

skriven

Himla tur att du fick en varning, du hade din ängel med dig, låt så vara att hen skickade en sparkdräktsman i din väg, men du klarade dig oskadd! Outgrundliga äro hans vägar, eller vad det nu heter. Blev du inte alls skärrad?

Jag hade varit tvungen att stanna o vete sjutton om jag hade kunnat fortsätta köra efter det. Tror faktiskt jag haft min ängel med mig i trafiken nångång. O annanstns också förstås :). Undrar om hen är med mig när mötet med kärleken sker, o puffar på lite?

Skull bli jordgubbsplockning idag, men det regnade på natten o nu är allting blött, inte riktigt bra för bären, dom borde vara torra då dom plockas. nåja, vi får se hur det går med den saken.

Vi tog en tur till stranden igår o jag satt faktiskt med jckan på där, så svlt var det på kvällen. En pojke sm vr där med sin familj steg+ på något o fick fyra små hål under sin fot. Jag erbjöd dem något ur första hjälpväskan o sade åt dem att åka till sjukhuset för att visa upp såren. Undrar om du kan se vad det var Es? Det såg ju ut som något skulle ha stuckit honom, men i dessa breddgrader borde det ju inte finnas något farligt. Och blir han fort bra, ja så inte resten av sommarlovet blir förstört? Allt kan ske, o nu vet jag ungefär vd som finns i en dylik väska då.... Aldrig behövt använda en, som tur.

Snart dags att packa då Es, lycka till ;). Här är det barnens tur att packa, byte till pappa...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jag ser inte vad det kan vara han stuckit sig på.. lite märkligt är det allt.. och så bra med en akutväska !! Kram
Esmaralda

5 Skrållann:

skriven

Hej!
Igår fick jag min regressionsseans, tack så hemskt mycket. Idag vaknar jag upp i en liten gäststuga hos min svärmor och snart är det dags att åka på fotbollsmatch igen och kolla in sonens lag som är på cup.
Det blir inget besök hos min gamla vän, han skulle bort. Får en känsla av att han inte är så angelägen att träffa mig. Gör jag bäst i att låta honom vara?

Kram❤

Svar: Ja, du kan nog släppa taget där och istället lägga din energi på att se dig omkring.. vara lite mer i nuet.. och något bra kan ske.. kram
Esmaralda

6 Naturvän:

skriven

Godmorgon Esmaralda!

Vilken tur du fick varningen och att inget trakigt hände pa hemvägen.! Afrika o sebror i detta sammanhang? Fick du en känsla direkt att det var en varning?

Vi har bokat resa till Norge i september och planerar ocksa göra ngra tagresor, ser du ngra varningar omkring det? Vill sa gärna kunna genomföra som planerat trots att jag ännu inte är rätt inställd pa mina medeciner.

Önskar dig en fortsatt trevlig sommar

Kram

Svar: Ja jag förstod direkt att det var varning ! Säger din läkare att det är ok så är det ok... kram
Esmaralda

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag dit till skola i hösten och visa min stöd för dom elever som behöver? Kommer det går bra?

Ha det bra 😊

8 Tingeling :

skriven

Haha! Ja tänk hur varningar kan komma, och i en randig sparkdräkt. Har dem humor på andra sidan tro 😁
Men riktig tur du hade! Det finns idioter på vägarna överallt. Ush! Eller så överdriver jag, jag är sådär helig och kör lagligt, till och med på motorvägen. +-5 kvm.

Första molniga morgonen på länge här. Kommer regnet hit nu månntro. Har varit riktigt skönt väder här och vi har haft roligt, jag och dottern.

Fortsätter packa, åh vad jag längtar!

Måste uppdatera en till grej angående spindlar. Det var en spindel här hemma och när jag såg den tänkte jag direkt "nu får jag panik!" men nej, jag var helt lugn och jag tänkte nästan ta upp den med handen! (?), men sen tog jag ett papper och den kröp upp på den och så tog jag ut den. Och var inte rädd. Helt otroligt. Hade det varit innan seansen så hade jag skrikit, fått panik, tagit en sko och dunkat på spindeln 10 gånger så den verkligen var död. Kan liksom inte riktigt fatta det. Så tack igen. Känns befriande!

Trevlig fredag!

Kram!

Svar: Härligt och den här gången fick spindeln mer panik än du fick... kram :)
Esmaralda

9 Moj:

skriven

Hej Esmaralda.
Åh herregud vilken tur denna varning kom till dig. Att du är oskadd och gick bra. Jo det är lustigt att du måste "fara" till afrika.

Känns som om han håller tillbaka mycket. Kommer jag få uppleva skillnad? Att jag ser och känner att han visar mig kärlek?
Kram

10 Jossan :

skriven

God morgon!

Äntligen fredag och jag har snart överlevt min första jobb vecka! Det jobbiga är att jag fortfarande är så sjukt trött! Skönt med helg så jag kan få sova lite längre imorgon och på söndag. På söndag åker jag tillbaka till min lgh och det blir en tidig morgon...

Idag ska jag ringa och boks Ipl. Såg ett erbjudande men de hade gått ut men jag maila dom och de gick med på att ge mig rabatten ändå. De är nyöppnade så de vill väl inte förlora kunder tänker jag.

Åh killar är komplicerade! Både A och L frågade mig om jag fortfarande ville ses. De är typ båda jätte mycket om att ses och umgås. Jag vet inte vad jag vill. Känner kanske att jag inte vill va med någon just nu men samtidigt vill jag...

Kram

11 Pia:

skriven

God morgon Esmaralda,

Vilken tur att du fick varningen.

Jag skrev till dig igår på mailen, kommer svara där och önskar seans, men har en fråga som jag önskar svar på lite snabbare.
Jag undrar om det finns något hopp kvar för en kärleksrelation mig och F? Eller ska jag helt släppa taget?

Ha en härlig dag.
Kram Pia

Svar: Händer inget i den vägen under allra närmaste tiden.. ja då är det bäst att låta det rinna ut i sanden.. kram :)
Esmaralda

12 Minis:

skriven

Oj så spännande att läsa 👼👼 ibland önskar jag att jag med kunde få och se sådant och ibland inte. Förstår ju att detta kanske inte alltid är av gott även om det just denna gång var det 💖
Återkommer efter den 6/8 för seanse.
Jag väntar och väntar..och vet att han inte kanske hör av sig på någon vecka till men vill så gärna 👼👼👼 när kommer meddelandet Es?
En fin dag till er alla 💖

13 Bluesky:

skriven

Är det rätt att göra slut med henne? Känns så svårt..

Svar: Säger dina känslor att du behöver göra slut.. då ska du göra det.. och det är aldrig lätt... men det går och man måste vara sann, i synnerhet mot sig själv.. kram
Esmaralda

14 Makaon:

skriven

Vilken tur att du fick en varning.
Tror du att min dotters välmående håller i sig?
Ha det gott allihopa.

15 <3:

skriven

Så mysigt med tjejlunch. Finns det något mer jag kan göra än att svara på Camilla och hennes chefs mejl så de förstår att jag verkligen vill det här ? Tror du chefen blir intresserad om jag nämner tidningen jag tänker på.
Vad är det med Malin O min gamla klasskompis är hon avundsjuk på något sätt och vill missunna mig att ha det bra ? Följer hon allt jag gör på fb..
Kram

16 .:

skriven

Även män i sparkdräkt kan ha något viktigt att förtälja ;) Jädra tur!

Ska jag satsa på J?

Kram

Svar: Bara om du till fullo känner att du vill.. inte om du har minsta tvekan.. kram
Esmaralda

17 c:

skriven

Hej! Skrev om mina besvär här för någon vecka sedan och du sa att jag skulle få medicin. Nu har jag fått en salva ist, kommer det att hjälpa? Och så undrar jag om det kan bli en fin helg med min vän S som jag har att se fram emot? Ha det så trevligt med barnen i Polen!

Svar: Ja salvan kan hjälpa.. ge den lite tid.. kram
Esmaralda

18 Dunegull:

skriven

Tror du det blir Kalifornien el Albanien? Står mellan dessa länder nu, blir det en bra resa där vi kan få lite glädje tillbaka?

19 Filippa:

skriven

Hej hur kommer jag träffa min blivande man?


Kram

20 Solstjärnan:

skriven

Hej😊

Tur att du blev varnad och kunde vara aktsam och beredd.!!
Itressant är nog som du säger, tillvägagångssättet , att du inte fick varningen av din skyddsängel.
Men viktigaste i detta fall är nog helt klart att du blev varnad!

Tjejlunch låter trevligt😊
Det ska nog bli mycket skratt och "prat i kvadrat" antar jag 😊

Hoppas att få uppleva många roliga tjejmiddagar framöver, jag med .Skulle vara kul 😊

Kram Solstjärnan 🌟


Svar: Och visst kommer du att uppleva det och ha riktigt roligt.. kram :)
Esmaralda

21 Tildis:

skriven

Vilken tur att du blev varnad! En fråga Es, kan jag lita på att affären jag köpte min klänning igår håller den i säkert förvar? Kram

Svar: Ja det känns tryggt.. kram
Esmaralda

22 Mae:

skriven

Hej!

Vår son vill byta lag i sin idrott. Han är väldigt bestämd och vi
känner att vi måste låta honom prova. Ändå är vi lite oroliga då det tillkommer extra körning samt att han har sin "vänner" i detta lag. Men något är det som gör att han vill byta. Blir det bra?

Kram

Svar: Kanske det inte blir så bra som han tror.. men det är viktigt att han får bestämma själv och pröva.. kram
Esmaralda

23 Vilse:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag undrar hur det ser ut med det här, det känns som om jag väntar på att han ska vilja och att han ska börja visa mig bekräftelse och vara engagerad i oss. Men än märker jag inte denna skillnad. Kommer den att komma?
Kram

Svar: Nej det är mycket tveksamt.. det känns mest som det kommer fortsätta som förut.. kram
Esmaralda

24 carina:

skriven

hej igen! Ezmaralda! hoppas du får en kanon helg! jag undrar ifall du kan se om jag blir av med uvi jag fått och som är en ovanlig bakterie och vet inte om penicillinn jag tar detta =( är för tvivlade drar i alla halmstrå nu snälla kan du se om jag blir frisk från detta kramen <3

Svar: Det är besvärligt men jag ser att du blir frisk.. det kan ta lite tid.. men i framtiden kommer du inte att ha detta besvär.. kram
Esmaralda

25 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Ja du som är van att prata med de dina på andra sidan behöver nog lite mer spekulativt för att verkligen ta till dig budskapet

Skönt att det gick bra <3

Kram Anki med flock

Svar: Ja,, verkligen.. och där satt jag värsta hjärtklappning o svarta bromsspår.. och de andra två bilarna bara körde vidare... kram :)
Esmaralda

26 Lie:

skriven

Huga, så obehagligt MEN så bra med varningar. Vill inte ens tänka på vad som hade hänt om du inte varit så uppmärksam.. skönt att allt gick väl 🙏

Det är en enorm torka runt om i Europa och Sverige, tyvärr även i mitt kärleksliv, ser du någon ändring kring detta, inom det närmsta? Tacksam för svar!
Kram

Svar: Oddsen är goda att något ska bryta torkan.. för din del.. kram
Esmaralda

27 55:

skriven

Fantastiskt att läsa. Jag får för mig att någon av mina barnbarn kommer att dansa mycket som vuxna. Stämmer det?

Svar: Ja det stämmer.. jag känner detsamma utan att se några detaljer.. kram
Esmaralda

28 55:

skriven

Fantastiskt att läsa. Jag får för mig att någon av mina barnbarn kommer att dansa mycket som vuxna. Stämmer det?

29 F:

skriven

God morgon väldigt fantastiskt att du fick en varning som handla om dig för en gång skull ❤ tur det gick bra...det är så läskigt med bilolyckor.

En fråga hur ser den närmaste tiden ut för mig kram

30 Christina:

skriven

Hej Es. Kommer sprickorna att läka snart? Det bara svider och kliar hela tiden. Har kollat upp det och fått rådet att smörja där. Men kommer det försvinna och läka ihop snart? Vill nästan bara gråta så jobbigt det är.

Svar: Ja det är kämpigt och jobbigt men smörj .. och det kommer läkas och försvinna så småningom.. kram
Esmaralda

31 Iréne:

skriven

Hej Esmaralda !

Vi fick veta att min pojkvän inte har några vita blodkroppar. Å han har tagit en massa prover , men dom hittar inget å sen har han sån värk i kroppen . Å dom ska ta ytterligare prover . Han har inte cancer iaf. Kan du se vad de e???
Orolig flickvän

32 h:

skriven

Hej!
Kommer jag bli uppsagd? Är orolig...
Kram!

33 Sus:

skriven

Hej
Fantastiskt vad du upplever.....
Så härligt att du delar...
Här är de lite lungnare idag...
Ha de gott med vänner resa och barn barn❤️
Love sus

Svar: Tanka energi nu, du också... kram :;)
Esmaralda

34 Helena Ir:

skriven

Tänk vad du får vara med om..känns bra att du blev varnad,även om det kanske kändes som på ett udda sätt.
I mitt nästa liv vill jag vara medial..om det blir fler..:)

Jag hade ett möte igår,som berörde mig djupt!

På min promenad så ser jag en man i ca 30 års åldern,bär på en tung bag på ena axeln..lätt försjunken,bena går lite som inåt,,svajar till ibland..

Folk ser honom,går förbi,cyklar förbi..
Jag kunde inte det igår..något gjorde att när jag kom jämsides med honom,så sa jag -Hej..han tittade till på mig..och för några sekunder tänkte jag,vad gör jag! Jag visste ju inget om honom.
Men jag fortsatte säga:-Hur är det med dig idag,det ser tungt ut det där för dig! Kanske kan jag göra något..
Han tittar på mig och säger med sorgsen blick-Jag är så ledsen!Samtidigt lägger jag min hand på hans axel..jag kan känna att det har något med lägenhet,tjej och längre tillbaka dödsfall att göra..Vi utbyter några ord till..och jag avslutar med att säga:-
Du,ska veta att jag bryr mig om dig! Ta det med dig!
Han håller handen mot hjärtat och för den mot mig som tack!
Jag vet inte om det stämmer det jag såg..det spelar ingen roll..men jag tror att det här var en fin kille..som hade sina problem..tänk ändå hur en främling kan beröra en.

Idag ar vädergudarna bestämt att det ska vara lite rättvisa i landet..för det regnar även hos mig :)

Ha en jättefin dag :)
Kram:)

Svar: Vad glad blir att du vågade och att du lyssnade till din inre känsla & röst.. du gjorde stor skillnad för denne man... kram :(
Esmaralda

35 Filippa:

skriven

Hej hur går det för min bästa kollega har de börjat lösa sig för henne?

Hoppas hon vet att hon är min bästa vän?
Kram

36 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Är det verkligen mitt fel problemet vi har med B?
Har jag gjort fel?
Sen undrar jag om det är jag eller är min mans familj så jobbig som jag upplever dom? Håller på att bli knäpp!

37 Anna:

skriven

Har min man Erik varit otrogen mot mig?

38 M:

skriven

Hej
Polen är fint har varit i Gdansk god mat och bra shopping

Undra om du ser vad som kommer att hända mig i framtiden?
Kommer han tillbaka och allt ordnar sig igen?
Just nu händer inget av något
M❤️

39 S:

skriven

Vilken varning!
Det verkar vara en unik förmåga du har.
Det här med mobilen som min man tecknat abonnemang i mitt namn som jag aldrig sett, nu polisanmälat. Tror du polisen kan spåra vem som har den...

Svar: Det kommer inte enkelt och är tveksamt om det kommer lyckas.. kram
Esmaralda

40 Rebecca:

skriven

Hur blir min höst? Kram

41 Cissi:

skriven

Hej, ser du nåt kring jobbet jag har sökt eller överhuvudtaget om jobb framöver? Kram

42 Linnean 🌸:

skriven

Men oj, vilken dramatisk varning!!! Skrattar åt att han hade randig sparkdräkt 🤣
Du är ju en luttrad medial men kan ju säga att hade jag råkat ut för något sådant hade jag banne mig kissat på mig av skräck! 🙄 Hade trott att jag flippat ur helt. Det är roligt att få ta del av dina upplevelser! Tack!
Utanför mitt köksfönster glänser rönnbären röda och granna och det känna lite som...höst!
Än skiner solen i öst men i väst väller ev åskmoln in fr Danmark. Ja ja, i går satt jag och väninnan ute i regnet och pratade. I ren väderprotest! Men det var ju ett ljummet regn.
Ska göra en semifreddo nu! 😜
Ha en skön fredag allesammans! Kram...
/Linnean 🌸

Svar: Ja ibland blir det alldeles tossigt... lycka till med freddon... gud så gott... här blir det rabarberpaj till dessert.. nu när tjejerna kommer.. kram :)
Esmaralda

43 Nettan:

skriven

Vilken tur att du tog det lugnt och att inget hände!!

Kram <3

Svar: Ja, det var bra nära.. kram :)
Esmaralda

44 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Gud vilken tur att du fick varningen! De kunde ha gått riktigt illa. 😱 Å ska du till Polen! Är naturen inte väldigt fin där? Hur länge ska du/ni vara borta?

Något jag undrar lite nyfiket över är om du ser mer barn för min lilla syster eller om hon bara får dottern hon har samt sonen som kommer när som helst? OM hon får en till ser du om de kommer vara lika stor åldersskillnad mellan andra och tredje barnet som det är mellan sonen och dottern eller blir det tättare? Tack i förhand! Kram Zoey 💕

Svar: Jag ser ingenting kring barn och din syster.. varken eller.... blir inte så många dagar i Polen.. kort & intensivt och lär väl få värmeslag.. läste att det ska vara över 30 grader och vi som ska vara i en storstad... kram :)
Esmaralda

45 S:

skriven

Hej Esmaralda.
Harlan förstått att jag ångrat mig? Och vill tillbaka till honom?
Kommer vi få det att funka igen?
Kram

Svar: Det ser krångligt och besvärligt ut.. kan gå hur som helst.. kram
Esmaralda

46 Michaela:

skriven

Helt otroligt! Tack och lov att du fick varningen och att inget hände. Hoppas ni får en mysig lunch. Själv skall jag ut och äta middag med två kollegor ikväll så hoppas det blir lyckat. Kram

47 Susanne Amalia :

skriven

God Morgon..
Vad skönt att varningen kom fram ...
och att du tog emot den så bra ..

I går i kyrkan var det inte bara vi där .
Jag såg den som begravdes sittande på en bänk i kapellet...
jahaja tänkte jag ...
Han satt och såg på barn och barnbarn ...
och alla sörjande släktingar ...

Det var så typiskt honom ... att han skulle vara med ...

Han ville ha koll på allting han nickade nöjt tittade på mig och gladde sig förvånat åt den kärlek som fanns i kyrkan och alla som hade kommit från Ystad...

Sedan dök han upp på minnesstunden efteråt ... tittade på bildspelet som hans barnbarn hade gjort åt honom .. han var stolt över sina barnbarn ... och barn ... han var lycklig .. sedan lämnade han oss .. och försvann.. bara borta sådär ... han var förvånad att jag kunde se honom .. jag har sett honom förut på balkongen i hans lägenhet när jag har gått förbi och det har Cornelis också... Cornelis (min son) såg också farfar i kyrkan ... mamma såg du?? !! farfar satt mitt emot .. -ja jag såg sa jag..
-mamma såg du farfar kollade tårtan också... på caféet.. såg du? -Näe sa jag det missade jag ...

Mamma var lugn och skrek inte .. hon säger att jag inte ska sy om klänningen ... utan spara den till hennes begravning ..
Nu styr färden ner till Ystad och enligt dagens väder har jag packat fel .. regnjacka och regnstövlar bör packas ner också ... ;) men jag ska till Ystads sandstränder och Kåsebergas höjder .. ska till Brantevik och till Glimminge Hus.. det besöker jag alltid.. så fint ... en god bok eller två och massor av ledighet..

stor kram till er alla på bloggen .. puss på nosen till MG och nosglädje med härliga upptäckter önskar EllaBella... hon vill verkligen ner till Ystad nuuuuu... stränder hav och bad ... strandliv är fantastiskt <3

Saga surar lite men jag har lovat henne räkor och sardiner i tomatsås .. då blev hon på bättre humör ... Så berättade jag att hennes favorithusse skulle vara hemma med henne ..

FRÅGA: Hittar jag någonstans att bo ?? snart .. tycker att jag har väntat länge ... och vill bara bort från allt ... nu .. men vet att blir det inte rätt så blir det ju inte bra ... kan du se något .. detta är ett fängelse och jag vet inte hur jag kommer härifrån .... vet att talismanen och änglarna jobbar ihop... och jag borde inte drabbas av oro utan känna tillit... men så ibland så kommer tvivlet.. är ju inte mer än människa tänker jag då...



Svar: Då måste du äta Branteviksill.. så vansinnigt god. Det kommer ett bra boende för dig... visualisera och använd dina energier... du vet att du har stark egen påverkan.. stor styrkekram !
Esmaralda

48 Öknen - Ghostwriter :

skriven

Jag är riktigt taggad för att få en ny vän. Jag är bjuden på fest som kommer vara lugnt för min del, men jag får känsla av att det är där jag möter denne. Du spådde att en person skulle träffa mig (frågade för kanske 3 år sedan)igen utav en anledning: så kanske är det den personen som blir min nya vän? Kan du se om det stämmer?



Roligt inlägg! Så häftigt att du kan se bilder framför dig, medans jag måste sova som hon i serien medium för att få veta saker - utöver intentioner och starka känslor som kan komma då & då.
Hehe

Hoppas du kan må bra.
Jag skickar energi igen. Jag hoppas jag har förmågan att bli hörd där.


Kram!

49 Fanny2 :

skriven

Vad surrealistiskt! Kanske är det meningen att det ska vara så konstigt så att du verkligen ska uppmärksamma och tänka mer på varningen. Det blir ju svårt att glömma en så konstig upplevelse och de flesta skulle nog tänka på det hela dagen... Det var bra att inget mer hände. :3

Vad roligt med ryskt besök, blir väl en del gott då. Blev lite sugen på att göra en rysk silltårta... Hoppas ni har det jättetrevligt.

Kram

Svar: Tack ska du ha.. ja just nu väntar jag på gästerna... och förbereder det sista.. kram
Esmaralda

50 💖:

skriven

Hej Esmaralda.
Nu har jag blivit faster imorse.än har jag inte träffat honom men jag är så nyfiken och ser fram emot mötet. Ser du några personlighetsdrag hos denna lilla?
Kram

51 Mim:

skriven

Hej!

Blir det någon bra lösning till mitt arbetslöshets problem eller ska jag ge upp??

kram

52 Mim:

skriven

Hej!

Blir det någon bra lösning till mitt arbetslöshets problem eller ska jag ge upp??

kram

53 Frågetecken:

skriven

Hej Esmaralda.
Pontus som verkar så angelägen i mig, men jag har inte visat honom tillbaka det han gett. Borde jag ge honom en chans och det kan bli bra och funka med honom?
Kram

54 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Vill han att jag följer med till honom nu som vi bestämt?
Verkar han vilja det?
Kram

55 Tisa:

skriven

Es! Varför tas jag inte på allvar. När jag berättar för läkaren precis hur jag mår (för det ska man vara noga med enligt läkaren), och det visar sig ändå att jag lika gärna hade kunnat vara tyst, då han i överhuvudtaget ändå inte lyssnar på varken mig eller någon annan. Han lyssnar bara på sig själv och sitt alltergo. Särbehandlar. Han verkar inte gå ihop med någon. Alltså nu är jag helt seriös men; Är det något fel på karln?

56 Mirre :

skriven

Hej Es,
Dröjer det länge innan jag blir förälskad och tillsammans med någon? Känner att min egen osäkerhet kan vara ett hinder här samtidigt som jag egentligen aldrig i hela mitt liv verkligen har träffat någon som jag blivit helt förälskad i till 100%..Kommer det hända snart? Känner att jag gett upp lite och typ inte bryr mig men ändå gör jag ju det..hehe😬

57 .:

skriven

Tack Ez!

Kram

58 Olga:

skriven

Intressant det du skriver om!
Funderar på om jag har någon gång i tidigare liv varit mycket på fäbodar ? Känner en förunderlig samhörighet när jag besöker dessa.
När separerar dottern?
Fäbod mamma.

59 Ung tjej:

skriven

Hej Esmaralda.
Om jag sätter ner foten och ställer ultimatum vad har jag att förvänta mig? Blir det ja eller nej? Blir det positiv förändring för mig i hans beteende om jag sätter ner foten och ställer ultimatum?
Ska jag ta mig över honom och ta mig vidare?
Kram

60 F.u:

skriven

Hej esmeralda hoppas allt är fint annars undrar om du ser något spännande händer i mitt liv du kan berätta om kram

61 Kicki 🌞:

skriven

Jag har i bland undrat hur det fungerar/hur du gör när det kommer info/händelser från andra sidan. Om du behåller kvar medvetandet (kan man säga så?) i den är världen eller om du uppslukas av den andra? Nu fick jag svar på den frågan 😊.

Kan du se om jag kan byta den lägenheten jag lagt in intresseanmälan om mot den jag har i dag?

Ha en skön helg🌻

Svar: Chansen finns... runt 60 % möjligt.. kram
Esmaralda

62 Lilly:

skriven

Finns det någon hälsning ifrån andra sidan till mig.kram

63 Kram:

skriven

Hej Esmaralda.
All den tid, energi bag lägger ner på oss, är det värt det? Kommer resultatet bli det jag vill eller blir jag besviken?
Kram

Svar: Riktigt som du vill tror jag inte att det blir.. kram
Esmaralda

64 Queen:

skriven

Ser du mig få gå på bröllop någon gång 😊

65 Fatima :

skriven

Undrar esmeralda om det finns något budskap till mig kram

66 Mm:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer det att lossna för mig?
Kram

67 Jobb:

skriven

Hej Esmaralda.
Det är så konstigt, jag var hemma och vabbade med min son. Sen så säger försäkringskassan att de väntar på svar/ bekräftelse från min arbetsgivare. Min arbetsgivare hon säger att hon skickat in papprerna och även ringt in till dem. Men försäkringskassan har inga uppgifter om det. Ljuger min arbetsgivare? Eller har något annat blivit fel här?
Kram

Svar: Något har blivit fel... det har liksom gått om varann... men det ser ut som om detta kan redas ut.. kram
Esmaralda

68 Lydia:

skriven

Hej
Ser du något som kommer hända snart i mitt liv väntar på många svar på mina funderingar hur allt kommer att bli för mig
Lydia

69 Anonym :

skriven

Lever min biologiska mamma ? Kommer vi ses en dag.
Kram

70 Marie:

skriven

Hej Esmaralda!Kommer katten Ludde hem? Lever han? Vart ska jag leta honom? Hoppas du kan hjälpa mig <3

Svar: Det känns som att han lever och en god chans att han kommer hem.. kram
Esmaralda

71 Elisa:

skriven

Hej!
Vad kan drömmen betyda, den då jag var på sjukhus?
Kram

72 😸😻😼:

skriven

Kommer R til å være utro flere gang?

73 😸😻😼:

skriven

Kommer R til å være utro flere gang?

74 Friend Ghostwriter :

skriven

Jag är riktigt taggad för att få en ny vän. Jag är bjuden på fest som kommer vara lugnt för min del, men jag får känsla av att det är där jag möter denne. Du spådde att en person skulle träffa mig (frågade för kanske 3 år sedan)igen utav en anledning: så kanske är det den personen som blir min nya vän? Kan du se om det stämmer?



Kram!

75 P:

skriven

Hej Esmaralda.ska jag ge honom en chans? Skulle ett förhållande med honom funka och bli bra? Skulle jag kunna känna mig lycklig med honom?
Kram

76 Undris?:

skriven

Vilken tur att du fick varningen,skönt att höra att allt gick bra.kanske var det en av dina guider?

undrar om ser hur det bir för mig ekonomiskt framöver?
kram

77 Anna-Marie:

skriven

Någon väste namnet William i mitt öra härom natten, intressant :)

Funderar lite på min pojkvän, han har två tjejkompisar som inte verkar vara så bra för honom. Den ena låtsas vara medium och tutar i honom en hel del, kanske harmlöst nu, men i längden inte bra. Den andra har psykologiska problem och är barnslig och med det drar ner honom på sin nivå, för han vill passa in. Kommer de att bryta kontakten i framtiden, och han få bättre mognare vänner?

Svar: Jo de bryter men det kan dröja... kram :)
Esmaralda

78 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du mig vara i ett förhållande inom räckhåll? Eller ser jag ut att vara själv lite framåt?
Kram

79 Bumble bee:

skriven

Hej!
Men gud Es! 😱 Vilken tur att du lyssnade på varningen. Det kunde ha gått riktigt illa. Å vad härligt att åka till Polen. Har du varit där tidigare? Blir ni borta länge?

Ser du om jag har barn inom två år eller om två år eller dröjer det längre tid? Tusen tack för svar! Kram från 🐝

80 😸😻😼:

skriven

Kommer R til å være utro flere gang?

81 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag dit till skola i hösten och visa min stöd för dom elever som behöver? kan det påverkar mig med positiv och kommer jag träffa andra som jag känner också?

Ha det bra 😊

82 Anna.L:

skriven

God eftermiddag! Har jag något positivt att se framemot i slutet av sommaren? Ser du mig möta kärleken till höst och kommer jag lyckas ta studenten trots min kroniska tarmsjukdom. Dock tacksam för den hjälp jag redan får, känner mig endå orolig.
Kram!

83 Ghostwriter :

skriven

Händer något roligt för mig snart...


Kram

84 Boudica:

skriven

Så mysigt med lunch!
Och vilken varning, han tänkte nog att det behövdes något avtändande för att få din uppmärksamhet och förstå ;)

Här blev jag ju anfallen av kråkor förra sommaren tills jag förstod vad de ville, har inte sett till dem sen dess! Men det har lett till en större respekt för fåglar!
Igår var det en koltrast som låg och solade framför porten, då jag kom släpandes på ett stort paket jag hämtat på posten. Hoppade lugnt iväg när jag kom.

Se upp för åskstormarna i Polen!
Bara lite värre än de Svenska!
Varmt har jag för mig att de skulle vara där, jag rekommenderar dig att testa söta pannkakor, med vit ost. Finns mycket annat gott där med! men tyvärr tillåter inte min diet/livsstil sånt....

Har bara en nyfiken undran idag, om du orkar svara efter lunchen ;)
Hur ser den här personen mig nu? Har det ändrats på något sätt nu?
För själv vet jag ju att jag förändrats en bit på senaste, troligtvis har jag hittat mitt esse just nu, eller åtminstone vägen dit ;)

Kram!

Svar: Personen ser dig mer med samma ögon som du ser dig själv... kram :)
Esmaralda

85 S:

skriven

Hej.
Skulle vara bra med så med sådana varningssignaler för mig också.
Kommer min man som nu flyttat från min lägenhet hjälpa mig att betala lånet, han är med på den, men det står i mitt namn,han säger att han ska göra det men han har tyvärr lurat mig förr rejält. Det är ju en sak vad man säger och en sak vad man gör.

86 LISA:

skriven


Fick veta i min seans att jag skulle träffa min själsfrände i detta liv, i vilket sammanhang kommer det att ske ? Vänligen Lisa


Svar: I ett vardagligt sammanhang, det är allt jag kan se.. kram
Esmaralda

87 Mackan:

skriven

Hej Es

Har min andliga ledare någon hälsning till mig?

88 Love:

skriven

Undrar om jag möter min kärlek snart eller min gamla kärlek
Är lite fundersam
Love💖

89 Bumble bee:

skriven

Hej!
Men gud Es! 😱 Vilken tur att du lyssnade på varningen. Det kunde ha gått riktigt illa. Å vad härligt att åka till Polen. Har du varit där tidigare? Blir ni borta länge?

Ser du om jag har barn inom två år eller om två år eller dröjer det längre tid? Tusen tack för svar! Kram från 🐝

90 Hej :

skriven

Vad läskigt men tur du fick varningen.
Tack för skansen som kom i veckan. Känns bra att allt kommer att lösa sig till det bättre.
Njut av din semester med barnbarnen.

Svar: Tack :) Kram :)
Esmaralda

91 F.u:

skriven


Hej esmeralda hoppas allt är fint annars undrar om du ser något spännande händer i mitt liv du kan berätta om kram

92 Lilly:

skriven

Finns det något budskap till mig kram

93 Lilly :

skriven

Finns det något budskap till mig kram

94 Am:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han ha bestämt sig efter den här helgen?
Kram

95 Rebecca:

skriven

Hur blir min höst om du ser något? Kram

96 Linda N:

skriven

I ärlighetens namn, tror du verkligen att du kunnat ta en viskande varning på samma allvar? 😁🎈 Dessutom fick du ju nåt att berätta för oss här på bloggen.

Go team andra sidan! Och tack för att ni såg till att vi får behålla Es här ett tag till.🙏

97 Linda N:

skriven

Hej igen, om man redan "gillat" inlägget en gång tidigare och sedan glömt det så backas det en siffra och man kan inte heller"återgilla" det.

Skulle du kunna be webmaster titta på möjligheten att utgråa / inaktivera knappen för att hjälpa oss semisenila människor?
Tack!

Svar: Webmaster säger att det är inget å göra... man får helt enkelt ladda om sidan och gilla igen.. kram:)
Esmaralda

98 💕:

skriven

Har han känslor för mig?
Kram

99 Marie:

skriven

Hej Esmeralda!Kommer katten Ludde hem? vart ska jag leta honom?Är han skadad? eller instängd? :(
Mvh Marie


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: