De Grå....

Det har varit en intensiv tid först med talismanerna och sedan med regressionsseanser… men samtidigt en speciell tid när jag stått på huvudet i andligheten.

Och när jag gör det – då händer både det ena och det anda.

  Jag öppnar dörrar – som  det tar lite tid att stänga igen och emellanåt kan det bli  en aning påfrestande. 

I förra veckan  efter en regressionsseans… gick jag på promenad med Mannabonne Glenn. 

Jag ser på långt håll att en av de Grå sitter i sanden… här nere på min strand.

Vi skulle kunna vända men jag väljer att fortsätta.  

 

Mitt obehag gentemot de Grå är stort… ungefär som att ha en hårig spindel innanför kläderna…. och då förstår du nog. 

 

Jag passera ett par meter från honom och ser i ögonvrån hur hans ögon… som ser ut som flytande tenn eller silver..  utan pupiller..följer mig.  

MG  vill gå fram till honom och det kan jag inte tillåta. Vad som helst skulle kunna hända  då. 

Jag börjar springa… för då brukar MG alltid haka på… samtidigt som obehaget växer för de Grå triggas nämligen  av flykt….ungefär som ett vilddjur som jagar ett villebråd som springer för livet. 

Ingenting händer. Han reser sig inte. Han följer inte efter.

Men jag ser att det rycker i honom.. han vill gärna… och jag förstår inte varför han inte följer sin impuls. De Grå brukar ha dålig  impulskontroll. 

Vi fortsätter vår promenad utan fler missöden. Och jag tackar min ängel.

 

Kram & kärlek

1 MollyD:

skriven

Hej fina E
Hr nu landat in i min nya lägenhet och det känns bra. Jobbet känns också bra och det känns generellt som om jag kommit hem på något underligt vis. Ibland slår mig dock osäkerheten efter förra årets otrevliga händelse på förra arbetsplatsen. Plötsligt och utan förvarning tog det slut. Förklaringen där var att det fanns ingen rationell förklaring och så är det men det hjälps inte, det känns som jag blivit överfallen bakifrån och den känslan sitter i. Tyvärr inte alltid men ofta nog. HAr inte samma tillit som förut, funderar ofta på om jag kan lita på folk i arbetet eller om dom kommer hugga mig i ryggen. Så obehagligt. JAg som alltid levt på min tillit och intuition. Vad ser du runt detta?
Varmaste kramen <3

2 <3:

skriven

Ryser när du berättar om de grå.
Idag får du nog många frågor älskade Es. Blir det kärlek igen mellan oss med mannen som skickade kortet på sin son igår ? Det kändes bra som det börjar lätta. Är han min framtid eller ser du en annan man för mig jag kommer leva med. Hoppas att jag landar och äntligen hittar den trygghet jag behöver i en kärleksrelation.
Kram

Svar: Det ser ut som om du kommer att söka dig fram ett tag till... men rätt blir det till sist.. kram
Esmaralda

3 Anonym :

skriven

Hej var det rätt att be om betalning denna gång för mitt jobb med den äldre mannen. Kommer han betala den summa jag föreslog med hjälp av andra. För mig är det mycket pengar men de flesta tycker jag borde krävt hälften alltså mer.
Tror inte riktigt att han är nöjd att han ska betala för hjälpen...
Har kanske tagit mig vatten över huvudet nu. Gör det både av kärlek nu och lite girighet känns det som i och med att jag denna gång vill ha ersättning.
Lite orolig att K är lite äckelgubbe och vill ngt annat än att bara vara min vän. Tror han ngt annat...

4 Jossan :

skriven

Torsdag och 4 dagar kvar!!! Längtar så sjukt mycket!
I måndags blev det brännbollsturnering lärarna mot niorna.. hjälp vi behöver nog öva för de utklassa oss totalt! 🙈 tänkte ta och kontakta Skolverket om att validera så jag blir behörig snart. Vill jobba som lärare typ nu..

I tisdags var det dags för skolavslutning och det var så mysigt men kallt!

Det fanns en god chans att jag skulle gifta mig inom 3 år. Kommer jag träffa den rätte i år då?

Upp och hoppa och ska fixa mig sen blir det jobba. 2 jobbdagar kvar!!

Kram

5 Michaela:

skriven

Huu vad obehagligt! 😱 Vad du får vara med mycket som medial. En otrolig gåva har du men förstår att det inte alltid är lätt. Tack för att du finns iaf och hjälper oss.

Kommer det fler sms?

Kram

6 Memme:

skriven

Hej Ezmaralda.
Det är mycket på gång nu på nya jobbet. Om några veckor tar jag över som tf.chef när ordinarie går på semester.
Hur kommer det att gå? Kommer jag att klara ansvaret och uppgifterna? Jag har ju inte haft det här jobbet så länge.

Svar: Du har det i dig och klarar det fint.. lita på dig själv och ditt goda omdöme.. kram
Esmaralda

7 Skorpan:

skriven

Ja den här gången var det en av de lugnare, kommer ihåg de du berättat om tidigare, huva... Tur du hade din ängel med dig.

Min ängel tycks jag ha tappat bort, ingen kontakt alls, vilket säkert beror på att jag varit så inne i mitt eget, att jag inte "kommit ihåg" att uppehålla kontakten. Har svårt med att fokusera, suck, och när jag försöker ja då börjar tankarna irra än til det ena o än till det andra. Äh... Det blir säkert bättre :).

Hur går det med barnarbetet hos er Es? Här är det litta trögt, borde kanske ha en lista på vad som ska göras o sen är det bara att pricka av då det är gjort ;). Gör man nåt får man veckopeng, annars inte.

Här stiger spänningen för idag får vi veta om nr 2 i ordningen har antagits till den skola som står som nummer ett på listan. DET hoppas vi verkligen .9, för vi vill inte tillbaka till de tidigare omgivningarna...

Fint väder o livet borde vara på toppen, men, nåja...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Din ängel finns med dig.. oavsett.... och det är helt okey att man ibland fokuserar på annat... barnarbetet här flyter INTE på kan jag säga..... det har inte hänt så mycket mer men å andra sidan har det varit skolavslutningar o förberedelser inför lördagen då han ska vara best man på kompisens bröllop... idag ska ha se till så att båten kommer i vattnet..... kram :)
Esmaralda

8 Carina ST :

skriven

Usch vad obehagligt! Undrar vad de vill? Varför de dyker upp? Och vilka är de egentligen?

Igår slutade min yngsta i nian. Så det var sista sommaren med skolavslutning. Vemodigt. En tradition då hela skolans familjer, från förskoleklass till nionde klass, haft picknick i parken och sedan samlats för avslutningsceremoni med sång och att niorna blivit avtackade.

Nu ska även hon påbörja resan att bli sin egen mer och mer, börja gymnasiet och gå framåt i sitt eget liv. Vi åt middag på restaurang båda döttrarna, jag och deras pappa. Bra att vi kan fira sådant ihop. Att vi aldrig bråkat och haft konflikter som gjort att vi inte kan umgås. Det känns gott för barnens skull. Sonen är fortfarande utomlands med sin dans. Sommarlovet startar på riktigt när även han kommer hem i slutet på juni. Två veckor senare åker vi till älskade Skåne!!! Det har varit vår sommar i alla år. Vid havet i Skåne. Hemma!

Esmaralda, ser det ut som vi kör bil ner den här sommaren eller blir det tåget i år? Skulle vara skönt med bil där.

Imorgon är det möhippa för min syster!! Bröllopet blir i augusti. Det ska bli riktigt kul!

Kram, Carina ST

Svar: Ja, nu ligger det en skön sommar framför er !! Kan inte låta bli att beundra din son lite.. han är så duktig i det han gör och så stark att gå sin egen väg... jag tror ni kör bil ner och det kommer gå fint... ha nu en riktigt bra möhippa.. kram :)
Esmaralda

9 Jennifer:

skriven

Godmorgon! Hu, det låter inget vidare. Kan de grå alltså skada en människa rent fysiskt? Men om de ville skada människor, skulle de inte göra det då? Skulle man tycka.

Fina Esmaralda, kommer jag iväg på min resa i juli utan större missöden? Hur stor risk är det att jag åker fast? Hur stor är chansen att jag lyckas pricka rätt? Kram

Svar: Jag vet inte... det kanske är så att de verkligen skadar... jag ser inga detaljer kring din resa.. får en känsla av att något kan hänga upp sig så planera noga.. kram
Esmaralda

10 Filippa:

skriven

Hej hur går det för min bästa kollega?

Kommer vi ses i sommar?

Kommer vi börja umgås på fritiden lite i mellan åt?

Tacksam för svar då jag har varit lite nere för jag inte vet hur de blir.

Kram

11 Rebecca:

skriven

Häftig att kunna se ändå :) även om det är obehagligt såklart.

Känner lite oro för hösten o vintern o kan inte riktigt slappna av. Oroar jag mig i onödan? Tänker feanförallt på ekonomin. Kram!

12 Fin:

skriven

Kära Esmaralda! Hur stor sannolikhet är att det sker med A, och hur stor sannolikhet är det att det sker med någon annan? Vad får du för känsla?

13 Sus:

skriven

Hej
Oj va är dessa för filurer ....
Verkar inte trevligt.....
Är de som en olycka ?
Här kunde de hända något...
Love sus

14 Jennie:

skriven

Hej. Usch vilken otäck upplevelse du hade, Esmaralda!

Situationen för mig känns helt ohållbar. Det som ställer till det är min arm. Jag har så fruktansvärt ont varje dag, smärtstillande medicin hjälper inte. Jag känner i själ och hjärta att det behövs en förändring. Ser du om det kommer en förändring? Dröjer det länge? Kämpar varje dag men kan inte leva dygnet runt med denna hemska smärta, den skär igenom hela mig. Kram

15 Solstjärnan:

skriven

Hej 😊

Fy vad det måste kännas hemskt att träffa på de grå.
Ögonen ,oberäkneligheten och känslan av dom överlag.Att även MG dras nyfiket till dem.
Tur att ni lyckades ta er bort från honom.

Bort vill jag ochså, från mitt nuvarande jobb.
Es ser du något ang.nytt jobb, närmar det sig?

Ha en fin dag!
Kram Solstjärnan🌟

Svar: Jadå, något nytt kommer och det blir bra.. kram
Esmaralda

16 Mariao:

skriven

God morgon!
Men.....vad/vilka är de grå?
Vad är det med dom som inte är gott? Vad händer om man går mot dom? Lever de parallellt här med oss?

Ha en fin och solig dag!

kram,
Maria


Svar: Ett stort frågetecken.. jag vet inte.. jag har aldrig känt mig nyfiken på att forska i vad de är och varför de finns här.... kram
Esmaralda

17 Sola:

skriven

Hej Esmaralda.
Alla skolavslutningar ser ut att ha lyckats.
Det där låter dock obehagligt.

Es, kan han tänka sig att ge mig en chans? Kommer han ge ett förhållande en chans med mig?
Kram

18 Varis:

skriven

God morgon!
Jag blir så nyfiken på det du skriver om. De grå. Vilka är dem? Varifrån kommer dem?
Vad är din tolkning?
Har du sett dem sen du var barn?
Jag imponerad av din gåva Ez. Tror du att man återföds med dina gåvor liv efter liv? Dvs att det är något du alltid har med dig i jordelivet?

Jag ska på fest på lördag. Inte alls så taggad just nu. Tror du det blir bra ändå?

Kram

Svar: Jag har sett dem sedan jag var barn.. så länge jag kan minnas.. och alltid känt mig hotad av dem.. jag vet inte vad de är... har aldrig känt mig lockad att forska i det.. utan accepterar att de finns och att man bör se upp.. även du inte är taggad inför festen så kan det blir bra.. kram
Esmaralda

19 Smöla:

skriven

Hej Esmaralda.
Killen jag träffat några gånger kan det växa fram något mellan oss och bli något långvarigt? Eller kommer det en annan som jag kommer att vara med?
Kram

20 Anna:

skriven

Läskigt.
Kommer det något beslut de närmaste månaderna?
Ser du något hända i mitt liv?
Kram..

Svar: Ja, något nytt och bra är på väg.. kram
Esmaralda

21 Louise:

skriven

Så otäckt.

Igår var jag på intervju igen. Det var en av mina bästa intervjuer och jag säger bara att wow här vill jag jobba. Jag kände mig så hemma där så det är sjukt. Jag kände att detta är jobbet med enormt J och jag verkligen hoppas att jag får det. Det kändes så rätt i hjärtat. En bit att åka men det struntar jag i.
Det är en privat relativt nyöppnad förskola.
Kommer jag att få det jobbet? Är det verkligen min tur nu?
Det är flera tjänster som ska tillsättas. Jag hoppas. Han skulle höra av sig igår.

Igår tog CSN beslut om nedsatt belopp och vi hoppas att vi får utbetalt en trevlig klumpsumma.
Tacksam för svar.

Ha en fin dag. Snart dags att ge Izabella frukost och gå till fritids med henne.

Kramar

22 Lilla Jaget:

skriven

Det låter onekligen läskigt med de Grå...
Igår kväll fann jag en ny liten park som man kunnat ta för en privat trädgård om inte grinden varit öppen. Där sades det spöka en del- jag vet inte om det stämmer eller ej...
Jobbar på och hoppas projektet jag jobbar med blir bra när det väl är dags för leverans.
Kram :)

Svar: Det kan nog spökas där för de som kan se... jag får en känsla av att det går omkring en mörk kvinna lång svart klänning och söker efter någonting.. projektet tror jag det går bra med.. kram
Esmaralda

23 Dunegull:

skriven

Ser du ngt specifikt positivt som kommer hända i med min Talisman? Jag känner tyvärr inte av den alls än.
Fortfarande jättetrött.

Kram

Svar: Det kan vara så att den bidar sin tid och laddar inför en större händelse där den ska gripa in... kram :)
Esmaralda

24 J:

skriven

Känner du om jag kommer att få känna av min Talisman? Den har gjort mig trött i början.. men nu känner jag ingenting.
Ser du något om kärleken snart ? Kram

Svar: Det kan vara så att den väntar på ett speciellt tillfälle.. kram
Esmaralda

25 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Fy vad otäckt ! Tur vi vanliga dödliga inte ser som du gör....

Kan såna grå påverka oss vanliga o få oss på dåligt humör tro ?

Kram Anki med flock

Svar: Det skulle inte förvåna mig det minsta.... jag tror att de kan locka fram olycka på något sätt...kram :)
Esmaralda

26 F:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag ryser vad obehagligt. Vad är de grå för varelser?! Vi ska vara så tacksamma för våra änglar. Jag tycker det är dags att skriva ett brev till min skyddsängel igen. Sist jag gjorde det tror jag att jag fick svar på att det blivit läst.
Es, verkar det bli en seriös relation mellan dem två? Kram

Svar: Ja jag tycker också du ska skriva igen :) De går är otäcka.. men vet inte var man har dom.. och exakt vad de är.., det vet jag inte.. kram
Esmaralda

27 Ullegull:

skriven

Godmorgon E, alltid lika trevligt att vakna upp med dina blogginlägg. Det har blivit en vana även om jag sällan skriver svar.

Nu har vi bestämt oss; vi ska flytta ihop! Finner vi något vi vill ha (och får lån till!) Inom kort eller dröjer det? Vi vill helst bo i något villakvarter med närhet till kollektivtrafik då alla utom en annars måste pendla några mil (om vi "hamnar" i lilla orten) - hur blir det med det? Jag är jätteorolig så jag inte har ett öre till kontantinsats och helt måste förlita mig till min särbo. Min far har tidigare lovat hjälp med pengar men förnekade detta när jag frågade. Blir besviken av att han lovar saker men sedan alltid "glömmer bort) sina löften, stort som smått.

Tack på förhand!

Svar: Vad roligt att du gillar inläggen :) Tack :) Jag tror inte det dröjer så länge innan ni hittar något som känns rätt och som blir bra för er. Känns som om det blir överkomligt med pendlingen.. kram
Esmaralda

28 Lizette:

skriven

Hej:)
Lite läskigt med de grå.. om du är rädd då är det nog illa..
Jag mår inte så bra och undrar om du ser någon ljusning i livet? Kommer mina drömmar om ett lyckligt förhållande med F nånsin slå in?
Kram från ledsen 🌸

Svar: Jag ser dig lycklig kärlek men kanske inte med F just... kram :)
Esmaralda

29 Pöm:

skriven

Hej.

Kommer min nästa relation bli ett vanligt familjeliv som sambo eller blir det en annan lösning?

30 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag vet inte om du kommer ihåg det men för några år sedan så ställde jag frågor till dig angående min systers möhippa. Då det blev så struligt med bråk osv blev det att jag och min syster gick ut och åt med henne och hennes svägerska istället vilket blev synd då hon förtjänade en ordentlig möhippa. Jag kommer ihåg ditt svar angående vilket hon skulle tycka bäst om och du sa att hon skulle tycka mer om de ena än de andra. Och det stämde bra då de visade sig vara vännernas utgång blev mer lyckat. Nu har jag och min syster planerat en babyshower till samma syster som skulle ha möhippan och eftersom vi inte vill slå ihop med hennes vänner ordnar vi en egen. Vi kommer få lite hjälp av våra föräldrar. De man känner nu och är rädd för är om hon kommer uppskatta vännernas babyshower mer än våran. Ser du om hon blir lika glad för bådas? Eller kommer vännernas betyda mer återigen? Min stora syster känner att hon börjar tappa suget då hon känner att det inte spelar någon roll vad vi än gör för vännernas betyder mer. Jag vet att våran syster älskar oss men kan vara självisk ibland. Men rädslan finns där att vårt inte kommer duga denna gången heller. Vad ser du? Blir hon lite glad iaf? Tusen tack i förhand! Kram Zoey 💕

Svar: Fightas inte mot systerns vänner.... ha istället fokus på att det är bra om den som firas blir glad... jämför inte...och det att ju är kul om vännerna också lyckas göra henne glad.... nu tror jag absolut att hon blir glad för det som ni ska ordna för henne... kram :)
Esmaralda

31 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!
Det låter verkligen obehagligt med de Grå...är det bara en skepnad eller flera? Så t om MG ser dom, ruskigt otäckt och jobbigt...
Talismanen har fått jobba hårt denna vecka, det har blivit ganska mycket av det goda. Det känns nästan som vi dras till varann och han ger mej så livsfarliga blickar, blir det mer? Det känns nästan som en tidsfråga...
Jag hoppas energin från talismanen håller länge till för det känns så bra att ha den nära och tryggt..
Hopoas du kan ta igen dej lite idag efter dessa trevliga dagar du haft, idag strålar solen och allt känns ganska bra, ha en underbar dag☀️

Svar: Jag tror att MG uppfattade att det fanns NÅGOT... eller så reagerade han på min reaktion... hundar är ju intuitiva... kram:)
Esmaralda

32 Misstjejen:

skriven

Hej

Finns det något orsaken till som i natt kan jag inte nästan sova men kämpa ändå tills jag lyckas. Det är nästan till 24 timmar utan sömn.

Är det något orsaken efter invigning? Är det någon som vill säger till mig?

Tack för du svar

33 S:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan det växa fram något och bli något med killen jag träffar? Verkar någon annan kärlek vara påväg?
Kram

34 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Undrar om talismannen kan ta tid på sig att ha inverkan. Jag tycker att vi snarare haft otur sedan vi fick den och råkat ut för lite allt möjligt. Varför är det så? Vänder det?
Tack!!

Svar: Antingen verkar den inte alls.. eller så väntar den på tillfällen... otur kan man inte få av talismanen.... händer dåliga ting så hade de hänt även utan talisman... ibland kan det vara svårt att se det bra som den gör.. ibland verkar de idet tysta och ger mindre olycka än man annars skulle ha haft.... det är inte helt enkelt.. kram
Esmaralda

35 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du han kommer tänka till och kommer han tillbaka? Ser han ut att sakna mig ?
Kram

36 Mimi 1:

skriven

Hej!

Oj!! vad läskigt med dom grå. Hoppas att jag har en skyddsängel som kan skydda mig mot sådana varelser.

Finns det fortfarande hopp om jobb för mig??

Kram

Svar: Ja det finns hopp om jobb... ge inte upp.. kram
Esmaralda

37 Smöla:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han gå in i en seriös relation med henne? Ser det säkert ut?
Kram

38 Filippa:

skriven

Hej hur går det för min bästa kollega?

Kommer vi ses i sommar?

Kommer vi börja umgås på fritiden lite i mellan åt.

Kram

Svar: Ja det är god chans att ni ses i sommar.. ta gärna initiativ till något enkelt och opretentiöst.. kram :)
Esmaralda

39 AnnaK:

skriven

Läskiga typer de där! Sitter de och iakttar även oss som inte ser måntro?

Måste bara fråga om det blir nån ordning på finanserna nån gång? Orkar inte tänka på pengar hela tiden. Så tröttsamt.

Härliga skolavslutningar du varit på! Ni är som bra hela gänget på att fixa och ordna kalas och tillställningar 😊

Kram 😊

Svar: Jag har aldrig velat veta något om dem... men troligtvis iakttar de inte bara de synska... ordning på finanserna blir det... ha en konkret plan... kram :)
Esmaralda

40 Mee:

skriven

Hej Esmaralda.
Mannen du sett att jag ska träffa. Har jag mött honom än?
Är han långt borta annars?
Kram

41 Skorpan:

skriven

Yes du hade rätt, barnet kom in till den skola som stod först på önskelistan.
Tack Es!
Kram Skorpan

Svar: Härligt !!!
Esmaralda

42 Socionomstudenten:

skriven

Ryser..
Finns även nackdelar med att va medial..
Hade varit intressant o höra om fler upplevt "de grå".
Nu tar jag examen om ett år Es.
Just nu känner jag bara stor ovilja mot att bryta upp från alla vänner o studentaktiviteter.. Vet inte vart jag ska ta vägen riktigt. Känner starkt att jag är klar med uppväxtstaden, så dit vill jag inte tillbaka. Dessutom osäker på om jag vill köpa lägenhet, men det blir väl ett måste nästan.. Usch så mycket beslut, känner mig så lost :( Har du något litet råd eller input i detta?

Kramar!


43 Helena Ir:

skriven

Men huh då..undvik de där grå!

Sommaren är här och inga planer har jag,inga större..det blir en skänk från ovan när något händer :)

En riktigt bra dag önskar jag dig :)

Kram :)

44 Frågar igen:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag provar att fråga igen annars spekulerar jag bara själv och blir helt förvirrad haha,
Jag har en känsla att deras relation har ställts på sin spets, han hon kanske ställer mer krav på honom, har jag rätt? Kommer han välja att gå in i en seriös relation med henne? Tror du han tänker på mig och finns det en chans att han försöker med mig?
Kram

45 <3:

skriven

Godmorgon kära Es hoppas att det blir en fin och solig dag. Är så less på regn och rusk nu.Ska jag ta chansen att åka på konserten på fredag ? Blev lite rörd att han bjöd med mig. Blir det en fin kväll om jag följer med ?
Lite rädd att L som ska med är kär i mig och han är absolut inte en man för mig. Tror han har psykiska problem.
Kram & Love

46 Nat:

skriven

Hej Esmaralda. Kommer han och jag att hitta på något i sommar?
Kram

47 Förvirrade F:

skriven

Hej å hojt bland frågedrivan :)

Lite osäker om förra kommentaren nådde fram, så testar igen (just in case). Känner mig så vemodig inför tiden efter min examen nästa sommar. Vet inte alls vart jag ska flytta, jobba etc.. Har du något litet råd, vad har jag att vänta mig? Känner mig så förvirrad..

Kramen på dig.

48 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om mina symtom kommer försvinna av d-vitamintillskottet? Är det där allt kommer ifrån?

Kram och kärlek.

49 Elisa:

skriven

Hej!
Ser du några varningar i samband med sociala möten här?
Kram

Svar: Nej, inga varningar.. kram
Esmaralda

50 Mg:

skriven

Hej!
Var cheferna nöjda med mig när jag jobbade med den nya tjänsten? Kommer jag få prova att jobba med det igen?
Kram

51 Anonym :

skriven

Hej var det rätt att be om betalning denna gång för mitt jobb med den äldre mannen. Kommer han betala den summa jag föreslog med hjälp av andra. För mig är det mycket pengar men de flesta tycker jag borde krävt hälften alltså mer.
Tror inte riktigt att han är nöjd att han ska betala för hjälpen...
Har kanske tagit mig vatten över huvudet nu. Gör det både av kärlek nu och lite girighet känns det som i och med att jag denna gång vill ha ersättning.
Lite orolig att K är lite äckelgubbe och vill ngt annat än att bara vara min vän. Tror han ngt annat... ?
Kram

52 Susanne Amalia :

skriven

Men dessa Grå kommer fram då och då... Jag vet inte var de kommer ifrån men de ser inte så vänliga ut... men jag tänker så här.. Allt är energi.. atmosfären har en viloenergi... E=mc2 där E=ENERGIN.. M STÅR FÖR MASSAN OCH C STÅR FÖR LJUSETS HASTIGHET I KVADRAT OBS.. MASSAN ÄR ALDRIG DEN TOTALA MASSAN ... DETTA ÄR VILOENERGIN.. I viloenergin hnäder det mycket.. celler delas.. molikyler transporteras och existensiella livskrafter kan visa sig... men dessa grå personer känns hotfulla på något vis.. en grå energi... känns inte bra.. skulle inte låta min hund gå fram till den energi heller ..
Nu kopierar jag från några dagar tillbaka ...

Personligen har det varit en galen vecka ... studentmotagning och min menyn till studenten ...
förätt melon och skinka...
heta räkor med mangosallad

huvudrätt satay spett med sallad
eterätt studentmössetårta och mandelkakor..
champagne rakt igenom ..

min mamma troddde det var räktråg jag skulle ha så hon gick ut på trappan och och skrek lade sig på asfalten och sa jag dör ... det finns inga räkor...
ja så kan det gå om man inte lyssnar.... katastrofen är alltid nära...

min gamla svärfar är dålig och mitt på morgonen på studentmotagningsdagen ramlade han ihop och ville till sjukhus... allt var kaos.. Göran mitt ex skulle bära saker till min mamma ... eftersom festen skulle vara där.. men han satt och tittade på sin pappa i 3h sedan kom han hem och var arg på mig eftersom jag inte gjorde något... dvs tittade på hans pappa.. Jag gick över och tittade i 30 sekunder ringde ambulans och vart arg på denna man som tittade ... är det du eller jag som har fått hjärnblödning? undrade jag .. hur fungerar man om man inte ringer en ambulans.. vid så tydlig situation...

Så jag ringde ambulans fick sonen att börja bära till mormor den andra kom sedan med bil och tog resten..
middagen blev 20 minuter försenad .. förätten fick inte stå vid samma bord (bestämde mamma) och folk vimsade runt i rummen och letade efter maten ... mamma skrek hela tiden att det fattades bröd ..

jag tänkte att jag måste andas ... så cellerna fick syre och kunde tänka...

min gamla svärfar ... hade vid undersökning thumör i tjocktarmen.. aorta aneurysm i buken, svajande hjärta, njursvikt,
han opererades inom några timmar så att tarmen fick vila med stomi .. thumören har de inte tagit bort och nu är det mitt fel att jag inte såg detta tidigare.. men det gjorde jag och för ett halvår sedan... skicka iväg honom till Vårdcentralen för att få remisser till njurar mage tarmar och hjärta... jag är så glad att det är documenterat...
jag har inga problem det är bara läkaren som har,,, sa han när han kom tillbaka från vårdcentralen ..

Nu känner jag mig överkörd igen ... vi skulle tillbringa 2 veckor i Ystad.. och han som jag bor med omvandlade detta .. från början till en vecka .. så skulle hans pappa med... men hans pappa var inte vid sådant skick så att han kunde följa med... ansåg jag.. redan från början.. och det visade det ju sig... nu.. eftersom han fortfarande ligger kvar på intensiven ...
sedan hade jag bokat midsommarbåt till midsommar och det verkar också som om det blir avbokat... hans pappa skulle med ... och nu kan inte han .. men båten är bara på några timmar .. och mitt ex kan ju stanna hemma... men jag vill ... låt mig åka midsommarbåt och ner till Ystad med min son ... och hans familj ...
Jag vill bara flytta ... få in pengar och flytta...
jag måste få andas .. kärlek till världen ... mina celler och andas...
Fråga kommer det in Goda energier i mitt liv och får jag andas.. får jag flytta... kort sagt finns det en väg ut ur detta som tillför ljus i livet ... jag orkar inte vara chaufför, sjuksjöterska, psykolog, medlare och få all skit när de andra inte förstår att deras pappa, farfar, är sjuk.. och det är verkligen inte mitt fel ... det man inte har sagt eller gjort på alla år kan man inte göra på några timmar ...ett barnbarn köpte wienerbröd till hans farfar.. som varken får äta eller dricka... barnbarnet är ungefär 40.. då har man inte förstått situationen...

Svar: Käraste Amalia.. herregud.. jag blir trött bara jag läser... efter denna pärs måste du nu ge ge dig tid att vila upp dig.. du är ju fortfarande konvalescent... styrkekramar
Esmaralda

53 Mariao:

skriven

Här kan man läsa om "de grå" men också om en massa en andra saker.

http://www.nataliakuna.com/shadow-people--dark-beings.html

När jag får något på "mitt bord" som jag blir nyfiken på kan jag liksom inte låta bli att kolla upp det.....oavsett vad det är:-)

kram,
Maria

54 💕n:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser han ut att sakna mig?
Kram

55 F:

skriven

Denna veckan har varit tung för mig med mycket känslor. Tacksamt så löste det sig, kan du se varför jag känner så starkt...kommer det vara bra nu. Kram

56 Kvinnan :

skriven

Försöker utöva the secret men det är svårt, för jag är trött på obalansen i mitt liv, jag vill så gärna vara lycklig jämt...känna glädjen ❤

57 F.u:

skriven

Undrar om du ser mig föda fler barn och flytta till hus kram

58 F.u:

skriven

Ser hjärtan lite överallt...bad min skyddsängel om hjälp när har hade jobbigt...ser du vad hjärtan betyder...kram

59 F.u:

skriven

Ser hjärtan lite överallt...bad min skyddsängel om hjälp när har hade jobbigt...ser du vad hjärtan betyder...kram

60 Jessica:

skriven

Hej Es!
Kommer det ske något speciellt mellan han och jag ikväll?
Vad kommer han tänka när han ser mig ikväll
Gillar han mig eller har han starka känslor för mig?
Kram :)

61 💕 Zoey 💕:

skriven

Tusen tack för ditt svar, Es! Eftersom vi inte ville fightas med hennes vänner valde vi ju som sagt att ordna ett eget. Det som gör oss glada är ju att hon blir just glad. Klart man inte jämför men de är ju inte kul att göra något för någon och så blir personen i fråga inte glad för det man har gjort. Kan väl erkänna att det inte var så kul att få utskällning från lilla systern där hon sa att allt var vårt fel då hennes vänner aldrig skulle bete sig som dom hade gjort. Klart man blir lite less på det bara. Men som sagt nu blickar vi framåt och vi tar nya tag och ordnar babyshowern för henne för att göra henne glad. 😊

62 Rebecca:

skriven

Känner lite oro för hösten o vintern o kan inte riktigt slappna av. Oroar jag mig i onödan? Tänker feanförallt på ekonomin. Kram!

63 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Vad läskigt med de grå. Tur att jag inte själv kan se dem. Jag hade inte vågat sova själv efter en sådan syn.

Jag och J-O har skaffat en ny kanin som vi planerar ska bli kompis med Alexandra. Han är lite lurvig och vi har döpt honom till Torsten.
Torsten dissar mig när jag vill ha honom i knäet. Han hoppar ner. Men han sitter gärna i knäet hos J-O. Igår när vi satt i soffan och jag satte honom hos mig så hoppade han därifrån och kröp upp i J-Os famn istället. Det tyckte vi var rätt lustigt båda två och J-O hävdade retsamt att Torsten visste vem som var snällast.

Jag var på arbetslivsresurs igår och jag hade ju föreslagit att jag skulle få arbetsträning inom kaninvälfärdsföreningen. Coachen tycker att det är det bästa förslaget jag kommit med. Men det är ju inte bara hon som bestämmer. Om det går igenom verkar det som om jag får förena två av mina intressen. Kaniner och skrivande. Så det låter väldigt bra. Jag tror att både AF och FK måste vara med på noterna. Och sen måste det ju vara okej för föreningen också. Jag har sett att de bland annat söker någon som kan sköta bloggen och kaninregistret.
Ser du hur många procents chans det är att det går igenom?

Kram ThereseC

64 Fanny2 :

skriven

Rysningar... Det är nog tur att de flesta av oss inte ser dem...

Hur kommer jag att träffa min tillkommande?

Kram

Svar: Det ser ut att ske när du är med vänner eller arbetskamrater.. kram
Esmaralda

65 EPM:

skriven

Fy vad obehagligt!

Du har förklarat innan men jag minns inte riktigt vinkade grå är, kan du friska upp mitt minne?

Ultimatum och tidsgräns är satt mellan mig och J, det kanske inte gynnar mig men det ger mig ro-redan nu😊

Kramar

66 Lillaja:

skriven

Hej Esmaralda.
Han jag träffar han skriver jätte ofta och vill ses nästan varje dag. Det är ju positivt men varför har han så bråttom? Tror du han är rätt för mig och kan det bli något? Eller kommer en annan man in i mitt liv? Kram

67 Sus:

skriven

Hej
Funderar mycket.....
Ska jag bara strunta i allt...
De blir som man tänker ....
Love sus

68 M:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han att gå in i en seriös relation med henne? Kommer hon att träffa min son?
Kram

69 Lena:

skriven

Riktigt ruskigt!!!! Men jag är bra på att känna av när människor är onda. Ibland kan jag få rysningar eller börja må illa. En enda gång har jag sett silverögon..... Vad ser du om mina healingkrafter Ez? Känns som att jag jobbat mycket med healing i tidigare liv. Jag småler hela tiden av lycka över den regression du gjorde! Love it!!!!! Tror bestämt att jag är av zigenarsläkte. En anfader hette lång-Kristoffer i Värmlands djupa skogar som för länge sedan red naken på en vildmärr och skrämde 'kärringera' Tjohej!!!!!

70 Naeano:

skriven

Usch och fy så otäckt.. Man får vara glad att man själv inte sett dom där silverögonen, hade ju skrämt livet ur en och med tanke på din reaktion så måste det vara något utöver det vanliga, du som ändå är medial och van dylika ting..

Hmm.. Du har säkert många frågor idag men hoppas verkligen du kan ta dig tid och svara på min :)

Det är nämligen så att min lillasyster tar studenten imorgon och jag funderar på att gå dit och se när hon springer ut fast jag vet inte om hon kommer vara där ens då hon är gravid och kanske inte har ork/mår bra?? Och sen har vi inte haft kontakt på några år så känns lite konstigt att bara dyka upp som en gubbe i låda.. Fast hon kanske hade blivit glad och uppskattat min närvaro? Fast samtidigt vill jag inte träffa andra från min familj/släkt som säkerligen lär vara där, undviker dom så gott de går.. Fast det är ju hennes dag och jag är inte där för dom utan för min lillasyster, studenten är ändå är en rätt stor och speciell dag i ens liv.. Så ja..

Vad tror du blir bäst om det är så att hon är där och springer ut? Att jag håller jag mig på avstånd där jag inte blir sedd eller hörd?? Eller att jag faktiskt går fram och gratulerar med risk att träffa på folk jag ej vill ha något att göra med?? Hade hon velat ha mig där ens?? Vad skulle min närvaro väcka för respons?? Något annat jag behöver tänka på eller veta?

Så många funderingar, så få svar..

Nåväl..
Tack på förhand och ha en fortsatt fin dag 🌺

71 Tjejen:

skriven

De Grå verkar inte vara några trevliga typer :(

Kan du se om det kommer några bra beslut snart som gör att tillvaron börjar lätta lite?

Kram från Tjejen

72 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag börjar tycka att en kille är lite väl på. Skriver fyra sms på raken och verkar ha så bråttom. Vi har nyss träffats och jag är ju inte kär i honom än de känslorna finns ju inte än. Varför har han så bråttom? Verkar han vara något att lita på? Eller verkar han mest fjäska med baktankar?
Kran

73 Anonym:

skriven

Hej Esmaralda. Om jag skulle skita i den här killen kommer det in någon annan då? Eller ska jag ge honom en chans? Kan jag lita på honom?
Kram

Svar: Du ska göra det du verkligen känner för.. dock ser det ut som om det kommer någon annan.. kram
Esmaralda

74 Mimmie:

skriven

Läskigt och obehagligt med de grå vad är det de vill? Jag hade inte klarat av att se de, hoppas de försvinner snart och du slipper se de mera.

undrar lite nyfiket om det sker något speciellt i sommar för mig som du kanske kan se?kram:)

Svar: En resa kan bli aktuell.. kram
Esmaralda

75 Jen:

skriven

Usch vad kusligt. Vilken tur att jag inte kan se dem. Men man kan väl drabbas av dem ändå om jag förstått dem rätt?

Jag vet att du inte spår om sjukdom och så. Jag har inget specifikt att fråga utan mer om du ser någon fara med min hälsa just nu, något jag behöver oroa mig för nu eller framöver? Finns det någon varning för mig? Har hört mycket om sjukdomar på senaste tiden och kan inte sluta oroa mig.

76 Mikael:

skriven

Spännande med de grå, vet ju inte riktigt vad de fyller för någon funktion men någon måste det vara?!

Djur brukar ha god uppfattning om man ska akta sig eller inte så gick han fram är de nog inte farliga :) , som en spindel, inte direkt farliga om tar det lugnt men obehagliga och man behöver inte peta på dem.

Kram
Mikael

77 Hej :

skriven

Hej. Letar och letar efter en försvunnen bok. Den är som uppslukad av jorden. Ser du om den kommer fram eller har jag råkat slänga den. Blir orolig att någon tagit den när jag lämnat dörren öppen.

78 Skrållann:

skriven

Hej!
Usch, jag gillar inte dom grå och är glad över att aldrig har stött på någon.
Nu har vi firat skolavslutning för barnen och jag tjöt hejdlöst. Sonen slutar sexan och dottern trean och det är stort. Sonen ska börja i en annan skola inne i stan och jag hoppas innerligt att det kommer bli bra. Nu är jag på jobbet och ska bli lite avfirad av mina kollegor eftersom jag ska sluta och jag har ingen aning om vad vi ska ut på men jag vet att jag får skjuts hem. Känner mig så tacksam över både mina barn och kollegor som visar så mycket kärlek och uppskattning. Min gamla vän har renoverat sitt hus och det blev så fint. Ser det ut som om vi någon gång kommer bo närmre varandra eller rent av ihop?

Kram från Skrållann

79 Virrhönan:

skriven

Jag måste fråga...jag sitter med talismanen i handen och tittar på kärleksbekymret och den börjar stråla värme, den är helt ljummen...hela jag känns som hag bara ska bubbla över, vad händer egentligen? Känner han nåt liknande också eller hur blir han påverkad, känner han av dessa energier också? Är bara så väldigt nyfiken vad gan känner...?

80 Job:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar de inte nöjda med mig på jobbet? Hon tar in massa nytt folk. Har hon planer på att byta ut mig eller att dra ner mina timmar?
Kram

Svar: Ta ett snack med henne... hon kan ha fått någonting kring di gom bakfoten.. kram
Esmaralda

81 Tisa:

skriven

Usch vad obehagligt det låter!

Åh, jag mår inte så bra just nu, förmodligen för att jag idag har hälsat på en vän på sjukhuset som mår väldigt dåligt psykiskt samt att en annan vän som antagligen kommer att få ett väldigt dåligt besked imorgon. Det känns som att det inte behövs mycket till för att jag ska falla.

Hursomhelst nog om det. Men när du skrev att jag måste vara noga med att fixa mental påfyllning, menas det som exempelvis; vara extra snäll mot mig själv och inte tvinga mig till att göra något jag inte vill utan göra saker jag tycker om. Och att det inte behöver vara något stort, lyssna på kroppen när den inte orkar.. Är det så du menar? I så fall behövs det nog laddas upp lite.

Jag var på koloskopi i helgen som var. Det gick bra men dom hittade inget konstigt, tarmarna var dock väldigt "krokiga". Och av någon mystisk anledning hittade dom inte en väg till en del av tarmen, så jag att hoppas att få göra ett ultraljud på den delen som blev kvar. Jag har stora problem med min mage och känner mig lite ledsen över att dom inte hittade något lätt som dom kunde göra något åt redan nu. Provsvar kommer om några veckor. Jag vill så klart inte att det ska vara något allvarligt, men jag önskar verkligen att det finns någon förklaring till varför min mage är som den är. Funktionen är inte normal. Har du någon känning av att dom kommer att hitta något?

Kram

82 Browallia:

skriven

Obehagligt med de grå... själv försöker jag skaka av mig obehagskänslan efter att ha följt nyheterna om det brinnande höghuset i London. Så fasansfullt för alla människor som inte kunde ta sig ut och frustrerande för dem som inget kunde göra för att hjälpa dem. Jag brukar resonera att allt som sker har en mening men i detta kan jag inte hitta någon... :'(

83 Gemini:

skriven

Alltså Es, hjälp.
Jag har en man på kroken han är såå intresserad av mig, skriver till mig fastän jag behandlar han med total tystnad tillbaka. Fult jag vet. Men grejen är den att jag känner nada noll för honom... Han är väl inte rätt då? Vill inte slösa tid på fel människor..samtidigt som jag vill ge dom en chans.
Kram!

84 Susan :

skriven

Dom där grå verkar lite läskiga....tur att änglarna håller ett öga på dig😇

Har inte känt av ngt specifikt av min talisman, men eftersom jag bad om hjälp att hitta kärleken får jag nog ge den lite tid... har väntat länge innan så blir det bara bra så ger jag den gärna lite tid till😉

Kram

85 Mirre :

skriven

Hej Es!
Ser du en framgångsrik karriär inom musikbranschen för mig i framtiden eller inom eget företagande?
Det känns som om eget företagande och musik är något som drar sig till mig i livet. Tänker satsa på eget företagande så fort jag får chansen.
Vad obehagligt och läskigt med de grå, har aldrig hört talas om dom innan. Men finns de godhet i världen så finns det säkerligen ondska med. En sak jag blev väldigt glad över var att jag klara av att se bilden på spindeln som du la upp. Har tidigare haft frenetisk fobi och inte ens kunnat se bilder men fobin förbättrades efter min utomlands resa.
Kramar!

86 My life:

skriven

Hej Es

ser du något spännande kul som händer i mitt liv snart?
kram

87 Smöla:

skriven

Ser att någon brukar mitt alias..🤔 Du får gärna byta alias om du ser detta! Eller om Du Es kan hojta till henne?

Hur länge ska de ta innan det sker något positivt? Och på vilket plan sker det? Kärlek?

88 Hedwig:

skriven

Det här är verkligen skrämmande. Då är man glad att man inte är synsk..Tror du att de grå kan vara sådana utomjordningar som lär ha kidnappat folk? Syns de även inom hus ibland?

89 F.u:

skriven



Ser hjärtan lite överallt...bad min skyddsängel om hjälp när har hade jobbigt...ser du vad hjärtan betyder...kram

90 Mimmie:

skriven

Tack för svaret Es:)kram:)


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: