DE NYA TALISMANERNA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
 
Nu äntligen... har de nya talismanerna kommit !!
Jag laddar dem efter kundens önskemål... och man kan göra talismanenen   antingen till sin egen.. eller ge bort den... ELLER så kan man ha den i huset för att skydda de som bor där.
 
 
Du kan INTE beställa din talisman än !!
 
Innan jag tar emot beställningar måste talismanerna förberedas och  de ska öppnas upp och förberedas för att  sedan kunna ta emot.. och det tar några dagar !! 
 
Men snart är det dags att beställa så håll koll på bloggen... endera  dagen meddelar jag att det är dags och observera att jag har bara ett visst antal... och sedan kommer det att dröja länge innan jag tar hem nya talismaner.
 
Och det beror på att det är en tuff procedur att ta sig igenom... det kostar en hel del energi....
 
 
I går var ingen  bra dag.. om man  ser det ur dietperspektivet... blev midsommartårta över och vad är väl godare än lite halvgammal tårta ??!!   Det blev inte bara en bit... det blev 2.....  suck...men  nu ska resten packas ner till mamma... henne träffar jag ikväll och tillsammans med barn & barnbarn ska vi  till Fredriksdalsteratern i Helsingborg och titta  på Hotell Liggaren..... traditionen bjuder att vi ses innan  och picknickar tillsammans men med tanke på vädret så avstår vi från detta i år.... blir bara teater och det är ju inte så bara.....
 
 
Kram o massa kärlek !!
1 Milla:

skriven

Hej!

Hoppas alla haft en mysig och bra midsommarhelg. :)

Kommer jag att få köpa hästen Rocky, eller är det bättre att gå vidare och hitta en annan?

Kram kram

2 Pia:

skriven

God morgon!

Gällande talismanerna, funkar det att ladda upp den med tre saker eller gör den bara en sak?

Kram

Svar: Tre saker brukar vara lagom... men ta det viktigaste först.. kram )
Esmaralda

3 Bumble bee:

skriven

God morgon Es!
Åh vad kul! Eva Rydberg är ju så rolig, eller hur? Hoppas ni får de kul!

Något jag har funderat på är att för länge sedan nämnde en som spådde mig att något speciellt skulle hända i framtiden och en annan som sa ungefär samma sak - att något kunde sticka ut lite grann jämfört med allting annat. Nu undrar jag bara om du kan se inom vilket område det rör sig om: min framtida familj? vinna en stor summa pengar? Kan du se något? Tusen tack i förhand! Kram 🐝

Svar: Något ÄR det verkligen men jag ser inte vad.. du får ta det som en positiv och fin överraskning när det kommer för det är helt på den positiva sidan.. kram
Esmaralda

4 <3:

skriven

Vad kul med teater.I midsommar tider får man fuska lite med dieten kära Esmaralda 🍰🍓🎂
Vad fick T för intryck av mig efter träffen förra veckan ?
Kram

5 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha ibland tycker jag man ska få unna sig och när man väll gör det så kan man väll unna sig rejält?

Låter som en riktigt bra tradition.

Vad är det nu med honom, han har inte hört av sig på några dagar? Kan det bli en relation mellan oss om vi fortsätter att umgås?
Kram





Svar: Nja.. jag ser inte att ni är ett par i framtiden så det lär finnas någon annan för dig.. kram
Esmaralda

6 M. M. :

skriven

Godmorgon!
Jag har funderat av och till. Den här situationen jag befinner mig i..
Jag känner mig besviken på relationen och börjar känna att jag fått nog, eller överdriver jag, relationen kanske har lite till att ge?
Vet hon om att jag är besviken?

Hoppas du får en trevlig dag!

7 M:

skriven

Vad kostar det att beställa en talisman?

Svar: Det kommer att kosta 500 kr att få den laddad och klar.. och det är ju själva laddningen som kostar.. i tid och energi från mig.... men som sagt beställ inte än... inte förrän jag skriver här på bloggen att det är dags.. kram :)
Esmaralda

8 J:

skriven

Härligt!!
Har inte kännt av min Talisman ännu.. tror du den kommer att ge mig något? Hoppas verkligen det💕. Kram

Svar: Ja, de verkar så olika och din kan ligga i startgroparna, beredd på något större.. kram :)
Esmaralda

9 Agnes:

skriven

Åh så kul...Fredriksdalsteatern!
Om jag kommer ihåg rätt...något ni gör varje år!
Ha ett fantastisk besök, oavsett vädret!

Och jag ger mig inte...tredje gången gillt...när det kommer till talisman!

Den här gången så ska mina mantraord inte kunna missuppfattas! Raka puckar ska jag köra med....för skam den som ger sig!

Den första talismanen har jag med mig...jag gillar den rent allmänt...den andra...well...den ligger i utrymmet mellan ytterdörr o innerdörr i sitt kuvert o puttrar...och där tänker jag låta den ligga tills den puttrat o muttrat klart.

Så denna gång så blir det som när man drillar en hund...Korta o effektiva ord...kan inte bli fel, tänker jag...haha!

Så spännande!

Kram!

Svar: Japp.. varje år blir det Fredriksdalsteatern.. och antingen är det sol o fint o vi har picknick med oss.. eller så är det som idag när himlen är svart och regnet står som spön i backen... suck !! I bland kan det löna sig med envishet... och jag ska i min tur ladda så starkt som jag bara förmår.. kram :)
Esmaralda

10 Skorpan:

skriven

Ååh, sugen, men kanske ändå inte, eller?

Vilken härlig matfest ni har haft på midsommar. O visst, tårtan smakar alltid bättre dagen efter eftersom den fått stå till sig o dra i sig alla smaker, mums :)! Tur att man kan dela med sig också, då man inte behöver (ska) äta upp allt själv...

Här förbereds resan o jag undrar varför det alltid verkar finnas så mycket att göra just före? Rena rama kaoset, överallt, suck. Ser det ut att bli en bra resa utan desto mera mankemang Es? Tillbaka på tisdag o sen till jobbet. Arma jobbet kommer över mig hela tiden, skulle vilja slippa det...

Önskar er en trvlig teaterdag o alla andra en trevlig dag också :)!
Kram Skorpan

11 Smöla:

skriven

Tror du att jag klarar mig med den talismanen jag har, eller måste jag beställa en ny?!
Min talisman har ju fortfarande inte gjort någon nytta för mig... Tror du att den kommer göra något positivt för mig? Eller måste jag beställa en ny, men nya och andra energier??

12 Linda:

skriven

Hej Esmaralda!
Så roligt med teater, synd dock på vädret. Allt är så mycket lättare när solen skiner och det är varmt och härligt. Jag undrar om du kan se någon kärlek runt mig snart? Blir det någon blinddate?
Kram Linda

Svar: Ja något på kärleksfronten bör ske ganska snart... och här regnar det o himlen är svart... inget vidare väder för utomhusteater inte...kram :)
Esmaralda

13 Jossan :

skriven

God morgon!

4 dagar kvar innan det är hemfärd! Syrrans sambo är typ fortfarande kall mot mig men jag försöker att skita i det. Inatt har jag sovit såå dåligt hans son sover i samma rum som mig och ligger och slår i väggarna och snurrar runt för fullt! Det är rätt störande...

Inatt drömde jag att jag var påväg att bli våldtagen. Killen drog upp mig och börja slita av mig trosorna men där var en tjej som lyckades få bort mig från hans grepp.. så fruktansvärt läsligt. Han förföljde mig efter det... vad betyder sånna drömmar?

Kram

Svar: Att du känner dig trängd.. att du behöver mer space.. kram:)
Esmaralda

14 Lunora:

skriven

Hej!
Jag har börjat tänka på R som jag träffade förra sommaren och hade några fantastiska veckor med. Det var magiskt o jag kände en dragning o energi till honom som jag aldrig känt förr. Trodde att det var helt rätt, men plötsligt dog dessa känslor o jag valde att avsluta. Hur kunde det bli så? Mår han bra nu? Har han träffat någon ny? Jag önskar honom allt gott för en finare människa är nog svår att finna.
Kramar

15 Shoppingtoken:

skriven

Jäklans vad glad jag blir!
Förra köpetillfället hade jag "bloggpaus" i utlandet, men nu ska här shoppas :-) :-)

Esmaralda. Vad sysslar min segis till kärlek med just nu, är han tillsammans med någon eller singel och snart redo?

Vilken härlig kväll ni ska ha.
Familjemys när det är som bäst! Kramen.




16 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!

Hoppas verkligen vädret är på er sida ikväll så ni får en trevlig teaterkväll.
När det gäller talismanen, tror du min har krafter kvar att ge eller borde jag beställa en ny när det blir dags? Har blivit så van vid den nu att jag inte vill släppa den ifrån mej...blir ju sugen faktiskt...
Önskar er en trevlig dag/kväll☀️

Svar: Det känns som om kraften finns kvar i den du har och du behöver inte beställa en ny.. kram:)
Esmaralda

17 Fina:

skriven

Hej Esmaralda! Ser det ut att dyka upp någon annan än Asim? Hur stor chans är det? Kram

Svar: Det beror på hur länge du är villig att vänta.. så småningom dyker någon annan upp.. kram
Esmaralda

18 Anki:

skriven

Godmorgon ES

Härligt med teater ....inte så härligt med tårtbitarna men gott !...men du är inte ensam ...
igår satte jag i mig en Nogger...som jag längtat efter denna glass...jag tänkte att har jag redan syndat ...så va fasiken...lika bra att go all in ...det är ju bara midsommardag en ggr om året...

Ha det så trevligt !

Kram Anki med flock

Svar: Japp o nu tar vi nya tag :) Kram
Esmaralda

19 Mimi 1:

skriven

Hej Esmaralda! Jag har också dåligt samvete. Jag bantar också och har stoppat i mig godsaker men det är bara att ta nya tag fast nu blir det sträng diet.
Blir jag sugen på något gott blir det bantarglass frusta bananskivor som mixas till glass. Ganska gott faktiskt med bär till.

Jag drömmar ofta att jag går vilse och hittar inte ut från där jag befinner mig. Vad betyder detta???

Kram

20 Mimi 1:

skriven

Hej Esmaralda! Jag har också dåligt samvete. Jag bantar också och har stoppat i mig godsaker men det är bara att ta nya tag fast nu blir det sträng diet.
Blir jag sugen på något gott blir det bantarglass frysta bananskivor som mixas till glass. Ganska gott faktiskt med bär till.

Jag drömmar ofta att jag går vilse och hittar inte ut från där jag befinner mig. Vad betyder detta???

Kram

Svar: Det betyder att du befinner dig i en utvecklingsfas och vill gå vidare.. med dig själv... kram
Esmaralda

21 Helena Ir:

skriven

Vad fint ditt sovrum blev..jag ser ju en skymt av den..lite så där blommigt och fint som jag skulle gilla..och ljust!

Vad kul att det är talismaner snart på gång igen..för de som vill beställa.. :) ..jag har ju en sen första omgången.. :)

Här har vi sol..skickar lite till er i tankarna..så att det blir bra under föreställningen..så rolig tradition av er..

Ser du om jag kommer iväg på något litet åtminstone i sommar.?.det är så beroende av andra människor om det ska bli något..

Jag är ändå på rätt bra humör..har väl hittat en frid inom mig..och det är jag så glad för..tycker liksom att jag har rätt till det :)

Ha en fin dag tillsammans med din mamma och de andra :)

Kram :) i sommartid!

22 Gräddtokig:

skriven

Men Es, snarare en bedrift att bara klara 2 bitar jordgubbstårta!? Det finns väl inget godare när den fått gotta till sig ordentligt i kylen mmm...

Jag undrar om vi får syn på varandra ganska direkt i höst eller tar det ett tag? Kul kväll du ska ha kram :)

23 f:

skriven

Man får gotta sig lite extra ibland Esmaralda, framför allt på midsommar. Så jag tycker inte du behöver ha något dåligt samvete över det :)

Nu frågar jag detta för att jag vill känna mig lugn och inte stressa och vara orolig i onödan. Kommer det bli en bra dag idag när jag ska iväg? Kram

Svar: Ja jag ser inga katastrofer inte.. kram :)
Esmaralda

24 Sus:

skriven

Hej
Härligt då kan flera få ....
Kul med teater.....
Vad är lösenordet?
Love sus

25 Camilla:

skriven

ÄNTLIGEN !! Jag hann ju inte med förra gången innan de tog slut. Jag vill ge min mamma en talisman som överraskning. Kan jag göra det ?

Svar: Ja det kan du... då ska du tala om för mig att talismanen är till din mamma och hur du vill att den ska verka... och jag laddar direkt till henne.... om några dagar bör det bli klart att beställa men jag meddelar här via bloggen !! Kram
Esmaralda

26 F :

skriven

Hej esmeralda undrar om du ser mig lycklig snart det har varit jobbigt för mig kram.

27 Kvinna:

skriven

Åh jag behöver verkligen en talisman o tänker inte missa chansen denna gången ...det har känts tungt för mig ser du det vända kram

28 YR:

skriven

Hejsan.Jag skulle nog behöva en...Som du märkt kanske..Hrmm. Ursäkta mitt totala psykhaveri igår.Det blev bara lite mycket!!Man kan ju hoppas att det e på plus ekonomiskt när de kommer att Laddas. Livet e bara lite hårt nu. Finns karma, då har jag verkligen varit en dålig människa.För jag försöker bara så gott jag kan.men får bara smällar känns det. Kommer det vända? Hur ser livet ut om Typ ett halvår -orkar jag???Varför hatar han mig så hårt..Vad har jag gjort? osv Nu ska jag stärka upp mig och åka o handla.Med lånade pengar.Tycker det e jättejobbigt om jag möter nån .Smiter gärna undan Om de frågar hur det e så skäms jag ihjäl.Vet inte vad man säger... SKIT ! NE. ler o säger OK.Fast själen gråter... När sen barnen o barnbarnen kommer så får jag försvinna i nuet o passa på att tanka energi,för hela veckan.. Kan man hoppas på nåt Positivt,och hur gör man när det suger så? Svårt o vara tacksam.men vet att andra har det värre,så skäms samtidigt... Ha det så Gott. Kram

Svar: Gör upp de bar planerna för dig själv så du håller dig igång och så du har något hela tiden att se fram emot.. jag lovar att det kommer att lätta och det kommer bli bra.. kram :)
Esmaralda

29 Lillan:

skriven

Min syster beställde den talisman förra gången och den gjorda underverk redan efter fyra dagar så nu ska jag beställa till mig. Jag hör av mig och beställer så fort du säger att det är dags. Kramar.

Svar: Och du är så välkommen då.. kram
Esmaralda

30 Fiffi:

skriven

Jag behöver verkligen vägledning och en talisman ser du det bli bättre för mig. Kram

Svar: Jag lovar ingenting.. en talisman har potential.. och jag gör mitt bästa när jag laddar den men löften kan jag inte ge.. kram
Esmaralda

31 Filippa:

skriven

Hej hur ser sommaren ut för mig?

Kram

32 Susanne Amalia :

skriven

Glädjande nog så är det ju viktigast att vara glad och frisk... så tårta är ju ett av livets goda och bör därför intagas ...
Jag och EllaBella ska ut i skogen och leta reda på köttben som jag har gömt ... I går försökte vi leta reda på husse men det var ine så kul.. honom kan du leta reda på själv sa EllaBella... tråkigt att han är borta men jag har annat att göra en att springa och leta efter bortsprugna hussar...
Skillnad är det om matte tappas bort .. då måste man göra en insats...

EllaBella tycker att vi borde göra tårta här med gräddnos (katten) och hon älskar tårtor och grädde..

Fråga.. jag har problem med min diafragma det är konstaterat hål i den ... men VC bryr sig inte de vill inte ens titta på bilderna.. som de andra sjukhuset har tagit eller skicka en remiss.. nu kan jag inte äta något nästan och blöder från tarmarna ..
min fråga ärkan du se om jag får vård någonstans .. ??

Nej nu till skogen .. här regnar det men det finns regnkläder inget dåligt väder <3 <3 önskar er en fin dag med teater och glada tillrop .. den här gången ska jag inte missa talismanen och jag hoppas att du får ordning på din dator <3





33 Hopp:

skriven

Åh Talisman:))Mums vad gott med tårta<3

undrar om du ser att det vänder snart för mig?
kram

34 Skytten:

skriven

Tror du att kraften är kvar ännu på min talisman, har inte hänt nåt ännu? finns laddningen kvar? hoppas att det händer nåt snart

35 Grodan:

skriven

Hej Es

Ser du något hända på kärleksfronten snart?
kram

36 Browallia:

skriven

Hoppas jag hinner beställa en talisman denna gången...

Jag är supernöjd med Regressionseans jag beställde, du kunde berätta detaljerat från flera av mina tidigare liv. Ett av dem sticker ut lite extra och har gjort mig ännu mera övertygad om att vi levt tidigare liv. Fnular på att skriva en gästblogg om det.

När jag frågade dig för någon vecka sedan om situationen på mitt arbete så såg du mig på en annan tjänst. Detta håller på att slå in men inte på det sätt jag förväntat mig utan genom att jag ska omplaceras. Kommer jag trivas på den nya avd?

✩Tacksamhet o glädje ✩
Kram

37 Becky:

skriven

Hej Es

ser du någon ny positivt förändring på ingång?
kram

38 Tisa:

skriven

Jag har sett en äldre version av hotelliggaren. Så bra! 🙂


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: